Turvavyöt Amazoniin

Amazon -62

Olen hankkimassa vuoden -62 Amazoniin turvavöitä. Saako näihin sopivia uusia vöitä jostain, onko olemassa paikat rungossa valmiina (myös takapenkin vöille) ja voiko asennuksen tehdä itse? Kiitos.

7

2799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volo von

      vöille on korissa valmiudet, ihan 100% varma en oo onko noin vanhassa takana paikat, saa asentaa itse
      vilkaseppas vaikka volvolandian markkinapaikalta, sieltä liikkuu ainakin käytettyjä, tai sitten yleismalliset uudet varaosaliikkeestä

    • amatsooniauto

      turvavyölle on kiinntyspaikat edessä Amazonissa jostain 50 luvun lopulta alaken, taisi olla 59. Kyllä kuuskakkosessa siis on.

      Takavyöt tulivat edes ajatuksena vasta 70 luvulla. Amazonissa nja 140 sarjassa iitä ei ikinä ollut eikä paikkojakaan niille. Takavöiden paikat ja vyötkin tulivat siten Volvolla 240 malliin

      • tuulilasin artikkelista

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."


      • p1800
        tuulilasin artikkelista kirjoitti:

        Äskeisessä oli taas Asiantuntija äänessä.

        Omassa mallivuoden 1962 kaksiovisessa amazonissa ainakin on kolmen pisteen takaturvavyöt sivuilla ja lantiovyö keskellä. Sivuvöiden yläkiinnitys on c-pilareissa varsin alkuperäisen oloisesti. Vyöt ovat siis jälkiasennetut ja sivuilla rullavyöt.

        Etupenkkien kolmipistevyöt tulivat tehdasasennettuna sekä amazoniin että PV 544:seen mallivuoteen 1959 eli markkinoille jo 1958 puolella.

        Seuraavassa se lainaus:

        "Turvavyön eteneminen lainsäädännössä

        Lainsäädäntöön turvavyö tuli Ruotsissa vuonna 1967. Vuoden 1969 uusissa autoissa tuli olla vakiovarusteena etuistuimien turvavyöt ja vuotta myöhemmin myös vyöt takapenkillä. Vuonna 1969 rullaturvavyöstä tuli Volvon mallien vakiovaruste."

        vuoden -69 amazonissa ei ole alunperin takana turvavöitä ja etu vyöt eivät ole rullavyöt.sattuu tossa tallissa olemaan tommonen museo volvo jonka isäni osti uutena vuonna -69.


    • klee

      paikat vöille pitäis löytyä.ainakin takana lattiassa on reiät.hattu hyllyyn voi laitaa sen ylä kiinnikkeen /rullat.siis jos ei löydy taka pilareista.volvohan on ollut edellä kaikkia muita merkkejä noissa turvavyöasioissa.

    • Hölmökö?

      Mulla oli pari vuotta 67 ranskalainen ja joku "kyläseppä" oli asentanut siihen amatsonin turvavyöt. Aivan asiallisesti oli tehnyt, näki heti että homma oli tehty yli-hyvin, vyöt ei osuneet norminmittaisella kurkun kohdalle ja joka pulttaus oli tiheäkinteisellä paksulla pultilla toteutettu. Pulttien alle oli ujutettu paksua peltiä vahvikkeeksi.
      Järkikin sanoo että se viritys ei mene rikki ihan pikku tällistä, ja jos käy isommin, on auto niin rusina ettei henkiin jää muutenkaan.

      Ei ollut merkintää rekkarissa eikä kukaan kysellyt. Parempi kai se nyt on että on edes jonkinlaiset kuminauhat kuin ei ensinkään?

      Tee ylihyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1747
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1298
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1197
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      201
      959
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      45
      915
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      57
      832
    7. 69
      788
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      38
      738
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      674
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe