Tyttäreni pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä ja nyt heitti oikein pahan ongelman juhlien vietosta.
Hänellä on kummi joka on neurologisesti sairas ja kulkee pyörätuolin kera, äitini joka on 70v on erittäin innostunut juhlista.
Itse sain hermoromahduksen viime talvena ja olen edelleen sairauslomalla ja lääkärin mielestä en ole valmis pitämään kotonani juhlia, varsinkaan kun äitiini on huonot välit.
Hän ei ole soittanut minulle kahteen vuoteen eikä tervehdi kaupungillakaan vaikka hyvin huomaa.
Tytär ehdotti kahvitusta kumminsa luona jonka liikkuminen on heikkoa. Ei se sopinut sitten äitini piripintaan lainkaan (joka muuten määräilee kaikesta.).
Nyt he ovat kuulemma tulossa meille shamppanjan, kakkujen ja keksien kera!
Emme ole heitä meille kutsuneet, heidän mielestään lähisukulaisuus oikeuttaa siihen että he voivat itse itsensä kutsua milloin heille sopii.
Tytärtäni painostetaan voimakkaasti juuri tämän sairaan kummin kautta. He eivät ole muutenkaan meillä käyneet kutsusta huolimatta, joten kutsujen välit ovat todella pitkät.
Mutta nyt yo-juhlat pidetään siis meillä!
Minä tässä äitinä, olen äimän käkenä, olen ilmoittanut olevani sairas minäkin, ja minulle ei sitten puhua pukahdeta mitään!
No, tosin viime helmikuun 15 päivä tämä kummi kiljui luuriin minulle voimallisesti: "sinä kyllä pidät ne juhlat!"
(Itse olin alkuun suunnitellut ulkoistamista, täällä on hyviä pieniä ruokapaikkojakin joihin pääsee pyörätuolilla.)
Tytär ei halua heitä juhliinsa kun äitini nyt niitä hoosaa vimmatusti tulemalla meille väkisin.
Vaihtoehtoja hän on siis esittänyt moniakin, vaan mikään niistä ei äidilleni sovi.
En voi ymmärtää sitä että tämä äiti sitten siellä leipoo pippareita ja muuta ja tuo niitä meille!
Tytär on siis just kohta 19v eikä todella tahdo heitä meille, on niin piinallisia juhlia ollut, tyttäreni on erittäin hyvä keskustelija, muta nyt hänkin on aivan kuin päätä seinään hakkaisi!
Kertokaa mitä teen, jos soitan jommalle kummalle niin eihän siitä mitään tule, minulle vaan huudetaan että olen huono ihminen.
Help.
Räjähdysherkkä lakkiaisjuhla
45
1780
Vastaukset
Valitkaa se mukava ruokapaikka ja pitäkää ne kestit siellä, missä itse tahdotte. Jos mutsisi/kummi heittää itkupotkuraivarit, niin heittäköön. Ilmoitatte vain kylmästi, jotta näin on jo sovittu, paikka on tilattu, eikä hommaa enää muuteta mihinkään. Nyt alatte ajatella itseänne ja unohdatte tuon draaman. Kyllä lakkiaisten pitää olla jotain muuta, kuin kuukausien painajainen vain, koska suvusta näitä hankalia tapauksia löytyy.
Sama se, saatko kuulla puhelimessa tai muutoin olevasi huono ihminen. Itse tiedät paremmin. Toivottavasti ainakin. TEIDÄN juhlat. Teillä on oikeus olla muutakin, kuin typerän riidan keskiössä.;) - oppeliini
Kotisi on sinun ja tyttäresi. Hyvänen aika, kuinka noin selvääasia on vaikea ymmärtää. Ellet sinä halua sinne juhlijoita, sinulla on kaikki maailman valta kieltää heitä sinne tulemasta. Se ei suinkaan tee sinusta huonoa ihmistä. Jos mitään, niin päinvastoin: todistaahan se että sinä osaat käyttää sana- ja päätosvaltaasi.
Juhlia kodin ulkopuolella on täydellisen hyvä vaihtoehto. Kummitäti tulee aivan minne vaan ja ellei tuo järjestely sovi äidillesi (hänen jälkiruokansa ei pilaannu vaikka sen veisi eri osotteeseen), hänellä on oikeus kieltäytyä juhlasta.
Ehkä parempi olisi ettei hän tulisi lainkaan pilaamaan kaikkien tunnelmaa. - kuulu
muille, miten ja missä haluatte juhlia lakkiaisia. Se on tyttäresi ja sinun välinen asia. Muut voivat vain odottaa kutsua juhliin ja jos ei kutsua kuulu, he voivat vain tyytyä siihen.
Minä sinuna varaisin sen ulkopuolisen ruokapaikan ja tyttäresi voisi itse tehdä (vaikkapa koneella) kutsut lakkiaisiinsa, jossa hän ystävällisesti kutsuu vieraaksi lakkiaisiinsa siihen ja siihen paikkaan & kellonaikaan. Kutsut vaan postiin, ehtii vielä hyvin! Sen jälkeen jättäisin vastaamatta äitisi ja kummin puheluihin tai ilmoittaisin tylysti että tämä oli teidän tahtonne ja päätöksenne. Asia ei kuulu muille, piste! Jos äitisi ei edes tervehdi sinua kadulla, miksi ihmeessä sinun pitäisi vastata haukkumispuheluihin? Et saa itseäsi ikinä kuntoon, jos annat muiden tuolla tavalla jatkuvasti jyrätä ylitsesi ja hallita elämääsi! - onnea jatkoon
Kuvittelisin lääkärisi kehoittaneen sinua huolehtimaan kunnostasi kuuntelemalla itseäsi monessa suhteessa ja noudattamalla sisäistä ääntäsi? Ja koska olet yhä ns hataroin jaloin liikkeellä on toki vaikeaa olla jämäkkänä, mutta muutakaan et voi tehdä ja kannattaisi noudattaa edellisten vastaajien vinkkiä järjestää juhlat kuten alunperin suunnittelit. Joskus voi olla jämäkkä niinkin, että menee vaan eteenpäin vaikka kuinka hirvittäisi ja hermostuttaisi.
Olen ollut vastaavassa kunnossa ja tiedän, että vahvempana asiat luistaisivat helposti ja muu suku saataisiin ortninkiin äkkiä, mutta sinun pitää nyt vaan hyväksyä tilanteen kaoottisuus, oma epävarmuutesi ja toimia. Tyttäresikin nojaa sinuun ja selviät aivan varmasti vaikka itkua vääntäen. Elämää kaikki on loppujen lopuksi ja hankalistakin sukulaisista selviää, koska kukaan ei varmaankaan tule kirveen kanssa vastaan. Toisen niskojen nakkelusta ja raivareista selviää ihan taatusti hengissä.- Epätoivoinen äitipähkinä
Kiitos vastauksista.
Tilanteemme on niin uskomaton kuinka vai voisi olla.
Kummi sairastaa Parkinsonia ja se on aina minun äitini tekosyy kaikkeen.
Maailmassa on vain yksi sairaus: parkinsson.
Tyttäreni tekstaa kolme vaihtoehtoa:
- ruokaravintola
- kummin luokse meneminen
- äitini luo meno. (kun ne keksitkin on jo varmaan leivottu.)
Jos he eivät suostu mihinkään näistä niin tytär ei mene edes lakitusjuhlaan koululla, eikä niitä juhlia siis meillä pidetä.
Kirjeellä sitä kutsua ei voi laittaa koska he "hukkaavat lehtien väliin" kutsun jos eivät tahdo sitä toteuttaa. - on väliä
Epätoivoinen äitipähkinä kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Tilanteemme on niin uskomaton kuinka vai voisi olla.
Kummi sairastaa Parkinsonia ja se on aina minun äitini tekosyy kaikkeen.
Maailmassa on vain yksi sairaus: parkinsson.
Tyttäreni tekstaa kolme vaihtoehtoa:
- ruokaravintola
- kummin luokse meneminen
- äitini luo meno. (kun ne keksitkin on jo varmaan leivottu.)
Jos he eivät suostu mihinkään näistä niin tytär ei mene edes lakitusjuhlaan koululla, eikä niitä juhlia siis meillä pidetä.
Kirjeellä sitä kutsua ei voi laittaa koska he "hukkaavat lehtien väliin" kutsun jos eivät tahdo sitä toteuttaa.jos hukkaavat kutsut tahallaan? Omapahan on häpeänsä! Se tarkoittaa vain sitä, että eivät tule järjestämiinne lakkiaisiin! Sitähän tyttäresikin haluaisi. Turhaan käyvät soittelemassa ovikelloanne, kun te olette tyttäresi lakkiaisia juhlimassa valitsemassanne paikassa.
Se että tekstaatte heille eri vaihtoehtoja on juuri sitä, että annatte heidän päättää. Miksi ihmeessä annatte heidän hallita elämäänne noin ja tehdä päätökset puolestanne? TE teette päätöksen ja ilmoitatte sitten heille. Olithan jo itsekin huomioinut kummin parkinssonin ja valinnut ruokapaikan sitä silmällä pitäen. Heillä ei ole mitään valittamista asiaan. Jos he eivät halua kunnioittaa tekemäänne päätöstä, se on voi voi. - näin teette...
on väliä kirjoitti:
jos hukkaavat kutsut tahallaan? Omapahan on häpeänsä! Se tarkoittaa vain sitä, että eivät tule järjestämiinne lakkiaisiin! Sitähän tyttäresikin haluaisi. Turhaan käyvät soittelemassa ovikelloanne, kun te olette tyttäresi lakkiaisia juhlimassa valitsemassanne paikassa.
Se että tekstaatte heille eri vaihtoehtoja on juuri sitä, että annatte heidän päättää. Miksi ihmeessä annatte heidän hallita elämäänne noin ja tehdä päätökset puolestanne? TE teette päätöksen ja ilmoitatte sitten heille. Olithan jo itsekin huomioinut kummin parkinssonin ja valinnut ruokapaikan sitä silmällä pitäen. Heillä ei ole mitään valittamista asiaan. Jos he eivät halua kunnioittaa tekemäänne päätöstä, se on voi voi.Älä hyvä ihminen lähde tuollaiseen pyöritykseen, saati, että järjestäisitte juhlat jommankumman rouvan luona. Järjestätte ne juhlat jossain ruokapaikassa vaikka, ja ilmoitatte tekstarilla, minne arvoisat vieraat voivat saapua, jos ne kutsukortit kerran tuppaavat häviämään. Ja pidätte kotinne oven visusti lukossa! Eivät kai he sentään murtaudu teille, jos ovea ei aukaise??
Ilmoitat nyt jämäkästi, että ne lakkiaiset ovat tyttäresi juhlat, ja niitä eivät känkkäsukulaiset pilaa. Kyllä omaa perhettä täytyy puolustaa!
- äiti minäkin
Talo elää tavallaan, ja vieraat kulkee ajallaan.
Tyttäresi on se, jolla on valta määrätä millaiset juhlat ja missä pidetään. Sinä hänen äitinään annat omat rajasi kyseiselle juhlalle. Kenelläkään ulkopuolisella, ei mummilla eikä kummilla ei ole oikeutta sanella yhtään mitään ja vaikka oletkin sairastellut, heillä ei ole oikeutta viedä sinun määräysvaltaasi omasta kodistasi.
Päättäkää tyttäresi kanssa juhlien teema ja pitopaikka ja laittakaa kutsut menemään. Mikäli äitisi boikotoi, se olkoon hänen häpeänsä ja hävetköön.- ÄitiPähkinä
Tänään sitten tyttäreni pisti tekstarilla ne kolme vaihtoehtoa, erittäin ystävällisesti, hymiöt ja kaikki.
Niin, jos joku sanoo että etikettivirhe, niin vastaan siihen että ne etanapostilla laitetut kutsut tosiaan postin "etanat" on ennenkin "hukanneet."
Ei mitään vastausta.
Maanantaina laittaa toisen kerran.
Mutta äitinä olen aika ennustaja ja veikkaan että äitini ei "huomaa" tai "ymmärrä"
kutsua vaan ehtii leipoa ne loputkin pitkot ja tilaa taksin.
(kummi tarvitsee sen omataksin.)
Ja sitten tulevat ja rinkuttavat kelloa.
Miksi ihmeessä pitää yleensä tulla meille, matkaa äitini luo on vajaa 2km.
Hän inttää olevansa invalidi ja 80, vaikka on erittäin terve ja matkaa 80 vuoteen
on reilut 9 vuotta.
Miettikää nyt, herranen aika, minun äitini itse leipoo kakut ja pullat, eikä kysy minulta mitään!
Olen tässä monet vuodet pitänyt kaikenlaisia kekkuruksia, pöytä on ollut aina täynnä kaikkea herkkua.
Kaikki kunnia hänelle, hän on erittäin hyvä ruuanlaittaja ja loistava leipuri.
Silti. - mummi...
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Tänään sitten tyttäreni pisti tekstarilla ne kolme vaihtoehtoa, erittäin ystävällisesti, hymiöt ja kaikki.
Niin, jos joku sanoo että etikettivirhe, niin vastaan siihen että ne etanapostilla laitetut kutsut tosiaan postin "etanat" on ennenkin "hukanneet."
Ei mitään vastausta.
Mutta äitinä olen aika ennustaja ja veikkaan että äitini ei "huomaa" tai "ymmärrä"
Hän inttää olevansa invalidi ja 80, vaikka on erittäin terve ja matkaa 80 vuoteen
on reilut 9 vuotta.
Miettikää nyt, herranen aika, minun äitini itse leipoo kakut ja pullat, eikä kysy minulta mitään!
Olen tässä monet vuodet pitänyt kaikenlaisia kekkuruksia, pöytä on ollut aina täynnä kaikkea herkkua.
Silti.kutsunut vieraatkin teidän puolestanne? Tiedättekö edes ketä teille on tulossa?
- nyt tarkkana..
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Ei mitään vastausta.
on reilut 9 vuotta.
Silti.Sinä et ole vastuussa siitä, että äitisi ei suostu käsittämään. Myöskään tyttäresi ei ole vastuussa siitä. Ainoa, joka on vastuussa siitä, että äitisi ei suostu ymmärtämään, on äitisi. Jos hän haluaa olla noin moukka, niin anna olla, mutta älä hyvä ihminen anna hänen tanssittaa sekä itseäsi, että perhettäsi noin. Siitä kun ei loppua tule. Jotkut ihmiset nyt vaan tarvitsevat räväkämmän ravistuksen, kuin toiset.
- ÄitiPähkinä
nyt tarkkana.. kirjoitti:
Sinä et ole vastuussa siitä, että äitisi ei suostu käsittämään. Myöskään tyttäresi ei ole vastuussa siitä. Ainoa, joka on vastuussa siitä, että äitisi ei suostu ymmärtämään, on äitisi. Jos hän haluaa olla noin moukka, niin anna olla, mutta älä hyvä ihminen anna hänen tanssittaa sekä itseäsi, että perhettäsi noin. Siitä kun ei loppua tule. Jotkut ihmiset nyt vaan tarvitsevat räväkämmän ravistuksen, kuin toiset.
Niin, tekstari siis lähetetty, eikä vastausta tule.
Vieläkään.
Alkaa tää juttu sapettamaan niin että tytär uhkaa boikotoida jo koululla tapahtuvaa tilaisuutta.
Mamma se kuulemma määrää ruusujen värinkin, vaikka tytär toivoi valkoisia ruusuja.
Eli kaikki aivan kaikki mitä hän ehdotti sai voimakkaan vastalauseen.
Tytär oli painottanut että hän on tehnyt kolme vuotta töitä tämän eteen ja hän saa pitää juhlat niinkuin haluaa.
Tai olla pitämättä.
Mamma se vänkää vaan vastaan ja väitti että vaan "riidellään kaikesta".
Vetää naamaa ruttuun ja huokaa "ettei saa vanhan sukulaisen mieltä pahoittaa".
Olette niin ihania kun vastaatte, olen ihan pähkinöinä täällä ja aivoni ovat aivan turvonneet. - riidellään
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Niin, tekstari siis lähetetty, eikä vastausta tule.
Vieläkään.
Alkaa tää juttu sapettamaan niin että tytär uhkaa boikotoida jo koululla tapahtuvaa tilaisuutta.
Mamma se kuulemma määrää ruusujen värinkin, vaikka tytär toivoi valkoisia ruusuja.
Eli kaikki aivan kaikki mitä hän ehdotti sai voimakkaan vastalauseen.
Tytär oli painottanut että hän on tehnyt kolme vuotta töitä tämän eteen ja hän saa pitää juhlat niinkuin haluaa.
Tai olla pitämättä.
Mamma se vänkää vaan vastaan ja väitti että vaan "riidellään kaikesta".
Vetää naamaa ruttuun ja huokaa "ettei saa vanhan sukulaisen mieltä pahoittaa".
Olette niin ihania kun vastaatte, olen ihan pähkinöinä täällä ja aivoni ovat aivan turvonneet.kaikesta on äitisi kielellä ei noudateta hänen tahtoaan.Minullakin on äitinä sellainen määräilijäluonne,mutta on vuosien mittaan saanut sen verran vastustusta,että alkaa pikku hiljaa oppimaan.
- ÄitiPähkinä taas
riidellään kirjoitti:
kaikesta on äitisi kielellä ei noudateta hänen tahtoaan.Minullakin on äitinä sellainen määräilijäluonne,mutta on vuosien mittaan saanut sen verran vastustusta,että alkaa pikku hiljaa oppimaan.
Ei taida mennä rautalangallakaan oppi minun äidilleni.
Sentään olen pitänyt kohtuullisen hyvät välit vain tyttäreni vuoksi, luulin hulluuksissani että on hänelle ihminen.
Ihmisellä tarkoitan sitä että ottaa toisen tunteet huomioon eikä vain sitä, mikä hänelle merkitsee jotain.
Ei, vaan alkanut häntäkin moittia takana ja edessä.
Hän ei kertaakaan ole tullut koulun kevätjuhliin/kuoron esityksiin katsomaan ainoaa lapsenlastaan.
Niin, kutsut menivät kyllä näihin kaikkiin.
Kun nyt olisi tämän ottanut kuin ihminen ja järjellinen olento.
Tuolla joku jo uumoili tiedänkö lainkaan ketä meille tulee.
Todellakin tämä pisti minut aivoilemaan että tottahan toki hän ihan tyynenä voisi kutsua meille muitakin hänelle niin läheisiä sukulaisia.
Onhan niin ennenkin käynyt!
Siitä on jo aikaa ja silloin alkoivat nämä kutsut harveta meillepäin.
Niin, tyttäreni tekstiviestiin ei ole tullut mitään vastausta.
Olen varma että venkoilee, tilaa taksin, tulee kummin kanssa oven taa.
Pyörätuolissa istuvan kummin kanssa on hyvä esittää vaikka minkälainen oopperaesitys.
Kun siinä on sellainen homma vielä, ettei muut tuttavat voi tulla nimenomaan meille samaan aikaan koska äitini dominoi täysin minun kotiani ja on illan/päivän emäntä suvereenisesti.
Muut vieraat tuntevat olonsa kiusalliseksi ja tunnelma on kaikenkaikkiaan minulle nöyryyttävä ja noloa saada säälikatseita.
Jos saan hepulikohtauksen saan kuulla olevani "huono emäntä".
Siksi meillä käy muut aina erikseen!
Ja siksi tilaisuus olisi julkisesa tilassa ettei äitini eisttäisi omiaan.
Jos asiaa ajattelee kumminkin kannalta, niin onhan hän siellä kotonaankin päivät pitkät "yksin" vaikka oikeasti ei ole, ole mukavaa päästä tuulettumaan ulos.
On tämä minun asuntoni jokainen nurkka tuttu ja tutkittu.
Eikö se että kaikilla on kivaa ja tunnelma katossa olisi parasta myös uudelle yo:lle! - nnnnnnnnO
ÄitiPähkinä taas kirjoitti:
Sentään olen pitänyt kohtuullisen hyvät välit vain tyttäreni vuoksi, luulin hulluuksissani että on hänelle ihminen.
Ihmisellä tarkoitan sitä että ottaa toisen tunteet huomioon eikä vain sitä, mikä hänelle merkitsee jotain.
Hän ei kertaakaan ole tullut koulun kevätjuhliin/kuoron esityksiin katsomaan ainoaa lapsenlastaan.
Todellakin tämä pisti minut aivoilemaan että tottahan toki hän ihan tyynenä voisi kutsua meille muitakin hänelle niin läheisiä sukulaisia.
Pyörätuolissa istuvan kummin kanssa on hyvä esittää vaikka minkälainen oopperaesitys.
Kun siinä on sellainen homma vielä, ettei muut tuttavat voi tulla nimenomaan meille samaan aikaan koska äitini dominoi täysin minun kotiani ja on illan/päivän emäntä suvereenisesti.
Muut vieraat tuntevat olonsa kiusalliseksi ja tunnelma on kaikenkaikkiaan minulle nöyryyttävä ja noloa saada säälikatseita.
Jos asiaa ajattelee kumminkin kannalta, niin onhan hän siellä kotonaankin päivät pitkät "yksin" vaikka oikeasti ei ole, ole mukavaa päästä tuulettumaan ulos.
Eikö se että kaikilla on kivaa ja tunnelma katossa olisi parasta myös uudelle yo:lle!No, YO- juhlat on yksi päivä! (jos ei ole kuten meillä, vieraita kävi useamman päivän ajan) Joka suvussa on näitä matriarkkoja, jotka eivät ole muutettavissa,
he ovat pinttyneissä mielialoissaan ja tunnetiloissaan vain meidän jotenkin kestettävä.
Mene tyttäresi kanssa koululle tyynein mielin! Se on ihana hetki TEILLE KAHDELLE!
YO- juliin tullaan yleensä kutsumatta. Kun lehdessä on nimi, niin ihmiset ainakin
täällä meillä päin tulevat ilman erillistä kutsua. Jos saat rajattua jotenkin kutsuilla
onnittelijat on - mene jonkun juhliin
nnnnnnnnO kirjoitti:
No, YO- juhlat on yksi päivä! (jos ei ole kuten meillä, vieraita kävi useamman päivän ajan) Joka suvussa on näitä matriarkkoja, jotka eivät ole muutettavissa,
he ovat pinttyneissä mielialoissaan ja tunnetiloissaan vain meidän jotenkin kestettävä.
Mene tyttäresi kanssa koululle tyynein mielin! Se on ihana hetki TEILLE KAHDELLE!
YO- juliin tullaan yleensä kutsumatta. Kun lehdessä on nimi, niin ihmiset ainakin
täällä meillä päin tulevat ilman erillistä kutsua. Jos saat rajattua jotenkin kutsuilla
onnittelijat onSe että ilmoittaa lehdessä on asia ihan erikseen, silloin ei ole ongelmia henkilökemioiden kanssa, tilaa ja lääniä on temmeltää.
Erillinen kutsu lehdessä vapauttaa aikalailla sitä painetta ketä kutsuu ja ketä ei.
Silloin päätäntävalta on aina lukijalla.
Ja jos taas tarkoitat että silloin kun uuden yo:n nimi muuten vaan on listalla, ja voi mennä kylään, niin voi haloo. - suuren suvun virkaäiti
mene jonkun juhliin kirjoitti:
Se että ilmoittaa lehdessä on asia ihan erikseen, silloin ei ole ongelmia henkilökemioiden kanssa, tilaa ja lääniä on temmeltää.
Erillinen kutsu lehdessä vapauttaa aikalailla sitä painetta ketä kutsuu ja ketä ei.
Silloin päätäntävalta on aina lukijalla.
Ja jos taas tarkoitat että silloin kun uuden yo:n nimi muuten vaan on listalla, ja voi mennä kylään, niin voi haloo.Kyllä meillä kaksiin yo - juhliin tuli naaapureita, sukulaisia, entisiä luokkatovereita
ilman kutsua. Myös itsekin menimme lähisukulaisten lakkiaisiin ilman erillistä
kutsua. Meille tuli kyllä ennen juhlia muutama soitto, jossa kysyttiin mikä olisi
paras aika tulla ettei tulisi kovin tungosta.
Mutta tälle AP:lle oli tarkoitus kertoa miten itse selvisimme juhlista. Tarjottavat teki
tyttäreni ystävätär, kondiittoriopiskelija. Itse en millään ehtinyt työni vuoksi.
Tyttären ystäväpiiristä pyysimme apua tarjoilu- ja keittiöpuolelle, poikakaveri
tarjoili shamppanjat.
Juhlakalu oli tietenkin tuore ylioppilas!
Erikoisia persoonallisuuksia on myös lähisuvussamme, nyt he eivät onneksi olleet
huomionkipeimmillään, niin ei tarvinnut tarjota kotiin kyyditystä.
Anteeksi koneen temppuilu tuossa edellä! Tarkoitus oli oikein sydämestä onnitella
myös äitiä "lyyran " saamisesta! Ja lopuksi, älä stressaa, kyllä ne juhlat onnistuu! - ÄitiPähkinä
suuren suvun virkaäiti kirjoitti:
Kyllä meillä kaksiin yo - juhliin tuli naaapureita, sukulaisia, entisiä luokkatovereita
ilman kutsua. Myös itsekin menimme lähisukulaisten lakkiaisiin ilman erillistä
kutsua. Meille tuli kyllä ennen juhlia muutama soitto, jossa kysyttiin mikä olisi
paras aika tulla ettei tulisi kovin tungosta.
Mutta tälle AP:lle oli tarkoitus kertoa miten itse selvisimme juhlista. Tarjottavat teki
tyttäreni ystävätär, kondiittoriopiskelija. Itse en millään ehtinyt työni vuoksi.
Tyttären ystäväpiiristä pyysimme apua tarjoilu- ja keittiöpuolelle, poikakaveri
tarjoili shamppanjat.
Juhlakalu oli tietenkin tuore ylioppilas!
Erikoisia persoonallisuuksia on myös lähisuvussamme, nyt he eivät onneksi olleet
huomionkipeimmillään, niin ei tarvinnut tarjota kotiin kyyditystä.
Anteeksi koneen temppuilu tuossa edellä! Tarkoitus oli oikein sydämestä onnitella
myös äitiä "lyyran " saamisesta! Ja lopuksi, älä stressaa, kyllä ne juhlat onnistuu!vieläkään......!
- emmiina45
ÄitiPähkinä taas kirjoitti:
Eikö se että kaikilla on kivaa ja tunnelma katossa olisi parasta myös uudelle yo:lle!Kun järjestelin lakkiaisia pojalleni, äiti oli kovasti tulossa, tietysti.
Juhlien lähetessä sairaudet alkoivat yltyä ja lopulta tuli ilmoitus, ettei tule, on aivan turha lähteä sinne asti.
Nyt muorin valitellessa lasten välinpitämättömyyttä ja yksinäisyyttä muistan kyseisen lakkiaiskutsun ja juhlista jäämisen.
Totta puhuen, meillä on pienehkö koti ja vieraita oli tupa täynnä ilman äitini teatraalista esitystäkin (häideni aattona muoria kiidätettiin ambulanssilla ensiapuun salaperäisen kohtauksen vuoksi eikä tietenkään mitään löytynyt...silloinkaan) Hän on aina nauttinut keskipisteenä olemisesta ja onnistunut järjestämään kaikenlaisia syttyröitä milloin kenenkin välille.
Vähitellen huomasin, että muorille on laitettava kova kovaa vastaan ja ryhdyin puolustautumaan ja pitämään omat päätökseni. Rakastan toki äitiäni ja meillä on läheiset välit, mutta en huoli häntä elämään meidän elämäämme. Nytkin hieman jännittää tulossa olevat sukujuhlat ja se, mitä muori keksii (varmaankin ambulanssi ainakin on kutsuttava)
Pitäkää vain puolenne ja juhlanne, tyttäresi ansaitsee omanlaisensa kekkerit. Mikäli mummi ja kummi eivät ilmesty juhliin, se olkoon heidän päätöksensä ja oikeutensa.
- oppeliini
Näyttäv siltä että kukaan ei ole vastannut myontäväti tulevansa kutsuihi. Miksi sinä ja tyttäresi ette juhlisi vain kahdestaan?
Tuolla kaikkia kustatavalla päivällisrahalla te saatte mukavan paripäiväsen kunnon hotellissa ja vielä ujutttua siihen teatteri tai konsertti-illan!
Siihen päälle vielä hyvät kakkukahvit!
Hyvän tunnelman kanssa (huhuh nyt on yksi etappi tytollä takana) voitte kaksistaan nauttia täysin siemauksin juhlastanne!- ÄitiPähkinä
Vastausta ei tule...ainakaan vielä.
Tulee kyllä sellainen tunnelma että kaksin ollaan, tosin ei kotona!
Jos jossain pamahtaa joku ydinpommintapainen räjähdys, niin hei, se on sitten mummi ja kummi räjähtäneet.
Uutisista saatte lukea. - odottelemassa?
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Vastausta ei tule...ainakaan vielä.
Tulee kyllä sellainen tunnelma että kaksin ollaan, tosin ei kotona!
Jos jossain pamahtaa joku ydinpommintapainen räjähdys, niin hei, se on sitten mummi ja kummi räjähtäneet.
Uutisista saatte lukea.Sinulla on vähän outo tapa nyt roikkua ja odottaa siirtoa äidiltäsi ja kummilta. Sinä olet heille asiasta ilmoittanut, joten ole ystävällinen ja seiso omilla jaloillasi ja tee niinkuin tykkäät, eikö? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Mene lakkiaispäivänä kukkakauppaan, osta tyttärellesi valkoisia ruusuja ja menkää juhlimaan johonkin yleiseen ravintolaan. Teippaa lähtiessä kotiovelle lappu, jossa ilmoitat sinne eksyneille missä juhlat pidetään ja ilmoita muille tutuille, jotka haluatte juhliin asiasta etukäteen. Eiköhän sinun ole jo aika ruveta oikeasti tekemään omia päätöksiä ja myös pysymään niissä. Ei ihme, että äitisi ja kummisi jyräävät sinun ylitse, kun oikein odotat sitä, että he sen viime lopussa tekevät. Jos et halua olla enää kynnysmatto, niin älä makaa kynnyksellä odottamassa, että joku kävelee ylitsesi. - edelliseen viestiin
odottelemassa? kirjoitti:
Sinulla on vähän outo tapa nyt roikkua ja odottaa siirtoa äidiltäsi ja kummilta. Sinä olet heille asiasta ilmoittanut, joten ole ystävällinen ja seiso omilla jaloillasi ja tee niinkuin tykkäät, eikö? Mikä siinä on niin vaikeaa?
Mene lakkiaispäivänä kukkakauppaan, osta tyttärellesi valkoisia ruusuja ja menkää juhlimaan johonkin yleiseen ravintolaan. Teippaa lähtiessä kotiovelle lappu, jossa ilmoitat sinne eksyneille missä juhlat pidetään ja ilmoita muille tutuille, jotka haluatte juhliin asiasta etukäteen. Eiköhän sinun ole jo aika ruveta oikeasti tekemään omia päätöksiä ja myös pysymään niissä. Ei ihme, että äitisi ja kummisi jyräävät sinun ylitse, kun oikein odotat sitä, että he sen viime lopussa tekevät. Jos et halua olla enää kynnysmatto, niin älä makaa kynnyksellä odottamassa, että joku kävelee ylitsesi.Ja pidä huoli, että kotiudutte juhlista vasta iltamyöhällä, ettei vain kukaan tule vahingossa teille kotiin juhlimaan. Jos äidit ja kummit soittelevat kännyköillä, niin oman vointisi mukaan vastaa tai ole vastaamatta. Katso, kun puhelin soi, niin ei ole mikään pakko vastata, tiesitkö?
- ÄitiPähkinä
edelliseen viestiin kirjoitti:
Ja pidä huoli, että kotiudutte juhlista vasta iltamyöhällä, ettei vain kukaan tule vahingossa teille kotiin juhlimaan. Jos äidit ja kummit soittelevat kännyköillä, niin oman vointisi mukaan vastaa tai ole vastaamatta. Katso, kun puhelin soi, niin ei ole mikään pakko vastata, tiesitkö?
Juu, illalla oli tullut 22.10 teksviesti: : siis pelkkä kaksoismerkki, joka tarkoittaa mitä.
Oooo, tiedän että olen kaikkien nyhveröiden esiäiti, mutta kännykässäni lukee hänen numeronsa kohdalla: älä vastaa.
Onneksi alaovi menee kiinni klo 20, mutta me olemmekin muualla, toisessa kaupungissa silloin.
En tiedä miten ihmisestä voi tulla tälläinen lapatossu.
Mutta tänne ne ei kuitenkaan tule! - LUONNETTAHAN LÖYTYY
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Juu, illalla oli tullut 22.10 teksviesti: : siis pelkkä kaksoismerkki, joka tarkoittaa mitä.
Oooo, tiedän että olen kaikkien nyhveröiden esiäiti, mutta kännykässäni lukee hänen numeronsa kohdalla: älä vastaa.
Onneksi alaovi menee kiinni klo 20, mutta me olemmekin muualla, toisessa kaupungissa silloin.
En tiedä miten ihmisestä voi tulla tälläinen lapatossu.
Mutta tänne ne ei kuitenkaan tule!Onnea äiti ja TYTÄR tietysti! Iloista lakkiaisjuhlaa! Itsekin täällä kasvaa vähän itsenäisemmäksi, kun lukee noita vastauksia.
- ÄitiPähkinä
LUONNETTAHAN LÖYTYY kirjoitti:
Onnea äiti ja TYTÄR tietysti! Iloista lakkiaisjuhlaa! Itsekin täällä kasvaa vähän itsenäisemmäksi, kun lukee noita vastauksia.
On tää kovaa.
Toivottavasti meidän esimerkistä olisi myös jollekkin opastusta.
Kadun syvästi että itse omalla tavallani olen antanut äidilleni valtavan
ylivallan meidän elämään.
Mutta en taivu.
Enkä avaa ovea.
Kun kukaan ei ole kotona.
Ja puhelimeen en vastaa kun siinä lukee: älä vastaa. :) - oppeliini
ÄitiPähkinä kirjoitti:
On tää kovaa.
Toivottavasti meidän esimerkistä olisi myös jollekkin opastusta.
Kadun syvästi että itse omalla tavallani olen antanut äidilleni valtavan
ylivallan meidän elämään.
Mutta en taivu.
Enkä avaa ovea.
Kun kukaan ei ole kotona.
Ja puhelimeen en vastaa kun siinä lukee: älä vastaa. :)Kohta alkaa olla liian myöha vieraiden ilmoittaa kutsun hyväksymisestä, edes ravintolaan. Pöydät yleensä ovat loppuun tilatut jo päiväkausia edeltäpäin tällaisina juhlapäivinä.
Jos aivan sattumalta äitisi juhlaa edeltävänä päivänä ylhäisesti sallitsee ilmoittaa halunsa osallistua, voit täydellisen hyvällä omallatunnolla kertoa vain että "odotimmte vastausta päiväkausia, kun sitä ei tullut, tiesimme että teillä oli muuta menoa ja nyt on liian myöhaistä. Olemme tehneet muita suunnitelmia liittyen lapseni juhlaan." Ei mitään muuta. EI mitään selittelyjä. Sinä et voi lisätä enää mitään mitä aitisi ei olisi jo tiennyt.
Vanhalle koiralle VOI opettaa uusia temppuja. Ota tämä positiivisena opetuksena äidillesi. Seuraavan kerran hän kunnioittaa sinun viestiäsi paljon enemmän.
Hänen harjoittamansa manipulointiterrorismi on sairasta. Sivullinen huomaa sen heti. - ÄitiPähkinä
oppeliini kirjoitti:
Kohta alkaa olla liian myöha vieraiden ilmoittaa kutsun hyväksymisestä, edes ravintolaan. Pöydät yleensä ovat loppuun tilatut jo päiväkausia edeltäpäin tällaisina juhlapäivinä.
Jos aivan sattumalta äitisi juhlaa edeltävänä päivänä ylhäisesti sallitsee ilmoittaa halunsa osallistua, voit täydellisen hyvällä omallatunnolla kertoa vain että "odotimmte vastausta päiväkausia, kun sitä ei tullut, tiesimme että teillä oli muuta menoa ja nyt on liian myöhaistä. Olemme tehneet muita suunnitelmia liittyen lapseni juhlaan." Ei mitään muuta. EI mitään selittelyjä. Sinä et voi lisätä enää mitään mitä aitisi ei olisi jo tiennyt.
Vanhalle koiralle VOI opettaa uusia temppuja. Ota tämä positiivisena opetuksena äidillesi. Seuraavan kerran hän kunnioittaa sinun viestiäsi paljon enemmän.
Hänen harjoittamansa manipulointiterrorismi on sairasta. Sivullinen huomaa sen heti.Niin aivan, viesti on mennyt perille ilman ymmärrystä.
Tai ymmärrys on ymmärretty, mutta tahto ymmärtää ei. - ÄitiPähkinä
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Niin aivan, viesti on mennyt perille ilman ymmärrystä.
Tai ymmärrys on ymmärretty, mutta tahto ymmärtää ei.Ääääh.
Äitini nimittäin kävi oven takana ja yritti väkisin sisään.
En päästänyt koska oli agressiota ilmassa.
Jätti lievästi sanottuna omituisen kirjeen jossa sivallettiin vanhoja.
Väitti lapselleni että "kyllä kummi silloin kelpasi kun tarvittiin rahakasta kummia".
Niitä ei voi 4 kuukauden ikäinen vielä himoita ja eikä muutenkaan olla kumpikaan rahaa pyydetty.
Kirje oli hieman sekava, ensin sopii ja taas välillä ei sovi.
Kummi ei pääse pyörätuolilla meidän hissiin, kuulemma.
Eikä jaksa kulkea ylös kolmanteen.
Ja silti väittää pistävänsä juhlat pystyyn, tuo sokerit ja kermatkin.
Ja taas on siis tulossa tänne!
Mutta kun se kummi ei pääse ylös!
Ja se puffettipaikka on sellainen johon pääsee pyörätuolilla ja sen vielä illalla
tarkistin.
Hermo! - laittaa
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Ääääh.
Äitini nimittäin kävi oven takana ja yritti väkisin sisään.
En päästänyt koska oli agressiota ilmassa.
Jätti lievästi sanottuna omituisen kirjeen jossa sivallettiin vanhoja.
Väitti lapselleni että "kyllä kummi silloin kelpasi kun tarvittiin rahakasta kummia".
Niitä ei voi 4 kuukauden ikäinen vielä himoita ja eikä muutenkaan olla kumpikaan rahaa pyydetty.
Kirje oli hieman sekava, ensin sopii ja taas välillä ei sovi.
Kummi ei pääse pyörätuolilla meidän hissiin, kuulemma.
Eikä jaksa kulkea ylös kolmanteen.
Ja silti väittää pistävänsä juhlat pystyyn, tuo sokerit ja kermatkin.
Ja taas on siis tulossa tänne!
Mutta kun se kummi ei pääse ylös!
Ja se puffettipaikka on sellainen johon pääsee pyörätuolilla ja sen vielä illalla
tarkistin.
Hermo!vaikka tekstaria äidillesi, jossa kerrot että kaikkien etua ja teidän omia toiveitanne kuunnellen valitsitte sellaisen juhlapaikan, joka on teille mieleinen ja johon myös kummi pääsee? Tekstarin lähettämällä ei tarvitse kuunnella päälle satavaa syytösryöppyä ;) Käännä asia toisin päin, yhtä lailla sinä voit syyllistää. Ilmoita äidillesi että mielestäsi on häneltä täysin ajattelematonta ja itsekästä vastoin juhlien päähenkilöiden tahtoa järjestää juhlat sellaisessa paikassa, jonne uudelle ylioppilaalle tärkeä kummi ei pääse. Kerro samoin, että olet huolissasi äitisi jaksamisesta ja hyvinvoinnista, koska hän on jo liki 80v ;) Voit vielä lisätä, että äitisi viimeaikainen käytös on saanut sinut todella huolestuneeksi hänen terveydentilastaan...
- ÄitiPähkinä
laittaa kirjoitti:
vaikka tekstaria äidillesi, jossa kerrot että kaikkien etua ja teidän omia toiveitanne kuunnellen valitsitte sellaisen juhlapaikan, joka on teille mieleinen ja johon myös kummi pääsee? Tekstarin lähettämällä ei tarvitse kuunnella päälle satavaa syytösryöppyä ;) Käännä asia toisin päin, yhtä lailla sinä voit syyllistää. Ilmoita äidillesi että mielestäsi on häneltä täysin ajattelematonta ja itsekästä vastoin juhlien päähenkilöiden tahtoa järjestää juhlat sellaisessa paikassa, jonne uudelle ylioppilaalle tärkeä kummi ei pääse. Kerro samoin, että olet huolissasi äitisi jaksamisesta ja hyvinvoinnista, koska hän on jo liki 80v ;) Voit vielä lisätä, että äitisi viimeaikainen käytös on saanut sinut todella huolestuneeksi hänen terveydentilastaan...
Viime tiedon varassa elevänä tiedän NYT ettei kummi pääse kuitenkaan juhliin.
Äitini selkeästi meille ilmoittanut ettei tekstareita ota huomioon enää, vaan odottaa ILOISIA (alleviivattuna) puheluita.
Syytöksiä pursuavassa kirjeessä ei mainittu lainkaan kyseistä paikkaa jota ehdotimme, se oli laadittu niin että me olemme joka suhteessa hankalia.
Hän oli todella agresiivisen näköinen oven takana pyrkiessään sisään väkisin.
Hänet tuntien tiedän että viettää puhelimessa seuraavat illat nyyhkien minun henkistä kylmyyttäni kun en päästänyt vanhaa ihmistä sisään.
Olen aina syyllinen tein miten vaan, niin näyttää lapsestanikin tulevan rahanahne nuori, äitini mielestä.
Vaikka monet vuodet olen varoittanut lastani ottamasta minkäänlaista rahaa vastaan, tässä taas tulos.
Edelleen siis hän on tulossa meille.
Sehän ei sovi.
Niin ei tule käymään.
Lakkiaispäivän pitäisi olla iloinen ja tunnelmallinen, mutta nyt siitä uhkaa tulla murhenäytelmä ilman ruumiita vaan sielu kärsii. - ÄitiPähkinä
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Viime tiedon varassa elevänä tiedän NYT ettei kummi pääse kuitenkaan juhliin.
Äitini selkeästi meille ilmoittanut ettei tekstareita ota huomioon enää, vaan odottaa ILOISIA (alleviivattuna) puheluita.
Syytöksiä pursuavassa kirjeessä ei mainittu lainkaan kyseistä paikkaa jota ehdotimme, se oli laadittu niin että me olemme joka suhteessa hankalia.
Hän oli todella agresiivisen näköinen oven takana pyrkiessään sisään väkisin.
Hänet tuntien tiedän että viettää puhelimessa seuraavat illat nyyhkien minun henkistä kylmyyttäni kun en päästänyt vanhaa ihmistä sisään.
Olen aina syyllinen tein miten vaan, niin näyttää lapsestanikin tulevan rahanahne nuori, äitini mielestä.
Vaikka monet vuodet olen varoittanut lastani ottamasta minkäänlaista rahaa vastaan, tässä taas tulos.
Edelleen siis hän on tulossa meille.
Sehän ei sovi.
Niin ei tule käymään.
Lakkiaispäivän pitäisi olla iloinen ja tunnelmallinen, mutta nyt siitä uhkaa tulla murhenäytelmä ilman ruumiita vaan sielu kärsii.Tyttäreni sai äsken viestin jossa hän kuulemma "ei yritä tulla meille".
Eli siis nyt vaihdettiin taas vaihdetta ja olen syyllinen.
Kas kun tämä ei yllätä lainkaan.
Kaikki tämä häslinki, koko ajan, minulle ei ole puhuttu sanaakaan, vaan lähes äänetön kanssakäyminen oveni kynnyksellä.
Joku hyvä ihminen voi todellakin sanoa että olen itsekäs ja kylmä vaikka vanha äiti siellä vaan yrittää tulla kylään, mutta kun se ilme ja kirje. - NYT!!!
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Tyttäreni sai äsken viestin jossa hän kuulemma "ei yritä tulla meille".
Kaikki tämä häslinki, koko ajan, minulle ei ole puhuttu sanaakaan, vaan lähes äänetön kanssakäyminen oveni kynnyksellä.
Joku hyvä ihminen voi todellakin sanoa että olen itsekäs ja kylmä vaikka vanha äiti siellä vaan yrittää tulla kylään, mutta kun se ilme ja kirje.Istahda alas ja päästä hartiat rennoksi. UNOHDA äitisi, kaikki sivulliset näkevät että hänellä on ongelmia. Kyllä suku tietää äitisi vaikean luonteen. Ja mitä sitten vaikka äitisi soittelisikin ympäri sukua? Milloinkaan et voi äitiäsi miellyttää ja sinulta menee koko elämä ja terveys, jos yrität häntä miellyttää. Tartutat saman "miellyttämishalutaudin" myös tyttäreesi. Ette onnistu miellyttämään äitiäsi kuitenkaan, teette niin tai näin. SINÄ ja tyttäresi ette ole itsekkäitä.
Huomenna on tyttäresi ja sinun suuri päivä! Nautitte siitä, ettekä anna KENENKÄÄN pilata päiväänne. Suljette päivän ajaksi mielestänne koko mummun! Hänelle on paikka ilmoitettu, tulee jos haluaa ja jos ei halua niin sitten mädäntykööt sapessaan yksinään. Jauhamalla asiaa äitisi kanssa ja murehtimalla sellaista asiaa, mille ei mitään voi, kasaat harmaita pilviä myös tyttäresi ylle. Huomenna pukeudutte kauniisti, tyttäresi käy hakemassa lakkinsa ja menette skoolaamaan ja nauttimaan hyvästä ruuasta valitsemassanne paikassa. Pistäkää puhelimet kiinni! Piste!
Onnittelut ylioppilaalle ja hänen äidilleen! Sekä virtuaalinen (((((VOIMAHALAUS))))) - ajattelet
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Tyttäreni sai äsken viestin jossa hän kuulemma "ei yritä tulla meille".
Joku hyvä ihminen voi todellakin sanoa että olen itsekäs ja kylmä vaikka vanha äiti siellä vaan yrittää tulla kylään, mutta kun se ilme ja kirje.koko ajan sitä, kuinka huonona ihmisenä muut sinua pitävät?! Se kertoo lokaan poljetusta itsetunnostasi, kiitos sitä kuuluu mitä ilmeisimmin äidillesi. Olet aikuinen itsellinen ihminen, äitisi ei enää päätä asioistasi! Äitisi on mitä ilmeisimmin sairas ihminen, manipuloiva tyranni.
Huomenna tyttäresi pääsee ylioppilaaksi. Hän on tehnyt sen eteen kovasti työtä monta vuotta. Ja SINÄ olet sen mahdollistanut. Älkää antako jonkun ulkopuolisen pilata teiltä tuota juhlavaa hetkeä. Laita siis huomenna lyyra rintaasi suurta ylpeyttä tuntien ja kerro tyttärellesi kuinka ylpeä hänestä olet ja kuinka paljon häntä kunnioitat ja rakastat. Muulla ei ole väliä. Käännä oma äitisuhteesi positiiviseksi asiaksi; tiedät mitä et halua oman tyttäresi käyvän läpi. Sitä mitä ei voi muuttaa, täytyy vain oppia käsittelemään, sietämään ja unohtamaan. Kaikkia ei voi tai edes tarvitse yrittää miellyttää, ei edes omaa äitiään!
Onnittelut teille molemmille!
- ...........
koske tuota ahdistavaa ongelmaasi, mutta tuosta kirjoituksesta huomasin, että ei sinulla ole ainakaan huono tytär!!! Tuntuu olevan todella reipas, fiksu ja hyvä nuori nainen. Tämänhän sinä varmaan tiesitkin, mutta edes yksi valopilkku tilanteeseen.
Ja tuosta tilanteesta. Jotenkin toivoisi, että tuossa koko kanssakäyminen ulkoistettaisiin. Että sinä, joka olet muutenkin loppu tällä hetkellä, sekä tyttäresi, jolle tilanne inhottava, ei joutuisi tollasista riitelemään. Loppujen lopuksi: Tyttäresi päivä ja hän on juhlakalu, jos hän ei tahdo heitä - niin he eivät sitten tule. Sinä olet emäntä. Jos äitisi haluaa juhlat niin siinäpähän järjestää. Hänellä ei ole mitään oikeutta kuten ei kummillakaan lähteä teitä uhkailemaan ja ahdistelemaan. Jos et olisi nyt noin heikoilla, niin suosittelisin jopa tuota suoraansanomista joka voisi toisaalta olla vapauttavaa (voisit ehkä päästä eroon parista energiasyöpöstä). Mitä jos teette tasan niin kuin tytär itse tahtoo? Välittämättä muusta. Nuo ihmiset ovat sinut jo kaikin mahdollisin tavoin pettäneet. Ei kannata heidän antaa enempää päästä käsiksi tyttäreesi ja mahdollisesti häntä loukata.
Voimia ja jaksamista sinne sinulle! Onko sinulla muuta tukiverkostoa, joka tietäisi tilanteesi paremmin ja jonka kanssa voisit keskustella ja miettiä ratkaisua?- ÄitiPähkinä
Nyt tilanne on tämä:
tytär ei aio kuulemma olenkaan sulattaa isoäitinsä käytöstä ja kummallista
syyttelyä rahanahneudesta.
Hän ei mene lainkaan lakkiaisiin.
Hän ilmoittaa äidilleni ettei todellakaan aio osallistua nyt mihinkään.
Lähdemme aamulla toiseen kaupunkiin juhlimaan ja tulemme sikseen kotiin kun
meille tulee hänen omia ystäviään ja lähtevät sitten baariin.
Kirjoitan sitten huomenna lisää.
Ai niin se tukiverkosto. Ei sitä juuri ole.
Olen purkanut tuntojani terapeutilla hän näkee meidän tilanteen "mielenkiintoisena tapauksena".
Se jotenkin ärsyttää, mutta ymmärrän että jokainen potilas on oma tarinansa. - ...........
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Nyt tilanne on tämä:
Olen purkanut tuntojani terapeutilla hän näkee meidän tilanteen "mielenkiintoisena tapauksena".
Se jotenkin ärsyttää, mutta ymmärrän että jokainen potilas on oma tarinansa.Pelkäsinkin, että tuon ikäinen tyttö voi herkästi haluta miellyttää ja pelkää konfliktia ja siten ottaisi liikaa itseensä. Mutta topakalta tuntuu eikä varmasti onnistu isoäiti jyräämään. Suunnitelma kuulostaa hyvältä. Ja sitten jos soittoja alkaa tulemaan heti tilanteen jälkeen, niin luuria korvaan ja tekstiviesteissä heti kun nimi näkyy, niin delet-nappulaa.
Hauskaa ja RAUHAISAA viikonloppua! ;) - isoäiti siis
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Nyt tilanne on tämä:
Se jotenkin ärsyttää, mutta ymmärrän että jokainen potilas on oma tarinansa.sittenkin onnistui pilaamaan lapsenlapsensa juhlapäivän. Onpa surullista! En kyllä ymmärrä miksi tyttäresi ei mene lakkiaisiinsa, eihän hän siinä isoäidilleen mitään kosta vaan pilaa itseltään hienon muiston. Lopun ikäänsä hän muistaa lakkiaisistaan vain katkeruuden isoäitiään kohtaan sen sijaan että muistaisi hienon hetken jolloin hän kanssajuhlijoineen painoivat lakin päähänsä ja lauloivat Gaudeamus Igidur! Eikö hän voisi mennä lakkiaisiin ja lähtisitte sitten sieltä saman tein juhlimaan kaksistaan sinne toiseen kaupunkiin?
- tätä mieltä
Miltä sitten tuntuu, jos tyttäresi alkaa suorastaan vältellä sinua koska olet antanut ihan turhaan periksi määräilevälle äidillesi?
- oppeliini
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Nyt tilanne on tämä:
Se jotenkin ärsyttää, mutta ymmärrän että jokainen potilas on oma tarinansa.Terapeuttisi kuuluisi määrätä sinulle seuraava ohje: "Käytä tervettä maalaisjärkeä"
Tuo on viesti joka kehoitta lopettamaan pelleilyt tai ottamaan vastaan typeriä pelleilyjä keneltäkään.
Sinä olet hommasi hoitanut hienosti kasvatettuasi tyttären joka on saamassa yhden etapin päätokseen. Ole itsestäsi ylpeä!
Ketkään kieroilijat eivät enää saa määrätä sinun tapaasi elää. Olet todistanut että mitä teet, toimit oikein. Jatka samaan tyyliin - vain jätä kieroilijat pois elämästäsi.
Nauti aikaansaamisistasi ja ole onnellinen lapsesi kanssa!
- Ymmärrys loppui
Minä en voi ymmärtää tätä ongelmaa ollenkaan.
Miksi sinä olet aikuisena ihmisenäkin vielä noin äitisi määräysvallan alaisena?
Mikset vain elä elämääsi? Äitisi selviää mainiosti ilman sinua, ja varsinkin ilman sinun tytärtäsi. Kummi ja mummi voivat järkätä elämänsä mieleisekseen, ja sen he ovat tehneet. Miksi et sinäkin tee samoin?
Äitisi ei kysy sinulta neuvoa eikä ota kuuleviin korviinsa sinun mielipidettäsi. Hän ei todellakaan tarvitse sinua.
Onko se sinulle ongelma?
Onko sinulla ja tyttärelläsi muuta puheenaihetta kuin äitisi toimet? Tee päätös, että et mainitse äitiäsi koko päivänä. Tee päätös, että teet kuten parhaiten itsellesi sopii.
Lupaa tyttärellesi, ettei hänen tarvitse enää ottaa isoäitiä erityistoimin huomioon missään asiassa.
Tyttäresi saa elää elämänsä ilman isoäidin päsmäröintiä, mutta pidä sinä huoli, ettet itse muutu äitisi kaltaiseksi vatkaajaksi. Mielestäni olet hyvällä tiellä muuttumassa samanlaiseksi kuin äitisi on. - Olemme puolellasi
Ny on juhlat juhlittu.
Selvisittekö kunnialla?- ÄitiPähkinä
Olemme hengissä.
Hm....siinä välissä jossa hätistin kiukkuisen äitini ovenraosta, hän lopulta tekstasi tyttärelleni:
"hae vaan se lakkis, en minä teille väkisin yritä, ruusut tulee, ei muuta."
Aamulla lähdimme lähimpään kaupunkiin ja vietimme siellä päivän.
Kun tulimme kotiin, ovessa osotti kaksi ruusupakettia, toinen häneltä ja toinen kummilta.
Luukusta oli työnnetty monta lappua joissa luki että kukat om maksettu ja erikseen vielä että kumminkin kukat on maksettu.
Sana kummi, voimakkaasti korostaen.
Lappu erikseen kakuista jotka pitää hakea, että ne kakutkin on maksettu.
Niin, sinne taakse oli vielä kirjoitettu terveisiä ihan oudolta ihmiseltä, hänkin lähetti terveisiä. Hän oli auttanut kakku ja muiden leipomisessa.
Illalla lapseni lähti baariin ystäviensä kera.
On jotenkin helpottunut tunnelma, tosin koukeroista on ollut, niin yksinkertaisesta asiasta kauhea häslinki.
Nyt olemme hipihiljaa tovin aikaa (tai ehkä kauankin).
Luulen että meidän hiljaisuus vain ruokkii uusia viestejä luukusta, mutta se on sitten toinen tarina.
Hyvää Kesää kaikille. - tarina
ÄitiPähkinä kirjoitti:
Olemme hengissä.
Hm....siinä välissä jossa hätistin kiukkuisen äitini ovenraosta, hän lopulta tekstasi tyttärelleni:
"hae vaan se lakkis, en minä teille väkisin yritä, ruusut tulee, ei muuta."
Aamulla lähdimme lähimpään kaupunkiin ja vietimme siellä päivän.
Kun tulimme kotiin, ovessa osotti kaksi ruusupakettia, toinen häneltä ja toinen kummilta.
Luukusta oli työnnetty monta lappua joissa luki että kukat om maksettu ja erikseen vielä että kumminkin kukat on maksettu.
Sana kummi, voimakkaasti korostaen.
Lappu erikseen kakuista jotka pitää hakea, että ne kakutkin on maksettu.
Niin, sinne taakse oli vielä kirjoitettu terveisiä ihan oudolta ihmiseltä, hänkin lähetti terveisiä. Hän oli auttanut kakku ja muiden leipomisessa.
Illalla lapseni lähti baariin ystäviensä kera.
On jotenkin helpottunut tunnelma, tosin koukeroista on ollut, niin yksinkertaisesta asiasta kauhea häslinki.
Nyt olemme hipihiljaa tovin aikaa (tai ehkä kauankin).
Luulen että meidän hiljaisuus vain ruokkii uusia viestejä luukusta, mutta se on sitten toinen tarina.
Hyvää Kesää kaikille.Mutta ilmeisesti totta.
Laita sekä äidillesi, että kummille kuvalliset kiitoskortit kirjattuna, etteivät ainakaan häviä postissa. Kakkuja älä hae, ethän ole niitä edes pyytänyt vaan tehnyt oman kantasi täysin selväksi. Jos menet ne hakemaan, olet taas alentanut itsesi kynnysmatoksi.
Tämän kaiken jälkeen dissaat koko ihmisen teidän molempien elämästä, ja uskallatte viimein elää ihan omien ratkaisujen turvin. Muussa tapauksessa tyttäresi elämäkin myrkyttyy luonnevikaisen isoäidin takia.
Se, mitä ihmiset puhuvat on sivuseikka. Loppujen lopuksi ainoa, mikä ratkaisee, on se, että itse tietää miten asiat ovat. Onnea tyttärellesi ja hyvää kesää teille. - ÄitiPähkinä
tarina kirjoitti:
Mutta ilmeisesti totta.
Laita sekä äidillesi, että kummille kuvalliset kiitoskortit kirjattuna, etteivät ainakaan häviä postissa. Kakkuja älä hae, ethän ole niitä edes pyytänyt vaan tehnyt oman kantasi täysin selväksi. Jos menet ne hakemaan, olet taas alentanut itsesi kynnysmatoksi.
Tämän kaiken jälkeen dissaat koko ihmisen teidän molempien elämästä, ja uskallatte viimein elää ihan omien ratkaisujen turvin. Muussa tapauksessa tyttäresi elämäkin myrkyttyy luonnevikaisen isoäidin takia.
Se, mitä ihmiset puhuvat on sivuseikka. Loppujen lopuksi ainoa, mikä ratkaisee, on se, että itse tietää miten asiat ovat. Onnea tyttärellesi ja hyvää kesää teille.Uskomaton tarina eikö totta, usein tosijutut ovat.
Ihanaa Kesää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090