Silmien yläluomileikkaus

kokemuksia?

Olen menossa silmien yläluomileikkaukseen koska luomet ovat roikkuneet aina. Olen vasta alle 30v.

Haluaisin kysyä kokemuksia, kaikenlaisia koskien leikkausta; sattuiko, koitko epämiellyttäväksi, paljonko maksoit. Entä leikkauksen jälkeen, kauanko turvotus kesti? Tuliko mustelmia? Oletko tyytyväinen? Näkyvätkö arvet?

Mielelläni kuulisin kaikenlaisia kokemuksia ja huomioita:)

9

1672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertomuksia...

on runsaasti, mutta taitavat olla hieman kauempana. Mutta eiköhän löydy hakutoiminnolla.

Mutta voinhan (taas kerran) vastata.
      Oma leikkaukseni tehtiin runsas vuosi sitten radiotaajuusveitsellä (vaikuttaa paljon näihin kommentteihini). Puudutuspiikit sattuivat hieman Emla-käsittelystä huolimatta. Sen jälkeen ei ollut kipuja eikä tuntunut epämiellyttävältä. Vielä jokin aikaa sitten kyseinen sairaala mainosti yläluomileikkausta edelleen samalla 890 € hinnalla jonka minäkin maksoin. Kipuja ei ollut leikkauksen jälkeen. Turvotus tuli voimakkaana leikkausta seuraavana yönä, mutta laski nopeasti parissa päivässä kylmällä hautoen. Viimeiset turvotukset poskipäistä lähti neljäntenä päivänä. Mustelmia ei tullut lainkaan. Olen tyytyväinen tulokseen. Arvet näkyvät vaaleina osittain kun katson 5x suurentavalla peilillä ja tiedän missä ne ovat. Sivullinen ei niitä huomaa läheltäkään katsoessa. Pystyin kulkemaan julkisesti heti kun pahimmat turvotukset oli laskenut. Koska käytän silmälaseja, niiden alta ei huomannut edes niitä kapeita haavateippejäkään ja ompeleiden poiston jälkeen ei enää sivullisetkaan huomanneet mitään.

• käynyt

Kävin silmien yläluomileikkauksessa kuukausi sitten. Olen 40v. nainen ja yläluomet roikkuneet lähes koko ikäni. Leikkaus maksoi 890 euroa ja lisäksi ostin ko. klinikasta 10 eurolla silmähaudemaskin, jota oli todella näppärä käyttää. Leikkaus tehtiin radiotaajuusveitsellä. Kirurgi oli erittäin miellyttävä nainen ja kokemus itse leikkauksesta positiivinen. Luomiin laitettiin ensin Emla puudutusvoidetta ja hetken päästä itse puudutuspiikit. Puudutuspiikit eivät sattuneet, ehkä aavistus hetkellinen epämiellyttävä tunne pistohetkellä. Itse leikkaus ei sattunut, mutta muutaman kerran tuntui hetken aikaa hieman epämiellyttävältä. Pahimmat turvotukset olivat noin 1-4 päivänä. Toisen silmän kulmaan tuli hyvin hentoinen mustelma, muutoin ei. Vaikeinta minulle oli nukkua puoli-istuvassa asennossa, koska olen kylkimakuunukkuja, asento jolla alaselkäkipuisena pystyn ainoastaan nukkumaan. Ulos, ruokakauppaan lähdin kolmantena päivänä aurinkolasit päässä. Tikit poistettiin viikon päästä leikkauksesta ja vielä 3 päivää pidin silmänurkkateippejä. Tikkien poiston jälkeen liikuin jo päivittäin ihmisten ilmoila. Olin tuolloin lomalla, mutta ulkonäön puolesta olisin kehdannut mennä töihin tikkien poiston jälkeen. Arvet ovat siistit, nyt kuukausi leikkauksesta on kulunut ja lähes huomaamattomat. Lopullinen leikkaustulos on nähtävissä vasta noin 1/2 vuoden päästä, pehmyt- ja lymfakudosten sekä arpien lopullinen paraneminen vie aikaa. Lopputulokseen olen 95% tyytyväinen, tällä hetkellä näyttää siltä, että yläluomista olisi voinut ottaa vielä aavistus enemmän pois, mutta toisaalta oma vikani, kun pyysin leikkaamaan melummin säästeliäästi kun liikaa. Ulkonäköni ei oleellisesti muuttunut, mutta nyt luomet eivät enää makaa silmäripsieni päällä ja olen tyytyväinen, että kävin leikkauksessa. 2 vko ennen leikkausta täytyy lopettaa verenohennuslääkkeiden ja esim. Omega-3 öljyn syönti. Jos syöt lääkkeitä kysy tarkemmin paikasta, jonne menet. 3 pv ennen leikkausta aloin myös syömään K-vitamiinia, joka paksuntaa verta, ehkäisee verenvuotoja. Nyt laitan kerran päivässä arpiin Kelo-cote silikoni geeliä (pehmentää arpia). Jos sinulla on taipumus arven liikakasvuun (keloideihin) neuvottele ensin leikkaavan kirurgin kanssa.

• vastaajille

Paljon kiitoksia kertomistanne kokemuksista. Aika on nyt varattu ja olen ilmeisesti menossa samaan paikkaan leikkaukseen koska hinta on tuo sama.

• käynyt
        vastaajille kirjoitti:

Paljon kiitoksia kertomistanne kokemuksista. Aika on nyt varattu ja olen ilmeisesti menossa samaan paikkaan leikkaukseen koska hinta on tuo sama.

Hyvin se menee, kunhan noudatat saamiasi ohjeita: ei liiallista fyysistä ponnistusta enismmäisellä viikolla, nuku pääpuoli kohoasennossa ja haudo useita kertoja päivässä silmiäsi viileällä. Välillä teki mieli raapia teippejä/tikkejä kutinan tunteen vuoksi, älä tee sitä, viileä haude silmille helpotti. Turvotuksen vuoksi silmät eivät ekalla viikolla auenneet täyteen (tai ainakin tuli semmoinen tunne) ja ylöspäin katsoessa tuntui, että pitää hieman kallistaa päätä taakse. Kun tikit oli otettu pois elämä palasi normaaliin. Kesä ja aurinko edessä, muista suojata arvet. Hyvää kesää!

• repekka

Minulle tehtiin yläluomileikkaus 2-3 vuotta sitten ei satu ei ollut oikeastaa kipuja
      jälkeenkään,turvotus noin viikko vähän mustelmia pelkäsin,et olis ollut enemmänkin ,oikeesti aika helppo juttu.
      kävin yksityisellä palvelu pelas ei ollut kovin kallis min
      un mielestäni 400-450 e

• kysyn...

..missä noin halvalla pääsit silmäluomileikkaukseen?

• llllllllllll
        kysyn... kirjoitti:

..missä noin halvalla pääsit silmäluomileikkaukseen?

Joo, Repekalla on täys dementia. Ei edes 10 vuotta sitten päässyt missään noin halvalla !

• tuolla hinnalla

Tuo on osapuilleen yhdestä silmästä maksettava hinta Suomessa. Ehkä jossakin ulkomailla saatetaan leikata molemmat sillä hinnalla.

• liinu22

Menin säästösyistä kokeneelle leikaavalle silmälääkärille leikkauttamaan luomeni, koska Oulussa plastiikkakirurgi olisi ottanut 1400 ja siihen minulla ei ollut varaa. Silmälääkärin leikkaamana maksoi 700 euroa. Silmälääkäri oli aikaisemmin leikannut ilmeisesti vain vanhoja ihmisiä, koska hänen mielestään minulla ei ollut oikein edes tarvetta leikkaukseen. Kuitenkin aamuisin kun silmät olivat turvoksissa, luomet osui ripsiin!
      Leikkaus sujui muuten ok, mutta silmälääkäri otti ihoa pois niin vähän, että luomet roikkuvat lähes yhtä paljon kuin ennenkin. Kukaan ei ole huomannut eroa, enkä huomaa minäkään. Valitin pontevasti ja sain kuin sainkin rahani takaisin, mutta nyt siis luomet roikkuvat yhä, viime kesän kesälomasta meni viikko hukkaan ja kärsin turhaan leikkauksen, jota ei voi mukavaksi kokemukseksi kehua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      185
      1559
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      204
      1481
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1144
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      44
      846
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      711
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      710
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      691
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      646
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe