mitä tienaat KTM? Tässä omani:
-2200€/kk brutto
-uran kesto 3v.
-valmistunut 3v.sitten
-alue:pk-seutu
KTM palkkakysely
22
7154
Vastaukset
- Möttönen
-2500€/kk brutto (ei työaikaa = paljon palkatonta ylityötä)
-uran kesto 3v.
-valmistunut 3,5v.sitten
-alue:pk-seutu - melkein ktm
2150 euroa
en vielä valmis (130 opintoviikkoa)
2500 euroa tietääkseni sefen minimi suositus vastavalmistuneelle.- Hemmo
Jep, mutta nuo minimisuositukset eivät toteutu läheskään aina. Jossain pienessä kaupungissa on turha pitää meteliä suosituspalkoista tai jää kokonaan ilman paikkaa. Pääkaupunkiseudun elinkustannukset näkyvät (onneksi) myös palkassa.
- ktm
Hemmo kirjoitti:
Jep, mutta nuo minimisuositukset eivät toteutu läheskään aina. Jossain pienessä kaupungissa on turha pitää meteliä suosituspalkoista tai jää kokonaan ilman paikkaa. Pääkaupunkiseudun elinkustannukset näkyvät (onneksi) myös palkassa.
Olen tehnyt opintojen kesken duunia ja huonompaan palkkaan en lähde.
Muualla 3000/kk hyväksyttävä
stadissa 4000/kk pääsee samoihin.
alle noiden pysyn kotona ja ansiosidonnaisella voin odotella. - haha
ktm kirjoitti:
Olen tehnyt opintojen kesken duunia ja huonompaan palkkaan en lähde.
Muualla 3000/kk hyväksyttävä
stadissa 4000/kk pääsee samoihin.
alle noiden pysyn kotona ja ansiosidonnaisella voin odotella.Onnea vaan, valmistunut 2004 :-)
- ...
Lyhyttä viikkoa ainakin syksyyn asti kesälomat =)
mutta liian vähän =( 1400 netto/kk - kaa
Taas trolleja, trolleja, trolleja.
Nyt ovat kyllä mustamaalari-KooTeeäMmät vallanneet palstan. Ei noilla palkoilla tehdä hommia pk-seudulla: alle 3000 €/kk ei tehdä pääkaupunkiseudulla!- Opas
kuinka moni sihteeri esimerkiksi, saa 3000e/kk?Erääseenkin sihteerin paikkaan, jota myös ystäväni haki, valittiin ktm. Tänä päivänä työtilanne on sellainen, että koulutus, oli se miten korkea tahansa, ei takaa mitään johtaja, päällikkö, asiantuntija tms. paikkoja kaikille.
- ktm
Opas kirjoitti:
kuinka moni sihteeri esimerkiksi, saa 3000e/kk?Erääseenkin sihteerin paikkaan, jota myös ystäväni haki, valittiin ktm. Tänä päivänä työtilanne on sellainen, että koulutus, oli se miten korkea tahansa, ei takaa mitään johtaja, päällikkö, asiantuntija tms. paikkoja kaikille.
takaa päteville
johdon sihteerin palkka voi hyvin olla 3000 euroa sehän on nyky duunarin palkka - Opas
ktm kirjoitti:
takaa päteville
johdon sihteerin palkka voi hyvin olla 3000 euroa sehän on nyky duunarin palkkamistään johdon sihteeristä vaan opintosihteeristä.
- eveliina
Opas kirjoitti:
mistään johdon sihteeristä vaan opintosihteeristä.
KTM tai kouluttamaton tai siltä väliltä, mielestäni opiskelun tuottama nimike ei ole mikään palkkaperuste. Myös henkilökohtaiset ominaisuudet voivat pitkälle määrätä henkilön palkan tai tulevaisuuden toimenkuvan.
Jotkut KTM:t haluavat ikänsä olla toimistosihteerinä, samoin joku ylioppilas voi olla ikänsä samassa asemassa. Ja toisinpäin, esim.keskikoulun käynyt ystäväni omistaa suuren yrityksen, jolla on toimintaa ympäri Euroopan ja jonka toimintoja hän johtaa. Ylioppilaan koulutuksen omaavalla ystävättärelläni on vankka positio varatoimitusjohtajana suurehkossa viestintäyrityksessä. Heidän palkkansa on tietenkin kovempi kuin heidän yrityksissään työskentelevien KTM:ien. Niinpä. Itse olen merkonomi ja palkkani on tämän palstan tilastojen kärjessä. Mielestäni palkkaa ei kannata aluksi liiemmin ajatella - vaan tehtävää, jota tekee. Tee se paremmin kuin odotetaan. Ajan myötä joko siirryt myös palkkatasolla ylemmäs tai älyät hakea osaamistasi vastaavaa työtä.
Palkkauksessa on tärkeintä tuntea kykynsä ja pyrkiä käyttämään niitä yli odotusten - luulen.
Työnhaussa olisi myös mietittävä kunkin työtehtävän palkka. Joitain normeja niistä on olemassa. Opintosihteerin palkka ja työ lienee suomalaista keskitasoa eikä siitä voine odottaa kovinkaan suuria palkankorotuksia, mutta kaikki ymmärtävät, että samassa firmassa koulutuspäällikön palkkataso voi vaihdella paljonkin koulutuksen perusteella. Valitettavaa sinänsä, mutta organisatorinen hierarkiakin sen jo sanelee.
Palkankorotuksista sen verran, että suomalaisessa yhteiskunnassa nainen saa suurempia palkankorotuksia pääasiassa vain vaihtamalla työpaikkaa. Tämä tieto on peräisin Tilastokeskuksen tutkimuksesta. Eli älkää jymähtäkö kymmeniksi vuosiksi samaan turvalliseen satamaan, vaikka ei kai se nykypäivän pätkätöissä vaarana olekaan. Sanoisin näin, että henkilö, ihminen, jolla on tehtävään paras ASENNE, saa ko. tehtävästä lopulta parasta mahdollista palkkaa tai siirtyy parempipalkkaisiin tehtäviin. Omassa työpaikassani moni on menettänyt mahdollisuutensa ikuisella narinalla, jankkaamisella, minuuttivalvonnalla ja lusmuiluasenteella. Tee enemmän, mitä sinulta odotetaan, tee nopeasti ja perustellusti, hoida ongelmat aktiivisesti, auta muita ja katso eteenpäin. Muihin on vaikeampi vaikuttaa, keskity omiin töihisi ja työtapoihisi, älä arvostele muiden tapoja. Osaatko normaalit käytöstavat ja etiketin? Tässä monia vinkkejä, joilla usea työtoverinikin olisi jo saanut lisää palkkaa jatkuvan urputuksensa tuoman mielipahan sijaan. - ihmettelijä
eveliina kirjoitti:
KTM tai kouluttamaton tai siltä väliltä, mielestäni opiskelun tuottama nimike ei ole mikään palkkaperuste. Myös henkilökohtaiset ominaisuudet voivat pitkälle määrätä henkilön palkan tai tulevaisuuden toimenkuvan.
Jotkut KTM:t haluavat ikänsä olla toimistosihteerinä, samoin joku ylioppilas voi olla ikänsä samassa asemassa. Ja toisinpäin, esim.keskikoulun käynyt ystäväni omistaa suuren yrityksen, jolla on toimintaa ympäri Euroopan ja jonka toimintoja hän johtaa. Ylioppilaan koulutuksen omaavalla ystävättärelläni on vankka positio varatoimitusjohtajana suurehkossa viestintäyrityksessä. Heidän palkkansa on tietenkin kovempi kuin heidän yrityksissään työskentelevien KTM:ien. Niinpä. Itse olen merkonomi ja palkkani on tämän palstan tilastojen kärjessä. Mielestäni palkkaa ei kannata aluksi liiemmin ajatella - vaan tehtävää, jota tekee. Tee se paremmin kuin odotetaan. Ajan myötä joko siirryt myös palkkatasolla ylemmäs tai älyät hakea osaamistasi vastaavaa työtä.
Palkkauksessa on tärkeintä tuntea kykynsä ja pyrkiä käyttämään niitä yli odotusten - luulen.
Työnhaussa olisi myös mietittävä kunkin työtehtävän palkka. Joitain normeja niistä on olemassa. Opintosihteerin palkka ja työ lienee suomalaista keskitasoa eikä siitä voine odottaa kovinkaan suuria palkankorotuksia, mutta kaikki ymmärtävät, että samassa firmassa koulutuspäällikön palkkataso voi vaihdella paljonkin koulutuksen perusteella. Valitettavaa sinänsä, mutta organisatorinen hierarkiakin sen jo sanelee.
