Hei
Tuollaiset ovat suuntautumisvaihtoehdot LVI-alan perustutkinnossa. Jos vaikka myöhemmin tahtoisi lämpövoimasentajan/kylmäasentajan tutkintoja suorittaa kumpi tulisi valita. Tai jos olisi kiinnostunut kunnallisen työnantajan leivästä kummasta olisi enemmän hyötyä.
Jos opiskelet LVI-asentajan perustutkintoa tai olet valmistunut laita kommenttia jommasta kummasta suuntautumisvaihtoehdosta.
Ala kiinnostaa, mutta koska en ole tehnyt noita hommia taitoisin tietää alan työntekijöiden työnkuvasta ja työpäivästä.
Putkiasentaja vs. Ilmastointiasentaja
2
6904
Vastaukset
- Putki pate
Moro
Olin itte tossa samassa tilanteessa parisen vuotta sitten. Mietin kumman valitsen Putkihommat vai ilmastointi hommat. IV puolen valitsin. Ekat duunit raksoilla asentamassa tötteröä, Hommat oli aika raskaita mutta huomas siinä että ittellä alko lihasta syntymään mutta oli kyllä duuni päivän jälkeen poikki. 07-15 oli työ aika ja töitä kanssa tehtiin.
Sitten menin IV huolto puolelle töihin. Tässä vaiheessa alkoi tulla sähkö ja automaatio ala hyödylliseksi(itte en tienny niistä mitään, mutta opin paljon uusia asioita niistä) Hommat IV- koneiden huolto töitä, vähän pelti sepän töitä ja tietty kanava muutos töitä paljon. Tässä vaiheessa tuli myös IV- nuohoukset kuvioon. Varmaan helpointa "aivot narikkaan" duunia mitä ikinä.
Noh koska oon vielä nuori mies hain putki firmaan töihin ja sain paikan. Perus palkka HUOMATTAVASTI parempi mitä IV-puolella. Mutta ehkä työnantajat ottaa tosissaan vasta parin vuoden työkokemuksen jälkeen, kun vasta amiksesta valmistuneena. Duunit on Jätevesi saanerauksia, en viel oo ihan pro niissä mut oikea asenne on kaikki kaikessa. Pitää osata laskea ittensä oppi pojan asemaan koska haistan hyvä rahat näistä hommista=)
ALL IN ALL:
Oon huomannut että ammatillinen koulutus on oikeesti kova sana(amikses aattelin että tähän lappuun voi varmaan pyyhkii sit persettä)
LVI-asentaja: Jos osaat mitä teet töitä riittää
Ovet aukee->
Ilmastointi asennukseen
Putki asennukseen
LVI-huoltoihin
IV-nuohouksiin
Ja jos intoa riittää opiskele myös
Sähkö/automaatio asentajaks tai ota edes jotan kursseja tohon suuntaan.
Koska oon melko varma että tulee myös sulla ajankohtaseks.
Joo ja tiedän että amikses on sellanen pelle meininki että sitä luulee ettei kenestäkään tuu mitää putkarii ikinä, mut pidät vaan lipun korkeella ja YRITÄ OIKEESTI KUUNNELLA koska myöhemmin kaikesta ylimääräsestä opista tulee olemaan hyötyä.
Vautsi mikä vuodatus multa tuli, en ees tienny et osaan kirjottaa näin paljon=)
Mut itte oon ollu tos samas tilanteessa, samat kysymykset päässä, enkä tienny mistään mitään. joten olisin itte tällästä apua varmasti paljon arvostanut.
viellä pointti: Piirustusten luku kannattaa opiskellea mahd nopeasti niin hommat hahmottuu 1000 kertaa nopeemmin. Toivottavasti vähä valaisi=) - Ilmastointiasentaja
Hyvää päivää,
Minun nimeni on Oleg Nikonov , olen 47 vuotta vanhaa. Minun erikoisuus on ilmanvaihto/ ilmastointi asentaja sekä metalli eristys. Työkokemus alalla on 12 vuotta. Tarjoan kaikki asennukset sekä vaikeammat, työskentelen itsenäisesti, osaan lukea kaaviot sekä piirustukset. Kokemusta metalli eristyksessä 6 vuotta. Suoritan työt tarkasti ja tehokkaasti, korkein pätevyys. Viimeiset 5 vuotta olen työskentellyt suomessa. ARME( www.arme.fi ) yrityksessä työskentelin 4 vuotta sekä Neste tehtaalla, Porvoossa. Asentelin lämpöeristys polkuja sekä metallisten valmistusaineiden itsenäinen valmistus.
Itsestään : Vastuullinen, täsmäällinen, korkean suorituskyky työssä, sitkeä, rehellinen. Ilman huonoja tapoja. Olen naimisissa on lapsia. Kansallaisuus viro. Kielitaito: venäjä äidinkieli, suomi puhekieli, viro vähäinen. Harrastus: tietellisen kirjallisuuden lukeminen, urheilu, suomen kielen opiskelu. Ajokortti sekä ajoneuvon käyttö.
Terveisin Oleg Nikonov .
Puh . Viro 372 53 810 777 Puh , Fin 358 40 37 12 838 MAIL [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15944Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 79868
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58836Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829