Kuka korvaa huollossa kolaroidun auton?

Totaalituho...

Elikkäs autoni oli huollossa ja sieltä soitettiin, että huoltokaveri oli vetäissyt sen siirtolavaa päin. Nyt auto on keula kasassa korjaamon pihalla ja me tapellaan kuka maksaa.

Korjaamon mukaan se on mun vika, kun autossa ei ole kaskoa. "Sun vakuutuksillahan huolto ajaa" oli korjaamon kommentti. Kaiken huipuksi jouduin maksamaan huollon hinnan, koska se oli tehty ennen kolaria. Soitin korjaamon "pomolle", mutta hän ei halunnut ottaa mitään vastuuta vaan pyysi sopimaan asian autoa ajaneen huoltomiehen kanssa. Huoltomies sanoi, ettei pysty mitään maksamaan.

Mitä mun pitäis tehdä tässä tilanteessa?

11

1900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gulf

Huoltoliikkeellä on vastuu autostasi sen ajan kun se sitä huoltaa. Ja jos autoa ajanut työskentelee huoltoliikkeelle niin huoltoliike on vastuussa hänen tekemisistään. Jos kuski ei ollut töissä ko. liikkeessä niin miksi luovuttivat hänelle avaimet? Jolleivat luovuttaneet suosiolla niin silloin hän anasti autosi.

Jos huoltoliikkeellä ei ole vastuuvakuutusta niin silloin maksavat moiset tunaroinnit omasta pussistaan. Sinun ei kuulu kärsiä, siitä kun he tunaroivat.

• luonnollisesti.

Ilmoita että käyt tekemässä rikosilmoituksen ellei huolto maksa kaikkia kuluja. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.

• tiedä´´

pitääkö siitä edes ilmoittaa, poliisin jutulle vain. He kyllä ilmoittelevat sitten osapuolille missä mennään.

• näinkin
        tiedä´´ kirjoitti:

pitääkö siitä edes ilmoittaa, poliisin jutulle vain. He kyllä ilmoittelevat sitten osapuolille missä mennään.

Yleensä poliisia ei oikeasti tarvitse edes sotkea juttuun. Riittää kun osoittaa vastapuolelle tällä tavalla ettei aio hyväksyä huijausta.

• maksamaan

En suostuisi maksamaan edes huollosta, sillä kolarin jälkeen auton arvo laskee vaikka se korjattaisiin samoin joutuu olemaan ilman autoa aika pitkään.

Itse vaatisin ilmaista korjausta ja korjauksen ajaksi toista autoa.

• kun ´´

ajatellaan asiaa vielä näin että työntekijähän ei vastaa taloudellisesti vahingoista yritykselle, jolle hän töitä tekee, ei työntekijän maksukyvyllä ole mitään tekemistä asian kanssa. Firma maksaa, se on selvä asia. Tai firman vakuutusyhtiö. Anyway, sinä et maksa, eikä sinun vakuutuksesi.

Jos huoltofirma ei suostu palauttamaan autoa kolaria edeltäneeseen tilaan omalla kustannuksellaan, poliisi on se seuraava taho johon otat yhteyttä.

• mekaanikko...

mihinkäs lakipykälään noin itsevarma nuorimies oikein vetoaakaan? autolla jos kolaroi, poliisi antaa sakot ja piste.

• oli varmaankin
        mekaanikko... kirjoitti:

mihinkäs lakipykälään noin itsevarma nuorimies oikein vetoaakaan? autolla jos kolaroi, poliisi antaa sakot ja piste.

rikosilmoiotuksen tekemisestä (vahingon teosta), joka menee syyttäjälle ja auton vakuutusyhtiön tietoon mahdollisten korvausten perimistä varten vahingon aiheuttajalta.

• Totaalituho...

Ehdin jo kirjallisesti sopia, että menee mun pikkiin. Hyvittivät sentään huollon hinnasta puolet, kun eivät olleet saaneet jarruja vielä kuntoon.

• Juristi #
        Totaalituho... kirjoitti:

Ehdin jo kirjallisesti sopia, että menee mun pikkiin. Hyvittivät sentään huollon hinnasta puolet, kun eivät olleet saaneet jarruja vielä kuntoon.

Asiasi ei vielä ole täysin menetetty. Kuluttajalla on oikeus olla tyhmä ja tietämätön ja voit kertoa kuluttajaneuvojalle yrityksen antaneen sinulle virheellisen tiedon, että on sinun maksettava. Lisäksi olet tarvinnut auton, joten olet painostuksen alla suostunut sopimukseen. Sopimus on kohtuuton ja perustuu yrityksen antamaan väärään tietoon korvausvastuusta ja sen takia huoltoliike ei tällä pelkästään pääse pälkähästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe