Olisi ensimmäisen maastoauton mahdollinen hankinta edessä. Vuosimalli 06 tai uudempi.
Tarvitsen:
-auton, jolla pääsee peltoja pitkin ja mielellään vähän huonompaakin uraa hirvimetsällä
-auton, josta löytyy vetokykyä L-Busterin verran
-jossa on tilaa neljälle kamat
Budjetti max. 40 tonttua, sillä saa jo monenlaista.
Pathfinderissä ja Grand Cherokeessa olen mieltynyt erityisesti ulkomuotoon, mutta jenkissä vetoaa myös varusteet (on nahkapenkkiä sun muuta)
Ja ne koneet, mitä olin ajatellut:
-Nissan: 2,5 dCi Diesel
-JEEP: 3.0 CRD
Nyt kiinnostaa sellaisten mielipiteet, joilla on kyseisistä vehkeistä KOKEMUSTA!
-maasto-ominaisuudet?
-maantieominaisuudet?
-ylläpitokustannukset?
-muuta huomioitavaa?
Kiitos!
ps. Land Cruiserin pudotin pois hintansa vuoksi, vaikka muutoin olisi sitä kohtaan kiinnostusta ollutkin.
Pathfinder vai Grand
10
1791
Vastaukset
- on....
ruoste?
- ruostetta
Kävin katsomassa liikkeessä ja takaluukku kukki jo kiitettävästi maalin alta. Muuallakin alkua.
On se vaan kumma jos japanilaisissa vehkeissä jo parivuotiaat on ruosteessa.
Eli ilman muuta Jeep GC. - kaikissa japseissa
ruostetta kirjoitti:
Kävin katsomassa liikkeessä ja takaluukku kukki jo kiitettävästi maalin alta. Muuallakin alkua.
On se vaan kumma jos japanilaisissa vehkeissä jo parivuotiaat on ruosteessa.
Eli ilman muuta Jeep GC.Älä höpötä älyttömiä. Ei Nissan ole kaikki japsit. Muistaakseni pathfinderinkin läheinen sisarmalli Navara sitä päitsi tehdään espanjassa.
- MaasturiUkko
Jeepin ja Jenkkien ongelmana on huonot maantieajo-ominaisuudet.
- 2005->
Tuollaisia minulla on ollut kaksi kappaletta, joista toinen alla tälläkin hetkellä.
Kysymykset ja vastaukset:
-maasto-ominaisuudet?
Luokkansa parhaat. Jeep GC:ssä lukittuu keskilukko, takalukko ja etulukko 0-100% tarpeen mukaan mekaanisesti. Maavaraa voisi olla enemmän. Keulan alin muovispoileri on irrotettavaa mallia hankalia paikkoja silmällä pitäen
-maantieominaisuudet?
Todella hyvät. Kulkee suoraan ja kaarteessa, sekä kiihtyy oikeasti 0-100kmh 8,5s. Kaupungissakin sillä ajaa mieluusti
-ylläpitokustannukset?
Ei mitään ihmeellistä. Huoltoväli 20.000km, kulutus n. 10l/100km.
-muuta huomioitavaa?
Takapenkki voisi olla mukavampi. Muuten autosta ei puutu mitään.
Kun ajat auton laivaan pääset henkilöautolipulla toisin kuin esim. Land Cruiserilla ja monella muulla jonka korkeus on yli 180 cm. Henkilöautolippu maksaa 1/3 osan suurempien autojen hinnasta.
Jeeppiin hurahtaa helposti kun kaikki toimii, kaikkialle pääsee, eikä mistään jää paitsi. Kaupan päälle tulee vielä syvennettyä Jeep historiaan ja sen jälkeen paluu voi olla yllättävänkin hankalaa. Jeep on aito.- aivan näinkään....
"-maasto-ominaisuudet?
Luokkansa parhaat."
No eivät sentään. Mitsubishi, Toyota ja Land Rover laittavat aika kivasti kampoihin Jeepille, kaikissa kolmessa enempi maavaraa ja erittän hyvät nelivedot niissäkin. ;) - toimivuus
aivan näinkään.... kirjoitti:
"-maasto-ominaisuudet?
Luokkansa parhaat."
No eivät sentään. Mitsubishi, Toyota ja Land Rover laittavat aika kivasti kampoihin Jeepille, kaikissa kolmessa enempi maavaraa ja erittän hyvät nelivedot niissäkin. ;)Mitsubishi, Toyota ja Land Rover ei kykene lukitsemaan etusiltaa ollenkaan. Jeepissä tämäkin lukko on vakovaruste.
Maavarasta totesin että sitä voisi olla enemmän. Montako senttiä mainitsemillasi autoilla on enemmän maavaraa? 1cm?. Jeepistä saa etumaskin ala-osan pois maasto-ajoa varten. Overland mallissa löytyy vakiona panssarit etupään, voimansiirron ja tankin alta.
Taka-akselin takaa Jeepistä löytyy kaksi metallikisko joiden varassa auto voi liukua esteen yli tiukan paikan tullen. Missä muussa autossa on tällainen ratkaisu? Ei ainakaan Mitsussa, Toyotassa tai Land Roverissa. "Kampoihin laittavasta" kolmikosta sanoisin että Mitsubishi ja Toyota ovat vanhoja konstruktioita Jeep GC 2005-> verrattuna ja Land Rover Discovery3 häviää Jeepille nelivedossa, painossa, suorituskyvyssä, kulutuksessa ja luotettavuudessa. LRD3 on tilavampi.
Varmasti "kampoihin laittavan" kolmikon omistajat ovat valintoihinsa tyytyväisiä ja autotkin pärjäävät maastossa mukavasti. Niissä ei kuitenkaan ole Jeepin veroisia toteutuksia vakiona (tai edes lisävarusteena) maasto-ajoon. - ei nyt sentään
toimivuus kirjoitti:
Mitsubishi, Toyota ja Land Rover ei kykene lukitsemaan etusiltaa ollenkaan. Jeepissä tämäkin lukko on vakovaruste.
Maavarasta totesin että sitä voisi olla enemmän. Montako senttiä mainitsemillasi autoilla on enemmän maavaraa? 1cm?. Jeepistä saa etumaskin ala-osan pois maasto-ajoa varten. Overland mallissa löytyy vakiona panssarit etupään, voimansiirron ja tankin alta.
Taka-akselin takaa Jeepistä löytyy kaksi metallikisko joiden varassa auto voi liukua esteen yli tiukan paikan tullen. Missä muussa autossa on tällainen ratkaisu? Ei ainakaan Mitsussa, Toyotassa tai Land Roverissa. "Kampoihin laittavasta" kolmikosta sanoisin että Mitsubishi ja Toyota ovat vanhoja konstruktioita Jeep GC 2005-> verrattuna ja Land Rover Discovery3 häviää Jeepille nelivedossa, painossa, suorituskyvyssä, kulutuksessa ja luotettavuudessa. LRD3 on tilavampi.
Varmasti "kampoihin laittavan" kolmikon omistajat ovat valintoihinsa tyytyväisiä ja autotkin pärjäävät maastossa mukavasti. Niissä ei kuitenkaan ole Jeepin veroisia toteutuksia vakiona (tai edes lisävarusteena) maasto-ajoon.Mitsubishi ei ole vanha konstruktio. Pajero sai jälleen päivityksen tälle vuodelle. Ja ensi vuonna tulee täysin uusi malli. Uusi LC tulee ensi vuonna, samoin uusi Pajero.
Ei Jeeppikään kykene lukitsemaan etu ja taka akselia manuaalisesti 100%:esti, kuten G mersu kykenee. Jeepissä on vain keskellä oikea 100% kytkettävä lukko. Akselilukot ovat elektronisesti ohjattuja LSD-"lukkoja". Eivät perinteisiä lukkoja. Erittäin hyvin toteutettu luistonesto ajaa saman asian ja se löytyy Toyotasta, Mitsubishistä ja Land Roverista. Pajerossa on vieläpä manuaalinen täysin kiinteäksi kytkettävä takalukko vakiona, jota ei jeeppiinkään saa, edes lisävarusteena. Land Roveriin saa myös täysin kiinteän 100% takalukon lisävarusteena.
Paitsi sitten ulkopuoliselta valmistajalta saa 100% kytkettäviä lukkoja vaikka kaikille akseleille.
Land Roverissa on 31cm maavaraa, joka on 11cm enempi mitä jeepissä. Pajerossa ja Tojossa n. 2 - 4 cm enempi, vähän riippuen mallista.
Jeeppi tarviikin irrotettavan etumuovin koska muuten sen tulokulma olisi täysin onneton. Esim Pajeron tulokulma on jo ilman minkään osien irrottelua luokkansa parasta, selvästi paraempi mitä jeepissäkään on edes muovit irti ja silti Pajeronkin harmiton etumuovi on mahdollista irrottaa.
Kaikissa kolmessa on vähintään Jeepin veroiset toteutukset maastoajoon. Se että jeeppi on tehnyt nelivedon omalla tavallaan ei tee siitä mitenkään ylivoimaisen erityistä. Eikä Jeep ole nelivedostaan huolimatta menestynyt vertailuissa kuten väität. Esimerkiksi Pajeron ja D3:n maastokykyjä on ylistetty useissakin vertailuissa ja Pajero valittiin jälleen 2009 australian 4x4 Magazinessä parhaaksi kokoluokkansa edustajaksi, jossa saa eniten vastinetta rahoilleen. Ja tuossa testissä nimenomaan keskitytään muuhunkin kuin maantieajoon, se on asiantuntijoiden tekemä.
GC häviää myös tiloillaan. Commander olisi tiloiltaan kilpailukykyinen muille kolmelle. - vanha viisu
ei nyt sentään kirjoitti:
Mitsubishi ei ole vanha konstruktio. Pajero sai jälleen päivityksen tälle vuodelle. Ja ensi vuonna tulee täysin uusi malli. Uusi LC tulee ensi vuonna, samoin uusi Pajero.
Ei Jeeppikään kykene lukitsemaan etu ja taka akselia manuaalisesti 100%:esti, kuten G mersu kykenee. Jeepissä on vain keskellä oikea 100% kytkettävä lukko. Akselilukot ovat elektronisesti ohjattuja LSD-"lukkoja". Eivät perinteisiä lukkoja. Erittäin hyvin toteutettu luistonesto ajaa saman asian ja se löytyy Toyotasta, Mitsubishistä ja Land Roverista. Pajerossa on vieläpä manuaalinen täysin kiinteäksi kytkettävä takalukko vakiona, jota ei jeeppiinkään saa, edes lisävarusteena. Land Roveriin saa myös täysin kiinteän 100% takalukon lisävarusteena.
Paitsi sitten ulkopuoliselta valmistajalta saa 100% kytkettäviä lukkoja vaikka kaikille akseleille.
Land Roverissa on 31cm maavaraa, joka on 11cm enempi mitä jeepissä. Pajerossa ja Tojossa n. 2 - 4 cm enempi, vähän riippuen mallista.
Jeeppi tarviikin irrotettavan etumuovin koska muuten sen tulokulma olisi täysin onneton. Esim Pajeron tulokulma on jo ilman minkään osien irrottelua luokkansa parasta, selvästi paraempi mitä jeepissäkään on edes muovit irti ja silti Pajeronkin harmiton etumuovi on mahdollista irrottaa.
Kaikissa kolmessa on vähintään Jeepin veroiset toteutukset maastoajoon. Se että jeeppi on tehnyt nelivedon omalla tavallaan ei tee siitä mitenkään ylivoimaisen erityistä. Eikä Jeep ole nelivedostaan huolimatta menestynyt vertailuissa kuten väität. Esimerkiksi Pajeron ja D3:n maastokykyjä on ylistetty useissakin vertailuissa ja Pajero valittiin jälleen 2009 australian 4x4 Magazinessä parhaaksi kokoluokkansa edustajaksi, jossa saa eniten vastinetta rahoilleen. Ja tuossa testissä nimenomaan keskitytään muuhunkin kuin maantieajoon, se on asiantuntijoiden tekemä.
GC häviää myös tiloillaan. Commander olisi tiloiltaan kilpailukykyinen muille kolmelle."Mitsubishi ei ole vanha konstruktio. Pajero sai jälleen päivityksen tälle vuodelle. Ja ensi vuonna tulee täysin uusi malli. Uusi LC tulee ensi vuonna, samoin uusi Pajero."
- Pajero ja Toyota ovat vanhaa tekniikkaa ja siksi ne uusitaan täysin, joten se siitä.
"Ei Jeeppikään kykene lukitsemaan etu ja taka akselia manuaalisesti 100%:esti, kuten G mersu kykenee."
- Eipä kukaan väittänytkään Jeepin lukkoa "manuaaliksi" vaan "mekaaniseksi" - siinä on vissi ero. Jeepin kaikki lukot lukittuvat tarpeen mukaan automaattisesti 0-100%.
"Erittäin hyvin toteutettu luistonesto ajaa saman asian ja se löytyy Toyotasta, Mitsubishistä ja Land Roverista."
- Uskomaton väite. Luistonesto jarruttaa pyöriä ja käyttää jarrut loppuun ennen aikojaan. Jeep ei käytä jarruja, vaan lukkoja (niitä säätyviä). 100% pitävä käsikäyttöinen mekaaninen lukko on tekniikan reliikkejä joilla ei nykyään pitäisi olla enää paljoakaan virkaa. Tällaisia löytyy Jeep Wrangler ikonista, josta ei löydy edes tasauspyörästöä.
"Land Roverissa on 31cm maavaraa, joka on 11cm enempi mitä jeepissä. Pajerossa ja Tojossa n. 2 - 4 cm enempi, vähän riippuen mallista."
- Eli parissa sentissä liikutaan jos ei ilmajousitettuja malleja verrata vakiomalleihin. Ilmajousitettu Jeep on markkinoilla ensi vuonna, mutta siihen on turha verrata nyt. Tulokulmia en ala selvittelemään, kun et sinäkään viitsinyt.
"Kaikissa kolmessa on vähintään Jeepin veroiset toteutukset maastoajoon. Se että jeeppi on tehnyt nelivedon omalla tavallaan ei tee siitä mitenkään ylivoimaisen erityistä."
- Ehkä Jeep ei ole "ylivoimaisen erityinen" kuten laitat sanoja suuhuni, mutta luokkansa paras se nelivetosysteemi kyllä on - kuten alunperin väitin.
Tiloista ei kirjoiteltu sen enempää kun että Jeepin takapenkki saisi olla suurempi. Mittanauha kädessä Mitsun sisätilat osoittivat että Mitsussa on reilusti enemmän hattutilaa kun Jeepissä, mutta esim. huonommin tilaa kuljettajalle. Itse arvostan enemmän kuljettajan tiloja kuin hattuvaraa.
Commander on mielestäni täysin tarpeeton auto. Auto on joka suhteessa ahdas, kun sinne on yritetty änkeä liikaa tavaraa sisään. Oikeasti Commander on Jeep GC jonne on yritetty värkätä tilat seitsemälle - onnistumatta asiassa. - jeeps.
vanha viisu kirjoitti:
"Mitsubishi ei ole vanha konstruktio. Pajero sai jälleen päivityksen tälle vuodelle. Ja ensi vuonna tulee täysin uusi malli. Uusi LC tulee ensi vuonna, samoin uusi Pajero."
- Pajero ja Toyota ovat vanhaa tekniikkaa ja siksi ne uusitaan täysin, joten se siitä.
"Ei Jeeppikään kykene lukitsemaan etu ja taka akselia manuaalisesti 100%:esti, kuten G mersu kykenee."
- Eipä kukaan väittänytkään Jeepin lukkoa "manuaaliksi" vaan "mekaaniseksi" - siinä on vissi ero. Jeepin kaikki lukot lukittuvat tarpeen mukaan automaattisesti 0-100%.
"Erittäin hyvin toteutettu luistonesto ajaa saman asian ja se löytyy Toyotasta, Mitsubishistä ja Land Roverista."
- Uskomaton väite. Luistonesto jarruttaa pyöriä ja käyttää jarrut loppuun ennen aikojaan. Jeep ei käytä jarruja, vaan lukkoja (niitä säätyviä). 100% pitävä käsikäyttöinen mekaaninen lukko on tekniikan reliikkejä joilla ei nykyään pitäisi olla enää paljoakaan virkaa. Tällaisia löytyy Jeep Wrangler ikonista, josta ei löydy edes tasauspyörästöä.
"Land Roverissa on 31cm maavaraa, joka on 11cm enempi mitä jeepissä. Pajerossa ja Tojossa n. 2 - 4 cm enempi, vähän riippuen mallista."
- Eli parissa sentissä liikutaan jos ei ilmajousitettuja malleja verrata vakiomalleihin. Ilmajousitettu Jeep on markkinoilla ensi vuonna, mutta siihen on turha verrata nyt. Tulokulmia en ala selvittelemään, kun et sinäkään viitsinyt.
"Kaikissa kolmessa on vähintään Jeepin veroiset toteutukset maastoajoon. Se että jeeppi on tehnyt nelivedon omalla tavallaan ei tee siitä mitenkään ylivoimaisen erityistä."
- Ehkä Jeep ei ole "ylivoimaisen erityinen" kuten laitat sanoja suuhuni, mutta luokkansa paras se nelivetosysteemi kyllä on - kuten alunperin väitin.
Tiloista ei kirjoiteltu sen enempää kun että Jeepin takapenkki saisi olla suurempi. Mittanauha kädessä Mitsun sisätilat osoittivat että Mitsussa on reilusti enemmän hattutilaa kun Jeepissä, mutta esim. huonommin tilaa kuljettajalle. Itse arvostan enemmän kuljettajan tiloja kuin hattuvaraa.
Commander on mielestäni täysin tarpeeton auto. Auto on joka suhteessa ahdas, kun sinne on yritetty änkeä liikaa tavaraa sisään. Oikeasti Commander on Jeep GC jonne on yritetty värkätä tilat seitsemälle - onnistumatta asiassa.”- Pajero ja Toyota ovat vanhaa tekniikkaa ja siksi ne uusitaan täysin, joten se siitä.”
Ei Pajero nelivedon tai moottorin osalta ole erityisen vanhaa. Jeep uusitaan myös ihan lähivuosina, uusi malli esiteltiin jo. Pajero sai viimeisen pienen päivityksensä tälle vuodelle jossa mm. äänieristystä parannettiin varsin paljon ja moottori, vaihteisto päivitettiin.
”- Eipä kukaan väittänytkään Jeepin lukkoa "manuaaliksi" vaan "mekaaniseksi" - siinä on vissi ero. Jeepin kaikki lukot lukittuvat tarpeen mukaan automaattisesti 0-100%.”
Noniin, kerro minulle, millä saralla elektronisesti ohjattu luistonrajoitin voittaa elektronisesti ohjatun luistoneston? Ainut ero on siinä, että toimintamekanismi sijaitsee osittain eri paikassa. Ei löydy Jeepistä Pajeron tavoin kiinteää takalukkoa ja keskilukkoa. Jeepissä on vain kiinteä keskilukko.
”- Uskomaton väite. Luistonesto jarruttaa pyöriä ja käyttää jarrut loppuun ennen aikojaan. Jeep ei käytä jarruja, vaan lukkoja (niitä säätyviä). 100% pitävä käsikäyttöinen mekaaninen lukko on tekniikan reliikkejä joilla ei nykyään pitäisi olla enää paljoakaan virkaa. Tällaisia löytyy Jeep Wrangler ikonista, josta ei löydy edes tasauspyörästöä.”
Uskomaton väite itseltäsi, että Jeepin automaattilukot ovat huoltovapaat? Eivät todellakaan ole, niissä se vasta kalliiksi tuleekin kun tulee kuluvien osien vaihto. Muillakin valmistajilla on samantyylistä nelivetotekkniikkaa, mutta ei maastureita vaan henkilöautoja, ralliautoja ja citymaastureita varten. Esim. Mitsu esitteli juuri Outlander citymaasturinsa konseptimallissa samantyylisen nelivedon kuin GC:ssä on.
Se on Pajeron 100%-lukko on paineilmakäyttöinen ja sellaisia lukkoja oikeat offroad miehet arvostavat. Löytyy mm. kaikkien maasturien kuninkaasta, G-mersusta sekä edestä että takaa. Perusjeepistä, GC:stä niitä ei löydy, koska siihen on haluttu kaupunkiautomaista helppoutta jossa aivoja ei tarvitse käyttää ja neliveto on haluttu toteuttaa halvemmalla. Jos autoon laitetaan oikeita lukkoja, niitä täytyy myös osata käyttää. Silti ne vievät selvästi pisimmälle vaikeassa paikassa.
”- Eli parissa sentissä liikutaan jos ei ilmajousitettuja malleja verrata vakiomalleihin. Ilmajousitettu Jeep on markkinoilla ensi vuonna, mutta siihen on turha verrata nyt. Tulokulmia en ala selvittelemään, kun et sinäkään viitsinyt.”
Kyllä me verrataan ilmajousitettuja jotka ovat jo nyt markkinoilla, eli Land Roveria ja se ei siltikkään muuta tosiasiaa miksikään, että Jeepissä maavaraa on vähiten. Mutta joo, pari senttiä se ero on japseihin.
”- Ehkä Jeep ei ole "ylivoimaisen erityinen" kuten laitat sanoja suuhuni, mutta luokkansa paras se nelivetosysteemi kyllä on - kuten alunperin väitin.”
En edelleenkään ole samaa mieltä nelivedon ylivoimaisuudesta. Kun lukot eivät ole kiinteitä. Pajerosta löytyy oikeat taka ja keskilukot sekä luistonesto näiden lisäksi, siinä on jo jotain. Land Roverilla taas on lisävarusteena täysi takalukko, muulloin se on Jeeppityylinen automaattitoiminen. Eli siinä se on aikalailla samaa tasoa. Riippuu vähän minkälaisessa tilanteessa verrataan.
Se mistä jeepissä erityisesti pidän on Mersulta peräisin oleva diesel kone joka on aika ponteva vrt. muihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884