Hermokipuun lääkkeet

pilleristi

Lääkäri määräsi aikamoisen setin lääkkeitä hermokipuun.

Aamulla 1 Somax, 1 Tramal 100 mg, 1 Lyrica 75 mg, 1 Norflex 100 mg ja 1 burana 800mg. Päivällä 1 burana 800mg. Illalla 2 Tramal 100 mg, 1 Lyrica 75 mg, 1 Burana 800 mg ja 1 Norflex 100 mg.

Yhteensä siis 11 tabuu päivässä. Onko muilla vastaavia määriä lääkkeitä hermokipuun? Kipu on kyllä helvetin kova ja nukkumisesta ei tule mitään!!

29

26313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

      mä sain hoitavalta lääkäriltäni P. Uoskarilta odotella lääkkeitä monta viikkoa, ja sainkin kolmee noista, tramalin buranan ja lyrican.
      Maksimiannos,
      niin menin niin tokkuraan että untakin muutama tunti öisin tuli. Autto kipuunkin, aina muutaman tunnin.

      Oma mutu-tuntuma on, että noi 2 lääkettä maksimina vois riittää niin hyvään fiilikseen kun voi edes saada... Buranan koin aiheuttavan lisämurheita vaan eikä auttanut hermokipuun..tunnetusti se repii sisuskalut p*skaks
      kun pitkään syö.

      • Sairas

        Minä olen kärsinyt hermokivusta 2006vuodesta lähtien. Minulle tehtiin silloin 3kertaa välilevypullistumanleikkaus. 2 ensimmäistä leikkausta epäonnistui, jonka seurauksena tuli hermovaurio. Olen syönyt kaikenlaisia kipulääkeitä, jopa morfiinia on kokeiltu. Niitä on määrätty kipupolilta, kuntoutuslaitoksista ja sairaalasta. Olen jo lääkkeiden takia saanut mahahaavan ja munuaisissa on jotain häikkää. Onko lääkkeet auttanut, eipä ole. Pää on ollut vaan sekaisin.


      • Apua kohtalotovereilta.
        Sairas kirjoitti:

        Minä olen kärsinyt hermokivusta 2006vuodesta lähtien. Minulle tehtiin silloin 3kertaa välilevypullistumanleikkaus. 2 ensimmäistä leikkausta epäonnistui, jonka seurauksena tuli hermovaurio. Olen syönyt kaikenlaisia kipulääkeitä, jopa morfiinia on kokeiltu. Niitä on määrätty kipupolilta, kuntoutuslaitoksista ja sairaalasta. Olen jo lääkkeiden takia saanut mahahaavan ja munuaisissa on jotain häikkää. Onko lääkkeet auttanut, eipä ole. Pää on ollut vaan sekaisin.

        Mulla nikamanrappeutuma ja hermovaurio vuosi sitten tehdyn leikkauksen jälkeen.Onko ketään joka voisi antaa jotain toivoa helpottaako nämä säryt koskaan.Välillä meinaa tulla hermoraunio!!!!!!!


      • samat sanat
        Sairas kirjoitti:

        Minä olen kärsinyt hermokivusta 2006vuodesta lähtien. Minulle tehtiin silloin 3kertaa välilevypullistumanleikkaus. 2 ensimmäistä leikkausta epäonnistui, jonka seurauksena tuli hermovaurio. Olen syönyt kaikenlaisia kipulääkeitä, jopa morfiinia on kokeiltu. Niitä on määrätty kipupolilta, kuntoutuslaitoksista ja sairaalasta. Olen jo lääkkeiden takia saanut mahahaavan ja munuaisissa on jotain häikkää. Onko lääkkeet auttanut, eipä ole. Pää on ollut vaan sekaisin.

        minulta leikattiin 2001 4-5 väli kolmenpäivän kuluttua siitä kun jalat meni alta. minulla on samanlainen tilanne morfiinit on koettu ja mahahaavan estolääkitys. mut mua jäi vaivvaa toi et sinulla on munuaisissa vaivaa! minulta leikattiin 2008 oikeanpuleinen munuainen syöväntakia. se löytyi sattumalta ultrassa. aattelin vaan et oisiko lääkkeet tai tää sairaus yhteyessä? en halua pelotellamissään tapauksessa vaan tuntui jotenkin oudolta. kun sinulla kuvailemallasi perusteella on samallainen tilanne. ei ne lääkkeet autakkaan. lihasjännitys saatiin oikeassa jalassa helpottaa hieronnalla. muuten yhtä tönkköä sateenkaarenvärit jatkuu paremmasta ei tietoo. unohtu kertoo et on toistamiseen välilevy leikattu tänä keväänä


      • Anonyymi
        Sairas kirjoitti:

        Minä olen kärsinyt hermokivusta 2006vuodesta lähtien. Minulle tehtiin silloin 3kertaa välilevypullistumanleikkaus. 2 ensimmäistä leikkausta epäonnistui, jonka seurauksena tuli hermovaurio. Olen syönyt kaikenlaisia kipulääkeitä, jopa morfiinia on kokeiltu. Niitä on määrätty kipupolilta, kuntoutuslaitoksista ja sairaalasta. Olen jo lääkkeiden takia saanut mahahaavan ja munuaisissa on jotain häikkää. Onko lääkkeet auttanut, eipä ole. Pää on ollut vaan sekaisin.

        Näin on minullakin selkärankarappeuman kanssa..


    • 3 tuntia kerrallaan

      Minulla on ollut välilevyn pullistumat 2 kertaa, v. 2006 ja v. 2008. Ortopedi määräsi minulle Lyricaa, 75 mg ja 150 mg. Hän sanoi, että vuorokaudessa saa ottaa Lyricaa yhteensä max. 600 mg. Pidin päivittäin päiväkirjaa ottamistani kapseleista, jottei maksimi 600 mg ylittynyt.

      Lisäksi voitelin alaselkää ja kinkkuani Orudis-voiteella muutaman kerran päivässä.

      Hommasin oven karmien väliin roikkumistangon, jossa roikuin ja venyttelin monta kertaa päivin öin.

      Kävelylenkit helpottivat minun oloani, ja etenkin porraskävely. Jos sinulla on välilevyn pullistuma alaselässä, niin koita löytää mahdollisimman pitkät portaat, mitä trampata ylös alas joka päivä.

      Vuonna 2006 vaiva ja tuskat kestivät minulla 4 kk 2 vk, ja vuonna 2008 selvisin 2 kuukaudella...

      Tsemppiä ja jaksamista sinulle ja kaikille hermokipuisille. Muistan kyllä, miten elämä oli yhtä helvettiä hermokivun kanssa!!

      • 000riitta000

        mä olen sairastanut vajaa vuoden välilevyn pullistumaa, lääkkeenä on panagod ja panadol 1g ja ibuxin 800. nuo lääkkeet ei vie sitä hermosärkyy jalasta, mut auttaa selkään. kova liikunta on hyvä. kävelen joka päivä vaikka on kipee. paras lääke on kyl olut tai viina. ei ole kipuja sille päivälle mut seuraavana päivänä tahtoo olla kahta kauheampi kipu. toivottavasti jokin auttaa sinukin särkyyn.


      • Sairas
        000riitta000 kirjoitti:

        mä olen sairastanut vajaa vuoden välilevyn pullistumaa, lääkkeenä on panagod ja panadol 1g ja ibuxin 800. nuo lääkkeet ei vie sitä hermosärkyy jalasta, mut auttaa selkään. kova liikunta on hyvä. kävelen joka päivä vaikka on kipee. paras lääke on kyl olut tai viina. ei ole kipuja sille päivälle mut seuraavana päivänä tahtoo olla kahta kauheampi kipu. toivottavasti jokin auttaa sinukin särkyyn.

        Viina se minuakin auttaa. Pieni paukku illalla rentouttaa kummasti. Tässä on vaan se vaara, että muutun alkoholistiksi. Ellen sitten jo pikkuhiljaa ala olemaan. On kuitenkin tullut tämän sairastelun aikana juotua pottu, jos toinen. Ennen tätä töppiä en juonut kuin kerran tai kaksi vuodessa.


      • linnel
        Sairas kirjoitti:

        Viina se minuakin auttaa. Pieni paukku illalla rentouttaa kummasti. Tässä on vaan se vaara, että muutun alkoholistiksi. Ellen sitten jo pikkuhiljaa ala olemaan. On kuitenkin tullut tämän sairastelun aikana juotua pottu, jos toinen. Ennen tätä töppiä en juonut kuin kerran tai kaksi vuodessa.

        Kivun lääkitseminen alkoholilla toki vanha tapa (kun aiemmin ei kaikista haitoista tiedetty, synnytyskipuunkin viinaa lääkkeeksi), mutta viinan ongelmana annostus ja haittavaikutukset. Kannattaa yrittää sinnikkäästi etsiä lääkäriä, joka ymmärtää juuri hermokivun päälle. Buranan ja Panadolin syömisestähän ei apua.

        Arsenaalia hermokipulääkkeissä on. Ongelma se, etteivät päivystyksen lääkärit/satunnaiset keikkalääkärit/sijaislääkärit jne (potilaan kannalta tämä TURHAUTTAVAA, sillä näitä lääkäreitähän sitä eniten tapaa!) halua ruveta kirjoittamaan ns.kovempia lääkkeitä - ja tuntevat usein huonosti varsinaiset hermokipulääkkeetkin (mm.Lyrica,Neurontin). Itse sain rohdot kohdalleen vasta kipupoliklinikalla - toivoa sopii, että terveyskeskus jatkaa lääkityksiä sairaalan ohjeiden mukaan.

        Eli kohtalotoveri; juo kohtuudella, jos se lääkitystesi kanssa sopii. MUTTA: etsi vaikka kiven alta lääkäri, joka osaa kipuhoidon(tod.näk. yksityislääkäri, ehkä fysiatri) Oikeat lääkkeet tulevat viinaa halvemmaksi ja ovat tehokkaampia. Krapulalta, riippuvuuden kehittymiseltä ja muilta viinan kiroiltakin säästyt...


      • Joku
        Sairas kirjoitti:

        Viina se minuakin auttaa. Pieni paukku illalla rentouttaa kummasti. Tässä on vaan se vaara, että muutun alkoholistiksi. Ellen sitten jo pikkuhiljaa ala olemaan. On kuitenkin tullut tämän sairastelun aikana juotua pottu, jos toinen. Ennen tätä töppiä en juonut kuin kerran tai kaksi vuodessa.

        Ei se sitten ainakaan hermovaurio kipua ole jos viina auttaa,voin moisen sanoa 7 vuoden kokemuksella.Itselläni auttaa parhaiten hermo/neuropaattiseen kipuun Palladon ja rivatril.


      • Sairas
        Joku kirjoitti:

        Ei se sitten ainakaan hermovaurio kipua ole jos viina auttaa,voin moisen sanoa 7 vuoden kokemuksella.Itselläni auttaa parhaiten hermo/neuropaattiseen kipuun Palladon ja rivatril.

        Eihän se siihen kipuun suoraan auta, mutta kummasti helpottaa oloa. Rentouttaa lihakset ja turruttaa, kun ottaa pari paukkua vodkaa. En muista enää ihan tarkkaan kuinka monta erilääkettä on kokeiltu, mutta nuo sinun mainitsemasi lääkkeet on kokeiltu. Nyt on menossa lyrica 4kpl 75mg aamuin ja illoin, fentanyyli-laastari, sirdalud ja tarvittaessa tenox. En tietenkään voi suositella alkoholia enkä sitä suosittele, mutta auttaa minulla. Enkä juo pulloa päivässä. Enkä tahdo jaksaa/välittää juosta lääkärissä enää. Olen viettänyt monia pitkälti yli 100vuorokautta sairaalassa näiden 3vuoden aikana. Siihen päälle vielä normaalit käynnit ja fysioterapia. Elikkä näin yritän nyt ainakin hetken pärjätä. Enkä kirjoita tätä loppua hakeakseni sääliä, mutta sitä kannattaa yrittää viettää sairaalassa viikkoja ja kokeilla miltä se tuntuu.


      • joku
        Sairas kirjoitti:

        Eihän se siihen kipuun suoraan auta, mutta kummasti helpottaa oloa. Rentouttaa lihakset ja turruttaa, kun ottaa pari paukkua vodkaa. En muista enää ihan tarkkaan kuinka monta erilääkettä on kokeiltu, mutta nuo sinun mainitsemasi lääkkeet on kokeiltu. Nyt on menossa lyrica 4kpl 75mg aamuin ja illoin, fentanyyli-laastari, sirdalud ja tarvittaessa tenox. En tietenkään voi suositella alkoholia enkä sitä suosittele, mutta auttaa minulla. Enkä juo pulloa päivässä. Enkä tahdo jaksaa/välittää juosta lääkärissä enää. Olen viettänyt monia pitkälti yli 100vuorokautta sairaalassa näiden 3vuoden aikana. Siihen päälle vielä normaalit käynnit ja fysioterapia. Elikkä näin yritän nyt ainakin hetken pärjätä. Enkä kirjoita tätä loppua hakeakseni sääliä, mutta sitä kannattaa yrittää viettää sairaalassa viikkoja ja kokeilla miltä se tuntuu.

        2002 olin liki 3 kuukautta yhteen menoon keväästä kesään kirran osastolla,selkä leikkauksia 3.Tämä vaan yksi jakso,että eiköhän muutkin tiedä mitä on sairaalassa makaaminen.


    • kipu kroonikko

      Olen kärsinyt kivuista lähes 20v.
      Selkä leikattu -01 hermoahtauma, kulumia, yliliikkuva selkä ja ylimääräinen nikama selässä aiheuttanut kulumia nikamiin, joista jouduttiin 3,4,5, nikama raudoittamaan yhteen, lisäksi yksi nikama oli lohkennut siruksi, joka paikattiin lonkasta otetulla paikalla.
      Leikkaus oli suuri kesti 5tuntia.

      Tästä leikkauksesta jäi pysyvät kivut, jotka ajoittain saatanalliset.
      Tuntemuksia monenmoisia, kuten kuin rotta nakertais selkärankaa ( pahin mahdollinen)
      Yöllä herään monesti kuin joku koputtais selkään sormellaan ( sydämen lyönnit kovat selässä)
      Liikkuminen tekee kipeää, enkä pysty esim. kävelemään kuin tukiliivien ja sauvojen kanssa pakon edessä n. 100m ja sekin tekee tuskaa.

      Minulla lääkkeenä nyt panacod 500mg joita napsin 6kpl/vrk, tramal 100mg 2/vrk,
      triptyl 50mg/ 2 iltaisin.

      Kokeiltu on noitakin sinun mainitsemia lääkkeitä esim. Norflexia, Lyrocaa, Somaxsia, ja muitakin pitkä lista, buranaa olen ottanut vain silloin leikkauksen jälkeisenä aikana, sehän on aika paha vatsalle, kannattais olla varovainen sen suhteen, ainakin minua on lääkärit varoittaneet tästä!
      Vaikka eihän näistä lääkkeistä varmaan turvallisia saata olla monikaan, kun niitä pitää vaan käyttää pakosta.

      Minulta nämä lääkkeet ei todellakaan vie kipuja kokonaan pois, vain vähän hellittää pahinta.

      Kohdallani on aina lääkärit olleet "nihkeitä" määräämään kovempia lääkkeitä ja terv.kesk. kun joudun uusittamaan reseptit, joskus ovat jopa olleet uusimatta lääkkeitäni, selityksenä ollut lääkkeitten väärinkäyttö- vaikka ei todellakaan huvikseen syö näitä myrkkyjä/ olen saanut käydä näitä sitten henk.koht. selvittelemässä ja oikomassa, sillä potilas tiedoissa on kyllä kipuklinikan yms. selvitykset kun vaan lääkärit viitsivät niitä lukea.

    • zionna

      Itsellä lähti reisilihas ja jänne irti 2007.On ollut lääkkeenä tramalia,lyricaa,panadolia ja tämän hetken lääkitys on ikuiseen hermosärkyyn Norspan-laastarit,Lyricat,Gabrionit ja diapamit.elämää helpottaa huomattavasti kun pääsee kävelemään eikä tarvitse kivuissa olla.Lopullinen tuomioni on jalalle ollut että hermoa ei voida leikata,leikattu 2 kertaa muutenkin eli näillä mennään loppu elämä vaikka ennen 2:sta leikkausta odotukset olivat korkealla,että nyt se tulee kuntoon ja loppu lääkkeiden syönti.pettymys oli kova,kun loppu lausunnon kuuli....

    • cissycat

      Ei hämminkiä! Kipulääkkeesi ovat todennäköisesti maksimoitu ikäsi ja painosi huomioonottaen. Tramadolia tai Buranaa ei kyllä voi lisätä. Lääkärisi tietää, mitä vaihtoehtoehtoja vielä on. Kyllä niitä on.
      Ystävä-kulta, tsemppiä!

    • Hermokipu

      Minulla auttanut myös hermokipuun 150mgx2 annostuksella.
      Nyt kuitenkin laskettiin 75mgx2 johtuen muusta lääkityksestä.

      150mg Lyricaa jäänyt tarpeettomaksi 3 kuukauden lääkkeet, jotka myyn tarvitsevalle avaamattomissa pakkauksissaan (11/2014 päiväys) 100€ 3x56 kapselia / pakkaaus.
      Resepti pitää olla,
      (Hki)

      Jos kiinnostaa,ota yhteyttä.( leijona50(at)netti.fi )

    • kauris101

      olen syntynyt XXy-miehenä eikä Meiladessa saatu selville 2.5v kumpaa sukupuolta olen kukaan terveyskeskus lääk.ei ymmärrä olen joutunut yksin tämän sairauteni kanssa koska tunnen itseni naiseksi mutta meilahdessa minusta tehtiin miehen näköinen 16v alettiin antaa mieshormoonia piikillä joka kuukausi ja ihme karvat parta alko kasvaa ihmiset pitää minua miehenä mut ei oo miehen voimia.Sit multa katkes hermo rinnasta ja kipu on kova ei 600mg Lyrikaa auta oon ottanu 1000mg ni sit alkaa kipu laantua.

    • Japedemus

      Aamulla 150-300mg lyricaa 2-4*4mg sirdalud 3-4*panacod ja 3-5*15 mg opamox ja sama illalla joskus päivällä burana 800mg.Kolme alinta nevyä madaltunnu eli hermot puristuksissa ja siihe sit neuropaattiset säryt ja tosissaan oikee työllä rikottu selkä 3 otteeseen ja vikalla kerralla kuuku se hento PLUP joka oli loppu duunille ja kaikelle muullekin ,omaa tyhmyttää mutta näillä mä oon pärjänny.
      tsemppii muille kipu ihmisille toiselta :)

      • justiina135

        mielestäni ei kannata syödä sirdalud lääketttä se on fluorokinolodi ja voi aiheuttaa akillesjänteen vaivat.


    • justiina135

      onko sinulla virtsatulehduksia, kun määräävät Norflex lääkettä.Tutkippa googlesta fluorokinolonit ja haitat

    • niiloo

      hermovaurio tyrän yhdeytessä tullut 2v sitten 400-500 tramal satasta kaba bentiinia 1800 panagot n.500mm siitä huolimatta koskee
      lähete on kipulinikalle

    • Anonyymi

      Mulla löytyi vuosien etsimisen jälkeen -06 harvinaisen kookas selkäydin kasvain ja s.ytimen ontelotauti, eli syringomyelia .
      Välittömästi eläkkeelle 50v ja 17vrk ikäisenä.
      Leikattu kaksi kertaa, heti silloin ja -10 uudelleen.
      Nyt kasvain/sädetyksen jämät taas tukkivat koko ytimen ja kipu on sen mukainen.
      Kk sitten onkologi ja neurogirurgit kokouksessaan päättivät, ettei kuitenkaan sädetetä uudelleen , eikä leikata. Ainoastaan taas kahden vuoden päästä magneettiin.
      Samahan se on leikataanko, pyörätuoliin päädyn kuitekin 😥
      Nykyinen lääkitys:
      Lamotrigin 2×1
      Triptyl 100mg 1×1
      Tradolan 150mg 2×1
      Symdalta 60mg 2×1
      Rivartil 1mg 1×1
      Panadol fortea max.annos/vrk
      Burana 320mg/vrk pieninä annoksina.
      Näilläkään kivut eivät lievene riittävästi.
      Nyt on alkaneet jalat särkeä, niin että huojuva kävelyni rollon kanssakin alkaa loppua kokonaan.
      Näin Suomessa hoidetaan kipukroonikkoa.😡
      Lyrica, Sirdalud, Norspan,Topimax ja monta muuta lääkettä olen jo ehtinyt muutaman vuoden käyttää.

      • Anonyymi

        Tuollainen määrä Triptyliä käy kyllä jalkoihin


    • Anonyymi

      Eikö kukaan täälläpäin maailmaa käytä kannabista näihin kipuihin? Suomessa kun luullaan, että se on huumetta.

    • Anonyymi

      Olen 75 v. Leikattattiin alaselän 4-5 ahtautuma 3 vuotta sitten. Auttoi jalkojen pinta puurumiseen. Siitä muutaman viikon kuluttua kävely muuttui ankkamaiseksi. Magneettikuva otettiin koko rangasta. Löytyi syringomyelia eli syrinix ontelo selkäytimestä. Kävely huononee koko ajan. Kivut teet mitä tahansa ympäri vuorokauden. Varpaita kouristaa iltaisin .Nyt lääkkeenä on venlafaxin 75 mg 3x päivässä lisäksi on muuhun hermokipuun lyrica 75 mg 3 x päivässä. Neurologi ei osaa sanoa johtuuko syrinix ontelosta, aivoista,lääkkeistä. Pystyssä pysyminen vaikeaa kävely kivut . En tiedä odottaako rullatuoli.

      • Anonyymi

        Jätä lyriga pois,niin olisi paranee,ja jalat toimibat100%varmasti. Lyrica on myrkkyä.


    • Anonyymi

      Onpas tällä palstalla järkyttäviä lääkeyhdistelmiä.
      Kaikki ei käy edes kaikkien kanssa yhteen...
      Mahtaa olla pää sekaisin ja riskit vatsan ongelmiin olemassa.

    • Anonyymi

      Olen kyllä sitä mieltä että parempi lääkeyhdistelmät kun kivuissa kärsiä. Nykyään ei meinaa edes lyricaa määrää hermokipuihin. Ihan turhia lume lääkkeitä kirjoittelee eikä auta kipuihin. 2010-luvulta eteenpäin on menty monessa asissa alaspäin.

    • Anonyymi

      Minulla alkoi vasemman käden hermokipu kun lääkäri määräsi verenpainelääkkeen Zanidip. Sen jälkeen on ollut kovat kivut vaikka lääke vaihdettiin niin ei auta ja kipu leviää rintaan ja selkään. En ole saanut mitään lääkettä hermokipuun ja odotan fysiatrian poliklinikalle aikaa hermo tutkimuksiin. Tää on ihan järkyttävä kipu ja kun leviää rintaan niin ahdistaa ihan sadalla. Kävin sydämen rasituskokeessa tämän takia, kunlääkäri epäili olevan sydänperäistä vaan ei ollut. Nyt pitää vaan sinnitellä ja odottaa aikaa tutkimukseen. Taidan kuitenkin kysyä saisinko jotain lääkettä tähän hermoja raastavaan särkyyn, on sellainen polttava ja puristava. Panadol ei auta saati muutkaan rentouttavat lääkkeet. Hermot menee tai siis ei vaan ärtyilee, melkein välillä itku pääsee kun niin kovasti koittelee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe