KOVAT yölliset hammassäryt

Mii-a_a 19

Elikkäs olen nyt valvonut 2vuorokautta peräkkäin ja siinä välissä edellisen yön olen nukkunut, nyt on taas tulossa valvomisen yö. Oon ottanut tulehduskipulääkettä buranaa 600, enempää en uskalla ottaa ku maha ei kestä... tänään oon siis yhteensä ottanu lääkemäärää 1500mg. Mutta ei vittu auta.
Ongelmana siis vasemman kahden takimmaisen hampaiden kipu. Toisiks viimesee tehtii väliaikanen paikka huhtikuun lopus, viimeseen tehtii paikka eilen. Hammaslääkäri sanoi mulle näin: ei ole mitään suoraa yhteyttä siitä hampaasta sinne juuriin vissiinki, eli ei tarttis tehdä juurihoitoa,noh miks vittu niitä sitte koko ajan särkee, okei on otettu rötgenkuvaki, takimmaisen hampaassa näky ku siin hampaan juures tai jossain siel on semmone v- kirjain muotone väärinpäi, ni toine niist sakarist on jostai syystä kulunu pois, ja kaikenlisäks takimmaine hammas liikkuu,koska olen todennäköisesti purrut sitä niin kovasti yhteen edellisinä öinä ennen ku valvontakausi alkoi.
Mietin tässä että ottaako ne mut huomen aamuna päivystykseen, eli eilen kävin h-lääkäris(en päivystykses vaan oli aika), koko vasen puoli puudutettii, oi sitä ilon tuntemista kun ei kipuja missää. Mutta tänä aamuna karu todellisuus, kivut palas. Mietin et ku toi hammas liikkuu et oisko se kipu sen takia, mut ku ei mua mikää kuuma tai kylmä ruoka tai juoma vihlo. Päinvastoin kivut hellittää kun syö oikein kylmää, no mulla sit varmaan on joku syöpä...Mietin tässä et menenkö huomenna päivystykseen vai jätänkö maanantaihi.. ?Välillä kipu siis häviää välillä palaa, voi olla 5minuuttia pois tai 30min, sitten palaa.. Jääkylmä marjapussi esim auttaa, mut sit se kuitenki palaa, et mikä vittu nuita kahta hammasta vaivaa? ja pitäskö mun varmuuden vuoks olla niin omapäinen ja kiukkuinen että sanoisin et ne ottais uuden röntgen kuvan ja tällä kertaa kaikista hampaista, en tiiä onko mahd. et etuhammas vois vaikka takahampaaseen särkeä.Mulla ei ole viisaudenhampaita tullut. Ja lopppuun et hammassärky on ollut YÖLLÄ NIIN KOVA että en oo voinut olla ollenkaa makuuasennos, yritin istumaasennos nukkuu mut ei pystyny.

5

9340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N_23_v

Mä säikähdin vähä aikaa sitte, että mullaki tuntu vähän liikkuvan yks takimmaisista hampaista, mutta onneks ei kai sit kovin pahasti. Kävin sen hampaan takia eilen hampilääkärissä, koska siihen oli tullu hirveet säryt syödessä ja pelkäsin että se suunnilleen lähtee irti jos syön sillä. Siis aivan tajutonta kipua sillon ku söi. Siellä oli sit tietty syvä reikä, mutta koska toivoin ettei tarttis juurihoitaa, niin laitettiin lääkepaikka ja kunnon paikka tulee sit vähän myöhemmin. Nyt oon vaa ihmetelly, että miks se lääkepaikka on kulunu jo niin paljon pois, vaikka vasta eilen se laitettii. Tuntuu et jos sillä hampaalla söis normaalisti nii se kuluis heti pois. Mulla on ollu kerran ennenki lääkepaikka ja se ei kyllä näin helposti kulunu.. Tsemppiä sulle. Onpa outoa, että vihloo vieläkin noin kovasti :(, mulla kipu on onneks loppunu jo tältä erää ainakin..... Voitha sä mennä päivystykseen, ei kannata kärvistellä jos on tosi kipee.

• sinitinttiliininen

Mulla vaivasivat hampaat,ja sitten löytyi kolmoishermosärky.Googlen kautta löytyy tietoa.Olisiko tuota? Lääkäriin.

• --TIUKILLE--

ja kerro kipuhistoriasi ja VAADI saada asiallista ja kivunpoistoon tähtäävää hoitoa ja HETI !

nykyään pitää olla tosi aktiivinen omassa asiassaan että pärjää !

Voimia ja hyvää onnea toivotellen:

Nimim: Tuon kaiken kokenut !

• olet ehkä pureskellut

öisin hampaitasi niin tiukasti yhteen eli bruksannut että takimmainen liikkuva hamas on purentarasituksesta mennyt nekroosiin eli kuolioon. Kannattaa mennä päivystykseen eikä kärvistellä.

• sama juttu
        olet ehkä pureskellut kirjoitti:

öisin hampaitasi niin tiukasti yhteen eli bruksannut että takimmainen liikkuva hamas on purentarasituksesta mennyt nekroosiin eli kuolioon. Kannattaa mennä päivystykseen eikä kärvistellä.

Mulla oli ihan samanlainen juttu vasemmalla puolella,toiseks viimeisessä poskihampaassa. Vaiva alkoi tammikuussa ja loppu vasta toukokuussa! Eli näin mulla tämän hampaan kanssa meni, ensin menin hampilaan,sanottiin että iso syvä reikä hampaassa, paikattiin ,särky jatkui, vedin särkylääkkeitä enkä pystynyt nukkumaan, menin taas hampilaan, aloitettiin juurihoito! sen jälkeen hammas rauhottui vähäksi aikaa kunnes taas alkoi tuttu sama kipu, pidin jääpalapussia hampaassa ,söin särkylääkkeitä jne, taas menin hampilaan, uusi juurihoito, ei auttanut,kivut jatkuivat. Olin jo ihan hermoraunio kivun kanssa, sitten menin hampilaan, nyt vihdoinkin, hammaslekuri sanoi että nyt ei auta muu kuin vetää hammas pois!! Kovassa se oli mutta lähtihän se siitä, sain antibiootti kuurin, poiston jälkeen oli vielä jälkisärkyä mutta kun kuuri loppui, kivut oli pois! Kyllä oli ihanaa! Olin kuin taivaassa! Eli luulen että mun hampaaseen tehtiin ihan väärä hoito tuon juurihoidon kanssa koska ei auttanut siihen. Kehottaisin sua kysymään lekurilta että eikö sitä voida poistaa jos ei muu auta! TSEMPPIÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1486
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    5. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      13
      910
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      74
      742
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe