Miten koulukiusatut

slave.

menestyvät sosiaali- ja työelämässä.

Niin?

7

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosti.

Ketä onnekas, menestyy hyvin.

• toiset paremmin.

Jotkut tekevät itsemurhan ja toiset perustavat yrityksen ja palkkaavat myös entisiä kiusaajiaan mikäli ammattitaitoa tai kykyä löytyy. Kiusaamatta heitä.

Noiden ääripäiden välistä löytyy kaikenkirjavaa.

• zisel

mun äiti oli yhdessä työpaikassaan työpaikkakiusattu. Siellä oli kiusaajana ilmeisesti joku kauhee tyranni ja äiti joutui aivan täysin alistuu sille. Mä sain kakarana istua keittiön pöydän ääressä ja kuunnella sen vuodatuksia tästä "Raijasta" joka oli taas tänään tehnyt sitä ja tätä ja sanonut niin ja näin.

Kun se pääsi siitä työpaikastaan eroon, sille iski masennus ja helvetillinen vitutus siitä kun ei ollut pitänyt puoliaan. Oli läpeensä katkera ja se alkoi mulle kostaa kaikkia juttuja joita hänelle oli tehty. Esimerkiks se kertoi että aina kun tupakalla tää Raija oli pyytänyt siltä sytkää ja äiti oli sitä sille tarjonnut, niin Raija oli ottanut sen sillain että pitkillä kynsillään oli samalla raapassut mun äitin sormia. Mun äiti teki sitten mulle ihan saman tilanteen: sanoi että "anna toi sytkä mulle" ja kun annoin niin raapas mun sormia ja hymyili oikeen vittumaisesti. Sit se pyysi talvella kovalla pakkasella mun hakee pihalta postin ja mulla oli vaan ihan pikkunen minihame päällä. Menin niillä vaatteilla äkkiä juoksee postilaatikolle ja kun tulin takas, se ei avannutkaan ovea mulle enää vaan jätti mut seisoo pakkaseen paleltuu ja katteli ikkunasta ja hymyili.

Isä kun tuli töistä kotiin se keksi tarinoita mitä mä olen sille tehnyt ja sanonut. Usein se käänsi tilanteet toisin päin: kun isä tuli kotiin, se sanoi että hän oli mennyt hakee postia ja mä olin jättänyt sen pihalle pakkaseen. Isä uskoi aina äitiä kun se väänsi tekoitkua. Yks päivä mä olin koko päivän huoneessani kun en saanut tulla sieltä pois ennenkun isä tuli kotiin. Kun se tuli kotiin niin äiti sanoi että mä olen kutsunut häntä "Hitleriksi" ja sanonut että hän on laiska. Ja koko päivän olin omassa huoneessani ja taas mua moitittiin porukalla.

Ton pakkaseen jättämisen jälkeen tajusin soittaa sossuun ja pyysin apua. Mentiin sinne porukalla, minä, äiti ja isä. Mun vanhempiahan ne uskoi tietenkin kun ne fiksusti oli ihan hämillään että mitä tää niitten "hankala ja päästään vialla oleva tytär nyt taas on keksinyt". Sen tietää kuinka kävi kun päästiin kotiin.

Mun isoveli oli ottanut jotain mun äitin levyjä hyllystä niin mun äiti tuli ja tukisti mua vaikka tiesi ettei mulla ole mitään osaa asiaan.

Mun äiti halus katkasta kaikki mun ystävyyssuhteet eikä antanut mun pitää mitään yhteyksiä kavereihini: en saanut mennä niille eikä ne saanut tulla meille.

Nyt puutuu jo sormet kun kirjottelen. Paljon olis vielä.

Mutta mulla siis on tällanen kokemus kiusatuksi tulleesta ihmisestä.

• nainenpuska

surulliseksi kun luin ton. Jotenkin toivon että nämä olisi sun keksimiäsi juttuja, mutta toisaalta en usko. Tiedän, että jollain voi olla tuollaista. Sun äitisi on henkisesti sairas. Hänen olisi pitänyt päästä hoitoon, että sinä olisit päässyt vähemmällä. Surullista.
        Halaus.

• zisel
        nainenpuska kirjoitti:

surulliseksi kun luin ton. Jotenkin toivon että nämä olisi sun keksimiäsi juttuja, mutta toisaalta en usko. Tiedän, että jollain voi olla tuollaista. Sun äitisi on henkisesti sairas. Hänen olisi pitänyt päästä hoitoon, että sinä olisit päässyt vähemmällä. Surullista.
        Halaus.

no jos joku haluais oikein ilkee olla niin sanois että "mä en usko noita sun juttuja". Sillain mulle on aina tehty. Joskus tuntuu että rupeen valehtelee, jospa ihmiset sitten uskois mun juttuja?
        Kiitos halista :)

• menestyminen oikeastaan on? Voiko olla menestynyt työelämässä jos on voinut sen lähes täysin välttää ja sen on ko. ihmisen oma ratkaisu?

Samaa voitaneen kysyä sosiaalisesta menestyksestä.

Eli kuinka tän tilastoi jotta siihen ei vaikuta tilaston tekijän oma arvomaailma liikaa?

• ihan hyvin. Tosin riippuu ihan ihmisestä ja siitä mikä mielletään "menestykseksi". Koulukiusaaminen saattaa parhaassa tapauksessa tehdä ihmisestä oman tiensä kulkijan, joka ei enää pyri liikaa miellyttämään ja omaa tietynlaisen kuoren ja vahvuuden. Mutta jos koulukiusaamisaikana ei saa mistään myönteistä tukea tai palautetta, se saattaa hajoittaa ihmisen kokonaan psyykkisesti. Silloin ei minkäänlainen "menestyskään" ole todennäköistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe