saako tietää?

arvailuun kyllästynyt

Saako mistään tietää, että onko mies naimisissa? Siis onko avioliitto jollakin tapaa julkista tietoa, että sen saa esimerkiksi maistraatista kysymällä selville?

Vähän pitkä tarina kysymyksen takana, mutta olen pohtinut onko miestuttavani vielä naimisissa. Sanaan kun en voi 100% luottaa, niin haluaisin saada asiaan varmistuksen ennen kuin suhteemme etenee.

26

11635

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happypahh

      Jos et voi tässä asiassa luottaa, ei varmasti luottamusta ole muutenkaan. Ilman luottamusta ei kannata antaa suhteen edetä. Suhde joka perustuu epäilyille, on tuhoon tuomittu.

      • ...

        Happypahh onko "toinen nimesi" auervaara? Perustelusi on varmaan se vanhin ja tehokkain eri huijarien käyttämä.

        Aloittaja ajattelee harvinaisen kypsästi tilanteessaan. Kannattaa tarkistaa joitakin asioita uudesta kumppaniehdokkaasta ja tärkeintä on saada jotenkin tietää pitävätkö puheet paikkansa. Hienovarainen varmistelu on tervettä järkeä. Muistettava on sitten, että jos ehdokas valehtelee yhdessä asiassa valehtelee hän toisessakin. Tämä viimeinen on joskus vaikeaa uskoa ennenkuin se toinenkin on jo kohdalla. Jos siinä vaiheessa on yhteinenasuntolaina ja lapset......


      • aloittaja

        Arvasin että joku laittaisi tuonkaltaista kommenttia... Tiedän kyllä että suhteessa tarvitaan luottamusta, mutta totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa. Tämä on vain asia jonka haluan omien aiempien kokemusten perusteella tarkistaa.

        Ja odottelisin vielä vastausta alkuperäiseen kysymykseen, kiitos.,,,


      • Teuvvo
        aloittaja kirjoitti:

        Arvasin että joku laittaisi tuonkaltaista kommenttia... Tiedän kyllä että suhteessa tarvitaan luottamusta, mutta totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa. Tämä on vain asia jonka haluan omien aiempien kokemusten perusteella tarkistaa.

        Ja odottelisin vielä vastausta alkuperäiseen kysymykseen, kiitos.,,,

        Ihan kuin oisit mun tuleva vaimo. Älä nyt helkutissa mitään ala tarkistelemaan. Ei niitä tietoja saa,tulee sakot jos sellasia toisten asioita alkaa tonkimaan. Ja kyllä mä sen eron kerkeen ottamaan,se nyt on pelkkää paperia vaan ja mulla on aina ollut nuo kirjalliset tehtävät silleen huonoja,kylä sää ny sen tiärät,perkule! Eiks tärkeintä ole nyt meirän kahren onni? Eikä mitään muistella vanhoja (sehän lukee jo vanhainkodin ovessakin). Siks toisekseen,jos ois tarkoitettu,että ihminen katselee taakseen,ois kai silmät takanakin. Nyt siel on vaan se yks perssilmä ja se on tarkotettu kyllä ihan muuhun toimintaan (muisteles ny punastumatta meitin sänkykamaritouhuja,kultarakashanipuppeliikakkeli). Ja onko se nyt kivaa sitten,kun oon ostanut pikavipillä se helvetin kallis rinkulakin,itelleni säästin pääsiäisestä ihan aidon näkösen suklaamunasormuksen. Jos akka on tolleen utelias toisen asioista,niin kannattaako nyt enää häslätä tämän helvetin touhun..siis häiden eteen? Mitääs sanotte?


      • sikarisakari60000
        aloittaja kirjoitti:

        Arvasin että joku laittaisi tuonkaltaista kommenttia... Tiedän kyllä että suhteessa tarvitaan luottamusta, mutta totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa. Tämä on vain asia jonka haluan omien aiempien kokemusten perusteella tarkistaa.

        Ja odottelisin vielä vastausta alkuperäiseen kysymykseen, kiitos.,,,

        "totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa" ja sinä suunnittelet jotakin suhteen muodostamista; onnea yritykselle.
        Kannattaa pyytää myös sen miehen sairakertomusten päälehti; siinä on todetut diagnoosit.
        Etköhän sen rikosrekisterinkin saa jotenkin selville.

        Hulluja ei tarvitse ylvää; ne kasvaa itsestään.


      • idea
        sikarisakari60000 kirjoitti:

        "totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa" ja sinä suunnittelet jotakin suhteen muodostamista; onnea yritykselle.
        Kannattaa pyytää myös sen miehen sairakertomusten päälehti; siinä on todetut diagnoosit.
        Etköhän sen rikosrekisterinkin saa jotenkin selville.

        Hulluja ei tarvitse ylvää; ne kasvaa itsestään.

        Olisikin käydä lääkärillä ja ottaa HIV testi ennenkuin aloittaa seurustelun.
        Ja käyttää kondomia.


      • ???
        sikarisakari60000 kirjoitti:

        "totuus on se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa" ja sinä suunnittelet jotakin suhteen muodostamista; onnea yritykselle.
        Kannattaa pyytää myös sen miehen sairakertomusten päälehti; siinä on todetut diagnoosit.
        Etköhän sen rikosrekisterinkin saa jotenkin selville.

        Hulluja ei tarvitse ylvää; ne kasvaa itsestään.

        Luuletko olevasi minua paljon viisaampi, kun vihjaat minun olevan hullu parin lyhyen nettiviestin perusteella? Luuletko tuntevasi sen perusteella niin hyvin?

        Se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa, on minun mielipide. Jos minut ja kaikki tulevat suhteeni haluat sen perusteella tuomita, niin toivottaisin vuorostani sinulle onnea.


      • Evelynn86
        ??? kirjoitti:

        Luuletko olevasi minua paljon viisaampi, kun vihjaat minun olevan hullu parin lyhyen nettiviestin perusteella? Luuletko tuntevasi sen perusteella niin hyvin?

        Se että kehenkään ei voi tässä maailmassa täysin luottaa, on minun mielipide. Jos minut ja kaikki tulevat suhteeni haluat sen perusteella tuomita, niin toivottaisin vuorostani sinulle onnea.

        olen täysin samaa mieltä, ei keneenkään voi luottaa täysin.

        Epärehellisiä ihmisiä on aina, ja niitä ei poista sinisilmäinen luottaminen. Kun toista ei vielä tunne kunnolla, ei todellakaan voi tietää mitä toinen oikeasti on ja mitä hän tekee.

        Eikä se tee aloittajasta hullua, että joku täällä väittää hänen sitä olevan. Enkä minä jaksa uskoa että hänellä on kaikki menetetty kaikkien tulevien suhteiden osalta siksi, että hän uskaltaa myös epäillä.

        Voisin sanoa, että itse nuorempana ollessani, olin turhan luottavainen; kun halusin jonkun kanssa suhteeseen, luotin liikaakin - juuri silläkin perusteella että suhteesta ei muka tule mitään jos ei luota. Voin kertoa että väärässä olin ja takkiin tuli. Nyt on järki päässä ja terveet epäilykset kehissä ennen kuin toisin todistetaan.

        Kyllä ne osaa ne miehetkin tarkistella naisten taustoja, "ettei vaan satu mätää omenaa kohdalle" tai ettei ole hurjia luurankoja kaapissa.

        Minulle itselle luottamus toiseen rakentuu näytöllä ja ajan kanssa, eikä se ole voimassa heti siitä hetkestä kun jostain kiinnostun. Tosin siis en tietenkään kyttää puhelimia, laita tuttuani vakoilemaan tms. selvittääkseni onko mies uskollinen jne.

        Mutta, tosi asia on, että keskustelupalstoilla on lähes aina joku moittimassa ja haukkumassa ja kehottamassa terapiaan...

        Aloittajan varsinaiseen kysymykseen, en tiedä vastauksia, mutta luulisi että jostain saisi tietää onko ko. henkilö naimisissa, en kyllä voi kuin arvailla mistä...

        Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin =)


      • aloittaja..
        Evelynn86 kirjoitti:

        olen täysin samaa mieltä, ei keneenkään voi luottaa täysin.

        Epärehellisiä ihmisiä on aina, ja niitä ei poista sinisilmäinen luottaminen. Kun toista ei vielä tunne kunnolla, ei todellakaan voi tietää mitä toinen oikeasti on ja mitä hän tekee.

        Eikä se tee aloittajasta hullua, että joku täällä väittää hänen sitä olevan. Enkä minä jaksa uskoa että hänellä on kaikki menetetty kaikkien tulevien suhteiden osalta siksi, että hän uskaltaa myös epäillä.

        Voisin sanoa, että itse nuorempana ollessani, olin turhan luottavainen; kun halusin jonkun kanssa suhteeseen, luotin liikaakin - juuri silläkin perusteella että suhteesta ei muka tule mitään jos ei luota. Voin kertoa että väärässä olin ja takkiin tuli. Nyt on järki päässä ja terveet epäilykset kehissä ennen kuin toisin todistetaan.

        Kyllä ne osaa ne miehetkin tarkistella naisten taustoja, "ettei vaan satu mätää omenaa kohdalle" tai ettei ole hurjia luurankoja kaapissa.

        Minulle itselle luottamus toiseen rakentuu näytöllä ja ajan kanssa, eikä se ole voimassa heti siitä hetkestä kun jostain kiinnostun. Tosin siis en tietenkään kyttää puhelimia, laita tuttuani vakoilemaan tms. selvittääkseni onko mies uskollinen jne.

        Mutta, tosi asia on, että keskustelupalstoilla on lähes aina joku moittimassa ja haukkumassa ja kehottamassa terapiaan...

        Aloittajan varsinaiseen kysymykseen, en tiedä vastauksia, mutta luulisi että jostain saisi tietää onko ko. henkilö naimisissa, en kyllä voi kuin arvailla mistä...

        Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin =)

        En viitsinyt tänne hetkeen tulla kun alkoi tulemaan asiatonta viestiä. Ajattelen juurikin samalla tavalla, en vain pitkästi viitsinyt alkaa kirjoittamaan.

        En minäkään mikään kyttääjä ole, mutta sen olen oppinut ettei kehenkään kannata alussa täysin luottaa. Ihmisiä on monenlaisia, on myös sellaisia jotka käyttäisivät toisia häikäilemättömästi hyväksi. Tämänlaisiin ihmisiin en aikaani halua uhrata.

        Kiva huomata että on muitakin hulluja, jotka eivät sinisilmäisesti luota jokaiseen mieheen.;)


    • ...

      Miehen maistraatista, johon miehen kotikunta kuuluu todistusta sukututkimusta varten. Kai tiedät miehen syntymäajan ja paikan?
      Haluat vaikkapa miehen kaikki etunimet, mahdollisen puolison etu- ja sukunimet, syntymäajan ja -paikan sekä mahdollisten lasten tiedot (siis samat kuin mahdollisesta puolisosta.

      • aloittaja

        Kiva saada asiallinen vastaus, kiitos.

        Jollekin toiselle joka sanoi että siitä saisi sakot(?). Ei kai se laitonta maistraatista kysyä ole? Eikös se niin mene että aina saa kysyä...:)


      • sukututkija
        aloittaja kirjoitti:

        Kiva saada asiallinen vastaus, kiitos.

        Jollekin toiselle joka sanoi että siitä saisi sakot(?). Ei kai se laitonta maistraatista kysyä ole? Eikös se niin mene että aina saa kysyä...:)

        Suurin osa saamistasi vastauksista oli vääriä tai hyödyttömiä.

        Ns siviilisääty on Suomessa julkista tietoa. MUTTA sen sijaan et voi kysellä maistraatista sukuselvitystä varten niitä tietoja, joita joku tuossa ylempänä saneli.

        Väestörekisteristä saat miehen osoitteen. Tietänet miehen mahd. puolison nimenkin. Kysy tämänkin henkilön osoite. Silloin saat tietää, asuvatko yhdessä. JOS mies sanoo olevansa avioeroamassa mutta asuu edelleen vaimon kanssa samassa osoitteessa, hän ei ole eroamassa. Todennäköisesti, elämänkokemukseni perusteella sanon.

        Netistä saat tiedon suoraan.
        Jos asut pienessä kaupungissa (tai siis mies asuu), tietohan on helppo saada.


      • ;;;;
        sukututkija kirjoitti:

        Suurin osa saamistasi vastauksista oli vääriä tai hyödyttömiä.

        Ns siviilisääty on Suomessa julkista tietoa. MUTTA sen sijaan et voi kysellä maistraatista sukuselvitystä varten niitä tietoja, joita joku tuossa ylempänä saneli.

        Väestörekisteristä saat miehen osoitteen. Tietänet miehen mahd. puolison nimenkin. Kysy tämänkin henkilön osoite. Silloin saat tietää, asuvatko yhdessä. JOS mies sanoo olevansa avioeroamassa mutta asuu edelleen vaimon kanssa samassa osoitteessa, hän ei ole eroamassa. Todennäköisesti, elämänkokemukseni perusteella sanon.

        Netistä saat tiedon suoraan.
        Jos asut pienessä kaupungissa (tai siis mies asuu), tietohan on helppo saada.

        Jos seurustelee jonkun kanssa, niin tokihan nyt helppo on muutenkin nähdä asuuko se yhdessä jonkun kanssa vai ei, ei siihen tarvita mitään virallisia osoitetietoja.

        Aloittaja halusi tietää onko mies naimisissa vai ei.

        Jos kerran tiedät että siviilisääty on julkista tietoa, niin voisitko ystävällisesti kertoa, mistä sen tiedon saa? Ja mielellään vähän tarkemmin kuin "netistä".


    • käteen

      ja soita kotipuhelimeen. Sieltähän sen kuulee.

      • aloittaja.

        Mies asuu eri osoitteessa kuin nainen ja kotipuhelinta miehellä ei ole. Täytyy ilmeisesti siis vain yrittää kysyä suoraan maistraatista.


      • tässä mieleen
        aloittaja. kirjoitti:

        Mies asuu eri osoitteessa kuin nainen ja kotipuhelinta miehellä ei ole. Täytyy ilmeisesti siis vain yrittää kysyä suoraan maistraatista.

        onko miesystäväsi töissä? Onko teillä yhteisiä ystäviä hänen työmaan kautta?


      • näin se menee
        aloittaja. kirjoitti:

        Mies asuu eri osoitteessa kuin nainen ja kotipuhelinta miehellä ei ole. Täytyy ilmeisesti siis vain yrittää kysyä suoraan maistraatista.

        Henkilö voi kieltää tietojensa luovuttamisen maistraatista jopa sukututkimusta varten.


      • sukututkija
        näin se menee kirjoitti:

        Henkilö voi kieltää tietojensa luovuttamisen maistraatista jopa sukututkimusta varten.

        Voi kieltää tietojen antamisen sukututkimusta varten - oikea tieto.* Ja ns. suoja-aika sukututkijoillakin on 50 vuotta.

        Mutta edelleen: kansalaisen tämänhetkinen siviilisääty (avioliitto) on julkista tietoa. Avoliitoistahan ei pidä pirukaan kirjaa ;-=


    • Henkilötiedot

      Siviilisääty ei ole julkista tietoa. Henkilötietolain tarkoituksena on toteuttaa yksityiselämän suojaa. Lain 3 §:ssä on määritelty mitä henkilötiedoilla tarkoitetaan. Henkilötietolaki löytyy Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...9/19990523

      • Samaongelma

        Hei, mulla on naisen numero. Kannattaako soittaa ja kysyä että oleteko vielä naimisissa ja mikai et muuttaa pois jos olette eronneet?


      • saapaa

        Tiedätkö miehen sotun?
        Silloin onnistuu, avioliiton esteiden tutkinnasta.


      • tämä.totuus
        saapaa kirjoitti:

        Tiedätkö miehen sotun?
        Silloin onnistuu, avioliiton esteiden tutkinnasta.

        Avioliiton esteiden tutkinta tehdään vain silloin kun pariskunta pyytää sitä yhdessä kirjallisesti, ei koskaan yksittäisen henkilön pyynnöstä.


    • Sherlock247

      No jos käyt miehen luona kylässä niin katso että näkyykö jotain vihjeitä naisen olemassaolosta. Esim. vessan peilikaappi, eteisen kengät ym.

    • hankivapaamies

      Maistraati ei saa luovuttaa tietoja.

    • tämmösiävaan

      Yksinkertainen keino: kysy sitä henkilöltä suoraan kasvotusten. Pyydä näyttää siviilisääty maistraatin omatiedoista. Sukupuolitautitestien tulokset ja muut terveystiedot voi pyytää näyttää omakannasta. Näitä voi olla viisas ottaa selville jos meinaa lisääntyä henkilön kanssa. Paperiset versiot voi olla väärennetty, helppoa..
      Jos asioista ei voi suoraan puhua ja luottamusta näin rakentaa avoimesti ja tämä tuottaa toiselle osapuolelle ongelmia, niin voi siirtyä hyvillä mielin eteenpäin. :)
      Kaikenlaisia venkuloita ja pelleilijöitä riittää niin paljon, että kyllä on perusteltua pitää jokaista epäiltynä kunnes todistaa olevansa muuta.

    • Anonyymi

      En tiedä vihkimisestä mutta avioerot on julkista tietoa. Soitto käräjäoikeuteen riittää. Ei tarvitse tietää edes sotua. Ei tarvitse edes perustella mitenkään miksi haluaa tietää. Jos joku väittää eronneensa se on helppo tarkistaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe