Cipralex ja OUTO seksiongelma!

Hei

Minulla oli käytössä aikoinaan Seronil-niminen lääkitys ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin. Käytin sitä useita vuosia, lääke auttoi hieman ja seksihaluihin se ei vaikuttanut millään tavalla.

Nyt olin puoli vuotta ilman mitään lääkettä, kunnes jouduin aloittamaan uudestaan lääkityksen, Cipralexin, n. viikko sitten. Lääke on tehokkaampi kuin Seronil (käytän 5 mg annoksella) ja mulla on suht neutraali olo. Olen harrastanut suht paljon irtosuhteita, joten seksi on tärkeätä. Nyt parina viime kertana viikon sisään huomasin, että mun on vaikea saada edes erektiota saatika sitten orgasmia toisen seurassa. Kun olen yksin, ei siinä ole juurikaan ongelmaa.. Mutta mä en nyt tiedä onko kyse siitä, että alitajuntaisesti jännitän/pelkään tilanteita muiden kanssa koska olen nyt viime aikoina lukenut hirveästi negatiivisa vaikutuksia Cipralexin suhteen seksielämään. Ja sitten olen alkanut kuvitella voimakkaasti samoja oireita itselle ja alkanut tarkkailla tätä puolta. Mitenkä mä pystyn saamaan mielenrauhan sen suhteen, että onko ongelma mun päässä vai lääkityksessä??
5548
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

noita ongelmia, joillekin ne jäävät pysyvyksi käytön lopettamisen jälkeenkin.

Äänestä

blokata sitä oletko yksin vai kumppanin kanssa!!!! Eli henkisellä puolella on nyt tuo juttu, jännität alitajuntaisesti ettet saa kumppanin kassa erektiota.
Eri asia jos sinulla ei yksin ollessasiKAAN olisi erektiota

Äänestä

Itse käytin samaa lääkettä ja fiksu kokenut psykiatrian erikoislääkäri kysyi suoraan minulta, että onko lääke vaikuttanut seksuaaliseen halukkuuteesi / -kykyysi? Totesin, että itseasiassa kyllä ja negatiivisesti.

Hän määräsi heti puolittamaan lääkkeen annostuksen (minimiin), jonka oli määrännyt toinen lääkäri.

Sanoi vain, että tärkeintä on, että saan pidettyä vaimoni tyytyväisenä. Noudatin käskyä ja haluni/kykyni palasi ennalleen. Sittemmin olen voinut jättää koko lääkkeen pois.

Sinulle ManNeedHelsp sanoisin, että irtosuhteet eivät ole Sinulle hyväksi, kuten ei kenellekään. Ne tekevät tyhjän olon ja niistä saatava tyydytys on väliaikaista.

Joka tapauksessa, kannattaa keskustella avoimesti lääkärin kanssa asiasta.

Äänestä

ropleema. Minulla ei ollut oikeastan koskaan mitään vaikeuksia erektion kanssa, ja heti kuin aloin syömää psyykeläkkeitä kipukynnyksen nostoon, niin selkeästi vaikutti potenssiin. Noitten päälle kun vedin vielä Tramalia niin eipä tahtonut enää hommista tulla yhtään mitän. Lopetin tramalin niin homma toimii senverran mitä vaimo antaa.... Mielestäni noi vaikuttaa sekä haluun että kykyyn. Väitän jopa että ongelma on paljon luultua yleisempi, aiheestahan ei kaikki kehtaa puhua, ei ainakaan miehet.

On aika selvää että kipukynnykseen vaikuttava lääke vaikuttaa yleensäkin tuntoaistiin ja sitäkautta seksiin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ManNeedsHelp! kirjoitti:

Hei

Minulla oli käytössä aikoinaan Seronil-niminen lääkitys ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin. Käytin sitä useita vuosia, lääke auttoi hieman ja seksihaluihin se ei vaikuttanut millään tavalla.

Nyt olin puoli vuotta ilman mitään lääkettä, kunnes jouduin aloittamaan uudestaan lääkityksen, Cipralexin, n. viikko sitten. Lääke on tehokkaampi kuin Seronil (käytän 5 mg annoksella) ja mulla on suht neutraali olo. Olen harrastanut suht paljon irtosuhteita, joten seksi on tärkeätä. Nyt parina viime kertana viikon sisään huomasin, että mun on vaikea saada edes erektiota saatika sitten orgasmia toisen seurassa. Kun olen yksin, ei siinä ole juurikaan ongelmaa.. Mutta mä en nyt tiedä onko kyse siitä, että alitajuntaisesti jännitän/pelkään tilanteita muiden kanssa koska olen nyt viime aikoina lukenut hirveästi negatiivisa vaikutuksia Cipralexin suhteen seksielämään. Ja sitten olen alkanut kuvitella voimakkaasti samoja oireita itselle ja alkanut tarkkailla tätä puolta. Mitenkä mä pystyn saamaan mielenrauhan sen suhteen, että onko ongelma mun päässä vai lääkityksessä??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu