onko kellään ollut tällaista .
Aluksi selkä oli todella kipeä ,kramppasi alhaalta ylös asti niin ettei jalat kantaneet eikä niitä voinut liikuttaa . Vähitellen kramppaus helpotti lääkkeillä , mutta nyt viikkojen jälkeen selkä edelleen aamuisin kankea , kyljen kääntäminen on vaikeaa ,kun selässä tuntuu outoa "väsynyttä "kipua ja kipu pakottaa sängystä ylös .Selällä makuu jalat suorina ei onnistu ilman kipua . Aamuisin hetken liikkumisen jälkeen jäykkyys helpottaa , mutta pitkin päivää tuntuu aaltomaista kipua oikeassa kyljessä , lonkassa ja takamuksen päällä . Lääkäri epäili mahdollista pullistumaa , mutta se vielä epäselvää. Lanneranka rtg ssä ei mitään erikoista ollut ja tarkempia tutkimuksia ei vielä ole tiedossa .
Mietityttää...Burana helpottaa oloa .
Selkä kankea, oikean puolen kylki/ lonkkakipua
5
2443
Vastaukset
- samanlaisia oireita
Jotenkin kuulostaa tutuilta oireilta. Minulla on ollut discusprolapsi eli välilevyn pullistuma alaselässä 2 kertaa. Vaivat kestivät eka kerralla noin 4 kuukautta ja toisella 2 kk.
Ortopedi määräsi Lyrica-nimistä hermokipulääkettä (75 mg ja 150 mg), mikä vei kivun pois aina 3 tunniksi kerrallaan.
Lisäksi sain helpotusta kipuihin kävelylenkeillä ja etenkin porraskävelyllä. Koita löytää pitkät portaat, mitä trampata ylös alas. Minä laitoin myös tangon oven karmien väliin, missä roikuin ja venyttelin useita kertoja päivässä.
Voitelin myös alaselkääni ja kankkuani Orudis-voiteella muutaman kerran päivässä.
Ortopedini sanoi, että 80 % välilevyn pullistumista rauhoittuu itsekseen 6 kuukauden sisään. Mutta jos ei rauhoitu, niin sitten harkitaan leikkausta...
Minullakaan ei röntgen-kuvissa näkynyt mitään, mutta magneettikuvissa löytyi kivun syyksi välilevyn pullistuma.
Tsemppiä ja jaksamista sinulle. Kysy lääkäriltäsi Lyrica-reseptiä. - Paniikkipalvelu
kahvia vuorokaudessa, se nimittäin aiheuttaa lihaksiin aamujäykkyyttä pitkäaikaiskäytössä osalle ihmisistä.
- Älä yleistä
Älä yleistä, maailmassa on lukemattomia oikeita sairauksia, jotka eivät johdu kofeiinin käytöstä. Tee vahinkoa antamalla jokaiselle saman vastauksen. Tuskin sinulla on lääketieteen lisensiaatin tmv. tutkintoa!
- 48v
En juo kahvia koskaan .
- Paniikkipalvelu
48v kirjoitti:
En juo kahvia koskaan .
omia tuntemuksiani kun aamuisin olin niin kankea ja kipeä, että vaimo joutui kääntämään minut hitaasti vatsalleni, josta sitten hivutettiin yhdessä jalat lattialle ja hyyyyyvin hitaasti, hiestä märkänä ja itkua vääntäen pystyyn. Koko operaatioon meni puolesta tunnista tuntiin, mutta parin tunnin päästä lihakset notkistuivat sen verran, että kelpasivat työhön.
Paikalla seisominen sai selän tuntumaan jotenkin sietämättömän väsyneen kipeltä, että tuntui kuin se katkeaisi jos ei pääse istumaan. Jos venyttelin itseäni, menivät selkälihakset kramppiin.
Minulla tuo aiheutui kofeiinista, ensimmäisellä kerralla se tuli teenjuonnista, toisella kerralla, elämäntapojen muututtua, kahvinjuonnista. Oireiden kehittymiseen meni molemmilla kerroilla käytön aloittamisesta noin 4-5 vuotta.
Nyt olen jo toipunut erittäin hyvin 1v4kk lopettamisen jälkeen, kunto vain on rakennettava kokonaan uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475875
- 495361
- 513746
- 143695
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1003441- 313146
- 592894
- 592766
- 552413
- 381864