Ulkomailla tehty työ

vuor.vapaa

Lasketaanko yk:n rauhanturvatyö mukaan työhistoriaan?

Ulkomailla tehty työtä ei yleensä kai kelpaa, mutta tästä työstähän on maksettu eläkemaksut suomeen, työnantaja on puolustusvoimat/suomen valtio, eikö sen pitäisi kerryttää työeläkettä ja - historiaa. (?)

8

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyväksytä

      ...päätoiminen työskentely, jota ei huomioida työssäoloehtoon: työskentely YK:ssa tai sen erityisjärjestöissä taikka muussa kansainvälisessä järjestössä, jonka toimintaan Suomi osallistuu....

      Eli YK:n rauhanturvatehtäviä ei hyväksytä työssäoloehtoon, mutta tuo voi olle peruste sille, että 28 tai 24 kuukauden tarkastelujaksoa voidaan pidentää.

      • vuor.vapaa

        Entä tämä samaisella tyj.fi sivulla ollut lainaus, joka oli ennen tuota sinun lainaamaasi pätkää:


        TYÖSKENTELY KANSAINVÄLISTEN JÄRJESTÖJEN PALVELUKSESSA

        Kansainvälisten järjestöjen palveluksessa tehtyä työtä ei hyväksytä työssäoloehtoon lukuun ottamatta työtä YK:n rauhanturvaajana.


        Lukuunottamatta työtä YK:n rauhanturvaajana -kohta, eli YK:n rauhanturvapalvelus olisi työssäoloehdon täyttävää työtä, mutta päteekö se sitten vuor.vapaan kysessä ollessa, onkin eri juttu., sen takia alunperin kirjoitinkin tänne.

        Mikseivät palvelunumerot voi palvella viikonloppuna?


    • valtiokonttorista
      • Sen tarkistaa, mutta

        Niin, voihan sen tarkistaa, mutta kun tuo työssäoloehto on lakiin kirjattu, ei se asiaa miksikään muuta. Eli asia on juuri niin, kuin tuo ensimmäinen vastaaja sanoi.


      • vuor.vapaa

        Kiitos vastauksista. Tarkistaisinkin nyt, mutta kun on lauantai ja eivät palvele viikonloppuna.


      • ----------------------
        vuor.vapaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Tarkistaisinkin nyt, mutta kun on lauantai ja eivät palvele viikonloppuna.

        Kyllä e rauhanturvaajana työskentely hyväksytään. Työnantaja siinä on ollut suomalainen (puolustusvoimat) ja eläkemaksut ovat tulleet Suomeen. Kyse ei siis ole mistään YK:n alaisesta tms. kv.järjestöstä. Jos olisit ollut varsinaisesti YK:n palveluksessa, niin asia toinen.


    • Niin tuliko siihen selvyyttä että hyväksytäänkö vai ei. Olis samanlainen tilanne itellä?

      • oik.trad

        työhistoriaotteen, josta asia selviää, saat yksityisellä työskennellessäsi etk.fi, valtiolla, kunnassa jne työskennellessäsi keva.fi. te-toimistojenkin pitäisi tietää...
        soveltamisohjeet mm. tem.fi, työ, työlainsäädäntö-osuudessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe