Bravan vaihdelaatikko

uuuuno

Eli yhtäkkiä ilmeni että Bravaan ei vaihteet mene kunnolla erityisesti 1 vaihde ja pakkia laittaessa pitää kovaa ääntä.Pitääkö siis hankkia uusi vaihdelaatikko vai missä on vika?

6

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kytkinpolkimen vapaaliike oikeaksi.

      • ùuuno

        Eli mitä se kytkimen vapaaliike käytännössä tarkoittaa?
        Selvisi että kytkintä pitää painaa todella lujaa, että vaihteet menee kunnolla mukisematta,jos on vähänkin ylhäällä niin heti vaihteet jäykät ja pakki kitisee.En naisena juurikaan tiedä autoista,joten olisi erittäin mukava saada jotain vinkkiä.Kiitos!!


      • kakka kiekuu..
        ùuuno kirjoitti:

        Eli mitä se kytkimen vapaaliike käytännössä tarkoittaa?
        Selvisi että kytkintä pitää painaa todella lujaa, että vaihteet menee kunnolla mukisematta,jos on vähänkin ylhäällä niin heti vaihteet jäykät ja pakki kitisee.En naisena juurikaan tiedä autoista,joten olisi erittäin mukava saada jotain vinkkiä.Kiitos!!

        taitaa olla vaijeri huonosti säädetty tai itse kytkin menossa rikki. Paljonko autolla on ajettu?

        Fiat on tunnettu alitehoisista kytkimistään, ja niiden loppuunkulumisesta vähäisestä jo ajosta.


      • uuuuno
        kakka kiekuu.. kirjoitti:

        taitaa olla vaijeri huonosti säädetty tai itse kytkin menossa rikki. Paljonko autolla on ajettu?

        Fiat on tunnettu alitehoisista kytkimistään, ja niiden loppuunkulumisesta vähäisestä jo ajosta.

        kohta tulee täyteen 180tkm,en huoltokirjasta löytänyt että kytkintä olisi uusittu.Kiinnostaisi lähinnä tietää että pitääkö kokonaan uusi kytkinsarja hankkia vai riittääkö huollossa tehty säätö?


      • Elittelijä
        uuuuno kirjoitti:

        kohta tulee täyteen 180tkm,en huoltokirjasta löytänyt että kytkintä olisi uusittu.Kiinnostaisi lähinnä tietää että pitääkö kokonaan uusi kytkinsarja hankkia vai riittääkö huollossa tehty säätö?

        Varmaankin kytkimen käyttötunnit lopussa. Mitä tarkoittaa lujaa painaminen. Onko raskas. Vai pitääkö painaa kytkinpoljinta syvemmälle, kuin normaalisti.


      • Elittelijä kirjoitti:

        Varmaankin kytkimen käyttötunnit lopussa. Mitä tarkoittaa lujaa painaminen. Onko raskas. Vai pitääkö painaa kytkinpoljinta syvemmälle, kuin normaalisti.

        jonkun osaavan polkaista sitä kytkintä niin homma selviää. Tuskin ne oikealla korjaamollakaan veloittavat jos työn vastaanottaja polkaisee kytkintä ja arvioi missä vika on vai onko vikaa ollenkaan.
        Itse kokeilematta on vähän vaikea sanoa...

        Se kytkin pitää aina polkaista pohjaan asti.

        Kokeilepa nostaa kytkinpoljinta. Pitäisi nousta 2-3 cm. Tämä on juuri se kytkinpolkimen vapaaliike ja se säädetään paria mutteria kiertämällä jos on vaijerikytkin.
        Yksi syy saattaa olla rispaantunut kytkinvaijerikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe