BÖÖ!

Mikä teistä oli parasta muodissa ja musiikissa 80-luvulla?
Entä 90-luvulla? Joo tiedän, että kaikki ei muista 80-lukua, joten voi vastata vaan jälkimmäiseen:)

Muodista 80-luvulla ehkä positiivisimmin on jäänyt mieleen vaaleat Leviksekset olisko ollut 510?
Mä kopioin Madonnan tyyliä silloin tosta videosta, oli raitapaita ja samanlaiset levikset, tukka tais olla pidempi:)

http://www.dailymotion.com/video/x26k1c_madonna-papa-dont-preach_music

Ja 90-luvulta muodista jäi positiivisena mieleen hippityylin paluu. Tuommoisia ruskeita nahkahousuja silloin himoitsin.

http://www.youtube.com/watch?v=_lwthVtaocc


Jään vielä miettimään musiikkia, eli mikä sillon oli musta parasta...

48

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänksy

      ei jäänyt millään lailla positiivisesti mieleeni, 80-luvun musiikki taas jäi, monessakin mielessä. Mitä tohon nyt sanoisi, ehkä tarttuvat kauniit melodiat ja kokeileva tyyli oli musiikissa parasta.

      ...

      90-luvun musiikki parhaimmilaan oli kyllä konemusiikkia.
      90-luvun muodissa parasta oli miehillä kaikki adidas ja muut sellaiset rennon tyyliset vaatteet, ja hupparit.:) Rakastan miehillä huppareita, oikein sellaisia muhkean ja paksun näköisiä varsinkin.. Naisilla taas se oli muodissa parasta, kun housut alkoivat leventyä alas lahkeista. En koskaan ole tykännyt ihan suorista housuista/pillihoususta naisilla. Kamalia.

      • huomannut että sä tykkäät huppareista miehillä:)

        Mä taas en tykännyt adidaksesta ollenkaan, mutta levenevät lahkeet oli ihan jees ja lantiofarkut. Tosin ei mulle mikään helppo malli löytää sopivat..


    • Serpico

      Hyvä kysymys. Aina kysytään, että mikä oli pahinta...

      Musiikissa parasta 80-luvulla oli iloisuus, positiiviset fiilikset, melodisuus ja tietysti brittihevin uusi aalto. Hevin kulta-aikaa. Miten tähän saisi kaiken? Mä olen jonkin sortin kasari-fani. Miami vice ja Robin of Sherwood -tv-sarjat on mielessä. Mustat Range Roverit. Trivial Pursuit. Suomen äkillinen länsimaistuminen ja muodin vaikutteiden tulva. Johan Lindellin Ferrari.

      Sitten 90-luku. Muodissa oli parasta minimaalisuus. Tummuus. Samettikaulapannat :)
      Mulle on jäänyt mieleen hyvän mielen action-leffa Saint. Minäkin jään miettimään musaa, paljon hyvää silloin oli.

      • vänksy

        Ne on ihan kauniita, mutta mulle tulee jo pelkästä ajatuksesta kuristava olo kurkkuun. En pysty edes huiveja tai mitään laittamaan kaulan ympärille, tai liian kireitä kaulakoruja, koska tulee heti tunne että tukehdun. Sama paidoissa ja puseroissa liian pienien kaula-aukkojen kanssa. Pooloja en esim. voi käyttää tuon takia ollenkaan.


      • Se Robin Hood oli aivan huippu, mielisarjoja:) Kun se oli niin ihana se näyttelijä, mikä lienee nimeltään? Miami Vice oli kanssa joo muoti-ikoni, ne valkoiset kengät ilman sukkia ja pastelliväriset puvut..:D Ja tukat:D

        Samettikaulapantaa on joo kaulaan tullut mallattua...


      • Serpico
        vänksy kirjoitti:

        Ne on ihan kauniita, mutta mulle tulee jo pelkästä ajatuksesta kuristava olo kurkkuun. En pysty edes huiveja tai mitään laittamaan kaulan ympärille, tai liian kireitä kaulakoruja, koska tulee heti tunne että tukehdun. Sama paidoissa ja puseroissa liian pienien kaula-aukkojen kanssa. Pooloja en esim. voi käyttää tuon takia ollenkaan.

        Mielenkiintoista. Mua ei poolokaulukset tai muu kuristava ahdista, mut tulikin mieleen että johtuneeko sitten osa kaulapantojen ja mustien poolojen seksikkyydestä just tuosta jyrkkyydestä, tiukkuudesta, hallinnasta...


      • vänksy
        Serpico kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mua ei poolokaulukset tai muu kuristava ahdista, mut tulikin mieleen että johtuneeko sitten osa kaulapantojen ja mustien poolojen seksikkyydestä just tuosta jyrkkyydestä, tiukkuudesta, hallinnasta...

        uskoisin niin.


      • Serpico
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Se Robin Hood oli aivan huippu, mielisarjoja:) Kun se oli niin ihana se näyttelijä, mikä lienee nimeltään? Miami Vice oli kanssa joo muoti-ikoni, ne valkoiset kengät ilman sukkia ja pastelliväriset puvut..:D Ja tukat:D

        Samettikaulapantaa on joo kaulaan tullut mallattua...

        Varmaan monen mieleen. Mua siinä sarjassa säväytti Clannadin musa ja heavymetal-estetiikka. Se oli outoa kyllä erittäin onnistunut paketti. Varsinkin se musiikki vaikutti minuun peruuttamattomasti.

        Mulla on kasari-Suomesta muistissa leso Jussi Parviainen, Törhösen Insiders ja Mikko Reitala :D


      • Serpico kirjoitti:

        Varmaan monen mieleen. Mua siinä sarjassa säväytti Clannadin musa ja heavymetal-estetiikka. Se oli outoa kyllä erittäin onnistunut paketti. Varsinkin se musiikki vaikutti minuun peruuttamattomasti.

        Mulla on kasari-Suomesta muistissa leso Jussi Parviainen, Törhösen Insiders ja Mikko Reitala :D

        tosiaan:D Se oli se Neumanninkin suosikki. Itse tykkäsin myös. Ja se päänäyttelijän tukka oli just eikä melkeen...

        Verkkarit ja Jussi Parviainen kultakäätyineen jo oli 80-luvun huipentuma:)


      • Serpico
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        tosiaan:D Se oli se Neumanninkin suosikki. Itse tykkäsin myös. Ja se päänäyttelijän tukka oli just eikä melkeen...

        Verkkarit ja Jussi Parviainen kultakäätyineen jo oli 80-luvun huipentuma:)

        Hardwick kysyi talk-showssaan Parviaiselta "Huomasin että Mersussasi on kullatut vanteet. Oletko lähtöisin köyhistä oloista?"

        Tuo saa hymyilemään yhä.

        :D


    • BRÖÖÖT

      BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

      • Serpico

      • Serpico kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=tmQLENiU17Q

        Mulla oli kyllä vähän eri suosikit.

        vieras. Tai jotain tuttua oli. En ollut mikään disco-ihminen, joten ehkä siks. Leila K. oli vaan jotenkin persoonana niin erikoinen, että tykkäsin. Mitkäs oli ne omat suosikit?


      • Serpico
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        vieras. Tai jotain tuttua oli. En ollut mikään disco-ihminen, joten ehkä siks. Leila K. oli vaan jotenkin persoonana niin erikoinen, että tykkäsin. Mitkäs oli ne omat suosikit?

        Tykkäsin Dubstarista. Se oli se yks biisi, jonka mä linkitin joskus ja jota sä kommentoit että hyvä. Ei sitä nyt siis - vaan tää

        http://www.youtube.com/watch?v=b-x6ywUqVvk

        Tyttöjen musaahan tämä tietysti on. Mulla tuli nyt jotenkin tyhjä pää musan suhteen. Ei tuu mitään. Höh. Auta mua.


      • Serpico kirjoitti:

        Tykkäsin Dubstarista. Se oli se yks biisi, jonka mä linkitin joskus ja jota sä kommentoit että hyvä. Ei sitä nyt siis - vaan tää

        http://www.youtube.com/watch?v=b-x6ywUqVvk

        Tyttöjen musaahan tämä tietysti on. Mulla tuli nyt jotenkin tyhjä pää musan suhteen. Ei tuu mitään. Höh. Auta mua.

        tuommonen vähän mua nuorempi mies joten tätä sä et ainakan muista:D

        http://www.youtube.com/watch?v=qFl6NsoEqr8


      • Serpico


      • Serpico
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        sä oot iso poika, juu:) Tuli kaikenlaista jne. Kylsä tiiät. Tai sit et. Joo.

        Mussiikkia, miten mullon sellanen olo että tykkäät saksan kielestä:)

        http://www.youtube.com/watch?v=eE1YhAPESpk&feature=related

        Hyvin valittu. Kyl sä osaat tän.

        ;)

        Hyvä biisi.


      • Serpico kirjoitti:

        Hyvin valittu. Kyl sä osaat tän.

        ;)

        Hyvä biisi.

        Koska humalatila on korkea:) Aika monta kertaa pitää tekstejä tarkistella:)


      • Serpico
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Koska humalatila on korkea:) Aika monta kertaa pitää tekstejä tarkistella:)

        Humalatila ei selitä kaikkea :)

        Mä lähden nyt pakkailemaan. Hyvää yötä ja kauniita unia! Sitten kun sen aika on.


      • Serpico kirjoitti:

        Humalatila ei selitä kaikkea :)

        Mä lähden nyt pakkailemaan. Hyvää yötä ja kauniita unia! Sitten kun sen aika on.

        Sinulle:)


    • persona-non-grata

      se takatukka-look ... siis aivan hirveä :) ... en silti koskaan ole muodin perässä juossut. Olen luonut sitä ihan itse :) ... pääasia, että on omaan mieleen ja viihtyy niissä vatteissa, mitä kulloinkin pitää. Hippityyli ehkä lähinnä omaa itseäni, naisellinen sellainen. Levikset kyllä silti piti olla silloin nuorempana ...

      Musiikista jäänyt mieleen Madonna mm.

    • muoti
      • ja Stingilläkin vielä tukka päässä. Vaikka kyllä se ilman melkeen on parempi, mut silti:)


    • ratoksi:

      http://www.youtube.com/watch?v=tt_ro2aerQg

      http://www.youtube.com/watch?v=9AXNBR2smPY&feature=related

      http://www.youtube.com/watch?v=grGjD1rTNyg

      http://www.youtube.com/watch?v=no1BJy58JxU

    • Jazuli

      ...samettifarkut..sitte hmm muzakkina modern talking..=o)

      ...sitte ko kiritää ysärii nii vaatteist repaleiset farkut..i like a lot..vielkii..

      =o)))

      ....mikäs sen söpömpää ko perät vilkkuu housun reiäst..;o)..

      niiko miehil..heh..sitte päät kii ne jokka rupeis valivalii mun miehist puhumisest..*kele*...>:o(

      sit muzakkina..täsnäi..solid basee....

      • revityt farkut:D Jotkut oikein teki siitä taidetta...:)
        Aurinkoista musaa:) Täytyy mennä vissiin nukkumaan jo:) Väsy tuli... Öitä:)


    • Mies-59.

      vieläkin sinua melkein päivittäin.

    • uk-ko

      oli varmaan mun vuosikymmen, se jolloin mun estetiikka syntyi ja jämähti niille sijoilleen...
      Parasta 80-luvun musiikissa oli Suomi-rock: Sielen Veljet, Nurmio, Eppu Normaali ja se kulttuurinen kokonaisuus, mitä nuokin edustivat. Siitä tuli mun esteettinen ja aatteellinen perusta.
      Muodista en osaa sanoa, kun se ei ole koskaan kiinnostanut mua. Huomaan vain jos asiat muuttuvat rumiksi: ne puvuntakit joissa oli valmiiksi ylös käärityt hihat - kauheeta.

      90-luvulla en kiinnittänyt huomiota enää musiikkiinkaan. Olin jo siirtynyt hiljaisuuden kauteen: kuljeskelin ympäriinsä sammuttelemassa kaikkia möliseviä vekottimia :-) En tiedä mitä 90-luvulla luotiin muodin tai musiikin saralla. Ihan tyhjä vuosikymmen.

    • jostakin syystä,

      Jännää, että jostakin syystä mun on helpompaa muistaa niitä kamalimpia muotihirvityksiä 80- ja 90-luvuilta, kuin niitä muotijuttuja, joissa oli jotakin hyvää...Musiikissa sen sijaan oli valtavasti kiinnostavia jutskia, ainakin 80-luvulla: elektro(syntsa)popin yleistyminen, monet kukkoilua ja testosteronia mieleenjäävällä tapaa henkineet heavy-yhtyeet, glamour... 90-luku sen sijaan oli varmastikin musiikin osalta se worst nightmare ever ( ainakin omasta mielestäni). Mitä muka silloin tapahtui? Sitä karseaa humppadance-skeneä, laimeita (60-luvun saundeja apinoivia) brittipoppareita ja ehkä grunge? ( No, kärjistin ehkä vähän.)

      Muodissa 80- ja 90-luku kertaavat tällä hetkellä aika vahvasti. Paljon näkee ihmisillä esimerkiksi just sitä sellaista kasarityylin/ ysäri-luvun alun punk-henkistä kampaustyyliä, jossa hiukset on sivulta nyhdetty hyvinkin lyhyiksi, leikattu rikotusti tms. epätasaisesti ja nostettu päältä pystyyn. Ja joka toisella on legginsit, joihin on yhdistetty joko shortsit tai hippihenkinen mekko. Legginsit ainakin on ihan selkeästi ysäriä ( tai olihan niitä tietysti jo 80- luvullakin)... Hassua oli myös se, kun ensimmäisen kerran taas pitkästä aikaa näin hiihtarit trendivaateliikkeessä, näyttävästi esille aseteltuna tietysti...Tiedät varmaan(?), ne sellaiset joissa on jalan alle upotettava lenksu. Varmaan vihoviimeisenä vaatteenani ostaisin itselleni sellaiset.

      Parasta juttua 80- ja 90-luvussa on vaikeaa sanoa. Tossa muodissa tietysti ne levikset oli silloin aikoinaan olevinaan niin coolit, niin coolit...Nykyisellä silmällä ts. nykykatsannolla näyttävät kuitenkin aika kamalilta. En sure erityisesti sitäkään, ettei koskaan enää tarvitse pukeutua ainakaan pvc- housuihin siksi, että sulautuisi muodikkaaseen massaan, ei tarvitse pitää niitä hirveitä ysäriluvun tolppakorkokenkiä ( joiden muistan joskus vielä painaneenkin niin maan s**kuristi), eikä ottaa tukkaansa rumaa permanenttia. Luulen, että nuorempana olin paljon fanaattisempi seuraamaan muotivirtauksia, kuin nykyisin. Enää en niin silmät kovana vahtaa, että mikä esimerkiksi on ehdottomasti hotein kengänkärjen malli tällä hetkellä. Voin siis, jos haluan, pukeutua pyöreäkärkisiin ballerinoihin, vaikka kuudella kymmenestä muusta olisi kärjestä kapenevat korkkarit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      113
      2565
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      450
      1894
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      111
      1615
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      28
      1527
    5. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1443
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1389
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      350
      1365
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      207
      1194
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1149
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1061
    Aihe