Eli yhtäkkiä ilmeni että Bravaan ei vaihteet mene kunnolla erityisesti 1 vaihde ja pakkia laittaessa pitää kovaa ääntä.Pitääkö siis hankkia uusi vaihdelaatikko vai missä on vika?
Bravan vaihdelaatikko
6
1296
Vastaukset
kytkinpolkimen vapaaliike oikeaksi.
- ùuuno
Eli mitä se kytkimen vapaaliike käytännössä tarkoittaa?
Selvisi että kytkintä pitää painaa todella lujaa, että vaihteet menee kunnolla mukisematta,jos on vähänkin ylhäällä niin heti vaihteet jäykät ja pakki kitisee.En naisena juurikaan tiedä autoista,joten olisi erittäin mukava saada jotain vinkkiä.Kiitos!! - kakka kiekuu..
ùuuno kirjoitti:
Eli mitä se kytkimen vapaaliike käytännössä tarkoittaa?
Selvisi että kytkintä pitää painaa todella lujaa, että vaihteet menee kunnolla mukisematta,jos on vähänkin ylhäällä niin heti vaihteet jäykät ja pakki kitisee.En naisena juurikaan tiedä autoista,joten olisi erittäin mukava saada jotain vinkkiä.Kiitos!!taitaa olla vaijeri huonosti säädetty tai itse kytkin menossa rikki. Paljonko autolla on ajettu?
Fiat on tunnettu alitehoisista kytkimistään, ja niiden loppuunkulumisesta vähäisestä jo ajosta. - uuuuno
kakka kiekuu.. kirjoitti:
taitaa olla vaijeri huonosti säädetty tai itse kytkin menossa rikki. Paljonko autolla on ajettu?
Fiat on tunnettu alitehoisista kytkimistään, ja niiden loppuunkulumisesta vähäisestä jo ajosta.kohta tulee täyteen 180tkm,en huoltokirjasta löytänyt että kytkintä olisi uusittu.Kiinnostaisi lähinnä tietää että pitääkö kokonaan uusi kytkinsarja hankkia vai riittääkö huollossa tehty säätö?
- Elittelijä
uuuuno kirjoitti:
kohta tulee täyteen 180tkm,en huoltokirjasta löytänyt että kytkintä olisi uusittu.Kiinnostaisi lähinnä tietää että pitääkö kokonaan uusi kytkinsarja hankkia vai riittääkö huollossa tehty säätö?
Varmaankin kytkimen käyttötunnit lopussa. Mitä tarkoittaa lujaa painaminen. Onko raskas. Vai pitääkö painaa kytkinpoljinta syvemmälle, kuin normaalisti.
Elittelijä kirjoitti:
Varmaankin kytkimen käyttötunnit lopussa. Mitä tarkoittaa lujaa painaminen. Onko raskas. Vai pitääkö painaa kytkinpoljinta syvemmälle, kuin normaalisti.
jonkun osaavan polkaista sitä kytkintä niin homma selviää. Tuskin ne oikealla korjaamollakaan veloittavat jos työn vastaanottaja polkaisee kytkintä ja arvioi missä vika on vai onko vikaa ollenkaan.
Itse kokeilematta on vähän vaikea sanoa...
Se kytkin pitää aina polkaista pohjaan asti.
Kokeilepa nostaa kytkinpoljinta. Pitäisi nousta 2-3 cm. Tämä on juuri se kytkinpolkimen vapaaliike ja se säädetään paria mutteria kiertämällä jos on vaijerikytkin.
Yksi syy saattaa olla rispaantunut kytkinvaijerikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446