Otanko vastaan esimiestyön?

surkea raukka

Kannattaako edes kokeilla esimiestyötä, vaikka aitä tarjottiin, kun ei ole mitään kokemusta ja tietää olevansa liian pehmeä siihen...? Tiedän ettei mulla ole edes työssä tarvittavia tietoja, vaikka sosionomikoulutukseen kuuluu kyllä esimiesjakso harjoitteluineen.

Haluan olla tasapuolinen ja ressaan jos joudun tekemään vaikeita päätöksiä....

13

3436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kaikkien eduksi.

      Jos joudut edes kysymään, niin älä ota.

      Mielestäni esimiestyöhön pitää olla HALU, että siihen lähtee. Sinun viestissäsi ei tällaista tahtoa käy ilmi, päinvastoin. Tasapuolisuus on hyvä ominaisuus, mutta ei se, että tiedät jo nyt stressaavasi päätöksenteosta.

      Sinuna jättäisin tarjouksen väliin. Löytyy nimittäin niitä, jotka on kuin "luotu" esimiehiksi, joten ei ole kenenkään etu, ei sinun eikä tulevien alaistesi, että lähdet työhön, johon sinusta ei ole. Kuuntele itseäsi ja luota siihen ääneen. Muuten olet kohta stressaantunut, ärtynyt, hermostunut, burn-out, sairaslomalla...................

    • Edellinen kirjoittaja

      Ja vielä lisäys, kun unohtui edellisestä vastauksestani. Olit valinnut nimimerkiksesi "surkea raukka", mutta lakkaa rypemästä moisessa itsesäälissä, hyvä ihminen! Toteat vain, että esimiestyö ei ole sinun juttusi, ja that's it. Kaikki ihmiset eivät ole hyviä samoissa asioissa ja töissä, ja niin sen pitääkin olla, eihän mistään muuten tulisi mitään. Sinulla on omat vahvuutesi ja muilla omansa, joten noudatat vain niitä valintoja, jotka itsestäsi tuntuvat hyvältä. On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät halua esimieheksi vaan viihtyvät esim. operatiivisen työntekijän tasoisissa tehtävissä tai esim. asiantuntijoina. Suuntaat vain urallasi kohti omia vahvuuksiasi ja kiinnostuksenkohteitasi!

      Minusta sinä olet jo päätöksesi tehnyt. Älä sitä murehdi, vaan onnittele itseäsi rehellisyydestä ja kyvystä tehdä päätöksiä edes omassa elämässäsi, vaikkei esimiehenä, niin ihmisenä ja työntekijänä. Tsemppiä!

      • Tänks!

        "On olemassa paljon ihmisiä....eivät ahlua esimiehiksi...mie en halua kanssa esimieheksi...vaikka tiedän että oisin hyvä, mutta kun olen vielä parempi tuossa muussa, ja siihen ei kaikki pysty! Esimieheksi menee kuka vaan!
        Eti opmat vahvuutesi ja kehitä niitä! Tsemppiä!


    • siltä...

      että olet liian rehellinen ja herkkä ihminen esimiesasemaan. Esimiehenä pärjää kaksinaamainen pyrkyri ja narsistinen persoona, joka osaa selittää omat virheensä aina parhain päin.

      • ei niin surkea?

        Kiitos hyvistä ja asiallisista vastauksista!


      • Säälittää

        "Esimiehenä pärjää kaksinaamainen pyrkyri ja narsistinen persoona, joka osaa selittää omat virheensä aina parhain päin."

        Heh. Ja tämä kirjoittaja kertoo käytöksellään, millainen tulee ihmisestä, joka olisi kovasti halunnut edetä eikä ole siihen kyennyt. :D Katkera, syyttelevä... Ei kannata ottaa mallia, varoittavana esimerkkinä hyvä.


      • niin...
        Säälittää kirjoitti:

        "Esimiehenä pärjää kaksinaamainen pyrkyri ja narsistinen persoona, joka osaa selittää omat virheensä aina parhain päin."

        Heh. Ja tämä kirjoittaja kertoo käytöksellään, millainen tulee ihmisestä, joka olisi kovasti halunnut edetä eikä ole siihen kyennyt. :D Katkera, syyttelevä... Ei kannata ottaa mallia, varoittavana esimerkkinä hyvä.

        löytyihän sieltä esimies johon kalikka kalahti. Toivottavasti alaisesi voivat hyvin.

        Totuus on, että monenlaisia luonnehäiriöisiä löytyy työpaikoilta ja tietyt piirteet ovat yllättävän yleisiä esimiesten keskuudessa. Itselläni on pitkän työhistoriani aikana ollut n. 10 esimiestä joista kolmea heistä voisin kutsua inhimillisiksi (siis normaalisti tuntevia ihmisiä), loput saavat niskakarvani nousemaan pystyyn.

        Aloittajalle vielä sellainen lisäys, että jos itse koet jaksavasi esimiestyötä, niin sinulla voisi olla paljonkin annettavaa työyhteisössä. Alaiset kaipaavat normaaleja esimiehiä, jotta ylipäänsä jaksavat työelämässä.


      • ElämäOnLaiffi

        Tuo on kyllä tullut nähtyä mitä sanoit:
        "että olet liian rehellinen ja herkkä ihminen esimiesasemaan. Esimiehenä pärjää kaksinaamainen pyrkyri ja narsistinen persoona, joka osaa selittää omat virheensä aina parhain päin. "

        Mutta juuri noin se on. Minä vaan ahdistuisin tuossa hommassa.


    • Mieltä.

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Jos et tunne mitään "paloa" noihin hommiin ja stressaat jo ajatuksestakin, niin unohda koko homma. Stressaavasta ja jahkailevasta esimiehestä kärsivät sekä alaiset, että myös sinä itse.
      Saattaisithan olla ajan myötä hyväkin esimies, mutta sinuna kyllä harkitsisin melko vakavasti tuosta tarjouksesta kieltäytymistä.
      Itse olen noin 50-kymppinen IT-alan asiantuntija ja vuosien aikana on useinkin tarjottu siirtymistä esimieshommiin ja aina olen kieltäytynyt kunniasta. Olen ajatellut, että ne hommat ei ole minua varten. Haluan tehdä "oikeita töitä", enkä ole tippaakaan kiinnostunut papereiden pyörittelystä ja muusta esimiestyöhön liittyvästä.

    • ---------------------

      Jokaisen esimieheksi aikovan pitää kysyä itseltään: eteen voi tulla tilanne, että joudun irtisanomaan. pystynkö siihen?

    • tarjota...

      Mulla olisi palo esimieshommiin enkä ikinä määrittelisi itseäni surkeaksi raukaksi. Tulisipa itsellekin noita tarjouksia.

    • näin.on

      Tasapuolisuus on hyvä asia. Myöhemmin sinulle ei välttämättä tarjota tuota tilaisuutta ellet nyt ota. Ainahan sitä voi vaihtaa vaikka firmaa jos ei tykkääkään ja on se hyvää kokemusta ja näyttää kivalta CV:ssä. Älä anna tilaisuutta huonommille. Yleensä esimieheksi pyydetään hyvästä syystä.

    • ElämäOnLaiffi

      Minulle sanottiin viime palkkakierroksella, että jos toivon tästä vielä lisää palkkaa. Niin pitäisi ruveta miettimään esimiestehtäviä. Mutta inhoan hallinnollisia ja "sosiaalisia" tehtäviä. Paljon mielummin olen erityisasiantuntijana kuin noissa hommissaa.

      Joten ainakin tähän asti ole sanonut ei kiitos esimiestehtäville ja toiminut erittäin itsenäisesti asiantuntijatehtävissä. Joista pidän.

      Ei se raha kaikkea ratkaise.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe