Verikoe

jaa-ahs

Kauankos tuo nikotiini pysyy veressä, ja voiko sitä huomata verikokeen avulla?

39

21563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aschii

      Nikotiinin puoliintumisaika veressä on 2 tuntia. Mutta taitaa kestää 3-4 päivää ennen kuin nikotiini on poistunut elimistöstä. Nikotiini hajoaa kotiiniksi joka taas on hitaasti hajoava aine ja myös riippuvuutta aiheuttava. Verestä tupakan käyttö todetaan kotiini-testillä. Näitä tekevät esim. vakuutusyhtiöt henkivakuutusten yhteydessä.

      • se ei

        näy kokeessa jos polttaa 2-3h ennen normeja verikokeita?


      • aschii
        se ei kirjoitti:

        näy kokeessa jos polttaa 2-3h ennen normeja verikokeita?

        2-3 h on niin lyhyt aika että siinä näkyy varmaan kaikki aineet. Nikotiini tunnistetaan siis kotiinitestillä ja tässä tupakointi saadaan näkyviin luultavasti viikonkin päästä. Nikotiinia ei siis edes haeta vaan sen aineenvaihduntatuotetta. Lääke- ja huumetesteissä usein ei etsitä itse ainetta vaan sen metaboliatuotetta koska ne yleensä pysyvät elimistössä pidempään.


      • Anonyymi

        Joo nii mäki luulin se ei puoliinu koskaa.Ei oo mittaria kun vanha viltteri jossain haisee se on pahaksi...


    • jokuäijäfromkela

      mitä jos on käyttäny n.13-15h ennen verikokeita nuuskaa nii näkyykö se nikotiini vielä verikokeessa?

      • 8765

        Samaa nikotiinia siinä nuuskassakin on, eli 13-15h ei riitä alkuunkaan.


      • Anonyymi
        8765 kirjoitti:

        Samaa nikotiinia siinä nuuskassakin on, eli 13-15h ei riitä alkuunkaan.

        No mikä sit riittää


    • TommostaLöyty

      Virtsasta:
      Kotiniinina nelisen pv.

      Verestä:
      Nikotiini 3 pv
      Kotiniini 10 pv

      Syljestä:
      Nikotiini 4 pv

      Hiuksista:
      jopa 3 kk

      Määrät siis sellaselle kuka ei polta säännöllisesti.

    • boss6999

      entäs perus verikokeissa missä ei etsitä niksaa

    • ddddddddddddddd

      en tie

    • Pekkakdn

      Siis kauan nuuska on jotenki havaittavissa Jos joutuu johonki tutkintoihin

      • Kaksi viikkoa.


      • Jokurändömi123

        Ei oo kahta viikkoa itekki käytin pussin joku 3pv ennen verikokeita eikä näkyny


      • Leevi66773

        Milloin?


    • kaverin-luona

      Ei tupakointi ole laitonta. Eli jos löytyy, niin sanot että mitä sitten, mitä se sinulle kuuluu. Kävit kaverin luona joka poltti ja meni itselläkin savua henkeen.

    • Niniini

      Ei se ole laitonta kuin alaikäisenä, vaikka tupakka tappaa lähinnä vanhempaa väkeä, joskin joitain valitettavia poikkeuksia on siinäkin.

    • nisti

      Kuukaudessa häviää ja ei oo meikäläisellä missää kokeissa näkyny vaikka nutua on tullu käytettyä

    • help

      Käytin äskön pussin ja verikokeet 6h päästä ja oon alaikäne. Näkyykö se niksa ja mainitseeko ne jotenki siitä vanhemmille?

      • kjhkjhkjjkhjkh

        Laaja verenkuvakaan ei tutki nikotiinia. Se ei normaaleissa testeissä näy, jos sitä ei erikseen haeta. Jos haettaisiin, niin varmasti sinulla näkyisi.


      • Leevi77777

        Äijä o salee 12 niiku mäki sama ongelma 😂


      • Nuuskabotti

        Ei ne kerro lääkärit kerro vanhemmille niil o vaitiolo velvollisuus mut joo itelläki sama ongelma


      • Anonyymi
        Nuuskabotti kirjoitti:

        Ei ne kerro lääkärit kerro vanhemmille niil o vaitiolo velvollisuus mut joo itelläki sama ongelma

        Paitsi jos porukat o mukana ku käyt siellä hammaslääkäris tai mis vitus käytkää


      • Anonyymi
        Leevi77777 kirjoitti:

        Äijä o salee 12 niiku mäki sama ongelma 😂

        Sama tääl hitto tää generaatio on pilattu😂


      • Anonyymi
        Leevi77777 kirjoitti:

        Äijä o salee 12 niiku mäki sama ongelma 😂

        Mullaki😂😂


    • NIKSAPEIKKO

      Työnnä löyly kauha perseeseen

    • Anonyymi

      Enpäs tiiä mutta nuuska on äijille

      • Anonyymi

        Oon muija ja käytän odenssii niiku muutaman kerran päiväs, ei oo biitti äijille.... ja vielä päälle että feministit hirteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon muija ja käytän odenssii niiku muutaman kerran päiväs, ei oo biitti äijille.... ja vielä päälle että feministit hirteen

        hävettää sun puolesta.


    • Anonyymi

      Ei se näy missään jos sitä ei vaadita

    • Anonyymi

      Mites on?
      Oon ny poltellu lähiviikkoina noin 400 hatsii vapesta ja on tulos 5 päivän pääst verikoe nii näkyykö se siin

      • Anonyymi

        näkyks sulla?? itellä on huomenna verikoe ja oon alaikäne..


    • Anonyymi

      Näkyy ja samaa jos poltat

    • Anonyymi

      otin pari hatsii kaverilta eilen ja mul ois huomenna verikoe mis ei etitä niksaa nii näkeeks ne sen silti

    • Anonyymi

      Onko jokin aine/lääke mikä ottaa nikotiini pois virtsanäyteessä

      • Anonyymi

        11.01.2023 ois näytön otto ennen leikkausta .17.02.2023


    • Anonyymi

      Ois home verikoe mis etitää alkoholii ja oli nuuska huules 1pv sit nii näkyykö se verikokees??arvostaisin jos joku vastais nopee ku stressaa

    • Anonyymi

      Näkyykö sähkö tupakka virtsa kokeissa?

    • Anonyymi

      emt

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä veetit setit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe