vaaleasta tummaksi kotikeinoin?

pöllö

Eli yksinkertainen kysymys: onko vaaraa että menee pieleen, jos laitan kirkkaan vaaleaksi värjättyjen hiusten päälle vaalean ruskean (purkissa lukee tumman vaalea, kuva näyttää mielestäni vaalean ruskealta) kestovärin? Onko olemassa vaara että lopputulos on esim. oranssi? Ajattelin värjätä alahiukset ruskeiksi ja pysyä muuten vaaleana. Onko joku muuten laittanut kevytväriä vaalennettuihin hiuksiin? Onnistuuko sillä??

15

8510

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka

En suosittele, itse oon kokeillut samaa juttua pariinkin otteeseen, ensimmäisellä kerralla tuli vihertävät, toisella ihan nätit, kunnes pesin ensimmäisen kerran niin oli hiukset harmahtavat...

• miiza

purkin kyljessä mikä numero? Jos on esim pelkkä 7 se on luonnollinen ruskea, eli ei sisällä mitään sävyä tai vivahdetta. Jos siinä ei vivahteita ole, se sisältää luonnollisen hiuksen mukaisesti vihreää. Tämä vihreä tulee helposti näkyviin vaaleiden hiuksien päälle laitettuna. Mielummin hiukan punavvahteinen väri niin ei vihreä pääse yllättämään. Voi myös olla, että väri muuttuu pesun parin jälkeen todella mattaiseksi.
      Mikäli vaalennettu hiuksesi on kovin huonossa kunnossa, voi olla että siinä pysyy sävyte paremmin. Älä kuitenkaan sokeasti usko mitä purkkien kyljissä lukee. Muista nyrkki sääntö: jos väriä täytyy sekoittaa pullosta A pulloon B, on se aina kestoväri, luki siinä sitten sävyte shampoo tai mikä tahansa. vain ja ainoastaan tuotteet joita ei tarvitse sötkytellä (lisätä hapete) on kevytväri, joka poistuu (yleensä) pesuissa jättämättä juurikasvua :)

• pöllö

näiden vastausten perusteella en taida uskaltaa kyllä värjätä! Se ruskea väri, jonka ostin on numero 7, L'orealin excellence creme. Takana lukee kumminkin, että kirkkaanvaaleisiin hiuksiin voi laittaa. Mutta tarkoittaa siis ilmeisesti että mikäli on luonnostaan kirkkaanvaaleat? Itselläni on aika vaaleat hiukset luonnostaan ja alaosan hiuksia en ole värjännyt muutamiin kuukausiin eli se tummempi tyvikasvu on noin 6cm pitkä...onkohan sillä mitään vaikutusta asiaan. Hiukseni ovat muuten ihan hyvässä kunnossa, koska latvoihin en koskaan laita väriä, vain tyveen. Värjätessä haluaisin nimenomaan ettei värissä olisi punaisuutta jota inhoan...ainoa toivo taitaa olla kampaajan luo marssiminen...:-(

• Riina
        pöllö kirjoitti:

näiden vastausten perusteella en taida uskaltaa kyllä värjätä! Se ruskea väri, jonka ostin on numero 7, L'orealin excellence creme. Takana lukee kumminkin, että kirkkaanvaaleisiin hiuksiin voi laittaa. Mutta tarkoittaa siis ilmeisesti että mikäli on luonnostaan kirkkaanvaaleat? Itselläni on aika vaaleat hiukset luonnostaan ja alaosan hiuksia en ole värjännyt muutamiin kuukausiin eli se tummempi tyvikasvu on noin 6cm pitkä...onkohan sillä mitään vaikutusta asiaan. Hiukseni ovat muuten ihan hyvässä kunnossa, koska latvoihin en koskaan laita väriä, vain tyveen. Värjätessä haluaisin nimenomaan ettei värissä olisi punaisuutta jota inhoan...ainoa toivo taitaa olla kampaajan luo marssiminen...:-(

Kampaaja osaa parhaiten, hän todennäköisesti tekee hiuksillesi (esi?)pigmentoinnin, että väri pysyy paremmin... eli värjää pelkällä värillä ilman hapetteita jne. Näin ainakin mulla on aina tehty (kun on noita värinpoistoja ollut alla muinoin) ja hyvin on pysynyt. :)

• todennäköisesti

Ellei sävyssä ole yhtään punaista niin hiuksistasi tulee harmaanvihreät. Vaalennettu hius ottaa muuten todella huonosti väriä itseensä eli vaikka kuinka värjäisit turbokestovärillä niin tuskin pysyy kovinkaan kauaa hyvänä.

Värjää ihan ensimmäiseksi kevytsävytteellä (vain yksi pullo, ei sekotteluja, esim. live toner tai viva mousse tms, putelin kyljessä lukee että kestää vain pari viikkoa), se pysyy vaalennetussa hiuksessa kaiken järjen vastaisesti kestoväriä paremmin. Ja valitse hiukan punertava sävy ettei tule sitä vihreätä.

• Pie

Mulla taas jämähti sävyte (1 pullo live-punaista väriä) päähän oikein kunnolla, vaikka oli alla vaalennetut hiukset joissa taas oli alla pari värinpoistoa... hiukset oli huonossa kunnossa ja imaisi väriä oikein kunnolla (mutta se oli tarkoituskin). Paremmin sävytteet on pysyneet tukassani kuin kestovärit.

• tytsy

Itse värjäsin (tosi)pitkät ihan blondit hiukseni keskiruskeiksi kaupan väreillä ja hyvät tuli! Kampaajalla varoittelivat, että vihreäksi menee, eivätkä suostuneet värjäämään. Otin riskin ja kannatti. Tässä oma kokemukseni.

• osablondi

Viimeksi kun kampaaja yritti laittaa minulle kullanruskeita raitoja niin niistä tuli vihreitä, omat värjäykset ei ole koskaa tulleet vihreiksi. Tuntuu että kampaaja tekee jotenkin kauhean monimutkaisesti sen jutun, kerrankin laitettiin joku esipigmentointi ja silloin väri ei tarttunut senkään vertaa.

• ippuliina

Mitä väriä käytit??

• osablondi

Olen kokeillut monta kertaa niskahiuksiin, se on vaaratonta koska ei ole niin hirveää jos lopputulos ei ole hyvä koska se ei näy sieltä paljonkaan. Minulla on vaalennetut (itse) hiukset ja laitoin Lorealin excellence muistaakseni nro 7, keskivaalea, näyttää myös purkin mallissa vaalean ruskealta, onnistui tosi hyvin, meinaan laittaa taas lisää, koska se vaalenee pois kyllä aika nopesti, mutta siinä mielessä hyväkin että jos ei tykkää niin ei tarvi kauaan kärsiä.Suosittelen.

• Kokeillut

Eli näin tulee homma onnistuu, kampaaja on mulle niksin neuvonut ja olen itse sen kokeillut.
        Eli mulla oli tummat hiukset blondattu ihan vaaleiksi, sitten halusin takaisin luonnolliseen väriini, niin laitoin ensin sellaisen n.5-8 pesua kestävän kevytsävytteen joka oli väriltään kirkkaan punainen. Sitten heti perään sävyteshampoo joka oli väriltään ruskea ja tulos oli ihan hyvä, hieman punertavan sävyä joukossa mutta sopivassa määriin, punaisuus hävisi ajan myötä.

• pöllö

Päätin ottaa riskin ja laitoin sen seiska-numeron värin päähäni ja tulos on juuri toivomani! Helppoa oli eikä vihreästä ole tietoakaan! Kokeilin varmuuden vuoksi aluksi pieneen osaan hiuksia väriä ja koska vihreätä ei näkynyt vaikutusajan jälkeen niin uskalsin värjätä loputkin niskahiuksista! Nyt mietityttää, että voinko jatkossa peittää mahdollisen pienen tyvikasvun pelkällä sävytteellä, koska en haluaisi laittaa enää kestoväriä vaan sävytellä vaan ja saada kiiltoa hiuksiin...

• dypsis

kertokaahan kun omat hiukseni ovat nyt vaaleat niin tuleeko niistä ihan punaiset jos laitan mahonginruskean värin päähän?

• nyanmiu

Mahonginruskeassahan on punaista pigmenttiä mutta se peseytyy pesussa nopeasti..

Siitä Vihreästä tukka meiningistä vielä että

Jos tosiaan siinä värissä on Tuhka sävyä..se on merkattu A.lla
      tai Luonnollinen .N ...niin se tarkoittaa että siinä on noita kylmiä sävyjä jotka aiheuttavat sen vihreyden

kaupan väreissä ne on yleensä merkattu esim 7,56 en nyt itse muista tulkata noita jälkinumeroita mutta jokaisella numerolla on oma sävynsä

Eli värissä pitää olla hitusen punapigmenttiä että se tasoittaisi tuon värin
      plus millä voi välttää sen efektin kun laittaa vaaleisiin hiuksiin kun se väri ei välillä tartu vaan näyttää että olisi haalistumien jäljiltä että sekoittaa enemmän väriä kuin hapetetta koska hapete on se vaalentava ni että se väri pääsisi tunkeutumaan hiuksen sisään...phuh...tulipataaskirjoitettua ^^

• mattavihrreenruskea

Ei , kun vihertävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe