Vaimoni petti

Neuvoja kaipaava

minua noin vuoden ajan työkaverinsa kanssa. Sain asian selville vahingossa vuodenvaihteessa. Annoin samalla hetkellä muijalleni potkun perseeseen ja käskin häipyä.

Mutta kun hän kuukauden oli yksin, kun siis tämä salarakas ei häntä ottanut, niin koko ajan vaimoni soitteli ja tekstaili minulle, ja aneli sekä rukoili että ottaisin hänet takaisin.

Lopulta otin, mutta samalla sanelin ehtoni miten tästä eteenpäin toimitaan. Kaikki suhteet tähän mieheen poikki, salainen puhelinnumero, ei mihinkään työpaikan juhliin yksin, minulla oikeus ratsata kännykkä jos niin vaadin, puhelutiedot operaattorilta.

Vaimo on nyt noudattanut kaikkia ohjeita, ja minua kohtaan ylikiltti, ja varoo kaikin keinoin loukkamasta minua.

Ongelma onkin siinä, että minua VITUTTAA kun mietin miten kylmästi muijani petti minua, enkä ole mitenkään päässyt asian yli, ja mietin että tein varmaan virheen kun otin hänet takaisin.

Kysynkin teiltä mitä teen? Jätänkö hänet? Työpaikallani on eräs upea nainen, ja meillä kemiat menee yhteen, ja tekisi mieli pettää kostoksi vaimoani.

72

7274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaalta

      Siis toi ratsaaminen kuulostaa ihan sairaalta. Jos noin pitää kytätä toista, ei tule hommasta mitään.

      • oikein teet

        Kyllä vaimon täytyy nyt itse ja vapaaehtoisesti todistella luotettavuuttaan. Kännykkä täytyy pystyä antamaan katsottavaksi koska tahansa. Sitä ei välttämättä tarkisteta koskaan, mutta jos salattavaa ei ole niin miksi sitä ei voisi antaa pyydettäessä toiselle katsottavaksi. Jos joku toisen mahdollisuuden saa niin eikö hän silloin tee kaikkensa, jotta luottamus joskus palautuisi?


      • Ei ihan
        oikein teet kirjoitti:

        Kyllä vaimon täytyy nyt itse ja vapaaehtoisesti todistella luotettavuuttaan. Kännykkä täytyy pystyä antamaan katsottavaksi koska tahansa. Sitä ei välttämättä tarkisteta koskaan, mutta jos salattavaa ei ole niin miksi sitä ei voisi antaa pyydettäessä toiselle katsottavaksi. Jos joku toisen mahdollisuuden saa niin eikö hän silloin tee kaikkensa, jotta luottamus joskus palautuisi?

        Vaimon muka täytyy vapaaehtoisesti todistella luotettavuuttaan, bullshittiä kanssa! Eikös sillä jo ollut vuoden ajalta hyviä referenssejä osoituksena luotettavuudestaan? Huoraa ja valehtelee vuoden, sitten kun kyrvähtää ap:n toimesta, itketään ja esitetään katumusta kun ei kelvattu sille salapanollekkaan. Rinnakkaissuhde olisi ilmeisesti saattanut jatkua hamaan tappiin tuon horon toimesta.
        Ei pettäjä yritä kaikkeaan koska ei rakasta muita kuin itseään. Hän yrittää vain sen vuoksi että se turvapaikka joka hänellä oli ei katoaisi jalkojen alta. Se luottamus ei muuten palaa alkuperäiselle tasolleen tuollaisen tempun jälkeen. Jonkinmoiseen tasoon luottopuolessa ylletään, muttei siihen että voi enää kuvitella kaverin tekevän kaikkensa sinun "henkesi pitimiksi".
        Tarvitseeko tuossa vaiheessa enää antaa toista mahdollisuutta? Minusta mahdollisuus on käytettävä kun sitä tarjotaan, ei silloin kun se itselle sopii.


    • koskaan

      kannata se kostaminen tai pettäminen. Pettäminen on AINA väärin, oli tilanne mikä tahansa. Sun vaimollasi ei ollut pokkaa jättää sinua, turvasatamaansa, ja mikä oli tärkeintä oli oma napa.

      Jos et pysty antamaan anteeksi niin anna olla. Ole hetki yksin ja ota sitten yhteyttä siihen työpaikan naiseen. Et ole valmis mihinkään suhteeseen nyt, joten älä sotke hyvää kuviota pettämisellä tai muulla. Luuletko että se uusi luottaisi sitten sinuun? Mitä iloa on kostaa paha pahalla.

      Päästä vaimosi menemään. Petturit ansaitsevat toisensa. Harmi vaan ettei hänen munaton työkaverinsa ottanutkaan vastuuta teoistaan.

      Jos se sinua yhtään helpottaa, niin vaimosi ei rakasta kuin itseään. Sen perusteella voit tehdä helpon päätöksen jättäytyä yksin. Meitä ikuisesti uskollisiakin naisia on.

      Mun mies teki mulle samalla tavalla, mutta se vaan ei koskaan paljastunut mulle. Mun on helppo tehdä eropäätös kun ajattelen, että se ihminen ei koskaan muita ole rakastanutkaan kuin itseään.
      Voimia sinulle!

      • Kaunis päivä

        sen pettäjän salapano on???? Eihän se siitä munatonta tee ettei pettäjää ota omakseen. Samanlaisia oman navanalusen tyydyttäjiä molemmat. Mistä moinen ajatus että ne vastuuta jostain kantaisivat. Ensin on oma hyvä mielessä ja jostain helewetin kaukaa tulee vastuunkanto, jos edes tulee.
        Mulla vaimo huorasi työkaverinsa kanssa kuten ap:llä. Sille kävi kuten ap:n emännälle sillä lisällä että meni henkinen ja fyysinen terveys samalla reissulla. Lupasin auttaa elävien kirjoihin, en mitään enempää. Tossa oot 100-oikeessa ettei se pettäminen omalla pettämisellä unohdu, nyt olen entistä vakuuttuneempi siitä että uskollisuus on hieno homma. Usko naisen rehellisyyteen koki kolauksen, mutta aattelin sen silleen jottei yksi susipainos leimaa koko laumaa. Pahan lyöminen pahalla ei edesauta mitään.


    • tehtävä

      Yritit uudelleen, mutta et voi luottaa enää vaimoosi. Ylikiltteys häneltä on performanssia, ei aito tunne eikä kestä ikuisesti. Ratkaisunne on ero sillä ette rakasta toisianne enää. Erottuasi voit vapaasti valita mitä teet ja kenen kanssa -toimii paremmin motiivina ei ole kosto ja reilua myös suhteen toiselle osapuolelle. Nauti elämästä!

    • Neuvoja.

      silloin kun sitä vähiten odottaa, vaikka jouluaattona, kun sillä ei ole muutakaan "paikkaa" minne mennä.

    • molemmat...

      Teidän molempien kannattaisi kysyä itseltänne, mitä parisuhteelta haluatte. Jotenkin kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että haluat omistaa vaimosi, koska luottamaankaan et pysty. Tuollainen kyttääminen voi onnistua hetken, mutta kyllä vaimosi mitta tulee täyteen ennemmin tai myöhemmin.

      Olen itse petetty ja anteeksianto on ollut vaikeaa. Ero oli yhtä mahdollinen tai oikeastaan todennäköisempikin vaihtoehto pettämisen jälkeen kuin yhdessä jatkaminen. Ei tullut kyllä mieleenkään alkaa kyttäämään miestä, koska mitä se auttaa pitemmän päälle. Luottamuksen rakentaminen on ollut vaikeaa ja yhteiselämä on muuttunut ja myös parempaan suuntaan. Pettämisen jälkeen voi elämää rakentaa monella tavoin. Jos sitä jatkaa yhdessä, se vaatii kyllä molemmilta rehellistä keskustelua ja sitoutumista yhteiseloon.

      • Neuvoja kaipaava

        molemmat olemmekin sekaisin tuosta tapauksesta. Tuntuu vaan, että olen täysi pelle kun otan vaimoni takaisin kun hän aivan tietoisesti petti minua vuoden verran. Olen kysynyt lukemattomia kertoja oliko minussa jotain sellaista mikä sai hänet pettämään, ja aina vaimo sanoo, että minua parempaa miestä hän ei voisi saada, sen jälkeen vituttaa vieläkin enemmän.

        Joka ilta hän itkee, ja sanoo minulle, että ei enää koskaan petä minua. Mutta en tiedä uskonko enää häneen, nimittäin jos en itse olisi saanut asiaa selville, suhde jatkuisi vieläkin, tai niin ainakin epäilen.

        Vaimoni ei uskalla sanoa yhtään poikkipuolista sanaa mistään, koska sanoin että jos tulet takaisin meillä tehdään juuri kaikki minun pillin mukaan. Minun kännykkään hänellä ei ole lupaa koskea, eikä udella mihin illalla lähden.

        Kuten huomaatte kyllä tämä varmaan eroon päättyy, ole sen verran katkera, enkä pysty antamaan anteeksi.


      • Bad notion

        omassa jutussasi.
        Kyllä se voimaa vaatii pettäjän kanssa jatkaa ja elää. Kyttäämällä suhde ei toimi, mutta toimisiko selkeillä säännöillä kuten ap esittää.
        Varmaahan tuossa tapauksessa ei ole kuin se, että puolisollasi on kyky valehdella sinulle ja pettää sinua. Hän saattaa osoittaa katumisen merkkejä, pyytää anteeksi tekojaan ja hetken tuntuu sille, että suhteenne on kehittynyt parempaan suuntaan. Pohjalle jää kuitenkin ikuinen epäilys siitä, että jos hän pettääkin uudestaan, kykenihän hän siihen jo aiemminkin. Antamalla anteeksi pettäjälle putsaat pöydän uusille pettämisille. Kun pettäjä saa kerran anteeksi hän saa samalla ikäänkuin hiljaisen hyväksynnän teolleen ja erhe lakaistaan maton alle, sitä ei enää ole lupa kaivella petetyn toimesta esiin.
        Mikä siitä pettäjän sanasta nyt tekee sinulle luotettavan? Sama tyyppihän oli joskus se kun sinulle uskollisuuttaan ja rakkauttaan vannoi, kukaties seurakunnan edessä. Se sama tyyppi kuitenkin valehteli sinulle ja petti sinun hänelle osoittamasi luottamuksen, outo tapa osoittaa rakkautta.
        Ei siinä taida paljon rehellinen keskustelu ja sitoutumiset auttaa kun pettäjän kanssa ollaan. Siinä vaiheessa kun navanalus alkaa vaatia vierasta pettäjä menee menojaan, se siitä rehellisyydestä. Pettäjä pettää aina uudestaan, muuttuvana tekijänä on ainoastaan aika.
        Taitaa olla niin ettei ap:n tyyli jatkaa ole sen parempi kuin sinunkaan. Paras konsti lienee edelleen erota ja antaa ne luottamuksen avaimet jollekkin toiselle toivoen tämän kykenevän hoitaa niitä arvonsa mukaisesti.


      • VoirEtEtreVu
        Neuvoja kaipaava kirjoitti:

        molemmat olemmekin sekaisin tuosta tapauksesta. Tuntuu vaan, että olen täysi pelle kun otan vaimoni takaisin kun hän aivan tietoisesti petti minua vuoden verran. Olen kysynyt lukemattomia kertoja oliko minussa jotain sellaista mikä sai hänet pettämään, ja aina vaimo sanoo, että minua parempaa miestä hän ei voisi saada, sen jälkeen vituttaa vieläkin enemmän.

        Joka ilta hän itkee, ja sanoo minulle, että ei enää koskaan petä minua. Mutta en tiedä uskonko enää häneen, nimittäin jos en itse olisi saanut asiaa selville, suhde jatkuisi vieläkin, tai niin ainakin epäilen.

        Vaimoni ei uskalla sanoa yhtään poikkipuolista sanaa mistään, koska sanoin että jos tulet takaisin meillä tehdään juuri kaikki minun pillin mukaan. Minun kännykkään hänellä ei ole lupaa koskea, eikä udella mihin illalla lähden.

        Kuten huomaatte kyllä tämä varmaan eroon päättyy, ole sen verran katkera, enkä pysty antamaan anteeksi.

        mullekin, mieheni piti salaista suhdettaan myös melkein vuoden, häilyi meidän kahden välillä jonkun aikaa ja lupasi lopettaa - oli erossa 2 viikkoa. Minä vihelsin pelin poikki ja aloin tajuta, että luottamus on menetetty iäksi ja on parempi alkaa rakentaa jotain ihan omaa ja vastata omillaan omasta elämästään. Hain apuja ja pahin kaaos on selätetty. Uutta kohti menossa, parempi niin kuin koko ajan pelätä, että toinen ei olekaan niin sitoutunut suhteeseen kuin itse olisi.

        Pysy itses puolella!


      • Edellinen
        Neuvoja kaipaava kirjoitti:

        molemmat olemmekin sekaisin tuosta tapauksesta. Tuntuu vaan, että olen täysi pelle kun otan vaimoni takaisin kun hän aivan tietoisesti petti minua vuoden verran. Olen kysynyt lukemattomia kertoja oliko minussa jotain sellaista mikä sai hänet pettämään, ja aina vaimo sanoo, että minua parempaa miestä hän ei voisi saada, sen jälkeen vituttaa vieläkin enemmän.

        Joka ilta hän itkee, ja sanoo minulle, että ei enää koskaan petä minua. Mutta en tiedä uskonko enää häneen, nimittäin jos en itse olisi saanut asiaa selville, suhde jatkuisi vieläkin, tai niin ainakin epäilen.

        Vaimoni ei uskalla sanoa yhtään poikkipuolista sanaa mistään, koska sanoin että jos tulet takaisin meillä tehdään juuri kaikki minun pillin mukaan. Minun kännykkään hänellä ei ole lupaa koskea, eikä udella mihin illalla lähden.

        Kuten huomaatte kyllä tämä varmaan eroon päättyy, ole sen verran katkera, enkä pysty antamaan anteeksi.

        Pystyisittekö ottamaan jonkinlaista aikalisää eli asumaan vähän aikaa erillään ilman lopullista eroa? Kummankaan toiminta ei ainakaan näiden kirjoitusten perusteella vaikuta ihan selväjärkiseltä. Vaimosikaan ei voi suostua elämään vain sinun ehdoillasi kuin jokin orja. Hänellä on varmaan jonkinlainen yksinjäämisen paniikki aiemman hehkuttelun sijaan.

        Jos sinä et pysty antamaan anteeksi ja löytämään muuta syytä elää yhdessä kuin omistushalu, niin ei hyvältä näytä. Voi kyllä myös olla niin, että et pysty näkemään vaimossasi mitään hyvää tällä hetkellä, koska olet niin syvästi loukattu. Jos ette käy eron syytä ja suhteenne tilaa kunnolla nyt läpi, myös sinua voi myöhemmin ero kaduttaa. Aika yleensä kultaa muistot.

        Voin kyllä uskoa myös vaimoasi, kun hän sanoo, ettei voi parempaa miestä löytää. En ole ikinä miestäni pettänyt ja olemme olleet naimisissa parikymmentä vuotta, joten en puhu pettäjän kokemuksella. Mutta toimivatko ihmiset yleensäkään ottaen aina rationaalisesti ja miettivät tekojensa hetkellä tarkalleen tulevaisuuttaan? Useinhan arvostamme asioita vasta ne menetettyämme.

        Jos mietin oman mieheni pettämistarinaa, uskon myös sattumalla olleen paljon tekemistä asian kanssa. Kakkonen tuskin oli pelkkä salapano, joten sillä en itseäni lohduta. Molemmat pettäjät olivat naimisissa ja suhde oli kiva lisä arjen keskellä. Ei tekoihin ja asiasta toiseen joutumiseen mitään syvällistä pohdiskelua tarvita. Se ei tee pettämisestä hyväksyttävää enkä halua puolustella pettäjiä. Joskus on kuitenkin hyvä muistaa, että valitettavasti pettäjälle ei teko ole niin merkityksellinen kuin petetylle. Kun pettäminen sitten paljastuu ja selvittely alkaa, myös pettäjä alkaa tajuta tekojensa seuraukset. Voi tulla paniikkireaktioita ("teen kaiken sinun ehdoillasi jne"). Mutta nimenomaan pettäjän pitäisi pystyä miettimään, miksi ajautui suhteeseen. Jos se oli pelkkää ajattelemattomuutta ja ymmärtämättömyyttä, tulevaisuuden pettämättömyyttä ei voi taata vain sillä, että antautuu puolisonsa kytättäväksi. Ketään ei voi kuitenkaan 24/7 vahtia. Jos taas pettämisen syynä oli jotain muuta, miten se estetään tulevaisuudessa.

        Itselleni mieheni pettäminen opetti oikeastaan enemmän itsenäisyyttä. Olen työssäkäyvä, hyväpalkkaisessa hommassa, joten en ole koskaan ollut miehestäni riippuvainen. Kuitenkin olen elänyt aika paljon perheen ehdoilla ja tavallaan pyytämättä uhrautunut perheen eteen ja elänyt "sitku" elämää. Mieheni pettämisestä on jo vuosia. Kun pääsin pahimmasta kriisistä, päätin keskittyä myös itseeni. Olen henkisesti enemmän riippumaton nyt kuin ennen pettämistä. Toivon, että mieheni on minulle uskollinen ja uskon niin. Tulevaisuudesta ei voi koskaan tietää.

        Jokainen suhde on erilainen ja jatkamisesta pettämisen jälkeen aina itse päätettävä. Mutta jättäminen ei poista sitä tosiasiaa, että sinua on petetty ja se vituttaa. Sen tosiasian kanssa on elettävä eroatte tai ette.


      • ????
        Bad notion kirjoitti:

        omassa jutussasi.
        Kyllä se voimaa vaatii pettäjän kanssa jatkaa ja elää. Kyttäämällä suhde ei toimi, mutta toimisiko selkeillä säännöillä kuten ap esittää.
        Varmaahan tuossa tapauksessa ei ole kuin se, että puolisollasi on kyky valehdella sinulle ja pettää sinua. Hän saattaa osoittaa katumisen merkkejä, pyytää anteeksi tekojaan ja hetken tuntuu sille, että suhteenne on kehittynyt parempaan suuntaan. Pohjalle jää kuitenkin ikuinen epäilys siitä, että jos hän pettääkin uudestaan, kykenihän hän siihen jo aiemminkin. Antamalla anteeksi pettäjälle putsaat pöydän uusille pettämisille. Kun pettäjä saa kerran anteeksi hän saa samalla ikäänkuin hiljaisen hyväksynnän teolleen ja erhe lakaistaan maton alle, sitä ei enää ole lupa kaivella petetyn toimesta esiin.
        Mikä siitä pettäjän sanasta nyt tekee sinulle luotettavan? Sama tyyppihän oli joskus se kun sinulle uskollisuuttaan ja rakkauttaan vannoi, kukaties seurakunnan edessä. Se sama tyyppi kuitenkin valehteli sinulle ja petti sinun hänelle osoittamasi luottamuksen, outo tapa osoittaa rakkautta.
        Ei siinä taida paljon rehellinen keskustelu ja sitoutumiset auttaa kun pettäjän kanssa ollaan. Siinä vaiheessa kun navanalus alkaa vaatia vierasta pettäjä menee menojaan, se siitä rehellisyydestä. Pettäjä pettää aina uudestaan, muuttuvana tekijänä on ainoastaan aika.
        Taitaa olla niin ettei ap:n tyyli jatkaa ole sen parempi kuin sinunkaan. Paras konsti lienee edelleen erota ja antaa ne luottamuksen avaimet jollekkin toiselle toivoen tämän kykenevän hoitaa niitä arvonsa mukaisesti.

        Tunnetko kenties mieheni tai peräti meidät molemmat, koska olet valmis suosittelemaan yhden kirjoituksen perusteella avioeroa? Miksi joitakin ihmisiä ärsyttää, kun muut pystyvät selviämään kriiseistä ilman avioeroa? Happamia sanoi...

        Parisuhteet ovat erilaisia ja yksilöt ovat erilaisia. En pysty menemään aviomieheni pään sisään ja ymmärtämään hänen ajatuksiaan sataprosenttisesti. Mutta sinunkaan ei pitäisi yleistää omia kokemuksiasi koskemaan kaikkia ihmisiä. En todellakaan voi vannoa käsi raamatulla, että mieheni ei petä minua tulevaisuudessa. En toisaalta uhraa ainutkertaista elämääni myöskään miettimällä sitä joka päivä ja kyttäämällä häntä. Mieheni uskottomuuteen oli omat syynsä, joista osa on poistunut hänen elämästään. Uskottomuuden syynähän ei suinkaan aina ole kutitus navan alla. Tällä hetkellä elämäntilanteemme on sellainen, että viihdymme pääsääntöisesti toistemme seurassa. Tarvitsimme jonkinlaisen kriisin löytääksemme taas yhteisen sävelen. En varmasti uhohda ikinä petetyksi tulemista. Sen kanssa on kuitenkin elettävä. Tällä hetkellä suhteen plussat ovat isommat kuin miinukset. Elämme normaalia arkea riitoineen ja hyvine hetkineen. Sellaista se elämä on.

        En hetkeäkään miettinyt avioeroa siksi, että "antaisin luottamuksen avaimet jollekin toiselle". Pystyisin hyvin elämään yksinkin. Mieheni vastaa tällä hetkellä näkemystä hyvästä puolisosta. Jos niin ei ole tulevaisuudessa, voimme erota. Mutta ei siksi, että haluaisin rynnätä uuteen suhteeseen.


      • Uskon tuntevani
        ???? kirjoitti:

        Tunnetko kenties mieheni tai peräti meidät molemmat, koska olet valmis suosittelemaan yhden kirjoituksen perusteella avioeroa? Miksi joitakin ihmisiä ärsyttää, kun muut pystyvät selviämään kriiseistä ilman avioeroa? Happamia sanoi...

        Parisuhteet ovat erilaisia ja yksilöt ovat erilaisia. En pysty menemään aviomieheni pään sisään ja ymmärtämään hänen ajatuksiaan sataprosenttisesti. Mutta sinunkaan ei pitäisi yleistää omia kokemuksiasi koskemaan kaikkia ihmisiä. En todellakaan voi vannoa käsi raamatulla, että mieheni ei petä minua tulevaisuudessa. En toisaalta uhraa ainutkertaista elämääni myöskään miettimällä sitä joka päivä ja kyttäämällä häntä. Mieheni uskottomuuteen oli omat syynsä, joista osa on poistunut hänen elämästään. Uskottomuuden syynähän ei suinkaan aina ole kutitus navan alla. Tällä hetkellä elämäntilanteemme on sellainen, että viihdymme pääsääntöisesti toistemme seurassa. Tarvitsimme jonkinlaisen kriisin löytääksemme taas yhteisen sävelen. En varmasti uhohda ikinä petetyksi tulemista. Sen kanssa on kuitenkin elettävä. Tällä hetkellä suhteen plussat ovat isommat kuin miinukset. Elämme normaalia arkea riitoineen ja hyvine hetkineen. Sellaista se elämä on.

        En hetkeäkään miettinyt avioeroa siksi, että "antaisin luottamuksen avaimet jollekin toiselle". Pystyisin hyvin elämään yksinkin. Mieheni vastaa tällä hetkellä näkemystä hyvästä puolisosta. Jos niin ei ole tulevaisuudessa, voimme erota. Mutta ei siksi, että haluaisin rynnätä uuteen suhteeseen.

        en tunne kyseistä vajokkia. Kyllä se luonnetta kysyy jatkaa pettäjän heilana. Kannattaako jatkaa rimpuilua pettäjän kelkassa sfw-tyylillä, "voidaan erota", eli ollaan kuitenkin henkisesti valmiina seuraavaan puukotukseen. Ei siitä pettämisestä selviäminen muutoin ole synonyymi sen kanssa ettei erota, ei se tee sinusta sen vahvempaa kuin ap:stä vaikka liitossasi jatkaisitkin.
        Yksin on muutoin rattoisampaa kuin epäluotettavan puolison kanssa. On varma tieto ettei tule kusta niskaan siltä puolen johon tulisi kyetä arjen harmaina hetkinä luottamaan, sellaista on elämä.
        Luottamuksen avainten antaminen toiselle ei tarkoita rynnimistä laastarisuhteeseen välittömästi käräjäoikeuden päätöksen jälkeen. Taitaa olla niin näissä jutuissa ettei yhtä ja ainoaa toimivaa mallia pettämisen jälkeen ole.


      • ...
        Uskon tuntevani kirjoitti:

        en tunne kyseistä vajokkia. Kyllä se luonnetta kysyy jatkaa pettäjän heilana. Kannattaako jatkaa rimpuilua pettäjän kelkassa sfw-tyylillä, "voidaan erota", eli ollaan kuitenkin henkisesti valmiina seuraavaan puukotukseen. Ei siitä pettämisestä selviäminen muutoin ole synonyymi sen kanssa ettei erota, ei se tee sinusta sen vahvempaa kuin ap:stä vaikka liitossasi jatkaisitkin.
        Yksin on muutoin rattoisampaa kuin epäluotettavan puolison kanssa. On varma tieto ettei tule kusta niskaan siltä puolen johon tulisi kyetä arjen harmaina hetkinä luottamaan, sellaista on elämä.
        Luottamuksen avainten antaminen toiselle ei tarkoita rynnimistä laastarisuhteeseen välittömästi käräjäoikeuden päätöksen jälkeen. Taitaa olla niin näissä jutuissa ettei yhtä ja ainoaa toimivaa mallia pettämisen jälkeen ole.

        Ei ole tosiaan olemassa yhtä oikeaa ratkaisua. Emme koskaan saa tietää edes omien ratkaisujemme oikeellisuutta, aikaa ei nimittäin voi kääntää taaksepäin. En ole avioerojen vastustaja, voin sen ratkaisun hyvin kuvitella omallekin kohdalle. Se ei silti tarkoita, että olisin koko ajan valmis eroamaan tai ajattelisin sitä mahdollisuutta päivittäin. Mieheni pettäminen opetti minulle kuitenkin tietynlaista realialismia tämän elämän suhteen. Varmasti voin tietää vain oman ajatuksen juoksuni ja siksi en enää ajattele, että elämässä on vain yksi suunta. On tärkeää, että ihmisellä on avaimet selvitä erilaisista tilanteista katkeroitumatta.

        Pettämisestä on selvittävä tavalla tai toisella. Ero ei automaattisesti siinä asiassa auta. Se voi olla lopputulos, jos vähintään toinen puoliso toteaa, ettei liitto ei jatku. Silti on mielestäni inhimillistä selvittää asiat, vaikka ero olisi ilmiselvää. Miksi joskus rakastamansa ihmisen elämästä pitäisi tehdä helvetti? Asioiden selvittely on aikuismaista ja kantaa pitkälle. Varsinkin jos suhteesta on lapsia, on järkevää selvittää välit myös erotessa.

        Uskon täysin, että yksin on rattoisaa. Se houkutteli minuakin ja mieheni pettäminen olisi antanut siihen vieläpä aika hyvän syyn. Silti muut syyt puhuivat suhteen jatkumisen puolestaja meidän elämä on kaksinkin rattoisaa. Mikään vaihtoehto elämässä ei ole täysin varma. Aina tulee yllätyksiä ja yksi aikuisuuden merkkejä on se, että kaikkea ei voi hallita ja isä ja äiti eivät tule ongelmissa auttamaan. Jotkut ovat mieluummin yksin kuin kaksin. Ja toisin päin.


      • WTF2
        Neuvoja kaipaava kirjoitti:

        molemmat olemmekin sekaisin tuosta tapauksesta. Tuntuu vaan, että olen täysi pelle kun otan vaimoni takaisin kun hän aivan tietoisesti petti minua vuoden verran. Olen kysynyt lukemattomia kertoja oliko minussa jotain sellaista mikä sai hänet pettämään, ja aina vaimo sanoo, että minua parempaa miestä hän ei voisi saada, sen jälkeen vituttaa vieläkin enemmän.

        Joka ilta hän itkee, ja sanoo minulle, että ei enää koskaan petä minua. Mutta en tiedä uskonko enää häneen, nimittäin jos en itse olisi saanut asiaa selville, suhde jatkuisi vieläkin, tai niin ainakin epäilen.

        Vaimoni ei uskalla sanoa yhtään poikkipuolista sanaa mistään, koska sanoin että jos tulet takaisin meillä tehdään juuri kaikki minun pillin mukaan. Minun kännykkään hänellä ei ole lupaa koskea, eikä udella mihin illalla lähden.

        Kuten huomaatte kyllä tämä varmaan eroon päättyy, ole sen verran katkera, enkä pysty antamaan anteeksi.

        Mahtaako olla vielä "tilanne päällä" vai mitä on sattunut matkan varrella? Vaikuttaa todella yleiseltä tällainen, itsellä sama tilanne, avopuolison oikein törkeän pettämisepisodin jälkeen, olisiko ollut ainakin viides kerta, sain oikein kunnolla kiinni niin ettei voinut enää valehdella itseään irti. Pistin saman tien poikki, muutin itse pois. Tätä jatkui jonkin aikaa, sain kyllä ihan mukavasti koittaa kedon kukkia tällä välin. Muutaman kanssa olisi voinut jotain jatkumoakin tulla, mutta... Sama juttu kuin aloittajalla, eli avopuoliso jäi kahden miehen sijasta yksin kun yllättäen ei panon jälkeen maistunut vapaa muija sille varamiehelle. Itkien ja rukoillen ja seksillä houkutteli takaisin, paratiisia lupaillen. En olisi mistään hinnasta mennyt takaisin, ja erokin olisi tehty ihan eri kaavalla mikäli ei olisi yhteisiä lapsia. Palasin takaisin ja päätin että nyt mennään tosissaan. Ainoa murhe on että tuo nykyinen vaimoni on jotenkin mieleltään vinossa. Kehittää edelleen, tai taas ongelmia sellaisissa asioissa joissa niitä ei oikeasti ole. siis värittää totuutta oikeen isolla kädellä. Haukkuu mua, ja mun sukulaisia kavereilleen mutta mun on hirveen vaikee puuttua asiaan koska "uskon kavereita enemmän kun omaa vaimoa"... siis kiistää kaiken. Uskon että tuollaset luonteenpiirteet ei oikeesti koskaan häviä, mutta toisaalta, takasinotto vaatii niin paljon munaa että uskon myös meidän kaltaisten olevan harvinaisia sekä myös pinttyneitä tavoilta, eli pieni toivonkipinä on että saattais suhde jatkua, toki saman kaltasena ehkä pienillä variaatioilla. Petetään sitten vaikka vuorotellen tms.


    • suomalainen nainen

      tuo sinun vaimosi, ei Suomessa ole kuin pienen pieni uskollisten naisten vähemmistö.

      Itse ainakin antaisin palaa täydestä sydämestä tuon työpaikkasi naisen kanssa. Vierasta on sinunkin oikeus saada kun kerran vaimosiki loukkasi sinua, ja vielä VUODEN! Mieti montako kertaa hän sai tuona aikana vierasta kullia... PALJON.

      Ota omasi nyt, korjaa sato ja nauti ylemmyydentunteestasi vaimoasi kohtaan!!

    • Mietteitä

      Minulle jäi vaikutelma luettuani tarinaasi tunne että ennen vaimosi pettäistä
      teillä oli ongelmia jo valmiiksi kytemässä omassa suhteessanne .

      Tapasi käsitellä asiaa nyt on - off tilanteella ei auta lainkaan tätä ongelmavyyhtiä.
      Kerroit haluavasi itse kokeilla nyt toista naista - syyksi kerrot oman vaimosi
      pettämisen - annoit ikäänkuin luvan toteuttaa omia haaveitasi - mielestäni olette
      ajautuneet suhteessanne jonkinlaiseen umpikujaan.

      Onko teillä ollut suhteessanne
      ongelmia jo aiemmin luottamuspulaa ja pelkoa toisen tekemisistä .Sain kuvan
      suhteesta jossa keskustelu ei toimi nyt ei ilmeisesti aiemminkaan näen teillä
      olevan jonkinlaisen kilpailutilanteen joka ilmenee myös kumpi ehtii ensin
      toimimaan.

      Parhaiten se tuli ilmi siinä kun kerran vaimo petti on
      minunkin päästävä
      samalle viivalle en jää vaimoa huonommaksi.

      Olet saanut kipailusta selkävoiton .Kumpaa haluat enemmän rakentaa teidän suhdettanne vai aloittaa uuden ja päätyä samaan kilpailutilanteeseen ?

      Vaimosi ei voi enää tapahtuneelle mitään hänhän katui ja avatui sinulle
      jäi luoksesi teki valinnan ja sinä veit parhaan miehen voiton.

      Kipua jota vaimosi aiheutti et voi välttää -mutta tilanteeseen johon vaimosi asetat
      vaatimalla ja kyttäämällä tuskin luodaan muuta kuin uusia kilpailutilanteita suhteellenne ja pahaa oloa kummallekkin .

      Sinuna yrittäisin keskustella asioista ,riidellä ja etsiä kilpailutilanteisiin
      ratkaisua kestää tilanne jolle ei voi enää muuta tehdä kuin hiljalleen
      antaa ajan armahtaa.


      Tuleeko elämästäsi parempi vaikka lähtisitkin kävelemään joudut kaikesta huolimatta sama missä asut tai olet kohtaamaan omat tunteesi ja vihasi?

      Vai pelköötkö vaimosi vielä jättävän sinut siksikö yrität hyljätä hänet nyt
      kun on haavoittuvainen?
      Tavallaan kumpikin on vereslihalla suhteessanne.
      Mieti millaista teillä oli ennenkuin vaimosi petti sinua olitteko tyytyväisiä
      elämäänne ,toisiinne ?

      Sinä ratkaiset ja myös vaimosi omalta osaltaan miten jatkatte
      ja jos lupauiduit jo jatkamaan hänen kanssaan ottamalla hänet takisin
      elämäänne miksi nyt menet puihin ?
      Oliko syynä pelkkä kostonhalu vai halu jatkaa yhteiselämäänne ?
      Nyt on se avioliiton alamäki sinä vastaat omalta osaltasi kestätkö sen
      myötä ja vastamäessä ?

      Vaimosi osoitti sinulle haluavansa muuta olemalla toisen miehen seurassa
      mutta pettyi valintaansa ja palasi luoksesi nyt on sinun vuorosi miettiä
      tarkkaan omia halujasi -nyt olet siinä valinnassa jossa vaimosi oli aiemmin.


      Ollakko vai eikö olla siinä vasta pulma ?

    • Juna meni jo

      "Työpaikallani on eräs upea nainen, ja meillä kemiat menee yhteen, ja tekisi mieli pettää kostoksi vaimoani."

      Tottakai. Joka petturia pettää, saa anteeksi.

      • Ollakko vai eikö olla ?

        Minulle taasen väistämättä tulee mieleen jos käyttää hyväkseen vaimon tekemiä virheitä ja on itse haluamassa samanlaisen petokseen toisen naisen kanssa.

        Tämän jälkeen voi vain todeta pata kattilaa soimaa musta kylki kohta kumpaisellakin.

        Ei kenenkään tarvitse jäädä suhteeseen jossa on jo kolmansia osapuolia.

        Jos vaimollesi et kykene anteeksi antamaan kuin koston avulla luulenpa
        ettei tulevaisuus kovin hääviltä näytä kohdallasikaan .

        Eikä tarvise sinun lupia kysellä eikä petätkö vai et vaimoasi tulevaisuudessa
        seuraukset ovat jo tiedossasi olet kokenut ne jo vaimosi petoksen kautta .


    • yritettiin...

      ja tuli takaisin, EN sen päivän jälkeen voinut luottaa. EN vaan voinut vaikka kuinka yritti hyvitellä. Ero siitä tuli, koska se asia tuli mieleen aina vaan, ei sitä pois saanut millään. Nykyisin olen onnellinen siitä että erottiin, ei tarvitse miettiä pysyykö toinen uskollisena

      • aloittaja

        teistä sanoikin, että vaimoni antoi tavaransa toiselle miehelle lukemattomia kertoja, ja sekin saa minut aina raivon partaalle. Se mitä tulee meidän liittoon ennen vaimon pettämistä, mitään isompaa ongelmaa meillä ei ollut, ihan normaalia perhe-elämää ylä-ja alamäkineen.

        Kysyin vaimoltani, että miksi hän petti, ja sanoi että tilanne kerran lipsahti työkaverin kanssa pettämiseen, ja sen jälkeen hän haki jonkinlaista jännitystä elämään tästä suhteesta, ja että minussa ei hänen mukaan ollut mitään vikaa.

        Nyt on jännitys vaimoni osalta ohi, ja hän pelkää koko ajan jätänkö hänet. Siis minkä helvetin takia pitää hakea jännitystä, ja sen jälkeen kun jää kiinni hänen sekä minun elämäni on päin helvettiä. Eilenkin illalla tuli itkemään minulle, etten jättäisi häntä. Tuskinpa se kosto silti tekisi muuta kuin sen, että jätän vaimoni lopullisesti.

        Meillä ei ole moneen vuoteen ollut muuta ehkäisyä kuin vaimoni pillerit, ja hän antoi tälle salarakkaalle myös ilman kumia, joten vasta nyt viikko sitten olin ensimmäisen kerran hänen kanssaan sängyssä, koska vaadein kaikki testit ettei ole mitään sukupuolitautia.


      • koettu juttu
        aloittaja kirjoitti:

        teistä sanoikin, että vaimoni antoi tavaransa toiselle miehelle lukemattomia kertoja, ja sekin saa minut aina raivon partaalle. Se mitä tulee meidän liittoon ennen vaimon pettämistä, mitään isompaa ongelmaa meillä ei ollut, ihan normaalia perhe-elämää ylä-ja alamäkineen.

        Kysyin vaimoltani, että miksi hän petti, ja sanoi että tilanne kerran lipsahti työkaverin kanssa pettämiseen, ja sen jälkeen hän haki jonkinlaista jännitystä elämään tästä suhteesta, ja että minussa ei hänen mukaan ollut mitään vikaa.

        Nyt on jännitys vaimoni osalta ohi, ja hän pelkää koko ajan jätänkö hänet. Siis minkä helvetin takia pitää hakea jännitystä, ja sen jälkeen kun jää kiinni hänen sekä minun elämäni on päin helvettiä. Eilenkin illalla tuli itkemään minulle, etten jättäisi häntä. Tuskinpa se kosto silti tekisi muuta kuin sen, että jätän vaimoni lopullisesti.

        Meillä ei ole moneen vuoteen ollut muuta ehkäisyä kuin vaimoni pillerit, ja hän antoi tälle salarakkaalle myös ilman kumia, joten vasta nyt viikko sitten olin ensimmäisen kerran hänen kanssaan sängyssä, koska vaadein kaikki testit ettei ole mitään sukupuolitautia.

        Vaimosi saattaa pysyä kaidalla polulla vielä jonkin aikaa, mutta odota vaan, muutama vuosi niin ollaan samassa tilanteessa, vaimosi pettää jonkun uuden miehen kanssa (tai ehkä saman). Sitten hän on vain taitavampi pitämään asian salassa.

        Ja hyi vittu, ilman kumia antoi sille salarakkaalle! Ällöttävä nainen, ei tuollainen nainen ansaitse uskollista miestä, tuollainen ämmä ansaitsee jonkun hakkaavan alkoholistisovinistin.


      • No mercy
        aloittaja kirjoitti:

        teistä sanoikin, että vaimoni antoi tavaransa toiselle miehelle lukemattomia kertoja, ja sekin saa minut aina raivon partaalle. Se mitä tulee meidän liittoon ennen vaimon pettämistä, mitään isompaa ongelmaa meillä ei ollut, ihan normaalia perhe-elämää ylä-ja alamäkineen.

        Kysyin vaimoltani, että miksi hän petti, ja sanoi että tilanne kerran lipsahti työkaverin kanssa pettämiseen, ja sen jälkeen hän haki jonkinlaista jännitystä elämään tästä suhteesta, ja että minussa ei hänen mukaan ollut mitään vikaa.

        Nyt on jännitys vaimoni osalta ohi, ja hän pelkää koko ajan jätänkö hänet. Siis minkä helvetin takia pitää hakea jännitystä, ja sen jälkeen kun jää kiinni hänen sekä minun elämäni on päin helvettiä. Eilenkin illalla tuli itkemään minulle, etten jättäisi häntä. Tuskinpa se kosto silti tekisi muuta kuin sen, että jätän vaimoni lopullisesti.

        Meillä ei ole moneen vuoteen ollut muuta ehkäisyä kuin vaimoni pillerit, ja hän antoi tälle salarakkaalle myös ilman kumia, joten vasta nyt viikko sitten olin ensimmäisen kerran hänen kanssaan sängyssä, koska vaadein kaikki testit ettei ole mitään sukupuolitautia.

        Se mitä vaimosi kusuu jännitykseksi on vieraan kullin himo. Kyllä siinä ei enää tarvitse mitään jännittää kun on vuoden huorannut vakipanonsa kanssa. Tunteet siinä ovat mukana, mutta sitähän pettäjä ei myönnä pelätessään eroa. Kyllähän se on silleen, samoin kuin minulla vaimon huorattua, että se on vaan fakta ettet ole hänelle se ihminen jota hän kunnioittaisi ja arvostaisi. Se salapano ajoi ohitse niin jotta heilahti. Sitten kun käry käy ja ovea näytetään niin muututaan hetkessä ihaniksi ja korvaamattoman tärkeiksi. Kun sitten ei kama kelpaa sille salapanollekkaan, iskee hätä kun on vaara joutua tyhjän päälle. Kyllä silloin ollaan nöyrää ja esitetään itkevää. Sen taidon nuo osaavat.
        Kostosta ei ole apua ongelmaasi. Se ei poista sitä totuutta että vaimosi on sinua pettänyt ja löytänyt itselleen sinua tärkeämmän ihmisen. Tuolle ventovieraalle hän on kyennyt puhumaan suhteestanne ja ongelmistanne luottavaisin mielin, asioista jotka kuuluvat vain teidän perheenne seinien sisälle. Erikoinen tapa osoittaa rakkautta, välittämistä ja luotettavuutta, parisuhteen peruselementtejä. Kyllä se on reiluin ratkaisumalli, että pistät rouvan ulkoruokintaan, etkä sorru itse pettämään. Olet palan aikaa itseksesi ja mietit mitä elämältäsi haluat. On vaikea uskoa että se ihminen johon luottaa 100%:sesti lyökin puukon selkääsi, katoaa pohja koko touhulta. Ihminen on heikko ja erehtyväinen, mutta on ihan sinun päätettävissäsi missä määrin haluat kärsiä toisen tekemistä virheistä ja haluatko antaa itsesi uuden puukotuksen uhriksi. Kyllä se ihminen on pettäjä ihan luonnostaan, ei se ole ollut kertalaaki ja vahinko teillä. Ihan tietoista omasta halusta ja himosta tehtyä pettäminen on. Kavion kuva ahteriin ja annat itsellesi laatuaikaa omassa seurassasi, siitä se selkiää. Kyllä se rouva omillaan pärjää, näyttöjähän on jo annettu.


      • M.T.G
        aloittaja kirjoitti:

        teistä sanoikin, että vaimoni antoi tavaransa toiselle miehelle lukemattomia kertoja, ja sekin saa minut aina raivon partaalle. Se mitä tulee meidän liittoon ennen vaimon pettämistä, mitään isompaa ongelmaa meillä ei ollut, ihan normaalia perhe-elämää ylä-ja alamäkineen.

        Kysyin vaimoltani, että miksi hän petti, ja sanoi että tilanne kerran lipsahti työkaverin kanssa pettämiseen, ja sen jälkeen hän haki jonkinlaista jännitystä elämään tästä suhteesta, ja että minussa ei hänen mukaan ollut mitään vikaa.

        Nyt on jännitys vaimoni osalta ohi, ja hän pelkää koko ajan jätänkö hänet. Siis minkä helvetin takia pitää hakea jännitystä, ja sen jälkeen kun jää kiinni hänen sekä minun elämäni on päin helvettiä. Eilenkin illalla tuli itkemään minulle, etten jättäisi häntä. Tuskinpa se kosto silti tekisi muuta kuin sen, että jätän vaimoni lopullisesti.

        Meillä ei ole moneen vuoteen ollut muuta ehkäisyä kuin vaimoni pillerit, ja hän antoi tälle salarakkaalle myös ilman kumia, joten vasta nyt viikko sitten olin ensimmäisen kerran hänen kanssaan sängyssä, koska vaadein kaikki testit ettei ole mitään sukupuolitautia.

        Kerroit nyt on jännitys vaimoni osalta ohi -Entä isesi osalta kun halajat itse nyt
        toista naista ?

        Vaimosi petti työkaverinsa kanssa ja kerroit haluavasi pettää vuorostaan
        kun olet ihastunut työkaveriisi olette kuulemma jo kehitelleet suhdetta
        siihen suuntaan-kyse on nyt kuule puhtaasti omista haluistasi jotka naamioit
        sopivasti vaimon niskaan -jos todella olet uskollista tyyppiä kuten väität olevasi
        haluaisit ratkaista ongelmat ensi nennen seuraavan kukkaan siirtymistä.
        Joko jatkamalla liitto tai eroamalla.

        Kuulostaa kuin vaimosi olisi nyt sinun uusien suunnitelmien tiellä ?

        Mistä syystä otit vaimosi takaisin jos kerran motiivia ei riitä teidän liiton
        uudelleen rakentamiseen .Kysehän ei nyt tällä hetkellä ole siitä etteikö vaimosi tahtoisi jatkaa suhdetta eteenpäin annoithan hänelle selvästi ymmärtää
        että huolit hänet takaisi ja nyt olet perumassa päätöstäsi taas sinä vuorostaan.

        Älä huopaa ja souda vaan katso ensin kuinka pärjäätte eteenpäin ennenkuin
        uuden virheen liitossanne.

        Vaimosi kertoi ajautuneen suhteeseen mutta sinä
        olet valmis tekemään saman virheen vakaasti harkiten-kostona toiselle ?
        (niin kirjoitit ) .

        Et voi millään saada heti kaiken tämän tapahtuneen jälkeen tunne-elämääsi
        tasapainoon jos tahdot jatkaa avioliittosia sinun täytyy kuten vaimosikin
        olla kärsivällisiä ja yrittää katsoa päivä kerrallaan eteenpäin kunnes avioliittonne palutuu tasapainoon.
        entisiin uomiin.


      • aloittaja
        M.T.G kirjoitti:

        Kerroit nyt on jännitys vaimoni osalta ohi -Entä isesi osalta kun halajat itse nyt
        toista naista ?

        Vaimosi petti työkaverinsa kanssa ja kerroit haluavasi pettää vuorostaan
        kun olet ihastunut työkaveriisi olette kuulemma jo kehitelleet suhdetta
        siihen suuntaan-kyse on nyt kuule puhtaasti omista haluistasi jotka naamioit
        sopivasti vaimon niskaan -jos todella olet uskollista tyyppiä kuten väität olevasi
        haluaisit ratkaista ongelmat ensi nennen seuraavan kukkaan siirtymistä.
        Joko jatkamalla liitto tai eroamalla.

        Kuulostaa kuin vaimosi olisi nyt sinun uusien suunnitelmien tiellä ?

        Mistä syystä otit vaimosi takaisin jos kerran motiivia ei riitä teidän liiton
        uudelleen rakentamiseen .Kysehän ei nyt tällä hetkellä ole siitä etteikö vaimosi tahtoisi jatkaa suhdetta eteenpäin annoithan hänelle selvästi ymmärtää
        että huolit hänet takaisi ja nyt olet perumassa päätöstäsi taas sinä vuorostaan.

        Älä huopaa ja souda vaan katso ensin kuinka pärjäätte eteenpäin ennenkuin
        uuden virheen liitossanne.

        Vaimosi kertoi ajautuneen suhteeseen mutta sinä
        olet valmis tekemään saman virheen vakaasti harkiten-kostona toiselle ?
        (niin kirjoitit ) .

        Et voi millään saada heti kaiken tämän tapahtuneen jälkeen tunne-elämääsi
        tasapainoon jos tahdot jatkaa avioliittosia sinun täytyy kuten vaimosikin
        olla kärsivällisiä ja yrittää katsoa päivä kerrallaan eteenpäin kunnes avioliittonne palutuu tasapainoon.
        entisiin uomiin.

        varsinaisesti ole kehitellyt suhdetta työkaveriini. Vaimoni pettäminen vaan oli se sykäys mikä sai minut jonkun verran kiinnostumaan tästä naisesta. Siinä olet oikeassa, että soudan ja huopaan vaimoni suhteen, enkä oikein tiedä mitä teen.

        Sitä paitsi Pata ja Kattila, oletko miettinyt miltä minusta tuntuu kun vaimoni antaa pimppaansa sekä vieraalle miehelle, että minulle, ja vielä ilman mitään kumia, niin ihme etten saanut mitään sukupuolitautia muijaltani.

        Kuukauden hän aneli, rukoili, itki, että ottaisin hänet takaisin. Jopa kymmenen soittoa, ja tekstaria missä aneltiin minua ottamaan hänet takaisin, että en kyllä heti tehnyt mitään päätöksiä. Mietihän itse mitä tekisit vastaavassa tilanteessa.


      • ja tarkkaan
        aloittaja kirjoitti:

        varsinaisesti ole kehitellyt suhdetta työkaveriini. Vaimoni pettäminen vaan oli se sykäys mikä sai minut jonkun verran kiinnostumaan tästä naisesta. Siinä olet oikeassa, että soudan ja huopaan vaimoni suhteen, enkä oikein tiedä mitä teen.

        Sitä paitsi Pata ja Kattila, oletko miettinyt miltä minusta tuntuu kun vaimoni antaa pimppaansa sekä vieraalle miehelle, että minulle, ja vielä ilman mitään kumia, niin ihme etten saanut mitään sukupuolitautia muijaltani.

        Kuukauden hän aneli, rukoili, itki, että ottaisin hänet takaisin. Jopa kymmenen soittoa, ja tekstaria missä aneltiin minua ottamaan hänet takaisin, että en kyllä heti tehnyt mitään päätöksiä. Mietihän itse mitä tekisit vastaavassa tilanteessa.

        jos sinulla on oikeita tunteita vielä vaimoasi kohtaan, niin teillä on toivoa. Itse on ollut aina uskollinen, mutta tälläkin hetkellä tekee tiukkaa. Oma mieheni torjuu minut usein, eikä juurikaan pidä minua himottavana. Töissä yhden miehen kanssa alkoi heti säpinä kun näimme ekan kerran vuosi sitten. Hänen kanssaan henkinen yhteys löytyy ja seksuaalista vetoa on. Itse asiassa mies on ihan sekaisin joutuessaan lähelleni. Ja valitettavasti unohdan mieheni aina kun hän tulee lähelleni, unohdan koko muun maailman. Ja silti rakastan omaa miestäni. Ja rakastan vieläpä aivan älyttömästi. Rankaisen välillä itseäni tästä, että tunnen toista miestä kohtaan niin paljon. En tiedä mihin tämä päättyy, ehkä petän ja jään kiinni tai saan niin kovan morkkiksen tai sitten unohdan joskus tämän toisen. Yhteistä tulevaisuutta ei tämän toisen kanssa pystyisi millään rakentamaan. Toivon että ymmärrät vaimoasi. En usko että enää pettää, tuo varmasti puhdisti liiat tunteet vaimostasi ja hän tajusi ainutlaatuisuutesi.

        Toivon olevani vahvempi kuin vaimosi.


      • mietiskellä asiaa!!!
        aloittaja kirjoitti:

        varsinaisesti ole kehitellyt suhdetta työkaveriini. Vaimoni pettäminen vaan oli se sykäys mikä sai minut jonkun verran kiinnostumaan tästä naisesta. Siinä olet oikeassa, että soudan ja huopaan vaimoni suhteen, enkä oikein tiedä mitä teen.

        Sitä paitsi Pata ja Kattila, oletko miettinyt miltä minusta tuntuu kun vaimoni antaa pimppaansa sekä vieraalle miehelle, että minulle, ja vielä ilman mitään kumia, niin ihme etten saanut mitään sukupuolitautia muijaltani.

        Kuukauden hän aneli, rukoili, itki, että ottaisin hänet takaisin. Jopa kymmenen soittoa, ja tekstaria missä aneltiin minua ottamaan hänet takaisin, että en kyllä heti tehnyt mitään päätöksiä. Mietihän itse mitä tekisit vastaavassa tilanteessa.

        Laitat vaimosi maistamaan omaa lääkettään. Miksi sinun pitäisi välittää vaimosi ajatuksista, eihän hänkään välittänyt sinun?

        Voit jättää omaan arvoonsa nuo jeesustelijat, kyllä minä voin tunnustaa että pidemmän suhteen aikana haluttaisi panna jotain muutakin kuin omaa vaimoa. Kunnioitus vaimoani kohtaan ja ymmärrys mitä siitä sellainen tekee parisuhteelle pitävät minut kaidalla tiellä.

        Mutta voi jumalauta jos vaimo menee tämän kunnioituksen rikkomaan! Se on aivan varma että tieni vie sitten sihteeriopiston kautta lähimpään raflaan. En todellakaan aikoisi jäädä jännityksestä paitsi tuollaisessa tilanteessa.

        Mieti kuinka mukavaa olisi päästä toisen naisen kanssa samaan sänkyyn. Onhan siinä ensimmäisillä kerroilla aina se oma jännityksensä.


      • Anonyymi
        aloittaja kirjoitti:

        varsinaisesti ole kehitellyt suhdetta työkaveriini. Vaimoni pettäminen vaan oli se sykäys mikä sai minut jonkun verran kiinnostumaan tästä naisesta. Siinä olet oikeassa, että soudan ja huopaan vaimoni suhteen, enkä oikein tiedä mitä teen.

        Sitä paitsi Pata ja Kattila, oletko miettinyt miltä minusta tuntuu kun vaimoni antaa pimppaansa sekä vieraalle miehelle, että minulle, ja vielä ilman mitään kumia, niin ihme etten saanut mitään sukupuolitautia muijaltani.

        Kuukauden hän aneli, rukoili, itki, että ottaisin hänet takaisin. Jopa kymmenen soittoa, ja tekstaria missä aneltiin minua ottamaan hänet takaisin, että en kyllä heti tehnyt mitään päätöksiä. Mietihän itse mitä tekisit vastaavassa tilanteessa.

        Antaisin potkun perseesee


    • M.T.G

      Mikset voisi kertoa suoraan vaimollesi ettet ole varma onnistuuko tämä
      enää yhdessä jatkaminen ?

      Katsokaa vaikka se puoli vuotta yhdessä asumalla tilannetta jos elämä ei enää
      yhdessä suju ehdota avioeroa ja piste.

      Jos nyt muutatte erilleen seuraa siitä useimmiten avioero .

    • äsjhäjh

      Musta noi sun ehdot on tollasessa tilanteessa ihan asialliset.

      Mua suoraan sanoen huvittaa tää ihmisten "mulla on oma yksityisyys" homma jos ollaan vakavassa parisuhteessa, toki asia muuttuu jos TURHASTA epäillään ja vahdataan älyttömässä mustasukkaisuudessa.

      Itse tiedän että oma mies selailee joskus mun puhelinta, ja ei todellakaan haittaa, anti mennä vaan. Tiedän kyllä että mies ei epäile mistään, mutta miestä toisinaan kiinnostaa. Kun ei oo salattavaa niin ei ole salattavaa.
      Ite käytän pääosin miehen puhelinta soittelemiseen, koska miehen firma maksaa puhelinlaskut, niin että olen se minäkin jokusen kerran miehen viestit katsellut, ja senkin mies tietää.

      Sinuna hakeutuisin jollekkin avioliittoneuvojalle, jotta voisitte todella purkaa syvimpiä tuntoja. Se sisällä oleva möykky voi kasvaa ajan mittaan niiiiiin helvetin isoksi, että sen jälkeen kaikki voi muuttua mahdottomaksi. Sinä et selvästikkään ole käsitellyt asiaa lopullisesti ja perinpohjaisesti!

      Ja jos nyt sitten vaikka päädyttekin eroamaan, tollanen paska homma voi seurata seuraavaankin suhteeseen (epäilet kaikkea mahdollista) ja se voi pilata monta hyvää asiaa.
      Ja jos saatte asiat selvitettyä ja luottamus palaa, ei tartte miettiä enää ratsailua tai firmanjuhlia. Luulen että jos vaimos on suostunut noihin ehtoihin, hänkin on varmasti ottanut opikseen. Mutta kyllä tosi asia on se että kaiken pystyy halutessa peittämään ja salaamaan. Menkää ihmeessä avioliittoneuvojalle, älä kärvistele enää!

      • 123

        on vaikeaa antaa kenellekään neuvoja,mitä tehdä kun saa selville että oma puoliso pettää.itse sain mieheni kiinni pari vuotta sitten,ja koko maailmani romahti.sairastuin masennukseen ja laihduin olemattomiin.kun sitten jotain pystyimme puhumaan,mieheni sanoi ettei halua erota,teki kyllä selväksi kakkosen kanssa ettei halua olla missään tekemisissä,vaihtoi salanumerot,ja työpaikkansa.ja mikä tärkeintä lakkasi juomasta.on kyllä näyttänyt että haluaa yrittää,enkä ole katunut että sen toisen mahdollisuuden annoin.jokainen tekee virheitä,enkä yhden virheen takia ole valmis unohtamaan sitä 15 vuotta jonka yhdessä olemme olleet.jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden,toista kertaa en minäkään anteeksi anna.mutta yrittää kannattaa jos molemmat sitä haluavat,paljon siinä on töitä,eikä luottamuksen takaisin saaminen ole helppoa.pienin askelin eteenpäin,meillä menee siihen nähden hyvin missä kunnossa olin kun kaikki alkoi.jos sinulla on vielä tunteita yritä vielä,et sitten myöhemmin kadu että teit äkkipäätöksen,jos ei luonaa niin sitten ei auta muu kun erota.


      • Suo sielä, vetelä..
        123 kirjoitti:

        on vaikeaa antaa kenellekään neuvoja,mitä tehdä kun saa selville että oma puoliso pettää.itse sain mieheni kiinni pari vuotta sitten,ja koko maailmani romahti.sairastuin masennukseen ja laihduin olemattomiin.kun sitten jotain pystyimme puhumaan,mieheni sanoi ettei halua erota,teki kyllä selväksi kakkosen kanssa ettei halua olla missään tekemisissä,vaihtoi salanumerot,ja työpaikkansa.ja mikä tärkeintä lakkasi juomasta.on kyllä näyttänyt että haluaa yrittää,enkä ole katunut että sen toisen mahdollisuuden annoin.jokainen tekee virheitä,enkä yhden virheen takia ole valmis unohtamaan sitä 15 vuotta jonka yhdessä olemme olleet.jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden,toista kertaa en minäkään anteeksi anna.mutta yrittää kannattaa jos molemmat sitä haluavat,paljon siinä on töitä,eikä luottamuksen takaisin saaminen ole helppoa.pienin askelin eteenpäin,meillä menee siihen nähden hyvin missä kunnossa olin kun kaikki alkoi.jos sinulla on vielä tunteita yritä vielä,et sitten myöhemmin kadu että teit äkkipäätöksen,jos ei luonaa niin sitten ei auta muu kun erota.

        olla itsepetosta tuolle ap:lle jatkaa vaimonsa kanssa. Sinun jutustasi ei käy ilmi oliko miehesi pettäminen kertaluonteinen vai vuoden kestävä salapano kuten ap:n vaimolla. Vuosi on pitkä aika, siinä ehtii varmasti miettiin ja tajuamaan että ollaan väärillä urilla, ei kyse ole vahingosta joka vaan tulee antaa anteeksi sen vuoksi että joku on sanonut anteeksiannon olevan aitoa rakkautta. Harvoin kukaan onnesta on hyppinyt kun puolison huoraaminen paljastuu, käy kyten sinulle, sairastuu.
        Ap:n jutussa ei ole kyse yhdestä erehdyksestä vaan vuoden kestäneestä suhteesta vieraaseen, valehtelusta päin näköä, salailusta ja toisen luottamuksen pettämisestä, ihan rehellisestä huoraamisesta. Minusta ap:n olisi viisainta vetää viiva tuon suhteen yli. Hänen teksteistään ja toimistaan voi päätellä ettei hän kykene edes pitkällä aikajänteellä antamaan anteeksi vaimonsa huoraamisia, siis antamaan aidosti anteeksi eikä vaan sanomaan anteeksi. Eihän ap:n enää tarvitse mitään äkkipäätöksiä tehdä, tavara on jo sylissä. Kyse on kokonaisuudesta, ei se rakkaus katoa silmänräpäyksessä pettämisestä käryämiseen. Luottamus on iso osa rakkautta. Kun se luottamus on petetty tulee rakkauteenkin särö. Luottamus ei palaa koskaan, siis ei koskaan, pettämistä edeltäneelle tasolle, vaikka koettaisit kuinka rakentaa ja edetä pienin askelin. Saattaa olla että tuntuu paremmalle kuin viikko tai kuukausia käryn jälkeen, mutta aina sieltä taustalta rynnii esiin pelko siitä, että puoliso pettää uudestaan. Miksi ei pettäisi, onhan hän jo tehnyt sen ennenkin. Hetken aikaa voi mennä ihan hyvin, mutta mites sitten kun tulee taas se alamäki suhteessa? Kyllä se ratkaisumalli tuppaa taas olemaan sama vanha, pettäminen.
        Olen miettinyt teemaa pettääkö pettäjä aina uudestaan ja tullut siihen tulokseen että kyllä se pettää. Pettäjä ei rakasta kuin itseään, sinun tunteillasi ei ole hänelle tiukassa paikassa mitään merkitystä. Erikoista on sekin, että aina kun pettäjä kärähtää, se on ollut se ensimmäinen ja ainoa kerta kun on pettänyt. Melkoisia amatöörejä koko sakki voisi sanoa. Pieni ristiriita piilee siinä, että samaan aikaan tälläkin palstalla naiset ja miehet kehuskelevat vuosia kestäneillä salapanoillaan. Sitten ollaan kuitenkin oltu neitseellisesti ensimmäisen kerran vieraan punkassa kun käry käy, tietty olosuhteiden pakosta ja ympäristön paineista sekä huonosta puolisosta johtuen. Kyllä se pettäjä vaan on susi lampaan vaatteissa. Ainahan ihmisen pitää uskoa hyvään ja ajatella positiivisesti, mutta ei kai siinä vaiheessa, kuten ap:llä, kun puoliso kohtelee vuoden kuin paskaläjää kannata enää suhdetta paapoa. Ottaa opiksi tekemistään virheistä ja antaa pettäjän elää omaa elämäänsä. Kyllä se pettäjä uuden petettävän löytää, samoin kuin petettykin uskollisen ihmisen rinnalleen.


      • Pata kattilaa soimaa
        Suo sielä, vetelä.. kirjoitti:

        olla itsepetosta tuolle ap:lle jatkaa vaimonsa kanssa. Sinun jutustasi ei käy ilmi oliko miehesi pettäminen kertaluonteinen vai vuoden kestävä salapano kuten ap:n vaimolla. Vuosi on pitkä aika, siinä ehtii varmasti miettiin ja tajuamaan että ollaan väärillä urilla, ei kyse ole vahingosta joka vaan tulee antaa anteeksi sen vuoksi että joku on sanonut anteeksiannon olevan aitoa rakkautta. Harvoin kukaan onnesta on hyppinyt kun puolison huoraaminen paljastuu, käy kyten sinulle, sairastuu.
        Ap:n jutussa ei ole kyse yhdestä erehdyksestä vaan vuoden kestäneestä suhteesta vieraaseen, valehtelusta päin näköä, salailusta ja toisen luottamuksen pettämisestä, ihan rehellisestä huoraamisesta. Minusta ap:n olisi viisainta vetää viiva tuon suhteen yli. Hänen teksteistään ja toimistaan voi päätellä ettei hän kykene edes pitkällä aikajänteellä antamaan anteeksi vaimonsa huoraamisia, siis antamaan aidosti anteeksi eikä vaan sanomaan anteeksi. Eihän ap:n enää tarvitse mitään äkkipäätöksiä tehdä, tavara on jo sylissä. Kyse on kokonaisuudesta, ei se rakkaus katoa silmänräpäyksessä pettämisestä käryämiseen. Luottamus on iso osa rakkautta. Kun se luottamus on petetty tulee rakkauteenkin särö. Luottamus ei palaa koskaan, siis ei koskaan, pettämistä edeltäneelle tasolle, vaikka koettaisit kuinka rakentaa ja edetä pienin askelin. Saattaa olla että tuntuu paremmalle kuin viikko tai kuukausia käryn jälkeen, mutta aina sieltä taustalta rynnii esiin pelko siitä, että puoliso pettää uudestaan. Miksi ei pettäisi, onhan hän jo tehnyt sen ennenkin. Hetken aikaa voi mennä ihan hyvin, mutta mites sitten kun tulee taas se alamäki suhteessa? Kyllä se ratkaisumalli tuppaa taas olemaan sama vanha, pettäminen.
        Olen miettinyt teemaa pettääkö pettäjä aina uudestaan ja tullut siihen tulokseen että kyllä se pettää. Pettäjä ei rakasta kuin itseään, sinun tunteillasi ei ole hänelle tiukassa paikassa mitään merkitystä. Erikoista on sekin, että aina kun pettäjä kärähtää, se on ollut se ensimmäinen ja ainoa kerta kun on pettänyt. Melkoisia amatöörejä koko sakki voisi sanoa. Pieni ristiriita piilee siinä, että samaan aikaan tälläkin palstalla naiset ja miehet kehuskelevat vuosia kestäneillä salapanoillaan. Sitten ollaan kuitenkin oltu neitseellisesti ensimmäisen kerran vieraan punkassa kun käry käy, tietty olosuhteiden pakosta ja ympäristön paineista sekä huonosta puolisosta johtuen. Kyllä se pettäjä vaan on susi lampaan vaatteissa. Ainahan ihmisen pitää uskoa hyvään ja ajatella positiivisesti, mutta ei kai siinä vaiheessa, kuten ap:llä, kun puoliso kohtelee vuoden kuin paskaläjää kannata enää suhdetta paapoa. Ottaa opiksi tekemistään virheistä ja antaa pettäjän elää omaa elämäänsä. Kyllä se pettäjä uuden petettävän löytää, samoin kuin petettykin uskollisen ihmisen rinnalleen.

        Miksi he eivät voisi vielä yrittää rakentaa uudestaan suhdetta kasaan.

        Eihän mikään palaudu ennalleen, ei ole tarkoituskaan palautua.

        Erota kyllä ehtivät kumpainenkin .Ja kuka takaa toisen naisen/miehen täyden uskollisuuden -uusissa suhteissa Elämä on pitkä ja sen aikana tapahtuu muutoksia niin avioliitoissa kuin muissakin ihmissuhteissa.

        E i ole olemassa takuumiehiä tai naisia jotka voidaan vakuttaa pysymään käytökseltään samanlaisina halki elämän.

        Kyse on kuitenkin voimassa olevasta avioliitosta
        jossa on alamäki meneillään-
        -myötä ja vastoinkäymiset kuuluvat elämään.
        Niiltä
        harva säästyy ja onnekkaita ne parit jotka jaksavat yrittää ja onnistuvat löytämään tasapainon uudelleen yhteiselämään.


        Lähipiirissäni mies petti vaiomoaan hän löysi toisen naisen-Ei myöskään helppo tilanne mutta
        ovat kuitenkin yhä aviossa ja vaikuttavat toisiinsa kiintyneiltä asiasta on kulunut jo 25vuotta.


      • Ei kun laiffia
        Pata kattilaa soimaa kirjoitti:

        Miksi he eivät voisi vielä yrittää rakentaa uudestaan suhdetta kasaan.

        Eihän mikään palaudu ennalleen, ei ole tarkoituskaan palautua.

        Erota kyllä ehtivät kumpainenkin .Ja kuka takaa toisen naisen/miehen täyden uskollisuuden -uusissa suhteissa Elämä on pitkä ja sen aikana tapahtuu muutoksia niin avioliitoissa kuin muissakin ihmissuhteissa.

        E i ole olemassa takuumiehiä tai naisia jotka voidaan vakuttaa pysymään käytökseltään samanlaisina halki elämän.

        Kyse on kuitenkin voimassa olevasta avioliitosta
        jossa on alamäki meneillään-
        -myötä ja vastoinkäymiset kuuluvat elämään.
        Niiltä
        harva säästyy ja onnekkaita ne parit jotka jaksavat yrittää ja onnistuvat löytämään tasapainon uudelleen yhteiselämään.


        Lähipiirissäni mies petti vaiomoaan hän löysi toisen naisen-Ei myöskään helppo tilanne mutta
        ovat kuitenkin yhä aviossa ja vaikuttavat toisiinsa kiintyneiltä asiasta on kulunut jo 25vuotta.

        että osalla vaan on kanttia pistää peli poikki ja pettäjä ulos? Vähemmän se kirpaisee kokeilla uuden suhteen kautta jos tulee uudestaan petetyksi. Pettäjä pettää aina- sanonta kuitenkin pitäneen kutinsa. Kyllä siinä saa itseään petetty syyttää kun antaa pettäjän uusia tekonsa, vasiten kun tieto siitä että kaveri moiseen temppuun kykenee kun on jo tiedossa. Vai onko se niin päin jottei se toisen kerran petetyksi tuleminen samalta taholta tunnukkaan niin pahalle, kun siihen on jo ehtinyt varautua ja tietää että pettäjä uusii temppunsa, vain aika on muuttuva tekijä.
        Totta puhut, jotta onnekkaita ovat jotka uudestaan kykenevät rakkauden venhon vesille työntämään. Kaikilla vaan ei ole voimia tai edes halua äyskäröidä pohjastaan vaurioitunutta paattia lopun ikäänsä. Kyllä tuo ap:n tapaus on loppuun taputeltu, siitä on rakkaus aika etäällä kun vuosi huorataan ja valehdellaan kaiken olevan kunnossa. Ei se ole heikkouden merkki luovuttaa, se osoittaa vahvuutta hypätä tuntemattomaan. Jotkut jäävät roikkumaan, ehkä löytävät onnen, isoin osa katuu vuosien päästä sitä miksei heti eronnut.


      • aloittaja
        Ei kun laiffia kirjoitti:

        että osalla vaan on kanttia pistää peli poikki ja pettäjä ulos? Vähemmän se kirpaisee kokeilla uuden suhteen kautta jos tulee uudestaan petetyksi. Pettäjä pettää aina- sanonta kuitenkin pitäneen kutinsa. Kyllä siinä saa itseään petetty syyttää kun antaa pettäjän uusia tekonsa, vasiten kun tieto siitä että kaveri moiseen temppuun kykenee kun on jo tiedossa. Vai onko se niin päin jottei se toisen kerran petetyksi tuleminen samalta taholta tunnukkaan niin pahalle, kun siihen on jo ehtinyt varautua ja tietää että pettäjä uusii temppunsa, vain aika on muuttuva tekijä.
        Totta puhut, jotta onnekkaita ovat jotka uudestaan kykenevät rakkauden venhon vesille työntämään. Kaikilla vaan ei ole voimia tai edes halua äyskäröidä pohjastaan vaurioitunutta paattia lopun ikäänsä. Kyllä tuo ap:n tapaus on loppuun taputeltu, siitä on rakkaus aika etäällä kun vuosi huorataan ja valehdellaan kaiken olevan kunnossa. Ei se ole heikkouden merkki luovuttaa, se osoittaa vahvuutta hypätä tuntemattomaan. Jotkut jäävät roikkumaan, ehkä löytävät onnen, isoin osa katuu vuosien päästä sitä miksei heti eronnut.

        se ratkaisu minun pitää ihan itse tehdä, ei se ole kenenkään muun ihmisen tehtävä. Tuntuu vaan välillä, että tämä oli oikea ratkaisu, sitten taas tuntuu, ettei tästä tule mitään.

        Olenkin päättänyt, että juhannukseen mennessä teen lopullisen ratkaisun, eli otanko, vai jätänkö.


      • Pata kattilaa soimaa
        Ei kun laiffia kirjoitti:

        että osalla vaan on kanttia pistää peli poikki ja pettäjä ulos? Vähemmän se kirpaisee kokeilla uuden suhteen kautta jos tulee uudestaan petetyksi. Pettäjä pettää aina- sanonta kuitenkin pitäneen kutinsa. Kyllä siinä saa itseään petetty syyttää kun antaa pettäjän uusia tekonsa, vasiten kun tieto siitä että kaveri moiseen temppuun kykenee kun on jo tiedossa. Vai onko se niin päin jottei se toisen kerran petetyksi tuleminen samalta taholta tunnukkaan niin pahalle, kun siihen on jo ehtinyt varautua ja tietää että pettäjä uusii temppunsa, vain aika on muuttuva tekijä.
        Totta puhut, jotta onnekkaita ovat jotka uudestaan kykenevät rakkauden venhon vesille työntämään. Kaikilla vaan ei ole voimia tai edes halua äyskäröidä pohjastaan vaurioitunutta paattia lopun ikäänsä. Kyllä tuo ap:n tapaus on loppuun taputeltu, siitä on rakkaus aika etäällä kun vuosi huorataan ja valehdellaan kaiken olevan kunnossa. Ei se ole heikkouden merkki luovuttaa, se osoittaa vahvuutta hypätä tuntemattomaan. Jotkut jäävät roikkumaan, ehkä löytävät onnen, isoin osa katuu vuosien päästä sitä miksei heti eronnut.

        Hienoa jos voit aina vastoinkäymisten kohdatessa lopettaa suhteen mikäli
        pettäminen tulee ilmi toisen taholta.

        Mielestäni ei ole pelkkiä on/ off tilanteita .

        Kuten jo sanoin mikä takaa etteikö mies tai nainen joutuisi kohtaamaan samoja
        elämäntilanteita tulevissa suhteissa ?

        Takuuelämää ei ole eikä tule toisen ihmisen taholta Ainoastaan itse tietää
        omat tekemiset ja muutokset omassa mielessään .

        Koko elämän kestävä liitto on niin pitkä ettei siitä voi mennä kukaan takuuseen
        miten oma mieli muuttuu matkan varrella satikka toisen ?

        Kautta historian on ja tulee olemaan
        avioliitoissakin myös uskottomuutta
        (ei kaikissa)tahtoi sitä tai ei .

        Mutta onko halua jatkaa siinä vuotavassa paatissa on ihan omakohtainen valinta.

        Sitäpaitsi ei uskottomuus ole kuitenkaan niitä avioliiton riskialttiimpia tekijöitä

        Kyllä väkivalta uskollisessa liitossa vaurioittaa koko paatin käyttökelvottomaan kuntoon,samoin henkinen väkivalta

        Uskollisessakin suhteessa on mielestäni pahempiakin vaaratekijöitä.

        Aviouskollisuus ei takaa onnellista avioliittoa !


      • tollopöllö
        Pata kattilaa soimaa kirjoitti:

        Hienoa jos voit aina vastoinkäymisten kohdatessa lopettaa suhteen mikäli
        pettäminen tulee ilmi toisen taholta.

        Mielestäni ei ole pelkkiä on/ off tilanteita .

        Kuten jo sanoin mikä takaa etteikö mies tai nainen joutuisi kohtaamaan samoja
        elämäntilanteita tulevissa suhteissa ?

        Takuuelämää ei ole eikä tule toisen ihmisen taholta Ainoastaan itse tietää
        omat tekemiset ja muutokset omassa mielessään .

        Koko elämän kestävä liitto on niin pitkä ettei siitä voi mennä kukaan takuuseen
        miten oma mieli muuttuu matkan varrella satikka toisen ?

        Kautta historian on ja tulee olemaan
        avioliitoissakin myös uskottomuutta
        (ei kaikissa)tahtoi sitä tai ei .

        Mutta onko halua jatkaa siinä vuotavassa paatissa on ihan omakohtainen valinta.

        Sitäpaitsi ei uskottomuus ole kuitenkaan niitä avioliiton riskialttiimpia tekijöitä

        Kyllä väkivalta uskollisessa liitossa vaurioittaa koko paatin käyttökelvottomaan kuntoon,samoin henkinen väkivalta

        Uskollisessakin suhteessa on mielestäni pahempiakin vaaratekijöitä.

        Aviouskollisuus ei takaa onnellista avioliittoa !

        Mun akka petti 3 vuotta saman ukon kanssa ja vielä ollaan yhdessä. Vuosi sitten jäi kiinni. Aina vaan olen lykännyt eropäätöstä. Katsotaan jouluun pääsiäiseen, juhannukseen jne jne..........Vittu! Ja paljaaltaan asnoit sekin!!!


      • Miksi ihmeessä ?
        tollopöllö kirjoitti:

        Mun akka petti 3 vuotta saman ukon kanssa ja vielä ollaan yhdessä. Vuosi sitten jäi kiinni. Aina vaan olen lykännyt eropäätöstä. Katsotaan jouluun pääsiäiseen, juhannukseen jne jne..........Vittu! Ja paljaaltaan asnoit sekin!!!

        Miksi olet lykännyt eropäätöstäsi jos noin koville tilanne ottaa?
        Sekin on oma vapaaehtoinen valinta jos jää roikkumaan pettävään naiseen.
        Olisi varmaan helpompaa jos sun akkas päättäisi koko tilanteen
        Oletko vai et akkasi kanssa siltä vaikuttaa kun et itse kykyene ongelmaa
        ratkaisemaan .Et oikein jatkamaan suhteessa eikä ole miestä eromaankaan vaikka
        niin vituttaa tilanne ?
        Mikä siinä akkassa niin vetää puoleensa ettet kykyne valintaa tekemään omasta
        puolestasi.


      • tollopöllö
        Miksi ihmeessä ? kirjoitti:

        Miksi olet lykännyt eropäätöstäsi jos noin koville tilanne ottaa?
        Sekin on oma vapaaehtoinen valinta jos jää roikkumaan pettävään naiseen.
        Olisi varmaan helpompaa jos sun akkas päättäisi koko tilanteen
        Oletko vai et akkasi kanssa siltä vaikuttaa kun et itse kykyene ongelmaa
        ratkaisemaan .Et oikein jatkamaan suhteessa eikä ole miestä eromaankaan vaikka
        niin vituttaa tilanne ?
        Mikä siinä akkassa niin vetää puoleensa ettet kykyne valintaa tekemään omasta
        puolestasi.

        No lapsille haluan antaa oikean perheen. 10-vuotias tyttö varsinkin on niin iloinen ja tykkää meistä molemmista.


      • M.T.G
        tollopöllö kirjoitti:

        No lapsille haluan antaa oikean perheen. 10-vuotias tyttö varsinkin on niin iloinen ja tykkää meistä molemmista.

        Niin lapsi sitoo sinua aina aikuisuuteen asti mietippä sitä
        jaksatko kestää sitä "sanojesi mukaan sitä vitun akkaa" 18v lisää
        jos katsot asioita lapsen kannalta eihän silloin hätiä mitiä
        Täytyy vain silloin sietää sitä kurjempaa osapuoltaankin jos
        aikoo liitossa pysyä mutta kurjaahan se on jos hampaat irvissä
        toista suostuu sietämään,Eikö olisi viisainta sopia tilanne kuin katkeroitua
        loppuelämäksi, anteeksiantoa lähinnä ajattelen.


      • M.G.T
        M.T.G kirjoitti:

        Niin lapsi sitoo sinua aina aikuisuuteen asti mietippä sitä
        jaksatko kestää sitä "sanojesi mukaan sitä vitun akkaa" 18v lisää
        jos katsot asioita lapsen kannalta eihän silloin hätiä mitiä
        Täytyy vain silloin sietää sitä kurjempaa osapuoltaankin jos
        aikoo liitossa pysyä mutta kurjaahan se on jos hampaat irvissä
        toista suostuu sietämään,Eikö olisi viisainta sopia tilanne kuin katkeroitua
        loppuelämäksi, anteeksiantoa lähinnä ajattelen.

        Vaihtoehto 2.
        Lopetatte seksisuhteen ja etsitte kumpikin nämä tarpeetliiton ulkopulelta.
        Tee sopimus kaunko aioit olla vielä liitossa ,syyhän liiton jatkamiseen
        on lapsi kuten asian yllä ilmoitit molempien vanhempien rakkaus lapseen.
        Onneksi ette tee riidan siementä sitä kautta tai kostoa.
        Miksi hakea enää seksiä ihmiseltä jota ei voi sietää ?


      • aloittaja
        M.G.T kirjoitti:

        Vaihtoehto 2.
        Lopetatte seksisuhteen ja etsitte kumpikin nämä tarpeetliiton ulkopulelta.
        Tee sopimus kaunko aioit olla vielä liitossa ,syyhän liiton jatkamiseen
        on lapsi kuten asian yllä ilmoitit molempien vanhempien rakkaus lapseen.
        Onneksi ette tee riidan siementä sitä kautta tai kostoa.
        Miksi hakea enää seksiä ihmiseltä jota ei voi sietää ?

        tänään vaimoani tämän työpaikan naisen kanssa. Valitettavasti minulla ei ole huono omatunto. En aio kertoa vaimolleni asiasta. Te ketkä tuomitsette minut, niin antaa mennä vaan. Vaimoni sai mitä pyysi, minä en kadu mitä tein tänään.


      • M.T.G
        aloittaja kirjoitti:

        tänään vaimoani tämän työpaikan naisen kanssa. Valitettavasti minulla ei ole huono omatunto. En aio kertoa vaimolleni asiasta. Te ketkä tuomitsette minut, niin antaa mennä vaan. Vaimoni sai mitä pyysi, minä en kadu mitä tein tänään.

        Eipä sitä pettämistään kannata ilmoille huudella lähtee pian vaimo
        karkuun ja joudut kohtaamaan elämäsi ilman vaimoa.
        No eipä se sinun pettämisesi hetkautua muiden elämää kuin omaasi.
        Paitsi jos nainen oli varattu ja jäät kiinni ?


      • Elämä on laiffii
        aloittaja kirjoitti:

        tänään vaimoani tämän työpaikan naisen kanssa. Valitettavasti minulla ei ole huono omatunto. En aio kertoa vaimolleni asiasta. Te ketkä tuomitsette minut, niin antaa mennä vaan. Vaimoni sai mitä pyysi, minä en kadu mitä tein tänään.

        Nyt kun on hanat auki niin anna mennä vaan, eikä tarvitse edes yrittää peitellä. Vituttaa vaimoa tuplasti enemmän.


    • Allte Mann konsultti

      Miksi muijasi petti? Etsi tähän ensin syy. Oliko niin, ettet huomioinut häntä. Olitko itsekeskeinen? Olitko maailman napa? Oliko omat juttusi sulle tärkeimmät? Halusitko sinua passattavan? Huomioitko merkkitapahtumat?

      Jos nämä sanani saavat sinut miettimään, niin parantumisesi alkaa. Ei kukaan muija kestä sellaista ukkoa.

      Muista että muijasi on ihminen ja hälläkin on tunteet. Hänkin haluaa pientä huomaavaisuutta sinulta.

      Nyt sanon sulle tärkeät sanat: UNOHDA VIHA, ANNA ANTEEKSI HÄNELLE, OTA KAULASTA KIINNI JA SANO ETTÄ SINÄ RAKASTAT HÄNTÄ.

      Olen 101% varma että tämän jälkeen hän avautuu ja kertoo syyn vieraissa käymiseen.

      Kun hän on kertonut, niin älä enää koskaan ota tätä juttua esille.

      Tässä neuvo ihmiseltä, jonka elämänkokemuksen syvällä rintaäänellä nämä sinulle kerroin.

      • Nuori ja janoinen

        elämänkokemuksellesi, mutta hypitkö itse onnesta siinä vaiheessa kun vaimosi huoraa työkaverinsa kanssa vuoden kuten ap:n tapauksessa? Halaatko, sanot rakastavasi ja homma on sillä unohdettu? Olkoon ettei ap ole aina huomioinut vaimon syntymäpäivää, keskittyi omiin juttuihinsa etc. Siinäkö riittävä syy huoraamiseen? Ehei Altte Mann, ei se huoraaminen mikään parannuskeino ole, lopullinen niitti se on tuohon suhteeseen, kuten huomasit jos ketjua luit, nyt oli ap:kin jo huorinut. Paha kostetaan pahalla, ei toimi. Kyllä sen rouvan vaan olisi pitänyt kyetä olemaan rehellinen itselleen, todeta kummoisen ihmisen kanssa on erehtynyt naimisiin, myöntänyt virheensä ja erota. Nyt saa painella huoran leima otsassa ympäri kylää, sekö oli tavoite?
        Kaikki sadut loppuu sanoihin. ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Oikeessa elämässä se homma vasta alkaa tuosta, ihastumisen ja rakastumisen jälkeen tulee arki, mitä tulisi sietää ylä- ja alamäkineen. Olkoon puoliso kummoinen hyvänsä, se ei oikeuta valheisiin ja pettämiseen. Harvemmin sillä pettämisellä on saatu kaunis loppu satuun.


      • .............

        Täällä se elämänkokemuksen syvä rintaääni virkkoo vähän eriä. Sillä myös alkuperäinen kirjoittaja on ihminen tunteineen. Ja vihakin tunne. Sitä ei tuosta vain unohdeta sormia napsauttamalla - vaikka hänessä vikaa olisikin. Ja näinhän ei välttämättä edes ole.

        Minulla on sellanen fiba, että mitä enemmän alkup. yrität tuossa pinnistellä suhteessa, niin sitä enemmän vain katkeroidut. Yhtä inhimillistä kuin tuo hairahdus, on myös sekin, ettet tuosta vaan ajan saatossakaan välttämättä pääse asian yli. Olet ottanut hänet takaisin, mutta anteeksi et antanut. Ja tuo yhdessä pyristeleminen lähinnä vain ruokkii sitä. Ehkä parempi olisi ottaa aikalisä ja irtaantua tilanteesta. Kostoksi pettäminen ei tuohon auta, sen sijaan mahdollisesti haavoitat vihastuksissasi tätä työkaveriasi, joka on täysin viaton parisuhdemyrskyynne.

        Ja minusta tuo "älä koskaan ota esille"-vinkki oli huono. Tuollainen vain hautaa tunteet, mutta enemmin tai myöhemmin ne pulpahtaa sieltä ulos ja vieläkin suurempina. Mielestäni ei ole mitään järkeä teidän yhdessä kerryttää pahaa mieltä, vihaa ja epäsopua pyristelemällä suhteessa, jossa vallitsee tuollainen kostonhalu.


      • aloittaja
        ............. kirjoitti:

        Täällä se elämänkokemuksen syvä rintaääni virkkoo vähän eriä. Sillä myös alkuperäinen kirjoittaja on ihminen tunteineen. Ja vihakin tunne. Sitä ei tuosta vain unohdeta sormia napsauttamalla - vaikka hänessä vikaa olisikin. Ja näinhän ei välttämättä edes ole.

        Minulla on sellanen fiba, että mitä enemmän alkup. yrität tuossa pinnistellä suhteessa, niin sitä enemmän vain katkeroidut. Yhtä inhimillistä kuin tuo hairahdus, on myös sekin, ettet tuosta vaan ajan saatossakaan välttämättä pääse asian yli. Olet ottanut hänet takaisin, mutta anteeksi et antanut. Ja tuo yhdessä pyristeleminen lähinnä vain ruokkii sitä. Ehkä parempi olisi ottaa aikalisä ja irtaantua tilanteesta. Kostoksi pettäminen ei tuohon auta, sen sijaan mahdollisesti haavoitat vihastuksissasi tätä työkaveriasi, joka on täysin viaton parisuhdemyrskyynne.

        Ja minusta tuo "älä koskaan ota esille"-vinkki oli huono. Tuollainen vain hautaa tunteet, mutta enemmin tai myöhemmin ne pulpahtaa sieltä ulos ja vieläkin suurempina. Mielestäni ei ole mitään järkeä teidän yhdessä kerryttää pahaa mieltä, vihaa ja epäsopua pyristelemällä suhteessa, jossa vallitsee tuollainen kostonhalu.

        vieläkin neuvoja miten minun kuuluu toimia. Minulla on nyt se tilanne, että meillä on suhde tämän työpaikan naisen kanssa. Hän on muuten vapaa nainen, asuu yksin. Saatte tuomita minut jos haluatte, mutta vaimoni temppu oli tosi pöyristyttävä kun piti vuoden suhdetta minun selkäni takana.

        Sanon vain kuten eräs sananlasku, että niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.


      • ...........
        aloittaja kirjoitti:

        vieläkin neuvoja miten minun kuuluu toimia. Minulla on nyt se tilanne, että meillä on suhde tämän työpaikan naisen kanssa. Hän on muuten vapaa nainen, asuu yksin. Saatte tuomita minut jos haluatte, mutta vaimoni temppu oli tosi pöyristyttävä kun piti vuoden suhdetta minun selkäni takana.

        Sanon vain kuten eräs sananlasku, että niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.

        toivottavasti tämä työkaverisi ei särje kostoretkesi timmellyksessä sydäntään. :(


      • Liian kokenut?

        olisi jo liian kokenut, germaanisvivahteisesta nikistäsi huolimatta, niin ja konsulttiainesta et ole ainakaan parisuhdeasioissa.
        Kyllä se on pehmopuhetta että vuoden salapanon jälkeen asiat palaa ruutuun halauksella ja rakkaudentunnustuksella. Ap:n vaimo muutoin oli jo avautunut vieraalle miehelle vuoden ajan, 101 %:sesti. Paree olis kun et antas ton kaltaisia vihjeitä kuin asian hautaaminen, typerää, silmille se sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun on haavat auki, asia pitää käsitellä ja raivota pois. Ei petetty siitä enää loukkaannu. Ihmetyttää tuo suhtautumisesi ap kirjoittajaan, onko hän yksin vastuussa vaimonsa huoraretkistä? Jokaisessa meissä vikamme on, muttei se anna kenellekkään oikeutta valehdella ja toimia puolison selän takana.
        Vaikken ihan teini olekkaan, toivon etten vanhenekkaan jos elämänkokemus alkaa tuottaa miltei huorimista puoltavia ajatuksia jaettavaksi elämänohjeina nuoremmille. Toivottavasti et ole niin vanha ettet oppisi sinäkin.


      • Pettynyt äijä
        aloittaja kirjoitti:

        vieläkin neuvoja miten minun kuuluu toimia. Minulla on nyt se tilanne, että meillä on suhde tämän työpaikan naisen kanssa. Hän on muuten vapaa nainen, asuu yksin. Saatte tuomita minut jos haluatte, mutta vaimoni temppu oli tosi pöyristyttävä kun piti vuoden suhdetta minun selkäni takana.

        Sanon vain kuten eräs sananlasku, että niin metsä vastaa kuin sille huudetaan.

        Ensin kitiset vaimosi huoraamisia ylipääsemättömänä ongelmana ja sitten huoraat itse. Katsoisit vellihousu peiliin. Hyvin on vakka kantensa valinnut. Toivoa sopii että ette lapsellisella kostomentaliteetillanne satuta muita liittoja vaan kärsisitte toisistanne ihan keskenänne, kuten siat ikään, nekin kärsivät toisistaan.
        Ei tuo sananlaskusi tee teoistanne sen valoisampia.


      • jaksetaan jeesustella
        Pettynyt äijä kirjoitti:

        Ensin kitiset vaimosi huoraamisia ylipääsemättömänä ongelmana ja sitten huoraat itse. Katsoisit vellihousu peiliin. Hyvin on vakka kantensa valinnut. Toivoa sopii että ette lapsellisella kostomentaliteetillanne satuta muita liittoja vaan kärsisitte toisistanne ihan keskenänne, kuten siat ikään, nekin kärsivät toisistaan.
        Ei tuo sananlaskusi tee teoistanne sen valoisampia.

        Miksi ihmeessä apn pitäisi kärvistellä housut jalassa, mikäli joku kiihottava toinen nainen itseään tarjoaa?

        Ei vaimokaan niin tehnyt, nyt maistakoot omaa lääkettänsä, ehkäpä oppii jotakin tulevaa liittoansa varten.


      • ................
        jaksetaan jeesustella kirjoitti:

        Miksi ihmeessä apn pitäisi kärvistellä housut jalassa, mikäli joku kiihottava toinen nainen itseään tarjoaa?

        Ei vaimokaan niin tehnyt, nyt maistakoot omaa lääkettänsä, ehkäpä oppii jotakin tulevaa liittoansa varten.

        Niinkään noiden kahden parisuhdedraama. Lähinnä mua ällöttää se, että mennään KOSTON VUOKSI lepertelemään jollekin työkaverille, sitten pahimmassa tilanteessa tämä työkaveri, koston välikappale, ihastuu syvästi petetty-pettäjään ja särkee sydämensä vain siksi koska kahden aikuisen ihmisen pitää vetää tuollaista draamaa eivätkä ymmärrä, että erolla säästäis kumpikin itseään. Pahimmassa tapauksella homma menee vielä niin, että työpaikalla muut työkaverit joutuu tulemaan töihin ja kuuntelemaan jälkipyykkiä ja turhaan ärsyyntymään.

        Eihän tuosta kumpikaan voi oppia mitään muuta kuin, että ei kannata pettää (johon kumpikin syyllistynyt) ja kostokin jää lopulta aika laihaksi.


      • Voi juku
        jaksetaan jeesustella kirjoitti:

        Miksi ihmeessä apn pitäisi kärvistellä housut jalassa, mikäli joku kiihottava toinen nainen itseään tarjoaa?

        Ei vaimokaan niin tehnyt, nyt maistakoot omaa lääkettänsä, ehkäpä oppii jotakin tulevaa liittoansa varten.

        varsinainen apostoli olet. Kun se ap:n vaimo on huorannut niin tekeekö hänen oma huorimisensa vaimosta neitsyen, epäilen vahvasti. Kostamalla kierre vaan syvenee. Kyllä se on paras nostaa monot eteisestä ulkopuolelle tommottes tapauksessa. Mikä parisuhde se on kun kilvan pitää pelätä milloin puolisolla on salapano kotisängyssä sillä välin kun olet töissä?


    • Anna vaimosi peuhata ei siitä mitään haittaa ole. Ja siitä työ jutustasi parempi koittaa kuin katua...

    • Josko auttaisi:

      Sinänsä "normaalia" toimintaa, kun toisen luottamuksen menettää, eikä halua sitä uudelleen kokea, petetyksi tulemista. Oman lisänsä, myöntäköön ken uskaltaa, tuo että ei mieskunto riitäkkään naiselle, kun muualta miestä lähtee hakemaan. Ja varsinkin, kun salasuhde on ollut pitkäkestoinen.

      MUTTA, miksi vaimosi teki niin ? ? ? Oletko pystynyt sitä ananlysoimaan tai keskustellut asiasta, ihan avoimesti ? ? ? ? ? Toki pelkäksi vastaukseksi ei riitä en tiedä tai kun tuntui siltä . . . . . . . Syvällisemmän tiedon miksi näin tapahtui, tuonee siihen vitutukseen helpotusta . . . . . . . Jonkin takiahan vaimosi syrjähypyn teki.

      Haluatko, että tilanne jatkuu hamaan tulevaisuuteen, määrittelemälläsi ja haluamallasi tavalla, toki ehtosi kaikessa tiukkuudessakin, minä ymmärrän vastaavanlaisen tapauksen itse tehneenä.

      Kostolla et todellakaan voita mitään . . . . . . . . voihan se oloasi helpottaa mutta ei se perusongelmaa ratkaise . . . . kun sinäkin niin minäkin . . . . .

      Oli pettämiseen syy mikä tahansa, teidän välisen suhteen toimimattomuudesta aina kyvyttömyyteen tuottaa hyvää seksiä.

      Kun näihin kaikkiin neuvoihin tai ehdotuksiin saat itsellesi ja vaimoltasi vastauksen, voit punnita jatkoa yhteiselämällenne.

      • Pettäjän tie

        Petin vaimoani aviolittossa olevan naisen kanssa koska en saanut omassa liitossani haluamaani läheisyyttä. Seksi tämän toisen naisen kanssa sujui tosi hyvin ja muutenkin tulimme hyvin toimeen. No, jossain vaheessa epäilyni alkoi herätä että en ole ainoa kenen kanssa hän petti miestään ja lopulta sain siitä varmuuden. Kun kysyin häneltä miksi hän niin tekee niin lopulta tunnusti että mikään seksin määrä ei hänelle riitä, eli hänellä oli jonkinlainen riippuvuus seksistä. Lopetin suhteen hänen kanssaan vaikka hän olisi edelleen halunnut jatkaa, jotenkin se ei ollut sitä mitä hain. Meitä on monenlaisia, niin miehiä kuin naisiakin, osa on moninkertaisia pettäjiä ja seksiriippuvaisia, toiset taas hakee syrjähypyillään jotain muuta. Että jos seksi on aikoa sisältö niin todennäköisesti taustalla voi olla jonkinlainen riippuvuus, joka ei lopu kumppania vaihtamalla.


      • aloittaja
        Pettäjän tie kirjoitti:

        Petin vaimoani aviolittossa olevan naisen kanssa koska en saanut omassa liitossani haluamaani läheisyyttä. Seksi tämän toisen naisen kanssa sujui tosi hyvin ja muutenkin tulimme hyvin toimeen. No, jossain vaheessa epäilyni alkoi herätä että en ole ainoa kenen kanssa hän petti miestään ja lopulta sain siitä varmuuden. Kun kysyin häneltä miksi hän niin tekee niin lopulta tunnusti että mikään seksin määrä ei hänelle riitä, eli hänellä oli jonkinlainen riippuvuus seksistä. Lopetin suhteen hänen kanssaan vaikka hän olisi edelleen halunnut jatkaa, jotenkin se ei ollut sitä mitä hain. Meitä on monenlaisia, niin miehiä kuin naisiakin, osa on moninkertaisia pettäjiä ja seksiriippuvaisia, toiset taas hakee syrjähypyillään jotain muuta. Että jos seksi on aikoa sisältö niin todennäköisesti taustalla voi olla jonkinlainen riippuvuus, joka ei lopu kumppania vaihtamalla.

        vaimostani eroa, en pysty antamaan anteeksi, ja aloitin suhteen toiseen naiseen. Vaimo miettiköön mitä tuli vuoden verran tehtyä minun selkäni takana.


      • teidän peli ole jo selvä
        aloittaja kirjoitti:

        vaimostani eroa, en pysty antamaan anteeksi, ja aloitin suhteen toiseen naiseen. Vaimo miettiköön mitä tuli vuoden verran tehtyä minun selkäni takana.

        No eiköhän teidän peli ole jo selvä, ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Itse en ainakaan kannata yhdessä jatkamista lapsen vuoksi, koska sitä ei pysty olemaan hyvä äiti tai isä tuollaisen jälkeen. Sitä kun eroaa ja hetken päästä kun voimat palautuvat pystyy olemaan huomattavasti parempi vanhempi kuin ennen. Eihän vanhemmuus katoa eron myötä mihinkään elämäntilanne vain muuttuu, lapsi sen tajuaa sitten kun sille sen asian oikein selittää, eikä lapsen tarvitse valita kun hänelle annetaan mahdollisuus pitää molemmat vanhemmat eronkin jälkeen, erohan ei ole lapsen syy, vaan aikuisten


      • nyt kuitenkaan
        aloittaja kirjoitti:

        vaimostani eroa, en pysty antamaan anteeksi, ja aloitin suhteen toiseen naiseen. Vaimo miettiköön mitä tuli vuoden verran tehtyä minun selkäni takana.

        aloittaa heti uutta suhdetta. Olen aina ollut sitä mieltä, että vanha suhde pitää puida loppuun, vaikka erokin tulisi, viisastua, ettei samat virheet toistu uudessa suhteessa. Ja kostoksi ei kannata uuteen suhteeseen ruveta, siinä tekee vaan itselleen ikävät temput ja sille toiselle.
        Mahdoitko sitten itsekään olla täysin sitoutunut avioliittoosi, kun ryntäät heti uuteen suhteeseen? Itsekin tiedät, että tämä toinen nainen on pelkkä kostonkappale.


      • hyvä neuvo
        nyt kuitenkaan kirjoitti:

        aloittaa heti uutta suhdetta. Olen aina ollut sitä mieltä, että vanha suhde pitää puida loppuun, vaikka erokin tulisi, viisastua, ettei samat virheet toistu uudessa suhteessa. Ja kostoksi ei kannata uuteen suhteeseen ruveta, siinä tekee vaan itselleen ikävät temput ja sille toiselle.
        Mahdoitko sitten itsekään olla täysin sitoutunut avioliittoosi, kun ryntäät heti uuteen suhteeseen? Itsekin tiedät, että tämä toinen nainen on pelkkä kostonkappale.

        Ongelmahan on siinä, että jos uusi potentiaalinen kumppani löytyy eron kynnyksellä, ne harvemmin suostuvat odottelemaan sitä vuotta tai puoltatoista, minkä erosta toipuminen aivan pakostakin vie.

        Eli ei siinä auta muuta kuin mennä rytisten uuteen suhteeseen.


      • kointähti.
        nyt kuitenkaan kirjoitti:

        aloittaa heti uutta suhdetta. Olen aina ollut sitä mieltä, että vanha suhde pitää puida loppuun, vaikka erokin tulisi, viisastua, ettei samat virheet toistu uudessa suhteessa. Ja kostoksi ei kannata uuteen suhteeseen ruveta, siinä tekee vaan itselleen ikävät temput ja sille toiselle.
        Mahdoitko sitten itsekään olla täysin sitoutunut avioliittoosi, kun ryntäät heti uuteen suhteeseen? Itsekin tiedät, että tämä toinen nainen on pelkkä kostonkappale.

        tottakai kannattaa antaa pettäjän maistaa omaa lääkettään.

        mutta mun mielestä tuo eropapereiden postittaminen tässä vaiheessa oli liian hätiköityä. olis nyt vaan antanut vaimon kuvitella että selvisi kuiville pettämisestä ja antaa pikkuhiljaa todellisuuden hiipiä tietoisuuteen epäilysten kanssa.

        "Itsekin tiedät, että tämä toinen nainen on pelkkä kostonkappale."

        mitäs väliä sillä on?


    • Meniäinen

      käyttäytymistä Sinulta.
      Mistähän olet tuollaisen mallin saanut. Tuntuu ajatukset aikatavalla köyhiltä. Ainakin siinä tapauksessa, että olet suomalainen mies.

    • ainakaan sen

      työpaikan naisen kanssa ala mitään vehkeilemään- ei vaimosi vaan tämän työpaikan naisen takia. Ihmiset usein palaavat sen ensimmäisen (tässä tapauksessa) vaimon luokse-oli sitten kyse millaisesta petturista tai kusipäästä tahansa. Satutat siinä sitten tätä työpaikan naista ja teet itsestä todella p-an jätkän.

      • surullista peliä

        mieltä. Oli väärin ottaa tämä työpaikan nainen koston välikappaleeksi. Aikansa pitää tätä naista ja sit heivaa kuin roskan ja palaa vaimonsa luokse, kun molemmat saivat sekoilla tahoillaan. Tässä ihmissuhdeleikissä suurin uhri on se työpaikan nainen.


    • tässä vinkit

      "Ongelma onkin siinä, että minua VITUTTAA kun mietin miten kylmästi muijani petti minua, enkä ole mitenkään päässyt asian yli, ja mietin että tein varmaan virheen kun otin hänet takaisin. "

      hyvin yksinkertaista:
      jos et pääse ylitse, niin kyllä päivänselvästi teit virheen ja olisi syytä erota.

      "Kysynkin teiltä mitä teen? Jätänkö hänet? Työpaikallani on eräs upea nainen, ja meillä kemiat menee yhteen, ja tekisi mieli pettää kostoksi vaimoani."

      jos pääset pukille niin tietenkin petät vaimoasi. hän on sen ansainnut.

      sen jälkeen voit vielä jättää.

      • selvä peli

        Miksi otit takaisin?

        Jos rakastat, niin annat anteeksi.

        Voisin kuvitella, että vaimosi(kaan) ei ole onnellinen. Varsinkaan jos tutkit hänen tekemisiään jatkuvasti!

        Jos kerran pakko on olla yhdessä, niin minä tekisin niin, että jatkaisin kuten ennen pettämistä, ja jos jää uudestaan kiinni pettämisestä - niin sitten suhde poikki lopullisesti.

        Et muuten voi koskaan saada tietää onko luotettava, jos vahdit koko ajan.


    • Anonyymi

      Ota uusi

    • Anonyymi

      Naisesi on lutka, joka on ottanut vieraan miehen siittiöt suuhunsa ja sisäänsä. Hän tekeensen uudelleenkin. Taidat nauttia jälkiliukkaista?

    • Anonyymi

      Mitä järkeä? Etkö tajua ajatella suhdettani yhtään pidemmälle. Kostonhimo osuu vaan omaan nilkkaasi. Älykkyys näissä asioissa on tietysti asia, jota ei kaikilla ole, mutta jos yhtään mietit, niin kyse on sinun suhteestasi vaimoosi. Haluatko parantaa sitä vai et.

      • Anonyymi

        Suhdettasi tarkoitin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe