Käännytystä???

nenada

Minulle on viimeaikoina tullut yhä selvemmäksi pari asiaa:
Ensinnäkin Maalimassa on niin monta uskontoa, koska on niin monia ihmisiä, jotka ovat eri kohdassa uskonnollisessa kehityksessään.
Toiseksi kaikki jotka uskovat Jeesukseen Krsitukseen, tai jotka olisivat uskoneet häneen, jos olisivat saaneet tiedon hänsetä, pelastuvat paikkaan, jossa Jeesus Kristus on heidän kuninkansa.

Map kirkko EI yritä käännyttää ihmisiä, vaan löytää ne, jotka ovat valmiit. Tämä on asia, jota kaikki MAP kirkon jäsenet eivät vielä ymmärrä. Meillä ei ole aikaa ruveta sanaharkaan ihmisten kanssa, vaan meidän on etsittävä ne valmiit.
Siksi minua hieman häiritsee esim tällä palstalla esiintyvä vastustus kirkkoamme kohtaan. Sanovathan useimmat täälläkin, että jokainen tulee uskollaan autuaaksi, kuitenkin kieltäen sen MAP kirkon jäseniltä tai niiltä jotka ovat kirkostamme todella kiinnostuneita.

Ne joita MAP kirkon edustajat lähestyvät voisivat olla iloisia että heistä välitetään. Yksinkertainen ei kiitos on tarpeeksi, jos ei ole kiinnostunut.
On valitettavaa, että jotkut kuitenkin tutkiessaan kuuntelevat vastustajiamme ja jättävät tutkimisen silleen. Useimmiten tuo tapahtuu muiden painostuksesta. Jos sillon MAP kirkon edustajat ottavat kuitenkin yhteyttä, ei se ole katsottava muuksi kuin todelliseksi huolenpidoksi. Heidän mielestään ko henkilö on panemassa kätensä kuumalle levylle. Annettakoon heille anteeksi heidän huolenpitonsa.

Tosiasiahan on, että ei ihminen voi tietämätttömyydessä valita, eli tiedon jakaminen on sallittava. Jokainen tehköön itse valintansa. Kenenkään ei tarvitse tuntea itseään huonoksi jos ei ole "saanut ketään mukaan" tai "saanut ketään ymmärtämään" ( joku mapn nimissä kirjoittavakin voisi hieman rauhoittua, kaikki riippuu kehitystasoista). Ihminen joko on valmis tai ei ole ja jos hän ei ole, niin hänet on jätettävä rauhaan, kuten mormonit tekevätkin.
Samaa ei taas voi sanoa joistakin vastustajistamme tällä palstalla. Ettekö ymmärrä, että me mormonit emme voi ymmärtää, koska olemme eri askelmalla uskonnollisen tiedon rappusilla! Eli antakaamme toisillemme tilaa uskoa, kuten olemme valmiita uskomaan.

Jos todella kiinostaa hyvä foorumi, jossa on helpompi heskustella jo ihan foorumin muodon takia, niin mormonismi.com on ihan hyvä paikka, niin kirkosta tietäville kuin tietämättömillekin. Halventavat vastustaja sieltä kyllä passitetaan pois joten mitään sensatiomaista 24 tyyliä tuskin löytyy, mutta mikään hymistelypalsta se ei ole. Kritisoida voi myös rakentavaa sävyyn, eikä aina halventaen ja valehdellen.

50

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstiisi

"Ne joita MAP kirkon edustajat lähestyvät voisivat olla iloisia että heistä välitetään. Yksinkertainen ei kiitos on tarpeeksi, jos ei ole kiinnostunut."

Ilmeisesti se ei kuitenkaan aina riitä, vaan mormonit jankuttavat jankuttamasta päästyäänkin, että tule nyt kirkkoon kun siellä on niin hyvä olla. Vaikka toinen olisi sanonut varmaan sata kertaa, ettei usko mihinkään evankeliumin palautukseen kun ei usko, että se on koskaan hävinnytkään maan päältä.

"On valitettavaa, että jotkut kuitenkin tutkiessaan kuuntelevat vastustajiamme ja jättävät tutkimisen silleen."

Nuo kaksi asiaa eivät välttämättä liity yhteen alkuunkaan. Mormonismia voi tutkia, vaikka ei haluaisikaan itse liittyä kirkkoon. Etkä sinä voi tietää, jättävätkö ihmiset tutkimisensa sikseen. Teillä vain on aina niin kiire saada tutkija kasteelle..

"Useimmiten tuo tapahtuu muiden painostuksesta."

Niin ainakin usein mormonit itse painostavat kovasti ulkopuolisia, en sitten tiedä, ettekö te tosiaankaan sitä itse huomaa ollenkaan?

"Jos sillon MAP kirkon edustajat ottavat kuitenkin yhteyttä, ei se ole katsottava muuksi kuin todelliseksi huolenpidoksi."

Et sinä voi määrätä, miten ihmiset ottavat tuollaisen. Joku voi kokea sen huolenpitona, kun taas joku kokee sen ärsyttävänä tuputtamisena. Muiden kokemus ei ole mormonien määrättävissä tai päätettävissä.

"Heidän mielestään ko henkilö on panemassa kätensä kuumalle levylle."

Joidenkin mielestä mormonikirkkoon liittyminen olisi juuri sitä!

"Annettakoon heille anteeksi heidän huolenpitonsa."

Riippuu ihan siitä, miten sen kukakin kokee. Jos mormonit alkavat toistuvasti häiriköidä ja painostaa jotakuta, niin kyllä se koetaan tuputtamisena eikä huolenpitona..

"Tosiasiahan on, että ei ihminen voi tietämätttömyydessä valita, eli tiedon jakaminen on sallittava."

Mutta itse et edes vaivaudu tutkimaan mielestäsi kielteisiä asioita, vaan väität niitä suoralta kädeltä valheiksi.

"Jokainen tehköön itse valintansa."

Niin jokainen tekeekin, ainakin aikuinen. Lapsille ei ole suotu todellista uskonnonvapautta, vaan vanhemmat määräävät valitettavasti lasten uskonnosta.

".... Ihminen joko on valmis tai ei ole ja jos hän ei ole, niin hänet on jätettävä rauhaan, kuten mormonit tekevätkin."

Eivät aina.

"Samaa ei taas voi sanoa joistakin vastustajistamme tällä palstalla."

Eihän jollain keskustelupalstalla ketään käännytetä mormoniksi tai siitä pois.

"Ettekö ymmärrä, että me mormonit emme voi ymmärtää, koska olemme eri askelmalla uskonnollisen tiedon rappusilla!"

No huh huh. Olipa ylimielinen letkautus. Menepäs nyt tyttö hyvä vähän itseesi.

... Kritisoida voi myös rakentavaa sävyyn, eikä aina halventaen ja valehdellen.

Annatko jonkin esimerkin mormonien mielestä
      - hyväksyttävästä kritiikistä
      - halventamisesta
      - valehtelusta.

Kiitos!

• Ilmeisesti se ei kuitenkaan aina riitä, vaan mormonit jankuttavat jankuttamasta päästyäänkin, että tule nyt kirkkoon kun siellä on niin hyvä olla. Vaikka toinen olisi sanonut varmaan sata kertaa, ettei usko mihinkään evankeliumin palautukseen kun ei usko, että se on koskaan hävinnytkään maan päältä.

- Niin jäi tietenkin sanomatta että ihmiset muuttuvat ja ehkäpä joku kerta ihminen joka on nyt negatiivinen onkin positiivinen, aina kannattaa kysyä. On valitettavaa että kysyminen aiheuttaa joissakuissa negatiivisia ajatuksia.

Nuo kaksi asiaa eivät välttämättä liity yhteen alkuunkaan. Mormonismia voi tutkia, vaikka ei haluaisikaan itse liittyä kirkkoon. Etkä sinä voi tietää, jättävätkö ihmiset tutkimisensa sikseen. Teillä vain on aina niin kiire saada tutkija kasteelle..

-Ei kiirettä, mutta, kun perusasiat on opetettu ei ole muuta opettettavaa. Sillä se on kaikki mtä tarvitaan kasteen saamiseksi. Eli usko Jeesukseen Kristukseen sekä parrannus.

Et sinä voi määrätä, miten ihmiset ottavat tuollaisen. Joku voi kokea sen huolenpitona, kun taas joku kokee sen ärsyttävänä tuputtamisena. Muiden kokemus ei ole mormonien määrättävissä tai päätettävissä.

- En määrääkkään kerron vain, miten se on. Miten ihminen sen ottaa, on aivan hänestä riippuvaa. Emme voi sille mitään jos joku haluaa välttämättä otta sen negatiivisesti. Jos jotakuta painostetaan ei ole tarkoitus painostaa mutta jostakin syystä ko painostaja pitää ko. henkilöä arvossa ja tärkeänä. Mikäli joku kokee häiriköintia niin ottakoon yhteyttä k.o.n häiriköijän piispaan, kyllä se sillä selviää.

Mutta itse et edes vaivaudu tutkimaan mielestäsi kielteisiä asioita, vaan väität niitä suoralta kädeltä valheiksi.

- Toi oli aika moinen väitös. Annas esimerkki? Voin kuitenkin vakuutta että olen tutkinut juurta jaksain KAIKKI tämän sivuston väitteet.

Niin jokainen tekeekin, ainakin aikuinen. Lapsille ei ole suotu todellista uskonnonvapautta, vaan vanhemmat määräävät valitettavasti lasten uskonnosta.

- On ihan oikein että vanhemmat määäräävät kunnes lapsi on tarpeeksi kypsä itse päättämään (useimmissa tapauksisa joskus 25 vuoden tienoilla) ja kunnes hänellä on tarpeeksi tietoa asioista. Jos tiedät jonkun jota ei ole jätetty rauhaan ota yhteys piispaan.

- Ei olekkan kysymys käännyttämisestä vaan tiedon jaosta. Tämä sivusto tulvii väärisstettyä tietoa.

- Hetkinen, miten niin??? Olemme nähtävästi eri tasolla kun kerran ei synkkaa, ei sen kummempaa!

- hyväksyttävästä kritiikistä; HNyväksyttävä kritiikki on esitetty ystävälliseen sävyyn. Vaikeistakin asioista VOI puhua jos ei rupea sättimään eikä halventamaan.
        - halventamisesta; Erilaiset mormonien haukkumanimet. Mitens te morkut.... Tai kutsumalla kirkkomme jäseniä halventavilla nimillä jopa eläimen nimillä.
        Kumpi kuullostaa ystävällisemmältä : En usko profeettaamme tai Teidän valeprofeettanne?? Kuitenkin sanoma on sama molemmissa.
        - valehtelusta. Ja suurentelu jäi pois. Esim väittämällä että kirkkomme ihmiset olisivat ylensyöjiä.

• yli 40-vuotias tutkija, joka haluaisi liittyä kirkkoon, Kuitenkin hänen vanhempansa ovat jyrkästi liittymistä vastaan. Kunnioitamme vanhempien tahtoa, emmekä taivuttele liittymään. Mitemkä on hänen vanhempiensa suvaitsevaisuuden ja uskonnon vapauden kanssa?

• Jo Kristuksen aikana oli erimielisyyttä siitä, mikä evankeliumin tulkinta on oikea. Sama piirre esiintyy edellään, kun väitetään, että on sama, mihin kirkkoon kuuluu ja että usko Kristukseen riittää.
        1. Kor. 1:12
        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi. Ks. selitystä Joh. 1:42.] [Joh. 1:42; Ap. t. 18:24; 1. Kor. 3:4]
        1. Kor. 3:4
        Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?

OL 76 luvussa kuvataan niitä, jotka saavat alimman kirkkauden:
        98 Ja telestisen maailman kirkkaus on toisenlainen, niin kuin tähtien kirkkaus on toisenlainen; sillä niin kuin toinen tähti eroaa toisesta tähdestä kirkkaudessa, aivan samoin toinen eroaa toisesta kirkkaudessa telestisessä maailmassa;
        99 sillä nämä ovat niitä, jotka ovat Paavalin ja Apolloksen ja Keefaksen.
        100 Nämä ovat niitä, jotka sanovat olevansa toiset toisen ja toiset toisen — toiset Kristuksen ja toiset Johanneksen ja toiset Mooseksen ja toiset Eliaksen ja toiset Esaiaksen ja toiset Jesajan ja toiset Henokin —
        101 mutta jotka eivät ottaneet vastaan evankeliumia eivätkä todistusta Jeesuksesta, eivät profeettoja eivätkä ikuista liittoa.
        102 Viimeiseksi kaikista, nämä kaikki ovat niitä, joita ei koota pyhien kanssa temmattaviksi Esikoisen kirkkoon eikä oteta pilveen.
        103 Nämä ovat niitä, jotka ovat valehtelijoita ja noitia ja avionrikkojia ja irstailijoita, ja niitä, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
        104 Nämä ovat niitä, jotka kärsivät Jumalan vihaa maan päällä.
        105 Nämä ovat niitä, jotka kärsivät iankaikkisen tulen kostoa.
        106 Nämä ovat niitä, jotka syöstään alas helvettiin ja jotka kärsivät kaikkivaltiaan Jumalan vihaa aikojen täyttymiseen asti, jolloin Kristus on alistanut kaikki viholliset jalkojensa alle ja on päättänyt työnsä;

• Smithistä
        Tapani1 kirjoitti:

Jo Kristuksen aikana oli erimielisyyttä siitä, mikä evankeliumin tulkinta on oikea. Sama piirre esiintyy edellään, kun väitetään, että on sama, mihin kirkkoon kuuluu ja että usko Kristukseen riittää.
        1. Kor. 1:12
        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi. Ks. selitystä Joh. 1:42.] [Joh. 1:42; Ap. t. 18:24; 1. Kor. 3:4]
        1. Kor. 3:4
        Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?

OL 76 luvussa kuvataan niitä, jotka saavat alimman kirkkauden:
        98 Ja telestisen maailman kirkkaus on toisenlainen, niin kuin tähtien kirkkaus on toisenlainen; sillä niin kuin toinen tähti eroaa toisesta tähdestä kirkkaudessa, aivan samoin toinen eroaa toisesta kirkkaudessa telestisessä maailmassa;
        99 sillä nämä ovat niitä, jotka ovat Paavalin ja Apolloksen ja Keefaksen.
        100 Nämä ovat niitä, jotka sanovat olevansa toiset toisen ja toiset toisen — toiset Kristuksen ja toiset Johanneksen ja toiset Mooseksen ja toiset Eliaksen ja toiset Esaiaksen ja toiset Jesajan ja toiset Henokin —
        101 mutta jotka eivät ottaneet vastaan evankeliumia eivätkä todistusta Jeesuksesta, eivät profeettoja eivätkä ikuista liittoa.
        102 Viimeiseksi kaikista, nämä kaikki ovat niitä, joita ei koota pyhien kanssa temmattaviksi Esikoisen kirkkoon eikä oteta pilveen.
        103 Nämä ovat niitä, jotka ovat valehtelijoita ja noitia ja avionrikkojia ja irstailijoita, ja niitä, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
        104 Nämä ovat niitä, jotka kärsivät Jumalan vihaa maan päällä.
        105 Nämä ovat niitä, jotka kärsivät iankaikkisen tulen kostoa.
        106 Nämä ovat niitä, jotka syöstään alas helvettiin ja jotka kärsivät kaikkivaltiaan Jumalan vihaa aikojen täyttymiseen asti, jolloin Kristus on alistanut kaikki viholliset jalkojensa alle ja on päättänyt työnsä;

ja kumppaneista, mm: "Nämä ovat niitä, jotka ovat valehtelijoita ja noitia ja avionrikkojia ja irstailijoita, ja niitä, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

• he aiemmin
        Unski kirjoitti:

yli 40-vuotias tutkija, joka haluaisi liittyä kirkkoon, Kuitenkin hänen vanhempansa ovat jyrkästi liittymistä vastaan. Kunnioitamme vanhempien tahtoa, emmekä taivuttele liittymään. Mitemkä on hänen vanhempiensa suvaitsevaisuuden ja uskonnon vapauden kanssa?

varoittivat lastaan heikoista jäistä... Mihinkäpä se vanhempien rakkaus katoaisi lasten kasvaessa aikuisiksi;-?

• Smithistä kirjoitti:

ja kumppaneista, mm: "Nämä ovat niitä, jotka ovat valehtelijoita ja noitia ja avionrikkojia ja irstailijoita, ja niitä, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."

Asiallisuutta ei viestistäsi näy! Nälviminenkö on vastustuskeinosi? Se muistuttaa aika tavalla koulukiusaajan tekniikkaa.

• nenada
        he aiemmin kirjoitti:

varoittivat lastaan heikoista jäistä... Mihinkäpä se vanhempien rakkaus katoaisi lasten kasvaessa aikuisiksi;-?

miksi tuo rakkaus kielletään mormoneilta??

• nenada kirjoitti:

Ilmeisesti se ei kuitenkaan aina riitä, vaan mormonit jankuttavat jankuttamasta päästyäänkin, että tule nyt kirkkoon kun siellä on niin hyvä olla. Vaikka toinen olisi sanonut varmaan sata kertaa, ettei usko mihinkään evankeliumin palautukseen kun ei usko, että se on koskaan hävinnytkään maan päältä.

- Niin jäi tietenkin sanomatta että ihmiset muuttuvat ja ehkäpä joku kerta ihminen joka on nyt negatiivinen onkin positiivinen, aina kannattaa kysyä. On valitettavaa että kysyminen aiheuttaa joissakuissa negatiivisia ajatuksia.

-Ei kiirettä, mutta, kun perusasiat on opetettu ei ole muuta opettettavaa. Sillä se on kaikki mtä tarvitaan kasteen saamiseksi. Eli usko Jeesukseen Kristukseen sekä parrannus.

- En määrääkkään kerron vain, miten se on. Miten ihminen sen ottaa, on aivan hänestä riippuvaa. Emme voi sille mitään jos joku haluaa välttämättä otta sen negatiivisesti. Jos jotakuta painostetaan ei ole tarkoitus painostaa mutta jostakin syystä ko painostaja pitää ko. henkilöä arvossa ja tärkeänä. Mikäli joku kokee häiriköintia niin ottakoon yhteyttä k.o.n häiriköijän piispaan, kyllä se sillä selviää.

- Toi oli aika moinen väitös. Annas esimerkki? Voin kuitenkin vakuutta että olen tutkinut juurta jaksain KAIKKI tämän sivuston väitteet.

- On ihan oikein että vanhemmat määäräävät kunnes lapsi on tarpeeksi kypsä itse päättämään (useimmissa tapauksisa joskus 25 vuoden tienoilla) ja kunnes hänellä on tarpeeksi tietoa asioista. Jos tiedät jonkun jota ei ole jätetty rauhaan ota yhteys piispaan.

- Ei olekkan kysymys käännyttämisestä vaan tiedon jaosta. Tämä sivusto tulvii väärisstettyä tietoa.

- Hetkinen, miten niin??? Olemme nähtävästi eri tasolla kun kerran ei synkkaa, ei sen kummempaa!

- hyväksyttävästä kritiikistä; HNyväksyttävä kritiikki on esitetty ystävälliseen sävyyn. Vaikeistakin asioista VOI puhua jos ei rupea sättimään eikä halventamaan.
        - halventamisesta; Erilaiset mormonien haukkumanimet. Mitens te morkut.... Tai kutsumalla kirkkomme jäseniä halventavilla nimillä jopa eläimen nimillä.
        Kumpi kuullostaa ystävällisemmältä : En usko profeettaamme tai Teidän valeprofeettanne?? Kuitenkin sanoma on sama molemmissa.
        - valehtelusta. Ja suurentelu jäi pois. Esim väittämällä että kirkkomme ihmiset olisivat ylensyöjiä.

esimerkkejä halventavista ja loukkaavista kirjoituksista ihan vaan tästä keskustelusta tähän mennessä:
        Tuossahan puhutaan Smithistä ja kumppaneista, mm: "Nämä ovat niitä, jotka ovat valehtelijoita ja noitia ja avionrikkojia ja irstailijoita, ja niitä, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä
        Ja mormonit tietysti ylinnä! Kovinpa sinulla on suuret luulot opista jonka kehitteli... mm. .... varten...
        Mormonit itse eivät kestä arvostelua, näkeehän sen näiden palstojen mielipiteistä. Aina tökätään mitä omituisempia 'sitaatteja' mormonien kirjasta tai tarkoin pätkittyjä raamatunlauseita. Mielestäni jokainen voi aivan vapaasti sanoa sanottavansa, niin vastustajat kuin myöntelijät. Mutta joskus mielelläni näkisin jonkun oman oivalluksen, en vain papukaujalauseita ja Smithin huuhaanäkyjä toistettaman.

Asiatonta, halventavaa

• Unski kirjoitti:

yli 40-vuotias tutkija, joka haluaisi liittyä kirkkoon, Kuitenkin hänen vanhempansa ovat jyrkästi liittymistä vastaan. Kunnioitamme vanhempien tahtoa, emmekä taivuttele liittymään. Mitemkä on hänen vanhempiensa suvaitsevaisuuden ja uskonnon vapauden kanssa?

muutama kk siten 18 vuotias nuori mies isä kielsi enään tulemasta kirkkoon! Poika ei uskalla tehdä häntä vastaan. Muutenkin vaikuttaa että poika parka on aivan "taltutettu", ei uskalla tehdä mitään oman tahtonas mukaan.

• Smithistä
        Tapani1 kirjoitti:

Asiallisuutta ei viestistäsi näy! Nälviminenkö on vastustuskeinosi? Se muistuttaa aika tavalla koulukiusaajan tekniikkaa.

aivan kiistatta avionrikkoja, valehtelija ja irstailija. Noutuudestakin voi aiheesta syyttää. Mikä totuudessa on niin kiusallista?

• Smithistä kirjoitti:

aivan kiistatta avionrikkoja, valehtelija ja irstailija. Noutuudestakin voi aiheesta syyttää. Mikä totuudessa on niin kiusallista?

Kaikki mitä väität on toisin, vaikka sanot, että "aivan kiistatta avionrikkoja, valehtelija ja irstailija." - Eipä ollut, vaan tuo kaikki on kiistetty eikä hän liioin ollut noituuteen taipuva.

• Smithistä
        Tapani1 kirjoitti:

Kaikki mitä väität on toisin, vaikka sanot, että "aivan kiistatta avionrikkoja, valehtelija ja irstailija." - Eipä ollut, vaan tuo kaikki on kiistetty eikä hän liioin ollut noituuteen taipuva.

Jos joku uusnatsi kiistää juutalaisvainot, so what? Kyllähän Smithin tekemiset tiedetään siinä missä Hitlerinkin.

• heh, heh!

Ja mormonit tietysti ylinnä! Kovinpa sinulla on suuret luulot opista jonka kehitteli... mm. .... varten...

• Missä??

• näkeehän sen palstalla
        nenada kirjoitti:

Missä??

Mormonit itse eivät kestä arvostelua, näkeehän sen näiden palstojen mielipiteistä. Aina tökätään mitä omituisempia 'sitaatteja' mormonien kirjasta tai tarkoin pätkittyjä raamatunlauseita. Mielestäni jokainen voi aivan vapaasti sanoa sanottavansa, niin vastustajat kuin myöntelijät. Mutta joskus mielelläni näkisin jonkun oman oivalluksen, en vain papukaujalauseita ja Smithin huuhaanäkyjä toistettaman.

• näkeehän sen palstalla kirjoitti:

Asenteellisuudella ja totuudella on suuri ero. Esität vain ylimalkaisia huitaisuja kuten: "Mutta joskus mielelläni näkisin jonkun oman oivalluksen, en vain papukaujalauseita ja Smithin huuhaanäkyjä toistettaman."
        Jos olet tuota mieltä, niin keskusteluun kuuluu perusteleminen ja ainakin tässä tapauksessa tulisi sinun sanoa, mikä on "huuhaanäkyjä" sinun mielestäsi ja miksi.

• näkeehän sen palstalla kirjoitti:

saa käyttää jo valmista hyvin kirjoitettua tekstiäjos se on juuri mitä haluaa sanoa? Miksi ei saa käyttää Raamatun lauseita ... sillonhan vielä lisäksi näkee että on Raamatussakin!?

• peili
        Tapani1 kirjoitti:

Asenteellisuudella ja totuudella on suuri ero. Esität vain ylimalkaisia huitaisuja kuten: "Mutta joskus mielelläni näkisin jonkun oman oivalluksen, en vain papukaujalauseita ja Smithin huuhaanäkyjä toistettaman."
        Jos olet tuota mieltä, niin keskusteluun kuuluu perusteleminen ja ainakin tässä tapauksessa tulisi sinun sanoa, mikä on "huuhaanäkyjä" sinun mielestäsi ja miksi.

Kovin suuret luulot sinulla on itsestäsi.

• peili kirjoitti:

Kovin suuret luulot sinulla on itsestäsi.

Olennaista niiden kohdalla on pysyä totuudellisuudessa eli tulee myöntää, mikä on asennetta ja mikä on totta. Asenteella korvataan tietämättömyydessä olevia aukkoja, mutta silloin on pidettävä mielessä, ettei tiedä varmasti.

• tässäpä teille

"Tosiasiahan on, että ei ihminen voi tietämätttömyydessä valita, eli tiedon jakaminen on sallittava."

Tiedonjakoa:

http://mormonismi.net/

• vipa ?

tarkoitit tietenkin: www.mormonismi.com

• huh hah hei
        vipa ? kirjoitti:

tarkoitit tietenkin: www.mormonismi.com

ja rommia pullo

• minulla
        huh hah hei kirjoitti:

ja rommia pullo

ainakin toimi

• Jep jep

• J00-0
        Tapani1 kirjoitti:

Tiedon jako ei toteudu tuolla mormonismi.net -palstalla. Sieltä löytyy tukea sellaisille, jotka haluavat vastustaa kirkkoamme. Sellaisia ovat kirkostamme luopuneet ja jo etukäteen asenteensa lukkoon lyöneet. Tässä on oikeata tietoa antavia linkkejä:

http://scriptures.lds.org/fi
        http://www.mormon.org/welcome/0,6929,403-19,00.html

Pyhien kirjoitusten opas:
        http://scriptures.lds.org/fi/helps/contents

"Tiedon jako ei toteudu tuolla mormonismi.net -palstalla. Sieltä löytyy tukea sellaisille, jotka haluavat vastustaa kirkkoamme. "

Toisaalta nuo linkit, mitä tarjoat, antavat tukea sellaisille, jotka haluavat tukea kirkkoanne.

• mathetes

Kirjoitit-
      >>>Map kirkko EI yritä käännyttää ihmisiä, vaan löytää ne, jotka ovat valmiit. Tämä on asia, jota kaikki MAP kirkon jäsenet eivät vielä ymmärrä. Meillä ei ole aikaa ruveta sanaharkaan ihmisten kanssa, vaan meidän on etsittävä ne valmiit.

• Kun tuollaista esität, niin odottaisin sinulta edes jonkinlaisia uskonnollien totuuden kriteerejä. Minusta oikeita kriteerejä ja tosi kirkon tunnusmerkkejä ovat:
        - Oikea tieto jumaluudesta. - Kolminaisuusoppi ei ole raamatullinen.
        - Evankeliumin periaatteet samat kuin Raamatussa: usko, parannus, upotuskaste syntein anteeksi saamiseksi, Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta.
        - Ilmoitus jatkuvaa
        - Profeetat
        - Valtuus
        - Uusien kirjoitusten julki tuleminen
        - Kirkon organisaatio sama kuin alkukirkossa
        - Lähetystyö
        - Hengen lahjat
        - Temppelit

Näitä kaikkia voi perustella Raamatulla. Jotkut niistä toteutuvat muissakin kirkoissa, mutta MAP-kirkossa nuo toteutuvat kaikki. Kaikkien tulee toteutua oikeassa kirkossa.

• Tässä on valveutumattoman luterilaisen jäsen "aktiivisuus taso" joka siis kääntyi mormonismiin:
        Pyhäkoulun opettaja 20 vuoden ajan. Kirkkovaltuuston jäsen. Pappisperheestä. Ahkera kirkossa kävijä.

ELI kaikki jotka ovat vähintään noin valveutuneita, tai tuota valveutumattomimpia ovat siis mahdollisia MAP kirkon jäseniä.

• zappax

väittää.... Sillä koska suomalaista on suurin osa luterilaisia, niin tilastollisesti se on sitten se ryhmä josta momroneihinkin liitytään enemmistönä.

Henkiläökohtainen pyyntö:Mutta olisi kiva jos viitsisit enemmän osallistua keskusteluun (viittaan muutamaan aikaisempaan vistiisi joihin oln kaivannut komenttia...).

Vai katsotko että oieka keskustelu on turhaa?

• Oman kokemukseni mukaan jos kirkkoon liittyykin joku, joka elää sillä hetkellä vaikeaa elämää ja on "herkkä uusille opeille" niin hän saattaa roikkua mukana jonkin aikaa ja sitten vähitellen liukua pois. Näitä näkee, eikä minun mielestäni kenenkään pitäisi laskea sitä kenenkään syyksi eikä tietoiseksi pyrkimykseksi saattaa heikkoja harhaan. Joillekin uskonto voi olla vastaus.

Eräs ystäväni kuitenkin liittyi kirkkoon ilman painostusta ja vastoin kaikkia odotuksia. Tapasimme viettää illat kaakaolasillisen ääressä keskustellen politiikasta, taloudesta, ihmissuhteista ja myös vääjäämättä uskonnosta. Tämä ystäväni oli aikaisemmin käynyt läpi useita oppisuuntia ja filosofioita ja pystyi omien sanojensa mukaan löytämään porsaanreiän mistä uskonnosta tahansa. Uskoakseni hänen vaikutuksensa oli aikaisemmin kääntänyt monia uskonnon parista pois. Sillä kerta tarina kuitenkin loppui toisin. Mihin kategoriaan tällainen ihminen sitten määritellään?

• ihmisellä on

uskonasiat kunnossa jo ilman morkkuja, silloin on ikävää käännyttämistä tyrkyttää omaa ahdasmielistä uskontoa, kuten sinä ja te muut mormonit teette.

• Oletko sitä mieltä, että suomalaiset ovat aivan riittävästi perillä evankeliumista? Oletko sitä mieltä, että pelkkä usko riittää, vaikka ihminen eläisi miten tahansa? Etkö usko, että parannus on välttämätöntä pelastukselle?
        Matt. 3:2
        ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 4:17
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Mark. 1:15
        ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        Mark. 6:12
        Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
        Ap. t. 2:38
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Ap. t. 3:19
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        Ap. t. 8:22
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        Ap. t. 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Ilm. 2:5
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
        Ilm. 2:16
        Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
        Ilm. 3:3
        Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
        Ilm. 3:19
        Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

On jännä havaita, että v. 1992 käännöksessä parannus -sana on karsittu näin vähiin:
        Hepr. 6:1
        Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan,
        Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista. [Mark. 13:33; 1. Tess. 5:2; 2. Piet. 3:10]
        Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi! [Hepr. 12:6]

• ihminen ei
        Tapani1 kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että suomalaiset ovat aivan riittävästi perillä evankeliumista? Oletko sitä mieltä, että pelkkä usko riittää, vaikka ihminen eläisi miten tahansa? Etkö usko, että parannus on välttämätöntä pelastukselle?
        Matt. 3:2
        ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Matt. 4:17
        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Mark. 1:15
        ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        Mark. 6:12
        Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
        Ap. t. 2:38
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Ap. t. 3:19
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        Ap. t. 8:22
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        Ap. t. 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        Ilm. 2:5
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
        Ilm. 2:16
        Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
        Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
        Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

On jännä havaita, että v. 1992 käännöksessä parannus -sana on karsittu näin vähiin:
        Hepr. 6:1
        Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan,
        Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista. [Mark. 13:33; 1. Tess. 5:2; 2. Piet. 3:10]
        Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi! [Hepr. 12:6]

tarvitse hömppäjakeitasi ja varsinkaan hölynpölymormonismiasi elääkseen oikein ja pelastuakseen. Sitä tarvitsevat vain kaltaisesi hullut.

• ihminen ei kirjoitti:

tarvitse hömppäjakeitasi ja varsinkaan hölynpölymormonismiasi elääkseen oikein ja pelastuakseen. Sitä tarvitsevat vain kaltaisesi hullut.

jokaiselle, joka haluaa pelastua. - Kovinpa olet itseriittoinen uskonnossasi, kun sanot: "Täysipäinen ihminen ei tarvitse hömppäjakeitasi..." Nämä jakeet ovat Raamatussa:
        1. Kor. 2:13
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        1. Kor. 2:14
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Jos ne sinusta ovat hömppää, niin koeta ainakin hillitä itseriittävyyttäsi.

• itsesi
        ihminen ei kirjoitti:

täysipäisten joukkoon ... kuten me kaikki?

• ei siis
        Tapani1 kirjoitti:

jokaiselle, joka haluaa pelastua. - Kovinpa olet itseriittoinen uskonnossasi, kun sanot: "Täysipäinen ihminen ei tarvitse hömppäjakeitasi..." Nämä jakeet ovat Raamatussa:
        1. Kor. 2:13
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        1. Kor. 2:14
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Jos ne sinusta ovat hömppää, niin koeta ainakin hillitä itseriittävyyttäsi.

tarvita.

• ei siis kirjoitti:

tarvita.

Ne on saatu Joseph Smithin ja muutamat useiden muiden hänen kanssaan olleiden kautta. Noin 40 000 erilaista kirkkoa ja suuntaa osoittavat, että lisäilmoitukset ovat olleet tarpeen. Niitä voidaan saada koska tahansa lisää. On luvattu, että saamme joskus myös muiden Israelin sukukuntien pyhät kirjoitukset. Nyt meillä on vasta Juudan ja Joosefin heimon kirjoitukset.

• ei siis
        Tapani1 kirjoitti:

Ne on saatu Joseph Smithin ja muutamat useiden muiden hänen kanssaan olleiden kautta. Noin 40 000 erilaista kirkkoa ja suuntaa osoittavat, että lisäilmoitukset ovat olleet tarpeen. Niitä voidaan saada koska tahansa lisää. On luvattu, että saamme joskus myös muiden Israelin sukukuntien pyhät kirjoitukset. Nyt meillä on vasta Juudan ja Joosefin heimon kirjoitukset.

Smithin ja hänen kirkkonsa "ilmoitukset ovat kaikki p...stä. Ajatellaanpa vaikka moniavioisuusilmoitusta, mustienb pappeuden sallivaa ilmoitusta...

Annapa yksikin mormonien kautta tullut ilmoitus joka on todistettavissa Jumalan ilmoitukseksi. Äläkä taas sorru itsesuggestion suosittelemiseen eli hengelliseen tutkimiseen niin, että lopputuloksen pitää olla sinun haluamasi...

• ei siis kirjoitti:

Smithin ja hänen kirkkonsa "ilmoitukset ovat kaikki p...stä. Ajatellaanpa vaikka moniavioisuusilmoitusta, mustienb pappeuden sallivaa ilmoitusta...

Annapa yksikin mormonien kautta tullut ilmoitus joka on todistettavissa Jumalan ilmoitukseksi. Äläkä taas sorru itsesuggestion suosittelemiseen eli hengelliseen tutkimiseen niin, että lopputuloksen pitää olla sinun haluamasi...

joka on todistettu Jumalan ilmoitukseksi! - Uskonnollisen totuuden saa muulla tavalla selville kuin maallisin todistuksin.

Moniavioisuusilmoitus oli täysin johdonmukainen VT:ssa kerrotun moniavioisuuden kanssa.
        Mustien pappeuden tiedettiin olevan tulossa ennen pitkää. v. 1978 tuo aika koitti. Aikanaan pappeus oli vain Aaronin suvulla.

• ei siis
        Tapani1 kirjoitti:

joka on todistettu Jumalan ilmoitukseksi! - Uskonnollisen totuuden saa muulla tavalla selville kuin maallisin todistuksin.

Moniavioisuusilmoitus oli täysin johdonmukainen VT:ssa kerrotun moniavioisuuden kanssa.
        Mustien pappeuden tiedettiin olevan tulossa ennen pitkää. v. 1978 tuo aika koitti. Aikanaan pappeus oli vain Aaronin suvulla.

Miksi pyydät minua mainitsemaan Raamatun ilmoituksen, joka on todistettu Jumalan ilmoitukseksi? Enhän minä ole väittänyt sellaisia löytyvän!

Moniavioisuus- ja mustien pappeusilmoitus ovat täysin maallisesti selitettävissä. Vain ne, joille asiat ovat kiusallisia, joutuvat turvautumaan ontuviin väitteisiin, että ne olisivat itsensä Jumalan ilmoituksia!

• ei siis kirjoitti:

Miksi pyydät minua mainitsemaan Raamatun ilmoituksen, joka on todistettu Jumalan ilmoitukseksi? Enhän minä ole väittänyt sellaisia löytyvän!

Moniavioisuus- ja mustien pappeusilmoitus ovat täysin maallisesti selitettävissä. Vain ne, joille asiat ovat kiusallisia, joutuvat turvautumaan ontuviin väitteisiin, että ne olisivat itsensä Jumalan ilmoituksia!

että ko. ilmoitukset eivät olleet jumalallisia? - Et todellakaan tiedä, mutta haluat niin olettaa.

• ei siis
        Tapani1 kirjoitti:

että ko. ilmoitukset eivät olleet jumalallisia? - Et todellakaan tiedä, mutta haluat niin olettaa.

on härskien väitteiden esittäjillä. Ai niin. Sinähän vetoat varmaankin hengelliseen tutkimiseen...

• on kaikilla
        ei siis kirjoitti:

on härskien väitteiden esittäjillä. Ai niin. Sinähän vetoat varmaankin hengelliseen tutkimiseen...

keskusteluun osallistuvilla, vuoron perään.

• ei siis
        on kaikilla kirjoitti:

keskusteluun osallistuvilla, vuoron perään.

Jos joku väittää, että kuussa asuu pieniä vihreitä miehiä ja toinen väittää että ei asu, kyllä sillä ensin mainitulla on aika lailla suurempi todistusvelvollisuus väitteelleen...

• niinkin,
        ei siis kirjoitti:

Jos joku väittää, että kuussa asuu pieniä vihreitä miehiä ja toinen väittää että ei asu, kyllä sillä ensin mainitulla on aika lailla suurempi todistusvelvollisuus väitteelleen...

mutta kukapa määrittelee, onko ensimmäisen vai toisen väittämän ilmaissut oikeammassa. Parempi siis, että molemmat pyrivät todistamaan väittämänsä.

• ei siis
        niinkin, kirjoitti:

mutta kukapa määrittelee, onko ensimmäisen vai toisen väittämän ilmaissut oikeammassa. Parempi siis, että molemmat pyrivät todistamaan väittämänsä.

voithan sinä esittää perustelut sille, että kuussa ei asu vihreitä miehiä;-)

• ei ollut
        ei siis kirjoitti:

voithan sinä esittää perustelut sille, että kuussa ei asu vihreitä miehiä;-)

vihreistä miehistä, vaan todistusvelvollisuudesta.

Sinä pelleilet!

• ei siis
        ei ollut kirjoitti:

vihreistä miehistä, vaan todistusvelvollisuudesta.

Sinä pelleilet!

Otetaan sitten helpompi esimerkki, joka sinänsä on samanarvoinen noiden vihreiden miehien kanssa. Voithan sinä todistaa, että Joseph Smith sai Mormonin kirjan levyt enkeliltä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5480
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      224
      2795
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2445
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2151
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2106
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1500
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1370
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1302
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1267
    Aihe