Eläköön terassipäivä!

Olipas hieno ilma. Tavoistani poiketen heräsin kerrankin "ihmisten aikaan" ja päätin viettää päiväni ulkoilmassa.

Kylläpäs sitä yhden päivän aikana ehtiikin. Ravintolalaivat, pussikaljaa Tokoin rannassa, Espalla, Mikonkadun terassikeskittymä, Ursulan terassi jne... Ihmeen paljon sitä ehtiikin yhden päivän aikana.

Ja mikä parasta, tuli käveltyä varmaan 15 kilometriä päivän aikana ja kerrankin dokattua kohtuudella, ettei vauhti loppunut kesken. Eikä nahkakaan palanut kuin jalkapöydistä. Laastareille sensijaan oli käyttöä, kun meinasi varpaista nahka lähteä. Ei ole sandaaleista lenkkareiksi, ennenkuin kesäkänsät taas parkkiintuvat.

Kävi aivan helvetin hyvä tsägä, että olin ottanut maanantain vapaaksi juuri tällaisella ilmalla. Mitenkäs te muut, onko tullut oltua ulkona? Entäs noin muuten, harrastatteko enemmänkin terassitörpöttelyä? Minä kun olen enemmänkin mieltynyt yöelämään, enkä normaalisti ikinä aloita mukin kallistelua ennen ilta yhdeksää.
21226
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 21

Vanhimmat

*oliko mielikuvitusvaimosi mukana?*

Äänestä
  • Aloittaja

Rouva Ratikalla oli muita menoja, joten siksi tämä olikin niin oivallinen päivä. Japanilaiset kun inhoavat ruskettumista eivätkä ole niin persoja viinalle kuin minä.

Äänestä

aurinkoo ottamassa. Tuli sit pissahätä ja oli pakko lähtee terassilliseen baariin vessaan. Joimme siinä vessareissun sivutuotteena 4 siideriä.

Äänestä
  • Aloittaja

Ah, mikä oivallinen tekosyy ottaa muutama. Asiasta tulikin mieleen, että pussikaljaosuuksilla tuli testattua Helsingin ilmais-wc-tarjontaa. Tokoinrannassa niitä ei ole missään ja erityiskiitoksen annan Olympiaterminaalille.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Ah, mikä oivallinen tekosyy ottaa muutama. Asiasta tulikin mieleen, että pussikaljaosuuksilla tuli testattua Helsingin ilmais-wc-tarjontaa. Tokoinrannassa niitä ei ole missään ja erityiskiitoksen annan Olympiaterminaalille.

karmeassa kunnossa...yleiset vessat. Vappuna kävin kaivarissa pyllistämässä jonkun lähetystön aidanvierustalla kun ne bajamajat oli niin hirveessä kunnossa että yrjöt ois tullu pelkästä sisään astumisesta. Helteellä täytyy pitää huolta nestetasapainon säilymisestä :)

Äänestä

>Ihmeen paljon sitä ehtiikin yhden päivän aikana.

Elämän kanssa jälleennäkeminen on mukava tunne. Minäkin olen palstailun vähentämisen jälkeen uudelleen löytänyt kertaalleen kadotettuja elämän ulottuvuuksia.

Äänestä

..iha omal teratzal...joraillen sekä oisi taaskii kaljaa kipos..x')))

..sekä jamittaa..
http://www.youtube.com/watch?v=kxv4hqI8or8

...jotta melkei tuo yks alotus tuol jossakiipäite alempaa pitikii liki paikkaasa..=o)

..*hiks*..

=o)

Äänestä

.
Sulla mukava ulkoilu päivä. Tuli mieleen kun kaverini kanssa lähdettiin laihiskävelylle. Kamalasti mekin käveltiin, ja ostettiin joka kikkarilta jäätelöä minkä ohi mentiin. Oli meillä hasukaa kun naurettiin, että ollaan taatusti kerätty enemmän kaloreita sen laihislenkin aikana kuin menetetty.. no, mitä väliä, ajatus on tärkein :)

Ite olen siivonnut oikein kunnolla. Mattoja on tullut pestyä ja tosi hyvin kuivuivat kuin myös muut pyykit. Minä lajittelen roskia ja se tarkoittaa täyttä kaappia kaikenlaista. Mulla on pystykaappi varattuna siihen. Yhdellä hyllyllä paperit/lehdet, toisella polttokelpoinen jäte yms. Piti eka päivällä tyhjätä se mutta jätin sitten väliin. Kuolluthan mä olisin jos olisin rampannut noita portaita edes takas kuorman kanssa. Vein ne nyt illalla kun oli tarkoitukseen sopiva hetki.

Käytännön vinkki: Imuroinnissa tulee muuten 5:dessä minuutissa tukahduttavan kuuma. Kannataa myös se jättää viileämmälle hetkelle.

Piti myös suorittaa vessan suurpesu eli tyhjätä vessa/suihkuhuoneesta kaikki ulos, ja pestä se/pesukone yms. karhunkielellä lattiasta kattoon. Myös sen päätin jättää huomisaamuun. Taatusti parempi herätä vaikka 8.00, ja pestä silloin. Se on jo pesty kun kuumuus vasta alkaa.

Nyt oli 20 astetta. Klo 18.30 oli vielä 27 astetta varjon puoleisella seinällä mihin ei paista aurinko kuin aamulla noustessa. joko mun mittari oli saanut lämpöhalvauksen tai sitten ulkona on todella kuuma. Mä vielä asun ylimmässä kerroksessa, joten kuulostaa uskomattomalta lukemalta.

Ulkona en muuten käynyt ollenkaan (paitsi ne roskisreissut), ja silti mäkin vietin erittäin mukavan päivän :)

Ainiin.. en, en harrasta terassillajuomista keskellä päivää.

Tosin olen sellaisen kerran tehnyt mutten muista sitä. Kaverin kanssa pari vuotta ihmeteltiin aina yhden terassin ohi mennessä porukkaa jotka kisko siellä alkoholia keskellä päivää ja vaikka keskellä viikkoa. Mietittiin miltähän se tuntuisi. Mä en muista mutta kaveri väittää että oltiin se oikein sitten kokeiltukkin. Ei muuta kuin vapaa päivänä(tiistaina) sinne pokkana ja jo kello 13.00 hyvässä humalassa. Kaikki muut ihmetteli kuulemma meitä. Kotiinkin pääsi kerrankin ajoissa :)

Kaverin kanssa puhuttiin josko otettaisiin se uusiksi ja tällä kertaa sillain että mäkin muistaisin sen retken.
.

Äänestä
  • .
    Unohtu huomisen suunnitelmista ikkunanpesu. Pesen kaikki ikkunat kuin myös partsin lasit, niin johan kelpaa auringon sitten pilkottaa.

Tosin kun pesee ikkunat täytyy pestä myös verhot, joten nekin sitten lisäksi huomenna. Hitto, mullahan on taas 10 tunnin urakka huomiseksi. Toivottavasti ei ole yhtä lämmin kuin tänään tai saan ihan varmaan jonkun kohtauksen..
    .

Äänestä

• old_profile_53222 kirjoitti:

.
    Unohtu huomisen suunnitelmista ikkunanpesu. Pesen kaikki ikkunat kuin myös partsin lasit, niin johan kelpaa auringon sitten pilkottaa.

Tosin kun pesee ikkunat täytyy pestä myös verhot, joten nekin sitten lisäksi huomenna. Hitto, mullahan on taas 10 tunnin urakka huomiseksi. Toivottavasti ei ole yhtä lämmin kuin tänään tai saan ihan varmaan jonkun kohtauksen..
    .

...sun sijaistoimintaa. Eikö ei paljon helpompaa ja kevyempää hommata hetkeksi mies ja purkaa sen kaa ylimääräinen patoutunut "energia".

Äänestä

• Aloittaja

Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten teillä kaikilla jatkuvasti riittää noin paljon kuurattavaa kämpissänne. Pitäisiköhän minun muuttaa suurempaan vai alkaa sotkea?

Loppukaneettisi oli oivallinen osoitus amatöörien touhuista. Tänäänkin oli liikenteessä jos jonkinmoista oksentelijaa, kuseskelijaa ja muuta örveltäjää. Viinanjuontikin näyttää olevan taitolaji, jota ei harjoittelematta osaa. ;-)

Äänestä

• richartti kirjoitti:

...sun sijaistoimintaa. Eikö ei paljon helpompaa ja kevyempää hommata hetkeksi mies ja purkaa sen kaa ylimääräinen patoutunut "energia".

.
    Mutta "puhdas koti vetää puoleensa" :)

Njoo.. osaan mä laiskakin olla, mutta nyt iski siivouskärpänen ja sitä vastaan on turha taistella. Kissa lähti lomakotiin lomalle, joten aivan uudella innolla imuroitten yms. kun tietää ettei sit tarvi vähään aikaan kärsiä ainakaan sen aiheuttamasta allergiasta. Niin ja ihanaa kun saa karvamäärän väheneen. Muksut on myös nyt vähän meillä joten ei ole sotkijoitakaan. Nyt kun kerralla rykäsee, saakin sitten maata onnellisena sohvalla laiskana ja kämppä on kiiltelevän puhdas.

Ihanaa miten ihanaa kun on siistiä. Ja pysyy siistinä yli päivän.

Emmää, mies vaan sotkee ja sitten pitäis siivota enemmän :)
    .

Äänestä

Minä en koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten teillä kaikilla jatkuvasti riittää noin paljon kuurattavaa kämpissänne. Pitäisiköhän minun muuttaa suurempaan vai alkaa sotkea?

Loppukaneettisi oli oivallinen osoitus amatöörien touhuista. Tänäänkin oli liikenteessä jos jonkinmoista oksentelijaa, kuseskelijaa ja muuta örveltäjää. Viinanjuontikin näyttää olevan taitolaji, jota ei harjoittelematta osaa. ;-)

.
    Ne ihanat pikku suttupytyt, jotka sotkevat silläkin aikaa kun itse nukkuu!! Joten heti herätessä on jo jotain pikku askaretta kertynyt..

Ei meillä todellakaan ole silti aina niin siistiä kuin kuvittelisi. Nytkin on tyttöjen huoneet aika leväällään mutta en piruuttanikaan koske niiden tavaroihin ja vaatteisiin. Ikkunat, verhot ja matot pesen, muut saa sittiäiset itte siivota.

En mä muuten sen kännin takia ole ilman muistia. Muutenhan mä muistaisin edes alkuillan. Se on vaan kokonaisuudessa semmoinen juttu etten muista vaikka kuinka yritän.
    .

Äänestä

.
    Mutta "puhdas koti vetää puoleensa" :)

Njoo.. osaan mä laiskakin olla, mutta nyt iski siivouskärpänen ja sitä vastaan on turha taistella. Kissa lähti lomakotiin lomalle, joten aivan uudella innolla imuroitten yms. kun tietää ettei sit tarvi vähään aikaan kärsiä ainakaan sen aiheuttamasta allergiasta. Niin ja ihanaa kun saa karvamäärän väheneen. Muksut on myös nyt vähän meillä joten ei ole sotkijoitakaan. Nyt kun kerralla rykäsee, saakin sitten maata onnellisena sohvalla laiskana ja kämppä on kiiltelevän puhdas.

Ihanaa miten ihanaa kun on siistiä. Ja pysyy siistinä yli päivän.

Emmää, mies vaan sotkee ja sitten pitäis siivota enemmän :)
    .

...siinä 10 minuutissa minkä sä sitä jaksaisit kattoo ehtis sotkea kuin lakanat. ;)

Äänestä

.
    Ne ihanat pikku suttupytyt, jotka sotkevat silläkin aikaa kun itse nukkuu!! Joten heti herätessä on jo jotain pikku askaretta kertynyt..

Ei meillä todellakaan ole silti aina niin siistiä kuin kuvittelisi. Nytkin on tyttöjen huoneet aika leväällään mutta en piruuttanikaan koske niiden tavaroihin ja vaatteisiin. Ikkunat, verhot ja matot pesen, muut saa sittiäiset itte siivota.

En mä muuten sen kännin takia ole ilman muistia. Muutenhan mä muistaisin edes alkuillan. Se on vaan kokonaisuudessa semmoinen juttu etten muista vaikka kuinka yritän.
    .

...ikkunat, verhot ja matot pestään normaalisti korkeintaan kerran vuodessa...., vai?

Äänestä

.
    Minä, kuten toinen tytöistä, ollaan allergisia vähän mille sattuu. Kuten pölylle, siitepölylle yms.

Mä saan ihan oikeasti pelkästä pölystä oireita, ja jos on paljon niin oireetkin on pahat.

Mulla ei oikein saisi olla edes tekstiilejä (älä kerro mun lääkärille että mulla on kangassohvasta lähtien kaikenlaista) mutta tietysti mulla on. Kuka haluaa jonkun steriilin kämpän missä on pelkät muovimatot eikä tekstiilejä tms. Sen vuoksi joudunkin sitten imuroimaan ja peseen pari kolme kertaa ahkerammin kuin muut pitääkseni oireet vähäisenä.

Että pelkästeen tuo pakottaa mut siivoon vaikkei mitään sotkuakaan kukaan näkisi. Minä näen.. ja mikä kamalinta tunnen sen heti koska on pakko jo alkaa siivoon.
    .

Äänestä

• richartti kirjoitti:

...siinä 10 minuutissa minkä sä sitä jaksaisit kattoo ehtis sotkea kuin lakanat. ;)

.
    Emmää sitä meille päästäis!! Siitä tullaankin uuteen pulmaan. Mun pitäisi mennä hommaamaan sellainen tuolta kyliltä. Ei jaksa, liian vaivalloista ja aikaa vievää. Nyt on niin kuumakin. Ei kerkiäis edes siivota jos kylillä pyörii :)
    .

Äänestä

• richartti kirjoitti:

...ikkunat, verhot ja matot pestään normaalisti korkeintaan kerran vuodessa...., vai?

.
    Niin no.. Ehkä vähän useammin (olosuhteiden pakosta)

Mulla on muuten esim keittiön matot puoliksi muovia. Ei niiden pesuun kauaa mene, kun vippasee pesukoneeseen ja laittaa kuivuun. Ne kuivuukin ihan hetkessä. Juuri sen takia mattojen pitää olla tuollasiia että saan niitä vähällä vaivalla pestä vähän väliä..

Ikkunatkin olis hyv'ä pestä keväällä ja syksyllä. Edellisessä kämpässä ainakin tarvi kun tieltä tuli niin paljon pölyäs yms. Minen tykkää semmoisista rumista partikkeleista :)
    .

Äänestä

.
    Minä, kuten toinen tytöistä, ollaan allergisia vähän mille sattuu. Kuten pölylle, siitepölylle yms.

Mä saan ihan oikeasti pelkästä pölystä oireita, ja jos on paljon niin oireetkin on pahat.

Mulla ei oikein saisi olla edes tekstiilejä (älä kerro mun lääkärille että mulla on kangassohvasta lähtien kaikenlaista) mutta tietysti mulla on. Kuka haluaa jonkun steriilin kämpän missä on pelkät muovimatot eikä tekstiilejä tms. Sen vuoksi joudunkin sitten imuroimaan ja peseen pari kolme kertaa ahkerammin kuin muut pitääkseni oireet vähäisenä.

Että pelkästeen tuo pakottaa mut siivoon vaikkei mitään sotkuakaan kukaan näkisi. Minä näen.. ja mikä kamalinta tunnen sen heti koska on pakko jo alkaa siivoon.
    .

Onko sulla ilmanpuhdistin?
    Tehokas ilmanpuhdistin auttaa aika paljon pölypallojen ja muiden allergiahiukkasten kanssa.

Äänestä

• richartti kirjoitti:

Onko sulla ilmanpuhdistin?
    Tehokas ilmanpuhdistin auttaa aika paljon pölypallojen ja muiden allergiahiukkasten kanssa.

.
    Ekana täytyisi ostaa kunnon allergialiiton suosittelema imuri. Sekin auttaisi jo kovasti. Sen jälkeen vasta muita.

Sitten mä olen allerginen koivun siitepölylle. Näkyy olevan runsaasti koivuja ympärillä, joten tuskaiset ajat tiedossa. Pohdin jo että minkähän köyhän miehen viritelmän mä kehittäisin vähentääkseni siitepölyn määrää. Ne on meinaan taatusti kaikki meillä kohta. Mä taidan uhrata yhden lakanan. Leikkelen sen siivuiksi, jättäen kuitenkin yläosasta kiinni. Se sitten parvekkeen oven eteen, ja suihkepullosta kostutusta päivän mittaan. Eiköhän siihen nyt edes osa siitepölystä jäisi kiinni. Toivon ainakin :) Ei voi pitää ikkunoita ja ovia kiinni, kun sitten tukehtuu kuumuuteen.
    .

Äänestä

Oulussa asuessa tuli muutaman kerran otettua terassikierros ihan päiväsaikaan.
Täällä ei oo ku yks terassi ja sekin on sellainen täysipäiväisten ammattilaisten paikka, että ei siellä oikein tahdo yksin viihtyä.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Olipas hieno ilma. Tavoistani poiketen heräsin kerrankin "ihmisten aikaan" ja päätin viettää päiväni ulkoilmassa.

Kylläpäs sitä yhden päivän aikana ehtiikin. Ravintolalaivat, pussikaljaa Tokoin rannassa, Espalla, Mikonkadun terassikeskittymä, Ursulan terassi jne... Ihmeen paljon sitä ehtiikin yhden päivän aikana.

Ja mikä parasta, tuli käveltyä varmaan 15 kilometriä päivän aikana ja kerrankin dokattua kohtuudella, ettei vauhti loppunut kesken. Eikä nahkakaan palanut kuin jalkapöydistä. Laastareille sensijaan oli käyttöä, kun meinasi varpaista nahka lähteä. Ei ole sandaaleista lenkkareiksi, ennenkuin kesäkänsät taas parkkiintuvat.

Kävi aivan helvetin hyvä tsägä, että olin ottanut maanantain vapaaksi juuri tällaisella ilmalla. Mitenkäs te muut, onko tullut oltua ulkona? Entäs noin muuten, harrastatteko enemmänkin terassitörpöttelyä? Minä kun olen enemmänkin mieltynyt yöelämään, enkä normaalisti ikinä aloita mukin kallistelua ennen ilta yhdeksää.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu