Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta..

..ko?

Elikkä siis miehet kertokaa lempiruokanne! :) Olisi tarkotus tässä pyytää eräs ihana mies kylään ja tarjota jotain itse tehtyä ruokaa ja olisi kiva saada jotain ehdotuksia. Tietysti ihmiset on erilaisia joten ettehän te voi tietää mistä juuri tämä mies tykkää.. Mutta silti :)
Toisaalta on myös hyvä tietää että mitä ruokaa ette haluaisi missään nimessä syödä. Pelottaa että teen ruokaa josta hän ei sitten yhtään pidäkkään :(
Aika hölmö pelko mutta haluan että kaikki sujuisi mahdollisimman hyvin.

25

3954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkomies-vm79

      Every loving wife understands that the way to a man's heart goes up her ass hole. Ei siinä hyvä ruoka auta jollei tuota ymmärrä. Onneksi meillä ymmärretään molemmat :)

      • mariannekarkkimus

        Tee vaikkapa spaghettia oikeen mehevän kastikkeen kanssa :)
        kastike ihan oman maun mukaan
        kastike esim:
        lihaa
        sipulia
        (valkosipulia)
        tomaattisosetta
        basilika
        suola
        muut mausteet
        lihaliemikuutio

        anna kiehua oikeen kauan miedolla lämmöllä, niin mausteiden vivahteet tulee esiin.


        tästä jos ei tykkää niin on kyllä nirso.


      • sesese
        mariannekarkkimus kirjoitti:

        Tee vaikkapa spaghettia oikeen mehevän kastikkeen kanssa :)
        kastike ihan oman maun mukaan
        kastike esim:
        lihaa
        sipulia
        (valkosipulia)
        tomaattisosetta
        basilika
        suola
        muut mausteet
        lihaliemikuutio

        anna kiehua oikeen kauan miedolla lämmöllä, niin mausteiden vivahteet tulee esiin.


        tästä jos ei tykkää niin on kyllä nirso.

        Ap ei siis voi kysyä asiaa suoraan siltä mieheltä. Toivottavasti en koskaan tapaa noin tyhmää naista. Jokainen nainen joka on mulle tehnyt ruokaa on kysynyt suoraan mitä haluaisin syödä, ei ole mitään väliä mitä nainen laittaa, en ole nirso mutta sipulia en syö.
        Aivan sama vaikka tekisi vain voileipiä ja keittäisi kahvia, ele on tärkein.

        mariannekarkkimuskin olisi tehnyt ruokaa ihan turhaan ellei olisi kysynyt etukäteen suoraan minulta eikä netistä.


    • Jos

      mies vaan syö lihaa niin sitä sitte. :)

      Jotain sillä tavalla neutraalia ruokaa, joka sopii kaikille. Siis ei mitään linjaa yltiötulista tms. Tulis mieleen vaikka joku kunnon pihvi, uudet perunat ja sienikastike.

      Mutta toisaalta, mä olen nainen... Et toivonu naisilta vastauksia, mut kerroin vaan mitä ite tarjoisin. :)

      • hyvä ehdotus

        mutta kaikki eivät syö sieniä..... Jota minä en voi ymmärtää, kun itse syön himona... :D Naisen mielipide tämäkin..


      • toki
        hyvä ehdotus kirjoitti:

        mutta kaikki eivät syö sieniä..... Jota minä en voi ymmärtää, kun itse syön himona... :D Naisen mielipide tämäkin..

        jotkut omituiset ei syö sieniä. :) Voishan sen sienikastikkeen korvata vaikka kermakastikkeella.


      • riesakseen
        hyvä ehdotus kirjoitti:

        mutta kaikki eivät syö sieniä..... Jota minä en voi ymmärtää, kun itse syön himona... :D Naisen mielipide tämäkin..

        Taitaisi olla parempi että tarjoat juuri kaikkea mahdollisimman eksoottista, niin näet mitä se mies syö ja mitä ei.

        Itse tein aikoinaan sen virheen että otin vaimon, jolla oli pitkät listat kaikkea mitä se ei voi muka syödä... siis ei mitään allergioita vaan ei muuten vaan halunnus syödä.

        20 vuoden aikana olen saanu sen karsimaan sitä listaa melko rajusti. Monta maustetta ja lisuketta on saatu jopa hyvien ruoka-aineiden listalle. Edelleen on jotqain mitä ei syö, mutta nyt hän ei ainakaan enää ilmoita ääneen että aio syödä jotain, vaan jättää sen vaan siisti syömättä.

        Jos olisin uuden puolison valinnan edessä, niin ekoilla tereffeillä jonku suuren seisovan pöydän ääreen ja jos sieltä alkasi tulla ruokafobioita tyyliin "yök en syö sipulia, papuja, sieniä, katkarapuja, simpukoita" jne. niin se olisi sitten siinä. En vois kuvitellekaan muijaa jonaka gourmee ateria tarkoittaa mäkkärin ateriaa.


      • viseguy
        riesakseen kirjoitti:

        Taitaisi olla parempi että tarjoat juuri kaikkea mahdollisimman eksoottista, niin näet mitä se mies syö ja mitä ei.

        Itse tein aikoinaan sen virheen että otin vaimon, jolla oli pitkät listat kaikkea mitä se ei voi muka syödä... siis ei mitään allergioita vaan ei muuten vaan halunnus syödä.

        20 vuoden aikana olen saanu sen karsimaan sitä listaa melko rajusti. Monta maustetta ja lisuketta on saatu jopa hyvien ruoka-aineiden listalle. Edelleen on jotqain mitä ei syö, mutta nyt hän ei ainakaan enää ilmoita ääneen että aio syödä jotain, vaan jättää sen vaan siisti syömättä.

        Jos olisin uuden puolison valinnan edessä, niin ekoilla tereffeillä jonku suuren seisovan pöydän ääreen ja jos sieltä alkasi tulla ruokafobioita tyyliin "yök en syö sipulia, papuja, sieniä, katkarapuja, simpukoita" jne. niin se olisi sitten siinä. En vois kuvitellekaan muijaa jonaka gourmee ateria tarkoittaa mäkkärin ateriaa.

        Eli oot katunut jo 20 vuotta sitä kun otit naisen puolisoksesi.
        Vaikea uskoa että menisit tereffeille syömään gourmee ateriaa, mitä lie tarkoittaa.


      • Anonyymi
        riesakseen kirjoitti:

        Taitaisi olla parempi että tarjoat juuri kaikkea mahdollisimman eksoottista, niin näet mitä se mies syö ja mitä ei.

        Itse tein aikoinaan sen virheen että otin vaimon, jolla oli pitkät listat kaikkea mitä se ei voi muka syödä... siis ei mitään allergioita vaan ei muuten vaan halunnus syödä.

        20 vuoden aikana olen saanu sen karsimaan sitä listaa melko rajusti. Monta maustetta ja lisuketta on saatu jopa hyvien ruoka-aineiden listalle. Edelleen on jotqain mitä ei syö, mutta nyt hän ei ainakaan enää ilmoita ääneen että aio syödä jotain, vaan jättää sen vaan siisti syömättä.

        Jos olisin uuden puolison valinnan edessä, niin ekoilla tereffeillä jonku suuren seisovan pöydän ääreen ja jos sieltä alkasi tulla ruokafobioita tyyliin "yök en syö sipulia, papuja, sieniä, katkarapuja, simpukoita" jne. niin se olisi sitten siinä. En vois kuvitellekaan muijaa jonaka gourmee ateria tarkoittaa mäkkärin ateriaa.

        kuulostaa tutulta. ronkeli se arja oli jo silloin kun me pyörittiin.


    • Helppo ja hyvä

      ...stroganoff, grilli/uunilohi, tacot, karjalanpaisti, grillattua kanaa (itse maustettua, ei kaupan teollisen makuisia marinadeja), miksei näin kesällä myös feta-tai caesarsalaatti, kun on hyvät tuoreet ainekset ja kuuma ruoka ei välttämättä houkuta kun muutenkin hikeä pukkaa.

      Mitään kovin monimutkaisia ei tule edes mieleen, kun en osaa itse niitä laittaa...
      M.

      • edellinen

        Simpukat, sienet, katkaravut jne. jättäisin väliin tai tarjoilisin muuten kuin kiinteänä osana pääruokaa, jos en olisi varma, että toinen niistä pitää (itse en).


    • sulle

      Älä ikinä kuuna päivänä tee vieraille tarjottavaksi sellaista ruokaa, jota et ole ennen tehny, ellet ole aivan virtuoosi keittiöhommissa ja onnistu aina, siitä ei tule hyvää erittäin suurella todennäköisyydellä.

      Eli paras pysytellä sapuskoissa joita osaa tehdä, vaikka sitten lämmittää purkista hernekeittoa, sekin on parempi kun pilalle valmistetut pässinkivekset tms. "herkkuruokia".

      Meitä miehiäkin on enemmän kuin yhdenlaisia. Lähes jokaisella on omat makunsa ja tottumuksensa. Itse vetäisin mieluiten puoliraan pihvin jollain hyvällä kastikkeella. Mutta periaatteessa mulle kävis ihan mikä tahansa. Toisaalta tiedän kavereita jotka kieltäytyisivät syömästä jotain ruokaa, yksi ei esimerkksi voi sietää kalaa misään muodossa... toinen taas ei syö lihaa :)

      • ihmettä

        Onko miehiä erilaisia? :O Ei vaan, samaa suosittelen. :) Vaikka makaronilaatikkoa, jos muu ei taivu. :)


    • Sipexionssli

      Lähin tie miehen sydämeen käy neljännen ja viidennen kylkiluun välistä, sanoo kirurgivaimoni.

    • Yx.yksinäinen

      Miksi pakenet nainen? "JOS" tie miehen sydämeen käy vatsan kautta???? No pitää asua yksin. Eipähän tule riitaa mitä ruokaa laitan ja silti olen elossa vaikka itse teen ruokani, milloin keittoruokaa tai uunissa valmistettavaa ruokaa.
      Omasta vapaasta tahdosta olen tarjonnut laittamaani ruokaa eräille tuttavilleni, ja hyvää ruoka on ollut.

    • Anonyymi

      -400g jauhelihaa
      -1taco maustepussi
      -Kolmen juuston ruokakermaa
      -Koskenlaskija juustoa(maun voit valita itse esim paprika)
      -valkosipulinkynsi
      -simpukka pastaa.

      Ruskista jauheliha, lisää taco mauste/vähän vettä(sekoita jauhelihan kanssa) ja lisää ruokakerma, valkosipulinkynsi ja sekoita sen jälkeen kunnolla ja lisää sitten koskenlaskija juustoa about 1/3 paketista pienissä paloissa kerman sekaan. Sekoita miedolla lämmöllä, kunnes kerma alkaa olemaan suht paksun oloista, sitten nosta pannu pois liedeltä ja anna vetäytyä n. 10-15min ennen ruokailua.

      Keitä pasta kattilassa samaan aikaan ja lisää pieni määrä margariinia ja suolaa.

      Mmm best stuff ever~

    • Anonyymi

      Kalanmaksaöljyä ja mustikoita. Jos ei maistu niin voi suksia vittuun.

    • Anonyymi

      Jos koira syö niin mieskin syö.

    • Anonyymi

      Minä en kokkaa enää yhellekään miehelle. Ihan tarpeeksi kokannut elämässäni.

    • Anonyymi

      ihan tarpeeksi saanut muijasta jonka kokkaus oli pitsan tilaus! pitäköön kioskinsa!

    • Anonyymi

      Ei päde muhun ainakaan, tie mun sydämmeen käy ihan muuta kautta ku vatsan kautta, mulla ainaki, sanonnalla tarkoitetaan, on hyvä kokki, ei musta ihan pidä paikkaas, muhun sillä ei vaikutusta tee, todellisuudessa muhun tekee vaikutuksen, kyl mulle täytyy olla ulkokuori kunnossa ja ennenkaikkee sisäisesti kaunis, huumorintaju on hyviä teitä, mistä tykkään. Ite oon aikasen nirso naisten kans, eli ns ei kelpaa kaikki, koska monta naista on jo liikaa, tietyssä mielessä, asua monen kans on jo liikaa.

    • Anonyymi

      Kuivalihakeitto, hirvikäristys, jne

    • Anonyymi

      Tie miehen sydämeen käy pillun kautta kunnes naisen todellinen luonne paljastuu ja/tai mies kyllästyy olemaan mesenaatti ja paskaämpäri

    • Anonyymi

      Lasagne melko varmaa ruokaa miehelle. Jos ei yhtään tiedä makutottumuksia.
      tacoja voisi myös kiva pyöritellä yhdessä.

      Itse tekisin varmaankin naiselle jotain kanaruokaa.
      esim joku kievin kana.

      Jos treffit on illalla myöhään, tekisin ehkä jonkun salaattijutun. kanaa, fetaa, salaattia, viinirypäleitä, kirsikkatomaattia.
      lisksi vaikka sweet chilillä marinoituja lihapullia.

      Treffi ruoaksi en suosittelisi mitään raskasta, kuten pihvit tms.

    • Anonyymi

      No vaikka pari bruschettaa alkupalaksi, sitten sienirisottoa pääruoksi/ jälkkäriksi vaikka jäätelöä lämpimällä mansikkakastikkeella.....luoja mikä kattaus👍

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe