Miksi Norja voitti?

Ei mene jakeluun

Sanon ihan ensimmäiseksi, että en halua norjalaisten biisiä tai norjalaisia muutenkaan millään tavalla moittia. Olen varmastikin itse jonkinlainen sivistymätön moukka kun en kyseisen musiikillisen taideteoksen hienoutta ymmärrä.

Mutta asiaan. Mikä teki Norjan euroviisukappaleesta niin hyvän kuin se näköjään äänestystulosten perusteella oli? Olihan se ihan kiva, ja kyllä sitä jaksoi kuunnella, mutta pistemäärä jonka se sai oli kyllä minulle täysin käsittämätön. 387 pistettä on lähes 100 pistettä enemmän kuin kukaan on milloinkaan Euroviisuissa saanut, joten ne luulisi voivan päätyä vain todelliselle mestariteokselle.

Vaikka biisi oli minustakin näistä finalisteista parhaasta päästä, en olisi sitä kyllä aivan parhaaksi väittänyt. Suomalaisena en ala turhaan Waldo's Peoplea kehumaan, mutta vaikkapa Azerbaidžanin kappale oli allekirjoittaneesta voittajaa parempi.

Se että Norja ylipäänsä voitti Euroviisut, on minusta jo omituista, mutta että se voitti näin äärimmäisen ylivoimaisesti menee jo aivan uskomattomaksi.

Miksi Norjan biisi oli parempi kuin yksikään muu euroviisukappale milloinkaan? Mikä siinä oli niin erinomaisen mahtavaa kaikkiin muihin verrattuna? Kysyn vaan.

6

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rybak-Fani

yksinkertaisesti se vaan oli paras kappale niistä jotka sinä iltana kilpailivat.
      Erilainen esitys viuluniekkaa yhtään väheksymättä. Kappale on loistava valinta ja kuuntelen sitä tälläkin hetkellä. Sitä vain jaksaa kuunnella ja lauleskella mukana. Hurahdin jopa niin tuohon Rybakiin, että hommasin sen cd-levyn heti kun se oli mahdollista.
      Mikään muu euroviisukappaleista ei ainakaan minua sytyttänyt samalla tavalla eikä ole sen illan jälkeen kiinnostanut kuunnellakaan.

• AlexanderRybak<3

Samaa mieltä kuin edellisessä viestissä! Ja en ole ikinä pitäny mistään euroviisu biiseistä mutta tätä kappaletta ja muutenkin kaikkia kappaleita Rybakilta olen alkanut kuuntelemaan vaikka ennemmin kukaan ei varmaan olisi uskonut että kuuntelisin sellaista musiikkia :D Mutta hetkellä Rybak on lempiartistini!

• Viisujen taso on nykyisin varsin heikko. Ei nykyisiä voi verrata vanhoihin, jolloin oli useita hyviä biisejä viisuissa. Norjan biisi erosi muista ja siinä oli selkeä, tarttuva melodia. Toiseksi Rybak osasi myös hyvin esiintyä. Useimmat viisuista olivat ns. tasapaksuja.

• mielestäsi paljonkin

parempi?

• dsdsd

Samaa mieltä. Voittajabiisien taso nykyään heikko.

• adsdas
        dsdsd kirjoitti:

Samaa mieltä. Voittajabiisien taso nykyään heikko.

Koska Alexander on niin söpö poika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe