...aloitin tekemään kyykkyä,3 sarjaa 20 toistoa, 2 kertaa vkossa.Sarjapainot hyvin nousussa,tosin kevyellä aloitin.Treenin edetessä varmasti tulee raskaaksi kun 2,5 kg lisää heti kun 20 toistoa on kyykätty.Kannattaako vaihtaa 1 sarja 20 toistoa,kolme kertaa viikossa.Tykkään treenata jalkoja usein ilman pitkiä taukoja,tavoitteena massaa jalkoihin ja sitä kautta painonlisäys.
Jalkakyykky 20 toistoa
6
2340
Vastaukset
- vain.
kannattaa vaihtaa ja kyykkää vielä yöllä niin ei kukaan häiritse
- Yrjökyykkynen
monet isot äijät treenaa myös yöllä ja syövät nightproteiinia.Pitänee kokeilla ja tietysti kun yöllä on hiljaista pystyy keskittymään sarjaan loppuun asti,ilman ulkopuolisten häiritsemistä.Eli yksi sarja ja öisin.Suurkiitos!
- Total-lifter
Riippumatta nostajan tasosta, käy jokaiselle tämä perinteinen 1 kova kyykky viikossa 1 palauttava treeni viikossa. Liika on liikaa aloittelijallekin, ja kehitys tyssää todella pian...
20 toistoa on tässä vaiheessa ok määrä, kun olet aivan aloittelija. Myöhemmin voit siirtyä sitten isompiin romuihin, ja nousujohteiseen harjoitteluun vähemmillä toistoilla, mutta enemmillä sarjoilla...mulla voimakaudella on käytössä jääkylmä, mutta erittäin tehokas 5*5...
Muistat sitten muutaman asian...1.Kyykkää aina jalkojen väliin, älä polvien päälle...2.kyykyt tehdään aina syvään...3.koeta pitää sääret/polvet suorassa...4.katse aina eteenpäin, ei alas, näin selkä pysyy suorempana...
Tukevina harjoitteina esim.vatsalihaksia,jalkaprässiä, reisiojennusta, reisihauista..- wtwtwtwtwt
itseasiassa jalat vastaavat monella ihmisellä yllättävän hyvin noihin pitkiin sarjoihin. ja sanoisimpa vielä niin että joko ihan lyhyisiin (2-6 toistoa) tai pitkiin sarjoihin (15-25 toistoa) jolloin esim 10 toiston sarjat voivat olla turhia.
- punttaaja__
kohalata olen huomannut että pitkät kyykky sarjat tuovat parempaa tulosta. Itse teen esim niin että eka teen varovaisen lämmittelyn kyykkäämällä kevyehköllä painolla sen jälkeen painon lisäys ja kyykkään kovahkon 10-15 toistoa ja otan painoa pois ja kyykkään hetiperään 15-20 toisto ja otan painoa pois ja kyykkään vielä hetiperään 20-30 toistoa. Kannattaa kokeilla tulee kiva pumppi jalkoihin ja melkein kasvaa jalat silmissä :) Tämmöstä systeemiä hyödynnän tietysti muissakin liikkeissa, mutta jaloille pidemmät sarjat kun kestävät kuritusta paremmin.
- lue ja viisastu
Tässä puhutaan nyt 20 rep kyykyistä jotka periaatteessa ovat 10rep max ja siitä rest pausseina täristen 10 toistoa vielä, yksi sarja voi kestää siis 3-5minuuttia. Kolme kertaa viikossa 1 sarja kullakin kerralla. Tämä edellyttää kyllä kunnon syömistä, eli syöt enemmän kuin kulutat. Painon pitäisi olla nousujohteista koko ajan! Lukekaa lisää http://www.leehayward.com/squats.htm
Jos tekee 3 sarjaa noita 20rep niin silloin tehdään liian kevyesti. Jos kyykky on uusi liike niin totuttele siihen rauhassa tee 3x vkossa niin liikerata tulee tutuksi eikä paikatkaan kipeydy, reidet kyllä oppivat palautumaan tarvittaessa kunhan osataan syödä hyvin. Starting Strenght ohjelma sopii alkuun paremmin, voimaa tulee ovista ja ikkunoista.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187