Palkankorotuksista sen verran, että suomalaisessa yhteiskunnassa nainen saa suurempia palkankorotuksia pääasiassa vain vaihtamalla työpaikkaa. Tämä tieto on peräisin Tilastokeskuksen tutkimuksesta. Eli älkää jymähtäkö kymmeniksi vuosiksi samaan turvalliseen satamaan, vaikka ei kai se nykypäivän pätkätöissä vaarana olekaan. Sanoisin näin, että henkilö, ihminen, jolla on tehtävään paras ASENNE, saa ko. tehtävästä lopulta parasta mahdollista palkkaa tai siirtyy parempipalkkaisiin tehtäviin. Omassa työpaikassani moni on menettänyt mahdollisuutensa ikuisella narinalla, jankkaamisella, minuuttivalvonnalla ja lusmuiluasenteella. Tee enemmän, mitä sinulta odotetaan, tee nopeasti ja perustellusti, hoida ongelmat aktiivisesti, auta muita ja katso eteenpäin. Muihin on vaikeampi vaikuttaa, keskity omiin töihisi ja työtapoihisi, älä arvostele muiden tapoja. Osaatko normaalit käytöstavat ja etiketin? Tässä monia vinkkejä, joilla usea työtoverinikin olisi jo saanut lisää palkkaa jatkuvan urputuksensa tuoman mielipahan sijaan.merkonomi tai ktm ei väliä?kyllä edellytykset ovat ihan eri luokkaa päästä hyvään asemaan
tyypillistä merkonomin tai tradeonomin suusta. - Mies29
Kuule itse et tiedä asioista mitään. Joko et ole ollenkaan alan ihmisiä tai olet valmistunut ja siirtynyt työelämään joskus ennen 90-lukua. Ei nykyisin KTM:n tai vaikkapa OTK:n paperit todellakaan takaa mitään 3000 euron kuukausipalkkoja. Väittäisin, että vain murto-osa nuorista KTM:stä tienaa sen verran. Itse saan 2600 eur/kk brutto parin vuoden työkokemuksella, eikä toistaiseksi ole mitään asiaa paremmin palkattuun hommaan. Jokaiseen paikkaan mihin olen täällä pääkaupunkiseudulla hakenut, on ollut 50-150 hakijaa. Yritä siinä sitten saada se paremmin palkattu paikka, kun joukkoon mahtuu aina muutama sellainen, jolla on jo vuosien työkokemus vaatisista tehtävistä. Kilpailu on kovaa ja siinä kilpailussa nuoret ovat heikoilla. Työnantajilla on vara vedättää palkoissa, kun tulijoita olisi vaikka melkein ilmaiseksi.
- tietäjä
Mies29 kirjoitti:
Kuule itse et tiedä asioista mitään. Joko et ole ollenkaan alan ihmisiä tai olet valmistunut ja siirtynyt työelämään joskus ennen 90-lukua. Ei nykyisin KTM:n tai vaikkapa OTK:n paperit todellakaan takaa mitään 3000 euron kuukausipalkkoja. Väittäisin, että vain murto-osa nuorista KTM:stä tienaa sen verran. Itse saan 2600 eur/kk brutto parin vuoden työkokemuksella, eikä toistaiseksi ole mitään asiaa paremmin palkattuun hommaan. Jokaiseen paikkaan mihin olen täällä pääkaupunkiseudulla hakenut, on ollut 50-150 hakijaa. Yritä siinä sitten saada se paremmin palkattu paikka, kun joukkoon mahtuu aina muutama sellainen, jolla on jo vuosien työkokemus vaatisista tehtävistä. Kilpailu on kovaa ja siinä kilpailussa nuoret ovat heikoilla. Työnantajilla on vara vedättää palkoissa, kun tulijoita olisi vaikka melkein ilmaiseksi.
varmaankaan et saa kunnon palkkaa eila kaislalla ja pääaineena markkinointi jolloin oltava huippu että tienaa
- Ylitarjontaa
KooTee Ämmistä on ylitarjontaa.
- Eräs KTM
Valmistumisesta on nyt 2,5 vuotta ja työkokemusta laskisin olevan nelisen vuotta.
Olen ollut valmistumiseni jälkeen koko ajan samassa työpaikassa ja tienaan nyt 2750 euroa kuussa matkapuhelinetu.
Olisin tyytyväinen jos saisin 3000, työ on mielestäni vähän vaativampaa kuin mitä palkkakuitti kertoo.- ktm
olet töissä?
- KTM myös
- noin 3800 e/kk brutto
- uran kesto noin 4 vuotta
- valmistuin 5,5 vuotta sitten
- Oulussa asustelen, enkä ole IT-alalla - ktm vm 2000
Jeps, tässä näitä lukuja:
- reilut 3700 brutto/kk (sis. matkapuh, ADSL, vapaa autoetu), markkinointiviestintähommissa
-uran kesto n. 4 v
- valm. 2000,
- alue:pk-seutu - ktm 2004
-valmistun tänä vuonna
-kokemusta 1 vuosi
-pk-seutu
-rahoitusala
-silti liian vähän..- Ei KTM
Menen tutkimuksen ulkopuolelle, koska olen 26v. merkonomi, mutta:
- viime vuoden keskiansio 3500 brutto/kk (sis. matkapuh, ADSL)
- Työ IT-alan myynti hommia
- uran kesto n. 4 v
- alue: Turku
(vaihdoin juuri työnantajaa ja palkka pitäisi olla nousussa eli osaltaan kyseessä tulospalkkaus)
- Puolivalmis
Opinnot jäivät 5 vuotta sitten kesken ja se kaduttaa joskus, mutta alle 3000 e/kk bruttona ei valmiin KTM:n kannata tehdä töitä ainakaan yksityisellä sektorilla. Eli vaihda alaa tai työnantajaa. Itselläni on peruspalkka bruttona 4000 e/kk (sis. GSM, ADSL, vapaa autoetu) max. 20% bonusta vuosipalkan päälle firman tuloksen mukaan (vuonna 2003 18%) sekä hyvät työtoverit ja työnantaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265291
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1461601
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551436Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211064viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.201965En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61903- 37829