iltalehden kondomi testi

Magic
Tavallinen
3,49 e /5 kpl
0,70 e /kpl

Asiantuntijan kommentit: Normipakattu säiliöllinen peruskondomi, jossa sopivasti liukastetta. Suhteellisen lyhyt. Vähätalkkinen.

SUHTEELLISEN LYHYT TARKOITTAA TÄSSÄ 185mm

Käyttäjien kommentit: Hieman epämiellyttävä tuoksu. Vähänlaisesti liukastetta. Toimiva peruskondomi, joka pysyi hyvin paikallaan.

Sultan Conture Tavallinen

4,15 e /5 kpl
0,83 e/kpl

A: Normipakattu säiliöllinen kondomi, jossa sopivasti liukastetta - hiukan enemmän kuin Magicissa. Koko vaikuttaa samalta kuin Magicissä.

SULTANIN PITUUS 194mm

K: Sopivasti liukastetta, mutta tuntui hiukan ahtaammalta kuin Magic. Muutoin varsin samanlainen kuin Magic.

Sultan Play Tavallinen

3,09 e /5 kpl
0,62 e/kpl

A: Vapaasti pakattu, säiliöllinen. Päästä isompi eli terska pääsee liikkumaan sisällä vapaammin. Iso säiliö. Reilusti liukastettu.

K: Tuntui hieman ahtaalta, ja ehkä siksi tuntui, ettei liukastetta ole tarpeeksi. Kondomin pään suurempaa kokoa ei huomaa käytössä.

Love-Box Funky Impression Ohut

3,99 e /3 kpl
1,33 e /kpl

A: Vapaasti pakattu, säiliöllinen. Reilusti liukastetta. Kondomi on leveyteensä nähden varsin lyhyt. Vaarana on, että rullautuu pois paikaltaan.

KONDOOMIN PITUUS MINIMISSÄÄN 160mm

K: Ulkonäkö houkuttelee ostamaan, mutta käytössä epäkäytännöllinen. Todella tiukka, hyvin vaikea laittaa päälle. Vaikuttaa hyvin ohuelta.

Mondos Sensitive Ohut

3,39 e/12 kpl
0,22 e /kpl

A: Leveämpään muotoon pakattu, säiliöllinen, sopivasti liukkautta ja talkkia. Haju hieman kitkerä. Ohuutta ei juuri huomaa.

Erinomainen hinta!

K: Helppo laittaa päälle. Sopiva ja miellyttävä paksuus/ohuus. Haju ja maku epämiellyttäviä, mutta muuten hinta-laatusuhde kohdillaan.

Sultan Sensitive Ohut

3,05 e /5 kpl
0,61 e/kpl

A: Peruspakkaus, säiliöllinen. Vähän liukkautta. Säiliö melko pieni. Ilmanohueksi mainostettu, mutta ohuutta ei juuri erota. Tuoksu ok.

K: Todella helppo laittaa päälle ja sopivan ohut. Pysyy hyvin päällä. Tuoksu parempi kuin useimmissa muissa. Yksi parhaimmista.

Mondos Joy Juomu

3,39 e /12 kpl
0,22 e/kpl

A: Säiliöllinen, sopivasti liukkautta ja talkkia. Haju kitkerä. Kuviointi on minimaalista. Reilu pituus. Hyvä hinta- laatu -suhde.

K: Menee hyvin päälle ja pysyy paikoillaan. Nystyt eivät tunnu käytössä. Hyvä hinta-laatusuhde, mutta haju hieman epämiellyttävä.

Sultan Ultra Thin Ohut

4,29 e /5 kpl
0,86 e/kpl

A: Vapaasti pakattu, säiliöllinen. Varsin lyhyt. Mainostetaan superohueksi ja tuoksuttomaksi. Tuoksuu varsin samalta kuin muut kondomit.

K: Liian lyhyt, liian ohut ja liian vähän liukastetta. Tuoksu ok.

Thin Ohut

5,65 e /10 kpl
0,57 e /kpl

A: Normipakattu, säiliöllinen. Liukastetta runsaasti. Tuoksu ok. Ei erotu ilmanohueksi, kuten eivät muutkaan ohueksi mainostetut kondomit.

K: Tiukahkon oloinen ja vähänlaisesti liukastetta. Ei jotenkin vakuuta, eikä edes tuntunut erityisen ilmanohuelta. Näkken

Juomu

5,65 e/10 kpl
0,57 e /kpl

A: Normipakattu, säiliöllinen. Enemmän nystyjä kuin edellisessä, mutta pieniä nämäkin. Reilu koko. Neutraali tuoksu, sopivasti liukastetta.

K: Hyvä ja luotettava peruskondomi, mukavasti liukastetta. Sopivan tiukka. Nystyt kivana lisänä. Ehdottomasti testattujen parhaimmistoa.

Protex Ribbed Juomu

2,90 e/10 kpl
0,29 e /kpl

A: Normipakattu, säiliöllinen, sopivasti liukastetta. Kooltaan lyhyt. Hiukan samaa ongelmaa kuin Love Box -kondomissa. Tuoksu vaniljainen.

K: Hieman liian lyhyt käytössä. Vaniljan tuoksu on melko voimakas. Pakkauksesta plussaa; pieni ja aukeaa helposti.

Mondos Fruity Makukondomi

3,39 e /12 kpl
0,22 e /kpl

A: Säiliöllinen, hyvin liukkautta ja talkkia. Tuoksuista vanilja ja mansikka eivät ole tunnistettavia, mutta silti miellyttäviä. Hyvä hinta-laatu -suhde.

K: Helppo laittaa päälle, sopivan pitkä. Pysyy hyvin paikoillaan. Ei muiden Mondoksien epämiellyttävää hajua ja makua.

Zenith Ei lateksinen, polyuretaania

11,75 e /5 kpl
2,35 e /kpl

A: Säiliöllinen, lateksiallergikoille. Tuoksu mieto, liukastetta vähän. Polyuretaani ei jousta samoin kuin lateksi, eli käyttöä kannattaa harjoitella.

K: Erittäin hankalaa rullata päälle. Liian kapea ja ahdas, eikä kondomia edes pysty venyttämään. Todella niukasti liukastetta.

Näin testattiin

Kondomit ostettiin toukokuussa espoolaisen kauppakeskus Iso Omenan Prismasta ja K-Citymarketista Mondos-kondomeita lukuunottamatta. Niitä löytyy vain Lidlin valikoimista.

Mukaan valittiin eri valmistajilta erilaisia vaihtoehtoja. Kaikilta valmistajilta ei ole kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja mukana.

Asiantuntija-arviot tuotteista antoi seksuaaliterveys- ja mielihyväliikeketju Sin Cityn toimitusjohtaja Sari Skott. Lisäksi tuotteita testasi käytännössä 25- vuotias avopari.

pläääh jaksa ettiä enää kortsujen pituuksia, mut tuntuu kortsu asiantuntijoilla olevan käsitys kuten netti keskusteluissakin,että alle 20 senttinen jorma on pieni.

suurin vaivahan on jos kortsu

30

3005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänksy

      MIkä miesten mielestä ois sitten itselleen parhaaksi koettu, voi olla joku muukin kuin noi listatut ja testaut? Ihan vaan aihetta sivuten utelen... Kai mies nyt itse parhaiten tietää, mikä itselleen sopii.:)

      • 185 mm kondomia lyhyeksi, millaisen kuvan nuoret miehet omista elimistään saa jos tuon pituista kondomia sanotaan lyhyeksi.
        koskee aika montaa suomalaista miestä tämä aihe talvella tuli ilmi suuressa maailmanluokan penisvertailussa että suomelaisten miesten penisten keskimitta on 130mm


        erikois isoja kondomeja käsittääkseni saa,mut mistä saatais normaali peniksen pituisia kondomeja???

        sama kuin naisille olis vain myytävänä d-kuppisia rintsikoita


      • vänksy
        monte24 kirjoitti:

        185 mm kondomia lyhyeksi, millaisen kuvan nuoret miehet omista elimistään saa jos tuon pituista kondomia sanotaan lyhyeksi.
        koskee aika montaa suomalaista miestä tämä aihe talvella tuli ilmi suuressa maailmanluokan penisvertailussa että suomelaisten miesten penisten keskimitta on 130mm


        erikois isoja kondomeja käsittääkseni saa,mut mistä saatais normaali peniksen pituisia kondomeja???

        sama kuin naisille olis vain myytävänä d-kuppisia rintsikoita

        lyhyttä "siinä mielessä", vaan se tarkoittaa kondomien yleispituuksissa lyhyttä.
        Ääh, miten sen nyt selittäisi..:/


      • vänksy
        vänksy kirjoitti:

        lyhyttä "siinä mielessä", vaan se tarkoittaa kondomien yleispituuksissa lyhyttä.
        Ääh, miten sen nyt selittäisi..:/

        verrattuna lyhyttä..sitä se tarkoittaa.


      • vänksy kirjoitti:

        lyhyttä "siinä mielessä", vaan se tarkoittaa kondomien yleispituuksissa lyhyttä.
        Ääh, miten sen nyt selittäisi..:/

        keskiverto penis mitenkä siitä saadaan lyhyt :(

        toki norsun kondoomeihin tai sinivalaan kondoomeihin verrattuna toki 185 mm kortsu on todella lyhyt.


      • vänksy kirjoitti:

        verrattuna lyhyttä..sitä se tarkoittaa.

        jos sieltä isoimpien ja kookkaampien penisten mukaan tehty.

        pitääkös pienien ja normaalien peniksen kantajien alkaa kortsuhenkseleitä ettimään?? tää on vitun väärin ja miehiä sorsivaa että pienen vähemmistön mulkkujen mukaan kortsut tehdään.

        VAADIN TASA-ARVOISTA KOHTELUA PENIKSELLENI, TAI AINANKIN VALTIOLTA RAHALLISTA TUKEA KORTSU HENKSELEIDEN OSTOON.


      • vänksy
        monte24 kirjoitti:

        jos sieltä isoimpien ja kookkaampien penisten mukaan tehty.

        pitääkös pienien ja normaalien peniksen kantajien alkaa kortsuhenkseleitä ettimään?? tää on vitun väärin ja miehiä sorsivaa että pienen vähemmistön mulkkujen mukaan kortsut tehdään.

        VAADIN TASA-ARVOISTA KOHTELUA PENIKSELLENI, TAI AINANKIN VALTIOLTA RAHALLISTA TUKEA KORTSU HENKSELEIDEN OSTOON.

        omansa kyl..älähän stressaa.:)

        Amor Young
        http://www.kortonki.com/product_info.php?cPath=2_8&products_id=151

        Muita pieniä kortsuja
        http://www.kortonki.com/index.php?cPath=2_8



        Teet ongelman asiasta, jossa sitä ei oikeesti ees oo..



      • vänksy

      • vänksy kirjoitti:

        pituus: 178mm
        leveys: 49mm
        paksuus: 0.07mm

        NORMAALIN SUOMALAISEN KESKIVERTO PENIKSEN PITUUTTA PITEMPI, ELI AIVAN TURHAA MATERIAALIN TUHLAUSTA.


    • joo.:/

      Vitsi ootte sitten keskustelijoina mielenkiintoisia!

      • säästä energiaasi niihin äläkä toisten arvostelemiseen.


      • joo.:/
        monte24 kirjoitti:

        säästä energiaasi niihin äläkä toisten arvostelemiseen.

        No ei muuta mitään, mutta kun tällä palstalla aina valitetaan pidemmistä kannanotoista. Ilmeisesti oikea formaatti (mistä ei tulisi päänauontaa?) olisi sitten listata peräjälkeen vaikkapa Pirkka-tuotemerkkien hintoja aloitukseensa? Sitten saisi varmaan kirjoittaa pidempiäkin POHDITTUJA mielipiteitä KESKUSTELUpalstalle ilman, että tulee kommenttia tyyliin "yäää,yäää..mää en jaksanu keskittyä! Tylsääääää! Laittakaa joku hyvä provo!"

        En sanonut sinänsä pahalla, mutta ihan ei mennyt jakeluun, että miks sun noi kondomien hinnatkin oli tohon noi yksityiskohtaisesti pyykättävä. Mä en ainakaan jaksanut lukea juttuasi kokonaan, mutta hyvä jos sinä ja kaltaisesti jaksatte...Jaksatte lisäksi myös aina olla tajuamatta sitä faktaa, että seksikeskusteluja kuuluisi ensisijaisesti käydä seksiaiheisilla palstoilla. Vai eikö muka kokemukset kortsuistakin enemmän liittyisi aihepiiriin "seksi" tai vaikkapa "mieskuntokin", kuin "miehen logiikkaan"? Mä en ole tätä keskustelua sun aloitustas enempää lukenut, mutta lähestulkoon satasella varma olen ainakin siitä, että joku kuitenkin alkaa lässyttää >>kiusallisen


      • joo.:/ kirjoitti:

        No ei muuta mitään, mutta kun tällä palstalla aina valitetaan pidemmistä kannanotoista. Ilmeisesti oikea formaatti (mistä ei tulisi päänauontaa?) olisi sitten listata peräjälkeen vaikkapa Pirkka-tuotemerkkien hintoja aloitukseensa? Sitten saisi varmaan kirjoittaa pidempiäkin POHDITTUJA mielipiteitä KESKUSTELUpalstalle ilman, että tulee kommenttia tyyliin "yäää,yäää..mää en jaksanu keskittyä! Tylsääääää! Laittakaa joku hyvä provo!"

        En sanonut sinänsä pahalla, mutta ihan ei mennyt jakeluun, että miks sun noi kondomien hinnatkin oli tohon noi yksityiskohtaisesti pyykättävä. Mä en ainakaan jaksanut lukea juttuasi kokonaan, mutta hyvä jos sinä ja kaltaisesti jaksatte...Jaksatte lisäksi myös aina olla tajuamatta sitä faktaa, että seksikeskusteluja kuuluisi ensisijaisesti käydä seksiaiheisilla palstoilla. Vai eikö muka kokemukset kortsuistakin enemmän liittyisi aihepiiriin "seksi" tai vaikkapa "mieskuntokin", kuin "miehen logiikkaan"? Mä en ole tätä keskustelua sun aloitustas enempää lukenut, mutta lähestulkoon satasella varma olen ainakin siitä, että joku kuitenkin alkaa lässyttää >>kiusallisen

        keskustelua käydään miehen logiikasta ja sitä parhaani mukaan yritän aloituksessanikin tuoda esille, harmi ettei se kaikille kelpaa.

        aika laimee ja viaton aloitukseni on jos vertaa moniin muihin täällä.


      • joo.:/
        monte24 kirjoitti:

        keskustelua käydään miehen logiikasta ja sitä parhaani mukaan yritän aloituksessanikin tuoda esille, harmi ettei se kaikille kelpaa.

        aika laimee ja viaton aloitukseni on jos vertaa moniin muihin täällä.

        Sitähän en mitenkään väittänyt, että aloituksessasi olisi asiatonta asiasisältöä. Aloituksestasi poikiva keskustelu vain voi mielestäni olla siten seksuaalisviritteistä, että mun nuppini ja mun logiikkani mukaan, jos siis itse vastaavasta asiasta haluaisin aloituksen tehdä, laittaisin sen ihan muulle palstalle kuin tälle.

        Se seikka, pyrky tai eräänlainen ns. "määritelmä" mitä mä vastustaisin ja mikä mussa aina herättää antipatiaa ja nolouden tunteita (jos joku nyt ei vielä ole tajunnut... ei varmaan, koska ettehän mua tunne...), on viimekädessä siinä, että koskapa käsite "Miehen logiikka" on rationaalisesti teennäinen, en välttämättä välittäisi lukea jonkun keskustelupalstan keskustelukulttuurin muotoutuvan ainakaan sellaisen nolon ilmiön ympärille, että miehet pullistelevat milloin milläkin asialla muka "miehisyyden" tai "miehen logiikan" nimissä ja että nolot naisparat sitten myötäilevät kaikkea, että "joo tää on tätä miehen logiikkaa!" ... Et luultavasti ymmärrä, että mitä tarkoitan, enkä usko tähän asiaan edes koskaan tulevan muutosta tällä palstalla, mutta pikkusen kiinnostavammiksi voisivat keskustelut ihan oikeasti suomi24:nkin keskustelupalstoillakin muuttua, jos ihmiset ede vähän enemmän miettis myös sitä, että mikä anti ITSE KESKUSTELULLE kulloinkin on laittaa itse kukin aihe juuri jollekin tietylle palstalle...

        Ja toinen mitä vastustan, on keskustelupalstojen - ylipäätään- käsittäminen siten, että keskustelijat PERSOONINA olisivat sen pääsisisältö, koska well: eivät ole. Tämä esimerkiksi ei ole vaikkapa deittipalsta ( minkä varmasti sinä hyvin tiedätkin) ja samatenkaan tää ei myöskään ole mikään sellainen palsta, jossa kaikki lukijat kerrassaan mitenkään HALUAISIVAT EDES OLLA TIETOISIA esimerkiksi sellaisista asioista, että kuka palstakirjoittaja on kenenkin kaveri vaikkapa irlissä. Tätä palstaa jotkut näyttää harvinaisenkin koomisella tavalla käyttävän yksityistenkin kaverisuhteidensa setvimiseenkin, esim...Senkään asian EI tulisi mennä siten, mutta kiitos toki kaikille niille siitä huvittavasta (joskin samalla keskustelukulttuuria ajatellen pöyristyttävän röyhkeästä) viihteestä, jotka kyseistä meille lukijoille ovat tarjonneet!

        En tiedä, että halusiks sä aloituksellasi mahdollisesti ilmentää esimerkiksi sitä, että "miehisyys" on just tollasta, että hiipataan skordamerkkilistaa öögan eteen? Melko varma olen, ettet edes ajatellut koko tuota pointtia, mutta tajuaks, että kaikki mitä ihminen kirjoittaa - oli jokin "palsta" sitten tasoltaan vaikka minkälainen kilinraapaisu ikinä olikaan - on tulkittavissa MYÖS laajemmassa kontekstissa. Itse ainakin ajattelen aina ensimmäisenä keskustelupalstale tullessani, että "Daahas! Tän palstan nimi olisi sitten tää..." ja heti seuraava ajatukseni on yleensä, kun jonkun aloituksen palstalla avaan, että " No mitäs tää tyyppi siitä aiheesta sitten ajattelee?" Olen varmaan kerrassaan älyttömän omituinen ihminen!

        Saattehan te vaikka kumiukoistakin veivata vaikka maailman tappiin, mutta älkää jumbe sentään vielä kritiikkiäkin kieltäkö.


      • joo.:/ kirjoitti:

        Sitähän en mitenkään väittänyt, että aloituksessasi olisi asiatonta asiasisältöä. Aloituksestasi poikiva keskustelu vain voi mielestäni olla siten seksuaalisviritteistä, että mun nuppini ja mun logiikkani mukaan, jos siis itse vastaavasta asiasta haluaisin aloituksen tehdä, laittaisin sen ihan muulle palstalle kuin tälle.

        Se seikka, pyrky tai eräänlainen ns. "määritelmä" mitä mä vastustaisin ja mikä mussa aina herättää antipatiaa ja nolouden tunteita (jos joku nyt ei vielä ole tajunnut... ei varmaan, koska ettehän mua tunne...), on viimekädessä siinä, että koskapa käsite "Miehen logiikka" on rationaalisesti teennäinen, en välttämättä välittäisi lukea jonkun keskustelupalstan keskustelukulttuurin muotoutuvan ainakaan sellaisen nolon ilmiön ympärille, että miehet pullistelevat milloin milläkin asialla muka "miehisyyden" tai "miehen logiikan" nimissä ja että nolot naisparat sitten myötäilevät kaikkea, että "joo tää on tätä miehen logiikkaa!" ... Et luultavasti ymmärrä, että mitä tarkoitan, enkä usko tähän asiaan edes koskaan tulevan muutosta tällä palstalla, mutta pikkusen kiinnostavammiksi voisivat keskustelut ihan oikeasti suomi24:nkin keskustelupalstoillakin muuttua, jos ihmiset ede vähän enemmän miettis myös sitä, että mikä anti ITSE KESKUSTELULLE kulloinkin on laittaa itse kukin aihe juuri jollekin tietylle palstalle...

        Ja toinen mitä vastustan, on keskustelupalstojen - ylipäätään- käsittäminen siten, että keskustelijat PERSOONINA olisivat sen pääsisisältö, koska well: eivät ole. Tämä esimerkiksi ei ole vaikkapa deittipalsta ( minkä varmasti sinä hyvin tiedätkin) ja samatenkaan tää ei myöskään ole mikään sellainen palsta, jossa kaikki lukijat kerrassaan mitenkään HALUAISIVAT EDES OLLA TIETOISIA esimerkiksi sellaisista asioista, että kuka palstakirjoittaja on kenenkin kaveri vaikkapa irlissä. Tätä palstaa jotkut näyttää harvinaisenkin koomisella tavalla käyttävän yksityistenkin kaverisuhteidensa setvimiseenkin, esim...Senkään asian EI tulisi mennä siten, mutta kiitos toki kaikille niille siitä huvittavasta (joskin samalla keskustelukulttuuria ajatellen pöyristyttävän röyhkeästä) viihteestä, jotka kyseistä meille lukijoille ovat tarjonneet!

        En tiedä, että halusiks sä aloituksellasi mahdollisesti ilmentää esimerkiksi sitä, että "miehisyys" on just tollasta, että hiipataan skordamerkkilistaa öögan eteen? Melko varma olen, ettet edes ajatellut koko tuota pointtia, mutta tajuaks, että kaikki mitä ihminen kirjoittaa - oli jokin "palsta" sitten tasoltaan vaikka minkälainen kilinraapaisu ikinä olikaan - on tulkittavissa MYÖS laajemmassa kontekstissa. Itse ainakin ajattelen aina ensimmäisenä keskustelupalstale tullessani, että "Daahas! Tän palstan nimi olisi sitten tää..." ja heti seuraava ajatukseni on yleensä, kun jonkun aloituksen palstalla avaan, että " No mitäs tää tyyppi siitä aiheesta sitten ajattelee?" Olen varmaan kerrassaan älyttömän omituinen ihminen!

        Saattehan te vaikka kumiukoistakin veivata vaikka maailman tappiin, mutta älkää jumbe sentään vielä kritiikkiäkin kieltäkö.

        olihan aloituksenikin iltalehden juttua kritisoiva.


      • joo.:/
        monte24 kirjoitti:

        olihan aloituksenikin iltalehden juttua kritisoiva.

        Sä kielsit kritiikin täysin jo siinä vaiheessa, kun sanoit, että "kitisijä tekee vain omat aloituksensa" jne. päläpäläpäläeisaaarvostella...Ei edes yhtäkään tarkentavaa kysymystä sanomastani tullut, vaan suorilta vaan dissaus.

        Jäi vissiin itseltäs vain se huomaamatta? Suosittelisin monia teitä lukemaan sananvaihtoa keskusteluketjussa aina enemmän kokonaisuutena, kuin pelkästään yhden yksittäisen kommentin perusteella, jos siis vaihdatte ajatuksia enemmänkin jonkun saman kanssa. Kandee ajatella omaakin ilmaisuansa aina ensisijaisesti siten, että joo: "tossa ekassa kommentissani mä sanoin tolle tätä ja tuota" ja sitten suhteuttaa kaikki jatkokommenttinsa siihen ensimmäiseen siten, että linja pysyy, myös siis ketjun ensimmäisen kommenttinsa sisällön aina mielessään pitäen. Kukaan ei toki siihen täydellisesti pysty ( eikä kukaan aina jaksa erityisesti pohtia), mutta musta palstakirjoittajissa on vahvojakin eroja siinä, että ketkä jaksavat keskittyä enemmän ja ketkä vähemmän. En viittaa suhun, mutta oikeasti tosi naurettaviakin ns. "takinkääntäjiä" näkee ketjuissa aika usein: ensin mesotaan ja ollaan muka niin vahvasti jotakin mieltä jostakin Tärkeästä asiasta ja sitten jo kuitenkin samassa ketjussa(!) vaihdetaan alkuperäistä mielidettä moneen kertaan, mesoten loppupeleissä jostakin ihan ufosta...

        Kerrottakoon sen verran, että esimerkiksi kommentti "Olette te sitten mielenkiintoisia keskustelijoita!"ei ole mitenkään yksitulkintainen ( siis se, jonka mä tähän ketjuun ensimmäisenä kommenttinani kerroin). Ilman tota sun totaalisen negatiivista esioletustasi sanomastani, olis tästäkin keskustelusta saattanut tulla aivan toisenlainen.

        Mutta jatkakaa toki... En halua enempää olla kortsukeskustelussa tiellä!

        Terveisin: kitisijä


      • joo.:/ kirjoitti:

        Sä kielsit kritiikin täysin jo siinä vaiheessa, kun sanoit, että "kitisijä tekee vain omat aloituksensa" jne. päläpäläpäläeisaaarvostella...Ei edes yhtäkään tarkentavaa kysymystä sanomastani tullut, vaan suorilta vaan dissaus.

        Jäi vissiin itseltäs vain se huomaamatta? Suosittelisin monia teitä lukemaan sananvaihtoa keskusteluketjussa aina enemmän kokonaisuutena, kuin pelkästään yhden yksittäisen kommentin perusteella, jos siis vaihdatte ajatuksia enemmänkin jonkun saman kanssa. Kandee ajatella omaakin ilmaisuansa aina ensisijaisesti siten, että joo: "tossa ekassa kommentissani mä sanoin tolle tätä ja tuota" ja sitten suhteuttaa kaikki jatkokommenttinsa siihen ensimmäiseen siten, että linja pysyy, myös siis ketjun ensimmäisen kommenttinsa sisällön aina mielessään pitäen. Kukaan ei toki siihen täydellisesti pysty ( eikä kukaan aina jaksa erityisesti pohtia), mutta musta palstakirjoittajissa on vahvojakin eroja siinä, että ketkä jaksavat keskittyä enemmän ja ketkä vähemmän. En viittaa suhun, mutta oikeasti tosi naurettaviakin ns. "takinkääntäjiä" näkee ketjuissa aika usein: ensin mesotaan ja ollaan muka niin vahvasti jotakin mieltä jostakin Tärkeästä asiasta ja sitten jo kuitenkin samassa ketjussa(!) vaihdetaan alkuperäistä mielidettä moneen kertaan, mesoten loppupeleissä jostakin ihan ufosta...

        Kerrottakoon sen verran, että esimerkiksi kommentti "Olette te sitten mielenkiintoisia keskustelijoita!"ei ole mitenkään yksitulkintainen ( siis se, jonka mä tähän ketjuun ensimmäisenä kommenttinani kerroin). Ilman tota sun totaalisen negatiivista esioletustasi sanomastani, olis tästäkin keskustelusta saattanut tulla aivan toisenlainen.

        Mutta jatkakaa toki... En halua enempää olla kortsukeskustelussa tiellä!

        Terveisin: kitisijä

        olisit voinut edes vähän vastata itse aiheeseen


      • joo.:/
        monte24 kirjoitti:

        olisit voinut edes vähän vastata itse aiheeseen

        Mähän kysyin sulta kysymyksen, että "Jaksoit sitten pidemmänkin aloituksen laatia?" Oletit vissiin motiivini kysyä ennalta, mutta sehän nyt ei ole mitään erityistä uutta tällä kyseisellä palstalla...Mulle reaktiosi kuitenkin kertoi lähinnä perusteluhalukkuutesi määrästä.


    • Naisen mielipide

      Minä joudun vakisuhteessa käyttää miehelle näitä (pillerit ei sovi) ja kyllä se naisellakin tosi tärkeä mielipide asiasta koska onhan kysymyksessä ehkäisy. Mutta nyt kondomeihin parin vuoden kokemuksella ne ovat toimineet ja ei vie nautintoa mieheltä. Kondomin kestävyys on tärkeä ja jos käyttää sellasta liukuvoidetta joka sopii kondomin kanssa se kestää paremmin myös silloin. Jokainen löytää sen omansa yksi sieltä puuttui joka oli Royal se on minun suosikki ja meillä minä niitä ostelen eli nainen hoitaa tuon puolen.

    • scale__

      kantaa ottamatta, kortsut vie tuntoherkkyyden ja sitä saa jyystää iankaiken, ennen kuin maali häämöttää. Epämiellyttävä, mutta jossakin elämänvaiheessa tarpeellinen kapistus.

      • pysyy lakanat paremmin puhtaina kortsun kanssa, jos ei jaksa muijaa heti laukeamisen jälkeen kantaa suihkuun ja pitäen tiettyä juttua tulppana kokoajan.


    • vastaus puskista
      • vänksy

        uskon et tuo voikin monelle olla ihan oikee ongelma. Ei oo kiva, ku kesken leikkien lähtee kumi pois sen takii, ettei se oo alunalkaenkaan "pysynyt" paikoilla kunnolla kunnei oo mahtunut.


      • vänksy kirjoitti:

        uskon et tuo voikin monelle olla ihan oikee ongelma. Ei oo kiva, ku kesken leikkien lähtee kumi pois sen takii, ettei se oo alunalkaenkaan "pysynyt" paikoilla kunnolla kunnei oo mahtunut.

        finskeillä on, mut miul on tatti sen päässä ja tasapaksu varsi on ohuempi kuin terska, eli millä ilveellä muka tiukka kortsu luikahtais pois ????


      • vänksy
        monte24 kirjoitti:

        finskeillä on, mut miul on tatti sen päässä ja tasapaksu varsi on ohuempi kuin terska, eli millä ilveellä muka tiukka kortsu luikahtais pois ????

        saunaan vaikka uimahallissa ja vertaile.:)


      • vastaus puskista
        vänksy kirjoitti:

        uskon et tuo voikin monelle olla ihan oikee ongelma. Ei oo kiva, ku kesken leikkien lähtee kumi pois sen takii, ettei se oo alunalkaenkaan "pysynyt" paikoilla kunnolla kunnei oo mahtunut.

        keskikoko on 52mm ja vaikkei muutaman millin ero ehkä tunnukaan paljolta niin 56mm ja 52mm kortsulla on iso ero. Hyvä kortsu on tarpeeksi napakka jotta se pysyy paikoillaan mutta ei liian tiukka että sen saa tyveen asti kunnolla paikoilleen.


      • scale__
        vänksy kirjoitti:

        saunaan vaikka uimahallissa ja vertaile.:)

        jos siellä alkaa toisten mulkkuja kyttäämään.


      • scale__ kirjoitti:

        jos siellä alkaa toisten mulkkuja kyttäämään.

        et voi nähdä millainen kiila kelläkin on.


    • Anonyymi

      JJEEES

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe