ihmisissä suurempia intohimoja kuin toimeentulo?
Miten voi kokea omaan horoskooppimerkkiin kohdistuvan arvostelun suurena loukkauksena, mutta omaan sosiaaliryhmään kohdistuva pilkka ei herätä mitään tunteita?
Eivätkö ihmiset tiedosta omaa sosiaaliryhmäänsä vaan kuvittelevat olevansa yhtä suurta eliittiä?
Miksi horoskoopit herättävät
43
241
Vastaukset
- Horoskooppi
On gynekologin työkalu
- ap.
on hiljaa ja alistuu, kun puhutaan !inhimillisyyden nimessä! ylioppilasjuhlia varten annettavasta avustuksesta köyhälle perheelle.
Köyhälistö ehkä osallistuu itse tuohon pilkantekoon, kuinka joku voi olla niin röyhkeä että vaatii yhteiskuntaa kustantamaan yo-juhlat. Jos vanhempi on sairas tai muusta syystä köyhä, niin silti perhe halutaan polkea alas tällä palstalla.
Seuraavaksi tulee porvari naureskelemaan EU:sta suomalaisille aiheutuvia kustannuksia. Sehän on vain 30 euroa per suomalainen per vuosi. Heh heh heh heh. Eihän sillä summalla saa mitään. Heh heh heh heh. Jokainen kirpputorilta vaatteensa ostavakin näkee tuossa pelkkää suurta hauskuutta. Heh heh hehh. - ap.
ap. kirjoitti:
on hiljaa ja alistuu, kun puhutaan !inhimillisyyden nimessä! ylioppilasjuhlia varten annettavasta avustuksesta köyhälle perheelle.
Köyhälistö ehkä osallistuu itse tuohon pilkantekoon, kuinka joku voi olla niin röyhkeä että vaatii yhteiskuntaa kustantamaan yo-juhlat. Jos vanhempi on sairas tai muusta syystä köyhä, niin silti perhe halutaan polkea alas tällä palstalla.
Seuraavaksi tulee porvari naureskelemaan EU:sta suomalaisille aiheutuvia kustannuksia. Sehän on vain 30 euroa per suomalainen per vuosi. Heh heh heh heh. Eihän sillä summalla saa mitään. Heh heh heh heh. Jokainen kirpputorilta vaatteensa ostavakin näkee tuossa pelkkää suurta hauskuutta. Heh heh hehh.on mahdollista hakea harkinnanvaraista tukea perhejuhlia varten ja se summa olisi 40 euroa. Heh heh heh hehhhhhhhhhhhhh.
- ap.
ap. kirjoitti:
on mahdollista hakea harkinnanvaraista tukea perhejuhlia varten ja se summa olisi 40 euroa. Heh heh heh hehhhhhhhhhhhhh.
että 4-henkinen perhe ei maksakaan EU:lle 30 euroa 18 vuoden ajan, niin perheelle säästyisi yo-juhlia varten 2160 euroa (tuon kerjäämistä ja ei_välttämättä_saadun 40 euron sijasta).
- enimmäkseen
ap. kirjoitti:
Seuraavaksi tulee porvari naureskelemaan EU:sta suomalaisille aiheutuvia kustannuksia. Sehän on vain 30 euroa per suomalainen per vuosi. Heh heh heh heh. Eihän sillä summalla saa mitään. Heh heh heh heh. Jokainen kirpputorilta vaatteensa ostavakin näkee tuossa pelkkää suurta hauskuutta. Heh heh hehh.niitä, ketkä itse ovat varttuneet köyhissä ja vähävaraisissa oloissa. Kun on päässyt myöhemmin syystä tai toisesta kiinni omaan vahvaan noususuhdanteiseen talouteen, oma alkuperä unohtuu ja sitä aletaan kuvittelemaan itsestä aivan muuta, kuin lopulta ollaankaan. Sitä kutsutaan nousukasmaisuudeksi. Inhimillisyys, joka on ollut oman lapsuuden ja nuoruuden elinehto, katoaakin myöhemmin omassa sisimmässä, kuin tuhka tuuleen. Kovat arvot nostetaan pehmeiden arvojen tilalle. Se on valitettavaa.
- ap.
enimmäkseen kirjoitti:
niitä, ketkä itse ovat varttuneet köyhissä ja vähävaraisissa oloissa. Kun on päässyt myöhemmin syystä tai toisesta kiinni omaan vahvaan noususuhdanteiseen talouteen, oma alkuperä unohtuu ja sitä aletaan kuvittelemaan itsestä aivan muuta, kuin lopulta ollaankaan. Sitä kutsutaan nousukasmaisuudeksi. Inhimillisyys, joka on ollut oman lapsuuden ja nuoruuden elinehto, katoaakin myöhemmin omassa sisimmässä, kuin tuhka tuuleen. Kovat arvot nostetaan pehmeiden arvojen tilalle. Se on valitettavaa.
paljonko yhteiskunnan varoja käytetään juhlimiseen ylipäätään ja luulen, että ne juhlijat eivät kuulu yhteiskunnan pohjasakkaan.
- ap.
ap. kirjoitti:
että 4-henkinen perhe ei maksakaan EU:lle 30 euroa 18 vuoden ajan, niin perheelle säästyisi yo-juhlia varten 2160 euroa (tuon kerjäämistä ja ei_välttämättä_saadun 40 euron sijasta).
saajien määrä on lisääntynyt ja kunnat/kaupungit kiiruhtavat hitaasti asioiden laillisuuden noudattamiseksi määräaikoihin liittyen (köyhien kohdalla), niin siinä käypi helposti niin, että tuo anelemalla aneltu ja mahdollisesti harkinnanvaraisesti myönnetty 40 euroa tuleekin vasta pari viikkoa juhlien jälkeen. Hah hah hah! Köyhä ei pysty tekemään mitään, koska köyhälle on annettu tarkat aikarajat, jolloin hän ylipäätään voi hakea tt-tukea ja tiettyyn kuukauteen kuuluva kuluerä ei onnistu haettavaksi niin monta kuukautta etukäteen, että raha tulisi saajalleen edes kuun viimeinen päivä. Kunpa joskus linnan juhliin myönnetty määräraha myöhästyisi ja juhlat jäisivätkin pitämättä.
enimmäkseen kirjoitti:
niitä, ketkä itse ovat varttuneet köyhissä ja vähävaraisissa oloissa. Kun on päässyt myöhemmin syystä tai toisesta kiinni omaan vahvaan noususuhdanteiseen talouteen, oma alkuperä unohtuu ja sitä aletaan kuvittelemaan itsestä aivan muuta, kuin lopulta ollaankaan. Sitä kutsutaan nousukasmaisuudeksi. Inhimillisyys, joka on ollut oman lapsuuden ja nuoruuden elinehto, katoaakin myöhemmin omassa sisimmässä, kuin tuhka tuuleen. Kovat arvot nostetaan pehmeiden arvojen tilalle. Se on valitettavaa.
Ei oma tausta mihinkään unohdu. Kun on lähtenyt köyhistä oloista ja joutunut ponnistelemaan hyvinvointinsa eteen, sitä osaa arvostaa. Se ei ole tullut itsestään, joten ihmetyttää, miksi sen pitäisi tulla kellekään muullekaan.
- ap.
Ratikkakuski kirjoitti:
Ei oma tausta mihinkään unohdu. Kun on lähtenyt köyhistä oloista ja joutunut ponnistelemaan hyvinvointinsa eteen, sitä osaa arvostaa. Se ei ole tullut itsestään, joten ihmetyttää, miksi sen pitäisi tulla kellekään muullekaan.
rahaa, mutta vain silloin, kun kohderyhmänä ovat köyhät. Johtuuko se siitä, että tarvitset henkilökohtaisesti (itsetuntoasi pönkittääksesi) alaspoljettavia vai epäiletkö, että oma elintasosi laskee, jos yhteiskunta olisi inhimillisempi vai koetko kuuluvasi parempaan ihmisrotuun, kun ajat hyvinvoivan kansanryhmän etuja?
- tuo menestys ei
Ratikkakuski kirjoitti:
kuitenkaan tule itsestäänselvyytenä. Eivät kaikki yksinkertaisesti ole mitään ratikkakuskeja, jotka saavat rikkaan vaimon ja hyvän työn, hyvällä palkalla. Teillä ei huolta huomisesta. Onko se oma syy, jos ei ulkonäkö tai oma älli riitä kaikkeen tuohon?
- mieleen yksi ...
ap. kirjoitti:
rahaa, mutta vain silloin, kun kohderyhmänä ovat köyhät. Johtuuko se siitä, että tarvitset henkilökohtaisesti (itsetuntoasi pönkittääksesi) alaspoljettavia vai epäiletkö, että oma elintasosi laskee, jos yhteiskunta olisi inhimillisempi vai koetko kuuluvasi parempaan ihmisrotuun, kun ajat hyvinvoivan kansanryhmän etuja?
esimerkki mm. osakkeenomistajille tarjotuista etuuksista. Itselläni on mm. nesteen osakkeita kohtuullisen paljon. No, mahdollisuus olisi tankata autoaan suht edullisesti. Näitä "etuseteleitä" en ole koskaan käyttänyt ihan periaatteen vuoksi. Miksi minä, jolla muutenkin asiat hyvin saisin jotain vielä enemmän toisten kustannuksella ... ei oikein ymmärrä, tai voihan olla, että olen vähän tyhmä :).
tuo menestys ei kirjoitti:
kuitenkaan tule itsestäänselvyytenä. Eivät kaikki yksinkertaisesti ole mitään ratikkakuskeja, jotka saavat rikkaan vaimon ja hyvän työn, hyvällä palkalla. Teillä ei huolta huomisesta. Onko se oma syy, jos ei ulkonäkö tai oma älli riitä kaikkeen tuohon?
Kyllä minä ymmärrän sosiaaliset tulonsiirrot lapsille, sairaille, vammaisille ja vanhuksille. Mutta jos oma älli ei riitä siihen, että paremman elintason saaminen edellyttää ponnistelemisa, niin ei minulta paljoa sääliä heru.
Nälkään ei kenenkään pidä kuolla, mutta noin muuten mielestäni sosiaalituet ovat oikealla tasollaan. Jos jostain siunaantuu ylimääräistä rahaa, antaisin sitä ennemmin mainitsemilleni ryhmille kuin niille, jotka "eivät paskapalkalla ala kellekään kapitalistisialle huomaamaan", kuten täällä joku aiemmin kirjoitti.
- ap.
saa täältä lukea enemmän kuin uskontopaasausta.
- mitään suuria
itsestään, sillä olemme kaikki lopulta ihan tavallisia ihmisiä. Jotkut vain haluavat syystä tai toisesta tehdä itsestään erikoisempia, kuin ovatkaan :).
- ap.
Suomen ulkopuolella, mutta tokihan suomalaiselle nöyrälle ja kuuliaiselle, sääntöuskolliselle metsäläiskansalle on kunnia-asia pitää EU:n hallintobyrokratiaa pystyssä. Ja onhan meillä englanninkielentaitoinen ulkoministeri, joka nostaa jokaisen suomalaisen osaamisosakkeita maailmalla potenssiin tuhat.
- vänksy
Mulle on ihan yhdentekevää, onko jollain rahaa vai ei, mutta tuttavapiiriini en halua yhtälailla rahalla pröystäileviä, kuin en myöskään köyhyydestä kokoajan valittavia ihmisiä. Kummatkin ovat rasittavudessaan huippuluokkaa.
-
Mulle on myöskin yhdentekevää se, mitä mieltä joku mun horoskooppimerkistäni on.
-
Sitä en tiedä, miten horoskoopit liittyvät ihmisen toimeentuloon. Oon kuullut, et oman merkkini edustajat ainakin olisivat todella sitkeitä ja kunnianhimoisia puurtajia, kunhan vain on motivaatiota tehdä jotain, joku tavoite.
-- ap.
joku ei olisi "valittanut" sinunkin puolestasi. Luuletko sosiaalietuuksien olevan itsestäänselvyys?
- vänksy
ap. kirjoitti:
joku ei olisi "valittanut" sinunkin puolestasi. Luuletko sosiaalietuuksien olevan itsestäänselvyys?
tai alkaisin pokeriammattilaiseksi, tietysti.
- ap.
vänksy kirjoitti:
kylmä ihminen vai miten sinua ei kiinnosta, elääkö joku nälkärajoilla? Et ilmeisesti ymmärrä vastuun päälle paljoakaan?
- vänksy
ap. kirjoitti:
kylmä ihminen vai miten sinua ei kiinnosta, elääkö joku nälkärajoilla? Et ilmeisesti ymmärrä vastuun päälle paljoakaan?
joka kantaa huolta suurin piirtein koko maailman hyvinvoinnista. Mulle tärkeintä on se et mun läheisillä on kaikki hyvin ja asiat kunnossa ja heidän eteensä oon valmis uhrautumaan ja tekemään vaikka mitä, mutta todellakin, olkoon se kylmyyttä tai ei, niin vieraiden ihmisten asiat eivät vain saa mun sydäntäni lämpenemään.
Ainakaan niin paljon, et kiinnostaisi nettipalstalla voivotella ja päivitellä kenenkään oltavia.
-
Katusoittajalle voi antaa kolikon tai pari, hyväntekeväisyyskeräyksiin olen lahjoittanut pieniä summia. Olen tehnyt niin, jos on tullut sellainen olo, velvollisuudentunnosta. Mulla on omassa elämässä ihan tarpeeks huolehdittavaa, ettei yksinkertaisesti riitä tuon enempää mielenkiintoa muiden asioita kohtaan. - ap.
vänksy kirjoitti:
joka kantaa huolta suurin piirtein koko maailman hyvinvoinnista. Mulle tärkeintä on se et mun läheisillä on kaikki hyvin ja asiat kunnossa ja heidän eteensä oon valmis uhrautumaan ja tekemään vaikka mitä, mutta todellakin, olkoon se kylmyyttä tai ei, niin vieraiden ihmisten asiat eivät vain saa mun sydäntäni lämpenemään.
Ainakaan niin paljon, et kiinnostaisi nettipalstalla voivotella ja päivitellä kenenkään oltavia.
-
Katusoittajalle voi antaa kolikon tai pari, hyväntekeväisyyskeräyksiin olen lahjoittanut pieniä summia. Olen tehnyt niin, jos on tullut sellainen olo, velvollisuudentunnosta. Mulla on omassa elämässä ihan tarpeeks huolehdittavaa, ettei yksinkertaisesti riitä tuon enempää mielenkiintoa muiden asioita kohtaan.toimeentulotuen saajien puolesta, niin sinä, ympäristösi ihmiset ja mahdollisesti jopa omat lapsesi, lapsenlapsesi jne. ovat hyötyjiä. Miksi köyhien oloja pitäisi kiristää, koska niitähän on kiristetty ja tullaan edelleen porvarihallituksen toimesta kiristämään. Inhimillisyys ei vaadi kuuluisaa nimeä.
- ryhtyä
vänksy kirjoitti:
pokerinpelaajaksi, neito hyvä :). Mutta kai se sitten on niiden oma vika, jos sairaita tai muuten vajavaisia saamaan itselleen riittävää toimeentuloa.
kiehtovina ja mystisinä asioina ja mikä nyt ei uteliasta ihmismieltä kiinnostaisi. Muutnekin horoskooppi sivuaa ihmisen luonnetta ja ajatusmaailmaa, toisin kuin talous ja yhteiskunta. Horoskooppi on henkilökohtaisempaa, ehkä siksi se suututtaa jos omaa merkkiä haukutaan..
Ja mä neitsytihmisenä olen todella kamala nipottaja, kaksinaamainen niuhottaja ja yli-innokas analysoija joka sairastaa ortoreksiaa :D- ap.
vuoteen pohjalla kymmenen vuoden kuluttua ja loppuelämäsi? Haetko lohtua edelleen vain horoskoopeista vai tulisiko silloin mieleen edes hetkellisesti, että kunpa yhteiskunta olisi inhimillisempi köyhiä ja sairaita kohtaan? Hekotuttaako vielä se, että yhteiskunnan rahat ohjautuvat parempiosaisille?
ap. kirjoitti:
vuoteen pohjalla kymmenen vuoden kuluttua ja loppuelämäsi? Haetko lohtua edelleen vain horoskoopeista vai tulisiko silloin mieleen edes hetkellisesti, että kunpa yhteiskunta olisi inhimillisempi köyhiä ja sairaita kohtaan? Hekotuttaako vielä se, että yhteiskunnan rahat ohjautuvat parempiosaisille?
sairaalassa kymmenen vuoden kuluttua ja koko loppuelämäni :)
"Haetko lohtua edelleen vain horoskoopeista"
Heh, en suinkaan vain horoskoopeita. Mulla on upeita ystäviä ja perhettä jotka rakastaa mua, mulla on kirjallisuus ja netti, mulla on minuuteni ja tahtoni. Mulla on kaikki mitä mä ikinä tarviin, vaikka makaisin sairaalassa koko loppuelämäni :D
Vois se ehkä vähän vituttaa, ettei asiat mene niin kuin haluaisi mutta niin se aina menee ja miksi just mun kohdalla pitäis tehdä poikkeus?- ap.
alruna kirjoitti:
sairaalassa kymmenen vuoden kuluttua ja koko loppuelämäni :)
"Haetko lohtua edelleen vain horoskoopeista"
Heh, en suinkaan vain horoskoopeita. Mulla on upeita ystäviä ja perhettä jotka rakastaa mua, mulla on kirjallisuus ja netti, mulla on minuuteni ja tahtoni. Mulla on kaikki mitä mä ikinä tarviin, vaikka makaisin sairaalassa koko loppuelämäni :D
Vois se ehkä vähän vituttaa, ettei asiat mene niin kuin haluaisi mutta niin se aina menee ja miksi just mun kohdalla pitäis tehdä poikkeus?rahaa säästössä, että pystyt makaamaan siellä sairaalassa ja sinulle kannetaan ruoka nenän eteen? Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että sairaaloihin on mahdollisuus päästä muutkin kuin hyvätuloiset?
- sinun mietteitä.
ap. kirjoitti:
rahaa säästössä, että pystyt makaamaan siellä sairaalassa ja sinulle kannetaan ruoka nenän eteen? Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että sairaaloihin on mahdollisuus päästä muutkin kuin hyvätuloiset?
Sairaalassaolo ei ole kiinni varallisuudesta, ainakaan vielä. Jokainen hoidetaan, vaikka olisivat miten köyhiä. Oletko kuullut koskaan maksukatosta esim.?
- ap.
sinun mietteitä. kirjoitti:
Sairaalassaolo ei ole kiinni varallisuudesta, ainakaan vielä. Jokainen hoidetaan, vaikka olisivat miten köyhiä. Oletko kuullut koskaan maksukatosta esim.?
kymmenen vuoden päässä olevasta ajasta - koko ajan hoitopuoli kokee leikkauksia ja avohoito on in. Leikkausjonoihin voi kuolla jo nyt.
- kanssa käymme
ap. kirjoitti:
kymmenen vuoden päässä olevasta ajasta - koko ajan hoitopuoli kokee leikkauksia ja avohoito on in. Leikkausjonoihin voi kuolla jo nyt.
yleisellä puolella yksityisen sijaan, vaikka olisikin yksityiseen varaa. Kannaotto kai tämäkin heikomman lenkin puolesta :).
ap. kirjoitti:
rahaa säästössä, että pystyt makaamaan siellä sairaalassa ja sinulle kannetaan ruoka nenän eteen? Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että sairaaloihin on mahdollisuus päästä muutkin kuin hyvätuloiset?
rupee semmoseen säästämään. Tylsää odottaa meteoriittia taivaalta niskaan ja unohtaa elämästä nauttiminen.
jotka katsovat horoskoopeilla olevan selitysvoimaa mieltävä kaiketi horoskoopit kosmisen ja muuttamattoman totuuden llmentyminä, jota ei saa altistaa kritiikille. Horoskooppien vastustajat ovat toista mieltä. Intohimoinen asetelma totuuden oikeellisuudesta on valmis.
Toimeentulotuki on maallinen ja sopimuksenvarainen järjestely, jonka avulla ei ratkaista kohtaloa ja paikkaa universumissa. Siksi hyökkäys horoskooppia vastaan on hyökkäys yksilön maailmankuvaa ja sitä myöten psyykeä kohtaan.
"Eivätkö ihmiset tiedosta omaa sosiaaliryhmäänsä vaan kuvittelevat olevansa yhtä suurta eliittiä?"
En tiedä.- ap.
satoja eri suuntauksia ja selityksiä, samoin kuin uskonnoissakin. Kyllä tuossa vaaditaan suurta tahdonvoimaa uskoa johonkin yliluonnolliseen. Perinteisiin uskontoihin kuulunee kuitenkin useimmin tuo köyhistä ja sairaista huolehtiminenkin, mutta miten on laita horoskooppeihin uskovien suhteen?
ap. kirjoitti:
satoja eri suuntauksia ja selityksiä, samoin kuin uskonnoissakin. Kyllä tuossa vaaditaan suurta tahdonvoimaa uskoa johonkin yliluonnolliseen. Perinteisiin uskontoihin kuulunee kuitenkin useimmin tuo köyhistä ja sairaista huolehtiminenkin, mutta miten on laita horoskooppeihin uskovien suhteen?
ovat mun mielestä aika lailla yksilön kannalta fatalistisia uskontoja, jotka toimivat itseään toteuttavien ennustuksien tavoin. Yhteiskuntajärjestyksestä ne eivät taida sanoa mitään?
- ap.
Einsten1 kirjoitti:
ovat mun mielestä aika lailla yksilön kannalta fatalistisia uskontoja, jotka toimivat itseään toteuttavien ennustuksien tavoin. Yhteiskuntajärjestyksestä ne eivät taida sanoa mitään?
mikä horoskooppisuuntaus on oikea? Onko se tunne sydämessä?
- lukuunottamatta
kukaan tiedä eliitistä vittujakaan.
- Mistäs tiedät
kuinka monta turhautunutta eliittirouvaa tänne kirjoittelee pitkästyneenä? :)
- lukuunottamatta
>Miten voi kokea omaan horoskooppimerkkiin kohdistuvan arvostelun suurena loukkauksena, mutta omaan sosiaaliryhmään kohdistuva pilkka ei herätä mitään tunteita?
Eikö tuo kysymys nyt kerro jo kaiken lapsellisuuden mitä täällä on. Ehkä niihin horoskooppeihin uskotaan sittenkin enemmän kuin julkisesti halutaan myöntää...
- ap.
ilmeisesti enemmän onnenkivistä, kuten rubiini tai timantti tai onnenpäivästä tai onnenväristä ja nuo sitten kai ratkaisevat ihmisen maalliset valinnat?
- -hyvä kysymys-
En tiedä. Voisiko olla kyse jostakin sellaisesta, että jotkut ovat kulttuurillisesti kasvaneet ympäristöissä, jossa ns. "heikkoutta" ei saa näyttää, eli että todellisia tunteita herättävien asioiden kohdalla olisi esitettävä näennäisesti piittamatonta? Tai sitten heitä vain oikeasti eivät kiinnosta yhteiskunnalliset aiheet ja epäkohdat?
En nyt kylläkään tiedä, että mihin asiaan viittaat...Itse en yleensä lue horoskooppikeskusteluja. - scale
Mä kun en usko horoskooppiin, niin en voi edes suuttua oman horoskooppimerkkini haukkumisesta.
sitä voi miettiä. Itse skippaan yleensä horoskooppikeskustelut, koska on vähän uskonpuutetta niihin, vaikka toisaalta ajankuluksi niistäkin voi jotain vääntää.
Mutta nuo sosiaaliryhmät jäivät mietityttämään. Itselle on ainakin hyvin epäselvää mihin sosiaaliryhmään itse kuulun. Ehkä se on yleisempikin ajatus, vaikka tiedän myös, että Suomessa on selkästi köyhiä ja hyvätuloisia ja erot kasvavat huimaa vauhtia. On myös oikeasti aika suuri ryhmä niitä jotka eivät miellä omaa ryhmäänsä tai tilanteet muuttuvat.
Itse kannan osittain omien elämänkokemusten myötä huolta eritoten vanhuksista, työttömistä, mielenterveyspotilaista, joita työnnetään yhä härskimmin avohoitoon, kotihoidon tuista, kun halutaan hoitaa lapsia, vanhuksia tai sairaita kotona, mutta siihen ei anneta taloudellista mahdollisuutta. Näitäkin ihmisiä kuuluu jokaiseen sosiaaliryhmään ja tietysti varakkaimmilla on asiat paremmin. Mutta ihminen voi myös nopeasti pudota johonkin luokkaan omien valintojen takia tai toisaalta valitsematta.- arvoinen..
aloitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1503344
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau592658Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.302080- 1301667
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831524- 771518
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3661453- 911160
- 891115
On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle
Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou1951086