Tiedoksi ESIMIEHILLE

ÄÄNITORVI

Teillä ei ole oikeutta huutaa, raivota tai kirota työntekijöille TAI TYÖNTEKIJÖIDEN KUULLEN. Teillä ei ole myöskään oikeutta pilkata tai ptää silmätikkuna ketään työntekijää. Eikä teillä ole oikeutta puhua tai arvostella mitenkään kielteisesti muille työntekijöille toisen työntekijän työstä. Edellä mainitut teot ESIMIESTEN TAHOILTA luovat epäluotettavuutta ja eripuraa työntekijöiden keskuudessa. EDELLÄMAINITUT TEKONNE OVAT TYÖPAIKKKAKIUSAAMISTA!!!!

16

1982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kiusattu.

Hajota ja hallitse johtamistyyliin kuuluu olennaisena osana alaisten kilpailuttaminen esimiehen suosiosta. Kehumalla yhtä työntekijää esimies saa aikaan eripuraa työntekijöiden keskuudessa. Suosikki vaihtuu, esimies nauttii kun saa manipuloida tilannetta ja laittaa työtekijät kerjäämään hyväksyntäänsä. Yksi tehokas työntekijöiden itsetunnon murskaamiskeino on se, että vähätellään itse työtä. Entinen esimieheni kehui aina yhtä ryhmämme jäsentä, että tämä on niin paljon meitä muita älykkäämpi, että hän varmasti pääsee parempiin hommiin. Voi sitä kiusantekoa tehdä noinkin.

• voi mennä

vaikka näin: Kiusattua kohtaan ollaan ylenpalttisen ystävällisiä, vihjailevia, varovaisia, hän ei yleensä koskaan tiedä mistä oikeasti puhutaan, kuka puhuu muiden nimissä vaikka puhetapa ja sanonnat alkavatkin ajan mittaan toistua. Kiusatun työkavereille väitetään tämän haukkuvan heitä ja juoruilevan heidän yksityisasioistaan. Toisaalta samaan hengenvetoon kehutaan kiusattua ahkerana ja tunnollisena työntekijänä. Varsinkin ahkerampi kuin henkilö jolle puhutaan. Kiusatun esimiehelle väitetään kiusatun haukkuvan työkavereitaan, määräilevän heitä, juoruilevan heidän ja kaikkien muidenkin yksityiselämästä, yms. joka saa kiusatun vaikuttamaan epäluotettavalta. Kaiken tuon tekevät kiusaajaat mielellään. Hauskaa ja huumorintajuista "aikuisten" leikkiähän tämä on. Mikä siitä nyt sitten "kiusaamista" tekee: jatkuvuus, suunnitelmallisuus, säännönmukaisuus. Leikki menee jossakin vaiheessa liian pitkälle. Kiusatun vikahan se on tietysti, kun ei puolusta itseään ja mieluiten vielä: Lähde? Pitäisi saada seuraava tyyppi kuvioihin. Vanhaan kääkkään kun on jo kyllästytty.

• jos

esimies on nainen ;)

• toisinpäin.

onnistuu paremmin. Naisilla on luontainen tarve miellyttää miehiä ja miesesimiehen on helpompi saada naiset kilpailemaan omasta suosiostaan. Minun havaintojeni mukaan miehet ylenkatsovat naisesimiehiä, siis eivät ota naista vakavasti esimiestehtävissä. Naiset eivät myöskään hyväksy naisesimiestä. Naisesimiehellä ei ole helppoa.

• toisinpäin eli siis
        toisinpäin. kirjoitti:

onnistuu paremmin. Naisilla on luontainen tarve miellyttää miehiä ja miesesimiehen on helpompi saada naiset kilpailemaan omasta suosiostaan. Minun havaintojeni mukaan miehet ylenkatsovat naisesimiehiä, siis eivät ota naista vakavasti esimiestehtävissä. Naiset eivät myöskään hyväksy naisesimiestä. Naisesimiehellä ei ole helppoa.

naisesimiehet on paljon v..maisempia kuin miesesimiehet! Kokemusta on molemmista!!!

• ex-kiusattu.
        toisinpäin eli siis kirjoitti:

naisesimiehet on paljon v..maisempia kuin miesesimiehet! Kokemusta on molemmista!!!

Siinä työpaikassa, missä sain osakseni kiusaamista, lähin esimies oli mies, joka myös itse nälvi minua. Hänen yläpuolellaan oli taas naisesimies, joka oli ymmärtäväinen alkuun, kun irtisanouduin hän ei enää ollut ko. tehtävässä. Mutta, aiemmat kiusatut kertovat, että hänkään ei tehnyt mitään. Talossa oli ilmeisesti linjaveto, että mitään ei tehdä noissa asioissa. Siksi lähdinkin.

Mutta, oma mielipiteeni on se, että sukupuoli ei ole kovin ratkaiseva sen suhteen onko hyvä vaiko huono esimies. Ääriesimerkkini ovat miehiä (paras/huonoin) ja naiset sitten ok-tyyppejä, mutta loistokkain oli kyllä mies.
        Mutta, naiset mielistelevät miesesimiehiä, sen olen huomannut.

• yleistää
        ex-kiusattu. kirjoitti:

Siinä työpaikassa, missä sain osakseni kiusaamista, lähin esimies oli mies, joka myös itse nälvi minua. Hänen yläpuolellaan oli taas naisesimies, joka oli ymmärtäväinen alkuun, kun irtisanouduin hän ei enää ollut ko. tehtävässä. Mutta, aiemmat kiusatut kertovat, että hänkään ei tehnyt mitään. Talossa oli ilmeisesti linjaveto, että mitään ei tehdä noissa asioissa. Siksi lähdinkin.

Mutta, oma mielipiteeni on se, että sukupuoli ei ole kovin ratkaiseva sen suhteen onko hyvä vaiko huono esimies. Ääriesimerkkini ovat miehiä (paras/huonoin) ja naiset sitten ok-tyyppejä, mutta loistokkain oli kyllä mies.
        Mutta, naiset mielistelevät miesesimiehiä, sen olen huomannut.

Huonoja esimiehiä löytyy niin miehissä kuin naisissakin. Työpaikkakiusaajia löytyy niin miehissä kuin naisissakin. Naiset ja naisesimiehet saattavat mielistellä miesesimiehiään, mutta eivät kaikki. Uskallan kirjoittaa näin, sillä tämä ei päde ainakaan omalla kohdallani.

• paljon vastuuta

vastuuta ja töitä.
      Itse esimiehenä voin sanoa,että aina ei jaksa ,kun porukka kiusaa ja leikkii tyhmää.
      Testataan porukalla,että,mitä se kestää ja tietää.

Hermostua ei saa.
      Hienoa,että joillakin työpaikoilla saa huutaa ja raivota.

Ilma puhdistuu ja on taas jutun aihetta ruokatauolla...

Jos esimies huutaa,niin muiden pitää tukea kohdetta.Jos näin ei tehdä,se on minusta kiusaamista!

• ÄÄNITORVI

Väärin. Mielestäni Esimies EI SAA menettää malttiaan.
        Työntekijät luottavat Esimieheen ja tämän arvostelukykyyn kaikessa.
        Esimerkiksi virheen tehdessään; työntekijän kuuluu saadaa palautetta. Mutta kun tämä palaute tapahtuu muiden työntekijöiden kuullen; ropisee työntekijän itsetunto ja muut työntekijät alkavat juoruilla ja väheksyä häntä.
        Useimmiten palautetta ei anneta ollenkaan virhettä tehneelle työntekijälle vaan muille työntekijöille. Eli siis palaute ei ole enää palautetta vaan haukkumista selän takana.
        Ovatko tuollaiset Esimiehet ammattitaitoisia? Vaikka he osaavat tehdä itse työtä hyvin, kuitenkin Esimies -tehtäviin he eivät sovellu.

Tietenkin jokainen ymmärtää, että Esimiehillä on paljon vastuuta. Siksi he ovat Esimiehiä. He ovat ottaneet Esimies -tehtävät vastaan. Tavallinen työntekijä on siihen syytön mutta useimmiten kärsii Esimies -tehtäviin sopeutumattoman henkilön huonosta päivästä. Kuten esim. siitä ettei esimies tervehdi aamulla vastaan kävellessään.
        Työntekijä saattaa jäädä miettimään "jätinkö eilen tekemättä jotakin" tai "nyt olen tehnyt jonkin työn väärin". Ja kun ei saa henkilökohtaista palautetta; työntekijä ei usko tehneensä väärin joten miettii, että esimiehen kohtelu onkin henkilökohtaista.

• saada
        ÄÄNITORVI kirjoitti:

Väärin. Mielestäni Esimies EI SAA menettää malttiaan.
        Työntekijät luottavat Esimieheen ja tämän arvostelukykyyn kaikessa.
        Esimerkiksi virheen tehdessään; työntekijän kuuluu saadaa palautetta. Mutta kun tämä palaute tapahtuu muiden työntekijöiden kuullen; ropisee työntekijän itsetunto ja muut työntekijät alkavat juoruilla ja väheksyä häntä.
        Useimmiten palautetta ei anneta ollenkaan virhettä tehneelle työntekijälle vaan muille työntekijöille. Eli siis palaute ei ole enää palautetta vaan haukkumista selän takana.
        Ovatko tuollaiset Esimiehet ammattitaitoisia? Vaikka he osaavat tehdä itse työtä hyvin, kuitenkin Esimies -tehtäviin he eivät sovellu.

Tietenkin jokainen ymmärtää, että Esimiehillä on paljon vastuuta. Siksi he ovat Esimiehiä. He ovat ottaneet Esimies -tehtävät vastaan. Tavallinen työntekijä on siihen syytön mutta useimmiten kärsii Esimies -tehtäviin sopeutumattoman henkilön huonosta päivästä. Kuten esim. siitä ettei esimies tervehdi aamulla vastaan kävellessään.
        Työntekijä saattaa jäädä miettimään "jätinkö eilen tekemättä jotakin" tai "nyt olen tehnyt jonkin työn väärin". Ja kun ei saa henkilökohtaista palautetta; työntekijä ei usko tehneensä väärin joten miettii, että esimiehen kohtelu onkin henkilökohtaista.

tehokkaasti jaettuna ihan valtakunnalliset ohjeet henkilöstöjohtamiselle sekä kaikki pomot osallistumaan johtamiskursseille. Kyllä sillä aina jotain vaikutusta on, kun tulee selkeät säännöt, mustaa valkoisella, arvovaltaiselta taholta. Kaikille eivät perusasiat ole alkuunkaan selviä. Olisi todella hyödyllistä.

• Lohdutonta

hei ! Olet aivan oikeassa. Jouduin taas lähtemään työpaikaltani kun esimies antoi
      omasta mielestään "asiallista palautetta". Naama punaisena huusi myymälässä että pidän kuulemma ylimääräisiä taukoja, ja "mene perkele katsomaan tuonne ja opettele työtovereistasi miten töitä tehdään. Kun yritin sanoa että en jaksa tällaista enää. (tämmöinen on jatkunut jo kahdeksan vuotta,välillä enemmän ja välillä vähemmän ) esimies käski pitää turpani kiinni. Nyt olen kotona sairaslomalla ja mietin että jospa olen tällaisen ansainnutkin. Välillä minut palkitaan parhaimpana myyjänä ja taas välillä taotaan maan rakoon. onko tämä oikein??? En jaksa enäää.

• tyypillinen esimerkki

huonosta esimiehestä, joka ei ota asioista kunnolla selvää. Itse joskus myymlässä työskennelleenä sain haukut, että olin hidas. No miksihän olin hidas, koska hoidin hommat jotka muut oli jättäneet tekemättä. Tietty olisin voinut olla vaan välittämättä.. Mutta minulla on ollut tapana tehdä työt perusteellisesti.
        Lopulta tajusin häipyä itse. Nykyisessä työpaikassani arvoni tunnetaan ja tiedetään=)

• saamattomat
        tyypillinen esimerkki kirjoitti:

huonosta esimiehestä, joka ei ota asioista kunnolla selvää. Itse joskus myymlässä työskennelleenä sain haukut, että olin hidas. No miksihän olin hidas, koska hoidin hommat jotka muut oli jättäneet tekemättä. Tietty olisin voinut olla vaan välittämättä.. Mutta minulla on ollut tapana tehdä työt perusteellisesti.
        Lopulta tajusin häipyä itse. Nykyisessä työpaikassani arvoni tunnetaan ja tiedetään=)

lampaat olemme esimiesten armoilla ja kiusattujen armoilla.
        Voi meitä ressuja.
        Tehdään kaikista rikosilmoitus!!!

• armoilla..?
        saamattomat kirjoitti:

lampaat olemme esimiesten armoilla ja kiusattujen armoilla.
        Voi meitä ressuja.
        Tehdään kaikista rikosilmoitus!!!

varmaankin kiusaajien armoilla.
        Ja eikun rikosilmoitusta tekemään...)

• sanoa kaikille
        armoilla..? kirjoitti:

varmaankin kiusaajien armoilla.
        Ja eikun rikosilmoitusta tekemään...)

esimiehille,että tästä lähin olette rikollisia,jos ette meidän saamattomien nössöjen oloa saa paremmaksi työpaikalla.
        Meitä kiusataan ja piinataan,kun te ette tee mitään.
        Mitä minä saamaton ressukka voin tehdä muuta kuin tehdä- sinusta kurja esimies- rikosilmoituksen.
        Itse en osaa tehdä mitään...

• sen jo
        sanoa kaikille kirjoitti:

esimiehille,että tästä lähin olette rikollisia,jos ette meidän saamattomien nössöjen oloa saa paremmaksi työpaikalla.
        Meitä kiusataan ja piinataan,kun te ette tee mitään.
        Mitä minä saamaton ressukka voin tehdä muuta kuin tehdä- sinusta kurja esimies- rikosilmoituksen.
        Itse en osaa tehdä mitään...

Suomalainen johtaminen ja esimiestyö on Ruotsissa nimetty "Management by Perkele" -johtamiseksi. Tämä ei tietystikään päde kaikkiin, mutta antaa kuitenkin hyviä viitteitä siitä, että monilla suomalaisilla johtajilla ja esimiehillä olisi tarvetta hakea lisäoppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      41
      4608
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2474
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1014
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      995
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      113
      858
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      834
    7. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      58
      831
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      785
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      770
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      716
    Aihe