Jalkakyykky 20 toistoa

yrjökyykkynen

...aloitin tekemään kyykkyä,3 sarjaa 20 toistoa, 2 kertaa vkossa.Sarjapainot hyvin nousussa,tosin kevyellä aloitin.Treenin edetessä varmasti tulee raskaaksi kun 2,5 kg lisää heti kun 20 toistoa on kyykätty.Kannattaako vaihtaa 1 sarja 20 toistoa,kolme kertaa viikossa.Tykkään treenata jalkoja usein ilman pitkiä taukoja,tavoitteena massaa jalkoihin ja sitä kautta painonlisäys.

6

2340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain.

kannattaa vaihtaa ja kyykkää vielä yöllä niin ei kukaan häiritse

• Yrjökyykkynen

monet isot äijät treenaa myös yöllä ja syövät nightproteiinia.Pitänee kokeilla ja tietysti kun yöllä on hiljaista pystyy keskittymään sarjaan loppuun asti,ilman ulkopuolisten häiritsemistä.Eli yksi sarja ja öisin.Suurkiitos!

• Total-lifter

Riippumatta nostajan tasosta, käy jokaiselle tämä perinteinen 1 kova kyykky viikossa 1 palauttava treeni viikossa. Liika on liikaa aloittelijallekin, ja kehitys tyssää todella pian...

20 toistoa on tässä vaiheessa ok määrä, kun olet aivan aloittelija. Myöhemmin voit siirtyä sitten isompiin romuihin, ja nousujohteiseen harjoitteluun vähemmillä toistoilla, mutta enemmillä sarjoilla...mulla voimakaudella on käytössä jääkylmä, mutta erittäin tehokas 5*5...

Muistat sitten muutaman asian...1.Kyykkää aina jalkojen väliin, älä polvien päälle...2.kyykyt tehdään aina syvään...3.koeta pitää sääret/polvet suorassa...4.katse aina eteenpäin, ei alas, näin selkä pysyy suorempana...

Tukevina harjoitteina esim.vatsalihaksia,jalkaprässiä, reisiojennusta, reisihauista..

• wtwtwtwtwt

itseasiassa jalat vastaavat monella ihmisellä yllättävän hyvin noihin pitkiin sarjoihin. ja sanoisimpa vielä niin että joko ihan lyhyisiin (2-6 toistoa) tai pitkiin sarjoihin (15-25 toistoa) jolloin esim 10 toiston sarjat voivat olla turhia.

• punttaaja__

kohalata olen huomannut että pitkät kyykky sarjat tuovat parempaa tulosta. Itse teen esim niin että eka teen varovaisen lämmittelyn kyykkäämällä kevyehköllä painolla sen jälkeen painon lisäys ja kyykkään kovahkon 10-15 toistoa ja otan painoa pois ja kyykkään hetiperään 15-20 toisto ja otan painoa pois ja kyykkään vielä hetiperään 20-30 toistoa. Kannattaa kokeilla tulee kiva pumppi jalkoihin ja melkein kasvaa jalat silmissä :) Tämmöstä systeemiä hyödynnän tietysti muissakin liikkeissa, mutta jaloille pidemmät sarjat kun kestävät kuritusta paremmin.

• lue ja viisastu

Tässä puhutaan nyt 20 rep kyykyistä jotka periaatteessa ovat 10rep max ja siitä rest pausseina täristen 10 toistoa vielä, yksi sarja voi kestää siis 3-5minuuttia. Kolme kertaa viikossa 1 sarja kullakin kerralla. Tämä edellyttää kyllä kunnon syömistä, eli syöt enemmän kuin kulutat. Painon pitäisi olla nousujohteista koko ajan! Lukekaa lisää http://www.leehayward.com/squats.htm

Jos tekee 3 sarjaa noita 20rep niin silloin tehdään liian kevyesti. Jos kyykky on uusi liike niin totuttele siihen rauhassa tee 3x vkossa niin liikerata tulee tutuksi eikä paikatkaan kipeydy, reidet kyllä oppivat palautumaan tarvittaessa kunhan osataan syödä hyvin. Starting Strenght ohjelma sopii alkuun paremmin, voimaa tulee ovista ja ikkunoista.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe