Luontokysely

Koska viimeksi

liikuit luonnossa? Mitä luontohavaintoja teit?

7

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimeksi viime sunnuntaina. Joen rannalla käyskentelin. Luontohavaintoja: ahven katiskassa, erilaisia perhosia kaaliperhosesta neitoperhoseen, laulujoutsen pesässään. Yksi tuttu näki kuningaskalastajan! Itse en kerennyt näkemään, vilahti niin nopeasti ohi.

Huomenna tarkoitus mennä retkeilemään ja ehkä onkimaan:) Toivottavasti ei sada...

• toiset ne osaa pitää hauskaa.

• monte24 kirjoitti:

toiset ne osaa pitää hauskaa.

itse mene? Vai oliks toi sarkasmia:D

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

itse mene? Vai oliks toi sarkasmia:D

ei vaan jaksa lähteä,ku ei ole onki seuraa.

• Marie-Cecile

asuvani metsässä ison kaupungin sijaan. :D
      Harvemmin tulee nähtyä UPM:n tukkipinoja 3km:n päästä keskustassa tiheasti asutetulla esikaupunkialueella.

• Toissapäivänä eli helatorstaina olin pienellä luontoretkellä. Ilokseni havaitsin että aiemmin näkyneet mustakurkku-uikut viihtyvät edelleen samalla lammella.

Tarkkailin niitä kuten muutakin lammen ja lehdon/leton lajistoa.. Sain todistaa pienen kahnauksen mustakurkku-uikkujen ja nokikanan välillä. Jälkimmäinen ajettiin loitommalle (kenties pois pesän lähettyviltä) kovalla huudollla ja räpiköinnillä.. Onneksi lammella on myös naurulokkeja pitämässä vahtia pesimärauhaa varten, näin kun yksi naurolokki ajoi taas kiivaasti kookkaampaa varista pois.

• uk-ko

Saimaalla pienen kevätretken merkeissä. Uusi havainto tälle keväälle oli haapanakoiras. Muita lintuja, mitä näkyi olivat kuikat, silkkiuikut, nauru- ja kalalokit sekä tietysti kasoittain telkkiä. Joku koskelokin lenteli, mutta en ehtinyt lajilleen tunnistaa.
      Alkuviikosta oltiin merenrannalla ja siellä tarttui havaintolistaan kevään eka haarapääsky, nokikana ja harmaahaikara.

Tässä lähipiirissä tulee tietysti liikuttua päivittäin. Eilen harjoittelin makrokuvausta kasvien ja muurahaisten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe