Juoksetko ruokakaupassa tarjousten ...

persona-non-grata

perässä vai ostatko kaiken hintaa sen kummoisemmin katsomatta?

Itsellä sekä, että. Joskus ostan tarjoustuotteita, kun heti ne kuitenkin tulee syötyä ja toisaalta taas jotkin tuotteet eivät ole oikeastaan koskaan tarjouksessa mm. luomutuotteet ja muut erikoistuotteet, kuten soija ja kauravalmisteet. Kaikkinensa ruokaan menee kuitenkin viikossa yllättävän paljon fyffeä ...

33

184

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .
      Minä olen täysin hurahtanut bonuskorttiini, ja yritän keskittää mahdollisimman paljon ostoksiani sillain että saan bonusta mahd. paljon. Onneksi s-ryhmä on edullinen jo alkuaan, joten siitä on konkreettista hyötyä. Tuo pätee ruokaan ja esim- bensaan jos sitä tarttisin. Jos täytyy jollain muulla kuin pyörällä/kävellen hakea se euron helvempi tarjoustuote niin jätämpä väliin. Matkaan kuluu enemmän kuin tarjouksen hyöty on. Niin ja bonus kuittaa melkeinpä tuollaisen euron eron.

Sitten on vaatteita, kenkiä, kodin elektroniikkaa joissa mennää maun yms mukaan. Yritän kyllä laskeskella että kannattaako tarjoustuotetta ostaa muualta. Onko se selvästi halvempi vaikka laskisi bonusvaikutuksenkin mukaan. Eli ostaisin telkan citarista jos se on siellä tyrkyllä 599,- kuin prismasta vastaavan normihinnalla 999,-.

Nyt kattelin että citarissa olis 10,- kesäkenkiä ja lenkkareita. En edes pohdi olisiko s-ryhmän kaupassa vastaavia (koska sellaiseen missä on kenkiä on ainakin 10e-15e:n bensat maksava pitkä matka). Haen ne citarista :)

Kaupassa taas pyrin valkkaamaan tarjoustuotteen siitä ryhmästä josta olen ostamassakin jotain, jos se on halpa. Käytän aika paljon rainbow tuotteita ja vain jos joku muu on tyrkyllä halvempi kuin se, niin sitten ostan. Maitoakaan en osta enää valion paketissa, kun 18 senttiä halvempaa löytyy arlalta. Sitten on felix-ketsuppi jota ostan aina, maksoi muut mitä hyvänsä.

Niin että paljon pitää miettiä kun kaupassa käy. Onneksi se on mulla jo niin selkärankaan juurtunut touhu, ettei oikeasti tarvi sen kummemmin miettiä.
      .

• persona-non-grata

hyvä hintapolitiikka siinä mielessä, että viimeisen myyntipäivän lähestyessä laitetaan heti 30 % alennus tuotteista ja toisinaan jopa 50 %. Kauppiaalla se ideologia, että onhan se eurokin kotiinpäin :) ... minullakin s-bonuskortti, mutta olen huomannut, ainakin omalla paikkakunnallani, että s-ryhmän tuotteet kaikkein kalliimpia ... myöskin kyseinen kauppa sijaitsee kauimpana, joten käytän usein lähemmän ja verraten edullisemman kaupan palveluja.

Muissa ostoksissa en taas katso sitä koskaan, ovatko tarjouksessa vai eivät.

• persona-non-grata kirjoitti:

hyvä hintapolitiikka siinä mielessä, että viimeisen myyntipäivän lähestyessä laitetaan heti 30 % alennus tuotteista ja toisinaan jopa 50 %. Kauppiaalla se ideologia, että onhan se eurokin kotiinpäin :) ... minullakin s-bonuskortti, mutta olen huomannut, ainakin omalla paikkakunnallani, että s-ryhmän tuotteet kaikkein kalliimpia ... myöskin kyseinen kauppa sijaitsee kauimpana, joten käytän usein lähemmän ja verraten edullisemman kaupan palveluja.

Muissa ostoksissa en taas katso sitä koskaan, ovatko tarjouksessa vai eivät.

.
        Tehnyt jopa hintatutkimusta k-kaupan ja s-marketin välillä, ja s-market oli n. 205 halvempi esim. kempparituotteissa. S-ryhmä oli kokoneisuudessaan halvempi kuin vertailukauppa.

Meillä tuo s-kauppa on halvin, ja se on sinänsä juurikin hyvä koska se on taas mua lähimpänä, ja olen muutenkin bonusorientoitunut. Juu, kyllä sielläkin näkyy olevan -30% lappuja. Juuri oli valion maitoa ja sain alkaa siinä laskeen että onkos se nyt halvempaa kuin arlan, että jos ottaisi sitä lättytaikinaan?? Raksutiraksuti.. :)

Kyllä mä niin tarkanmarkan tyyppi olen, että katselen kyllä. Toiveena olis ettei mitään tarvi ostaa normaalihinnalla :)
        .

• vänksy

nyt jotain juomatarjouksia on(esim. olutta) niin voi sellaisen takia mennä johonkin, usein sieltä voi silmiin osua jotain muutakin mitä on tarjouksessa kahvia yms..

Mutta muuten en nyt niin hirveesti tarjousten perässä juokse. Mulla on melko pienet ruokaostokset muutenkin, ettei ne nyt hinnaltaan paljoa siitä laskisi, vaikka juoksisin ne tarjousten perässä ostamassa ympäri kaupunkia. Hullukshan siinä vaan tulis.

• persona-non-grata

ihmisiä, jotka vähävaraisia ja heidän suhteensa hyvä, jos on jonkin verran myös alennettuja tuotteita ... ruoka kuitenkin melko säilyvää myös parasta ennen päiväyksen jälkeen, ainakin jos laittaa heti kylmään tai pakkaseen.

• vänksy
        persona-non-grata kirjoitti:

ihmisiä, jotka vähävaraisia ja heidän suhteensa hyvä, jos on jonkin verran myös alennettuja tuotteita ... ruoka kuitenkin melko säilyvää myös parasta ennen päiväyksen jälkeen, ainakin jos laittaa heti kylmään tai pakkaseen.

vähävarainen, mutta mulla ei oo pakastinta, joten en voi hamstrata ruokaa. En osta parasta ennen päiväyksen ylittäneitä tuotteita ikinä, koska en koskaan heti jaksa alkaa ruokaa laittamaan, en pakosti ees samana päivänä, joten mun on pakko ostaa ruokaa aina niin, et se säilyy ainakin pari kolme päivää jääkaapissa, koska en varmaksi voi tietää, koska jaksan sitä ruokaa siitä valmistaa.

Saman päivän alennetut tuotteet esim. harvoin on sellaisia, joita mun tekis mieli just sinä tiettynä päivänä syödä. Tuskin koskaan ovat. Enkä viitsi väkisin ostaa jotain halpaa lihaa vaan sen takia, et se oli -50 % alennuksella, jos mun ei kuitenkaan tee mieli siitä laittaa ruokaa eikä sitä syödä just sinä päivänä.

• En lue mainoksia, joten en tiedä tarjouksistakaan. Käyn joko lähi-Alepassani tai jos sieltä ei jotain löydy, niin sitten vähän pidemmällä olevassa S-Marketissa. Ennen lähikauppana oli City-market, joten en ole ketju-uskollinen.

Olen hyvin selvillä yleisestä hintatasosta ja ostan pääsääntöisesti halvinta, eli usein Rainbowta, Xtraa jne. Joissain harvoissa tuotteissa ne eivät laadultaan vastaa toiveitani, jolloin ostan toiseksi halvinta.

Huonekalut, kodin elektroniikka jne. onkin sitten eri juttu. Silloin perehdyn tuotteiden ominaisuuksiin, vertailen hintoja ja voin hakea autolla kauempaakin. Päivittäistavaroita en ikinä lähtisi autolla hakemaan.

Noin muuten minusta ruuan raaka-aineet eivät ole kalliita. Einekset, valmisannoksista puhumattakaan, ovat sitten senkin edestä.

• persona-non-grata

verraten kalliita. Toisaalta ymmärrettävistä syistä. Siitä huolimatta ostan mieluummin luomua, jos vain saatavilla.

Hui! Arvaapas, mitä maksaa litra mansikoita tällä hetkellä? :)

verraten kalliita. Toisaalta ymmärrettävistä syistä. Siitä huolimatta ostan mieluummin luomua, jos vain saatavilla.

Hui! Arvaapas, mitä maksaa litra mansikoita tällä hetkellä? :)

Ainahan erityistuotteet ovat kalliita. Niiden hankinta on arvovalinta, joten hinnasta on silloin turha valittaa. Aivan sama kuin suomalaiset kasvikset ovat talvella kalliita. Lääkärin määräämään erikoisruokavalioonhan saa valtiolta korvausta, kaikki muu on luksusta.

Jaa että mansikoiden hinta... olisiko 4€/litra?

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ainahan erityistuotteet ovat kalliita. Niiden hankinta on arvovalinta, joten hinnasta on silloin turha valittaa. Aivan sama kuin suomalaiset kasvikset ovat talvella kalliita. Lääkärin määräämään erikoisruokavalioonhan saa valtiolta korvausta, kaikki muu on luksusta.

Jaa että mansikoiden hinta... olisiko 4€/litra?

kissan pissa valtameressä :). Ihan olematon näennäiskorvaus. Itse korvauksiin en ole oikeutettu, mutta ajattelen esim. keliaakikoita.

Joo, ulkolaista mansikkaa saa tällä hetkellä n. 4 euron litrahintaan ... kotimaista huimaan 10 euron.

kissan pissa valtameressä :). Ihan olematon näennäiskorvaus. Itse korvauksiin en ole oikeutettu, mutta ajattelen esim. keliaakikoita.

Joo, ulkolaista mansikkaa saa tällä hetkellä n. 4 euron litrahintaan ... kotimaista huimaan 10 euron.

Kaverini taisi olla viikonloppuna hövelillä päällä, kun syötti meille kotimaisiksi väitettyjä mansikoita.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kaverini taisi olla viikonloppuna hövelillä päällä, kun syötti meille kotimaisiksi väitettyjä mansikoita.

mansikkaa, mutta taidan ostaa seuraavan kerran vasta hintojen laskettua vähäsen :).

• tavaraa.

Onneksi ens kesänä 'saan' oman maatilan, niin ei enää tarvitse kaikkea kaupasta ostaa. Meinaan laittaa muutaman kanan, pari sikaa, peruna- ja porkkanamaata jne. Niin saan tuoreet ja takuuvarmat elintarvikkeet omasta pihapiiristä.

Säilykkeet, maidot, sun muut täytyy tietenkin ostaa tulevaisuudessakin kaupasta.

• persona-non-grata

tila, josta voi ostaa myös tuoretta maitoa itselle. Minäkin pyrin mahdollisimman omavaraistalouteen resurssieni mukaan.

tila, josta voi ostaa myös tuoretta maitoa itselle. Minäkin pyrin mahdollisimman omavaraistalouteen resurssieni mukaan.

Onko motiivisi ideologisia, taloudellisia, terveydellisiä, käykö moinen puuha harrastuksesta vai miksi?

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Onko motiivisi ideologisia, taloudellisia, terveydellisiä, käykö moinen puuha harrastuksesta vai miksi?

Taloudellisia motiivini eivät ole. Ennemminkin terveydellisiä ja ideologisia. Ensisijaisesti kuitenkin terveydellisiä.

Oikeastaan siitä saa itselleen mielihyvää, omasta elämäntavastaan. Mitäs pahaa siinä on, jos haluaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan?

• kysymys sinulle
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mitkä ovat sinun motiivisi olla tekemättä niin?

• kysymys sinulle kirjoitti:

Mitkä ovat sinun motiivisi olla tekemättä niin?

Kerrostalossa Helsingin keskustassa on hankalaa viljellä ja pitää lehmää tai porsasta parvekkeella. Enkä minä missään nimessa halua muuttaa täältä pois enkä muutenkaan pidä edes kotipuutarhanhoidosta. Olen liian laiska moiseen.

Taloudellisia motiivini eivät ole. Ennemminkin terveydellisiä ja ideologisia. Ensisijaisesti kuitenkin terveydellisiä.

Oikeastaan siitä saa itselleen mielihyvää, omasta elämäntavastaan. Mitäs pahaa siinä on, jos haluaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan?

Hienoahan se on, jos joku pitää sellaisesta ja siihen on vieläpä mahdollisuuskin.

• edellinen kyselijä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kerrostalossa Helsingin keskustassa on hankalaa viljellä ja pitää lehmää tai porsasta parvekkeella. Enkä minä missään nimessa halua muuttaa täältä pois enkä muutenkaan pidä edes kotipuutarhanhoidosta. Olen liian laiska moiseen.

tuo laiskuus oli jo ennestään tiedossa. Oletko itse huomannut, että kuittaat monet asiat sillä, että itse myönnät olevasi laiska? En sano, että se olisi väärin, sen paremmin kuin oikeinkaan, mutta antaako tuon asian myöntäminen sinulle itsellesi oikeutuksen olla aikaansaamaton?

ps. Kyllä sinne parvekkeelle sais muutaman tomaattipuskan yms. Syyksi olisi kelvannut pelkstään tuo, että et pidä kotipuutarhan hoidosta, ilman mitään kärjistämisiä lehmistä ja possuista.

• edellinen kyselijä kirjoitti:

tuo laiskuus oli jo ennestään tiedossa. Oletko itse huomannut, että kuittaat monet asiat sillä, että itse myönnät olevasi laiska? En sano, että se olisi väärin, sen paremmin kuin oikeinkaan, mutta antaako tuon asian myöntäminen sinulle itsellesi oikeutuksen olla aikaansaamaton?

ps. Kyllä sinne parvekkeelle sais muutaman tomaattipuskan yms. Syyksi olisi kelvannut pelkstään tuo, että et pidä kotipuutarhan hoidosta, ilman mitään kärjistämisiä lehmistä ja possuista.

Moni maaseudulla ekologisten ihanteiden mukaan elävä elää valitettavasti enemmän ihanteidensa kuin ekologisuuden mukaan. Vanhaa, harvaa taloa lämmitetään puilla, joka paikkaan täytyy mennä autolla jne... Monesti pienessä asunnossa kaukolämpötalossa ilman autoa asuvan välinpitämättömän laiskajaakon hiilijalanjälki onkin pienempi. Eli kyse onkin vain ja ainoastaan mielihyvästä, ei ekologisuudesta.

Ps. Rouva Ratikalla on parvekkeella minitomaattiviljelmä.

• edellinen kyselijä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Moni maaseudulla ekologisten ihanteiden mukaan elävä elää valitettavasti enemmän ihanteidensa kuin ekologisuuden mukaan. Vanhaa, harvaa taloa lämmitetään puilla, joka paikkaan täytyy mennä autolla jne... Monesti pienessä asunnossa kaukolämpötalossa ilman autoa asuvan välinpitämättömän laiskajaakon hiilijalanjälki onkin pienempi. Eli kyse onkin vain ja ainoastaan mielihyvästä, ei ekologisuudesta.

Nyt täytyy sanoa, että et taida tietää mistä puhut.

Jos sinä puhut ihanteet vastaan realismi, niin minä sanon sinun ajatuksiasi aivopesun tuottamaksi ennakkoluuloiseksi propagandaksi.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

kotinsa mahdollisimman hyvään kuntoon ihan täällä kehäkolmosen ulkopuolellakin :). Ei idealismi poissulje realismia. Vanhan talon kunnostamiseen menee kyllä fyffeä, mutta se maksaa lopulta itsensä takaisin aikaa myöten. Useimmiten maalla asuvat eivät myöskään yhtenään hyppää autoinensa esim. ruokakaupassa, vaan ostokset keskitetään vaikka siihen kerta viikkoon ajoittuvaksi. Käytetään lähikaupan palveluja sinne kävellen tai pyöräillen, jne. Maalla asuessa ei ole menot lopulta niin suuret, kuin kaupungissa asuessa ...

• persona-non-grata

kotinsa mahdollisimman hyvään kuntoon ihan täällä kehäkolmosen ulkopuolellakin :). Ei idealismi poissulje realismia. Vanhan talon kunnostamiseen menee kyllä fyffeä, mutta se maksaa lopulta itsensä takaisin aikaa myöten. Useimmiten maalla asuvat eivät myöskään yhtenään hyppää autoinensa esim. ruokakaupassa, vaan ostokset keskitetään vaikka siihen kerta viikkoon ajoittuvaksi. Käytetään lähikaupan palveluja sinne kävellen tai pyöräillen, jne. Maalla asuessa ei ole menot lopulta niin suuret, kuin kaupungissa asuessa ...

jälki suurempi, kuin kaupungissa asuessa.

• bussien, miesten ja ruokatarjousten perässä ei kannata juosta. :)

• sininen_sitruuna

... oikeastaan juokse tarjousten perässä. Käytän kuitenkin pääasiassa samaa ketjua, bonusten ja henkilökunta-alennuksen takia. Ei kannata lähteä vieraisiin. ;)

*Terveisiä mökiltä, olkapäät paloivat auringossa ja miniloma meni, liiankin nopeasti*

• persona-non-grata

Juu, lomat tuppaavat menemään aina liian nopsaan. Piditkö jo kaikki lomasi vai jätitkö vielä kesän ajaksi jotain lomapäiviä?

• sininen_sitruuna

Juu, lomat tuppaavat menemään aina liian nopsaan. Piditkö jo kaikki lomasi vai jätitkö vielä kesän ajaksi jotain lomapäiviä?

... sitten myöhemmin lisää, jahka ehdin. :)

Tekihän tuo hyvää olla kaukana ihmisistä... Puhelinkin piti pitkästä aikaa laittaa ihan kiinni.. Huomenna se taas olisi arki edessä. :)

• persona-non-grata
        sininen_sitruuna kirjoitti:

... sitten myöhemmin lisää, jahka ehdin. :)

Tekihän tuo hyvää olla kaukana ihmisistä... Puhelinkin piti pitkästä aikaa laittaa ihan kiinni.. Huomenna se taas olisi arki edessä. :)

esimieheni sanoneen, että lomat kannattaa pitää melkolailla kaikki kerrallaan, jotta pääsee irtautumaan kunnolla siitä arkisesta aherruksesta ja kykenee lepäämään pois kaikki rasitukset kehostaan ... virkistäytymään. Näin jälkikäteen olen huomannut, miten oikeassa hän olikaan :).

• en juokse ruokaostoksilla monessa. Näitä s-bonus-ihmisiä:) Jos löytyy halvempi (rainbow vai daily tms.) vaihtoehto haluamastani tuotteesta, otan sen. Ostan joskus luomua, muttei aina ole varaa. Tiettyjä tuotteita ei ole halpis-versioina eli ostan ne kalliimpana.

• kaupassa käymistä joten ostan kaiken lähi-alepasta. Harvoin siellä on mikään tarjouksessa mitä olen ostamassa.

• Gaudis ja raiderpatukka

- viikonlopun nameja - JOS esillä 2 for 1price etc.
      - Iltis 2,50 euroo (€)
      - tuore salaattimuovirasia/fetapastaa, usein 4,90 € eikä se 7,60 €
      - juustoriisikakut megapakkaus jos oon sairaana
      - pizzat Dr.Oetken,tosi edull..Tykkään vegestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3130
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1349
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      91
      1234
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      53
      1062
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      64
      987
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      871
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      862
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      821
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe