Laajentaisitko näkemystämme asiantuntevuudestasi lääketieteen saralla:
Mitä mieltä olet särkylääkkeistä. Ovatko ilman reseptiä myytävät särkylääkkeet turvallisia ja onko edes mahdollista aiheuttaa niillä itselleen vahinkoa?
TheOne
44
584
Vastaukset
..melko laaja käsite... ;)
Enkä TODELLAKAAN ala julkisella foorumilla neuvomaan ketään puoleen tai toiseen särkylääkkeiden käytön turvallisuudesta/turvattomuudesta...
Ottiko noin kovasti luonnon päälle kun en vastannut edelliseen kirjoitukseesi siinä Monten ketjussa?? ;D
..ehkäpä jätän sulle sitten jatkossakin vastaamatta, kun se näköjään noin kovasti sua jurppii... XDJatkoa sille yskänlääkejutulle.
Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.
Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?buddy-love kirjoitti:
Jatkoa sille yskänlääkejutulle.
Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.
Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?tuskin kolmio yskänlääkkeitä paljon liikkuu, koska tabuja on helpompi kanniskella.
- zisel
monte24 kirjoitti:
tuskin kolmio yskänlääkkeitä paljon liikkuu, koska tabuja on helpompi kanniskella.
kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.
- anzzy--
buddy-love kirjoitti:
Jatkoa sille yskänlääkejutulle.
Muista nyt että yskänlääke on mielestäsi täysin turvallista.
Noh, onkos särkylääke turvallista vai ei?
Mitä itse käytät (sinähän vetoat omaan kokemukseen näissä jutuissa)?MAO_A estäjän vuoksi
Kummityttöni kuoli juuri Mao-A estäjän ja tyhman kollin tyrkyttämän extaasin sekoitukseen 22v RIP - anzzy--
Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan
anzzy-- kirjoitti:
Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan
..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...
TheOne kirjoitti:
..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...
Että olet tajunnut ettet pärjää tässä lajissa.
anzzy-- kirjoitti:
MAO_A estäjän vuoksi
Kummityttöni kuoli juuri Mao-A estäjän ja tyhman kollin tyrkyttämän extaasin sekoitukseen 22v RIPIdiootit ovat yleensä vaaraksi myös ympäristölleen.
Kaikista huumeista pitäisi päästä heti eroon.buddy-love kirjoitti:
Että olet tajunnut ettet pärjää tässä lajissa.
..niin jos se sun egoas pönkittää.. ;)
- anzzy--
TheOne kirjoitti:
..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...
Kun punttisalilla käyt, voisit neuvoa muita, kun ravinto-opistakin puhut puppua
Kolmessakin koulussa minulla oli ravinto-oppi hyvillä arvosanoilla. - monte puskana
buddy-love kirjoitti:
Idiootit ovat yleensä vaaraksi myös ympäristölleen.
Kaikista huumeista pitäisi päästä heti eroon.niitä käytetään usein väärin :)
anzzy-- kirjoitti:
Kun punttisalilla käyt, voisit neuvoa muita, kun ravinto-opistakin puhut puppua
Kolmessakin koulussa minulla oli ravinto-oppi hyvillä arvosanoilla...eivät ole sama kuin "bodaus".
Ja se mitä olen puhunut ravitsemuksesta on kaikki pitänyt paikkansa..
Nämä kun taaskaan ei ole mitään mielipideasioita vaan FAKTOJA, ni en ala mihinkään juupas-eipäs väittelyyn hlön kanssa joka leimaa kaikki punttisalilla käyvät "bodareiksi" selkeestikkään tietämättä edes mitä kyseinen termi ja laji käsittää ja pitää sisällään...TheOne kirjoitti:
..niin jos se sun egoas pönkittää.. ;)
Sillä egoni täyttää jo koko maailmankaikkeuden.
- anzzy--
TheOne kirjoitti:
..eivät ole sama kuin "bodaus".
Ja se mitä olen puhunut ravitsemuksesta on kaikki pitänyt paikkansa..
Nämä kun taaskaan ei ole mitään mielipideasioita vaan FAKTOJA, ni en ala mihinkään juupas-eipäs väittelyyn hlön kanssa joka leimaa kaikki punttisalilla käyvät "bodareiksi" selkeestikkään tietämättä edes mitä kyseinen termi ja laji käsittää ja pitää sisällään...Voit ravintopsta tietää, mitä joku esim Massa mainostaa
Minulla on suoritettuja tukintoja todituksissa CV;ssä
Ehkä biokemia oliasi alaasi paremmin kuin minulla--ehkäpä erehdyn siinäkin:) anzzy-- kirjoitti:
Voit ravintopsta tietää, mitä joku esim Massa mainostaa
Minulla on suoritettuja tukintoja todituksissa CV;ssä
Ehkä biokemia oliasi alaasi paremmin kuin minulla--ehkäpä erehdyn siinäkin:)..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!
Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD
Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!
Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)- anzzy--
monte puskana kirjoitti:
niitä käytetään usein väärin :)
CYP2d6 entsyymi ei muuta morfiiniksi, kuin rajoitetun määrän.
Mutta niissä oleva parasetamoli....jo 8 pilleriä vo tappaa---ei kodeiini
Pandolia saa ilman resptiäkin tappavn määrän TheOne kirjoitti:
..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!
Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD
Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!
Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)Mihin perustuu kofeiinin piristävä vaikutus ja miten elimistö reagoi altistuksen jatkuessa.
- anzzy--
TheOne kirjoitti:
..verta paljon kirjoitusvirheitä ettei ton viestin sanoma ihan auennut...?!
Eli en tiedä olenko nyt kanssasi samaa tai eri mieltä! XD
Mut voin kertoa, että itselläni on ravinto-opin opintoja takana ja PALJON. Ja nimenomaan koskien urheilijan ravitsemusta. Ja tämä on muutenkin olennainen osa toista mun työtä...eli tiedän asiasta melkoisesti...koska se on pakko!
Vaikka toki koko aika edelleen päivitän tietojani (pomon piikkiin) sitä mukaa kun uutta tutkimustietoa tulee... =)Jos ei sotilaiden ravitsesmuksest tietoni eivät riitä----ei sitten mikään
Minulla on tietämystä miten sotilaat dopataan tiukasa paikassa
En muuten viitsi takkuileva näppiksen kanssa hioa tekstini
Vai tarvitko rautalankaa??? - anzzy-
TheOne kirjoitti:
..ja muuten...en edelleenkään ole "bodari"...
Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
kuin korkeitaan 1-2 - fweöm
zisel kirjoitti:
kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.
joku myisi heroiinia kannabiksena? Mut joo, parempi on olla ostamatta huumeita kadulta tai muualtakaan.
- anzzy-
anzzy- kirjoitti:
Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
kuin korkeitaan 1-2Pyrkimällä pääsisikään. Minkin ihmettelin miksi minua tenttailaan kaikenlaisia.
Vasta kun olin"valmistunut" sain tietää työni tarkoituksen
Ne jotka eivät "valmistuneet", eivät vieläkää voi tietää koulutuksen tarkoitusta anzzy-- kirjoitti:
CYP2d6 entsyymi ei muuta morfiiniksi, kuin rajoitetun määrän.
Mutta niissä oleva parasetamoli....jo 8 pilleriä vo tappaa---ei kodeiini
Pandolia saa ilman resptiäkin tappavn määränon se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.
- anzzy--
monte24 kirjoitti:
on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.
Enempä kodeiinia ei metboloi morfiiniksi
Minäkin pesen siitä parsetamolin pois __SE myrrkyä on maksalle
Ei tarvi, kuin liuottaa mömmöt vaikka kossupulloon siis kylmään veteen parasetamoli ei ole vseiliukoinne--- ja odottaa pari tunia, niin paskat sakkautuvat pohjalle siitä kirkkast kiemstä voi ottaa napanterit tarvittaessa - anzzy--
monte24 kirjoitti:
on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.
Vatsahaavan tai muun verenvuodon takia
- anzzy--
monte24 kirjoitti:
on se 8 tabua vuorokaudessa, jotkut käyttää enemmän.
Joku oli heittänyt kaatopaikalle sitä---samalla nimellä Suomessakin
Korppikotkille se on erittäi myrkyllistä ja korppikotkakanta romahti
Kulkukoirille jäi enemmän dyykattavaa---six niiden määrä kasvoi nopeasti
Ja 50000 ihmist kuoli koiran puremiin.....simppeliä - anzzy--
anzzy-- kirjoitti:
Enempä kodeiinia ei metboloi morfiiniksi
Minäkin pesen siitä parsetamolin pois __SE myrrkyä on maksalle
Ei tarvi, kuin liuottaa mömmöt vaikka kossupulloon siis kylmään veteen parasetamoli ei ole vseiliukoinne--- ja odottaa pari tunia, niin paskat sakkautuvat pohjalle siitä kirkkast kiemstä voi ottaa napanterit tarvittaessa8 panadolia kerralla voi tappaa
Kodeiiniin ei tiedtä kuollee kketääh - OTA HOTA!
anzzy-- kirjoitti:
Metaboloituu estrogeeniksi. Sitä on kusen mukana mennyt jo Itämereenkin, niin paljon, että mm kalat vaihtavat sukupuolta kasvaessaan
Nykyään ne syövät Placebo merkkisiä egon kohottajia
- särkykroonikko
zisel kirjoitti:
kannabiskin olis alkosta saatavissa niin ei katukauppiaat myis alaikäisille "heroiinia" sun muuta rotanmyrkkyä kannabiksena kun alkosta sais sitä mitä sen pitäis ollakkin.
Hallinto-oikeus velvoitti päätöksellään maksamaan lääketehtäan tekemän laillisen cannabis lääkkeen.
sossutantta ei noudattanut oikeuden määräystä
laitonta "ruohoa" saa hlposti ja halvalla. - ha.
anzzy- kirjoitti:
Olen suorittanut sellaisen koulun ettei palstalls voi ollakaan siihen pääsijöitäkään
kuin korkeitaan 1-2autokoulun vai?
- *vähäks kade*
anzzy- kirjoitti:
Pyrkimällä pääsisikään. Minkin ihmettelin miksi minua tenttailaan kaikenlaisia.
Vasta kun olin"valmistunut" sain tietää työni tarkoituksen
Ne jotka eivät "valmistuneet", eivät vieläkää voi tietää koulutuksen tarkoitustasieltä koulustako pääsee kirjoittelemaan ml palstalle ?
Itsemurha särkylääkkeellä
http://www.nytimes.com/2008/08/02/washington/02anthrax.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Tylenol
Tämä on meillä myynnissä mm. tällä nimellä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Panadol
Edes lääkkeet eivät ole aina turvallisia ja sitten vielä jotkut harrastavat seikkailua kaikenlaisilla kemikaaleilla.- monte puskana
vettäkin kun juot kymmenen litraa kerralla,niin kuolet melko varmasti.
- anzzy-
Tyhmää lähteä trolliin, jossa munaa itsensä täysin.
En noin vedätettävissä olisi....en olisi hänenä kirjottanut mitään
Keskustelu olisi jäänyt buddy aloitukseen ilman , että thuuno olisi vastannut mitään.
Selvästi huomaa, että buddy on paljon älykkääpi thuunoa- TheUno
hahaha
- TheOn´e
TheUno kirjoitti:
hahaha
Samat jutut aina
välttämättä vaan tietää onkosta one perehtyny tuommosiin hommiin? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZOzhVwZgvIQ- KAPSLOLLOKAKAMISESRE
MIHIN VAAN
- KANSIKUVAPOJU
EHKÄ HÄNELLÄ ON JOTAIN SANOTTAVAA TÄSSÄ
Mikä ihmeen "kansikuvapoju"?!
Pojua must ei sais tekemälläkään...
Hankkisit nyt säkin muita mielenkiinnon aiheita..tai edes sen vertaa munaa et uskallat OMILLA kasvoillas esiintyä...mut eipä taida löytyä..?!
Tää oli mun osalta tässä...- TheOneLIFE
TheOne kirjoitti:
Mikä ihmeen "kansikuvapoju"?!
Pojua must ei sais tekemälläkään...
Hankkisit nyt säkin muita mielenkiinnon aiheita..tai edes sen vertaa munaa et uskallat OMILLA kasvoillas esiintyä...mut eipä taida löytyä..?!
Tää oli mun osalta tässä...WHY NOT A WIFE?
- Jihuuu
En tiedä mihin keskusteluun kysymys pohjautuu, joten vastaan vain kysymykseen.
Luin juuri jonkun tohtorin kommentin jostain lehdestä taannoin, että mitkään lääkkeet eivät ole täysin haitattomia.
Joku voi popsia koko ikänsä apteekista saatavia käsikauppalääkkeitä turvallisesti, ilman että se vaikuttaa elämään mitenkään. Sitten on joukko niitä onnettomia (itseni mukaan lukien) joitten elimistö ei niitä särkylääkkeitä kestä (tulehduskipulääkkeet, buranat ym) ja siinä kohtaa kun ei ole tietoinen siitä, että elimistö ei niitä kestä - se on aika kurja juttu, kun niitä syö luullen että ne helpottavat siihen vaivaan, mihin niitä otetaan mutta todellisuudessa aiheuttavatkin sisuksissa ongelmia, mutta vaikea sitä on sisäelimiinsä nähdä. Oikein kurjalla tuurilla tulehduskipulääkkeet voisivat aiheuttaa sellaisia vaurioita, josta käynnistyisi prosessi joka veisi sen hengen.
Joten tyytyväisenä hoidin eilispäivän kuumeista lasta kotikeinoin ja vielä tyytyväisempi olin, kun lähes 40 asteen kuume putosi tälläkin kertaa ihan itsestään eikä lääkitystä tarvittu. Jos olisin nuorena tiennyt, että reseptivapaista särkylääkkeistä voi olla haittaa (enpä silloin asiaa edes ajatellut), olisin jo silloin kiltisti kärsinyt päänsärkyni ja menkkakipuni. Tosin enpä ole koskaan pitkää apua kipupillereistä saanutkaan, niin se kärsimys ei kovin pitempi aikaista ole nykyään ilman lääkkeitä.- kwondokovis
Kestääkseen treeneistä tulevat kivut
Kovis joka ei kestä kipuja????? opettelee tuottamaan kipuja nuo
mummonpotkijat--yök
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483
