Neurolepti-helvettiä

Sakke*

Lääkäri pakottaa käyttämään neuroleptilääkitystä.
Olo on hermostunut, levoton ja ahdistunut ja masentunut.
Mitä enemmän näitä lääkkeitä syö sitä enemmän masentaa.

29

5649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuroleptiä

syöt!?Jos et oo pakkohoidos,ei kukaan voi pakotta syömään mitään lääkettä.

• sassuli25

Minulla diagnosoitiin joku aika sitten ADHD. Sitä ennen olin osastohoidossa vastoin omaa tahtoani VÄITETYN itsemurhayrityksen takia. Tämä yritys oli, että otin bentsoja hieman sallittua enemmän (tyhmää) tarkoituksena savuttaa pieni pillerihumala. Koska olin koko päivän ollut syömättä, kävi siinä niin että pyörryin kadulla ja jouduin sairaalaan, jossa vetivät selityksistä huolimatta omat johtopäätökset ja lähettivät psykiatriselle. Siellä uskoivat kyllä että kyseessä ei ollut mikään yritys, mutta väittivät sen olevan persoonallisuushäiriö, oireena levottomuus ja unettomuus, johon lykkäsivät seroquelia. jo pieni annos tätä lääkettä sai pääni aivan sekaisin, ja kun valitin lääkkeen sopimattomuudesta, he päättivät että annos onkin liian pieni ja nostivat sitä. Oireet lisääntyivät, ja aina sanoessani jotain, lääkettä tungettiin lisää. Lopulta annos oli 1200mg/vrk, pyörrytti ja alkoi tulla mm näköharhoja ja muistikatkoksia (joiden aikana oli yleensä tapahtunut jotain outoa). Tässäkään vaiheessa ei lääkkeessä ollut heidän mielestä mitään vikaa, vaan minulla todettiin ns psykoottinen tila. Lopulta, kun osastolta kotiuduin, heitin saman tien seroquelit mäkeen ja oireet loppui kuin seinään. Ja nyt siis selvisi että diagnoosikin oli aivan väärä. Että erehtyväisiä ovat lääkäritkin. Tässä minun kokemukseni neurolepteista, ei kovin positiivinen. Kaikille nämä lääkkeet eivät vaan sovi.

• ei sopinut mullekaan
        sassuli25 kirjoitti:

Minulla diagnosoitiin joku aika sitten ADHD. Sitä ennen olin osastohoidossa vastoin omaa tahtoani VÄITETYN itsemurhayrityksen takia. Tämä yritys oli, että otin bentsoja hieman sallittua enemmän (tyhmää) tarkoituksena savuttaa pieni pillerihumala. Koska olin koko päivän ollut syömättä, kävi siinä niin että pyörryin kadulla ja jouduin sairaalaan, jossa vetivät selityksistä huolimatta omat johtopäätökset ja lähettivät psykiatriselle. Siellä uskoivat kyllä että kyseessä ei ollut mikään yritys, mutta väittivät sen olevan persoonallisuushäiriö, oireena levottomuus ja unettomuus, johon lykkäsivät seroquelia. jo pieni annos tätä lääkettä sai pääni aivan sekaisin, ja kun valitin lääkkeen sopimattomuudesta, he päättivät että annos onkin liian pieni ja nostivat sitä. Oireet lisääntyivät, ja aina sanoessani jotain, lääkettä tungettiin lisää. Lopulta annos oli 1200mg/vrk, pyörrytti ja alkoi tulla mm näköharhoja ja muistikatkoksia (joiden aikana oli yleensä tapahtunut jotain outoa). Tässäkään vaiheessa ei lääkkeessä ollut heidän mielestä mitään vikaa, vaan minulla todettiin ns psykoottinen tila. Lopulta, kun osastolta kotiuduin, heitin saman tien seroquelit mäkeen ja oireet loppui kuin seinään. Ja nyt siis selvisi että diagnoosikin oli aivan väärä. Että erehtyväisiä ovat lääkäritkin. Tässä minun kokemukseni neurolepteista, ei kovin positiivinen. Kaikille nämä lääkkeet eivät vaan sovi.

mutta Deprakine Seroquel on sopiva yhdistelmä meikälle ja mainitaan myös kaksisuuntaisuuden käypä hoito -suosituksissa. Joskus (usein) lääkeyhdistelmät parempia kuin yksittäiset lääkkeet.

• lääkkeet!

Jos olet syönyt lääkkeitä pitkään, niin tee lopetus vähitellen.

• -

Lääkkeitä ei kannata käyttää, mikäli ne eivät lisää omaa hyvinvointia ja elämänlaatua. Lääkäri, joka pakottaa käyttämään lääkkeitä, on ilmeisesti yleisen terveydenhuollon palveluksessa. Kaikki terapeutit eivät suosittele lääkehoitoa. Siirtymällä yksityiselle lääkärille tai terapeutille voi itse päättää millaiseen hoitoon suostuu ja jatkaako hoitoa vai ei.
      Psykologisiin oireisiin on paljon homeopaattisia sekä yrtti- ja kukkaterapiavalmisteita, joilla ei ole haittavaikutuksia.
      Luontaistuotteista masennukseen ja itsemurha-ajatuksiin käy homeopaattinen Aurum ja hermostuneisuuteen, stressiin sekä ADHD-oireisiin mm. homeopaattinen Avena sekä kauranverso-yrttiuute.
      Astra Zenecaa vastaan on nostettu joukkokanne Yhdysvalloissa Seroquelin aiheuttamien haittavaikutusten, sokeritaudin, takia. Seroquel, kuten moni muukin psyykenlääke, aiheuttaa myös neurolepti maligni-syndroomaa, NMS, mikä johtaa mm. munuaisvaurioon, koomaan ja kuolemaan.
Psyykenlääkkeistä johtuva lihominen ja verenpaineen nousu vahingoittavat verisuonia ja sydäntä, mikä voi aiheuttaa sydänvaurion.
BBC uutisoi muutama kuukausi sitten psyykenlääkkeiden aiheuttaneen geneettisesti periytyviä kehityshäiriöitä vuosia lääkkeiden lopettamisen jälkeen.

Linkki:
      http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_7982000/7982021.stm

• ss6768

Neuroleptit aiheuttaa vahinkoa aivoille.

Rules of the game:
      0) Never, ever don't start (high-dose) neuroleptics
      1) If you have started high-dose neuroleptics, you cannot stop (possible cognitive deterrioration and brain damage)
      2) If you have stopped neuroleptics, you cannot start (possible cognitive deterrioration and brain damage)
      3) The only option after more than a brief neuroleptics use is to continue use them
      4) If you are using (high-dose) neuroleptics what you can do is to:
      1) find out lowest possible safe maintenance dosage for neuroleptics
      2) VERY gradually reduce dose to that level
      3) even more gradually (over several years) keep reducing neuroleptics dose towards zero
      4) use GOOD psychiatrist to help with withdrawal process

http://books.google.fi/books?id=aw5EsLy-hRIC&lpg=PT166&dq=neuroleptics withdrawal cognitive&pg=PA1#v=onepage&q=neuroleptics withdrawal cognitive&f=false

• ss6768

Rules of the game:
      1) If you have started high-dose neuroleptics, you cannot stop (possible cognitive deterrioration and brain damage)
      2) If you have stopped neuroleptics, you cannot start (possible cognitive deterrioration and brain damage)
      3) The only option after more than a brief neuroleptics use is to continue use them
      3) even more gradually (over several years) keep reducing neuroleptics dose towards zero
      5) NEVER EVER DON'T STOP COLD TURKEY [HIGH-DOSE NEUROLEPTICS] (except 1-3 days use)
      => permanent brain damage and reduction of cognitive abilities

http://books.google.fi/books?id=aw5EsLy-hRIC&lpg=PT166&dq=neuroleptics withdrawal cognitive&pg=PA1#v=onepage&q=neuroleptics withdrawal cognitive&f=false

• kokre8980943

Rules of the game:
      5) NEVER EVER DON'T STOP COLD TURKEY [HIGH-DOSE NEUROLEPTICS] (except 1-3 days use)

• kokre8980943

Rules of the game:
      => high-dose neuroleptics withdrawal can take as long as 2 years

• räyh!

Ei noita paskoja ole pakko ottaa, kun niitten vaikutukset on: väsymys toisilla, rauhattomuus muilla, masennus kolmansilla ja ajatuksen tappaminen kaikilla.

Kukaan ei niitä valvo varsinaisesti. Jos on joku kukkahattutäti mielenterveyshoitajana, niin käyt vaan psykiatrilla ja haet reseptin ja ostat 1:n satsin hyllylle ja tyhjennät puoli purkkia suoraan roskiin ja jatkossa tuikkaat reseptit samantien roskiin jättäen sen yhden purkin sinne silmänlumeeksi.

Mihinkään ns. mielisairauteen ne ei auta. Onko tässä maailmassa edes sellaista? Mun mielestä kaikki on hulluja tai selväjärkisiä.. varsinkin kun ne kaikkein hulluimmat juoksee tuolla vapaana ja terveemmät istuu hullujenhuoneella. Vähän niinkuin vertauskuvana vertaisi: yökerhoa La-Su välisenä yönä klo 01.00 ja kirjaston lukusalia.

Itselläkin "määrätty" otettavaksi Leponex "Veto-vex" 400g päivässä ja silloin tällöin otan 1 tabletin eli 100 grammaa nukahtamislääkkeeksi illalla. Muuten koske tikullakaan sen saatanallisen väsyttävyyden takia ja siten myös aivojen nollat tauluun -tilan takia. Nukkua ei kuitenkaan voi kokoajan.. muuten vaan maata sitten koko päivä aamusta iltaan reporankana ja puoli-vittuuntuneena.

Mitään sekään lääke ei muuta tuolla pääkopassa mihinkään suuntaan, kun kaikki on kunnossa, mutta minkäs sille mahtaa, kun seinätkin vastaa ja ymmärtää enempi kuin nyky-psykiatrit. Ne vitut veisaa, kunhan saavat kirjoittaa reseptejä ja rikastuttaa lääkeyhtiöitä.

• birdy88

Neurolepteistä olen itse syönyt hetken itse lopetettuani vaarallisten sivuvaikutuksien takia mm ; risperdonia,-
        truxalia,-ketipinoria,-peratsinia ja mitä näitä nyt olikaan?Mun henk.koht mielipide on ettei ntämä lääkeryhmä sovi kuin ihmisille,jotka kuulevat ja näkevät jatkuvasti jotain epänormaalia.Vakavaan skitsofreeniseen tilaan siis.Neuroleptit nyt vaan sattuu oleen halpoja lääkkeitä ja tuntuu että jonkinmoinen trendi lääkäreiden keskuudessa määrätä niitä!Joo ei siinä mitään kivaa,kun ei aiheuta riippuvuutta,mutta mitens ne lukuisat sivuvaikutukset?MYRKKYÄ!

• birdy88

Neurolepteistä olen itse syönyt hetken itse lopetettuani vaarallisten sivuvaikutuksien takia mm ; risperdonia,-
        truxalia,-ketipinoria,-peratsinia ja mitä näitä nyt olikaan?Mun henk.koht mielipide on ettei ntämä lääkeryhmä sovi kuin ihmisille,jotka kuulevat ja näkevät jatkuvasti jotain epänormaalia.Vakavaan skitsofreeniseen tilaan siis.Neuroleptit nyt vaan sattuu oleen halpoja lääkkeitä ja tuntuu että se on jonkinmoinen trendi lääkäreiden keskuudessa määrätä niitä!Joo ei siinä kiva ,kun ei aiheuta riippuvuutta,mutta mitens ne lukuisat sivuvaikutukset?MYRKKYÄ!

• birdy88

truxalia,-ketipinoria,-peratsinia ja mitä näitä nyt olikaan?Mun henk.koht mielipide on ettei ntämä lääkeryhmä sovi kuin ihmisille,jotka kuulevat ja näkevät jatkuvasti jotain epänormaalia.Vakavaan skitsofreeniseen tilaan siis.Neuroleptit nyt vaan sattuu oleen halpoja lääkkeitä ja tuntuu että se on jonkinmoinen trendi lääkäreiden keskuudessa määrätä niitä!Joo ei siinä kiva ,kun ei aiheuta riippuvuutta,mutta mitens ne lukuisat sivuvaikutukset?MYRKKYÄ!

• PHHYKY

Jouduin viime toukokuussa pakkohoitoon mennessäni Päijät-Hämeen keskussairaalaan hakemaan antibioottia virtsatietulehdukseen. Minulla oli aikaisemmin ollut masennusta ja univaikeuksia ja jo tuolloin oli todettu, että neuroleptit ovat pahinta myrkkyä mitä minull voi antaa. Koskaan ennen pakkohoitoon ja pakkoneuroleptien syöttöä en ollut halunnut kuolla.
        Pakkohoidossa minulle pakkosyötettiin (tai aluksi annettiin injektiona kun en suostunut suyömään) neuroleptejä huolimatta siitä että sanoin että oloni on kestämätön eli haluan vain kuolla. Ainoa keino jolla selvisin elossa oli kun parin viikon jälkeen tajusin että minun on tehtävä kaikkeni teeskennelläkseni että lääkitys parantaa oloani ja olla kaikesta hoitohenkilökunnan kanssa samaa mieltä.
        Pois päästyäni olin shokissa ja meni 2kk ennen kuin ymmärsin lopettaa Olatsepiinin. Sen jälkeen kokeiltiin avohoidossa vielä kuutta muuta neuroleptiä jotka pahensivat oloani. Sen jälkeen kieltäydyin syömästä yhtään neuroleptiä johon lääkäri totesi että siinä tapauksesta odotetaan että menen niin huonoon kuntoon että minut määrätään pakkohoitoon ja pakkosyötetään neuroleptejä.
        Siitä lähtien olen joka päivä harkinnut itseni tappamista mutta apua en voi edes pyytää. Lihoin pakkohoidossa kuukaudessa 20kg jonka jälkeen olen hävennyt itseäni niin paljon ettei minulla ole lainkaan sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa. Ei ole edes vaatteita joihin pukeutua ja rahatilanteenikin kärsi huomattavasti ja huononee koko ajan.
        Neuroleptit aiheuttavat minulle halun kuolla ja vaikean itsetuhoisuuden mutta vaikka olen sen satoja kertoja sanonut en saa muuta lääkettä. Taistelen joka päivä selvitäkseni elossa kunnes neuroleptien aiheuttama totaalisen elämänhalun menetys toivoakseni helpottaa.

• PHHYKY

En taida koskaan selvitä tuosta pakkohoidosta. Se jätti niin pahat traumat, pelkotilat, paniikkikohtaukset, unettomuuden, masennuksen, ahdistuksen, toivottomuuden, arvottomuuden ja yksinäisyyden että elämänhalu on koko ajan vain hiipunut. Yritin jo maaliskuussa tappaa itseni mutta en onnistunut edes siinä ja jouduin rangaistuksena taas kk ajaksi kidute ttavaksi hullujen huoneelle. En mä jaksa enää kauaa sinnitellä. Tää painajainen ei koskaan lopu niin kauan kuin elän.

• jaksamista

Tosi surullista että koet tuolla tavalla PHHYKY. Minä olen kokenut pakkohoidon ja minulle on jäänyt samanlaisia kokemuksia. Traumoja, pelkotiloja, ahdistusta, arvottomuutta, toivottomuutta, suuttumusta ja pelkotiloja pakkolääkinnästä noilla myrkyillä ( lisäksi kehoon kajoamisesta väkisin kieltäytyessä lääkkeistä jotka saattoi jopa tehä mut sairaammaksi!) ja ollut vaikea löytää välillä elämänhalua jatkaa. Trauma on jääny siitä että oli pakko käyttää mömmöjä jotka teki hirveän oudon normaalistapoikkeavan olon ja mulla meni vielä pilleriläjä kaikenlaista joka teki todella hirveän olon. Kun yhdestä tuli huono olo, niin lääkäri lisäsi vielä toista kylkeen. Sitä pahan olon määrää ei voi kuvata. Kukaan ei kyseenalaistanut sitä että mun vointi käytännössä romahti kokoajan osastolla. Tulee välillä takaumia mieleen. Tuntuu että nuo tuolla MT-järjestelmässä on sokeita sille mitä tuollaisella ihmisille tekee. Traumaterapiasta puhuttu, mutta en tiedä voiko se korjata isoja arpia mitä jäi enkä tiedä riittääkö kenenkään psykoterapeutin ymmärryskyky haavoihin mitä mielenterveysjärjestelmä itsessään voi jättää. En aio eläissäni enää mennä osastolle enkä käyttää yhdenyhtä neuroleptiä, sen oon päättänyt ja siinä oon pysynyt. enkä mitään muutakaan pilleriä enää. Osastohoito tuntui kidutukselta jossa alistettiin toisten muottiin ja pakotettiin toimenpiteisiin mihin ei halunnut. Kun ei reagoinut hyvin niihin myrkkyihin niin eikunvaan lisää ja kaikki oma päätäntävalta riisuttiin. Kamalimmat olot tuli kun joku pilleri säännöllisen käytön jälkeen vaan lopetettiin nopeaa ja lisättiin toista tilalle.

