Onko mahdollista unohtaa pettäminen ja oppia luottamaan uudelleen kumppaniin..? Tuntuu että pettämisen jälkeen suhde ei enää koskaan voi olla samanlainen kuin ennen... Haluaisin jatkaa suhdetta, mutta tuntuu että jokin sisällä on hajonnut pettämisen jälkeen, eikä voi koskaan enää korjaantua... Huomaan ajattelevani asiaa jatkuvasti, vatsassa on iso möykky, ahdistaa... Yritän katkaista tämän kierteen ennen kuin on liian myöhäistä. Uskon että pystyn pääsemään eroon ahdistavista ajatuksista, mutta mietin pystynkö koskaan enää luottamaan toiseen...
Tässä jutussa oli hyviä pointteja pettämisen unohtamiseen ja pahojen ajatusten hallitsemiseen:
http://www.cheating-infidelity.com/Home/brain-and-emotions/learn-to-control-your-emotions.html
Tuntuu että pystyn halutessa sulkemaan ei-halutut ajatukset pois noiden harjoitteiden avulla, mutta nyt mietin olenko tyhmä, jos luotan enää toiseen... kerran pettäjä, aina pettäjä?
kuinka unohtaa pettäminen?
23
5401
Vastaukset
- tavasta
Se riippuu aivan tilanteesta ja pettämisen tavasta. Omasta kokemuksestani voin sanoa että humalaiset yhdenillan virheet yleensä myös jäävät YHDEN illan jutuiksi ja morkkis on kova. Mutta pitkään jatkunut pettäminen saman ihmisen kanssa saattaa helposti lipsahtaa jatkumaan uudestaan, koska silloin on jo tunteita pelissä ja on vaikeampi pitää näpit erossa toisesta. Ja pettämisen eri tyylit myös kertoo pettäjän luotettavuudesta, jos pettäjä tunnustaa heti, häneen luultavasti voi hyvillä mielin luottaa. Mutta jos hän kykenee ja pyrkii salailemaan pitkään, se kertoo jotain pettäjän mielen kieroudesta ja itsekkyydestä. Tietenkin hankalat elämäntilanteet saattavat ajaa pettämään, mutta silloin on yleensä kyseessä juuri pidempään jatkuva pettäminen.
Eli sanonta "kerran pettäjä, aina pettäjä" pitää ja ei pidä paikkaansa. Mieti mikä oli pettämisen tapa omalla kohdallasi.- Sydämmestä... Mitä...
Niin helppoahan ei se ole ... Mutta jos luonne on ihmisen heikko niin ei se siitä muuksi muutu ..
Kyllä se on tyhmää laittaa humalan syyksi... Samantien voi käyttää syynä liian voimakkaita aineita..
Ihminen joko on tai ei vahva.. älä koskaan laita asioita muiden syyksi kyllä jokainen pitää pystyä katsomaan totuutta silmiin ja tunnustamaan tosiasiat.
Itse olen virheitä tehnyt ne tunnustanut ja jatkamalla elämää entistä voimakkampana ...
Näiden jälkeen ihminen kasvaa eri vaiheissa , älä jää tuleen makaamaan vaan jatka matkaa.
Jokainen hukattu tilaisuus on uusi mahdollisuus :) - Sydämmestä... Mitä...
Niin helppoahan ei se ole ... Mutta jos luonne on ihmisen heikko niin ei se siitä muuksi muutu ..
Kyllä se on tyhmää laittaa humalan syyksi... Samantien voi käyttää syynä liian voimakkaita aineita..
Ihminen joko on tai ei vahva.. älä koskaan laita asioita muiden syyksi kyllä jokainen pitää pystyä katsomaan totuutta silmiin ja tunnustamaan tosiasiat.
Itse olen virheitä tehnyt ne tunnustanut ja jatkamalla elämää entistä voimakkampana ...
Näiden jälkeen ihminen kasvaa eri vaiheissa , älä jää tuleen makaamaan vaan jatka matkaa.
Jokainen hukattu tilaisuus on uusi mahdollisuus :)
- huumattu
Rakastuminen on kuin huumetta aivoille... kun kaikki on hyvin suhteessa, mielihyväaineita vapautuu ja on "high" olotila. Mutta jos toinen pettää, se on kuin huumeriippuvaiselta vietäisiin äkisti pois päivittäinen huumeannos, tulee pahoja vieroitusoireita, joita myös sydänsuruiksi kutsutaan... Alla varsin mielenkiintoinen kirjoitus tästä aiheesta tuolta samalta saitilta:
http://www.cheating-infidelity.com/Home/cheating-and-infidelity/cheating-and-brain.html
tämmöinen asennoituminen asiaan voi helpottaa... - surusilmä
Niin, samaa mietin minäkin, useamman kuukauden ajan olen yrittänyt unohtaa ja hyväksyä, että toinen oli parempi. Se sattuu syvälle sydämmeen ja vaikka haluaisi unohtaa, se vain nousee uudelleen ja uudelleen.Miten korjaat luottamuksen ja uskon tulevaan, jos et tiedä, milloin kumppanisia noustuaan vierestäsi vuoteesta, laittaa jo viestiä toiselle!!! Se sattuu ja syö naista. Miten voit alkaa korjata suhdetta, jos et voi olla varma, että myös toinen sitä haluaa ihan aidosti.
Miten saat pois nämä pahat ajatukset??- ei ikinä enää!
enkä todellakaan voi sanoa, että toinen oli parempi. Usko vaan, ei se niin yksinkertaista ole.
- kaikenlaista
ei ikinä enää! kirjoitti:
enkä todellakaan voi sanoa, että toinen oli parempi. Usko vaan, ei se niin yksinkertaista ole.
Niin sitä varmaan miettii kaikenlaista tuollaisen jälkeen, on totta mikään ei palaa koskaan ennalleen, luottamus ei palaudu koskaan, hetken sitä luulee, että kaikki on ns. hyvin. Ei koskaan kuitenkaan, sitä vaan pitää miettiä kannattaaako sitä elää tuollaisten tunteiden kanssa loppuelämän vai erotakko. Itse erosin ja löysin rinnalleni uskollisen miehen ja täytyy sanoa on helpompi elää ihmisen kanssa jota ei täydy aina miettiä pettääkö ja tekeekö uudestaan. Jokainen tietenkin punnitkoon itse omalta kohdaltaan oikeaa ratkaisua ja mikä itselle käy. Mutta sanoisin, että jatkuvassa stressitilassa eläminen ja miettiminen ei loppujen lopuksi kenellekkään ole hyväksi, uskokoon kuka sitten mitä tahansa. Hauskaa kesän alkua kaikille:)
- Niin minäkin
ei ikinä enää! kirjoitti:
Ethän sinä usko itsekkään tuohon. Pettäjä pettää aina. Palan aikaa kun vartoot, pahimmat itseinhon ryöpyt ovat ohi ja kappas vaan, se vieras alkaa taas tuntua ihan hyvältä vaihtoehdolta. Se kauanko kärvistelet itsesi kanssa on tapauskohtaista. Mulle kävi silleen. Meissä vaan on se pettämisen ominaisuus, jonka kanssa on elettävä. Jos jotain muutosta tapahtuu, niin se on siinä että oppii peittelemään pettämisen paremmin, ihminenhän oppii tunnetusti virheistään. Petollista kesää sulle, älä ole itsellesi ankara.
- vastaa
Petin avomiestäni kuuden yhteisen vuoden jälkeen. Kyseessä oli ns. kännisekoilu, eikä se tietenkään selitä sitä, miksi tein niin. Kerroit, ettei suhde enää palaa entiselleen, ja hyvä niin. Tuosta ajattelusta pitäisikin päästä eteenpäin ja pohtia syitä, miksi niin tapahtui ja miten jatkaa eteenpäin. Sinun pitää päästä menneestä tulevaisuuteen ja kysyä itseltäsi, miten voisitte parantaa suhdettanne. Olin itse pettämisen jälkeen noin vuoden ihan järkyttävän huonossa jamassa, syytin itseäni kaikesta tapahtuneesta ja itsetuntoni romahti koska en ole koskaan pettänyt ketään. Pohjalla käymisen kautta hakeuduimme yhdessä parisuhdeterapiaan, josta olemme saaneet ihan uskomattoman paljon apua ja tukea tilanteessamme. Nimenomaan terapeutin kautta kykenin itse ymmärtämään pettämiseni syitä, kuten rikkonainen lapsuus, miellyttämisen tarve, menettämisen pelko, jne, jotka elämäntilanteen muuttuessa parisuhteessa merkitsivät todella paljon. Kriisit merkitsevät yleensä uusia kriisejä, jonka jälkeen ihmiset voivat miettiä uutta suuntaa elämälleen ja alkaa eheytyä, tai vaihtoehtoisesti jäädä murehtimaan menneitä. Pointtini on kuitenkin se, että älä tavoittele enää mennyttä, vaan katso eteenpäin. Voitte edelleen rakentaa suhteestanne rakkauden, luottamuksen ja rehellisyyden maaperän, jossa aiemmat virheet ovat antaneet teille mahdollisuuden rakentaa jotain paljon parempaa. Anteeksianto on yksi tärkeimmistä asioista, mitä voit puolisollesi, sekä itsellesi tarjota. Teemme kaikki virheitä elämässämme, mutta niiden ei saisi antaa pilata rakkautta, eikä elämää, mitkä ovat kuitenkin täältä lähtiessämme ne tärkeimmät asiat. Muista aina se, että elämän päättyessä et varmaan halua ihmisten muistavan sinua rikkaudestasi ja menestyksestäsi, tai siitä, että jämähdit menneeseen, vaan siitä että olit hieno, rakastava, elämäniloinen ihminen
- Nim. kokemusta on
vaan eteenpäin suhteessa!Aikansa nuo asiat velloo mielessä jatkuvasti ja hyvä kun ei hulluksi tule, mutta kyllä se siitä suttaantuu eikä hulluksi tule. Suhde ei varmastikaan ole samanlainen kuin ennen, ajan kanssa siitä voi tulla jopa parempi kuin oli! Kaikkea hyvää sinulle!
- papillonfly
mä olen jo puoli vuotta uskotellu että kyllä se tästä. vahtinu ja vakoillu ja miettiny ja itkeny ja yrittäny jutella, olla jopa vähän mieliksi. ajatellu, että seksistä en nyt tee vallan välikappaletta. Välillä on tuntunut tosi pahalta. Ne kaikki rakkausviestit toiselle ihmiselle satutti ja se että mies valehteli vaikka kerroin tietäväni.
Mulle on vakuuteltu ettei yhteyttä enää pidetä tai jos ystävänä.. en todellakaan uskonu sitä. Ja tän kaiken tein koska luulin että lapset ja perhe merkkaavat jotakin. Ja tämäkin jo uusperhe. Luulin että juuri meidän suhteen alku oli niin satumainen. Ajattelin ja uskoin että ne hyvät vuodet merkkaavat niin paljon. Olin valmis yrittämään, mutta ei, mies tyytyväinen kun ajoin hänet pois. Kuvittelin, että etäisyys kyllä auttaa, tulemaan vaikka takaisin.. Vieläkin siis uskoin että juuri minä olen niin hyvä kuin suhteemme alussa minusta tuntui. Mutta mun rakkauteni ei kuole, koska se ei anna periksi. Vaikka välillä päätän että mitään ei enää ole. Ei muka väkisin. Miksi elämä on näin vaikeeta? Mun on valmistauduttava jatkamaan lasten kanssa yksin.
- JL
Ei tarvitse luottaa, jos juttu on jatkunut pidemmän aikaa, eli kumppani oli jatkuvasti tekemisissä toisen kanssa. Luottaa voi yhä, jos kyseessä on pelkkä kännipäissä tehty yhden yön juttu, jonka jälkeen kumppani on heti selvin päin tehnyt toiselle selväksi, ettei juttua voi viedä pidemmälle.
- pässi09
Olen samaa mieltä... Jos valehtelua on jatkunut pidempään, tyhmähän sitä on jos luottaa "sokeasti". Kännisekoilu voi toki sattua kelle vain, mutta normaali ihminen oppii virheistään, kun taas sarjapettäjä ei edes osaa katua tekosiaan...
- eteenpäin elämässä
Jos pettämistä on tapahtunut kerran, ehkä silloin on vielä mahdollisuus koittaa saada suhde toimimaan ja saada luottamus takaisin, mutta jos valehtelua ja epärehellisyyttä on ilmennyt yhtään enempää kuin kertaluontoisesti voin omasta kokemuksesta sanoa, että luottamuksen palautumiseen menee niin kauan, ettei kannata tuhlata arvokkaita vuosia... Ja jos sinä aikana kun koittaa palauttaa luottamusta tapahtuu pienintäkään valehtelua tms, prosessi alkaa taas alusta... jos ihminen on perusluonteeltaan sellainen että kykenee valehtelemaan ja pettämään, sitä saa aina olla varpaillaan, loppuelämänsä. Kuka sellaista haluaa....
- mieli.
Yksi kerta on virhe, siitä voi oppia ja osaa olla toistamatta sitä. Mutta toistaessaan petoksen hän on jo ylittänyt sen moraalisen rajan joka häntä ehkä ennen esti koskemasta muihin kuin omaan puolisoon. Silloin rikos on jo helpompi toistaa, kun on huomannut että siitä pääsikin kuin koira veräjästä. Siihen ei auta puolison luottamus, kun pettäjän mieli on jo heikompi. Sinuna en luottaisi jos pettämistä on tapahtunut pidempään.
Tiedän tapauksen jossa mies petti useamman kerran saman naisen kanssa, lopulta jäi kiinni, puoliso antoi anteeksi, mies oli pari kuukautta nätisti että puoliso ei epäilisi ja kun tämä alkoi taas luottaa, mies aloitti suhteen naiseen uudestaan. Kieroa peliä. - Anonyymi
Avioliiton tuhosi runosmäestä Anu heikolaikvlnnen sydänmaanlskkanimi medrkki Anu Marjaana Radha vietteli mieheni on oikea huora
- Anonyymi
Omakohtaisesti en ole unohtanut edes entisten miesten pettämisiä . Ja nyt kun etsin muita naisi jotka pettää nykyisen miehen kanssa koska huomaan samoja asioita kun aikaisimmissa suhteissa miten ihminen käyttäytyy ja muistuttaa siitä miltä edellisen käytös oli kun petti minua. En tiedä miten en minä ainakaan saa mielestä pois
- Anonyymi
Heikolaon huora
- Anonyymi
Anu Marjaana sydänmaan lakka runodmäest
Anumarjaana hehheikolarkunosmäestä on huora- Anonyymi
Kyllä oikeinhuora tik tokprofiili ja pyytää seksiä
- Anonyymi
Kerran vieraissa, aina vieraissa.
Niin se menee, usko pois, vaikka kipeetä tekee. - Anonyymi
En pysty luottamaan minä ainakaan kumppaniin .
Vanhoo en halua edes nähdä .
Kunhan nyt onnistuis ruuan laitossa mitä en kyllä oikein jaksa edes tehdä
Leivänsyönniks männy aikalailla
Jotain lämmintä välillä?
Vois männä aika niskuroinniks välillä,,. - Anonyymi
Meillä taas suhde palautui normaaliksi naiskumppanin pettämis touhujen jälkeen, ei ole muisteltu ja kun nainenkin myönsi mokaileensa pari kertaa huppelissa niin annettu olla. Homma palasi ennalleen ja seksikin toimi hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275