Miksi on moraalisesti kunniakkaampaa harrastaa seksiä ihastuksen tai rakkauden vuoksi kuin pelkästä himosta? Olettaen, että on sinkku eikä petä ketään.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- PERUSSUOMALAISET OHITTI KOKOOMUKSENPerussuomalaisten nousu jatkuu ja nyt jäi ennustusten mukaisesti Kokoomus taakse. Suomalaiset arvostavat Perussuomalaisten hyvää työtä hallituksessa ja suunta on oikea kohti huhtikuun vaaleja. https://yle.fi/a/74-202502…
Vastaukset 17
Vanhimmat
VITTUAKO SE SULLE KUULUU!
omalla kohdallani se ainkin on ainoa mahdollisuus nauttia seksistä.
Tunteettomasa seksissä ei ole mitään nautinnollista. En edes tunne himoa ilman tunteita;joko voimakasta ihastumista tai rakkautta.
ei oikeesti mitään mekitystä.
Seksi ja kunnia jotenkin oleellisesti toisiinsa?
*miettii*
pelkästään himon vuoksi on eläimellistä puuhaa ja siksi moraalisesti arveluttavaa? Ollakseen moraalisesti pätevä, pitää välttyä alistumasta eläimellisille ärsykkeille.
Tai sitten kyse on hallituksen salajuonesta:
Miehiä ja naisia usutetaan rakastelemaan, eikä muhinoimaan, koska edellisestä syntyy todennäköisemmin parisuhde, jonka seurauksena todennäköisemmin lisäännytään ja vielä yhteiskunnan toivomalla tavalla, koska elatus lankeaa vanhemmille, eikä yhteiskunnalle.
vois olla nautinnollisempaa kuin kuin tuo moralistien tyyli vain lähetyssaarnaaja asennossa ja silmät kiinni.
Minusta tuossa ei ole mitään ns luonnollista, vaan se on vain sosiaalisen kontrollin ja itsemääräämisoikeuden yhdistelmästä kehittynyt tapa määrittää hyvää ja pahaa, sallittua ja kiellettyä, toivottavaa ja ei-toivottavaa seksimarkkinoilla.
Sosiaalinen kontrolli liittyy elättämiseen: pelkkä kiksintä ei aikanaan taannut että isä olisi tappamassa leijonia imettävälle tuoreelle äiteelle ja myöhemmin myös lapsoselle, joten paremmin ovat selvinneet lapsoset, joista on huolehtinut joukko aikuisia. Ja koska nainen ja naisen kotiluola (myöhemmin -tila) oli se maksumies jos isää ei nimetty, niin yhteiskunta on yrittänyt ohjata pimpsan tarjontaa tuohon vakisuhdesuuntan. Koska jos on irtotussua aitassa A, B, C ja D, niin miksipä sitä sitten kihlaamaan sitä aitan E impeä.
Rakkauden korostaminen taas liittyy minusta siihen, että kiksijä itse halusi päättää (halukkaiden joukosta, toki) kenen kanssa lisääntyy tai huviksensa naida napsauttaa. Eli järkiperusteisen, usein sukujen ohjaaman parinvalinnan sijaan haluttuun romanttiseen liittoon.
Nykyään seksi ei enää liity suoraan lisääntymiseen, tai olen antanut itseni ymmärtää että on niitäkin jotka ymmärtää antaa ilman perillisentuotantomeininkiä eikä enää ole pakko olla vakipari "saadakseen oikeuden" kiksautella. Mutta se stigmatisaation pelko elää. Ja naisilla on edelleen se raskaaksitulemisen mahdollisuus ja silloin aktualisoituu se, että nainen on sen lapsen kanssa tiiviimpi kimppa. On ennen kaikkea raskaaksi tulevan naisen etu, jos miehellä on moraalinen paine jäädä kuvioihin.
Eli minusta siis rakastuminen ja sen sellainen on vain kulttuurinen tapa selittää asioita ja ilmiöitä. Uskon että feromonit yms vaikuttavat paljon: kiima se on joka paljossa vaikuttaa, mutta sitä sitten selitellään runovihkosanakääntein.
Koenko minä rakastavani?
Joo. Mutta olen oppinut tämän ajattelutavan kulttuurissani.
Yksi vastaus on siinä jos toimitaan pelkän himon vuoksi, mutta annetaan ymmärtää muuta. Mutta jos näin ei ole, niin peruskysymys jää silti. Se askarruttaa minuakin.
Sulla on kammottava kyky erottaa seksi ja rakkaus toisistaan. Itse en pystyisi harrastamaan seksiä sellaisen naisen kanssa, johon en olisi vähintäänkin ihastunut. Ja vaikka pystyisinkin, en saisi siitä tyydytystä.
Onneksi ihastuttavia naisia on riittänyt useita vuosittain. Joitakin pitempiä taukoja on ollut, mutta se on johtunut vain rahan puutteesta.
ps Matkustan kohta Thaikkulaan...onnesta soikeana =D
Paremmin. *jäätää* Toistaiseksi tyydyn komppaamaan vänksyä ja Ensten1ä.
Voitais miettiä sitä kautta, että tunteet tekevät ihmisestä yksilön ja moraalisen olennon ja tunteettomuus on vain itsen ja muiden torjuntaa... siten vastuutonta ja piittaamatonta omien halujen tyydyttämistä. Käytännön tasolla: vastuuttomuus aiheuttaa sairaita lapsia ja piittaamattomuus levittää tauteja.
tunteita, niin ei seksistä nauti - ei ole silloin mitään järkeä suorittaa mekaanisia toimintoja ja pitkästyä.
Kun on tunteita kohteeseen, on aivan eri vaihde päällä.
Verrataan sitten vaikka autoihin jotta miehet ymmärtävät paremmin;
Seksi ilman tunteita kohdallani on kuin autonromu joka kulkee alle kävelyvauhdin..
Seksi tunteiden kanssa on kuin ferrari kilparadalla.. ;)
on sama, jos söisi makkarasta pelkät kuoret, tai jäätelöstä pelkän vohvelin...
koskaan seksiä harrastanu rakkauden vuoksi. Aina himosta. Suhteessa ollessakin harrastan seksiä sen takia ku panettaa.
keksitkin miettiä? Seksi en kyllä ole useemmalle mikään harrastus.. Pesis, sulkis ja musan kuuntelu esim on harrastuksia. Panemisesta on paha vääntää kunniakkuuttakaan:)
Seksi on työtä, josta saadaan palkka.
kyllä himosta ja halusta, enkä rakkauden tähden. Aidat kaatuu ja tanner tömisee, siinä ei oo moraalin ja kunnian kanssa mitään tekemistä.
Moraali on hyvä käsirahana,mutta electronkortti pelaa seksikkäästi.
Muistan kun yksi miestään pettävä hevostilallinen emäntä/ohjaaja antoi valmennuratsastustuntia.Itse päätin antautua hieman liitävämpään laukkaan,koska otin riskejä,olettaen että kulma-asetuksilla heppa pysyisi koossa silti.Oli pippurinen rautias tapaus ja meidät tuomittiin moraalittomiksi.Tulos: mitään onnettomuutta ei sattunut,mutta opin 20 minuutissa aivan uudenlaisen syvälle menevän kouluopillisen laukkaistunnan.Vakiovirheeni on liian lennokas peppu laukatessa.Piti höyrytä enemmän,löysemmillä ohjilla, vastoin yleistä ohjesääntöä,et pukkikonetta pidetään kaula lyhyenä kirein kuolaintuntumin (lyhyet ohjat).
Täysin moraaliton ratsastaja on lainsuojaton,liian moraalinen ei koskaan pääse kunnolla vapautuneeseen laukkaan.