Osaan arvostaa jokaista pilleritöntä päivää ja onneksi mulla olo vähän kohentunut päästessäni niistä pillereistä eroon. En vaan pääse valitettavasti ajatuksesta eroon että niistä jäi haittoja.

• EiNeuroleptejä

Neuroleptejä ei pidä missään tapauksessa käyttää myöskään vakavimpien
      mielenterveyteen liittyvien ongelmien hoitamiseen. Neuroleptit sulkevat
      aivojen reseptoreita estäen normaalin kommunikaation tehden ihmisestä
      tajunnaltaan lamaantuneen ja neurolepti muuttaa persoonallisuutta
      erilaiseksi. Neuroleptit tekevät psykologisten lakien mukaisesti henkilöstä
      neuroleptien sivuoireiden uhri persoonallisuuden, tietoisuudeltaan
      lamaantuneen persoonallisuuden ja seksuaalisesti vajaan persoonallisuuden. Neuroleptit haittaavat tunne elämää. Ne ovat turhin kemikaalinen ryhmä mitä on olemassa! Neuroleptin määräämistä potilaille pitää vastustaa. Älä suostu käyttämään neuroleptejä missään tapauksessa. Henkilön kellä on psyykkinen
      sairaus täytyy tiedostaa kuinka hän voi parantua ajattelemalla ja visualisoimalla positiivisesti valiten tietoisesti positiivisia ajatusrakennelmia korvaten negatiiviset ajatusrakennelmat mitkä ovat olleet syy sairauden puhkeamiselle.

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Aivan, joku voi sanoa että " ei se positiivisempi ajatus oo helppoo...". Mutta ei se olekaan. Jos haluaa parantua, on KOHDATTAVA tunteet ja niiden takana olevat ongelmat. Tämä EI onnistu lääkkeitä kayttäen, sillä ne vievät tunteet tokkuraan.
        Ja aiheuttavat lisää itsetunto-ongelmia ja fyysisiä haittoja, kuten ylipainoa ja loputonta vetämätöntä oloa.

Ottakaa tosissaan. Näitä lääkkeitä syötetään turhaan "tieteeseen" vedoten. Kyseenalaistakaa tämäm lääkebisnes ja parantukaa oikeasti. Voimia siihen!

• vuodenturhake

Kannattaa äänestää neuroleptit vuoden 2012 turhakkeeksi!

• 2+2

Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?
      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Erityisesti olen ihmetellyt, että neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unirereptorit.

Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia.

Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

Totuus lääkkeistä, lääketehtaista, lääkäreistä ja hoidosta!
      http://masennuslaakkeista.nettisivu.org/laakkeiden-vaikutukset/

Kelan lääkekorvaustilaston mukaan 1 067 964 suomalaista käytti vuonna 2010 masennus-, psykoosi-, neuroosi- ja unilääkkeitä. Lasten ja nuorten psyykenlääkkeiden käyttö on kolminkertaistunut 2000-luvulla. 15–24-vuotiaista suomalaisnuorista yli 50 000 sai viime vuonna jotakin psyyken toimintaa säätelevää lääkettä.

Selvästi käytetyimpiä ovat masennuslääkkeet. Niistä eniten kirjoitetaan SSRI-ryhmään kuuluvia selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä.

– Uudemman polven masennuslääkkeet ovat suosittuja, koska välittömät ja näkyvät haitat ovat vähäisemmät kuin vanhemman polven lääkkeissä, kertoo kliinisen psykiatrian professori Jari Tiihonen Tukholman Karoliinisesta instituutista.

Sosiologien mukaan erilaisten keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden käyttö on jo niin yleistä, että suomalainen hyvinvointivaltio on vääjäämättä muuttumassa psykofarmaseuttiseksi yhteiskunnaksi.

Kehitys on huolestuttava. Samaan aikaan kun psyykenlääkkeiden käyttö on lisääntynyt, väkivallanteot ja verilöylyt ovat tulleet osaksi suomalaisten arkea.

Kelan lääketilastojen mukaan alaikäisten psyyken lääkitseminen moninkertaistuu murrosiässä.

– Murrosikää on ryhdytty hoitamaan masennuslääkkeillä, ilman että kenelläkään on täsmällistä tietoa lääkehoidon haitoista. Normaalin kasvuun ja kehitykseen liittyvän kipuilun näkeminen lääkehoitoa vaativana oireiluna tai sairautena on äärimmäisen huolestuttavaa, ärähtää sosiologian dosentti Ilpo Helén Helsingin yliopistosta.

SSRI-ryhmän lääkkeiden haittavaikutuksista otsikoissa ovat olleet pääasiassa pysyvät seksuaalitoiminnan häiriöt. Vähemmän puhuttuja haittoja ovat itsetuhoisuus, impulsiivinen ja vastustava käyttäytyminen, yllättävät aggressiot sekä vihamielisyys.

Professori Jari Tiihosen mukaan luotettavinta tutkimustietoa on tällä hetkellä psykoosien, neuroosien ja unettomuuden hoidossa Suomessakin yleisesti käytettyjen bentsodiatsepiinien haitoista.

Dosentti Ilpo Helénin mukaan SSRI- lääkkeiden käyttömäärissä näkyy selvästi voimakkaan ja taitavasti toteutetun lääkemarkkinoinnin vaikutus.

– On korostettu hyötyjä ja vaiettu haitoista.
      http://www.apu.fi/artikkeli/laakehaitat-joukkosurmien-taustalla

Onko masennuksessa kyse siitä mitä sinä syöt vai siitä mikä syö sinua? Jos päästä "viiraa", niin se on lääkkeen puutetta. Näin kaikille lääkäreille sekä potilaalle opetetaan ja annetaan ymmärtää.

"Ruokavalio on parhaimmillaan lääkettä ja pahimmillaan sairauksille altistava. Ne, joilla on rohkeus kohdata itsensä, pääsevät hyvin eteenpäin. On myös niitä, jotka mieluummin vain kärsivät kuin tekevät paranemisen edellyttämiä fyysisiä ja/tai psyykkisiä muutoksia. Ihmisessä on itsessään paljon sekä parantavia että tuhoavia voimia. Tietyt mielenterveyssairaudet voivat johtua häiriintyneestä aivokemiasta lapsuuden kaltoin kohtelun tai muun sellaisen sijaan. Mielenterveysongelmia pitää hoitaa biokemiallisen ja fysiologisen tietämyksen avulla, ilman lääkkeitä. Nykyisin tiedetään, että ravintotekijöillä on keskeinen rooli mielensairauksien ehkäisyssä ja hoidossa."
      Lääkäri ja biokemian Tohtori Abram Hoffer
      Psykiatri Humphry Osmond

Bisnes se on kuin kannattaa ja erityisesti juuri lääkebisnes. Käyttäkööt lääketehtaat mitä tahansa lipevää sanahelinää. Totuus on, että niiden valmistamien lääkkeiden tavoiteltu vaikutus on tuottaa lääkeyhtiölle liikevoittoa ja sitähän ne tahkoavat vuosi vuodelta aina enemmän ja enemmän, vaikka kansa ei tervehdy mitenkään. Haittavaikutukset eivät haittaa.

Koululääketieteellä on paikkansa, mutta niin kauan kun ravitsemuksen ja kokonaisvaltaisen hoidon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille ei tunnusteta, ovat koululääketieteen lääkärit melko kyvyttömiä auttamaan ihmisiä lukuisissa eri sairauksissa ja siten tuleekin hoidetuksi vain oireita, eikä potilas parane.

Masennuksen omatoiminen hoito:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

• 2+2

Nuorisorikollisten väkivalta väheni lisäravinteilla!

British Journal of Psychiatry-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan nuorisovankien väkivallanteot vähenivät huomattavasti, kun heille annettiin päivittäin ruoan lisänä vitamiineja, hivenaineita ja välttämättömiä rasvahappoja. Tutkimukseen osallistui 231 nuorisovankia, iältään 18-21 -vuotiaita., jotka kärsivät keksimäärin 4 vuoden rangaistusta. Puolet heistä sai ruoan lisänä 13 vitamiinia ja 13 hivenainetta sekä EPA, DHA JA GLA rasvahappoja ja puolet vastaavia lumevalmisteita. Ruokavaliota ei muutettu millään lailla.

Tulokset hämmästyttivät niin tutkijoita kuin vankilaviranomaisiakin. Lisäravinneryhmässä väkivallanteot vähenivät lähes 40%. Millään muulla keinolla ei ole saatu vastaavaa muutosta nuorten vankien käytöksessä. Tämä tutkimus viittaa siihen, että lisäravinnehoito vaikuttaa suotuisasti joko suoraan välittäjäaineisiin tai niitä tuottavaan entsyymiin tai sen toimintaa säätelevään geeniin. Ravitsemushoito voi siis ehkäistä tai jopa parantaa näinkin vaikeita ongelmia, jotka johtuvat aivojen neurokemian epätasapainosta.

• Älä aloita

"Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosaurauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

http://psychrights.org/research/digest/nlps/OutcomeFactors.pdf

https://www.pubmed.com/pubmed/23512950

http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2012/05/Harrow.pdf

http://www.madinamerica.com/2013/09/behind-amazing-victory-mental-health-activists-robert-whitaker/

Jne. Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

• liimalääpä

Yleensä psykoosiepisodille tai muullekin mielenterveyden häiriölle on jokin muu selittävä tekijä, kuin että olet peruuttamattomasti geneettisesti sairas. Siispä ympäristötekijöillä voi paljolti parantaakin asiaa.

Ei kannata ihan kritiikittä kuunnella, mitä psykiatrit neuvovat, kun tekevät noinkin kovaa tulosta, että vakavasti mielisairaat eli 4% ihmisistä kuolee 20 vuotta nuorempina lähinnä fyysisiin sairauksiin.
      https://www.who.int/mental_health/management/info_sheet.pdf
      Siellä on lääketeollisuutta yms. vaikuttamassa.

• Anonyymi

onko teistä hauskaakin pelotella ihmisiä lääkkeistä jotkut ihmiset ei pysty ilman lääkkeitä elään normaalia elämää ja kun pelottelette täällä lääkkeillä niin jos joku ihminen sitten ei ota tarvittavia lääkkeitä voi seurauksena olla psykoosi tai masennus sairauksista riippuen lääkkeet on tarkoitettu pitään sairaus poissa

• Anonyymi

tiedän mistä puhun jos en ota neurolepti ketipinoria ja masennus lääke cibralex ssri lääkkeitä sairastun psykoosiin ja masennukseen ja se on sellainen asia että jos ei sairauteen vaikka hoitokotissa ota lääkkeitä ja sairastut psykoosiin ja masennukseen niin suljetulla psykiatrisella ne voi väkisin laittaa lääkkeet suhun tiedän tämä kun olin kerran sairaalassa niin ja häiritsin psykoosissa potilaita niin eipä siinä paljon kyselty pian oltiin lepositeissä ja kun sylkäisin diapamin suusta ulos laitettiin tiputusletkuun kaksi injektiota diapamia ja vielä sellainen että takana kaksi psykoosia että tiiän mistä puhun pahimmassa tapauksessa jos ihmiselle tulee psykoosi eikä käytä lääkkeitä voi pysyvästi jäätä siihen psykoosi tilaan ja muutes jos sitten meinaatte vedota lääkkeiten sivuvaikutuksiin niin itse psykoosi on aivoille paljon vaarallisempaa kuin lääkkeiden sivuvaikutukset varsinkin jos niitä psykooseja tulee useampi peräkkäin ja toistuvasti

• Anonyymi

Ai pelotteluako se on että sanoo suoraan mitä haittaa on lääkkeestä kokenut. Kaikilla on oikeus ilmaista kokemuksensa. Älä lue tällaisia ketjuja jos olet herkkä!

Omakin kokemus neurolepteistä oli hirvittävä ja vastaa aloittajan kokemusta.

• Anonyymi

Johan ollut ongelma. Miten lie ratkennut?

• Anonyymi

Jos ei oo jossain pakkohoidossa nii ei oo pakko ottaa mut jos haluu vedättää et ottaa nii hakee ja syöttää vaikka naapurin koiralle

• Anonyymi

Psyykenlääkkeet tappaa ihmisiä ympäri maailmaa. Tutustukaa aiheeseen vaikka lääketieteen professorin kirjan kautta Tappava psykiatria.
      Tapatte itsenne ja tuhoatte keskushermostonne. Eivät ne ole mitään lääkkeitä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3596
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe