Basiron geeli +mustapäät

kysymyksiä.

Olen aloittanut käyttämään basiron 5% geeliä, ihossa paljon mustapäitä nenä,nenän pielet arpia. Sekä kerran kuussa tulee finnejä vähän.

Kuinka kauan kestää ennenkuin näkyy tuloksia? auttavatko edes mustapäihin? entä ihon rasvaisuuteen?

Sulattaako basiron geeli niitä mustapäitä jotenkin vai pienentää vaan?

Pesen kasvot nivean cleanin milkillä taikka vain erisanin kosteusemulsiolla. (onko hyvä ratkaisu?) illalla laitan geeliä kasvoille ja aamulla pesen pois. Aamulla laitan kosteusvoidetta (erisan kosteusemulsio). Bongasin kosteusvoide pullon ainesosista mineral oil-kohdan, onko se huono juttu? jostain olen lukenut että mineraali öljy huono juttu iholle? tai aiheuttaa finnejä? vai onko väärä tieto..
enkä tiedä muista kosteusvoiteista mitään..vinkkejä?

Kannattaako mennä kosmetologille jossain vaiheessa puhdistukseen ja sen jälkeen jatkaa geelin käyttöä?
Meneekö kasvot ihan kirjaviksi puhdistuksen jälkeen? jos puristavat kaikki mustapäät veke? sattuuko se?

3

3918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • futuredoc

Basironin tehoava aine on nimeltään bentsoyyliperoksidi. Se on hapettava aine. Bakteerit eivät siedä tätä happea, joten basiron tappaa aknebakteerit (Probacterium Acnes) tehokkaasti. Sen lisäksi basironilla on ihoa kuivattava ja kuoriva vaikutus, eli kyllä se tehoaa myös ihomatoihin ja tukkeumiin. Parhaiten se tehoaa kuitenkin tulehdukselliseen akneen.
      Basironin bentsoyyliperoksidi altistaa uv-valolle, joten sinun pitäisi käyttää sen päällä uv-suojan (spf) sisältävää kevyttä kosteusvoidetta. Esimerkiksi Vichyn Promat on mattapinnan jättävä voide, jossa on suojakerroin 15. Clarinsilta löytyy huipputuote, Oil Free Day Screen SPF40.
      Kerroit kuinka ihossasi on paljon mustapäitä, mutta ei niinkään finnejä. Hanki jokin kemiallisesti kuoriva puhdistusaine, esim. NEUTROGENA VISIBLE CLEAR BLACKHEAD ELIMINATING SCRUB, joka kuorii sekä kemiallisesti (salisyylihappo) mekaanisesti rakeilla. Sun ihon pitää päästä uudistumaan, jotta pääset eroon tukkeumista.
      Ja basironista vielä.. se on aika voimakas tuote. Voi olla turhankin voimakas ja ärsyttää varsinkin jos on herkkä iho (kokemuksen syvällä rintaäänellä) Salisyylihappo ja glykolihappo on sanoja, jotka kannattaa painaa mieleen. Ja muista riittävä kosteutus. Mineraaliöljy ei sinänsä ole tukkiva ainesosa, koska sen molekyylit on liian isoja tukkimaan ihohuokosen. Sen sijaan monet kasviöljyt tukkivat ihoa ja ärsyttävät (allergeenít) Mutta tästä aiheesta moni on eri mieltä, varsinkin kosmetologit, jotka yrittävät haukka apteekkikosmetiikan, jotta asiakkaat ostaisi niiden kalliista silikonitököttejä. Mä itse luotan apteekkissa myytäviin sarjoihin (esim. eucerin tai vichy) ja lääketehtaiden valmistamiin tuotteisiin (perusvoiteet ym.) koska omistan allergisen herkän ihon.

• Kaunis iho

Hei. Sun kannattaisi pestä ihosi aamuin illoin sellaisilla tuotteilla jotka puhdistavat ihohuokosesi. Sen jälkeen kasvovesi ja hyvää kosteusvoidetta päälle. Joka aamu ja joka ilta. Kerran viikossa syväpuhdistava kasvonaamio (Freemanilla on hyviä ja tosi edullisia). Kannattaa hankkia apteekista hyvät tuotteet ja kysyä suoraan neuvoa heiltä ihonhoidon suhteen, ne osaavat auttaa. Apteekista saa hyviä ihonhoitotuotteita samaan hintaan kuin marketeista, halvemmallakin.

Ja sitten tosta Basironista... En olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta naamani on aivan LOISTAVASSA kunnossa!! Sain joululahjaksi Vichyn tuotteita rasvaiselle iholle, ja kävin itse ostamassa siihen päälle Basironia, ja tadaa!! Mustapäät alkaa hävitä jo parin päivän jälkeen. Finnejä mulla on aina ollut tosi vähän, tulee ehkä yksi tai kaksi kuukaudessa, eli siis ihoni on aina ollut hyvässä kunnossa, lukuunottamatta mustapäitä ja öljyisyyttä (ja niitähän riittää). Mutta nyt kun oon alkanu käyttää Basironia, ei iho ole aamulla ollenkaan rasvanen, eikä kiillä paljoa yhtään, ihanaa! Joillekin se on ehkä liian tujua, eli kannattaa alotella varovasti sen käyttö ettei näytä palovammapotilaalta seuraavina päivinä.

Mulle on kertyny vain hyvä kokemuksia tästä tuotteesta, toivottavasti teillekin!! :)

• finninaaman äiti

käyttäkää siis valkoisia pyyhkeitä - muuta vikaa tuotteessa ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4393
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3015
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2918
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2605
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2279
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2035
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1683
    Aihe