Ukonilma

Täällä ukkosti ja salamoi äsken ja herneen kokoisia rakeitakin tuli. Siitä tuli kysymyksiä mieleen.

1. Mitä toimenpiteitä teet ukkosella?

2. Missä on turvallisinta ukkosella, jos et pääse autoon tai sisälle?

3. Pelkäätkö ukkosta?

4. Oletko joutunut ukkosen takia johonkin onnettomuuteen tai onko salama rikkonut jotakin laitteita tms.?

Itse otan aina tietokoneen, modeemin, digiboxin, tv:n ja dvd:n pois päältä. En kuitenkaan johtoja seinästä.

Mä olen käsittänyt että ulkona ei kannata ainakaan puun alla olla tai mennä veteen. Entäs polkupyörä, onko tietoa, kannattaako sillä ajaa?

Mä pelkään vähän ukkosta, vaikkei mitään kummallista ole tapahtunutkaan. Ainostaan läppäri hajosi kerran kun olin netissä ukonilman aikaan. En ole enää.
Mutta ukonilmassa on oma viehätyksensäkin. Siinä on myös nihkeää tunnelmaa:D

16

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidän ihan normisti kaikki sähkövimpaimet päällä... ;)

      Täällä satoi ja ukkosti joku aikaa sitten..lähdin saman tein ulos koirien kanssa nauttimaan ukonilmasta! =D

      • ei noin! Salama iskee ja kaadut kuolleena maahan:O ;)


      • MMies

        EN USKO, ETTÄ OLISIT LÄHTENYT KOIRAN KANSSA SATEELLA ULOS!

        DALMATILAISKOIRAT EIVÄT SITÄPAITSI EDES SUOSTU LÄHTEMÄÄN SATEELLA ULOS!


        NIIN!?


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        ei noin! Salama iskee ja kaadut kuolleena maahan:O ;)

        ...ukonilmalla (ja varsinkin kunnon myrskyssä, millaisia Suomessa ei valitettavasti ole) tuntee luonnon voiman ja itsekkin tuntee elävänsä ihan erilailla! =) ..ja samalla saa terveen muistutuksen omasta pienuudestaan....

        Ja jos siinä kuolis, ni ei olisi lainkaan huono tapa lähteä! ;)


      • MMies kirjoitti:

        EN USKO, ETTÄ OLISIT LÄHTENYT KOIRAN KANSSA SATEELLA ULOS!

        DALMATILAISKOIRAT EIVÄT SITÄPAITSI EDES SUOSTU LÄHTEMÄÄN SATEELLA ULOS!


        NIIN!?

        ..dalmatialaisista, mutta mun tanskandogi ja suomenpystykorva rakastaa sadetta ja ukkosta! =)


    • juuiuiuiuiuiuiuihohoh

      Puhelin ja antenni johdot otan irti. Modeemeita menee kesällä aika monella rikki juuri ukkosen takia. Sisätiloissa tai autossa ukkosella.

    • Salamoita, jyrinää, sadetta pimeyttä tuulta, siinä on mahtava luonnonvoima. Parasta nautintoa se on katsottavana meren rannassa :)
      Jo se on ihan päällä ja olen kotona niin otan johdot pois seinästä. Mul on ainoostaan 2 negatiivista kokemusta ukkosesta mutta ne ei oo sumentaneet mun rakkautta siihen. Toisel kerralla tv kärventyi salaman iskusta vanhempien landella kun katselin sitä ja toisel kerral ukkosmysrky repi saaristossa meidän teltan riekaleiksi ja irrotti veneen rannasta mut saatiin se onneks kiskottua takaisin rantaan, jouduttiin tosin melkein tunnin piteleen siitä veneestä kiinni.

      • ukkosesta, mutta aikuisena olen tullut säikyksi, jos se on ihan päällä. Ja korkeanpaikan kammo on myöskin tullut aikuisena, lähes kolmekymppisenä, niinkuin tää ukkospelkokin. Noissa luonnonvoimissa on jotain sellaista, että tuntuu että nyt on vastassa jotain itseä vahvempaa ja on tarve olla hissuksiin..:I


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        ukkosesta, mutta aikuisena olen tullut säikyksi, jos se on ihan päällä. Ja korkeanpaikan kammo on myöskin tullut aikuisena, lähes kolmekymppisenä, niinkuin tää ukkospelkokin. Noissa luonnonvoimissa on jotain sellaista, että tuntuu että nyt on vastassa jotain itseä vahvempaa ja on tarve olla hissuksiin..:I

        meitä vahempi ja sen on minusta hienoa. Se näyttää meille närhen munat heti kun vaan haluaa. Minusta juuri meressäkin on se voima juuri todella vaikuttavaa ja kunnioitusta herättävää. Se antaa ja ottaa silloin kuin haluaa ja me ei pystytä kontrolloimaan sitä. Mä rakastan myös korkeita paikkoja mut sitä vastoin mulla on jonkinasteinen ahtaan paikan kammo, siksi en halua esim. sukeltaa, jo pelkästään se sulellusvarustukseen pukeutuminen aiheutaa ahdistusta.


      • timanttia kirjoitti:

        meitä vahempi ja sen on minusta hienoa. Se näyttää meille närhen munat heti kun vaan haluaa. Minusta juuri meressäkin on se voima juuri todella vaikuttavaa ja kunnioitusta herättävää. Se antaa ja ottaa silloin kuin haluaa ja me ei pystytä kontrolloimaan sitä. Mä rakastan myös korkeita paikkoja mut sitä vastoin mulla on jonkinasteinen ahtaan paikan kammo, siksi en halua esim. sukeltaa, jo pelkästään se sulellusvarustukseen pukeutuminen aiheutaa ahdistusta.

        sukellus tuntuu kiehtovalta, vaikken ole koskaan varsinaisesti harrastanut. Mitä nyt lapsena leluvarustuksilla. Ja mä viihdyn pienissä ja ahtaissa paikoissa. Erilaisia ollaan:D

        Tosin merellä olen viihtynyt aina. Lapsena varsinkin, isän kanssa:)


    • 1. Mitä toimenpiteitä teet ukkosella?
      piuhat irti, paitsi jääkaapista

      2. Missä on turvallisinta ukkosella, jos et pääse autoon tai sisälle?
      - naapurissa, mäen tai sillan alla

      3. Pelkäätkö ukkosta?
      - kunnioitan

      4. Oletko joutunut ukkosen takia johonkin onnettomuuteen tai onko salama rikkonut jotakin laitteita tms.?
      - modeemin DSL valo pimeni, ei toimi johdolla ilman johtoa kyllä.

      • että mäen alla on turvallisempaa kuin mäen päällä? Näin luulisi olevan. Aukealla paikalla varmaan ei ole myöskään hyvä olla..


    • kirpela

      1. en mitään

      2 ojassa tai notkelmassa (kuivassa),joka on muuta maanpintaa matalammalla

      3. en

      4. en,mutta ukkosella on hienon näköistä,varsinkin jos on ison tehtaan voimalinjat näkösällä; salamat pomppelehtii niillä

      En ajaisi pyörällä,mutta ainahan voi koettaa tuuriaan...

    • uk-ko

      1. Mitä toimenpiteitä teet ukkosella?
      Kotona ollessani irrotan aika nopeasti tietokoneen seinästä. Sen sisuksissa on mun elämä: työ, harrastukset, yhteydet, muistot. Vaikka kaikesta on back-up, en vaaranna toimeentuloani tekemällä hommia ukkosella.
      Muita laitteita irrottelen sitten, jos näyttää että ihan päälle tunkee.

      2. Missä on turvallisinta ukkosella, jos et pääse autoon tai sisälle?
      En tiedä. Mutta jos jonkun kallion kielekkeen alle pääsee sateelta suojaan, niin se on hyvä.

      3. Pelkäätkö ukkosta? En pelkää, mutta kunnioitan kyllä vahvempaani.

      4. Oletko joutunut ukkosen takia johonkin onnettomuuteen tai onko salama rikkonut jotakin laitteita tms.?
      Ei ole mitään rikkoutunut, johtuen siitä, että aika nopeasti irrotan sähkölaitteet. Usein ketkeaa sähköt haja-asutusalueella, mutta yleensä ukkonen laukaisee sulakkeen muuntajasta, ja vika on siis turvallisen matkan päässä.

      Nautin ukkosesta, kuten usein ne, jotka eivät sitä pelkää.

    • vänksy

      ikkunan vieressä ei kannattais olla ukonilmalla, niin en ole. Muuten en tee mitään. Ja mä kuulun kans niihin, jotka rakastaa ukkosta ja salamointia.:)

    • k32v

      En pidä ukkosesta juurikaan, sade on ihan okei.

      1. Mitä toimenpiteitä teet ukkosella?
      - Otan sähkölaitteiden johdot irti "seinästä"

      2. Missä on turvallisinta ukkosella, jos et pääse autoon tai sisälle?
      - Keskellä kämppää

      3. Pelkäätkö ukkosta?
      - Noo..

      4. Oletko joutunut ukkosen takia johonkin onnettomuuteen tai onko salama rikkonut jotakin laitteita tms.?
      - Puhelin meni joskus kauan sitten rikki salaman takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3243
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2657
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2459
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1967
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1471
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1386
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      244
      1192
    Aihe