TheOne

Laajentaisitko näkemystämme asiantuntevuudestasi lääketieteen saralla:
Mitä mieltä olet särkylääkkeistä. Ovatko ilman reseptiä myytävät särkylääkkeet turvallisia ja onko edes mahdollista aiheuttaa niillä itselleen vahinkoa?

44

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..melko laaja käsite... ;)

      Enkä TODELLAKAAN ala julkisella foorumilla neuvomaan ketään puoleen tai toiseen särkylääkkeiden käytön turvallisuudesta/turvattomuudesta...

      Ottiko noin kovasti luonnon päälle kun en vastannut edelliseen kirjoitukseesi siinä Monten ketjussa?? ;D

      ..ehkäpä jätän sulle sitten jatkossakin vastaamatta, kun se näköjään noin kovasti sua jurppii... XD

      • Jatkoa sille yskänlääkejutulle.

        Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.

        Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
        Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?


      • buddy-love kirjoitti:

        Jatkoa sille yskänlääkejutulle.

        Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.

        Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
        Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?

        tuskin kolmio yskänlääkkeitä paljon liikkuu, koska tabuja on helpompi kanniskella.


      • zisel
        monte24 kirjoitti:

        tuskin kolmio yskänlääkkeitä paljon liikkuu, koska tabuja on helpompi kanniskella.

        kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.


      • anzzy--
        buddy-love kirjoitti:

        Jatkoa sille yskänlääkejutulle.

        Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.

        Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
        Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?

        MAO_A estäjän vuoksi
        Kummityttöni kuoli juuri Mao-A estäjän ja tyhman kollin tyrkyttämän extaasin sekoitukseen 22v RIP


      • anzzy--

        Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan


      • anzzy-- kirjoitti:

        Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan

        ..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...


      • TheOne kirjoitti:

        ..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...

        Että olet tajunnut ettet pärjää tässä lajissa.


      • anzzy-- kirjoitti:

        MAO_A estäjän vuoksi
        Kummityttöni kuoli juuri Mao-A estäjän ja tyhman kollin tyrkyttämän extaasin sekoitukseen 22v RIP

        Idiootit ovat yleensä vaaraksi myös ympäristölleen.
        Kaikista huumeista pitäisi päästä heti eroon.


      • buddy-love kirjoitti:

        Että olet tajunnut ettet pärjää tässä lajissa.

        ..niin jos se sun egoas pönkittää.. ;)


      • anzzy--
        TheOne kirjoitti:

        ..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...

        Kun punttisalilla käyt, voisit neuvoa muita, kun ravinto-opistakin puhut puppua
        Kolmessakin koulussa minulla oli ravinto-oppi hyvillä arvosanoilla.


      • monte puskana
        buddy-love kirjoitti:

        Idiootit ovat yleensä vaaraksi myös ympäristölleen.
        Kaikista huumeista pitäisi päästä heti eroon.

        niitä käytetään usein väärin :)


      • anzzy-- kirjoitti:

        Kun punttisalilla käyt, voisit neuvoa muita, kun ravinto-opistakin puhut puppua
        Kolmessakin koulussa minulla oli ravinto-oppi hyvillä arvosanoilla.

        ..eivät ole sama kuin "bodaus".

        Ja se mitä olen puhunut ravitsemuksesta on kaikki pitänyt paikkansa..
        Nämä kun taaskaan ei ole mitään mielipideasioita vaan FAKTOJA, ni en ala mihinkään juupas-eipäs väittelyyn hlön kanssa joka leimaa kaikki punttisalilla käyvät "bodareiksi" selkeestikkään tietämättä edes mitä kyseinen termi ja laji käsittää ja pitää sisällään...


      • TheOne kirjoitti:

        ..niin jos se sun egoas pönkittää.. ;)

        Sillä egoni täyttää jo koko maailmankaikkeuden.


      • anzzy--
        TheOne kirjoitti:

        ..eivät ole sama kuin "bodaus".

        Ja se mitä olen puhunut ravitsemuksesta on kaikki pitänyt paikkansa..
        Nämä kun taaskaan ei ole mitään mielipideasioita vaan FAKTOJA, ni en ala mihinkään juupas-eipäs väittelyyn hlön kanssa joka leimaa kaikki punttisalilla käyvät "bodareiksi" selkeestikkään tietämättä edes mitä kyseinen termi ja laji käsittää ja pitää sisällään...

        Voit ravintopsta tietää, mitä joku esim Massa mainostaa
        Minulla on suoritettuja tukintoja todituksissa CV;ssä
        Ehkä biokemia oliasi alaasi paremmin kuin minulla--ehkäpä erehdyn siinäkin:)


      • anzzy-- kirjoitti:

        Voit ravintopsta tietää, mitä joku esim Massa mainostaa
        Minulla on suoritettuja tukintoja todituksissa CV;ssä
        Ehkä biokemia oliasi alaasi paremmin kuin minulla--ehkäpä erehdyn siinäkin:)

        ..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!

        Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD

        Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!

        Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)


      • anzzy--
        monte puskana kirjoitti:

        niitä käytetään usein väärin :)

        CYP2d6 entsyymi ei muuta morfiiniksi, kuin rajoitetun määrän.
        Mutta niissä oleva parasetamoli....jo 8 pilleriä vo tappaa---ei kodeiini
        Pandolia saa ilman resptiäkin tappavn määrän


      • TheOne kirjoitti:

        ..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!

        Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD

        Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!

        Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)

        Mihin perustuu kofeiinin piristävä vaikutus ja miten elimistö reagoi altistuksen jatkuessa.


      • anzzy--
        TheOne kirjoitti:

        ..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!

        Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD

        Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!

        Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)

        Jos ei sotilaiden ravitsesmuksest tietoni eivät riitä----ei sitten mikään
        Minulla on tietämystä miten sotilaat dopataan tiukasa paikassa

        En muuten viitsi takkuileva näppiksen kanssa hioa tekstini
        Vai tarvitko rautalankaa???


      • anzzy-
        TheOne kirjoitti:

        ..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...

        Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
        kuin korkeitaan 1-2


      • fweöm
        zisel kirjoitti:

        kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.

        joku myisi heroiinia kannabiksena? Mut joo, parempi on olla ostamatta huumeita kadulta tai muualtakaan.


      • anzzy-
        anzzy- kirjoitti:

        Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
        kuin korkeitaan 1-2

        Pyrkimällä pääsisikään. Minkin ihmettelin miksi minua tenttailaan kaikenlaisia.
        Vasta kun olin"valmistunut" sain tietää työni tarkoituksen
        Ne jotka eivät "valmistuneet", eivät vieläkää voi tietää koulutuksen tarkoitusta


      • anzzy-- kirjoitti:

        CYP2d6 entsyymi ei muuta morfiiniksi, kuin rajoitetun määrän.
        Mutta niissä oleva parasetamoli....jo 8 pilleriä vo tappaa---ei kodeiini
        Pandolia saa ilman resptiäkin tappavn määrän

        on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.


      • anzzy--
        monte24 kirjoitti:

        on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.

        Enempä kodeiinia ei metboloi morfiiniksi
        Minäkin pesen siitä parsetamolin pois __SE myrrkyä on maksalle
        Ei tarvi, kuin liuottaa mömmöt vaikka kossupulloon siis kylmään veteen parasetamoli ei ole vseiliukoinne--- ja odottaa pari tunia, niin paskat sakkautuvat pohjalle siitä kirkkast kiemstä voi ottaa napanterit tarvittaessa


      • anzzy--
        monte24 kirjoitti:

        on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.

        Vatsahaavan tai muun verenvuodon takia


      • anzzy--
        monte24 kirjoitti:

        on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.

        Joku oli heittänyt kaatopaikalle sitä---samalla nimellä Suomessakin
        Korppikotkille se on erittäi myrkyllistä ja korppikotkakanta romahti
        Kulkukoirille jäi enemmän dyykattavaa---six niiden määrä kasvoi nopeasti
        Ja 50000 ihmist kuoli koiran puremiin.....simppeliä


      • anzzy--
        anzzy-- kirjoitti:

        Enempä kodeiinia ei metboloi morfiiniksi
        Minäkin pesen siitä parsetamolin pois __SE myrrkyä on maksalle
        Ei tarvi, kuin liuottaa mömmöt vaikka kossupulloon siis kylmään veteen parasetamoli ei ole vseiliukoinne--- ja odottaa pari tunia, niin paskat sakkautuvat pohjalle siitä kirkkast kiemstä voi ottaa napanterit tarvittaessa

        8 panadolia kerralla voi tappaa
        Kodeiiniin ei tiedtä kuollee kketääh


      • OTA HOTA!
        anzzy-- kirjoitti:

        Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan

        Nykyään ne syövät Placebo merkkisiä egon kohottajia


      • särkykroonikko
        zisel kirjoitti:

        kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.

        Hallinto-oikeus velvoitti päätöksellään maksamaan lääketehtäan tekemän laillisen cannabis lääkkeen.
        sossutantta ei noudattanut oikeuden määräystä
        laitonta "ruohoa" saa hlposti ja halvalla.


      • ha.
        anzzy- kirjoitti:

        Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
        kuin korkeitaan 1-2

        autokoulun vai?


      • *vähäks kade*
        anzzy- kirjoitti:

        Pyrkimällä pääsisikään. Minkin ihmettelin miksi minua tenttailaan kaikenlaisia.
        Vasta kun olin"valmistunut" sain tietää työni tarkoituksen
        Ne jotka eivät "valmistuneet", eivät vieläkää voi tietää koulutuksen tarkoitusta

        sieltä koulustako pääsee kirjoittelemaan ml palstalle ?


      • monte puskana

        vettäkin kun juot kymmenen litraa kerralla,niin kuolet melko varmasti.


    • anzzy-

      Tyhmää lähteä trolliin, jossa munaa itsensä täysin.
      En noin vedätettävissä olisi....en olisi hänenä kirjottanut mitään
      Keskustelu olisi jäänyt buddy aloitukseen ilman , että thuuno olisi vastannut mitään.
      Selvästi huomaa, että buddy on paljon älykkääpi thuunoa

      • TheUno

        hahaha


      • TheOn´e
        TheUno kirjoitti:

        hahaha

        Samat jutut aina


      • KAPSLOLLOKAKAMISESRE

        MIHIN VAAN


    • KANSIKUVAPOJU

      EHKÄ HÄNELLÄ ON JOTAIN SANOTTAVAA TÄSSÄ

      • Mikä ihmeen "kansikuvapoju"?!

        Pojua must ei sais tekemälläkään...

        Hankkisit nyt säkin muita mielenkiinnon aiheita..tai edes sen vertaa munaa et uskallat OMILLA kasvoillas esiintyä...mut eipä taida löytyä..?!

        Tää oli mun osalta tässä...


      • TheOneLIFE
        TheOne kirjoitti:

        Mikä ihmeen "kansikuvapoju"?!

        Pojua must ei sais tekemälläkään...

        Hankkisit nyt säkin muita mielenkiinnon aiheita..tai edes sen vertaa munaa et uskallat OMILLA kasvoillas esiintyä...mut eipä taida löytyä..?!

        Tää oli mun osalta tässä...

        WHY NOT A WIFE?


    • Jihuuu

      En tiedä mihin keskusteluun kysymys pohjautuu, joten vastaan vain kysymykseen.

      Luin juuri jonkun tohtorin kommentin jostain lehdestä taannoin, että mitkään lääkkeet eivät ole täysin haitattomia.

      Joku voi popsia koko ikänsä apteekista saatavia käsikauppalääkkeitä turvallisesti, ilman että se vaikuttaa elämään mitenkään. Sitten on joukko niitä onnettomia (itseni mukaan lukien) joitten elimistö ei niitä särkylääkkeitä kestä (tulehduskipulääkkeet, buranat ym) ja siinä kohtaa kun ei ole tietoinen siitä, että elimistö ei niitä kestä - se on aika kurja juttu, kun niitä syö luullen että ne helpottavat siihen vaivaan, mihin niitä otetaan mutta todellisuudessa aiheuttavatkin sisuksissa ongelmia, mutta vaikea sitä on sisäelimiinsä nähdä. Oikein kurjalla tuurilla tulehduskipulääkkeet voisivat aiheuttaa sellaisia vaurioita, josta käynnistyisi prosessi joka veisi sen hengen.

      Joten tyytyväisenä hoidin eilispäivän kuumeista lasta kotikeinoin ja vielä tyytyväisempi olin, kun lähes 40 asteen kuume putosi tälläkin kertaa ihan itsestään eikä lääkitystä tarvittu. Jos olisin nuorena tiennyt, että reseptivapaista särkylääkkeistä voi olla haittaa (enpä silloin asiaa edes ajatellut), olisin jo silloin kiltisti kärsinyt päänsärkyni ja menkkakipuni. Tosin enpä ole koskaan pitkää apua kipupillereistä saanutkaan, niin se kärsimys ei kovin pitempi aikaista ole nykyään ilman lääkkeitä.

      • kwondokovis

        Kestääkseen treeneistä tulevat kivut
        Kovis joka ei kestä kipuja????? opettelee tuottamaan kipuja nuo
        mummonpotkijat--yök


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe