Onko mitään yhtenäisiä tekijöitä?
Niin?
Millaisesta naisesta tulee yksihuoltaja?
126
453
Vastaukset
- Kukkonen.
Mutta päällimäinen lienee se. että ei osata pitää miestä hyvänä.
- anzzy--
ei jaksa kuunnella aforismeja
- Yksi huoltaja
Syitä on varmaan yhtä monia kuin yksinhuoltajiakin. Hyvin erilaisia ihmisiä on yksinhuoltajina. Monille se on vain ohimenevä vaihe. Lennossa löytyy parempi. Voisit etsiä selityksiä sille, miksi jotkut pysyvät yksinhuoltajiana. Onkohan siinä joukossa jotain yhteisiä nimittäjiä?
- ei.
kaiken terävimmistä kynistä ..
- tosi tyhmä
kun olet...
- aika.
tosi tyhmä kirjoitti:
kun olet...
yllätyksenä, että yksinhuoltajuuteni näkyy jo näin selvästä palstallakin.
Toisaalta enhän minä tyhmyydelleni mitään mahda.
..tuuria ja ihmistuntemusta....
Oiskohan noi aika monen yh-kohtalon takana...- nyt on
huonoa tuuria ?
että hässii ilman ehkäisyä vai mikä ? nyt on kirjoitti:
huonoa tuuria ?
että hässii ilman ehkäisyä vai mikä ?..esim se että Mies ei ollutkaan Mies vaan poika....
Ja huonoa ihmistuntemusta se, että ei erottanut Miestä pojasta.
Mies kantaa vastuunsa..poika juoksee vastuutaan pakoon....- no tarviiko.
TheOne kirjoitti:
..esim se että Mies ei ollutkaan Mies vaan poika....
Ja huonoa ihmistuntemusta se, että ei erottanut Miestä pojasta.
Mies kantaa vastuunsa..poika juoksee vastuutaan pakoon....sitä olla pilluleveänä ekan viikon/kuukauden/vuoden jälkeen tekemässä niitä lapsia tuntemattomien kanssa ?
no tarviiko. kirjoitti:
sitä olla pilluleveänä ekan viikon/kuukauden/vuoden jälkeen tekemässä niitä lapsia tuntemattomien kanssa ?
..se enää vuoden jälkeen on?!
Ja yhtälailla vastuu on myös miehen....tai yh:n tapauksessa, pojan...
Ja voihan se mies ottaa ja lähteä, vaikka viidenkin vuoden päästä! Ja silti nainen jää yh:ksi....eli ei se aika ole mikään tae mistään...- vuoteen suhteessa
no tarviiko. kirjoitti:
sitä olla pilluleveänä ekan viikon/kuukauden/vuoden jälkeen tekemässä niitä lapsia tuntemattomien kanssa ?
ei sais olla seksiä... Ehkäsy voi pettää. Kaikille ei sovellu mikään ehkäisy jne...
- mielestä.
TheOne kirjoitti:
..se enää vuoden jälkeen on?!
Ja yhtälailla vastuu on myös miehen....tai yh:n tapauksessa, pojan...
Ja voihan se mies ottaa ja lähteä, vaikka viidenkin vuoden päästä! Ja silti nainen jää yh:ksi....eli ei se aika ole mikään tae mistään...ihmistä ei opi tuntemaan alle 5 vuoden. Silloin alkaa olla vasta vähän pohjaa.
- minä.
vuoteen suhteessa kirjoitti:
ei sais olla seksiä... Ehkäsy voi pettää. Kaikille ei sovellu mikään ehkäisy jne...
kiellä seksiä, mutta pitää vain hoitaa ehkäisy.
Sanotaanko jos yksinhuoltajia olisi 90% vähemmän, niin voisin ymmärtää että kyseessä on vahinko, mutta ei nyt sentään satojatuhansia vahinkoja voi ymmärtää .. mielestä. kirjoitti:
ihmistä ei opi tuntemaan alle 5 vuoden. Silloin alkaa olla vasta vähän pohjaa.
..mielipide ja sulla on toki siihen oikeus....
Itse uskon et ihmiset ovat yksilöitä...jonkun voi oppia tuntemaan kuukaudessa ja toista ei edes sadassa vuodessa...- mitä.
TheOne kirjoitti:
..mielipide ja sulla on toki siihen oikeus....
Itse uskon et ihmiset ovat yksilöitä...jonkun voi oppia tuntemaan kuukaudessa ja toista ei edes sadassa vuodessa...uskot mutta kun luen tilastoja tiedän olevani oikeassa.
Voittajan on helppo hymyillä. - eri tilanteita
minä. kirjoitti:
kiellä seksiä, mutta pitää vain hoitaa ehkäisy.
Sanotaanko jos yksinhuoltajia olisi 90% vähemmän, niin voisin ymmärtää että kyseessä on vahinko, mutta ei nyt sentään satojatuhansia vahinkoja voi ymmärtää ..on. Kaikilla ei sama syy. Tunnen monia naisia joille nyky pillerit ja kierukka ei käy. Mitä kun kortsukin pettää??? Ei ole harvinaista. Mut sul ei ilmeisesti kokemusta pahemmin.
mitä. kirjoitti:
uskot mutta kun luen tilastoja tiedän olevani oikeassa.
Voittajan on helppo hymyillä...sinäkö?! XD
Tilastot on tilastoja...ainostaan ihminen, jolla ei ole omaa elämänkokemusta ni tuijottaa sokeasti jotain tilastoja!
Mutta usko toki olevas "voittaja" jos se sun oloas parantaa... X)- tiesin.
TheOne kirjoitti:
..sinäkö?! XD
Tilastot on tilastoja...ainostaan ihminen, jolla ei ole omaa elämänkokemusta ni tuijottaa sokeasti jotain tilastoja!
Mutta usko toki olevas "voittaja" jos se sun oloas parantaa... X)että se on liikaa xD tää on kun veis tikkarin lapselta.
En minä, etkä sinä voi niiden tuhansien yhoiden elämästä puhua kokemuksella. Koska meillä kummallakaan sitä heidän elämistään ole. Voimme sen sijaan katsoa keskimääräisiä naisten käytöstapamalleja ja vetää johtopäätökset mihin se johtaa.
Otantana on muutama miljoona. - te puhutte.
eri tilanteita kirjoitti:
on. Kaikilla ei sama syy. Tunnen monia naisia joille nyky pillerit ja kierukka ei käy. Mitä kun kortsukin pettää??? Ei ole harvinaista. Mut sul ei ilmeisesti kokemusta pahemmin.
lillukanvarsista.
Ilmiö on silti hyvin yleinen.
Selitä jollain erotus. - eri miesten kans
tiesin. kirjoitti:
että se on liikaa xD tää on kun veis tikkarin lapselta.
En minä, etkä sinä voi niiden tuhansien yhoiden elämästä puhua kokemuksella. Koska meillä kummallakaan sitä heidän elämistään ole. Voimme sen sijaan katsoa keskimääräisiä naisten käytöstapamalleja ja vetää johtopäätökset mihin se johtaa.
Otantana on muutama miljoona.ovat lapsettomia. Joku taas saa lapsen sen ekan kans, niiku mä. Ei elämä todellakaan ole aina niin ennakoitavissa. Mut mä olen onnellinen lapsesta ja miehiä en huoli elämääni. Näin on paras. Yhden kivan naisen olen kyllä tavannut. :)
- mitä se sulle kuuluu?
te puhutte. kirjoitti:
lillukanvarsista.
Ilmiö on silti hyvin yleinen.
Selitä jollain erotus.Joku on yh omasta valinnasta, toinen vahingosta ja monelle ei pillerit käy. Toisen mies tekee raskaaksi tahallaan niin kuin mut. Sekin on aika tavallista. Silti jätin vaikka yritti itseensä sitoa.
tiesin. kirjoitti:
että se on liikaa xD tää on kun veis tikkarin lapselta.
Otantana on muutama miljoona...itse perustan omat tietoni kokemuksiini....suosittelen, että sinäkin yrittäisit sitä! ;)
On loppupeleissä ihan se ja sama vaikka tilastot sanois mitä tahansa jos itse kuitenkin olen pääasiassa kohdannut niitä tilastopoikkeamia, ni silloin ne tilastot on täysin hyödyttömiä.
Ihmissuhteista kun puhutaan ja vuorovaikutuksesta ni muuttujia on niin paljon, et tilastot on lähinnä vitsi.
Tilastot kertoo lopputuloksen...ei syytä/syitä siihen lopputulokseen.
Itse monia Yh-äitejä tapailleena (myös parin kanssa seurustellut), ni ei oikeastaan ole kenestäkään sen ihmeempää pahaa sanottavaa. Monen kohdalla päinvastoin olis paljonkin hyvää sanottavaa... =)
Unohda tilastot ja ala sinäkin elämään...- mutta.
eri miesten kans kirjoitti:
ovat lapsettomia. Joku taas saa lapsen sen ekan kans, niiku mä. Ei elämä todellakaan ole aina niin ennakoitavissa. Mut mä olen onnellinen lapsesta ja miehiä en huoli elämääni. Näin on paras. Yhden kivan naisen olen kyllä tavannut. :)
te olettekin se pieni vähemmistö joka ei selitä niitä tuhansia naisia mitenkään.
Ymmärränhän minä että vahinkoja voi sattua, mutta ei kai sentään kaikille ?? - opeta.
TheOne kirjoitti:
..itse perustan omat tietoni kokemuksiini....suosittelen, että sinäkin yrittäisit sitä! ;)
On loppupeleissä ihan se ja sama vaikka tilastot sanois mitä tahansa jos itse kuitenkin olen pääasiassa kohdannut niitä tilastopoikkeamia, ni silloin ne tilastot on täysin hyödyttömiä.
Ihmissuhteista kun puhutaan ja vuorovaikutuksesta ni muuttujia on niin paljon, et tilastot on lähinnä vitsi.
Tilastot kertoo lopputuloksen...ei syytä/syitä siihen lopputulokseen.
Itse monia Yh-äitejä tapailleena (myös parin kanssa seurustellut), ni ei oikeastaan ole kenestäkään sen ihmeempää pahaa sanottavaa. Monen kohdalla päinvastoin olis paljonkin hyvää sanottavaa... =)
Unohda tilastot ja ala sinäkin elämään...voittajia elämään ;) Tuskin he sinun neuvojasi kaipaavat.
Sekoitat kaksi eri asiaa. Ensinnäkin sen puhutaanko nyt niistä muutamista
naisista jotka sinä olet tavannut vai niistä kymmenistä tuhansista joita et ole koskaan nähnytkään. Asia oli esitetty aloituksessa yleismaallisesti, eikä sen mukaan, että satutko itse tuntemaan muutaman yh:n.
Kaikenlisäksi on perin huvittavaa "keskustella" ihmisten kanssa, joka on kokoajan dissaamassa kanssakeskustelijoita. Erehtyväinen olin, kun luulin sinun olevan sen yläpuolella.
Jos omat käsityksesi laajemmasta kokonaisuudesta perustuu omiin muutamiin tuntemiisi naisiisi, niin ei voi muuta kun toivottaa hyvää jatkoa. Olen minäkin niitä yh:ta (korjattu->) nähnyt ja ihan mukaviakin on ollut joukossa, mutta ei se sitä tarkoita, että se korreloisi mitenkään suurempaa joukkoa. opeta. kirjoitti:
voittajia elämään ;) Tuskin he sinun neuvojasi kaipaavat.
Sekoitat kaksi eri asiaa. Ensinnäkin sen puhutaanko nyt niistä muutamista
naisista jotka sinä olet tavannut vai niistä kymmenistä tuhansista joita et ole koskaan nähnytkään. Asia oli esitetty aloituksessa yleismaallisesti, eikä sen mukaan, että satutko itse tuntemaan muutaman yh:n.
Kaikenlisäksi on perin huvittavaa "keskustella" ihmisten kanssa, joka on kokoajan dissaamassa kanssakeskustelijoita. Erehtyväinen olin, kun luulin sinun olevan sen yläpuolella.
Jos omat käsityksesi laajemmasta kokonaisuudesta perustuu omiin muutamiin tuntemiisi naisiisi, niin ei voi muuta kun toivottaa hyvää jatkoa. Olen minäkin niitä yh:ta (korjattu->) nähnyt ja ihan mukaviakin on ollut joukossa, mutta ei se sitä tarkoita, että se korreloisi mitenkään suurempaa joukkoa.Se et sä tuijotat niitä tilastojas ni kertoo ainoastaan siitä OIKEAN kokemuksen puutteesta.
Muutenhan ymmärtäisit sen (mitä jo äsken sanoin), että niissä tilastoissa näkyy vain lopputulos...ei syitä siihen. Väitän, että syy siihen miksi yh-äitejä on niin paljon johtuu kypsymättömistä poijista joita nämä naiset sekoittavat Miehiin!
Siinä taas tulee se huono tuuri ja huono ihmistuntemus...
Pojat eivät kanna vastuutaan ja lapsi jää (useimmiten) automaattisesti äidille...äiti kun ei yleensä karkaa...
Mutta yhdessä asiassa olit oikeassa:
"Erehtyväinen olin"
..niin olit ja olet sitä edelleen....- minäkin joskus.
TheOne kirjoitti:
Se et sä tuijotat niitä tilastojas ni kertoo ainoastaan siitä OIKEAN kokemuksen puutteesta.
Muutenhan ymmärtäisit sen (mitä jo äsken sanoin), että niissä tilastoissa näkyy vain lopputulos...ei syitä siihen. Väitän, että syy siihen miksi yh-äitejä on niin paljon johtuu kypsymättömistä poijista joita nämä naiset sekoittavat Miehiin!
Siinä taas tulee se huono tuuri ja huono ihmistuntemus...
Pojat eivät kanna vastuutaan ja lapsi jää (useimmiten) automaattisesti äidille...äiti kun ei yleensä karkaa...
Mutta yhdessä asiassa olit oikeassa:
"Erehtyväinen olin"
..niin olit ja olet sitä edelleen....meinaan erehtyä: *olin sittenkin väärässä*
Syyt voidaan kyllä lukea ihan selkeästi elämästä. Ja mulle ei käy
selitykseksi se, että on huono tuuri. Ei se voi olla huonoa tuuria, jos ei
tunne toista, vaan silloin on ruvettu tekemään lapsia tuntematta puolisoaan.
Ehkä ne ulkonäköasiat tms. ovat painaneet liikaa vaakakupissa ja tosiasiat ovat unohtuneet. Mutta tämä lienee jo utopistista, että yksikään yh tätä myöntäisi. - niinkuin alemapankin
mutta. kirjoitti:
te olettekin se pieni vähemmistö joka ei selitä niitä tuhansia naisia mitenkään.
Ymmärränhän minä että vahinkoja voi sattua, mutta ei kai sentään kaikille ??lukee syitä on monia. Joku hauaa lapsen yksin, toiselle ei sovi pillerit ja mies tekee paksuksi tahallaan (monen miehen kiero fantasia), toinen saa lapsen pillereiden kanssakin. Täti sai lapsen vielä kun oltiin steriloitu. Syitä on yhtä monia kuin ihmisiä äitejä ja isejä. Miks niin monilla miehillä on useemmalle naiselle lapsia?
- olevan.
mitä se sulle kuuluu? kirjoitti:
Joku on yh omasta valinnasta, toinen vahingosta ja monelle ei pillerit käy. Toisen mies tekee raskaaksi tahallaan niin kuin mut. Sekin on aika tavallista. Silti jätin vaikka yritti itseensä sitoa.
vielä aika epäkypsä keskustelemaan asiasta. Ehkäpä se on liian kipeä. Palataan 50 vuoden päästä taas asiaan..
- olet typerys
minäkin joskus. kirjoitti:
meinaan erehtyä: *olin sittenkin väärässä*
Syyt voidaan kyllä lukea ihan selkeästi elämästä. Ja mulle ei käy
selitykseksi se, että on huono tuuri. Ei se voi olla huonoa tuuria, jos ei
tunne toista, vaan silloin on ruvettu tekemään lapsia tuntematta puolisoaan.
Ehkä ne ulkonäköasiat tms. ovat painaneet liikaa vaakakupissa ja tosiasiat ovat unohtuneet. Mutta tämä lienee jo utopistista, että yksikään yh tätä myöntäisi.just pahimmat miehet osaavat teeskennellä niitä parhaita ja jotkut tekevät sitä vuosia kunnes nainen on saatu paksuksi ja koukkuun. Narsistit haluavat tehdä naisen raskaaksi jotta voivat sitoa itseensä.
- tämä.
niinkuin alemapankin kirjoitti:
lukee syitä on monia. Joku hauaa lapsen yksin, toiselle ei sovi pillerit ja mies tekee paksuksi tahallaan (monen miehen kiero fantasia), toinen saa lapsen pillereiden kanssakin. Täti sai lapsen vielä kun oltiin steriloitu. Syitä on yhtä monia kuin ihmisiä äitejä ja isejä. Miks niin monilla miehillä on useemmalle naiselle lapsia?
selvä. Mistähän tännekin saatais tuota harmoniaa ja täydellisyyttä.
- miten voit olla
olevan. kirjoitti:
vielä aika epäkypsä keskustelemaan asiasta. Ehkäpä se on liian kipeä. Palataan 50 vuoden päästä taas asiaan..
noin yksinkertainen. Ihan sama mikä on asia mut tyhmyys ärsyttää ihmisissä eniten.
- tuollainen.
olet typerys kirjoitti:
just pahimmat miehet osaavat teeskennellä niitä parhaita ja jotkut tekevät sitä vuosia kunnes nainen on saatu paksuksi ja koukkuun. Narsistit haluavat tehdä naisen raskaaksi jotta voivat sitoa itseensä.
hyvin marginaalinenkin osuus on varmasti olemassa.
- puhun omasta
tuollainen. kirjoitti:
hyvin marginaalinenkin osuus on varmasti olemassa.
kokemuksesta. Lisäksi tunnen monia joilla on sama tilanne kuin mulla. Naiset eivät ole pinnallisia yleensä enää parinkympin jälkeen. Miehet ovat vielä 50-vuotiaanakin.
- ei tossa ole
tämä. kirjoitti:
selvä. Mistähän tännekin saatais tuota harmoniaa ja täydellisyyttä.
mitään mitä ei olisi myös mun lähipiirissä. Yhden ainoan yh naisen tiedän joka on paneskellut useiden kanssa ja vois olla kuvailemasi ihminen. Hänelläkin tosin on mies. Ei vaan oman pojan isä.
- onhan.
puhun omasta kirjoitti:
kokemuksesta. Lisäksi tunnen monia joilla on sama tilanne kuin mulla. Naiset eivät ole pinnallisia yleensä enää parinkympin jälkeen. Miehet ovat vielä 50-vuotiaanakin.
se toki marginaalinen jos me katotaan kokonaisuutta.
Se pinnallisuus oli vain yksi esimerkki joka näyttelee tietenkin jonkinlaista prosentuaalista osuutta näistä sadoista tuhansista yh:sta.
Mitä veikkaisit
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
? - yhteen prosenttiin
onhan. kirjoitti:
se toki marginaalinen jos me katotaan kokonaisuutta.
Se pinnallisuus oli vain yksi esimerkki joka näyttelee tietenkin jonkinlaista prosentuaalista osuutta näistä sadoista tuhansista yh:sta.
Mitä veikkaisit
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
?siitä olen varma. Mulla on kokemusta asiasta ja niin on tuttavapiirilläkin. Olet hakoteillä.
- lainen.
ei tossa ole kirjoitti:
mitään mitä ei olisi myös mun lähipiirissä. Yhden ainoan yh naisen tiedän joka on paneskellut useiden kanssa ja vois olla kuvailemasi ihminen. Hänelläkin tosin on mies. Ei vaan oman pojan isä.
on kuvailemani ihminen ? Jäi vähän epäselväksi.
Lähinnä tarkoitin sillä sitä, että näytät kuvaavan ihmiset täydellisiksi ja
kaikki on vahinkoa tai muiden syytä. - tuskin.
yhteen prosenttiin kirjoitti:
siitä olen varma. Mulla on kokemusta asiasta ja niin on tuttavapiirilläkin. Olet hakoteillä.
edes noin paljoa. Veikkaisin 0,01 %.
- ja läheisten
lainen. kirjoitti:
on kuvailemani ihminen ? Jäi vähän epäselväksi.
Lähinnä tarkoitin sillä sitä, että näytät kuvaavan ihmiset täydellisiksi ja
kaikki on vahinkoa tai muiden syytä.tilanteesta. Heitä et säkään syyllistäis jos tietäisit tilanteet. Ei kukaan syyllistä
- ensinnäkään.
ja läheisten kirjoitti:
tilanteesta. Heitä et säkään syyllistäis jos tietäisit tilanteet. Ei kukaan syyllistä
tarkoitus ei ole ketään syyllistää.
Miten edes voisi, jos ei kerran liippaa edes läheltä ?
Kyllä minäkin olen läheltä seurannut tuttavapiiri naisten parinvalintakriteerejä ja kyllä siinä tukka nousee välillä pystyyn. Yhden kanssa kävin tiukkasanaisen keskustelun, kun otti aina nenilleen ja peräjälkeen. En syyllistämis vaan ymmärtämis tarkoituksessa.
Minusta "yksinhuoltaja" ei pelkästään ole psykiatrinen käsite, vaan sisältyy toiseen psykiatriseen käsitteeseen, joka on "nainen".
Mut olisko yhksinhuolatjuudessa aika usein sellainen syy taustalla, kuin kova kiire tehdä lapsia... kauheesti miettimättä asioita pidemmälle. Eli tehdään jonkun hinttarin tms. kanssa lapsi ja sen jälkeen mies katoaa johonkin.
Pidemmän päälle tulee sitten muita syitä, joita on lähes äärettömästi. Mutta alle 30-vuotiaille yksinhuoltajille ainoa syy on holtiton lasten tekeminen.- vänksy
väärässä kyllä tän asian suhteen mitä sanoit "Mutta alle 30-vuotiaille yksinhuoltajille ainoa syy on holtiton lasten tekeminen."
Mut ehkä sullakin sitten, kun elämänkokemusta hiukan tulee lisää, niin hiukan avartuu toi maailmankuvasi. - zisel
monta yksinhuoltajaa (mulla on iso suku kavereita ja kaverin kavereita jne) enkä taida yhtäkään sellasta tuntea joka olis tullut miehen jättämäks... Nää miehet niitä pikemminkin piirittää eron jälkeen... Kerroinkin sulle mesessä tästä yhdestä jolta viillettiin se kämmen auki, sekin on yh. Mun äitin siskolta potki mies sisuskalut paskaks joten tää nainen lähti lapsineen kun pääsi sairaalasta. Mistään tilastoista en tosin tiedä mutta omien tietojeni perusteella ne yh:t on yh:ita omasta valinnastaan tai sitten on ollut pakko jättää mies.
- luoja..
zisel kirjoitti:
monta yksinhuoltajaa (mulla on iso suku kavereita ja kaverin kavereita jne) enkä taida yhtäkään sellasta tuntea joka olis tullut miehen jättämäks... Nää miehet niitä pikemminkin piirittää eron jälkeen... Kerroinkin sulle mesessä tästä yhdestä jolta viillettiin se kämmen auki, sekin on yh. Mun äitin siskolta potki mies sisuskalut paskaks joten tää nainen lähti lapsineen kun pääsi sairaalasta. Mistään tilastoista en tosin tiedä mutta omien tietojeni perusteella ne yh:t on yh:ita omasta valinnastaan tai sitten on ollut pakko jättää mies.
todellisia ihmistuntemuksen mestareita.
golfaplodit. - zisel
luoja.. kirjoitti:
todellisia ihmistuntemuksen mestareita.
golfaplodit.ota kantaa että millanen ihmistuntemus niillä on jne vaan otin kantaa siihen kun dazulla näytti olevan luulo (tai tieto.. mistä mä tiedän kuinka päin se useimmin menee?) että yh:t on aina jätetty osapuoli.
zisel kirjoitti:
että siis jos tekee jonkun parin vuoden tuntemisen jälkeen, jonku hullun kanssa lapsen, niin siinä se on! Mä yleensä, kun näen tommosen tyypin, joka voi teoreettisesti potkia vaimoltaan sisuskalut, en ole hänen kanssaan tekemisissä kättelyn jälkeen.
- zisel
dazu kirjoitti:
että siis jos tekee jonkun parin vuoden tuntemisen jälkeen, jonku hullun kanssa lapsen, niin siinä se on! Mä yleensä, kun näen tommosen tyypin, joka voi teoreettisesti potkia vaimoltaan sisuskalut, en ole hänen kanssaan tekemisissä kättelyn jälkeen.
No, tulipahan raportoitua taas :)
- mielestä.
zisel kirjoitti:
ota kantaa että millanen ihmistuntemus niillä on jne vaan otin kantaa siihen kun dazulla näytti olevan luulo (tai tieto.. mistä mä tiedän kuinka päin se useimmin menee?) että yh:t on aina jätetty osapuoli.
ei ole paljon väliä kumpi jättää, jos äijä rupee potkimaan naistansa. (!?)
Huah. No jokainen tietenkin kärsii omista mokistaan :( zisel kirjoitti:
ota kantaa että millanen ihmistuntemus niillä on jne vaan otin kantaa siihen kun dazulla näytti olevan luulo (tai tieto.. mistä mä tiedän kuinka päin se useimmin menee?) että yh:t on aina jätetty osapuoli.
En mä niin väittänyt, että yhoot olis aina jätettyjä vaan sitä, että jos on alle 30-vuotias yksinhuoltaja, niin lapsi on lähes poikkeuksetta tehty lähes tuntemattoman ihmisen niin, ettei suhteen onnistumisella ole mitään takuita. Ainakin minä näen asian niin, että jos jonkun kanssa tekee lapsen, niin se pitäisi olla sellainen tilanne, missä ero ei tule enää kysymykseen.
- vänksy
dazu kirjoitti:
Ensinnäkin tuo, että nainen on aina se, joka tulee jätetyksi.
Ja toiseksi se, että lapsen isä on poikkeuksetta joku mulkku.
Kumpikin on varmaan suurelta osin aivan virheellisiä oletuksia!
Mun kohdalla ei ainakaan kumpikaan pidä paikkaansa. Lasten isä on paljon mua parempi ihmisenä ja ihan yhtä vastuuntuntoinen tai no joskus voi olla vastuuntuntoisempikin. Se kun ei oo mun vahvinta osa-aluettani ihan joka hetki.:)
Mutta lakkaa noiden typerien oletustesi tekeminen. Kokemuksesta voit puhua, jos sulla sellaista on. dazu kirjoitti:
..voi "teoreettisesti" potkia vaimoltaan sisukalut!
Tolla perusteella et voi olla sit kenenkään kanssa tekemisissä...
Se väkivaltaisuus kun ei aina (useimmiten ei) näy pinnalle...- vänksy
dazu kirjoitti:
En mä niin väittänyt, että yhoot olis aina jätettyjä vaan sitä, että jos on alle 30-vuotias yksinhuoltaja, niin lapsi on lähes poikkeuksetta tehty lähes tuntemattoman ihmisen niin, ettei suhteen onnistumisella ole mitään takuita. Ainakin minä näen asian niin, että jos jonkun kanssa tekee lapsen, niin se pitäisi olla sellainen tilanne, missä ero ei tule enää kysymykseen.
kannattaa sun mielestä pysyy yhdessä, vaikka tunteet ois jo aikoja sitten kuolleet puolisoiden väliltä tai jostain muusta syystä ovat välit viilenneet!? Kyllä mun mielestä etenkin lapsen kannalta tuolloin on parasta erota.
TheOne kirjoitti:
..voi "teoreettisesti" potkia vaimoltaan sisukalut!
Tolla perusteella et voi olla sit kenenkään kanssa tekemisissä...
Se väkivaltaisuus kun ei aina (useimmiten ei) näy pinnalle...silmistä. ;) Sen jälkeen näen henkilön ns. jantterina(armeijasta tuttu).
dazu kirjoitti:
silmistä. ;) Sen jälkeen näen henkilön ns. jantterina(armeijasta tuttu).
..sitä ei yleensä mistään näe...
Ellei ole sitä piilotettua kameraa ko pariskunnan kotona....vänksy kirjoitti:
kannattaa sun mielestä pysyy yhdessä, vaikka tunteet ois jo aikoja sitten kuolleet puolisoiden väliltä tai jostain muusta syystä ovat välit viilenneet!? Kyllä mun mielestä etenkin lapsen kannalta tuolloin on parasta erota.
Sillä ei ole kauheesti merkitystä lapsen kannalta, ollaanka yhdessä, vai erotaanko. Sillä on, onnistuuko suhde, vai ei.
Nyt on jotain vikaa taas, kun ei saa henkeä millään... täytyy ettiä lääkkeet jostain.- psykopaattia noin
dazu kirjoitti:
vaan tunnista. Ne vaikuttaa niiltä parhailta...
- anzzy--
Ei kukaan valmistu psykatriksi tuon ikäsenä googlettamalla--voi ett on typerää
- yms voi käydä
dazu kirjoitti:
kaikki ei pysty aborttiin.
- anzzy--
dazu kirjoitti:
Yliluonnollisia Woimia
- vänksy
yms voi käydä kirjoitti:
kaikki ei pysty aborttiin.
Syitä voi olla niin monia erilaisia, miks alle kolmikymppisestä naisesta tulee yh ja todellakaan ei ole kaikissa tapauksessa kummassakaan syy, ei isässä eikä äidissä, vaikka dazu koittaa muuta väittääkin. Kummatkin vanhemmat voivat olla vanhempina ihan hyviä, vaikka eivät puolisoiksi toisilleen sovikaan!
- eivät.
vänksy kirjoitti:
Syitä voi olla niin monia erilaisia, miks alle kolmikymppisestä naisesta tulee yh ja todellakaan ei ole kaikissa tapauksessa kummassakaan syy, ei isässä eikä äidissä, vaikka dazu koittaa muuta väittääkin. Kummatkin vanhemmat voivat olla vanhempina ihan hyviä, vaikka eivät puolisoiksi toisilleen sovikaan!
sovi puolisoiksi tai vielä tunne toisiaan ei lapsia pitäisi ehkä tehdä ?.
psykopaattia noin kirjoitti:
vaan tunnista. Ne vaikuttaa niiltä parhailta...
Sanotaan, että sen jälkeen, kun perehdyin aiheeseen, tajusin, että tunnistan persoonallisuudet aika helposti luonnossakin. Narsistin huomaa jo kättelyssä(ei tosin aina). Menin taannoin uuteen kouluun... silloin tunnistin yhden miehen narsistiksi jo ensinäkemällä... toisen tunnistin vasta vuoden päästä.
Pidemmällä tähtäimellä kuva molemmista hahmottui samankaltaiseksi, mutta tämä helposti havaittu lieni avoimemmin oma itsenä. :)
Nykyään arvio on helppo tehdä, kun ihmiset ovat niin kaavamaisia ja toisaalta haistan nykyään sadistisen maailmankuvan, minkä takia tunnistus tapahtuu viikon sisään, ellei sitä "kättelyssä" ole havaittu.dazu kirjoitti:
.
Olet...
Erota voi aina.
Eli siis..
Nainen 1: aloittanut seurustelun pojan kanssa 15 vuotiaana. Naimisiin mennyt sen samaisen pojan kanssa 18 vuotiaana. Lapsen saanut 22 vuotiaana aviomiehensä kanssa. Eronnut 29 vuotiaana.
Nainen 2: Aloittanut seurustelun miehen kanssa 28v. Lapsen saanut 29v. Eronnut 31vuotiaana.
Nainen 1 on siis holtiton ja tehnyt tuntemattoman kanssa lapsen verrattuna kakkoseen??- zisel
dazu kirjoitti:
Sanotaan, että sen jälkeen, kun perehdyin aiheeseen, tajusin, että tunnistan persoonallisuudet aika helposti luonnossakin. Narsistin huomaa jo kättelyssä(ei tosin aina). Menin taannoin uuteen kouluun... silloin tunnistin yhden miehen narsistiksi jo ensinäkemällä... toisen tunnistin vasta vuoden päästä.
Pidemmällä tähtäimellä kuva molemmista hahmottui samankaltaiseksi, mutta tämä helposti havaittu lieni avoimemmin oma itsenä. :)
Nykyään arvio on helppo tehdä, kun ihmiset ovat niin kaavamaisia ja toisaalta haistan nykyään sadistisen maailmankuvan, minkä takia tunnistus tapahtuu viikon sisään, ellei sitä "kättelyssä" ole havaittu.että narsistisen persoonallisuushäiriön tunnistaminen on ammatti-psykiatreille erittäin vaikea ja haasteellinen tehtävä?
"Narsistin huomaa jo kättelyssä" vänksy kirjoitti:
Sehän siitä nyt vielä puuttuisi! Mun oma mielipide on, että pariskunta ei ole ajatellut lapsiaan, jos ne tehdään alle viiden vuoden yhdessäolon jälkeen, vaan suhdettaan. Enkä nyt lähde mitenkään kritisoimaan sinua, tai ketään muutakaan, mutta en vain voisi luottaa missään tapauksessa niin paljoa, että tekisin lapsia ensimmäisen viiden yhdessäolo vuoden aikana.
- ja nainen ei
dazu kirjoitti:
Sehän siitä nyt vielä puuttuisi! Mun oma mielipide on, että pariskunta ei ole ajatellut lapsiaan, jos ne tehdään alle viiden vuoden yhdessäolon jälkeen, vaan suhdettaan. Enkä nyt lähde mitenkään kritisoimaan sinua, tai ketään muutakaan, mutta en vain voisi luottaa missään tapauksessa niin paljoa, että tekisin lapsia ensimmäisen viiden yhdessäolo vuoden aikana.
pystyisi omaa lastaan tappamaan? Luultavasti sulle vielä käy niin kun uhoat.
- vänksy
eivät. kirjoitti:
sovi puolisoiksi tai vielä tunne toisiaan ei lapsia pitäisi ehkä tehdä ?.
tuossa oli kyse. Ehkä ei ollut tarkoituskaan tehdä nimenomaan sitä lasta?
Ja mikä sä oot ihmisten valintoja tuomitsemaan. Voivat sopiakin yhteen, mutta ei ole ehkä mahdollisuutta olla yhdessä! Ei elämä ole aina joko tai. ja nainen ei kirjoitti:
pystyisi omaa lastaan tappamaan? Luultavasti sulle vielä käy niin kun uhoat.
:D:D:D
dazu kirjoitti:
.
Toivottavasti sä et oikeasti ole tekemisissä minkään psykologiaan tms. liittyvänkään kanssa.
Nyt on ihan pakko sanoa, että olet täysin hukassa. Johtuuko se nuoresta iästäsi ja vähäisestä elämänkokemuksestasi, en tiedä.
Anna kun Papu-täti kertoo sulle elämänviisauksia.
Ihmiset muuttuvat. Ihminen voi olla hyvinkin erilainen jo 20 vuoden päästä. Elämä ei ole vakiotila joka alkaa pisteestä a ja jatkuu suoraan pisteeseen b ilman muuttavia tekijöitä matkan varrella.
Itse asiassa niitä muuttuvia tekijöitä on niin paljon, että mitä vaan voi tapahtua. Ihan mitä vaan. Tekijöitä tulee niin ulkopuolelta kuin sisäpuoleltakin (esim. geeneissä oleva vakava sairaus puhkeaa muuttaen henkilön psyykettä yms)
Lisäksi parisuhteessa ei oikeasti voi vaikuttaa kuin itseensä loppukädessä. Toinen tekee omat päätöksensä, ja sille ei sitten mitään voi.
On täysin arpapeliä miten siinä käy. Riskiä voidaan pienentää, mutta mikään ei sitä poista. Vaikka suostuisi avoimeen suhteeseen yms niin sekään ei takaa vieraita himoavan miehen kotonapysymistä. Se voi yhtäkkiä päättää haluavansa olla sinkku taas tai mennäkkin naimisiin nuoremman kanssa yms.
Sun jutut tässä ketjussa on kyllä oikeasti sitä luokkaa ettei näytä olevan oikein minkääntasoista ymmärrystä asiasta. Kannattais olla hiljaa. Sano vaan suoraan että typeriä huoria kaikki yyhoot (me leikitään ettei me huomata että sä et tajua edes sitä että miehetkin voi olla yhyhoita), ja mene analysoimaan vaikka naapurin koiraa.
.- vänksy
dazu kirjoitti:
tahallaan tyhmä?
Niin, kun ehkäisy pettää. Niinhän siinä luki. Olen mm. itse tullut raskaaksi e-pillereitä syödessäni. Mikä kohta tuossa ehkäisyn pettämisessä on naurun asia? - 10v varmaan
dazu kirjoitti:
tuskin ainakaan enemmän. Ei mitään kokemusta elämästä.
zisel kirjoitti:
että narsistisen persoonallisuushäiriön tunnistaminen on ammatti-psykiatreille erittäin vaikea ja haasteellinen tehtävä?
"Narsistin huomaa jo kättelyssä"jo paljastaa asian. Monesti myös olemus. Toki niillä on kaikilla sellainen omintakeisella tavalla kuollut katsekin. :D Kyllä se on paljolti lentävä lause, että tunnistaminen on jotenkin kovin vaikeaa. Toki, jos narsisti vetää jotain erityistä roolia, voi olla mahdotonta saada käytöksen perusteella esim. defenssikuvaa havaituksi, ellei sitten ala oikein kunnolla loukkaamaan tuon henkilön luonnetta. Voidaan miettiä erästä läheistäkin tapausta, jossa näytteleminen tavallaan sokaisi minut, mutta tuolloinkin parissa viikossa kriittiset tiedot, yleiskuva ja sadistinen maailmankuva oli jo huomattu.
Itseasiassa paperin täytön jälkeen psykiatri tekee usein oikean arvion, vaikka kaikenlaisia puoskareita onkin liikkeellä.- ja kaikille ei
vänksy kirjoitti:
tahallaan tyhmä?
Niin, kun ehkäisy pettää. Niinhän siinä luki. Olen mm. itse tullut raskaaksi e-pillereitä syödessäni. Mikä kohta tuossa ehkäisyn pettämisessä on naurun asia?tavallinen ehkäisy käy. Sitten on vielä vaikeempaa. Kumi voi rikkoutua tai jäädä sinne ym. Etkö oikeesti tiedä et monet naiset ovat saaneet aivoverenvuotoja pillereistä. Etkö mitään elämästä tiedä tosiaan?
- kyllä rakastunut
dazu kirjoitti:
jo paljastaa asian. Monesti myös olemus. Toki niillä on kaikilla sellainen omintakeisella tavalla kuollut katsekin. :D Kyllä se on paljolti lentävä lause, että tunnistaminen on jotenkin kovin vaikeaa. Toki, jos narsisti vetää jotain erityistä roolia, voi olla mahdotonta saada käytöksen perusteella esim. defenssikuvaa havaituksi, ellei sitten ala oikein kunnolla loukkaamaan tuon henkilön luonnetta. Voidaan miettiä erästä läheistäkin tapausta, jossa näytteleminen tavallaan sokaisi minut, mutta tuolloinkin parissa viikossa kriittiset tiedot, yleiskuva ja sadistinen maailmankuva oli jo huomattu.
Itseasiassa paperin täytön jälkeen psykiatri tekee usein oikean arvion, vaikka kaikenlaisia puoskareita onkin liikkeellä.mies osaa naiselle näytellä vaikka kuinka kauan ja vaikka kuinka hyvää. Ei ole kukaan mun läheisestä narskusta sitä huomannut ennenkuin liian myöhään.
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Toivottavasti sä et oikeasti ole tekemisissä minkään psykologiaan tms. liittyvänkään kanssa.
Nyt on ihan pakko sanoa, että olet täysin hukassa. Johtuuko se nuoresta iästäsi ja vähäisestä elämänkokemuksestasi, en tiedä.
Anna kun Papu-täti kertoo sulle elämänviisauksia.
Ihmiset muuttuvat. Ihminen voi olla hyvinkin erilainen jo 20 vuoden päästä. Elämä ei ole vakiotila joka alkaa pisteestä a ja jatkuu suoraan pisteeseen b ilman muuttavia tekijöitä matkan varrella.
Itse asiassa niitä muuttuvia tekijöitä on niin paljon, että mitä vaan voi tapahtua. Ihan mitä vaan. Tekijöitä tulee niin ulkopuolelta kuin sisäpuoleltakin (esim. geeneissä oleva vakava sairaus puhkeaa muuttaen henkilön psyykettä yms)
Lisäksi parisuhteessa ei oikeasti voi vaikuttaa kuin itseensä loppukädessä. Toinen tekee omat päätöksensä, ja sille ei sitten mitään voi.
On täysin arpapeliä miten siinä käy. Riskiä voidaan pienentää, mutta mikään ei sitä poista. Vaikka suostuisi avoimeen suhteeseen yms niin sekään ei takaa vieraita himoavan miehen kotonapysymistä. Se voi yhtäkkiä päättää haluavansa olla sinkku taas tai mennäkkin naimisiin nuoremman kanssa yms.
Sun jutut tässä ketjussa on kyllä oikeasti sitä luokkaa ettei näytä olevan oikein minkääntasoista ymmärrystä asiasta. Kannattais olla hiljaa. Sano vaan suoraan että typeriä huoria kaikki yyhoot (me leikitään ettei me huomata että sä et tajua edes sitä että miehetkin voi olla yhyhoita), ja mene analysoimaan vaikka naapurin koiraa.
.ihan samaa mieltä asioista sinun kanssasi. Sanoit, että ihminen voi muuttua. Kerro tarkemmin, mihin tuo kommenttisi liittyy ja mitä sillä tarkoitit. Tätä suhteen epäonnistumistako?
- vänksy
ja kaikille ei kirjoitti:
tavallinen ehkäisy käy. Sitten on vielä vaikeempaa. Kumi voi rikkoutua tai jäädä sinne ym. Etkö oikeesti tiedä et monet naiset ovat saaneet aivoverenvuotoja pillereistä. Etkö mitään elämästä tiedä tosiaan?
...
kyllä rakastunut kirjoitti:
mies osaa naiselle näytellä vaikka kuinka kauan ja vaikka kuinka hyvää. Ei ole kukaan mun läheisestä narskusta sitä huomannut ennenkuin liian myöhään.
huomaisi, niin minäkin olisin selvinnyt elämästä paljon helpommalla, kun ei olisi tarvinnut käydä konflikteja narskujen "hovien" kanssa. Narsistilla on on yleensä sellainen 3-10 käskyläistä, jotka leivttävät psykopaatin propagandaa ympärilleen ja takaavat tyypin valta-aseman työpaikalla, koulussa, kotona.
Henkilökohtaisesti itseäni ei kiinnosta yhtään mitään "hoville" tapahtuu. He saavat uskoa herraansa, kuinka tahtovat.- kun en
vänksy kirjoitti:
...
voi käsittää miten voi olla noin tietämätön ihminen...
vänksy kirjoitti:
tahallaan tyhmä?
Niin, kun ehkäisy pettää. Niinhän siinä luki. Olen mm. itse tullut raskaaksi e-pillereitä syödessäni. Mikä kohta tuossa ehkäisyn pettämisessä on naurun asia?paljoa mitään mahda, jos noin pääsee käymään. Alkuvaiheessa sitten katumuspillerit, mutta ehkei sitä huomaa ajoissa?
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Olet...
Erota voi aina.
Eli siis..
Nainen 1: aloittanut seurustelun pojan kanssa 15 vuotiaana. Naimisiin mennyt sen samaisen pojan kanssa 18 vuotiaana. Lapsen saanut 22 vuotiaana aviomiehensä kanssa. Eronnut 29 vuotiaana.
Nainen 2: Aloittanut seurustelun miehen kanssa 28v. Lapsen saanut 29v. Eronnut 31vuotiaana.
Nainen 1 on siis holtiton ja tehnyt tuntemattoman kanssa lapsen verrattuna kakkoseen??lienee melkoisen epätodennäköinen skenaario, mutta olisko tuossa oltu aika nuorena liikkeellä? Annoin kuitenkin kommenttini siitä, että syitä voi olla loputtomasti. Nuorena vaan ne jutut on tapahtuneet monesti aika yhtäkkiä.
dazu kirjoitti:
ihan samaa mieltä asioista sinun kanssasi. Sanoit, että ihminen voi muuttua. Kerro tarkemmin, mihin tuo kommenttisi liittyy ja mitä sillä tarkoitit. Tätä suhteen epäonnistumistako?
.
Sitä että yleensä se porukka joka jauhaa eronneista syyttää huonoa miesmakua tms. Ne unohtaa autuaasti muutaman tosiseikan. Harva kertoo ja näyttää heti kättelyssä millaisia ne oikeasti on. Oikeastaan voi sanoa että keskitason kipeet osaa esittää hyvinkin pitkään mukavaa yms.
Sitten oletetaan automaattisesti että (mielellään nainen) on joku ennustaja ja ennaltanäkijä joka näkee tulevaisuuteen, että miten sujuu vaikkapa 15 vuoden päästä. Sekin liittyy siihen "valkkasit huonon miehen silloin 15v sitten kun et tätä osannut tajuta.. hä hä hää)
Ihminen muuttuu pitkin elämää. Mielipiteet yms muuttuu. Halut ja himot eivät enää kohtaa tai joku päättää vaikkapa hypätä vihdoinkin kaapista ulos ja ottaa eron eukostaan, ja ryhtyy julkihomoksi (mikä olikin mutta esitti ulkopuolisesta paineesta johtuen heteroisää). On miljoonia ellei peräti miljardeja syitä miksi voi tulla ero. Harva lähtee mihinkään eronkiilto silmissään jo valmiiksi.
Minä olen itse kokenut miehen täydellisen muuttumisen parin vuoden aikana. Ei sitä kymmenen vuotta aikaisemmin osannut mitenkään ennustaa. Siihen oli monia syitä mutta takaan että suurimmat ja eron aiheuttaneet ei johtunut musta kuin korkeintaan sillä tavalla että en antanut sen juosta vieraissa ja vaadin että edes kerran viikossa olis hyvä käydä välillä kotonakin.
Siinä olen sun kanssa samoilla linjoilla.. oletan että hait sillä 30v rajalla sitä lyhytaikaisuutta?, Kuten esimerkistäni huomasit että tuollainen ikään perustuva ei sitä rajaa tuo vaan sen rajan pitää hakea vaikkaapa lapsen iästä kun on erottu.
Täytyy myöntää että pidän itsekkin hieman arveluttavana jos eroo kun lapsi on vuoden tms. Silloin on mielestäni oltu turhan nopeita lapsenteon kanssa eikä ollenkaan sitouduttu siihen. Tosin, tuossakin voi toinen olla ja toinen ei, ja tulos on ero..
Tälläkin palstalla yksi mies sanoi että antaa akan tehdä kakaran kun se sitä niin vinkuu, niin saa sillä sitten sidottua eukon paremmin itseensä. Kuulostaa todella lupaavalta...
.- ja katumuspillereihinkin
dazu kirjoitti:
paljoa mitään mahda, jos noin pääsee käymään. Alkuvaiheessa sitten katumuspillerit, mutta ehkei sitä huomaa ajoissa?
on rajoituksia. Missä olit terveystiedon tunneilla...
- kuvaa useamman
dazu kirjoitti:
lienee melkoisen epätodennäköinen skenaario, mutta olisko tuossa oltu aika nuorena liikkeellä? Annoin kuitenkin kommenttini siitä, että syitä voi olla loputtomasti. Nuorena vaan ne jutut on tapahtuneet monesti aika yhtäkkiä.
tutun elämää toi ykkönen nimenomaan...
dazu kirjoitti:
lienee melkoisen epätodennäköinen skenaario, mutta olisko tuossa oltu aika nuorena liikkeellä? Annoin kuitenkin kommenttini siitä, että syitä voi olla loputtomasti. Nuorena vaan ne jutut on tapahtuneet monesti aika yhtäkkiä.
.
Oli melkein minä erona vaan että aloin seurusteleen juuri kun täytin 17v ja siitä lähdettiin. Erosin kun olin 30v. Että ei mitenkään mahdoton juttu :)
.
.- jo lasta
dazu kirjoitti:
paljoa mitään mahda, jos noin pääsee käymään. Alkuvaiheessa sitten katumuspillerit, mutta ehkei sitä huomaa ajoissa?
...
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Oli melkein minä erona vaan että aloin seurusteleen juuri kun täytin 17v ja siitä lähdettiin. Erosin kun olin 30v. Että ei mitenkään mahdoton juttu :)
.
.Parin joka alkoi seurustelemaan 17-vuotiaina(saman ikäisiä), tekivät lapsen 19-vuotiaina ja erosivat 28-vuotiaina. Aika pitkä suhde siis.
Yksi sellainen kulttuurinen irvikuva, mikä on elämässä "työväenluokassa" aika vahvasti, on, että nopeasti täytyy löytää puoliso(jo teininä), lapsi täytyy tehdä jo teininä ja kiiruusti töihin tai sotaan. En ymmärrä sitä moraalikäsitystä, jossa elämäntehtävä on tuotannollinen tehokkuus. Ehkä se on kasvatuksellinen ja se sitten vanhemmiten tajutaan kuitenkin, että kivaakin voi olla elämässä, eikä naisen tehtävä ole "jäädä lapsi sylissä peltotöihin, kun ukko makaa kuula kallossa jossain Petroskoin lipeillä"... mutta tämä nyt ei enää liittynyt esim. sinun tilanteeseen millään tavalla, vaan live-elämän havaintoihin.dazu kirjoitti:
Parin joka alkoi seurustelemaan 17-vuotiaina(saman ikäisiä), tekivät lapsen 19-vuotiaina ja erosivat 28-vuotiaina. Aika pitkä suhde siis.
Yksi sellainen kulttuurinen irvikuva, mikä on elämässä "työväenluokassa" aika vahvasti, on, että nopeasti täytyy löytää puoliso(jo teininä), lapsi täytyy tehdä jo teininä ja kiiruusti töihin tai sotaan. En ymmärrä sitä moraalikäsitystä, jossa elämäntehtävä on tuotannollinen tehokkuus. Ehkä se on kasvatuksellinen ja se sitten vanhemmiten tajutaan kuitenkin, että kivaakin voi olla elämässä, eikä naisen tehtävä ole "jäädä lapsi sylissä peltotöihin, kun ukko makaa kuula kallossa jossain Petroskoin lipeillä"... mutta tämä nyt ei enää liittynyt esim. sinun tilanteeseen millään tavalla, vaan live-elämän havaintoihin..
Menin muuten vielä naimisiin 18v.
Mulla ei ole olemassa työväenluokkaa tms. jakoja. Ne jäi viime milleniumille.
Tapoja on monia, ja aina löytyy poikkeus jos yrittää yleistää. Vanhemmiten on myös hieman riskaabelia. Voi tehdä ekan lapsen 35v kun kokee olevansa todella valmis. Mutta siinä onkin käynyt niin, että kun on pitkään elänyt itsekkäästi ei pystykkään enää sopeutumaan. Noitakin eroja on nähty.. "en mä ollutkaan siihen valmis.."
Sitten on oikein tilastoakin olemassa siitä, että jos pitkään yhdessä olleena esim. 10v tekee lapsen, tuleekin hyvin usein ero aika äkkiä. Lapsella on yritetty pelastaa nitkahtelevaa liittoa tms.
Tapoja oln monia ja yhteistä on se että jotkut toimii ja jotkut ei. Sitä ei osaa sanoa kuin vasta kuolinvuoteellaan toimiko se. Meinaan täälläkin on nähty niitä ihanan naiveja jotka paasaa että "tämä on minun elämäni suurin rakkaus ja tiedän että tämä on nyt se oikea ja me ollaan oltu jo 5v yhdessä eikä erota ikinä.. te eronneet luuserit, ottakaa meistä mallia!!!". naurattaa aina niin pahasti pissa housussa ettei kykene vastaan. kuulostaa minulta sillä erotuksella etten itse ikinä ala elvisteleen tuollain kesken homman. Siis vasta kuolinvuoteellahan pystyy sanoon että ei erottu!!.
Elämä on.. parhaimmillaankin kovin epävarmaa loppupeleissä :D
.Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Sitä että yleensä se porukka joka jauhaa eronneista syyttää huonoa miesmakua tms. Ne unohtaa autuaasti muutaman tosiseikan. Harva kertoo ja näyttää heti kättelyssä millaisia ne oikeasti on. Oikeastaan voi sanoa että keskitason kipeet osaa esittää hyvinkin pitkään mukavaa yms.
Sitten oletetaan automaattisesti että (mielellään nainen) on joku ennustaja ja ennaltanäkijä joka näkee tulevaisuuteen, että miten sujuu vaikkapa 15 vuoden päästä. Sekin liittyy siihen "valkkasit huonon miehen silloin 15v sitten kun et tätä osannut tajuta.. hä hä hää)
Ihminen muuttuu pitkin elämää. Mielipiteet yms muuttuu. Halut ja himot eivät enää kohtaa tai joku päättää vaikkapa hypätä vihdoinkin kaapista ulos ja ottaa eron eukostaan, ja ryhtyy julkihomoksi (mikä olikin mutta esitti ulkopuolisesta paineesta johtuen heteroisää). On miljoonia ellei peräti miljardeja syitä miksi voi tulla ero. Harva lähtee mihinkään eronkiilto silmissään jo valmiiksi.
Minä olen itse kokenut miehen täydellisen muuttumisen parin vuoden aikana. Ei sitä kymmenen vuotta aikaisemmin osannut mitenkään ennustaa. Siihen oli monia syitä mutta takaan että suurimmat ja eron aiheuttaneet ei johtunut musta kuin korkeintaan sillä tavalla että en antanut sen juosta vieraissa ja vaadin että edes kerran viikossa olis hyvä käydä välillä kotonakin.
Siinä olen sun kanssa samoilla linjoilla.. oletan että hait sillä 30v rajalla sitä lyhytaikaisuutta?, Kuten esimerkistäni huomasit että tuollainen ikään perustuva ei sitä rajaa tuo vaan sen rajan pitää hakea vaikkaapa lapsen iästä kun on erottu.
Täytyy myöntää että pidän itsekkin hieman arveluttavana jos eroo kun lapsi on vuoden tms. Silloin on mielestäni oltu turhan nopeita lapsenteon kanssa eikä ollenkaan sitouduttu siihen. Tosin, tuossakin voi toinen olla ja toinen ei, ja tulos on ero..
Tälläkin palstalla yksi mies sanoi että antaa akan tehdä kakaran kun se sitä niin vinkuu, niin saa sillä sitten sidottua eukon paremmin itseensä. Kuulostaa todella lupaavalta...
.Kyllä ihminen voi toki ajan kanssa muuttua jonkin verran, mutta siinäkin on kyse molempien puolten huonosta ihmistuntemuksesta ja liian impulsiivisesta ja toimeliaasta käytöksestä suhteessa siihen omaan ihmistuntemukseen. Toinen juttu on se, että ihmisillä, joilla on heikko persoona, mielipiteet muuttuvat radikaalistikin ajan kuluessa, kun tunnetilat, tai pidemmällä tähtäimellä elämäntilanne muuttuu.
Esim. yksi tuttuni vastusti 20-vuotiaana kovasti kaikenlaisia seksipalveluita, mutta 22-vuotiaana oli vakikuluttajia. Muutos oli sellainen, että järkytyin kyllä aikalailla.
Joillain ei oikeastaan ole elämänkatsomusta, tai mielipiteitä, vaan he kulkevat tuulen mukana ja mielipiteet muodostuvat sitten puolustelemaan omia tekemisiä.
Exäni oli sellainen, että hänellä muisti muuttui mielentilan mukaan. :)
Juu ja turha on tietty syyttää tavallaan mielipuoltenkaan uhreja asioista, koska ei sitä aina tunnista näitä ja jos on jotenkin riippuvainen tästä mielipuolesta, niin ei näe sitä, kumpi paskan alku ja juuri. Olen mä kuitenkin sitämieltä, että pitäis juuri harkita tarkkaan ja tutustua kunnolla. En tiedä, onko näitä enää paljoa nuoremmissa sukupolvissa(taitavat nykyään pitää haaremia), mutta vähän vanhemmissa polvissa oli näitä lapsenlevittäjäpsykopaatteja, jotka tekivät 20 vuoden aikana 8 eri naisen kanssa yhteensä 16 lasta tms. käsittämätöntä. Sellaisella miehellä on pelisilmää sen suhteen, kuka tulee tekemään lapsen ja kuka ei.
Juu, tuommoinen lapsen tekeminen toisen mieliksi, mistä tuossa lopussa kirjoitit, kuulostaa lähinnä avoimuuden puutteelta, että pelätään puolisoa niin paljon, ettei uskalleta puhua tämän kanssa avoimesti.dazu kirjoitti:
Kyllä ihminen voi toki ajan kanssa muuttua jonkin verran, mutta siinäkin on kyse molempien puolten huonosta ihmistuntemuksesta ja liian impulsiivisesta ja toimeliaasta käytöksestä suhteessa siihen omaan ihmistuntemukseen. Toinen juttu on se, että ihmisillä, joilla on heikko persoona, mielipiteet muuttuvat radikaalistikin ajan kuluessa, kun tunnetilat, tai pidemmällä tähtäimellä elämäntilanne muuttuu.
Esim. yksi tuttuni vastusti 20-vuotiaana kovasti kaikenlaisia seksipalveluita, mutta 22-vuotiaana oli vakikuluttajia. Muutos oli sellainen, että järkytyin kyllä aikalailla.
Joillain ei oikeastaan ole elämänkatsomusta, tai mielipiteitä, vaan he kulkevat tuulen mukana ja mielipiteet muodostuvat sitten puolustelemaan omia tekemisiä.
Exäni oli sellainen, että hänellä muisti muuttui mielentilan mukaan. :)
Juu ja turha on tietty syyttää tavallaan mielipuoltenkaan uhreja asioista, koska ei sitä aina tunnista näitä ja jos on jotenkin riippuvainen tästä mielipuolesta, niin ei näe sitä, kumpi paskan alku ja juuri. Olen mä kuitenkin sitämieltä, että pitäis juuri harkita tarkkaan ja tutustua kunnolla. En tiedä, onko näitä enää paljoa nuoremmissa sukupolvissa(taitavat nykyään pitää haaremia), mutta vähän vanhemmissa polvissa oli näitä lapsenlevittäjäpsykopaatteja, jotka tekivät 20 vuoden aikana 8 eri naisen kanssa yhteensä 16 lasta tms. käsittämätöntä. Sellaisella miehellä on pelisilmää sen suhteen, kuka tulee tekemään lapsen ja kuka ei.
Juu, tuommoinen lapsen tekeminen toisen mieliksi, mistä tuossa lopussa kirjoitit, kuulostaa lähinnä avoimuuden puutteelta, että pelätään puolisoa niin paljon, ettei uskalleta puhua tämän kanssa avoimesti..
Just sitä että kun se ihminen muuttuu niin ettei siinä voida puhua ihmistuntemuksesta yhtään mitään. Toinen muuttuu ihan eri ihmiseksi. Sitä ei voi 20 vuotta aikaisemmin nähdä.
Tulet huomaamaan tuon jutun vielä.
Sinä rinnastat nyt nämä sekunnin hetken jutut, pitkiin juttuihin. Ihan yhtälailla yyhooksi tulee onko ollut vuoden vai 20 vuotta sen miehen kanssa. Mitä kauemmin on ollut, sen vähemmän voidaan enää puhua mistään huonoista ihmistuntemuksista, koska ihminen muuttuu. Muuttuu siis kummatkin, mutta vain omaan muuttumiseensa pystyy vaikuttaan, ja se onkin sitten arpapeliä muuttuuko toisen kanssa samoihin suuntiin.
.- mitä.
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Just sitä että kun se ihminen muuttuu niin ettei siinä voida puhua ihmistuntemuksesta yhtään mitään. Toinen muuttuu ihan eri ihmiseksi. Sitä ei voi 20 vuotta aikaisemmin nähdä.
Sinä rinnastat nyt nämä sekunnin hetken jutut, pitkiin juttuihin. Ihan yhtälailla yyhooksi tulee onko ollut vuoden vai 20 vuotta sen miehen kanssa. Mitä kauemmin on ollut, sen vähemmän voidaan enää puhua mistään huonoista ihmistuntemuksista, koska ihminen muuttuu. Muuttuu siis kummatkin, mutta vain omaan muuttumiseensa pystyy vaikuttaan, ja se onkin sitten arpapeliä muuttuuko toisen kanssa samoihin suuntiin.
.luulet, jos nainen vihaa seksiä, niin mitenhän mies muuttuu ?
Uskolliseksi kotihiireksi ? mitä. kirjoitti:
luulet, jos nainen vihaa seksiä, niin mitenhän mies muuttuu ?
Uskolliseksi kotihiireksi ?.
Joo, pakkohan se on muuttua mukana ellei halua erota ja ryhtyä yyhooksi tai saa eukolta lupaa ryhtyä nussiin vieraita. Oletan että ajoit tuota panemista takaa. Sitten jos ne nainen haluaa seksiä niin mies ilmoittaa kyllästyneensä samaa pimppaan ja haluaa vaihtelua. Ai ai.. suo siellä, vetelä täällä :)
.- mielestäsi.
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Joo, pakkohan se on muuttua mukana ellei halua erota ja ryhtyä yyhooksi tai saa eukolta lupaa ryhtyä nussiin vieraita. Oletan että ajoit tuota panemista takaa. Sitten jos ne nainen haluaa seksiä niin mies ilmoittaa kyllästyneensä samaa pimppaan ja haluaa vaihtelua. Ai ai.. suo siellä, vetelä täällä :)
.jos esim. nainen muuttuu on miehenkin muututtava samanlaiseksi, että elämä jatkuisi normaalisti .. ??
Taitaa olla mahdoton yhtälö. Papu.Sparrow kirjoitti:
.
Menin muuten vielä naimisiin 18v.
Mulla ei ole olemassa työväenluokkaa tms. jakoja. Ne jäi viime milleniumille.
Tapoja on monia, ja aina löytyy poikkeus jos yrittää yleistää. Vanhemmiten on myös hieman riskaabelia. Voi tehdä ekan lapsen 35v kun kokee olevansa todella valmis. Mutta siinä onkin käynyt niin, että kun on pitkään elänyt itsekkäästi ei pystykkään enää sopeutumaan. Noitakin eroja on nähty.. "en mä ollutkaan siihen valmis.."
Sitten on oikein tilastoakin olemassa siitä, että jos pitkään yhdessä olleena esim. 10v tekee lapsen, tuleekin hyvin usein ero aika äkkiä. Lapsella on yritetty pelastaa nitkahtelevaa liittoa tms.
Tapoja oln monia ja yhteistä on se että jotkut toimii ja jotkut ei. Sitä ei osaa sanoa kuin vasta kuolinvuoteellaan toimiko se. Meinaan täälläkin on nähty niitä ihanan naiveja jotka paasaa että "tämä on minun elämäni suurin rakkaus ja tiedän että tämä on nyt se oikea ja me ollaan oltu jo 5v yhdessä eikä erota ikinä.. te eronneet luuserit, ottakaa meistä mallia!!!". naurattaa aina niin pahasti pissa housussa ettei kykene vastaan. kuulostaa minulta sillä erotuksella etten itse ikinä ala elvisteleen tuollain kesken homman. Siis vasta kuolinvuoteellahan pystyy sanoon että ei erottu!!.
Elämä on.. parhaimmillaankin kovin epävarmaa loppupeleissä :D
.Olitpas sinä sitten aikainen... mä oikeastaan vasta 18-vuotiaana totuin ajatuksen siitä mahdollisuudesta, että voisin ylipäätään seurustella jonkun kanssa. Sitä ennen tuntui siltä, etten jaksaisi sellaista ihmissuhderumbaa.
Työväenluokalla tarkoitan sellaista, mitä on esim. Tampereen parissa esikaupungissa, joissa on sellainen pinttynyt työväenluokan kulttuuri. Vanhemmat ehkä nuorempina elivät hieman kommunismimyönteisestikin(joskin kommunismi taisi olla korkeammin koulutettujen "herrojen" muotiaate Suomessa, kun ne, joille aate olis näennäisesti ollut sopivampi, kaivoivat ruuantähteitä roskakorista rahankuvat silmissä), mutta kun ollaan tultu varallisemmiksi, on liukuhihnasta ja raa´asta työnteosta tullut kaiken a ja o... ehkä jossain taustalla paistaa vielä sodan trauma ja perinne neuvoo, että "rintamalla tarvitaan lisää miehiä ja pellolla lisää naisia"... rahankiilto näkyy silmissä ja kossu maistuu suussa. Noissa kulttuuripiireissä eletään nyt kommunismin sekaista äärikapitalistista junttiaikaa, missä todellakin tavoite on tuottaa kommunistisesti mahdollisimman tehokkaasti ja toisaalta ahnehtia rahaa yötäpäivää kapitalistisella innokkuudella; kulttuuri, missä on molempien järjestelmien epäinhimillisimmät puolet yhdistettyinä. Kun otetaan huomioon se, että vanhemmat ovat yötäpäivää poissa kotoa(töissä), ovat teinejä, kotona ollessaan aina kännissä ja riidoissa ja sen, että lapsi on tehty yhteiskunnallisen paineen alla tuotannollisista ja taloudellisista syistä, en yhtään ihmettele, että rikollisjärjestöillä on niin kova kysyntä nykypäivänä(luontaisia jäseniä on tarjolla).
Mutta tässä tämä tilitys siitä, mitä tarkoitan tällä työnväenluokalla ja mitä olen sen kulttuurisesta toiminnasta mieltä. Kovasta maailmasta on kyse. Dostojevskin romaaneilla voisi päästä samanlaisiin tunnelmiin. :DPapu.Sparrow kirjoitti:
.
.mietin tuntemiani ihmisiä vuosien varrella, niin eivät he minusta ole mihinkään muuttuneet radikaalisti, joten voisiko olla toisaalta niinkin, että oma kuva toisesta hahmottuu ajan kanssa, eli ei olla täysin tunnettu toista ja sitten kuva tavallaan laajenee jostain tietystä näkökulmasta lähtien...
Mut tosiaan, jos toisella on heikko persoonallisuus, se voi ajan kuluessa muuttua. Niin ja sellainenkin mahdollisuus on, että on rakastunut toisessa johonkin muuhun, kuin siihen todelliseen sisimpään ja kun ne muuttavat tekijät muuttuvat(joihin on tykästynyt), tuntuu, että toinen muuttuu.- muuttumiset.
dazu kirjoitti:
mietin tuntemiani ihmisiä vuosien varrella, niin eivät he minusta ole mihinkään muuttuneet radikaalisti, joten voisiko olla toisaalta niinkin, että oma kuva toisesta hahmottuu ajan kanssa, eli ei olla täysin tunnettu toista ja sitten kuva tavallaan laajenee jostain tietystä näkökulmasta lähtien...
Mut tosiaan, jos toisella on heikko persoonallisuus, se voi ajan kuluessa muuttua. Niin ja sellainenkin mahdollisuus on, että on rakastunut toisessa johonkin muuhun, kuin siihen todelliseen sisimpään ja kun ne muuttavat tekijät muuttuvat(joihin on tykästynyt), tuntuu, että toinen muuttuu.on sitä, että ei tunneta sitä ihmistä tai itseänsä.
dazu kirjoitti:
mietin tuntemiani ihmisiä vuosien varrella, niin eivät he minusta ole mihinkään muuttuneet radikaalisti, joten voisiko olla toisaalta niinkin, että oma kuva toisesta hahmottuu ajan kanssa, eli ei olla täysin tunnettu toista ja sitten kuva tavallaan laajenee jostain tietystä näkökulmasta lähtien...
Mut tosiaan, jos toisella on heikko persoonallisuus, se voi ajan kuluessa muuttua. Niin ja sellainenkin mahdollisuus on, että on rakastunut toisessa johonkin muuhun, kuin siihen todelliseen sisimpään ja kun ne muuttavat tekijät muuttuvat(joihin on tykästynyt), tuntuu, että toinen muuttuu..
Katsellen et sitä niinkään huomaa. Myös toisten parisuhteisiin harvemmin pääsee näkeen sillain että oikeasti näkee mitä tapahtuu. Monet esittävät ulospäin että kaikki sujuu vaikkei sujukkaan.
En usko niinkään tuohon hahmottamiseen kuin tietyn ajan verran. Kyllä sen toisen ihmisen alkaa vuodessa parissa, ja tärkeintä!! muutaman riidan jälkeen tunteen hyvin että millainen on. Vahvakin persoona muuttuu. myös se vahva persoona voi alkaa itse haluaan muita asioita matkan varrella.
Usko pois vaan. Ei täällä olisi yhtään mitään kummallista, ei eroja eikä mitään, jos kukaan ei muuttuisi mitenkään matkan varrella. Ei erottaisi 40v jälkeen jne.
Mutta kun ne muuttuu, mokomat ihmiset, niin sillä muuttuu tilanteetkin.
.mielestäsi. kirjoitti:
jos esim. nainen muuttuu on miehenkin muututtava samanlaiseksi, että elämä jatkuisi normaalisti .. ??
Taitaa olla mahdoton yhtälö..
Parisuhde on kompromissi jossa ei voi eikä saa odottaa että toimitaan täysin oman halun mukaan, vaan pitää soveltaa kompromissi. Kummankin pitää tulla vastaan. On mies joka haluaa seksiä 2 kertaa viikossa. On nainen joka haluaa seksiä 1 kerran kahdessa viikossa. Siinä pitää kummankin lähentyä toisiaan keskustelemalla. Ekaksi kannattaa äkkiä tsekata kuinka paljon nainen tekee töitä kotona, töissä ja on lasten kanssa jne. Sitä määrää vähentämällä voipi alkaa seksikin maistuu hieman paremmalta. Väsyneenä ei jaksa.. eikä kiukkusena jos toinen ei tee juurikaan mitään. No niin, tuon jälkeen palataan määrään. Nainen tajuaa että enemmän pitäisi ja väsymisongelmaa hoitamalla se alkaakin maistua jo kerran viikossa. Mies tajuaa ettei kuitenkaan kahta kertaa silti huvita, joten hän etsii sen kerran lisäksi myös vaihtoehtoisia tapoja esim. runkata nettipornon äärellä (ei kuitenkaan vieraisiin).
Noin kompromissi on löytynyt :)
.
- asiaan.
Kerro meille joskus surullinen tarinasi. Onko kyseessä äiti vai ex-vaimo?
- anzzy--
saatuaan satiaiset vaimoltaan
- yh äiti ollut joskus
nykyään yli puolet avioliitoista päätyy eroon. Yksinhuoltajia on paljon, myös miehiä. Syitä on htä monia kuin ihmisiä. Mun kohdalla jätin huonon miehen ja otin paremman...
- yh.
mutta eivät kai kaikki yh:t ole mielenterveysongelmaisia häviäjiä?
Yhteisiä tekijöitä on ensinnäkin sukupuoli ja ylensä päättynyt parisuhde. ;-)
- ....
Ja sitten on niitä tapauksia joissa lapsi on saanut alkunsa yhden yön panosta.
- aika harvassa
.... kirjoitti:
Ja sitten on niitä tapauksia joissa lapsi on saanut alkunsa yhden yön panosta.
tosin tollaset. Kuin moni tulee yhdestä kerrasta paksuksi?
.
Nainen jää yksin huoltaan lasta/lapsia. Sillain tullaan yksinhuoltajanaiseksi. Yksinhuoltajamieheksi taas tullaan jos _isä_ jää yksin lapsen/lasten huoltajaksi.
Onko tää muka noiiiiin vaikea juttu???
.- sykiatrii_dazzuu
miksi mies lähtee litomaan naisensa tyköä? Eihän mies hylkää hyvää naista...
sykiatrii_dazzuu kirjoitti:
miksi mies lähtee litomaan naisensa tyköä? Eihän mies hylkää hyvää naista...
.
On valehdellut? 70% eroista on naisten hakemia. Mies osoittautuu pitkässä juoksussa täysin paskaksi perhe-elämässä joten se saa hiihtokengänkuvan perseeseensä. Eihän kukaan hyvää miestä pellolle heitä..
.- sykiatrii-dazuu
Papu.Sparrow kirjoitti:
.
On valehdellut? 70% eroista on naisten hakemia. Mies osoittautuu pitkässä juoksussa täysin paskaksi perhe-elämässä joten se saa hiihtokengänkuvan perseeseensä. Eihän kukaan hyvää miestä pellolle heitä..
.että ettet hankkiutunut tahallasi raskaaksi, kun joku känninen mies käytti sinua panopuunaan?
Ethän sinä ole muuta kuin miestenpatja
Tai siis: Silloin kun vielä kelpasit siihen. sykiatrii-dazuu kirjoitti:
että ettet hankkiutunut tahallasi raskaaksi, kun joku känninen mies käytti sinua panopuunaan?
Ethän sinä ole muuta kuin miestenpatja
Tai siis: Silloin kun vielä kelpasit siihen..
Olen mennyt naimisiin 18 vuotiaana ja eka lapsi syntyi 19 vuotiaana 1 vuosi ja 2 kuukautta ja 18 pv häiden jälkeen. Kaikki kolme lasta on samasta isästä. olin pelkästeen naimisissa 12 vuotta jne. jne. Että ei oikein osunut tuo sun runkkufantasias muhun :)
Hyvä provo idiootti :D
.
- aihe.
näyttäisi olevan joillekin tabu. Asiasta ei pysty keskustelemaan ilman, että haukkuminen alkaa.
Mitä se kertookaan keskustelijoista ?- eihän kukaan
fiksu oleta et yksinhuoltajilla on jokin yhtenäinen piirre? Kysymys on provo ja samoin sun juttusi jos vähänkään omaan järkeä.
- heillä.
eihän kukaan kirjoitti:
fiksu oleta et yksinhuoltajilla on jokin yhtenäinen piirre? Kysymys on provo ja samoin sun juttusi jos vähänkään omaan järkeä.
ei kerran ole sellaista piirrettä, niin miksi tämä aiheuttaa näin paljon ärtymystä sitten ?
- siksi kun
heillä. kirjoitti:
ei kerran ole sellaista piirrettä, niin miksi tämä aiheuttaa näin paljon ärtymystä sitten ?
joku voi olla niin tyhmä et kuvittelee yhteisen piirteen löytyvän. Tai niin tyhmä et haluaa kiusata syyttömiä.
- oikeasti.
siksi kun kirjoitti:
joku voi olla niin tyhmä et kuvittelee yhteisen piirteen löytyvän. Tai niin tyhmä et haluaa kiusata syyttömiä.
että demokratiakaan perustuu siihen, että 100% ihmisistä olisi samaa mieltä.
- 583098
Syynä on se, että nainen ei kiinnosta enää miestä. Tämä voi johtua monesta syystä, vaikkapa yksinkertaisesti kyllästymisestä.
Jos suhteessa syntyy lapsia, se on yleensä aina nainen joka kantaa vastuun lapsista jatkossa ja huolehtii heidän arjestaan.
Paljon kiinnostavampi kysymys olisi millaisesta miehestä tulee yksinhuoltaja?En ymmärrä mitä naispuolisissa yksinhuoltajissa nyt niin ihmetyttää ja kummastuttaa.
- grwefre
Tarkoitat kai, että oikeudessa 93% tapauksista lapset määrätään äidille ja isä jää maksajaksi, jolta ulosoton uhalla tai kautta viedään omaisuus?
on että millainen mies jättää lapsensa yksin naisen huollettavaksi?
Ja miksi kummassa yksinhuoltaja-isä kuulostaa suorastaan sankarilta kun taas -äidille on annettu looresin leima?
Typerää, typerää seksismiä. Aargh!
- - mielipide-
Aloituksessasi ei ole mitään järkeä ja se on sisällöltään loukkaava.
- helppooooaa
Ei niinkään parisuhdetta. Hänestä tulee yksinhuoltaja, joka joutuu pitkällisiin oikeustaisteluihin, jotka pennittömänä lopulta voittaa ja asuu narkkareitten kanssa kaupungin vuokratalossa.
- vato retro
Akateemisia nais-yyhoita ei ole montaa vastaan tullut. Tosin akateemiset eivät panemisesta ja lisääntymisestä muutenkaan mitään tiedä, ja se osaltaan selittänee korkeasti koulutettujen yksinhuoltajien vähyyttä.
Ja naisyyhoon tyhmyys näkyy myös siinä siittäjän valinnassa. Juoppo amisviiksi teropetteri ei aina ole se fiksuin valinta perheenpääksi.
Miespuolisilla yyhoilla suurin syy yyhouteen on huonot panotaidot. Muijathan hylkää lapsensa vain "etsiäkseen itseään", ts. mahdollisimman isomunaista rokkijätkää. - scale
joka on esim. joka on päättänyt hankkia lapsen, mutta ei äijää.
Tai sellaisesta joka on parisuhteessa tehnyt lapsia, mutta parisuhde menee kiville ja nainen ei ole niin kelvoton, etteikö saisi lasten huoltajuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838