Sitkeän yskän ja keuhkoputken tulehduksen juuri läpi käyneenä haluaisin mielipiteitä ja kokemuksia siitä, mikä on paras yskänlääke. Siis juuri sellaiseen ärsyttävään kutittavaan yskään, miltä on vaikea saada nukuttua.
Itselläni oli Cocillanaa, jota pidin kohtalaisena, tosin, ei se ihan kokonaan sitä kutitusta saanut pois, mutta sen verran että pääsin uneen sen avulla.
Mutta mikä olisi vielä parempi yskänlääke??? Ilman reseptiä ja erikseen reseptilääkkeistä?
(Sanon jo valmiiksi että olen vanhan suuntauksen kannattaja, eli uskon ja olen omakohtaisesti havainnut, että yskänlääkkeistä on todella apua,toisin kun nykyään jotkut populistit väittävät, joten please, älkää ehdottako vettä tai hunajaa tms. höpö höpöä)
Suosittele parasta yskänlääkettä
3
1459
Vastaukset
- titta-n
mielestäni reseptivapaissa yskänlääkkeissä ei ole kunnolla tehoavaa. Ehkä jotenkin auttaa Resilar ärsytysyskään. Mutta mielestäni paras reseptillä saatava on Codesan Comp. Sen verran ytyä että reseptikin jää apteekkiin...
- dud333
Kodeiinia sisältävät yskänlääkkeet purevat yskänärsytykseen. Muiden yskänlääkkeiden teho on kyseenalainen. Ei niitä useimpia ole kunnolla tutkittu ja ne sisältävät vain pahanmakuisia ainesosia, joilla kenties on sen vuoksi lumevaikutusta. Limaairrottavista voi joissain tilanteissa olla hyötyä, mutta joskus taas haittaa. Ne tekevät limasta juoksevampaa, mikä taas haittaa hengitystie-epiteelin värekarvojen toimintaa. Ne eivät pysty kuljettamaan juoksevaa limaa yhtä tehokkaasti.
Eli useimmat yskänlääkkeet ovat yhtä höpöhöpöä kuin mainitsemasi hunaja. Vesi sen sijaan tekee limasta sekin hieman juoksevampaa, varsinkin jos on nestevajausta. - KT3
Tuxi on kelvollinen apu yskään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219