Suositelkaa aamupaloja ja rahkoja.

Mitä olisi hyvä syödä aamiaisella? Muita ehdotuksia kuin munakas & salaattia?

Ja mikä olisi hyvä mahdollisimman vähähiilihydraattinen rahka, mielellään saisi maistua joltain?
Olen kokeillut Danone mansikkarahkaa, mutta kyllä tuntui hiilareita tulevan kuten muissa hedelmä tai marjarahkoissa.

Niin ja jos jollakin on ohje siihen leipään joka siis tehdään itse, joskus voi kohtuudella syödä? Onhan se leipä pahaksi, mutta tuollaisesta olen kuullut.

5

1827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolta löytyy leivän ohje. Tee rahkasi itse, Lidlin rahkaan sekaan tölkkihedelmiä tai liotettuja kuivattuja hedelmiä tai marjoja. Makeutukseen hiukan sokeria ja keinomakeutusainetta jolleivät ne tuota ongelmia.

Itse teen usein aprikoosirahkaa liottamalla aprikoosit vedessä, pilkkomalla ne ja sekoittamalla rahkaan. Makeutan sokerin ja aspartaamin seoksella (makeudesta 1 osa sokerista ja 3 osaa aspartaamista).

Hiilareita tulee annoksesta (150 g) noin 10 g ja mun dieetti kestää tuon hyvin. Resepti suunnilleen 500 g rahkaa, 70 g kuivattuja hedelmiä, 1 rkl sokeria ja 3 rkl makeutusjauhetta.

• ketoerkki

150g Lidlin juustonakkeja, 50g metwurstia, 3- kananmunaa, nämä tirautetaan oliviöljyssä. 2-isoa tomattia ja puoli kankea kurkkua - n. 300g puolilitraa tämäkkää kahvia ja reiluloraus täysmaitoo.

• Exquisa Quark maustamattomana on todella hyvää! Vähän saa hakea, mutta ainakin marketeista löytyy. Pyöreä pötikkä. Ehdoton ykkönen.
      Toinen hyvä on Ehrmanin rahka. Neliskulmainen pienehkö rasia. Maustamaton. Löytyy joka kaupasta.
      Täytyy koettaa vielä tuo Lidlin rahka.
      Pistä joukoon pakastevadelmaa tai mustikoita. Itse lisään vähän ihan kunnon sokeria. Päätä itse.
      Leipä on lahja. Tee kunnollista. Paljon öljyä ja siemeniä sekaan ja kokojyväjauhoa aineeksi. Opettele tekemään itse leipää. Ihan helppo homma, kun sen oppii. Ei sitä tarvitse paljoa syödä.

• Ohi kulkemassa

No itse käytän ihan tavallista maustamatonta maitorahkaa. Maustan sen itse marjoilla.

Samaa olen tehnyt rahkalle / jogurtille jo vuosia ennen VHH:ta. Säästää hiilareissa, lisäaineissa ja parantaa maussa.

• aina toimii

jos on kuohukermaa jääkaapissa. Ei kuin vain vadelmaa pakastimesta tehosekoittajaan ja sinne joukkoon rahkaa ja kermaa. Nami nami ja hyvältä maistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      468
      6646
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      198
      3978
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2543
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2080
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      144
      1491
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1356
    7. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1188
    8. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1186
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1115
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48