http://ancapistan.typepad.com/photos/abuse_of_iraqis/abughraib2dog.jpg
http://www.joshuadysart.com/journal/archives/abu-ghraib-dog-attack.jpg
noista kuvista jotka linkitin, aikoinaan iltalehden naistoimittaja totesi vain että jenkit leikittelivät irakilais vankien kanssa.
nyt suomessa on noussut kohu,kun suomalaisia naissotilaita on nöyryytetty.
"Varusmiehet nöyryyttivät naisia
Keskiviikko 27.5.2009 klo 11.22 (päivitetty klo 13.16)
Yhtätoista varusmiestä syytetään Kajaanin käräjäoikeudessa kunnianloukkauksesta, palvelusrikoksesta ja sotilaan sopimattomasta käytöksestä."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905279661983_uu.shtml
jännää huomata miten nöyryytys sanaa käytetään herkästi kun kyseessä on nainen, mies saadessaa tuhatkertaisesti julmemman kohtelun puhutaa kiusaamisesta, tasa-arvoako???
en väitä että nuo suomalaiset varusMMiehet olis käyttäytyneet asiallisesti, mut ihmettelen vaan miten suht miedoista jutuista tulee nöyryytyksiä ja oikeat nöyryytykset ilmaistaan kiusoitteluna.
joo varokaan olen vittuuntunut.
abu ghraib
23
155
Vastaukset
- sen sukupuolen
joka tuota nöyryytystä harjoittaa niin... Tasa-arvo onneksi ei toteudu tässä kohtaa. Yhtäkään naista en ole vielä nähnyt tekemässä tuollaista, armeijassa. Mistäköhän se johtuu?
monte24 kirjoitti:
heitä joita on täällä nöyryytetty, jos vaikka naiskirjoittajia puolustais.
Niin, mä olin siis tuo äskeisen viestin kirjoittanut. Mä en ymmärrä mikä ongelma tästä yhtäkkiä on tullut, eihän Tarha Halosella olisi muuta tekemistä silloin kuin tarttua kaikkiin nöyryytysjuttuihin jos ihan kaikkiin hänen tulisi tarttua, ja se mikä tapahtuu jenkeissä jenkkisotilaiden ja irakilaisten MIESTEN TAI NAISTEN kesken ei kuulu Tarjalle. Musta on upeeta, että yleensä puututaan näihin koska nöyryyttäminen ja varsinkin tappokehotukset on tuomittavaa kohdistui se mihin ja keneen tahansa. Kaikki eivät tule päivänvaloon, kaikista ei voi tietää ja silloin ei niihin voi millään tarttua sillä varauksella, että niihin yleensä voi tarttua. Armeija on käsittääkseni melko suljettu paikka että sieltä ei ihan noin vaan lähdetä kun sinne mennään, niin luulisi että siellä olisi edes jonkinlainen järjestys ja pelisäännöt kuten toistensa kunnioittaminen joka toteutuu mielestäni ihan jokaisella elämänalueella, ei pelkästään armeijassa.
- HooVee
mistä johtuu, mutta johtopäätös on selviö: Suomen tulisikin siirtyä pelkkään naisarmeijaan eikä miehiä saisi edes päästää sinne. Tulisi maanpuolustuskin sitten hoidettua oikein ja kunnolla.
alruna kirjoitti:
Niin, mä olin siis tuo äskeisen viestin kirjoittanut. Mä en ymmärrä mikä ongelma tästä yhtäkkiä on tullut, eihän Tarha Halosella olisi muuta tekemistä silloin kuin tarttua kaikkiin nöyryytysjuttuihin jos ihan kaikkiin hänen tulisi tarttua, ja se mikä tapahtuu jenkeissä jenkkisotilaiden ja irakilaisten MIESTEN TAI NAISTEN kesken ei kuulu Tarjalle. Musta on upeeta, että yleensä puututaan näihin koska nöyryyttäminen ja varsinkin tappokehotukset on tuomittavaa kohdistui se mihin ja keneen tahansa. Kaikki eivät tule päivänvaloon, kaikista ei voi tietää ja silloin ei niihin voi millään tarttua sillä varauksella, että niihin yleensä voi tarttua. Armeija on käsittääkseni melko suljettu paikka että sieltä ei ihan noin vaan lähdetä kun sinne mennään, niin luulisi että siellä olisi edes jonkinlainen järjestys ja pelisäännöt kuten toistensa kunnioittaminen joka toteutuu mielestäni ihan jokaisella elämänalueella, ei pelkästään armeijassa.
riippuen niin sanottujen uhrien sukupuolesta, tässä suomen tapauksessa puhutaan nöyryyttämisestä ja noista kahdesta kuvasta jotka linkitin niin naistoimittaja samassa lehdessä totesi se vain kiusaamiseksi.
hauska olis tietää miten se femakkotoimittaja olis kirjoittanut jos nuo irakilais vanki olis ollut nainen, tuskin oltais puhuttu kiusoittelusta.
se läpeensä paha ja mätä feminismi pitäis räjäyttää hevon vittuun tältä perkeleen planeetalta.HooVee kirjoitti:
mistä johtuu, mutta johtopäätös on selviö: Suomen tulisikin siirtyä pelkkään naisarmeijaan eikä miehiä saisi edes päästää sinne. Tulisi maanpuolustuskin sitten hoidettua oikein ja kunnolla.
Heko heko, perustele tuo äskeinen? Periaatteessa se voisi toimiakin koska eihän miehet saisi naisia lyödä niin naisten ei tarttis kuin seistä rivissä Suomen rajalla niin miespuoliset vastustajat joutuisi nuolemaan näppejään toimettomana :P
monte24 kirjoitti:
riippuen niin sanottujen uhrien sukupuolesta, tässä suomen tapauksessa puhutaan nöyryyttämisestä ja noista kahdesta kuvasta jotka linkitin niin naistoimittaja samassa lehdessä totesi se vain kiusaamiseksi.
hauska olis tietää miten se femakkotoimittaja olis kirjoittanut jos nuo irakilais vanki olis ollut nainen, tuskin oltais puhuttu kiusoittelusta.
se läpeensä paha ja mätä feminismi pitäis räjäyttää hevon vittuun tältä perkeleen planeetalta.Se yksi toimittaja sanoi niin. Sen yhden toimittajan sanojen perusteella sä olet valmis tuomitsemaan koko npyryytyksen mitä tuolla jenkeissä tapahtuu pelkäksi kiusaamiseksi. Musta sullakin on oma mielipide eikä se ole "vaan" mielipide, susta se on nöyryyttämistä ja musta se on nöyryyttämistä. Jos joku yksi randomi toimittaja sanoo, että pojat vähän leikkii sadistista leikkiään, se ei tarkoita että se olisi just jotain sadistista leikkiä.
- HooVee
alruna kirjoitti:
Heko heko, perustele tuo äskeinen? Periaatteessa se voisi toimiakin koska eihän miehet saisi naisia lyödä niin naisten ei tarttis kuin seistä rivissä Suomen rajalla niin miespuoliset vastustajat joutuisi nuolemaan näppejään toimettomana :P
se vaara tuossa on, että se vastapuoli älyaisi pudotella jotain törkeyksiä sisältäviä lentolehtisiä. Lamaantuisi koko puolustus kerralla. Mutta kyllä Tarja varmaan sitten tulisi ja toruisi niitä ankarasti.
HooVee kirjoitti:
se vaara tuossa on, että se vastapuoli älyaisi pudotella jotain törkeyksiä sisältäviä lentolehtisiä. Lamaantuisi koko puolustus kerralla. Mutta kyllä Tarja varmaan sitten tulisi ja toruisi niitä ankarasti.
Mut kuitenkaan se ei olisi järkevää, että naiset pistettäisiin armeijaan etkä säkään juuri saanut perusteltua aikaisempaa, mitä sanoit. Jotkut asiat vaan toimii paremmin tietyllä tavalla, mieti miten iso asia se on saada puolustaa jotain mikä on omaa, en mä sano että musta olis mihinkään sotaan lähtemään mutta kyllä mä ainakin ottaisin kunnia-asiana puolustaa mun omaa, mun perhettä ja mun kotia. Ja saada pitää huolta hänestä, joka auttaa mua siinä.
- Hav.ajattelija
monte24 kirjoitti:
se läpeensä paha ja mätä feminismi pitäis räjäyttää hevon vittuun tältä perkeleen planeetalta.miten ne on kiduttanut naisvankeja irakissa?
Siitähän ei puhuta mitään......
Tunnetko toimiitajan henk koht?oletko tietoinen onko hän oikeasti feministi?
Feminismiä ei olisi tällä planeetalla ollenkaan jos olisimme samanarvoisia tuollaistenkin sovinistipaskojen kuin sinun kanssa.
MIes pelkää naista, alistaa .Miehen pitää kokea olevansa joku vitun luomakruunu.Lisää sotia vaan niin kuolette sukupuuttoon! alruna kirjoitti:
Se yksi toimittaja sanoi niin. Sen yhden toimittajan sanojen perusteella sä olet valmis tuomitsemaan koko npyryytyksen mitä tuolla jenkeissä tapahtuu pelkäksi kiusaamiseksi. Musta sullakin on oma mielipide eikä se ole "vaan" mielipide, susta se on nöyryyttämistä ja musta se on nöyryyttämistä. Jos joku yksi randomi toimittaja sanoo, että pojat vähän leikkii sadistista leikkiään, se ei tarkoita että se olisi just jotain sadistista leikkiä.
kirjoittelee ja ajattelee, ei paljoa myötätuntoa miehille missään riitä, pelkkiä kusipäitä ne on.
Hav.ajattelija kirjoitti:
miten ne on kiduttanut naisvankeja irakissa?
Siitähän ei puhuta mitään......
Tunnetko toimiitajan henk koht?oletko tietoinen onko hän oikeasti feministi?
Feminismiä ei olisi tällä planeetalla ollenkaan jos olisimme samanarvoisia tuollaistenkin sovinistipaskojen kuin sinun kanssa.
MIes pelkää naista, alistaa .Miehen pitää kokea olevansa joku vitun luomakruunu.Lisää sotia vaan niin kuolette sukupuuttoon!ei paljoa mielipiteesi kiinnosta.
alruna kirjoitti:
Mut kuitenkaan se ei olisi järkevää, että naiset pistettäisiin armeijaan etkä säkään juuri saanut perusteltua aikaisempaa, mitä sanoit. Jotkut asiat vaan toimii paremmin tietyllä tavalla, mieti miten iso asia se on saada puolustaa jotain mikä on omaa, en mä sano että musta olis mihinkään sotaan lähtemään mutta kyllä mä ainakin ottaisin kunnia-asiana puolustaa mun omaa, mun perhettä ja mun kotia. Ja saada pitää huolta hänestä, joka auttaa mua siinä.
maapläntin mitä saisivat tarja halosen voimin puolustaa, nimeksi vois antaa tuolle maalle femolandia, kasvattakoot porkkanoita ja kurkkuja siellä jos nuo miehiset vihannekset edes kelpais moisille miesvihaajille.
- Peppitossu
monte24 kirjoitti:
maapläntin mitä saisivat tarja halosen voimin puolustaa, nimeksi vois antaa tuolle maalle femolandia, kasvattakoot porkkanoita ja kurkkuja siellä jos nuo miehiset vihannekset edes kelpais moisille miesvihaajille.
kyllä säkin kiität polvillas kun suomen nainen puolustaa kotimaataan kaikenmaailman rättipäisiltä ämmänvihaajilta jotka on erotettu äidin tissistä liian aikasin.
kukas ne miehet siellä rintamalla olis syöttänyt ?hyvin pottu kelpas,ruissleipä jonka suomipojan äitee oli kasvattanut kun äijät soti .
kurkuista tehdään pikkelsiä kuten ruikuttavista mammanpojista.
mee kahville , varo pullaa Peppitossu kirjoitti:
kyllä säkin kiität polvillas kun suomen nainen puolustaa kotimaataan kaikenmaailman rättipäisiltä ämmänvihaajilta jotka on erotettu äidin tissistä liian aikasin.
kukas ne miehet siellä rintamalla olis syöttänyt ?hyvin pottu kelpas,ruissleipä jonka suomipojan äitee oli kasvattanut kun äijät soti .
kurkuista tehdään pikkelsiä kuten ruikuttavista mammanpojista.
mee kahville , varo pullaaSOTILAAT RINTAMALLA VETIVÄT SAMAAN AIKAAN ÄITINI NÄKI NÄLKÄÄ URUGUAYSSA.
- Peppitossu
monte24 kirjoitti:
SOTILAAT RINTAMALLA VETIVÄT SAMAAN AIKAAN ÄITINI NÄKI NÄLKÄÄ URUGUAYSSA.
on ollu soomipojalla pitkä läskinhakumatka.
ei kuule täällä nähty lihaa siihenaikaan ko lahdattua ihmisenlihaa. Peppitossu kirjoitti:
on ollu soomipojalla pitkä läskinhakumatka.
ei kuule täällä nähty lihaa siihenaikaan ko lahdattua ihmisenlihaa.SIIHENAIKAAN SUOMESSA OSANNEET AVATA SÄILYKETÖLKKEJÄ.
- Peppitossu
monte24 kirjoitti:
SIIHENAIKAAN SUOMESSA OSANNEET AVATA SÄILYKETÖLKKEJÄ.
entäs Uruguaissa?
alruna kirjoitti:
Se yksi toimittaja sanoi niin. Sen yhden toimittajan sanojen perusteella sä olet valmis tuomitsemaan koko npyryytyksen mitä tuolla jenkeissä tapahtuu pelkäksi kiusaamiseksi. Musta sullakin on oma mielipide eikä se ole "vaan" mielipide, susta se on nöyryyttämistä ja musta se on nöyryyttämistä. Jos joku yksi randomi toimittaja sanoo, että pojat vähän leikkii sadistista leikkiään, se ei tarkoita että se olisi just jotain sadistista leikkiä.
naisethan siellä eivät leikkineet vangeilla eihän.
taas saatiin pelkästään miehet syylistettyä.
olette kyllä ovelia pistämään kaiken paskan miesten tekemäksi.
- Peppitossu
oliks noi susta mietoja juttuja?
Menisitkö ite kundien kanssa sotiin vierekkäin jos ne ois ekana kirjoittanut susta sivullisen paskaa,haukkunu läskiksi yms?
Tostahan se alkaa, nöyryytys.Mitäs seuraavaksi?
Onko sinusta eettisesti oikein että palveluksessa olevat Suomen puolustajat kadehtivat, inhoavat , mollaavat avoimesti kirjoittaen herjauksia kuin kansakoululaiset pikkupojat, vain isompien poikien sanavarastolla, inttikavereitansa?
Pikkupikku sovinistipiruparat.
Mietoa juuu...u Nojoo... onhan se ihan hyvä tavallaan, että noihin juttuihin puututaan... Jokatapauksessa noita idiootteja on aina, jotka keksivät tuollaista kaikenlaista levotonta juttua. Muistan, että meillä oli erittäin hintahtava vastaavanlainen vihko, joka herätti lähinnä hilpeyttä... Vaikea sanoa, missä menee se pelkän huumorin ja kiusaamisen raja. Varmaankin tässä Iltalehden tapauksessa on joku nais-skappari löytänyt vihon ja tosiaan pientä feminismiä on haistettavissa.
Omat muistoni naisista armeijassa voidaan kiteyttää sanaan "ärsyttävä", sen verran rääväsuista sakkia nämä neidot siellä olivat. Kaikenlaista seksuaalista jännitettä(haukkumisessa ym.) oli olemassa, mutta siihen osattiin kyllä suhtautua. :)
Joskus olivat muuten joku tyttötupa ja poikatupa alkaneet pariutumaankin keskenään yön hiljaisina tunteina.niin helvetin kaukana suominaisten ajattelusta.
- anzzy--
EDes älyllisesti siihen.....annetaan reilusti tasoitusta siihen, ettei niitten korpalla ei pysty miesten työtehoon, kun niistä joistakin hento kroppa on silmille ilo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831738
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee101603- 931528
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen911271Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31056- 64886
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol152883- 76850
- 52827
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi122805