Kamalimmat au pair- kokemuksesi?

Kiti**

Mä olen lukenut tosi monia tarinoita täältä huijariperheistä ja kamalista hosteista. Maailmalla liikkuu varmasti paljon niin huonoja au paireja kuin asettuneita kamalia host-perheitä.

Mikä on sinun tarinasi? Kerro se minulle ja muillekin!

22

3189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhottavaa kun

      perheen äiti, siis ihan suomalainen hän oli ja ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa, suhtautui minuun koko ajan epäluuloisesti eli pelkäsi etten osaa tehdä mitään ja oli jopa mustasukkainen miehestään !!! En tosiaan uskaltanut melkeen huomenta perheen isälle sanoa kun sain perheen äidiltä myrkyllisiä katseita.
      En siellä kauaa kestänyt, ilmapiiri oli tosi mätä, ilmeisesti avioero lähellä...
      Kamalinta oli se että tämä perheen äiti kohteli inhottavasti omia lapsiaan, sai esim: raivokohtauksia kun leluja oli lattialla ja alkoi huutamaan ja heittelemään tavaroita seinillle.
      En enää lähtisi, oli niin epämiellyttävä kokemus... Ihanaa olla nyt omassa rauhassa suomessa.

    • FastEddie

      Ymmärräthän sinä että huijariperheitä ei ole?

      Kyseessä on tietokoneella istuva mies, usein nigeriasta, joka tekeytyy olevansa joko perheen isä tai äiti.

    • Au paireja jo v1998

      Meillä oli se että au pairiksi tuli henkilö joka oli hakemuksessaan valehdellut vähän kaikesta. "Olen iloinen, avoin, seurallinen, työtäpelkäämätön, ruoanlaittotaitoinen...." "Ei ole lävistyksiä ja tatuointeja".

      Ei osannut kommunikoida puhumalla, ei jaksanu tehdä edes perusasioita, ja oli lävistyksiä ja tatuointeja. Hänen mykkäkoulunsa tarttui koko perheeseen aamiaispöydässä ja tunnelma oli kamala.

      Pahinta oli se että hänen mielestään kotimme oli hotelli iltaisin ja viikonloppuisin. Eli aamulla söi aamiaista myöhässä, jätti pöydän siivoamatta, vaati ruokaa omituisiin aikoihin perheen äidiltä kun oli lähdössä shoppailemaan - koska ei itse osannutkaan laittaa ruokaa.

      Lisäksi lopetti työsopimuksen itse parin päivän varoitusajalla joka perheen äidin ja isän työelämän mukavasti sekaisin. Puolet kesälomasta paloi siihen kun toinen joutui ottamaan lomapäiviä ja odottamaan uuden au pairin valintaa.

      Viimeisin puhelinlasku tuli sitten perässä, päivällä oli kovasti soiteltu Yhdistyneisiin Arabiemiirikuntiin jne. 650 euroa. Au pairin huone piti siivota kolme kertaa koska se oli näköjään "unohtunut". Ilmeisesti oletti meidän siivoavan senkin.

      Ainoa hyvä puoli oli että valitsimme uudeksi au pairiksi hiukan iäkkäämmän henkilön eikä mitään 19v mesenaperoa. Hän on ollut niin loistava että maksamme ekstraa ihan silkasta ilosta. Nyt on 4kk takana ja hän haluaa olla ainakin vuoden. Eli homma toimii.

      • AP.

        On kyllä uskomatonta, mitä kaikkea voi auppareissa olla! Itselleni ei tulisi mieleenkään valehdella missään asioissa. Alalla, jolla olen, voidaan vaatia ottamaan lävistys pois, ja senhän mä teen, jos työ vaatii. En voi myöskään ymmärtää, miten joku tulee muka töihin ja edes kehtaa vaatia ruoanlaittoa silloin kuin itselle sopii! Ei edes kylään kutsuttuna ole sopivaa vaatia sapuskaa, itse en vaadi edes oman isoäitini luona, jonne minut on PYYDETTY kylään ja jossa voi olla kuin kotonaan. Jos haluan keittää vahvempaa kahvia (esimerkkinä mainiten), pyydän, että voin keittää sen silloin, kuin heille sopii ja he ovat kahvinsa juoneet. Ja se on ollut koko ikäni kuin mun toinen koti, ei tosiaankaan tarvitse pingottaa.

        Ajatella, että jotkut meistä pyytävät saada tehdä jotain vastapalvelukseksi ruoasta omien isovanhempiensa luona, toiset menee töihin ja kehtaa vaatia erityispalveluita! On se kyllä uskomatonta! Toivottavasti uuden aupparin kanssa menee paremmin! =) Et tainnut työtodistusta mairittelevaan sävyyn tehdä?


      • tyrmistynyt napero

        tässä itsekin juuri hakemassa au pairiksi. kauheaa kun joku noin valehtelee. mutta en silti selittäisi asiaa iällä. "19v mesenapero" on aika ilkeästi sanottu meitä muita, kunnollisia kohtaan.. olen 18 vuotias, hakemassa au pairiksi enkä kyllä ole millään tavalla tuollainen kun kuvailit.. Toisaalta taas tiedän 21v henkilön, joka hakee au pairiksi ja kunnollisuus on siitä naisesta kaukana.. joten, älkäähän tuomitko iän perusteella! Nuoremmat on myös järkeviä, miinus tuollainen poikkeus


      • mesenapero
        tyrmistynyt napero kirjoitti:

        tässä itsekin juuri hakemassa au pairiksi. kauheaa kun joku noin valehtelee. mutta en silti selittäisi asiaa iällä. "19v mesenapero" on aika ilkeästi sanottu meitä muita, kunnollisia kohtaan.. olen 18 vuotias, hakemassa au pairiksi enkä kyllä ole millään tavalla tuollainen kun kuvailit.. Toisaalta taas tiedän 21v henkilön, joka hakee au pairiksi ja kunnollisuus on siitä naisesta kaukana.. joten, älkäähän tuomitko iän perusteella! Nuoremmat on myös järkeviä, miinus tuollainen poikkeus

        Itsekin otin huomioon "19v mesenaperon".

        Olen 18-vuotias ja mielestäni aivan fiksu sellainen. Kyllä mekin osaamme siivota, puhua ja kokata.


      • kaivataan
        mesenapero kirjoitti:

        Itsekin otin huomioon "19v mesenaperon".

        Olen 18-vuotias ja mielestäni aivan fiksu sellainen. Kyllä mekin osaamme siivota, puhua ja kokata.

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.


      • niiio
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        tämä kai oli jokin vitsi? provo? kiukkuinen äiti?

        viikon menun suunnittelu ja vessan peseminen eivät ole mitään ydintekniikkaa. en voi uskoa, että teidän tytöt niistä eivät ole selviytyneet! vai ovatko omat odotuksesi hieman liian korkealla? odotatko tyttöjen suunnittelevan viikon menun ihan oikeasti? suunnitteletko itse pilkulleen, mitä syötte viikon aikana? voit suunnitellakkin, en väitä ettet suunnittelisi, mutta kuinkahan vaativa tuo menu on? hanhenmaksapalleroita, ankanrintaa herukkaviinikastikkeessa?
        ja kauankohan olet tottuneesti jo kuitenkin perheestäsi pitänyt huolta, ja muista ottaa huomioon, että et taida itse olla enää 20-vuotias. muisteleppa sitä aikaa ja aseta itsesi samaan tilanteeseen au pairiesi kanssa. mitä sinä olisit tehnyt viikon menuksi?

        tuo google ainakin oli huono vitsi.


      • ihanlapsivasta
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        aika erikoisia nuoria, jos ei vessan peseminen onnistu, mutta viela erikoisempaa, etta tuollaisen poikkeuksen olet kaikista hakijoista poiminut, kaikkiaan kahdeksan kertaa!


      • ...........
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        Varmaankin vitsi! itse olen erimerkki ehkä ääripäästä mutta tuollainen ketuttaa!!
        Olin itse 17 vuotias kun lähdin au pairiksi ja siellä olin perheen äiti. Hoisin 4 lasta, herätin, laitoin nukkumaan, välipalat, ruoka, siivoominen, harrastuksiin vieminen, ,läksyt, pesut, nukkumaanlaitto, kaikki!

        Kun minulla oli kerranki sunnuntai tai muu päivä vapaa niin tein ruuat 7 hengelle valmiiski pakastimeen koska olin parempi ja monipuolisempi ruuan laittaja kuin itse kyseinen hostmama.

        Muutenki kyseinen perhe oli mätä, sillä palkka jäi saamatta, kielikurssille en päässyt kuten luvattiin, syödä ei saanut työ aikana, tietokoneen käyttö kokonaan kielletty yms yms.

        Tämä on siis ihan oikea tarina eikä minkään provo mutta kyseisestä natsiperheestä voisin kertoa vaikka mikä..

        Onneksi luonto ei kuitenkaan antanut periksi ja jäin sillä sen jälkeen pääsin perheeseen jossa elettiin oikeaa elämää, arvostettiin ruokiani ja töitä joita tein, osattiin olla kiitollisia että tulen lasten kanssa toimeen hyvin ja sai keskustella fiksujen ihmisten kanssa.


      • mesenapero
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        Vai niin.
        Kuten joku jo sanoikin niin melkoiset ässävalinnat olet tehnyt, jos kohdallesi on sattunut kahdeksan osaamatonta mesenaperoa.

        Mikset hoitaisi lapsiasi itse, jos ei muiden osaamiset riitä.


      • napero?
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        Pakko oli tähän törmätessä kommentoida, että itsehän olen siis "19v mesenapero" ja tällänen kommentointi rupesi ottamaan päähän.

        Olen asunut noin vuoden omillani. Itse pesen vessani ja kyllä tuollainen viikon menu syntyisi ja KYLLÄ ihan ilman einesruokia, mitä varmaan puolet tuntemistani "aikuisista" lykkää lapsiensa eteen viikoittain.


      • ..
        kaivataan kirjoitti:

        No kertokaas 18v-19v, minkalaisen menun osaisitte laatia vaikkapa viikoksi?

        Miten WC pestaan?

        Googlen avulla ehka? Ei taida toimia kovin hyvin.

        Meilla on ollut 8 au pairia 17-24v, yllaolevat ei ole onnistunut yhdeltakaan. Mutta jos netti ei toimi tyoaikana niin soittavat hadissaan tyopaikalleni.

        Kaikenlaista olen suomalaisista hostmammoista kuullut ja aina kun kayn tata palstaa lukemassa, kasitys vain vahvistuu! Itse EN IKINA menisi suomalaiseen perheeseen au pairiksi :D
        Alkaa nyt hyvanen aika ottako enaa au paireja, jos me kaikki ollaan niin avuttomia. Saastaisitte hermojanne.


      • Ehka pitais kayda ulkona
        niiio kirjoitti:

        tämä kai oli jokin vitsi? provo? kiukkuinen äiti?

        viikon menun suunnittelu ja vessan peseminen eivät ole mitään ydintekniikkaa. en voi uskoa, että teidän tytöt niistä eivät ole selviytyneet! vai ovatko omat odotuksesi hieman liian korkealla? odotatko tyttöjen suunnittelevan viikon menun ihan oikeasti? suunnitteletko itse pilkulleen, mitä syötte viikon aikana? voit suunnitellakkin, en väitä ettet suunnittelisi, mutta kuinkahan vaativa tuo menu on? hanhenmaksapalleroita, ankanrintaa herukkaviinikastikkeessa?
        ja kauankohan olet tottuneesti jo kuitenkin perheestäsi pitänyt huolta, ja muista ottaa huomioon, että et taida itse olla enää 20-vuotias. muisteleppa sitä aikaa ja aseta itsesi samaan tilanteeseen au pairiesi kanssa. mitä sinä olisit tehnyt viikon menuksi?

        tuo google ainakin oli huono vitsi.

        Google oli niin totta etta se on sen takia huono vitsi.

        Yksi hakija sanoi olevansa ammattikoulussa kokkilinjalla viimeista vuotta. Kirjoitti: "Minulta luonnistuu sujuvasti perheen tavalliset arkiruoat, ja myoskin juhlavammat ateriat kuten makaronilaatikko"

        Sitten kun sinulla on joskus perhe huomaat etta asiat pitaa suunnitella aika tarkkaan etukateen, muuten kaapissa ei ole tarvittavia eineksia ja aika loppuu kesken.

        Jos ajatuksesi on akkia kyhaista lapsille jotakin vaikka kaapissa olevista mansikoista ja silakoista niin best of luck.


      • 3 lapsen äityliini
        Ehka pitais kayda ulkona kirjoitti:

        Google oli niin totta etta se on sen takia huono vitsi.

        Yksi hakija sanoi olevansa ammattikoulussa kokkilinjalla viimeista vuotta. Kirjoitti: "Minulta luonnistuu sujuvasti perheen tavalliset arkiruoat, ja myoskin juhlavammat ateriat kuten makaronilaatikko"

        Sitten kun sinulla on joskus perhe huomaat etta asiat pitaa suunnitella aika tarkkaan etukateen, muuten kaapissa ei ole tarvittavia eineksia ja aika loppuu kesken.

        Jos ajatuksesi on akkia kyhaista lapsille jotakin vaikka kaapissa olevista mansikoista ja silakoista niin best of luck.

        Ei ole kokemuksia aupairista, mutta perheestä on. Olen sekä suunnitellut, että jättänyt suunnittelematta viikon ruuat ja silti perhe ja lapset on kasvaneet hyvin ja saaneet ravitsevaa ruokaa. Joskus on haettu samana päivänä kaupasta tarpeet sen päivän ruokaan ja joskus ostettu enemmän kerralla.
        Ei kaikki tarvi olla tip top, että lapset saa ns. hyvän elämän.
        Ja kaapissa ei todellakaan ole eineksiä vaan teen itse ruuat alusta loppuun ilman sen tarkempia suunnitelmia.


    • ei enää ikinä

      Tarkoitukseni oli olla au pairina Saksassa kesän ajan eli neljä kuukautta. Löysin perheeni aupair-world nettisivuston kautta. Lähettelimme sähköposteja usean kuukauden ajan ja perhe vaikutti täydelliseltä. Perheen äiti, jonka kanssa kirjottelin, vaikutti suorastaan loistavalta. Hän vaikutti todella mukavalta ja oli todella innostnut au pair -asiasta. Olin heidän ensimmäinen au pairinsa,joten innostusta oli molmmilla osapuolilla. Hän kirjoitti minulle, miten he voisivat esitellä minulle Saksaa ja miten tulisimme viettämään mukavan kesän yhdessä. Pyysin luonnollisesti heiltä myös valokuvia perheestä ja heidän kodistaan. Valokuvien lähettäminen oli kuitenkin äidille hankalaa,koska ei osannut kovin hyvin käyttää tietokonetta. Lopulta kuvia kuitenkin tuli ja kuvat vaikuttivat todella hyviltä. Lähdin siis erittäin hyvillä mielillä matkaan. No ongelmat alkoivat melkein heti perille päästyäni. Äiti tuli vanhimman tyttärensä kanssa hakemaan minua lentokentältä yli tunnin myöhässä. Sanoivat, että tiellä oli sattunut onnettomuus, mutta myöhemmin selvisi, että he eivät vain osanneet arvioida matkaa oikein. No automatka perheen kotiin sujui vielä rattoisasti. Olimme olleet perheen kotona ehkä noin 10 minuuttia kun perheen poika tiputti vahingossa kirjahyllystä yhden hyllyn alas. Perheen äiti alkoi huutamaan pää aivan punaisena. Olin kauhuissani enkä tiennyt miten olisi pitänyt olla. No siinä ei sen jälkeen paljoa puhttu,vaan minut ohjattiin omaan huoneeseeni nukkumaan. Aamulla aloin ikkunasta ulos katsottuani miettimään, että talo näyttää oudolta. Kävelin ulos ja huomasin, että tämä ei ollut se talo, josta minulle oltiin kuva lähetetty. Myöhemmin samana päivä huomasin,että olin saanut kuvan naapuritalosta. Heidän oma kotinsa oli melko järkyttävässä kunnossa sekä sisältä että ulkoa! Ikäviä yllätyksiä alkoi tulla lisää. Minulle oli jätetty kertomatta, että perheen 6-vuotias poika kärsii kehityshäiriöstä ja on fyysiseltä sekä henkiseltä kehitykseltään 4-vuotiaan tasolla. Lisäksi pojalla on ADHD. Minun oli myös annettu uskoa, että tilalla on kaksi hevosta, joilla voisin ratsastaa. Todellisuudessa tilalta löytyi yksi shetlanninponi, eli vain pienten lasten ratsuksi käypä poni. Kotia ei minulle esitelty, vaikka huoneita siellä oli todella monta. Myös moni muu asia jäi kertomatta ja näyttämättä. Itse tutkiskelin sitten esimerkiksi mistä löydän pyyheen suihkua varten. Perhe ei myöskään kertonut minulle, mitä odottivat tai halusivat minun tekevän. He olettivat minun tietävän kaiken jo tehdyn aupair -sopimuksen perusteella. En uskaltanut puhua ajatuksistani kenellekään. Pian tutustuin paremmin perheen vanhimpaan tyttäreen, joka oli minun ikäiseni eikä asunut enää kotona. Meillä oli todella hauskaa yhdessä ja ajattelin kaikesta huolimatta, että jään kesäksi. Asiat kuitenkin pahenivat. Perheen äiti oli juuri aloittanut uudessä työssään, joka oli hänelle todella vaikeaa. Kävi myös ilmi, että hänellä ei ole kesälomaa koko kesänä. Tämä tarkoitti käytännössä sitä, että emme tulisi matkustamaan minnekään päin Saksaa koko kesänä, kuten hän oli luvannut. Hän oli lisäksi aina huonolla tuulella ja huusi lapsilleen melkein joka päivä. Minun piti joka päivä miettiä,että uskallanko puhua hänelle vai onko parempi olla hiljaa. Myönnän,että hieman pelkäsin perheen äidin mielialavaihteluita ja yhtäkkisiä raivonpuuskia. Yhtenä sunnuntaina perheen äiti alkoi sitten huutamaan minullekin siitä,kun en ollut imuroinut perjantaina enkä muutenkaan tarpeeksi usein. Aina kun perheen äiti pyysi, niin imuroin ilman mitään ongelmia, mutta minun olisi kuulma pitänyt imuroida kaksi kertaa viikossa. Tällaisesta ei ollut koskaan ollut mitään puhetta. Hän oli myös kiukkuinen siitä,että katselin liikaa televisiota lasten kanssa, enkä ollut vienyt lapsia ratsastamaan heidän ponillaan. Minulle ei koskaan oltu kerrottu,että lapset eivät olisi saaneet katsella televisiota. Iltapäivällä kun lapset olivat kotona kysyin aina mitä he halusivat tehdä: pelata,leikkiä,lähteä ulos, pöräilemään,piirtää yms. He vastasivat usein, että haluavat katsella televioita. En ymmärtänyt,että siinä oli jotain pahaa. Shetlanninponi,jonka perhe omisti, oli todella äkäinen ja vihainen. Kerran se jopa puri poikaa ilman mitään syytä. Silloin päätin,että en uskalla olla lasten kanssa ponin kanssa tekemisissä. Perheen äiti nuhteli minua myös siitä,että en ollut yksin matkustanut Saksassa ja tutstunut maahan. "Sinulla menee koko kesä hukkaan täällä, etkä hyödy mitään matkastasi!",hän motkotti. Pahoittelin asiaa ja yritin selittää,että yksin vieraassa maassa matkustaminen ei tuntunut mukavalta ajatukselta. No tämän sunnuntain jälkeen päätin sitten,että lähden takaisin kotiin. Ja tein kyllä oikean ratkaisun! Nyt on hyvä olla taas kotona, mutta kyllä tämä oli ensimmäinen ja viimeinen aupairkokemus minulle. Ainut asia, joka harmittaa,on että tulin perheen lasten kanssa hyvin toimeen ja heille minun lähtöni oli surullista. Ehdin myös saada uusia kavereita. No onneksi posti ja internet ovat olemassa :)!

      • au paireille

        "Minulle ei koskaan oltu kerrottu,että lapset eivät olisi saaneet katsella televisiota. Iltapäivällä kun lapset olivat kotona kysyin aina mitä he halusivat tehdä: pelata,leikkiä,lähteä ulos, pöräilemään,piirtää yms. He vastasivat usein, että haluavat katsella televioita. En ymmärtänyt,että siinä oli jotain pahaa."

        Lapset myos mielellaan syovat vain karkkia ja rikkovat tavaroita.

        Ehka au pairiksi menemisessa pitaisi olla joku alaikaraja?


      • Olkaakunnolla
        au paireille kirjoitti:

        "Minulle ei koskaan oltu kerrottu,että lapset eivät olisi saaneet katsella televisiota. Iltapäivällä kun lapset olivat kotona kysyin aina mitä he halusivat tehdä: pelata,leikkiä,lähteä ulos, pöräilemään,piirtää yms. He vastasivat usein, että haluavat katsella televioita. En ymmärtänyt,että siinä oli jotain pahaa."

        Lapset myos mielellaan syovat vain karkkia ja rikkovat tavaroita.

        Ehka au pairiksi menemisessa pitaisi olla joku alaikaraja?

        Älkää kirjoittako noin pahasti tänne palstoille. On tarkoitus kannustaa nuoria lähtemään, eikä alkaa motkottaa ikärajoista. Ihmiset kypsyvät eri vaiheessa, joten kehitystasoa ei saa yleistää. Au paireleilla on ikäraja usein 18 vuotta.

        Monet nuoret eivät tiedä kasvatuksesta mitään, joten hostäiti voisivat auttaa ja kertoa perheen säännöt. Joissakin perheissä television katsominen on vanhemmille okei ja joissakin perheissä ei ole edes televisioita.

        Sääli kun sinulle osui näin paha perhe, toivottavasti minun tuleva perhe on mukavampi.

        Itse olen 19 vuotta ja lastenhoitaja ammatiltani.


      • eleonor..

        Olin viime kesän töissä Lontoossa. Olen työskennellyt paljon lasten kanssa, tarhassa 8 kk, hoitanut vanhempien siskojen lapsia ja tehnyt lastenvahtimistöitä yli nejä vuotta. Kaikkialla minuun oltiin jopa oltu tyytyväisiä :) Viime kesänä olin siis 19-vuotias ja ensi kertaa au pairina.

        1. Perheen lapsilta puuttuivat säännöt. Olin tästä kysynyt ennen lähtöäni ja äiti oli vakuutellut minulle että heillä on kotona kuri. Joopa joo... Äiti (isä oli töissä pitkää päivää) hurahti aina erilaisiin kasvatusmetodeihin, jotka vaihtuivat kuin sukka kun eivät heti päivässä tehonneet. Yksi metodi koko kesän ajan oli sitoa nuorempi, 4-vuotias poika, vöillä kiinni lastenvaunuun, ''jäähylle''. Arvannette ettei tästä ollut hyötyä. Lapset sylkivät, löivät, raapivat, purivat, haukkuivat ja nimittelivät vanhempiaan. Minullekin he yrittivät tätä tehdä, mutta ihme ja kumma, kieltoni tehosivat.

        2. Minun sääntöni ja rajani. Ensimmäisenä iltana äiti sanoi suoraan, että he ottivat minut kotiinsa, jotta saisivat viettää miehensä kanssa kahden kesken aikaa. Hän sanoi myös toivovansa, että ymmärrän olla tulematta häiritsemään heitä illalla, kun he ovat kaden. Tämä tarkoitti käytännössä sitä, etten saanut kuin kerran varsinaista iltaruokaa. Ruokaa lapsille minun ei tarvinnut itse valmistaa, mutta ongelma oli se, että perheen äiti valmisti vain kaksi annosta (kaksi lasta). Jos esim. makarooneja jäi yli, sain syödä ne. Kun kysyin asiasta, sain kuulla, että valmistamani ruuat ovat lapsille, eivät sinulle. Sain kuulemma sitten ottaa jääkaapista mitä halusin - äiti kuitenkin teki aina tarkan luettelon mitkä olivat lapsille (jogurtit, mehut, suurin osa hedelmistä jne.) ja mistä vanhemmat tekisivät iltaruokansa. Muistan, että joinakin päivinä söin leipää, jonka päällä oli pinaatinlehtiä (heillä ei ollut höylättävää juustoa tai leikkeleitä yms.) ja lasin maitoa. Laihduin kesällä lähes 15 kg, sillä keskusteluista huolimatta tilanne pysyi samana, minä olin kuulemma vain ahne. Onko ahnetta pyytää kahta lämmintä ateriaa päivässä aamupalaa yhtä kevyttä välipalaa päivällä? Perhe ei ollut köyhä, todellakaan, miehellä oli erittäin suuri ja varakas yhtiö omistuksessaan.

        3. Perheen isä. Ensimmäiset kaksi viikkoa perheen isä kuljeskeli alasti aina kun olimme kaksi kodissa, esim. aamulla kun äiti vei lapset kouluun ja tarhaan ja lähti itse kaupungille. Isällä oli tapana kulkea aina ihan läheltä, hipaista esim. hiuksia, kättä jne. Kaikki ''huipentui'' kuitenkin siihen, kun olin silittämässä erittäin kapeassa kodinhoitohuoneessa ja isän oli pakko päästä juuri silloin minun takaani hakemaan yhtä paitaansa (minä en kuulemma voinut ojentaa sitä hänelle). Tila oli siis todella kapea, varsinkin kun lauta oli siinä, eli kaksi ihmistä mahtuisi vain puristumalla ohitse. Jotenkin hätäännyin kun huomasin että isällä seisoi (!!) ja mitään ajattelematta käännähdin silitysrauta kädessäni ja painalsin nopeasti isän lanteeseen sillä. Olin todella vihainen ja sanoin että jos isä jatkaisi tällaista, painaisin silitysraudan hänen --- ja kertoisin perheen äidille (vaikka ei hän tietenkään olisi minua uskonut). Isä lopetti nämä tällaiset. Tiedän että moni älähtää tästä, mutta minun ei mielestäni tarvitse sietää yhdenkään miehen yritystä työntää stondistaan persettäni vasten.

        Ja monta, monta, monta muuta mukavaa juttua riittäisi aina siitä kuinka perheen äiti heitti aukinaisen keksipaketin lattialle ja astui sen päälle, koska en ollut hänen mielestään siivonnut tarpeeksi hyvin lattiaa aamupalan jälkeen (lakaissut pikkurikkakihvelillä ja pyyhkinyt kahdella rätillä...) aina siihen kuinka 6-vuotias poika kertoi minulle lällätellen, että äiti oli sanonut että minut lukitaan takakuistille yöksi jos en osaa käyttäytyä. Pahinta oli se, etten koskaan ollut tarpeeksi hyvä. En ollut tarpeeksi energinen, siisti, nopea, tehokas, hymyileväinen ja kuulemma hengitinkin liian raskaasti (!). Voin kertoa että itkin usein tuon kesän aikana, mutta jotenkin vain olin niin hullu että uskoin, että jos olen parempi ja toimin paremmin, kaikki muuttu hyväksi. Ei se muuttunut.


      • eleonor..
        eleonor.. kirjoitti:

        Olin viime kesän töissä Lontoossa. Olen työskennellyt paljon lasten kanssa, tarhassa 8 kk, hoitanut vanhempien siskojen lapsia ja tehnyt lastenvahtimistöitä yli nejä vuotta. Kaikkialla minuun oltiin jopa oltu tyytyväisiä :) Viime kesänä olin siis 19-vuotias ja ensi kertaa au pairina.

        1. Perheen lapsilta puuttuivat säännöt. Olin tästä kysynyt ennen lähtöäni ja äiti oli vakuutellut minulle että heillä on kotona kuri. Joopa joo... Äiti (isä oli töissä pitkää päivää) hurahti aina erilaisiin kasvatusmetodeihin, jotka vaihtuivat kuin sukka kun eivät heti päivässä tehonneet. Yksi metodi koko kesän ajan oli sitoa nuorempi, 4-vuotias poika, vöillä kiinni lastenvaunuun, ''jäähylle''. Arvannette ettei tästä ollut hyötyä. Lapset sylkivät, löivät, raapivat, purivat, haukkuivat ja nimittelivät vanhempiaan. Minullekin he yrittivät tätä tehdä, mutta ihme ja kumma, kieltoni tehosivat.

        2. Minun sääntöni ja rajani. Ensimmäisenä iltana äiti sanoi suoraan, että he ottivat minut kotiinsa, jotta saisivat viettää miehensä kanssa kahden kesken aikaa. Hän sanoi myös toivovansa, että ymmärrän olla tulematta häiritsemään heitä illalla, kun he ovat kaden. Tämä tarkoitti käytännössä sitä, etten saanut kuin kerran varsinaista iltaruokaa. Ruokaa lapsille minun ei tarvinnut itse valmistaa, mutta ongelma oli se, että perheen äiti valmisti vain kaksi annosta (kaksi lasta). Jos esim. makarooneja jäi yli, sain syödä ne. Kun kysyin asiasta, sain kuulla, että valmistamani ruuat ovat lapsille, eivät sinulle. Sain kuulemma sitten ottaa jääkaapista mitä halusin - äiti kuitenkin teki aina tarkan luettelon mitkä olivat lapsille (jogurtit, mehut, suurin osa hedelmistä jne.) ja mistä vanhemmat tekisivät iltaruokansa. Muistan, että joinakin päivinä söin leipää, jonka päällä oli pinaatinlehtiä (heillä ei ollut höylättävää juustoa tai leikkeleitä yms.) ja lasin maitoa. Laihduin kesällä lähes 15 kg, sillä keskusteluista huolimatta tilanne pysyi samana, minä olin kuulemma vain ahne. Onko ahnetta pyytää kahta lämmintä ateriaa päivässä aamupalaa yhtä kevyttä välipalaa päivällä? Perhe ei ollut köyhä, todellakaan, miehellä oli erittäin suuri ja varakas yhtiö omistuksessaan.

        3. Perheen isä. Ensimmäiset kaksi viikkoa perheen isä kuljeskeli alasti aina kun olimme kaksi kodissa, esim. aamulla kun äiti vei lapset kouluun ja tarhaan ja lähti itse kaupungille. Isällä oli tapana kulkea aina ihan läheltä, hipaista esim. hiuksia, kättä jne. Kaikki ''huipentui'' kuitenkin siihen, kun olin silittämässä erittäin kapeassa kodinhoitohuoneessa ja isän oli pakko päästä juuri silloin minun takaani hakemaan yhtä paitaansa (minä en kuulemma voinut ojentaa sitä hänelle). Tila oli siis todella kapea, varsinkin kun lauta oli siinä, eli kaksi ihmistä mahtuisi vain puristumalla ohitse. Jotenkin hätäännyin kun huomasin että isällä seisoi (!!) ja mitään ajattelematta käännähdin silitysrauta kädessäni ja painalsin nopeasti isän lanteeseen sillä. Olin todella vihainen ja sanoin että jos isä jatkaisi tällaista, painaisin silitysraudan hänen --- ja kertoisin perheen äidille (vaikka ei hän tietenkään olisi minua uskonut). Isä lopetti nämä tällaiset. Tiedän että moni älähtää tästä, mutta minun ei mielestäni tarvitse sietää yhdenkään miehen yritystä työntää stondistaan persettäni vasten.

        Ja monta, monta, monta muuta mukavaa juttua riittäisi aina siitä kuinka perheen äiti heitti aukinaisen keksipaketin lattialle ja astui sen päälle, koska en ollut hänen mielestään siivonnut tarpeeksi hyvin lattiaa aamupalan jälkeen (lakaissut pikkurikkakihvelillä ja pyyhkinyt kahdella rätillä...) aina siihen kuinka 6-vuotias poika kertoi minulle lällätellen, että äiti oli sanonut että minut lukitaan takakuistille yöksi jos en osaa käyttäytyä. Pahinta oli se, etten koskaan ollut tarpeeksi hyvä. En ollut tarpeeksi energinen, siisti, nopea, tehokas, hymyileväinen ja kuulemma hengitinkin liian raskaasti (!). Voin kertoa että itkin usein tuon kesän aikana, mutta jotenkin vain olin niin hullu että uskoin, että jos olen parempi ja toimin paremmin, kaikki muuttu hyväksi. Ei se muuttunut.

        jälkeen (lakaissut pikkurikkakihvelillä ja pyyhkinyt kahdella rätillä...) ---

        Siis että OLIN lakaissut pikkurikkakihvelillä...


      • mesenapero19v
        eleonor.. kirjoitti:

        Olin viime kesän töissä Lontoossa. Olen työskennellyt paljon lasten kanssa, tarhassa 8 kk, hoitanut vanhempien siskojen lapsia ja tehnyt lastenvahtimistöitä yli nejä vuotta. Kaikkialla minuun oltiin jopa oltu tyytyväisiä :) Viime kesänä olin siis 19-vuotias ja ensi kertaa au pairina.

        1. Perheen lapsilta puuttuivat säännöt. Olin tästä kysynyt ennen lähtöäni ja äiti oli vakuutellut minulle että heillä on kotona kuri. Joopa joo... Äiti (isä oli töissä pitkää päivää) hurahti aina erilaisiin kasvatusmetodeihin, jotka vaihtuivat kuin sukka kun eivät heti päivässä tehonneet. Yksi metodi koko kesän ajan oli sitoa nuorempi, 4-vuotias poika, vöillä kiinni lastenvaunuun, ''jäähylle''. Arvannette ettei tästä ollut hyötyä. Lapset sylkivät, löivät, raapivat, purivat, haukkuivat ja nimittelivät vanhempiaan. Minullekin he yrittivät tätä tehdä, mutta ihme ja kumma, kieltoni tehosivat.

        2. Minun sääntöni ja rajani. Ensimmäisenä iltana äiti sanoi suoraan, että he ottivat minut kotiinsa, jotta saisivat viettää miehensä kanssa kahden kesken aikaa. Hän sanoi myös toivovansa, että ymmärrän olla tulematta häiritsemään heitä illalla, kun he ovat kaden. Tämä tarkoitti käytännössä sitä, etten saanut kuin kerran varsinaista iltaruokaa. Ruokaa lapsille minun ei tarvinnut itse valmistaa, mutta ongelma oli se, että perheen äiti valmisti vain kaksi annosta (kaksi lasta). Jos esim. makarooneja jäi yli, sain syödä ne. Kun kysyin asiasta, sain kuulla, että valmistamani ruuat ovat lapsille, eivät sinulle. Sain kuulemma sitten ottaa jääkaapista mitä halusin - äiti kuitenkin teki aina tarkan luettelon mitkä olivat lapsille (jogurtit, mehut, suurin osa hedelmistä jne.) ja mistä vanhemmat tekisivät iltaruokansa. Muistan, että joinakin päivinä söin leipää, jonka päällä oli pinaatinlehtiä (heillä ei ollut höylättävää juustoa tai leikkeleitä yms.) ja lasin maitoa. Laihduin kesällä lähes 15 kg, sillä keskusteluista huolimatta tilanne pysyi samana, minä olin kuulemma vain ahne. Onko ahnetta pyytää kahta lämmintä ateriaa päivässä aamupalaa yhtä kevyttä välipalaa päivällä? Perhe ei ollut köyhä, todellakaan, miehellä oli erittäin suuri ja varakas yhtiö omistuksessaan.

        3. Perheen isä. Ensimmäiset kaksi viikkoa perheen isä kuljeskeli alasti aina kun olimme kaksi kodissa, esim. aamulla kun äiti vei lapset kouluun ja tarhaan ja lähti itse kaupungille. Isällä oli tapana kulkea aina ihan läheltä, hipaista esim. hiuksia, kättä jne. Kaikki ''huipentui'' kuitenkin siihen, kun olin silittämässä erittäin kapeassa kodinhoitohuoneessa ja isän oli pakko päästä juuri silloin minun takaani hakemaan yhtä paitaansa (minä en kuulemma voinut ojentaa sitä hänelle). Tila oli siis todella kapea, varsinkin kun lauta oli siinä, eli kaksi ihmistä mahtuisi vain puristumalla ohitse. Jotenkin hätäännyin kun huomasin että isällä seisoi (!!) ja mitään ajattelematta käännähdin silitysrauta kädessäni ja painalsin nopeasti isän lanteeseen sillä. Olin todella vihainen ja sanoin että jos isä jatkaisi tällaista, painaisin silitysraudan hänen --- ja kertoisin perheen äidille (vaikka ei hän tietenkään olisi minua uskonut). Isä lopetti nämä tällaiset. Tiedän että moni älähtää tästä, mutta minun ei mielestäni tarvitse sietää yhdenkään miehen yritystä työntää stondistaan persettäni vasten.

        Ja monta, monta, monta muuta mukavaa juttua riittäisi aina siitä kuinka perheen äiti heitti aukinaisen keksipaketin lattialle ja astui sen päälle, koska en ollut hänen mielestään siivonnut tarpeeksi hyvin lattiaa aamupalan jälkeen (lakaissut pikkurikkakihvelillä ja pyyhkinyt kahdella rätillä...) aina siihen kuinka 6-vuotias poika kertoi minulle lällätellen, että äiti oli sanonut että minut lukitaan takakuistille yöksi jos en osaa käyttäytyä. Pahinta oli se, etten koskaan ollut tarpeeksi hyvä. En ollut tarpeeksi energinen, siisti, nopea, tehokas, hymyileväinen ja kuulemma hengitinkin liian raskaasti (!). Voin kertoa että itkin usein tuon kesän aikana, mutta jotenkin vain olin niin hullu että uskoin, että jos olen parempi ja toimin paremmin, kaikki muuttu hyväksi. Ei se muuttunut.

        Huhhuh kuulostaa melko sekopäiseltä touhulta! Kamalaa, että sulla oli huono tuuri perheen suhteen!


    • Suihinvaan

      Tiedän ketjun olevan monta vuotta vanha mut itse olisin ottanut suihin siis siltä perheen isältä joka kulki alasti😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe