Sanon ihan ensimmäiseksi, että en halua norjalaisten biisiä tai norjalaisia muutenkaan millään tavalla moittia. Olen varmastikin itse jonkinlainen sivistymätön moukka kun en kyseisen musiikillisen taideteoksen hienoutta ymmärrä.
Mutta asiaan. Mikä teki Norjan euroviisukappaleesta niin hyvän kuin se näköjään äänestystulosten perusteella oli? Olihan se ihan kiva, ja kyllä sitä jaksoi kuunnella, mutta pistemäärä jonka se sai oli kyllä minulle täysin käsittämätön. 387 pistettä on lähes 100 pistettä enemmän kuin kukaan on milloinkaan Euroviisuissa saanut, joten ne luulisi voivan päätyä vain todelliselle mestariteokselle.
Vaikka biisi oli minustakin näistä finalisteista parhaasta päästä, en olisi sitä kyllä aivan parhaaksi väittänyt. Suomalaisena en ala turhaan Waldo's Peoplea kehumaan, mutta vaikkapa Azerbaidžanin kappale oli allekirjoittaneesta voittajaa parempi.
Se että Norja ylipäänsä voitti Euroviisut, on minusta jo omituista, mutta että se voitti näin äärimmäisen ylivoimaisesti menee jo aivan uskomattomaksi.
Miksi Norjan biisi oli parempi kuin yksikään muu euroviisukappale milloinkaan? Mikä siinä oli niin erinomaisen mahtavaa kaikkiin muihin verrattuna? Kysyn vaan.
Miksi Norja voitti?
6
241
Vastaukset
- Rybak-Fani
yksinkertaisesti se vaan oli paras kappale niistä jotka sinä iltana kilpailivat.
Erilainen esitys viuluniekkaa yhtään väheksymättä. Kappale on loistava valinta ja kuuntelen sitä tälläkin hetkellä. Sitä vain jaksaa kuunnella ja lauleskella mukana. Hurahdin jopa niin tuohon Rybakiin, että hommasin sen cd-levyn heti kun se oli mahdollista.
Mikään muu euroviisukappaleista ei ainakaan minua sytyttänyt samalla tavalla eikä ole sen illan jälkeen kiinnostanut kuunnellakaan.- AlexanderRybak<3
Samaa mieltä kuin edellisessä viestissä! Ja en ole ikinä pitäny mistään euroviisu biiseistä mutta tätä kappaletta ja muutenkin kaikkia kappaleita Rybakilta olen alkanut kuuntelemaan vaikka ennemmin kukaan ei varmaan olisi uskonut että kuuntelisin sellaista musiikkia :D Mutta hetkellä Rybak on lempiartistini!
Viisujen taso on nykyisin varsin heikko. Ei nykyisiä voi verrata vanhoihin, jolloin oli useita hyviä biisejä viisuissa. Norjan biisi erosi muista ja siinä oli selkeä, tarttuva melodia. Toiseksi Rybak osasi myös hyvin esiintyä. Useimmat viisuista olivat ns. tasapaksuja.
- mielestäsi paljonkin
parempi?
- dsdsd
Samaa mieltä. Voittajabiisien taso nykyään heikko.
- adsdas
dsdsd kirjoitti:
Samaa mieltä. Voittajabiisien taso nykyään heikko.
Koska Alexander on niin söpö poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272253Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681839Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t261688Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157