USKON VAPAUS:

Nadasja-emilia

Mitä se teille sanoo?

Minulle se sanoo sitä, että jokaisella ihmisellä on oikeus uskoa juuri niinkuin itse parhaakseen näkee.

Joten kenelläkään ei ole oikeuttaa sortaa ketään rodun, kansallisuuden tai uskonkaan nojala.

Miksi haluatte nujertaa adventistien uskon?

Uskon asiat kun nyt kertakaikkiaan ovat vain uskon asioita. Kukaan ei siis voi sanoa, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä.

Herätysliikkeen palsta on lähes tyhjillään, joten voisitte pikkuhiljaa siirtyä omalle tontillenne.

Silloin aikoinaan, kun adventistit olivat herätysliikkeen palstalla, olitte kokoajan tylysti ajamassa pois ja sanomassa, että ette halua kuulla mitään koko adventismista, niin miksi nyt niin kova kiinostus adventismin perään, ettette millään malta lähteä "kotiin?"

Tuskin adventistit ovat kiinostuneita teidän iankaikkisen piinan opistanne, jossa teette Jumalasta luotuaan iankaikkisesti piinaavan hirviön! Kysymättäkin selvä, että mistä tuollainen Jumalan pilkka on lähtöisin.

Vain syyttäjä panettelija voi antaa tuollaisen uskon omilleen.

36

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenenkään ei

      todellakaan tarvitse kysyä palstan mollaaja_1 (uskova_1:ltä) tai hänen häntänsä hoitajalta AVK:lta mihin uskoa - kaksi säälittävää harhailijaa joiden ainoa "tehtävä" on toisten uskon arvosteleminen internetissä.

      Hyi - kukapa haluaisi olla samassa katkerassa uskossa kuin he. Mollaajat jotka eivät muuta tee kuin puhuvat pahaa ihmisistä joita eivät edes ole koskaan nähneet - ilman minkäänlaista vastuuntunnetta.

      Hedelmistään puu tunnetaan - ja katkeria on näiden hedelmät - ei niistä ole meille jotka tunnemme Jumalamme ja tiedämme että hän on oikeudenmukainen ja rakastava Jumala joka ei piinaa luomaansa elämää mutta on luvannut tuhota pahuuden ja sen kannattajat.

      Jumalan siunausta Sirkka-Iitalle ..

    • Bushmanni

      >> Minulle se sanoo sitä, että jokaisella ihmisellä on oikeus uskoa juuri niinkuin itse parhaakseen näkee. >>>>

      Näinhän se on. Mutta kyllä lähimmäisenrakkauteen kuuluu, että ihmistä voi varoittaa, jos kokee, että esim. amerikkalaisperäinen humpuukilahko haluaa ainoastaan rahasi, tai 10% rahoistasi.

      Tosin en minä kauhean huolissani helvettiin menostasi ole, sillä eihän fariseuksetkaan uskoneet Jeesusta, eikä Jeesus siitä kauhean pahoillaan ollut. Kyllä meistä jokainen pääsee sinne, minne on ansainnut. Tosin se voi olla eri paikka, kuin mihin luulee menevänsä, erityisesti jos seuraa amerikkalaisperäisen humpuukilahkon oppeja.

      >> Joten kenelläkään ei ole oikeuttaa sortaa ketään rodun, kansallisuuden tai uskonkaan nojala. >>>

      No tällä palstalla ei taideta pystyä ketään sortamaan sanan säilällä sillä tavoin, kuin "sortoa" yleisesti tarkoitetaan tapahtuvaksi.

      >>> Miksi haluatte nujertaa adventistien uskon? >>>>

      En minä ainakaan halua nujertaa. Haluan vain kertoa, että teitä huijataan ja raskaasti. Ja haluan kertoa myös, että helvettiin saa matkalipun paljon halvemmallakin, kuin antamalla 10 % tuloistaan amerikkalaiselle humpuukilahkolle.

      >> Kukaan ei siis voi sanoa, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä. >>>

      No kyllä amerikkalaisen humpuukilahkon opit ovat hyvin helposti osoitettavissa vääräksi. Kuten itsekin olen monta kertaa näyttänyt. Sama tilanne on skientologiassa, mormonismissa, jehovalaisuudessa ja muissa vastaavissa amerikkalaisissa humpuukilahkoissa. Moni kakku päältä kaunis, mutta pelkkää paskaa sisältä. Ainoa asia on se, että sinun rahasi halutaan itseltäsi pois.

      >> Tuskin adventistit ovat kiinostuneita teidän iankaikkisen piinan opistanne, jossa teette Jumalasta luotuaan iankaikkisesti piinaavan hirviön! Kysymättäkin selvä, että mistä tuollainen Jumalan pilkka on lähtöisin. >>>

      En oikein tiedä, että miten tuo eroaa sinun jumalastasi, joka määräsi Mooseksen kivittämään sapattina puita keränneen miehen kuolemaan. Ties vaikka oli kerännyt puita kylmän yön varalta, kun vaimonsa oli viimeisellään raskaana.

      Niin vain Herra sanoi pilven reunalta, että nirri pois kivityksellä. Armollinenko ja rakastava jumala?

      4. Moos. 15:32

      32 Israelilaisten ollessa autiomaassa tavattiin muuan mies keräämästä polttopuita sapattina.
      33 Ne, jotka olivat tavanneet hänet puita keräämästä, veivät hänet Mooseksen, Aaronin ja kansan eteen.
      34 Miestä pidettiin vangittuna, koska ei vielä ollut selvää määräystä siitä, mitä tällaisessa tapauksessa oli tehtävä.

      35 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Se mies on surmattava. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi leirin ulkopuolella."
      36 Niin kansa vei miehen leirin ulkopuolelle ja kivitti hänet hengiltä Herran Moosekselle antaman käskyn mukaisesti.

      http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/4Moos.15.html#o30

      Joten kommenttisi, kiitos?

      • on nyt varotellut

        ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut .... muutaman vuoden vaikka oikeastaa kysymysksesä ei ole varoittaminen vaan mollaaminen toisin ajattelevia kohtaa joten oikeammin on sanoa mollannut ihmisiä kuin he olisivat älykääpiöitä ja idiootteja on valehdellut heidän uskostaan ja kieltäytynyt keskustelemasta asiallisesti ihmisyten kanssa - jah . suunnilleen samoin kuon sinä. Olit kerran adventisti ja siksi nyt riehut ja selität ja uskottelet että tiedät kuinka ihmiset ajattelevat .. ja ei teille auta edes sanoa mitä ajattelee ... koska te sanotte EI, et sinä boin ajattele. Kyllä minä tiedän paremmin mitä sinä ajattelet ja mihin sinä uskot ..

        Sirkka-Iita on palstan perhaita kirjoittajia ja todellinen uskova ihminen - ainoa vika miksi häntäö varoittelet on omat harhasi.

        Eihän Sirkka_Iita ole edes adventisti, mutta ettehän te pöljät sitäkään tajua..


      • Bushmanni
        on nyt varotellut kirjoitti:

        ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut ja varotellut .... muutaman vuoden vaikka oikeastaa kysymysksesä ei ole varoittaminen vaan mollaaminen toisin ajattelevia kohtaa joten oikeammin on sanoa mollannut ihmisiä kuin he olisivat älykääpiöitä ja idiootteja on valehdellut heidän uskostaan ja kieltäytynyt keskustelemasta asiallisesti ihmisyten kanssa - jah . suunnilleen samoin kuon sinä. Olit kerran adventisti ja siksi nyt riehut ja selität ja uskottelet että tiedät kuinka ihmiset ajattelevat .. ja ei teille auta edes sanoa mitä ajattelee ... koska te sanotte EI, et sinä boin ajattele. Kyllä minä tiedän paremmin mitä sinä ajattelet ja mihin sinä uskot ..

        Sirkka-Iita on palstan perhaita kirjoittajia ja todellinen uskova ihminen - ainoa vika miksi häntäö varoittelet on omat harhasi.

        Eihän Sirkka_Iita ole edes adventisti, mutta ettehän te pöljät sitäkään tajua..

        On jo myöhä, mutta muista lääkkeet.

        Taitaa olla aihetta sinua asiasta huomauttaa, vai satuitko lukemaan viestisi, ennen kuin painoit "lähetä" -nappulaa?

        Et varmaankaan.


      • kun teille kertoo
        Bushmanni kirjoitti:

        On jo myöhä, mutta muista lääkkeet.

        Taitaa olla aihetta sinua asiasta huomauttaa, vai satuitko lukemaan viestisi, ennen kuin painoit "lähetä" -nappulaa?

        Et varmaankaan.

        asioiden todellisen laidan .. muista lääkkeet.. olen lukenut sinun viestejäsi tarpeeksi asti joten tiedän mistä kenkä puristaa..
        uskova_1 on esiintyy täällä kuin pahinkin jaarittelija puhuu läpiä päähänsä ja leikkii tuomaria ja toistaa samaa asiaansa viesti toisen perään vuosikausia, mutta siinä ei sinulla ole ollut mitään oikaisemista.. Etpä ole varoitellut uskova_1:den kaltaisia hölösuita, mutta Sirkka-Iitaa olet jahkaamassa niin pian kuin saat pienenkin mahdollisuuden. Ja vain koska Sirkka-Iita on todellinen uskova, joka kieltäytyy käyttäytymästä teidän tavallanne - kieltäytyy niputtamasta ihmisiä omien ennakkoluulojensa mukaan, vaan puhuu ihmisille niinkuin kristityn ihmisen tuleekin puhua. Joten älä selitä typeryyksiä aivan kuin ei kenelläkään olisi silmiä päässä tai oltaisiin täysin kyvyttömiä ajattelemaan itse. Ei kenelläkään ole tarvetta teidän kirjoituksiinne, ne täyttävät vain omia tarpeitanne ja lähtevät sieltä omasta rinnastanne ..

        Siinä sinulle lääkettä.


      • Bushmanni
        kun teille kertoo kirjoitti:

        asioiden todellisen laidan .. muista lääkkeet.. olen lukenut sinun viestejäsi tarpeeksi asti joten tiedän mistä kenkä puristaa..
        uskova_1 on esiintyy täällä kuin pahinkin jaarittelija puhuu läpiä päähänsä ja leikkii tuomaria ja toistaa samaa asiaansa viesti toisen perään vuosikausia, mutta siinä ei sinulla ole ollut mitään oikaisemista.. Etpä ole varoitellut uskova_1:den kaltaisia hölösuita, mutta Sirkka-Iitaa olet jahkaamassa niin pian kuin saat pienenkin mahdollisuuden. Ja vain koska Sirkka-Iita on todellinen uskova, joka kieltäytyy käyttäytymästä teidän tavallanne - kieltäytyy niputtamasta ihmisiä omien ennakkoluulojensa mukaan, vaan puhuu ihmisille niinkuin kristityn ihmisen tuleekin puhua. Joten älä selitä typeryyksiä aivan kuin ei kenelläkään olisi silmiä päässä tai oltaisiin täysin kyvyttömiä ajattelemaan itse. Ei kenelläkään ole tarvetta teidän kirjoituksiinne, ne täyttävät vain omia tarpeitanne ja lähtevät sieltä omasta rinnastanne ..

        Siinä sinulle lääkettä.

        No onneksi minun viestini tuntuvat sinuakin paljon kiinnostavan, kun niitä jaksat lukea ja etenkin jaksat niihin kommentoida.

        Ja sirkka-iitaa olen jo kommentoinut. Sinä sanot, että hän on oikea uskova, kun lipittää adventisteja.

        Minä sanon, että hän on kuin ladamyyjä, joka itse ajaa audilla.

        Hän, ressukka, ei usko adventismiin sen vertaa, että uskaltaisi liittyä tähän humpuukilahkoon. Mitä se meille, tai sinulle kertoo?

        Minusta se kertoo enemmän, kuin sinä ehdit höpöjuttujasi suoltaa.

        Jos ladamyyjä ajaa audilla, niin hän on huijari. Hän ei usko omaan tuotteeseen. Kuka tai mikä on sellainen, joka mainostaa humpuukilahkoa, mutta ei itse uskalla liittyä siihen.

        Mieti sitä?

        Ja mitä tulee tähän itse ajattelemiseen.

        Minä tiedän amerikkalaisen humpuukilahkon voiman ja sen, kuinka se taitavasti erilaisia psykologisia keinoja käyttämällä saa ihmisen pauloihinsa ja saa ihmisen lopettamaan omaehtoisen ajattelun.

        Mutta kuten olen sanonut: usko mihin haluat ja kanna rahasi vaikka kaivoon, jos luulet sillä tavoin pelastuvasi.

        Helvettiin vain pääsisit paljon helpomminkin.


      • Bushmanni
        kun teille kertoo kirjoitti:

        asioiden todellisen laidan .. muista lääkkeet.. olen lukenut sinun viestejäsi tarpeeksi asti joten tiedän mistä kenkä puristaa..
        uskova_1 on esiintyy täällä kuin pahinkin jaarittelija puhuu läpiä päähänsä ja leikkii tuomaria ja toistaa samaa asiaansa viesti toisen perään vuosikausia, mutta siinä ei sinulla ole ollut mitään oikaisemista.. Etpä ole varoitellut uskova_1:den kaltaisia hölösuita, mutta Sirkka-Iitaa olet jahkaamassa niin pian kuin saat pienenkin mahdollisuuden. Ja vain koska Sirkka-Iita on todellinen uskova, joka kieltäytyy käyttäytymästä teidän tavallanne - kieltäytyy niputtamasta ihmisiä omien ennakkoluulojensa mukaan, vaan puhuu ihmisille niinkuin kristityn ihmisen tuleekin puhua. Joten älä selitä typeryyksiä aivan kuin ei kenelläkään olisi silmiä päässä tai oltaisiin täysin kyvyttömiä ajattelemaan itse. Ei kenelläkään ole tarvetta teidän kirjoituksiinne, ne täyttävät vain omia tarpeitanne ja lähtevät sieltä omasta rinnastanne ..

        Siinä sinulle lääkettä.

        Piti sanomani vielä se, että en minä ole kiinnostunut saamaan adventtiuskoisia pois adventtikirkosta. Siihen ei pysty kukaan ja siellä olevat ovat taatusti omiensa seurassa.

        MInä olen kiinnostunut lähinnä pitämään uudet ihmiset pois sieltä. Ne ihmiset, jotka vasta etsivät uskontoaan. Heille minä viestini kirjoitan.

        Otan esimerkin.

        Kaikki minun viestini ovat adventistille hepreaa. Ei kukaan ymmärrä mistä minä kirjoitan. Kuten et sinäkään. Minä olen luopio ja se siitä. Ei minun viestini saa sinussakaan muuta aikaan, kuin inhon väristyksiä. Menikö oikein?

        Sinun viestisi uskon toveri ymmärtää täysin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8182045/38076431

        Esim tuon viestisi jälkeen jokainen adventisti hyppi riemusta kattoon ja kiljui, kuinka nerokas viestisi on ja kuinka hurjan oivaltavasti sinä osasit tiivistää pahan antiadventistin ajatukset. Menikö oikein?

        Ja minun vastaava viesti on tässä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8182045/38076121

        Mutta kuten sanoin, minä vetoan heihin, jotka vasta ovat kolkuttelemassa adventtikirkon ovia. Jos sellainen jättää oven aukaisematta ja menee takaisin kotiin, niin silloin piste bushmannille.

        Jos sen sijaan ihminen päättää tuon sinun viestisi luettuaan, että adventtikirkko ja sen jäsenet ovat häntä varten, niin tervemenoa vain. Pääset taatusti sellaisten ihmisten seuraan, jotka ovat samaa tasoa kanssasi.


      • Mariah777
        Bushmanni kirjoitti:

        No onneksi minun viestini tuntuvat sinuakin paljon kiinnostavan, kun niitä jaksat lukea ja etenkin jaksat niihin kommentoida.

        Ja sirkka-iitaa olen jo kommentoinut. Sinä sanot, että hän on oikea uskova, kun lipittää adventisteja.

        Minä sanon, että hän on kuin ladamyyjä, joka itse ajaa audilla.

        Hän, ressukka, ei usko adventismiin sen vertaa, että uskaltaisi liittyä tähän humpuukilahkoon. Mitä se meille, tai sinulle kertoo?

        Minusta se kertoo enemmän, kuin sinä ehdit höpöjuttujasi suoltaa.

        Jos ladamyyjä ajaa audilla, niin hän on huijari. Hän ei usko omaan tuotteeseen. Kuka tai mikä on sellainen, joka mainostaa humpuukilahkoa, mutta ei itse uskalla liittyä siihen.

        Mieti sitä?

        Ja mitä tulee tähän itse ajattelemiseen.

        Minä tiedän amerikkalaisen humpuukilahkon voiman ja sen, kuinka se taitavasti erilaisia psykologisia keinoja käyttämällä saa ihmisen pauloihinsa ja saa ihmisen lopettamaan omaehtoisen ajattelun.

        Mutta kuten olen sanonut: usko mihin haluat ja kanna rahasi vaikka kaivoon, jos luulet sillä tavoin pelastuvasi.

        Helvettiin vain pääsisit paljon helpomminkin.

        siitä,että me emme halua parjata ketään, vaan varoittaa. Itse en ole tuomitsemassa ketään mihinkään helvettiin, vaan haluan kertoa, että maailmassa on paljon huiputusta niin uskon asioissa kuin muissakin.Ja siksi kehoittaisin teitä kysymään suoraan Jumalalta, onko tämä todella oikein, onko tämä oppi Jumalasta, kyllä Jumala vastaa, kun rehellisesti avoimin sydämin huutaa hänen puoleensa, on ainakin minulle vastannut.
        Sillä ei meillä ole taistelua lihaa ja verta vastaan, vaan avaruuden henkivaltoja....ja ne ovat todella pahoja tänä päivänä.
        Voi olla, että joku tulee vielä karvaasti pettymään ja pahemmin, jos ei nyt alkaa kysymään Jumalalta, mikä on oikein ja mikä väärin.Ei minusta ole esim. pahitteeksi, jos kyselee ja myöntää pienuutensa Jumalalle.Varokaa ettei kukaan teitä eksytä.
        Sanokaa vain, rehellisesti, että näytä Pyhä Henki onko tämä Jumalasta.Koska Pyhä Henki on totuuden henki ja uskovan puolustaja, niin uskon , että se todellakin valaisee asian.Ja Jeesus ei ole minusta oppi, vaan elävä persoona, joka on voimallinen ohjaamaan ihmistä oikealle tielle.


      • asennevammainen

        ihminen.


      • vai pitäisi
        Bushmanni kirjoitti:

        No onneksi minun viestini tuntuvat sinuakin paljon kiinnostavan, kun niitä jaksat lukea ja etenkin jaksat niihin kommentoida.

        Ja sirkka-iitaa olen jo kommentoinut. Sinä sanot, että hän on oikea uskova, kun lipittää adventisteja.

        Minä sanon, että hän on kuin ladamyyjä, joka itse ajaa audilla.

        Hän, ressukka, ei usko adventismiin sen vertaa, että uskaltaisi liittyä tähän humpuukilahkoon. Mitä se meille, tai sinulle kertoo?

        Minusta se kertoo enemmän, kuin sinä ehdit höpöjuttujasi suoltaa.

        Jos ladamyyjä ajaa audilla, niin hän on huijari. Hän ei usko omaan tuotteeseen. Kuka tai mikä on sellainen, joka mainostaa humpuukilahkoa, mutta ei itse uskalla liittyä siihen.

        Mieti sitä?

        Ja mitä tulee tähän itse ajattelemiseen.

        Minä tiedän amerikkalaisen humpuukilahkon voiman ja sen, kuinka se taitavasti erilaisia psykologisia keinoja käyttämällä saa ihmisen pauloihinsa ja saa ihmisen lopettamaan omaehtoisen ajattelun.

        Mutta kuten olen sanonut: usko mihin haluat ja kanna rahasi vaikka kaivoon, jos luulet sillä tavoin pelastuvasi.

        Helvettiin vain pääsisit paljon helpomminkin.

        liittyä joka kirkkoon joita ei hauku?? oletkohan itse niiden lääkkeiden tarpeessa joita muille tyrkytät? Vika on siinä että Sirkka Iita eiu ole sinun kanssasi samaa mieltä - sen tähden sinä häntä haukut. Se on ainoa syy. Juuri niin kuin sattu tuossa aikaisemmin - LUULET TIETÄVÄSI MUISTA ENEMMÄN KUIN HE ITSE.

        Mikä surkea esitys, luulet että sinulla on parempi usko kuin niillä joita haukut.


      • ainoastaan
        Bushmanni kirjoitti:

        Piti sanomani vielä se, että en minä ole kiinnostunut saamaan adventtiuskoisia pois adventtikirkosta. Siihen ei pysty kukaan ja siellä olevat ovat taatusti omiensa seurassa.

        MInä olen kiinnostunut lähinnä pitämään uudet ihmiset pois sieltä. Ne ihmiset, jotka vasta etsivät uskontoaan. Heille minä viestini kirjoitan.

        Otan esimerkin.

        Kaikki minun viestini ovat adventistille hepreaa. Ei kukaan ymmärrä mistä minä kirjoitan. Kuten et sinäkään. Minä olen luopio ja se siitä. Ei minun viestini saa sinussakaan muuta aikaan, kuin inhon väristyksiä. Menikö oikein?

        Sinun viestisi uskon toveri ymmärtää täysin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8182045/38076431

        Esim tuon viestisi jälkeen jokainen adventisti hyppi riemusta kattoon ja kiljui, kuinka nerokas viestisi on ja kuinka hurjan oivaltavasti sinä osasit tiivistää pahan antiadventistin ajatukset. Menikö oikein?

        Ja minun vastaava viesti on tässä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8182045/38076121

        Mutta kuten sanoin, minä vetoan heihin, jotka vasta ovat kolkuttelemassa adventtikirkon ovia. Jos sellainen jättää oven aukaisematta ja menee takaisin kotiin, niin silloin piste bushmannille.

        Jos sen sijaan ihminen päättää tuon sinun viestisi luettuaan, että adventtikirkko ja sen jäsenet ovat häntä varten, niin tervemenoa vain. Pääset taatusti sellaisten ihmisten seuraan, jotka ovat samaa tasoa kanssasi.

        asennevammainen. olet katkera ja halveksit muita.


      • Bushmanni
        ainoastaan kirjoitti:

        asennevammainen. olet katkera ja halveksit muita.

        Perustelut?


      • alex-kasi
        Mariah777 kirjoitti:

        siitä,että me emme halua parjata ketään, vaan varoittaa. Itse en ole tuomitsemassa ketään mihinkään helvettiin, vaan haluan kertoa, että maailmassa on paljon huiputusta niin uskon asioissa kuin muissakin.Ja siksi kehoittaisin teitä kysymään suoraan Jumalalta, onko tämä todella oikein, onko tämä oppi Jumalasta, kyllä Jumala vastaa, kun rehellisesti avoimin sydämin huutaa hänen puoleensa, on ainakin minulle vastannut.
        Sillä ei meillä ole taistelua lihaa ja verta vastaan, vaan avaruuden henkivaltoja....ja ne ovat todella pahoja tänä päivänä.
        Voi olla, että joku tulee vielä karvaasti pettymään ja pahemmin, jos ei nyt alkaa kysymään Jumalalta, mikä on oikein ja mikä väärin.Ei minusta ole esim. pahitteeksi, jos kyselee ja myöntää pienuutensa Jumalalle.Varokaa ettei kukaan teitä eksytä.
        Sanokaa vain, rehellisesti, että näytä Pyhä Henki onko tämä Jumalasta.Koska Pyhä Henki on totuuden henki ja uskovan puolustaja, niin uskon , että se todellakin valaisee asian.Ja Jeesus ei ole minusta oppi, vaan elävä persoona, joka on voimallinen ohjaamaan ihmistä oikealle tielle.

        Katso hyvä tyttö peiliin ja varoita.


      • benedi= siunattu

        Jumalan laki on Pyhä, oikea, vanhurskas ja hyvä! Room.7:12

        Mies tiesi ja tunsi tarkalleen, että on 6 päivää kerätä polttopuita....
        mutta, hänpä ei niin tehnyt!
        Ehkäpä hänellä oli samanlainen asenne kuin Bushmannilla, ja hän päätti uhmata Taivaan Jumalaa!

        Tämän jälkeen, häntä säilytettiin vangittuna, ja kuulusteltiin tarkoin, ja kysyttiin
        syytä tähän tekoon, ja tiedusteltiin oliko hän ainoa "muukalainen" kansan
        joukossa, joka ei tiennyt että puut pitää kerätä sapattia varten Sunnuntaista alkaen-perjantaihin??

        Mies tietenkin joutui vastaamaan että, hän kyllä tiesi mitä on arkena tehtävä!
        On todennäköistä, ettei hän halunnut vangittuna ollessaankaan katua, ja pyytää
        anteeksi tekoaan!

        Jumala kertoi: " Synnin palkka on kuolema"

        Jumala sanoo Bushmannille: " Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni,
        tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa" Job 40: 3

        Varoitus: Älä suotta ryhdy kanssani väittelemään mitä on kirjoitettu, ja kumoamaan sitä mitä kirjoitin, sillä voittaja on Pyhä Henki, ja se, kenessä hän asuu! Eikö vain?


      • Bushmanni
        benedi= siunattu kirjoitti:

        Jumalan laki on Pyhä, oikea, vanhurskas ja hyvä! Room.7:12

        Mies tiesi ja tunsi tarkalleen, että on 6 päivää kerätä polttopuita....
        mutta, hänpä ei niin tehnyt!
        Ehkäpä hänellä oli samanlainen asenne kuin Bushmannilla, ja hän päätti uhmata Taivaan Jumalaa!

        Tämän jälkeen, häntä säilytettiin vangittuna, ja kuulusteltiin tarkoin, ja kysyttiin
        syytä tähän tekoon, ja tiedusteltiin oliko hän ainoa "muukalainen" kansan
        joukossa, joka ei tiennyt että puut pitää kerätä sapattia varten Sunnuntaista alkaen-perjantaihin??

        Mies tietenkin joutui vastaamaan että, hän kyllä tiesi mitä on arkena tehtävä!
        On todennäköistä, ettei hän halunnut vangittuna ollessaankaan katua, ja pyytää
        anteeksi tekoaan!

        Jumala kertoi: " Synnin palkka on kuolema"

        Jumala sanoo Bushmannille: " Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni,
        tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa" Job 40: 3

        Varoitus: Älä suotta ryhdy kanssani väittelemään mitä on kirjoitettu, ja kumoamaan sitä mitä kirjoitin, sillä voittaja on Pyhä Henki, ja se, kenessä hän asuu! Eikö vain?

        Joku uskalsi kommentoida itse asiaa. Hienoa.

        Sinusta mies siis sai mitä ansaitsi ja puun keräämisestä sapattina kuolemantuomio on ihan oikeutettu? Tämäkö on yksinkertaisesti vastauksesi?

        Ja kehtaat vielä ihmetellä, miksi adventtikirkon jäsenmäärä laskee sivistyneissä maissa, jossa ihmisllä on tervettä järkeä ja omatunto.

        Viestisi kertoo taas enemmän kuin tuhat "antiadventistia" ehtii kuukaudessa humpuukilahkoasi haukkua. Olette päästänne vialla koko porukka, jos puun kerääminen on kuolemantuomion arvoinen suoritus. Häpeä!


      • Bushmanni kirjoitti:

        Joku uskalsi kommentoida itse asiaa. Hienoa.

        Sinusta mies siis sai mitä ansaitsi ja puun keräämisestä sapattina kuolemantuomio on ihan oikeutettu? Tämäkö on yksinkertaisesti vastauksesi?

        Ja kehtaat vielä ihmetellä, miksi adventtikirkon jäsenmäärä laskee sivistyneissä maissa, jossa ihmisllä on tervettä järkeä ja omatunto.

        Viestisi kertoo taas enemmän kuin tuhat "antiadventistia" ehtii kuukaudessa humpuukilahkoasi haukkua. Olette päästänne vialla koko porukka, jos puun kerääminen on kuolemantuomion arvoinen suoritus. Häpeä!

        Valveilla ollessani henkilön. Hän sanoi minulle , että hänellä on asia toimitettavana. Kysyin Hänen nimeään, Niin hän vastasi vain minä olen vain Herran lähettiläs ja minulla on sana kerrottavana sinulle. Sinun tulee varoittaa ihmisiä tulevasta katasrofista: Ihmettelen vain kuinka minun laiseni voi ketään varoittaa. Hän sanoi: Vaikka varoitatkin ihmiset eivät ota kuitenkaan varoituksesta vaaria. Kysyin tältä viestin tuojalta mikä on meidän elämämme tarkoitus. Hän vastasi minulle näin: Tämä elämä on meille varattu kouluksi ikuisuutta varten. Tämän elämän aikana minkä te elätte täällä teidän tulisi kehittää luonne joka soveltuu Suuren mahtavan Herran luottamuksen ansaitevien joukkoon pääsemisen periaatteet. Rakastakaa lähimmäistä, niinkuin itseänne. Osoittakaa kunnia maailman kaikkeuden luojalle.

        Luonteen kehityksen tulee alkaa nyt. Tämä tarkoittaa että teillä on öljyä astioissa kun ylkä tulee. Uhohtakaa itsenne koettakaa aina olla avuksi lähimmäisillenne. sanoin ja teoin. Kristittyinä itseään pitätvät tilevat pahasti pettymään, sillä ei luonteen öljy ole saatavana pika vauhdilla. Meidän tulee ymmärtää myös näitä ihmisiä jotka ovat saaneet hieman valoa, mutta he peittävät saamansa valon, täydellisyyttä luoja haluaa alamaisiltaan. Pilkkaajat tulevat pettymään. He ovat noita luokalleen jääneitä. Heitäkin meidän tulisi muistaa. Myrsky on tulossa vielä on aikaa oppia ymmrtämään elämän koulun säännöt

        Kirjoittaja Una-Foprtunan ystävä


      • Totuuden etsijä

        Haluaisin sanoa muttaman lauseen Atventistien oppien jyrkkyydestä ja tiukasta säännöstä. Olin itse 30 -40 vuotta adventistina seurakunnassa, ja maksoin kymmenyksiä en suinkaan aivan säännöllisesti, koska ei aina ollut tulojakaan koska ei ollut töitä. Mutta kävin kirkossa kuitenkin lähes säännöllisest joka sapatti viimeiset kymmenen vuotta, ennenkuin heräsin huomaamaan ja ajattelemaan, että miksi minun ei sallita osallistua kirkon tehtäviin todistamaan uskostani, tai johtamaan kokouksen alkua, tai muuhun joissa olisin saanut todistaa uskostani. Kun sitten kysyin seurakunnan johtavalta papilta, niin hän sanoi, että et ole maksanut viime aikoina kymmenyksiä, sen tähden sinulla ei ole oikeutta meidä oppimme mukaan osallistua seurakunnan toimintaan. Minulla ei ollut kuin vähäiset sairaseläke tulot ja velat niskassa omakotivelkojen tähden. Vaimoni maksoi säännöllsesti kymmenyksensä hyvin pienistä tuloistaan, ja joka sapatti seurakunnassa kerättiin kolehti johon oli osallistuttava jokaisen läsnäolijan, ja useina sapattina kerättiin kaksikin kolehtia, en ole varma mitä tarkoitusta varten, mutta tuntui kovin usein siltä, että kokonummeko sapattikouluun vain sen, tähden että saadaan kerätä rahaa, joka sitten välittymästi sapattikoulun jälkeen lasketaan kuinka anteliasta porukka eli jäsenet on ollut, ja sitten kiitetään kuinka Jumala on taas sapatin siunnanut. Tämä alkoi tuntua, että en voi tallaista nähdä, lähdin aina yhtä tyhjänä tilaisuudesta pois kuin olisin ollut panettelu tilaisuudessa, jota se usein olikin, jossa paneteltiin usein muita suuntia, sapatti-koulu tilaisuudet olivat vain raamatun kylmää tulkintaa adventistien opin pohjalta joka oli vain kaiken lisäksi sivuseikka "mammonan" rinnalla. kymmenykset tulisi maksaa aina pruttotuloista, näin painotettiin seurakunnan taholta. Minua kyllästytti ja harmitti se että, Kirkon ja seurakunnan tilaisuuksissa ei siedetty mitään uutta näkemystä joka olisi rikastuttanut ja lisännyt ainakin omasta näkökulmastani seurakunnan yhteenkuuluvaisuutta Kristuksen Hengen vaikutuksen pohjalta. Toiminta olisi sitä ehdottomasti kaivannut, mutta seurakunnan säännöt oli rakentuneet perinnäissääntöihin kylmiin kiviin joita jaettiin jäsenille. Tunsin, että on aika hakea ero järjestöstä, ja jonka teinkin, ja halusin. Mutta kovasti he myöhemmin aivan kuin kosiskelemalla kaikin keinoin halusivat minun palaavaan takaisin yhteyteensä. Mutta paljon muutosta on tapahduttava Advetti-seurakunnan uskonrakenteessa ennenkuin se on edes lähellä Kristuksen seurakuntaa, valitettavasti näin on.


      • Bushmanni
        Totuuden etsijä kirjoitti:

        Haluaisin sanoa muttaman lauseen Atventistien oppien jyrkkyydestä ja tiukasta säännöstä. Olin itse 30 -40 vuotta adventistina seurakunnassa, ja maksoin kymmenyksiä en suinkaan aivan säännöllisesti, koska ei aina ollut tulojakaan koska ei ollut töitä. Mutta kävin kirkossa kuitenkin lähes säännöllisest joka sapatti viimeiset kymmenen vuotta, ennenkuin heräsin huomaamaan ja ajattelemaan, että miksi minun ei sallita osallistua kirkon tehtäviin todistamaan uskostani, tai johtamaan kokouksen alkua, tai muuhun joissa olisin saanut todistaa uskostani. Kun sitten kysyin seurakunnan johtavalta papilta, niin hän sanoi, että et ole maksanut viime aikoina kymmenyksiä, sen tähden sinulla ei ole oikeutta meidä oppimme mukaan osallistua seurakunnan toimintaan. Minulla ei ollut kuin vähäiset sairaseläke tulot ja velat niskassa omakotivelkojen tähden. Vaimoni maksoi säännöllsesti kymmenyksensä hyvin pienistä tuloistaan, ja joka sapatti seurakunnassa kerättiin kolehti johon oli osallistuttava jokaisen läsnäolijan, ja useina sapattina kerättiin kaksikin kolehtia, en ole varma mitä tarkoitusta varten, mutta tuntui kovin usein siltä, että kokonummeko sapattikouluun vain sen, tähden että saadaan kerätä rahaa, joka sitten välittymästi sapattikoulun jälkeen lasketaan kuinka anteliasta porukka eli jäsenet on ollut, ja sitten kiitetään kuinka Jumala on taas sapatin siunnanut. Tämä alkoi tuntua, että en voi tallaista nähdä, lähdin aina yhtä tyhjänä tilaisuudesta pois kuin olisin ollut panettelu tilaisuudessa, jota se usein olikin, jossa paneteltiin usein muita suuntia, sapatti-koulu tilaisuudet olivat vain raamatun kylmää tulkintaa adventistien opin pohjalta joka oli vain kaiken lisäksi sivuseikka "mammonan" rinnalla. kymmenykset tulisi maksaa aina pruttotuloista, näin painotettiin seurakunnan taholta. Minua kyllästytti ja harmitti se että, Kirkon ja seurakunnan tilaisuuksissa ei siedetty mitään uutta näkemystä joka olisi rikastuttanut ja lisännyt ainakin omasta näkökulmastani seurakunnan yhteenkuuluvaisuutta Kristuksen Hengen vaikutuksen pohjalta. Toiminta olisi sitä ehdottomasti kaivannut, mutta seurakunnan säännöt oli rakentuneet perinnäissääntöihin kylmiin kiviin joita jaettiin jäsenille. Tunsin, että on aika hakea ero järjestöstä, ja jonka teinkin, ja halusin. Mutta kovasti he myöhemmin aivan kuin kosiskelemalla kaikin keinoin halusivat minun palaavaan takaisin yhteyteensä. Mutta paljon muutosta on tapahduttava Advetti-seurakunnan uskonrakenteessa ennenkuin se on edes lähellä Kristuksen seurakuntaa, valitettavasti näin on.

        Kiitokset viestistäsi.

        Tämä olisi hyvä jokaisen täällä lukea muutamaan kertaan.

        Etenkin niiden, jotka liehittelevät adventtikirkkoa, liittymättä itse siihen.

        Ja nyt valitettavasti sinä tulet saamaan viestejä, joissa sinun sanotaan olevan katkera ja et ymmärrä mistään mitään.

        Minä kerron sinulle, että sinä saat tuntosi julki tuoda aivan vapaasti ja hyvä että tuot, sillä jollakin toisella saattaa olla samanlaisia ajatuksia ja monet luulevat olevansa niitä ainoita, jotka näin ajattelevat, eivät siksikään uskalla lähteä.

        He epäilevät, että vika on heissä itsessään, eikä kirkossa/lahkossa johon kuuluvat. Tämän syyllistämisen lahkot osaavat erittäin hyvin ja se kuuluu pelin henkeen silloin, kun lampaat (maksavat asiakkaat) halutaan pitää aidan sisäpuolella.

        Etenkin tämä korostuu, jos puhutaan luopioista, niistä jotka ovat jättäneet jostain syystä lahkon. Heitä syytetään katkeriksi, jos erehtyvät arvostelemaan lahkoa, johon kuuluivat. Se on jäljelle jääneiden patenttivastaus tilanteeseen kuin tilanteeseen. Se on myös helppo vastaus. Sanotaan aina "katkera", niin ei tarvitse miettiä mitään, eikä erityisesti tarvitse perustella mielipiteitään.

        Ja miksi uskonlahkot nauttisivat jotakin erityistä syytesuojaa? Asioiden tuominen julkisuuteen on hyvää kuluttajansuojelua. Jokaisen täytyy saada sanoa sanottavansa, ja jos on tullut huonosti kohdelluksi jossakin yhteisössä niin kyllä siitä saa ja pitääkin kertoa.


      • tälläkertaa
        Bushmanni kirjoitti:

        Kiitokset viestistäsi.

        Tämä olisi hyvä jokaisen täällä lukea muutamaan kertaan.

        Etenkin niiden, jotka liehittelevät adventtikirkkoa, liittymättä itse siihen.

        Ja nyt valitettavasti sinä tulet saamaan viestejä, joissa sinun sanotaan olevan katkera ja et ymmärrä mistään mitään.

        Minä kerron sinulle, että sinä saat tuntosi julki tuoda aivan vapaasti ja hyvä että tuot, sillä jollakin toisella saattaa olla samanlaisia ajatuksia ja monet luulevat olevansa niitä ainoita, jotka näin ajattelevat, eivät siksikään uskalla lähteä.

        He epäilevät, että vika on heissä itsessään, eikä kirkossa/lahkossa johon kuuluvat. Tämän syyllistämisen lahkot osaavat erittäin hyvin ja se kuuluu pelin henkeen silloin, kun lampaat (maksavat asiakkaat) halutaan pitää aidan sisäpuolella.

        Etenkin tämä korostuu, jos puhutaan luopioista, niistä jotka ovat jättäneet jostain syystä lahkon. Heitä syytetään katkeriksi, jos erehtyvät arvostelemaan lahkoa, johon kuuluivat. Se on jäljelle jääneiden patenttivastaus tilanteeseen kuin tilanteeseen. Se on myös helppo vastaus. Sanotaan aina "katkera", niin ei tarvitse miettiä mitään, eikä erityisesti tarvitse perustella mielipiteitään.

        Ja miksi uskonlahkot nauttisivat jotakin erityistä syytesuojaa? Asioiden tuominen julkisuuteen on hyvää kuluttajansuojelua. Jokaisen täytyy saada sanoa sanottavansa, ja jos on tullut huonosti kohdelluksi jossakin yhteisössä niin kyllä siitä saa ja pitääkin kertoa.

        olen paljolti samaa mieltä. Kyllä terve kritiikki on pelkästään rakentavaa ja omista kokemuksista kertominen on OK. Mutta jos joku vetää suoranaisia valheita yleistäen kaikki adventistit, se nostaa piikkini puolustusasentoon. Meillä on kyllä kaikenlaisia kokemuksia meilläkin, jotka itse olemme se adventtiseurakunta (siis me jäsenet). Minun kokemukseni on , että minulle tyrkyttämällä ollaan tyrkyttämässä tehtäviä seurakunnassa, vaikka en ole kahden lapsen yksinhuoltajana jaksanut maksaa kymmenyksiä. Enkä myöskään, edelleen kahden lapsen yksinhuoltajana halua ottaa vastaan seurakunnan tehtäviä, omissanikin tuntuu välillä olevan liikaa. Haluan ikäänkuin asettua valmiiksi katettuun pöytään niinä kertoina kun yleensä jaksan kirkkoon hinautua. Vähän lintsari kai olen, mutta sydämeni on kuitenkin adventismissa. Adventtioppia pidän oikeana, mutta meissä ihmisissä on korjattavaa ilman muuta, eikä meistä ihan virheettömiä saa millään kritiikillä. En silti halua ketään ojennella sormella, vaikka näkisinkin heissä vikoja, sisäinen ääneni alkaa huutamaan; entäs minä itse, olenko sen parempi. Kaikki me olemme Jeesukselle yhtä rakkaita.


      • fniss-fniss
        Bushmanni kirjoitti:

        On jo myöhä, mutta muista lääkkeet.

        Taitaa olla aihetta sinua asiasta huomauttaa, vai satuitko lukemaan viestisi, ennen kuin painoit "lähetä" -nappulaa?

        Et varmaankaan.

        kikatusta kikatusta


    • etupäässä

      Olen yrittänyt saada selville, mikä näitä palstan pahiksia vaivaa kun he liimautuvat vihaamaansa uskontoon niin tiukasti kiinni. Osuin tuonne palstalle Uskontojen uhrit. Siellä oli hyvin selventävä kirjoitus tästä ilmiöstä: Uskon ylivoimainen ote kirj. Volatile sementics, taisi olla 27.5. Luepa.

      • Bushmanni

      • kirjoitus oli

      • niin tämä aloitus
        Bushmanni kirjoitti:

        Uskontojen uhrien sivuston kirjoitukset olisivat erittäin hyvää lukemista kaikille adventtikirkon huijaamille ja sen huomiin haluaville.

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/57-adventistit

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/usko-ja-manipulaatio

        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/lahko-kultti

        käsitteli uskon VAPAUTTA. ei adventismia. teillä jotka olette uskontonne uhreja on vaikea keskustella mistään muusta kuin siitä samasta kaiken aikaa. uskova_1 ja sinä olette molemmat tavallanne vaikeuksissa, mutta ette te parane sillä että olette kaiken aikaa syyttelemässä muita keskustelijoita - joka keskustelussa mihin osallistutte - tuntuu olevan ainoa mikä on olemassa on teidän luulonne. luuletteko että kaikki muut ovat täysiä pöllöjä vai mikä teitä vaivaa, kun ei aikuismaista keskustelua synny koskaan.
        ei täällä kaivata teidänlaisianne "opettajia" vaan aikuisia keskustelemassa omista ajatuksistaan - EI MUIDEN AJATUKSISTA JOISTA TEILLÄ EI KUITENKAAN OLE AAVISTUSTAKAAN.


      • Bushmanni
        niin tämä aloitus kirjoitti:

        käsitteli uskon VAPAUTTA. ei adventismia. teillä jotka olette uskontonne uhreja on vaikea keskustella mistään muusta kuin siitä samasta kaiken aikaa. uskova_1 ja sinä olette molemmat tavallanne vaikeuksissa, mutta ette te parane sillä että olette kaiken aikaa syyttelemässä muita keskustelijoita - joka keskustelussa mihin osallistutte - tuntuu olevan ainoa mikä on olemassa on teidän luulonne. luuletteko että kaikki muut ovat täysiä pöllöjä vai mikä teitä vaivaa, kun ei aikuismaista keskustelua synny koskaan.
        ei täällä kaivata teidänlaisianne "opettajia" vaan aikuisia keskustelemassa omista ajatuksistaan - EI MUIDEN AJATUKSISTA JOISTA TEILLÄ EI KUITENKAAN OLE AAVISTUSTAKAAN.

        >>> teillä jotka olette uskontonne uhreja on vaikea keskustella mistään muusta kuin siitä samasta kaiken aikaa. >>>

        Kun minut niin hyvin tunnet, niin kerropa kaikelle kansalle, jotta minkäs uskonnon uhri minä olen?

        Kokeile antaa nyt fiksu ja sivistynyt ja etenkin perusteltu vastaus.

        >>> uskova_1 ja sinä olette molemmat tavallanne vaikeuksissa >>>>

        No missäs vaikeuksissa? Koetapas perustella?

        >>> olette kaiken aikaa syyttelemässä muita keskustelijoita >>>

        Mitenkäs minä syyttelen, ja jos syyttelen, niin osaanko esittää asiani perustellusti, vai huutelenko tuuleen?

        >>> tuntuu olevan ainoa mikä on olemassa on teidän luulonne. >>>>

        Onkos minulla koskaan mielipiteitteni painoksi perusteluja? Onko sinulla?

        >> luuletteko että kaikki muut ovat täysiä pöllöjä vai mikä teitä vaivaa, kun ei aikuismaista keskustelua synny koskaan. >>>

        Kyllä minä välillä kieltämättä luulen, että keskustelen eläimen, enkä ihmisen kanssa. Muutaman kerran olen luullut keskustelevani näppäimistöä hakkaavan apinan kanssakin. Mutta voisit antaa esimerkin aikuismaisesta keskustelusta, jos en sitä mielestäsi harrasta. Osaatko antaa esimerkin tai perustella sen, miksi minä en sitä osaa?

        >> ei täällä kaivata teidänlaisianne "opettajia" vaan aikuisia keskustelemassa omista ajatuksistaan >>>

        No jos annetaan lukijoiden päättää. Olen huomannut, että niissä ketjuissa johon kirjoitan, on paljon lukijoita. Ja olen koettanut aina perustella mielipiteeni, joten ehkäpä siksikin on lukijoita.

        En tiedä sitä, että pitävätkö he kirjoituksistani, vai kenties jopa vihaavat, mutta ainakin ne kiinnostavat, joten se on pääasia.

        >>> EI MUIDEN AJATUKSISTA JOISTA TEILLÄ EI KUITENKAAN OLE AAVISTUSTAKAAN. >>>

        Kyllä minä aavistelen sitä, mikä korviesi välissä liikkuu, mutta taidan pitää sen omana tietonani, ihan kohteliaisuudesta teitä kohtaan.


      • niin ehkä selviää
        Bushmanni kirjoitti:

        >>> teillä jotka olette uskontonne uhreja on vaikea keskustella mistään muusta kuin siitä samasta kaiken aikaa. >>>

        Kun minut niin hyvin tunnet, niin kerropa kaikelle kansalle, jotta minkäs uskonnon uhri minä olen?

        Kokeile antaa nyt fiksu ja sivistynyt ja etenkin perusteltu vastaus.

        >>> uskova_1 ja sinä olette molemmat tavallanne vaikeuksissa >>>>

        No missäs vaikeuksissa? Koetapas perustella?

        >>> olette kaiken aikaa syyttelemässä muita keskustelijoita >>>

        Mitenkäs minä syyttelen, ja jos syyttelen, niin osaanko esittää asiani perustellusti, vai huutelenko tuuleen?

        >>> tuntuu olevan ainoa mikä on olemassa on teidän luulonne. >>>>

        Onkos minulla koskaan mielipiteitteni painoksi perusteluja? Onko sinulla?

        >> luuletteko että kaikki muut ovat täysiä pöllöjä vai mikä teitä vaivaa, kun ei aikuismaista keskustelua synny koskaan. >>>

        Kyllä minä välillä kieltämättä luulen, että keskustelen eläimen, enkä ihmisen kanssa. Muutaman kerran olen luullut keskustelevani näppäimistöä hakkaavan apinan kanssakin. Mutta voisit antaa esimerkin aikuismaisesta keskustelusta, jos en sitä mielestäsi harrasta. Osaatko antaa esimerkin tai perustella sen, miksi minä en sitä osaa?

        >> ei täällä kaivata teidänlaisianne "opettajia" vaan aikuisia keskustelemassa omista ajatuksistaan >>>

        No jos annetaan lukijoiden päättää. Olen huomannut, että niissä ketjuissa johon kirjoitan, on paljon lukijoita. Ja olen koettanut aina perustella mielipiteeni, joten ehkäpä siksikin on lukijoita.

        En tiedä sitä, että pitävätkö he kirjoituksistani, vai kenties jopa vihaavat, mutta ainakin ne kiinnostavat, joten se on pääasia.

        >>> EI MUIDEN AJATUKSISTA JOISTA TEILLÄ EI KUITENKAAN OLE AAVISTUSTAKAAN. >>>

        Kyllä minä aavistelen sitä, mikä korviesi välissä liikkuu, mutta taidan pitää sen omana tietonani, ihan kohteliaisuudesta teitä kohtaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8168425


      • Bushmanni
        niin ehkä selviää kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8168425

        Et siis itse kyennyt antamaan perusteltua vastausta.

        Kas kun se ei minua ihmeesti yllättänyt.

        Mutta mennäänpä katsomaan tuota humpuukivastausta, jota yrität minulle tyrkyttää.

        >>> Tyypillisesti kyseessä on tietenkin heikko ihminen, uhri, joka ei ole ymmärtänyt uskontoa, jossa hän on ollut jäsenenä. Hän on ahdistunut, mutta syy on hänen heikkoutensa ja alttiutensa vaikutuksille. Se ei ole väärin, että tämän ihmisen heikkoutta on käytetty hyväksi. >>>>

        Tuossa on tämän älynjättiläisen koko ajatusmaailma karuna ja puhtaana.

        Hänen mielestään on oikein huijata sellaista ihmistä, joka on heikko, eikä ymmärrä missä on mukana.

        Hänen mielestään adventtikirkko toimii ihan oikein, kun huijaa ihmisiä ja vie heidän rahansa, koska huonosti koulutetun ja huonon itsetunnon omaavaa ihmistä on helppo huijata ja häntä suorastaan saa huijata, koska vastuu on ihmisen itsensä, ei huijaajan, joka käyttää typerystä hyväksi.

        Sinun mielestäsi syyllinen onkin typerä huijattava, joka antaa itseään huijattavan. Eli siis sinä itse olet se typerys.

        >> Nyt on kuitenkin käynyt niin, että tämä ihminen on hiukan kipeä. Kipeä nimenomaan korviensa välistä. >>>

        Ja sama virsi jatkuu. Uskonlahkon, esim adventtikirkon, huijaama onkin se typerys ja päästään vialla. Ja häntä saa huijata niin paljon kuin sielu sietää. Toisaalta olen kyllä samaa mieltä. Jokainen humpuukilahkojen touhuissa mukana on sairas korviensa välistä, mutta vika ei ole sen ihmisen, vaan humpuukilahkon, joka on saanut hänet sekaisin. Tässä on pieni ero.

        >>> uskontojen johtajat ja siinä sivussa muut uskovatkin, tekevät kaiken aina parhaan ymmärryksensä mukaan lähimmäistä rakastaen eivätkä koskaan pyri mihinkään muuhun kuin kanssaihmistensä auttamiseen. >>>>

        Juu juu. Näin se on tietenkin. Miten ristiretket? Se vääräuskoisten tappaminen oli toimintaa hyvässä uskossa ja lähimmäistä rakastaen? Niinkö? Entäpä David Koresh? Lähimmäisenrakkautta hyvässä hengessä? Entäpä Jonestown?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jonestown

        http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Koresh

        Tämä kirjoittaja tässä väittää, että kaikki nämä henkilöt toimivat ihanassa harmoniassa lähimmäistä auttaen ja ne sadat, jotka sattuivat tässä ihanassa rakkauden harmoniassa kuolemaan, tekivät sen, koska heidän pää oli kipeä ja itse asiassa ansaitsivat sen? Niinkö?

        Jotka tämän hullun kirjoitusta tässäkin ketjussa ihanoivat, taitavat itse olla hoidon tarpeessa, ja aika pahasti.

        >>> Ihmiset kyllä muodostavat nämä kollektiivit; mutta, koska tämä sairas ihminen on ollut osa ryhmän dynaamista rakennelmaa, hän on yksin syypää ongelmiinsa. >>>>

        Ja sama virsi jatkuu. Typerä lahkolainen on se ongelma, eikä rakkauden hengessä toimivan järjestön hullut ja huijarit.

        >>> Meillä on tässä vapaassa maassa kuitenkin käsite nimeltä työpaikkakiusaaminen. Työpaikkakiusaaminen käsittää muiden muassa panettelun, henkisen vainoamisen, seksuaalisen häirinnän ja muutamia muita asioita. Uskonnot eivät tee mitään edellä mainituista asioista >>>>

        Ai eivät tee. Mitenkäs adventtikirkon pedofiliakohu suomessa? Katolisen kirkon lapsiin sekaantumiset? Lähetystyöntekijöiden tekemät raiskaukset afrikassa, nyt vain muutamana esimerkkinä mainitakseni? Siis uskonnot eivät tee mitään tällaista? MIssähän umpiossa tuo ihminen asuu. Toivottavasti mahdollisimman kaukana minusta ja perheestäni.

        >>> Se oli ihan varmasti perhe, koulu tai kaverit, jotka siihen ajoivat. Jos hän on joutunut selän takana juorutuksi ja siitä syystä hyljeksityksi tai kenties pastorin puhuteltavaksi kaikkien kuullen ja siksi kollektiivisesti riivatuksi julistetuksi, ei ole mitään syytä verrata tilannetta työpaikkakiusaamiseen, koska se ei ole ollut hänen työpaikkansa eikä häntä ole kiusattu vaan hänelle on kerrottu totuus ja ilmoitettu Jumalan tahto. >>>>

        Jos ihminen joutuu lahkossaan kokemaan henkistä väkivaltaa tai vaikkapa jopa raiskauksen, niin syy on taas tässä kohteessa. Eli poloisessa huijatussa. Jos häntä syrjitään ja potkitaan päähän, niin se on itse asiassa Jumalan tahto. Tämä ihminen, joka tämän on kirjoittanut, on pahasti häiriintynyt.

        >>> Ihan omasta syystään meni tuo ihminen korviensa välistä pyörälle. >>>>

        Ja vielä viimeisen kerran sama virsi. Uhri, kiusattu, raiskattu, häpäisty, huijattu, vika on hänessä. Yksin omaan hänessä.

        Onko tämä logiikka jonkin muun mielestä outoa, kuin vain minusta?

        Perusteltuja mielipiteitä kiitos.

        Mutta syyllistää tämä henkilö osaa ja esim. syyllistämiseen perustuu adventtikirkonkin toiminta hyvin pitkälti, joten kyllä viestin alkuperäinen kirjoittaja on asiansa hyvin opiskellut.


      • on mitään kenenkään sano
        Bushmanni kirjoitti:

        Et siis itse kyennyt antamaan perusteltua vastausta.

        Kas kun se ei minua ihmeesti yllättänyt.

        Mutta mennäänpä katsomaan tuota humpuukivastausta, jota yrität minulle tyrkyttää.

        >>> Tyypillisesti kyseessä on tietenkin heikko ihminen, uhri, joka ei ole ymmärtänyt uskontoa, jossa hän on ollut jäsenenä. Hän on ahdistunut, mutta syy on hänen heikkoutensa ja alttiutensa vaikutuksille. Se ei ole väärin, että tämän ihmisen heikkoutta on käytetty hyväksi. >>>>

        Tuossa on tämän älynjättiläisen koko ajatusmaailma karuna ja puhtaana.

        Hänen mielestään on oikein huijata sellaista ihmistä, joka on heikko, eikä ymmärrä missä on mukana.

        Hänen mielestään adventtikirkko toimii ihan oikein, kun huijaa ihmisiä ja vie heidän rahansa, koska huonosti koulutetun ja huonon itsetunnon omaavaa ihmistä on helppo huijata ja häntä suorastaan saa huijata, koska vastuu on ihmisen itsensä, ei huijaajan, joka käyttää typerystä hyväksi.

        Sinun mielestäsi syyllinen onkin typerä huijattava, joka antaa itseään huijattavan. Eli siis sinä itse olet se typerys.

        >> Nyt on kuitenkin käynyt niin, että tämä ihminen on hiukan kipeä. Kipeä nimenomaan korviensa välistä. >>>

        Ja sama virsi jatkuu. Uskonlahkon, esim adventtikirkon, huijaama onkin se typerys ja päästään vialla. Ja häntä saa huijata niin paljon kuin sielu sietää. Toisaalta olen kyllä samaa mieltä. Jokainen humpuukilahkojen touhuissa mukana on sairas korviensa välistä, mutta vika ei ole sen ihmisen, vaan humpuukilahkon, joka on saanut hänet sekaisin. Tässä on pieni ero.

        >>> uskontojen johtajat ja siinä sivussa muut uskovatkin, tekevät kaiken aina parhaan ymmärryksensä mukaan lähimmäistä rakastaen eivätkä koskaan pyri mihinkään muuhun kuin kanssaihmistensä auttamiseen. >>>>

        Juu juu. Näin se on tietenkin. Miten ristiretket? Se vääräuskoisten tappaminen oli toimintaa hyvässä uskossa ja lähimmäistä rakastaen? Niinkö? Entäpä David Koresh? Lähimmäisenrakkautta hyvässä hengessä? Entäpä Jonestown?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jonestown

        http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Koresh

        Tämä kirjoittaja tässä väittää, että kaikki nämä henkilöt toimivat ihanassa harmoniassa lähimmäistä auttaen ja ne sadat, jotka sattuivat tässä ihanassa rakkauden harmoniassa kuolemaan, tekivät sen, koska heidän pää oli kipeä ja itse asiassa ansaitsivat sen? Niinkö?

        Jotka tämän hullun kirjoitusta tässäkin ketjussa ihanoivat, taitavat itse olla hoidon tarpeessa, ja aika pahasti.

        >>> Ihmiset kyllä muodostavat nämä kollektiivit; mutta, koska tämä sairas ihminen on ollut osa ryhmän dynaamista rakennelmaa, hän on yksin syypää ongelmiinsa. >>>>

        Ja sama virsi jatkuu. Typerä lahkolainen on se ongelma, eikä rakkauden hengessä toimivan järjestön hullut ja huijarit.

        >>> Meillä on tässä vapaassa maassa kuitenkin käsite nimeltä työpaikkakiusaaminen. Työpaikkakiusaaminen käsittää muiden muassa panettelun, henkisen vainoamisen, seksuaalisen häirinnän ja muutamia muita asioita. Uskonnot eivät tee mitään edellä mainituista asioista >>>>

        Ai eivät tee. Mitenkäs adventtikirkon pedofiliakohu suomessa? Katolisen kirkon lapsiin sekaantumiset? Lähetystyöntekijöiden tekemät raiskaukset afrikassa, nyt vain muutamana esimerkkinä mainitakseni? Siis uskonnot eivät tee mitään tällaista? MIssähän umpiossa tuo ihminen asuu. Toivottavasti mahdollisimman kaukana minusta ja perheestäni.

        >>> Se oli ihan varmasti perhe, koulu tai kaverit, jotka siihen ajoivat. Jos hän on joutunut selän takana juorutuksi ja siitä syystä hyljeksityksi tai kenties pastorin puhuteltavaksi kaikkien kuullen ja siksi kollektiivisesti riivatuksi julistetuksi, ei ole mitään syytä verrata tilannetta työpaikkakiusaamiseen, koska se ei ole ollut hänen työpaikkansa eikä häntä ole kiusattu vaan hänelle on kerrottu totuus ja ilmoitettu Jumalan tahto. >>>>

        Jos ihminen joutuu lahkossaan kokemaan henkistä väkivaltaa tai vaikkapa jopa raiskauksen, niin syy on taas tässä kohteessa. Eli poloisessa huijatussa. Jos häntä syrjitään ja potkitaan päähän, niin se on itse asiassa Jumalan tahto. Tämä ihminen, joka tämän on kirjoittanut, on pahasti häiriintynyt.

        >>> Ihan omasta syystään meni tuo ihminen korviensa välistä pyörälle. >>>>

        Ja vielä viimeisen kerran sama virsi. Uhri, kiusattu, raiskattu, häpäisty, huijattu, vika on hänessä. Yksin omaan hänessä.

        Onko tämä logiikka jonkin muun mielestä outoa, kuin vain minusta?

        Perusteltuja mielipiteitä kiitos.

        Mutta syyllistää tämä henkilö osaa ja esim. syyllistämiseen perustuu adventtikirkonkin toiminta hyvin pitkälti, joten kyllä viestin alkuperäinen kirjoittaja on asiansa hyvin opiskellut.

        On kuin sanoisi sokealle - Hei katso mikä mahtava metsä! mutta ethän sinä näe metsää - on niin paljon puita edessä.


      • Bushmanni
        on mitään kenenkään sano kirjoitti:

        On kuin sanoisi sokealle - Hei katso mikä mahtava metsä! mutta ethän sinä näe metsää - on niin paljon puita edessä.

        Kokeilepa nyt edes yhden ainoan kerran perustella mielipiteesi.

        Vai oletko sinä sitä mieltä, kuin tuo umpikiero kirjoittaja uskon uhrien palstalla, että heikkoja ihmisiä saa huijata niin paljon kuin sielu sietää?

        Sitäkö yritit meille nyt sanoa ja edustaako mielipiteesi adventtiuskoisia yleisestikin?

        Mikä minun mielipiteissäni oli sinusta väärin?

        Kokeilepa perustella. Onnistuuko?

        Veikkaan, että ei.

        Seuraavaksi varmaan kirjoitat, että en ole kaukonäköinen, vai mikäs se yhden hörhelön patenttivastaus minulle olikaan?


      • haukut muita
        Bushmanni kirjoitti:

        Kokeilepa nyt edes yhden ainoan kerran perustella mielipiteesi.

        Vai oletko sinä sitä mieltä, kuin tuo umpikiero kirjoittaja uskon uhrien palstalla, että heikkoja ihmisiä saa huijata niin paljon kuin sielu sietää?

        Sitäkö yritit meille nyt sanoa ja edustaako mielipiteesi adventtiuskoisia yleisestikin?

        Mikä minun mielipiteissäni oli sinusta väärin?

        Kokeilepa perustella. Onnistuuko?

        Veikkaan, että ei.

        Seuraavaksi varmaan kirjoitat, että en ole kaukonäköinen, vai mikäs se yhden hörhelön patenttivastaus minulle olikaan?

        ja kehut itseäsi lähes kaikissa aloituksissasi. Kuinka sinulle voisi mitää sanoa - olet vain valmiina hyökkäämään - ja jatkat samaa tamaa vanhaa selittämistäsi.

        Aikuismainen keskustelu ei voi tulla kysymykseen koska et halua sellaista sen näkee vastauksistasi


    • Sanot: "Uskon asiat kun nyt kertakaikkiaan ovat vain uskon asioita. Kukaan ei siis voi sanoa, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä."

      Nonnih, noin määrittelet saatanankin jumaluskon oikeaksi!

      Mutta pelastavaa uskoa on vain yhdenlaista, on uskottava niinkuin Jumala Raamatussa uskon määritellyt.

      Tavallaan uskominen ei ketään pelasta. Kauaksi olet Jumalasta eronnut tuota väärää ekumeniaasi ja adventismiasi opettaessasi.

      • Nadasja-emilia

        >>Mutta pelastavaa uskoa on vain yhdenlaista, on uskottava niinkuin Jumala Raamatussa uskon määritellyt.


      • alex-kasi
        Nadasja-emilia kirjoitti:

        >>Mutta pelastavaa uskoa on vain yhdenlaista, on uskottava niinkuin Jumala Raamatussa uskon määritellyt.

        Jeesus on Jumalan Poika joka johtaa meidät Jumalan täydellisyyteen .. jossa on iankaikkinen elämä. Hänen luokseen jolla ainoalla se on ..


      • alex-kasi

        Sanoit että ""Nonnih, noin määrittelet saatanankin jumaluskon oikeaksi!""

        Vaikka hyvin tiesit että ei Sirkka-Iita siitä puhunut.

        Mutta jos katsotaan KUKA määrittelee saatanan jumalakseen niin näinhän se menee - ketä ihminen uskoo - se on hänen jumalansa - eikö?

        Siis kunpaa uskomme?

        Jumala sanoi:
        mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman

        saatana sanoi:
        "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

        Siinä se, valinta on meidän jokaisen oma.


    • Ystävä _1

      Suomessakin on uskonvapaus, se tarkoittaa että jokainen on vapaa itse valitsemaan mihin uskoo ja mihin ei usko. Tälläpalsyalla on ihmisiä jotka puhuvat enimmäkseen muiden kirjoittajien uskosta, mikä voi luonnollisesti ihmetyttää koska tarkoitus kai on puhua omasta uskostaan ja jakaa omia kokemuksiaan adventismista ja uskostaan. Monella on kuitenkin vaikeuksia vetää raja oikeaan paikkaan ja pääasiaksi tulee VASTUSTAMINEN - vastustetaan jotain mutta tavallisesti ei sellaisella ihmisellä ole mitään annettavaa vastustuksensa lisäksi. Valitettavsti on vastustajan kuva asioista lähes aina kovin musta valkoinen koska näkee asian vain yhdestä suppeasta näkökulmastaan.

      Hyvä aloitus Nadasja-emilialta johon valittavasti muutamat vastasivat vain puolustaakseen itseään (kuten tavallista) .

      • nämä

        löyty, älkää etsikö enää. Näitä samannimisiä aloituksia on kaksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe