Hoitajien palkat

Pohojonmaan viinaa

Muuten tiedän itsekkin muutaman hoitsun kun sattuu olemaan työkavereitten vaimoja joilla tulot ovat siellä 40000€/vuosi.
Sisko lähihoitaja ja kk ansiot liikkuu 2500€ paremmalla puolella.
Työterveydessä päivätyössä meidän hoitsut ovat verotietojen/keskustelujen mukaan 32-38000€/vuosiansioissa et aika kohtuuton liksa siintä puhelinvaihteen työstä.
Esim. hoitsuilla saa lauantailta 20% ja klo. 18>100%
ilta 15% ja yölisä 40% eli siellä saa paljon paremmat lisät.

40

4388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu myös mä

Vuorotyössä jos ovat niin ihan normaali palkka. Itse olen mielenterveyshoitaja ja teen 3-vuorotyötä ja vuositulot kutakuinkin 42000 euroa.

• Asioistatietävämies

Taidat olla mielenterveyspotilas kun tollasia tuloja väität

• tsebu

2 vuoden mth koulutus 1988-1989. Viime vuoden tulot 41000 ja risat. Normaalia ainakin meillä päin. Tietysti siihen täytyy olla juhlapyhät, yöt, illat ja päivät töissä eikä täydy pitää niin hirveästi viikonloppu vapaista.

• ..................

mutta miten jollain lähihoitajan koulutuksella voi saada noin kovaa palkkaa? Missä siskosi on töissä?

• Mielisairaanhoitaja_

Olen itse Mielisairaanhoitajana sairaalassa ja teen kolmivuorotyötä. Bruttopalkkani kuussa on lisien kanssa noin 2 600 €

T: Hoitaja

• meikäläinen tässä vain

Vaimo on HUS:lla, ollut yli 10 vuotta. Erikoissairaanhoitoja nimikkeellä.
      Peruspalkka on noin 2000e, siihen lisät päälle.
      Tekee pääsääntöisesti 2-vuoroa, joskus yötä tai päivystystä.

Viime vuoden tulot 30.000, siis noin 2.500e/kk.

Fakta.

• Jooooo

Kun sattuu olemaan omakin vaimo hus:n palveluksessa ...

Älä viiti väittää jonnin joutavaa !?

Voidaan vaikka tavata heti huomenna otat kesäkuun tilinauhan mukaan ja otetaan vaikka vetoa se vaimosi kk-palkan verran et peruspalkka ikälisin (lukee:henk.koht.vuosis.lis) on oltava minimissään 2370€ (fakta) luulisin et 2400€:n pitäisi ylittyä ja yleensä hyville maksetaan vielä harkinnanvaraista lisää tähän päälle.

Eikä tässä vielä kaikki. Oma lähäri vaimoni sai viime 6-viikon jaksoon lisiä 2-vuorotyöstä 1374€ normaalin palkan päälle.
        Näin niinku suht. uutena työntekijänä jonka palkka on sh:n palkkaa pienempi.

Rehtiä peliä näihin juttuihin ´!!
        Lomaakin vaimollani on paljon enemmän kuin itselläni.
        Eikä tarvi mennä kipeenä töihin(niinkuin monessa paikassa nykyisin on mentävä) tai aina hakemaan sairaslomalappua lääkäriltä.Esim. lasten ollessa kipeinä.

• meikäläinen tässä vain
        Jooooo kirjoitti:

Kun sattuu olemaan omakin vaimo hus:n palveluksessa ...

Älä viiti väittää jonnin joutavaa !?

Voidaan vaikka tavata heti huomenna otat kesäkuun tilinauhan mukaan ja otetaan vaikka vetoa se vaimosi kk-palkan verran et peruspalkka ikälisin (lukee:henk.koht.vuosis.lis) on oltava minimissään 2370€ (fakta) luulisin et 2400€:n pitäisi ylittyä ja yleensä hyville maksetaan vielä harkinnanvaraista lisää tähän päälle.

Eikä tässä vielä kaikki. Oma lähäri vaimoni sai viime 6-viikon jaksoon lisiä 2-vuorotyöstä 1374€ normaalin palkan päälle.
        Näin niinku suht. uutena työntekijänä jonka palkka on sh:n palkkaa pienempi.

Rehtiä peliä näihin juttuihin ´!!
        Lomaakin vaimollani on paljon enemmän kuin itselläni.
        Eikä tarvi mennä kipeenä töihin(niinkuin monessa paikassa nykyisin on mentävä) tai aina hakemaan sairaslomalappua lääkäriltä.Esim. lasten ollessa kipeinä.

Joo, hiukan alakanttiin kirjoitin,totta. Olin peruspalkasta unohtanut korotuksen.

2202,78e lukee tehtäväkohtaisen palkan kohdalla kesäkuun palkkana.
        Olet siis velkaa sen palkan, kiitos vaan.

samainen palkkanauha kertoo lisää;
        215,62e lisätyökorvaus
        107,10e 40% yötyökorvaus

2525,50e brutto.

Fakta.Piste.

• Olekkaan
        meikäläinen tässä vain kirjoitti:

Joo, hiukan alakanttiin kirjoitin,totta. Olin peruspalkasta unohtanut korotuksen.

2202,78e lukee tehtäväkohtaisen palkan kohdalla kesäkuun palkkana.
        Olet siis velkaa sen palkan, kiitos vaan.

samainen palkkanauha kertoo lisää;
        215,62e lisätyökorvaus
        107,10e 40% yötyökorvaus

2525,50e brutto.

Fakta.Piste.

Unohdit sen "ikälisän" eli 10% 10-vuodesta eli 220€ lisää jos tuo 10-v pitää paikkansa?
        Missä on iltavuorolisät ?

Eli pelkkkiä arkipäiviä ?

su ja la. korvaukset nostavat tiliä kummasti.
        Se on hyvä et saa la. korvauksia kun harvassa paikassa niitä saa ja 100% la.klo18>.

Oma yölisäni on muuten 1,92€/h vaimosi lähes 6€/h.

Muuten tuleehan hoitajille (jos tämän maan perse enää kestää) 2,4% korotus taas syyskuussa eli n.53€ lisää 10-vuoden lisä päälle 225€= melkein 2500€/kk ihan ilman lisiä!!
        Kun muut alat vaan pienentävät palkkojaan.

• Tyhmää maksaa

Kouluttamattomia ja usein laiskoja, saavat liikaa palkkaa.

• Vanha Muija

Harmittaako jos keskimääräisellä koukutuksella, keskimääräisellä vastuulla ja keskimääräisellä työajalla saa hoitajakin suomalaisen keskipalkan? Prismassa ei kutsumuksella makseta ja itse teen kyllä ihan vaan palkkatyötä elättääkseni perheeni. Peruspalkka on 2200€/kk ja ikälisät 10% eli 2420€ yhteensä. Lisiä saa kolmivuorosta tuollaiset 15-20% päälle eli 2780€ - 2900€/kk yhteensä. Tuon kun kertoo 13 saa suurinpiirtein vuosiliksan eli noin 37500€/vuosi. Mikä tässä on mielestäsi oikea liksa sairaanhooitajalle tai lähihoitajalle?

• Hyvä sinä !!
        Vanha Muija kirjoitti:

Harmittaako jos keskimääräisellä koukutuksella, keskimääräisellä vastuulla ja keskimääräisellä työajalla saa hoitajakin suomalaisen keskipalkan? Prismassa ei kutsumuksella makseta ja itse teen kyllä ihan vaan palkkatyötä elättääkseni perheeni. Peruspalkka on 2200€/kk ja ikälisät 10% eli 2420€ yhteensä. Lisiä saa kolmivuorosta tuollaiset 15-20% päälle eli 2780€ - 2900€/kk yhteensä. Tuon kun kertoo 13 saa suurinpiirtein vuosiliksan eli noin 37500€/vuosi. Mikä tässä on mielestäsi oikea liksa sairaanhooitajalle tai lähihoitajalle?

Rupeaa tulemaan totuuttakin ihan hoitajien taholta palkoista eikä vaan kirjoiteta 2000€/kk ja olen vielä yöt ja vkl. töissä.

Mutta sinunkaan kirjoituksesi ei ole totuuden mukainen vaikka on jo "kartalla".
        Lisät tekevät enemmän 3-vuorotöissä. Ihan normmalissakin kuukaudessa missä ei ole pääsiäisiä tai muita juhlapyhiä vuorolisäsi luulisin olevan luokkaa 400-600€/kk.
        Jo pelkästään 2 vkl esim. la.13-21 ja su. 12-20 tekee pelkästää 350€ lisiä lisää.
        Siihen yövuoroja vaikka vaan 4kpl/kk tekee 200€ lisää.
        Esim. juhlapyhistä aatoista tulee lisää jooko kokopäivästä 100% tai illasta alkaen vimeistään.

Muuten pitää huomioida että teille tulee vielä juhlapyhistä korvauksen lisäksi ns. ylimääräinen vapaapäivä.Tätä ei monella alalla ole.
        Jos muilla aloilla maksetaan ei tule vapaapäivää ,mut jos ei makseta ylimääräistä tulee vapaapäivä eli teillä on kaksinkertainen korvaus.

Puhumattakaan näistä hyvistä lomaeduista eli lauantaita ei lasketa lomapäivien määrä on isompi.

Summataan eli oikea vuosiansiosi tulee olemaan tänävuonna yli 40000€ ,jos et nyt ole sairaslomalla ilmeisesti laskit ne mukaan tähän "pieneen"vuorolisä määrään?
        Esim. jos olit koko pääsiäisen töissä niin pelkät pyhälisäsi ovat yli 500€ vuorolisät päälle.

Tiedän lisien laskut aika tarkkaan olen katellut tilinauhoja ja ihan laitoshuoltaja sairaalassa joka tienaa 1600€/kk saa lisiä 2-vuorotöistä 250-600€/kk lisää riippuen pyhistä.Ilman ylitöitä.

Turha olisi esim. sinun enää sanoa paperimiehille et isot palkat koska kavereita on paperilla töissä ja ylitöin(100-200h) 3-vuorossa vuosiansiot luokkaa 42-48000€ ja ovat kummiskin palkkaeliittiä vrt.muihin aloihin teollisuudessa ja sen vuorotyöläisistä.

Itsekkin teen 3-vuorotöitä eikä vuosiansioissa ole mitään mahdollista päästä 40000€/vuosi vaikka teen jokaisen ylityön mitä on tarjolla ja kaikki kaverini jotka jotuvat tekemään pelkkiä arkipäiviä töitä ovat minulle jollakin tavalla kateellisia koska pääsen tekemään sunnuntaina töitä sekä yövuoja jonka lisä muuten meillä on alle 2€/h kuten se yleensä miehisillä aloilla on.Eikä me lauantailta saada mitään korvausta.

• meikäläinen tässä
        Hyvä sinä !! kirjoitti:

Rupeaa tulemaan totuuttakin ihan hoitajien taholta palkoista eikä vaan kirjoiteta 2000€/kk ja olen vielä yöt ja vkl. töissä.

Lisät tekevät enemmän 3-vuorotöissä. Ihan normmalissakin kuukaudessa missä ei ole pääsiäisiä tai muita juhlapyhiä vuorolisäsi luulisin olevan luokkaa 400-600€/kk.
        Jo pelkästään 2 vkl esim. la.13-21 ja su. 12-20 tekee pelkästää 350€ lisiä lisää.
        Esim. juhlapyhistä aatoista tulee lisää jooko kokopäivästä 100% tai illasta alkaen vimeistään.

Muuten pitää huomioida että teille tulee vielä juhlapyhistä korvauksen lisäksi ns. ylimääräinen vapaapäivä.Tätä ei monella alalla ole.
        Jos muilla aloilla maksetaan ei tule vapaapäivää ,mut jos ei makseta ylimääräistä tulee vapaapäivä eli teillä on kaksinkertainen korvaus.

Puhumattakaan näistä hyvistä lomaeduista eli lauantaita ei lasketa lomapäivien määrä on isompi.

Summataan eli oikea vuosiansiosi tulee olemaan tänävuonna yli 40000€ ,jos et nyt ole sairaslomalla ilmeisesti laskit ne mukaan tähän "pieneen"vuorolisä määrään?
        Esim. jos olit koko pääsiäisen töissä niin pelkät pyhälisäsi ovat yli 500€ vuorolisät päälle.

Tiedän lisien laskut aika tarkkaan olen katellut tilinauhoja ja ihan laitoshuoltaja sairaalassa joka tienaa 1600€/kk saa lisiä 2-vuorotöistä 250-600€/kk lisää riippuen pyhistä.Ilman ylitöitä.

Turha olisi esim. sinun enää sanoa paperimiehille et isot palkat koska kavereita on paperilla töissä ja ylitöin(100-200h) 3-vuorossa vuosiansiot luokkaa 42-48000€ ja ovat kummiskin palkkaeliittiä vrt.muihin aloihin teollisuudessa ja sen vuorotyöläisistä.

Itsekkin teen 3-vuorotöitä eikä vuosiansioissa ole mitään mahdollista päästä 40000€/vuosi vaikka teen jokaisen ylityön mitä on tarjolla ja kaikki kaverini jotka jotuvat tekemään pelkkiä arkipäiviä töitä ovat minulle jollakin tavalla kateellisia koska pääsen tekemään sunnuntaina töitä sekä yövuoja jonka lisä muuten meillä on alle 2€/h kuten se yleensä miehisillä aloilla on.Eikä me lauantailta saada mitään korvausta.

En nyt jaksaisi vänkätä tästä asiasta sun kanssa mutta ihan vinkkinä,
        ei pidä olettaa asioita ja väittää niitä totuudeksi ja toiseksi, ei pidä yleistää.

Hoitajia on monelaisia, jotka tekevät erilaisia tehtäviä.

Oman vaimon viime vuoden tulot;
        34.542e lukee verotuksessa, tämän on siis brutto koko 2008 vuodelta.

Voi olla että joku joskus saa 40.000 mutta eivät kaikki.
        Meilläkin vaimo tekee pääsääntöisesti 2-vuoroa, harvemmin yötä tai
        päivistyksiä koska kotona on kaksi pientä lasta jotka haluavat nähdä
        äitiään. Lisäksi useilla ihmisillä on myös muuta elämää, harva jaksa
        tai haluaa painaa pelkää yötä ja viikonloppua.

Meillä on myös useita tuttuvia HUS:sta enkä tosiaan ole kuullut kenenkään
        niistä kertovan yli 40.000 vuosi liksoista. Tarkoitan hoitajia, lääkärit
        asia eri.

• Vanha Muija
        Hyvä sinä !! kirjoitti:

Osasto jolla työskentelen on suuri, mutta täällä on vain murto-osan miehitys öisin ja viikonloppuisin tahi pyhinä, joten niitä rahakkaampia vuoroja tulee vähänlaisesti. Nyt kun on ruvennut henkilökunnan puolisoille tippumaan lomautus-tai irtisanomispropuskoja, on rahakkaammille vuoroille yhä enemmän halukkaita tekijöitä. Rahakkaat vuorot jaetaan tarkasti ettei nyt kukaan vaan ihan työllä rikastuisi.

Lisäksi usein työvuoroteknisesti jää lista muutaman tunnin vajaaksi ja tämä vaje täytetään vuorolisistä. Usko ukko vainen, että kirjoitukseni on ihan totuuden mukainen. Ajatteleppa sitten vaikkapa terveyskeskuksien tai päiväosastojen henkilökuntaa ja heidän palkanmuodostustaan. Ei juuri lisillä leveillä ja peruspalkalla on selvittävä.

Eli terveyskeskuksen vastaanottotyössä palkka olisi tällaisella vanhalla pierulla noin 2500€/kk eli noin 32500€/v ja vasta-alkajalla 2250€/kk eli noin 29500€/v.
        Jos taas löytäisit pelkkää yövuora sisältävän työn minulle vieläpä niin, että mukana olisin välillä viikonloppuöitäkin niin palkkakin olisi erilainen; 2420€/kk lisät 47% = n.1140 €/kk tekee noin 3530€/kk eli noin 46500€/kk. Jos olisin vastaavassa työssä vasta-alkajana olisi palkkani erilainen: 2200€/kk lisät 1040€/kk yht: 3340€/kk tai 43500€/v.

• Mitä muuta
        Vanha Muija kirjoitti:

Osaat lisäksi vaihtaa vaipat potilailta ja itseltäsi. Oikea palkka olisi yksi ateria/pvä.
        Työssäsi ei tarvita mitään osaamista ja sinulla ei ole mitään vastuuta. Jokainen askel, minkä otat on toisten määräämä.

• lajisi...
        Vanha Muija kirjoitti:

Osasto jolla työskentelen on suuri, mutta täällä on vain murto-osan miehitys öisin ja viikonloppuisin tahi pyhinä, joten niitä rahakkaampia vuoroja tulee vähänlaisesti. Nyt kun on ruvennut henkilökunnan puolisoille tippumaan lomautus-tai irtisanomispropuskoja, on rahakkaammille vuoroille yhä enemmän halukkaita tekijöitä. Rahakkaat vuorot jaetaan tarkasti ettei nyt kukaan vaan ihan työllä rikastuisi.

Lisäksi usein työvuoroteknisesti jää lista muutaman tunnin vajaaksi ja tämä vaje täytetään vuorolisistä. Usko ukko vainen, että kirjoitukseni on ihan totuuden mukainen. Ajatteleppa sitten vaikkapa terveyskeskuksien tai päiväosastojen henkilökuntaa ja heidän palkanmuodostustaan. Ei juuri lisillä leveillä ja peruspalkalla on selvittävä.

Eli terveyskeskuksen vastaanottotyössä palkka olisi tällaisella vanhalla pierulla noin 2500€/kk eli noin 32500€/v ja vasta-alkajalla 2250€/kk eli noin 29500€/v.
        Jos taas löytäisit pelkkää yövuora sisältävän työn minulle vieläpä niin, että mukana olisin välillä viikonloppuöitäkin niin palkkakin olisi erilainen; 2420€/kk lisät 47% = n.1140 €/kk tekee noin 3530€/kk eli noin 46500€/kk. Jos olisin vastaavassa työssä vasta-alkajana olisi palkkani erilainen: 2200€/kk lisät 1040€/kk yht: 3340€/kk tai 43500€/v.

Olen luullut, että terveydenhoidossakin joudutaan laskemaan joskus jotain.

2420€/kk lisät 47% = n.1140 €/kk
        Lisätkö pienentävät palkkaa?

tekee noin 3530€/kk eli noin 46500€/kk.
        Mitähän tämäkin meinaa?

• Vanha Muija
        lajisi... kirjoitti:

Olen luullut, että terveydenhoidossakin joudutaan laskemaan joskus jotain.

2420€/kk lisät 47% = n.1140 €/kk
        Lisätkö pienentävät palkkaa?

tekee noin 3530€/kk eli noin 46500€/kk.
        Mitähän tämäkin meinaa?

No huonostihan tuo oli tuohon laitettu ja olihan siinä 30€:n laskuvirhekin.

peruspalkka: 2420€/kk
        lisät 47%: 1137,40€/kk, eli noin 1140€/kk
        yhteensä: 2420€/kk 1140€/kk = 3560€/kk (ei 3530€/kk)

Olen kertonut kuukausipalkan 13, koska saahan tuota lomarahaa ja satunnainen pyhä tai ylityö sattuu kohdalle; 13 * 3560 = 46280€/v. Olen pyöristellyt, vastoin kaikkia ohjeita ja sääntöjä, 46500€:oon vuodessa ettei epäillä taas alakanttiin laitetuksi.

• Vanha Muija
        Mitä muuta kirjoitti:

Osaat lisäksi vaihtaa vaipat potilailta ja itseltäsi. Oikea palkka olisi yksi ateria/pvä.
        Työssäsi ei tarvita mitään osaamista ja sinulla ei ole mitään vastuuta. Jokainen askel, minkä otat on toisten määräämä.

Niin....... Eikö hoitaja ole vielä ehtinyt luoksesi vaihtamaan vaippaasi. Sääli. Katkera ja typerä. Paljonko sairaanhoitajan hommista oikeasti tiedät?

• hajoa jo
        Vanha Muija kirjoitti:

No huonostihan tuo oli tuohon laitettu ja olihan siinä 30€:n laskuvirhekin.

peruspalkka: 2420€/kk
        lisät 47%: 1137,40€/kk, eli noin 1140€/kk
        yhteensä: 2420€/kk 1140€/kk = 3560€/kk (ei 3530€/kk)

Olen kertonut kuukausipalkan 13, koska saahan tuota lomarahaa ja satunnainen pyhä tai ylityö sattuu kohdalle; 13 * 3560 = 46280€/v. Olen pyöristellyt, vastoin kaikkia ohjeita ja sääntöjä, 46500€:oon vuodessa ettei epäillä taas alakanttiin laitetuksi.

mitä ihmeen 47% lisiä?

Olet kyllä totaalisen pihalla oikeasta elämästä.
        Herää nyt jo. Ihan oikeesti.

Hoitajatko muka tienaavat 46te vuodessa!

Hehhhh

• Vanha Muija
        hajoa jo kirjoitti:

mitä ihmeen 47% lisiä?

Olet kyllä totaalisen pihalla oikeasta elämästä.
        Herää nyt jo. Ihan oikeesti.

Hoitajatko muka tienaavat 46te vuodessa!

Hehhhh

1: Mitä ihmeen 47% lisiä?

Esimerkki koski yötyötä vakinaisesti tekevää sairaanhoitajaa jolle sattuu yötyötä myös viikonloppuina ja pyhinä. Yötyöstä maksetaan 40%:n lisää. Sunnuntaityöstä (lauantai klo18 - sunnuntai klo 24) maksetaan 100%:n lisää. Pyhätyöstä myös 100% lisä samoin kuin joulu- ja juhannusaatosta 100% lisä. Näistä kun räknäilee niin tulin käyttäneeksi keskimääräisenä lisänä tuota 47%:a. Comprendre?

2: Hoitajatko muka tienaavat 46te vuodessa!

Aikaisemmassa kirjoituksessa yritin haarukoida kokopäiväisen työntekijän palkkojen vaihteluväliä; vastavalmistunut pääsääntöisesti päivätöissä vs. vanha kaakki yötyössä sisältäen viikonloppuja ja pyhiä. Vaihteluvälin yläpäästä löytyy reilusti yli 40 000€:n vuosiansioita. Tarkoitukseni oli sanoa että sairaanhoitajana voi tienata moisia yli 40k€ vuosiansiota, mutta että ne ovat aika kiven alla.

• meikäläinen tässä vain
        Vanha Muija kirjoitti:

1: Mitä ihmeen 47% lisiä?

Esimerkki koski yötyötä vakinaisesti tekevää sairaanhoitajaa jolle sattuu yötyötä myös viikonloppuina ja pyhinä. Yötyöstä maksetaan 40%:n lisää. Sunnuntaityöstä (lauantai klo18 - sunnuntai klo 24) maksetaan 100%:n lisää. Pyhätyöstä myös 100% lisä samoin kuin joulu- ja juhannusaatosta 100% lisä. Näistä kun räknäilee niin tulin käyttäneeksi keskimääräisenä lisänä tuota 47%:a. Comprendre?

2: Hoitajatko muka tienaavat 46te vuodessa!

Aikaisemmassa kirjoituksessa yritin haarukoida kokopäiväisen työntekijän palkkojen vaihteluväliä; vastavalmistunut pääsääntöisesti päivätöissä vs. vanha kaakki yötyössä sisältäen viikonloppuja ja pyhiä. Vaihteluvälin yläpäästä löytyy reilusti yli 40 000€:n vuosiansioita. Tarkoitukseni oli sanoa että sairaanhoitajana voi tienata moisia yli 40k€ vuosiansiota, mutta että ne ovat aika kiven alla.

Pointtihan oli se että tuollainen kärjistävä provoilu ja yleistäminen on turhaa,lapsellista sekä typerää.

Kuten itsekin toteat, on mahdollista mutta kivenalla, miksi sitten annat ymmärtää että tämä on normaalia?

Kukaan ei tee jatkuvaa yötyötä,viikonlopputyötä tai pyhää.
        Ihmisillä on elämää. Et voi laskea ja väittää jotain palkkoja totuudeksi
        kun käytännössä,oikeassa elämässä asia ei noin mene.

"vaihteluvälin yläpää..." "..voi tienata.."räknäilee" ja höpöhöpö

• Pöpilästäkö_olet?

Eihän ne mitään kouluttamattomia ole, kaverini on sairaan hoitaja ja kyllä se siihen kuule ihan pitkän koulun kävi ja on muuten aika vastuullista hommaa,kun ihmisten henki on joskus hänen vastuullaan. Et silleen.

Ja laiskoja... ei kuule oikein voi olla laiska kun joutuu väkisten koko ajan tekemään työtä 7h yhteen menoon miinus kahvipaussit ja ruokatunti. Ei siinä pysty lorvimaan.

• tiedoksi

Tuoreimman valmistuneen verotuksen mukaan kunta-alalla keskimääräinen sairaanhoitajan kokonaisansio on 2510eur/kk.

Lähihoitajalla 2163eur/kk.

Työterveyden hoitsujen palkan taas määrittää mainitsemassasi tapauksessa työnantaja, joka on ilmeisesti arvioinut sinut mitättömämmäksi rahallisesti verrattuna hoitsuihin, ja siitä katkeruus.

Turha täällä on vinkua mikäli ei koulunkäynti ole kiinnostanut, tai rahkeet eivät riitä parempipalkkaisiin töihin.
      Tekstin tyylistä päätellen tämä ei ole ihan ensimmäinen viestisi samasta aiheesta.

• .................

On paljon ihmisiä, joilla rahkeet ovat riittäneet paljon lähihoitajaa vaativampaan koulutukseen ja silti on turha haaveilla tuollaisista palkoista...

• fakta homma
        ................. kirjoitti:

On paljon ihmisiä, joilla rahkeet ovat riittäneet paljon lähihoitajaa vaativampaan koulutukseen ja silti on turha haaveilla tuollaisista palkoista...

Elämä on valintoja.Ei tuohon voi muuta sanoa.
        Jokaisen vähänkin jotain jostain ymmärtävän luulisi tajuavan, että itse valitsee tiensä pänttäämällä vuosikausia asioita joiden osaamisesta kukaan ei ole valmis maksamaan.
        On myös paljon ihmisiä joiden rahkeet ovat riittäneet tiettyyn koulutukseen, mutta työelämässä rahkeet loppuvat kesken jo heti ansialkuun kyvyttömyydestä johtuen.
        Molemmista on seurauksena taloudellinen rämpiminen loppuelämäksi mikäli muutokseen ei kyetä.

Huono, sekä myös hyvä menestys elämässä lähes jokaisella osa-alueella on suurimmaksi osaksi aina omaa syytä.

• ainoastaan
        fakta homma kirjoitti:

Elämä on valintoja.Ei tuohon voi muuta sanoa.
        Jokaisen vähänkin jotain jostain ymmärtävän luulisi tajuavan, että itse valitsee tiensä pänttäämällä vuosikausia asioita joiden osaamisesta kukaan ei ole valmis maksamaan.
        On myös paljon ihmisiä joiden rahkeet ovat riittäneet tiettyyn koulutukseen, mutta työelämässä rahkeet loppuvat kesken jo heti ansialkuun kyvyttömyydestä johtuen.
        Molemmista on seurauksena taloudellinen rämpiminen loppuelämäksi mikäli muutokseen ei kyetä.

Huono, sekä myös hyvä menestys elämässä lähes jokaisella osa-alueella on suurimmaksi osaksi aina omaa syytä.

jos on saanut kuljettavakseen helpon tien.

• suomalainen kateus
        ainoastaan kirjoitti:

jos on saanut kuljettavakseen helpon tien.

Eikö nyt voisi jo lopettaa tuon kateellisen jauhannan. Menkää itse tekemään hoitoalan työtä (joka muuten varmasti on raskasta) ja tulkaa sitten tänne vinkumaan. Itseäni ei ainakaan yhtään haittaa, että ihmiset jotka tekevät tärkeää ja hyvin raskasta työtä saavat tuon verran palkkaa. Ja on aina ihan eri asia puhua vuorotyöstä kuin tavallisesta päivätyöstä. Kuinka moni on valmis uhraamaan kaikki pyhät ja viikonloput ja suunnitelmat työnsä takia??? Joten suu suppuun vaan.

• Hoitaja sh

On monenlaista !

Oma vuosiansio 2008 oli 41802€.
        Jokainen voi laskea siintä ihan miten vaan kk-ansion.

En jaksa enää katsella näitä jauhamisia palkoista.

Pelkässä päivässä yli 30000€ menee.

Mitä muuta vielä lisät ovat tässä tulleetkin ja palkat hieman vaihtelee paikoittain 2000-2300€ henk.kohtaiset vuosilisät satunnanvaraiset lisät.

• lh
        Hoitaja sh kirjoitti:

On monenlaista !

Oma vuosiansio 2008 oli 41802€.
        Jokainen voi laskea siintä ihan miten vaan kk-ansion.

En jaksa enää katsella näitä jauhamisia palkoista.

Pelkässä päivässä yli 30000€ menee.

Mitä muuta vielä lisät ovat tässä tulleetkin ja palkat hieman vaihtelee paikoittain 2000-2300€ henk.kohtaiset vuosilisät satunnanvaraiset lisät.

Kyllä nuo sh ja lh palkatkin vaihtelevat kovasti työpaikasta ja pisteestä riippuen.

Itse keskussairaalan poliklinikalla lähihoitajana. Peruspalkka €1974/kk, siihen tulee €300-1000/kk lisiä. Ensimmäinen kokemuslisä 5% eli n. €100/kk tulee tammikuussa. Eli vuodessa siinä €34000

• taloussanomat

Selvityksen mukaan kunnissa työskentelevät sairaanhoitajat tienasivat viime vuonna 2 772 euroa kuukaudessa Vuonna 2007 vastaava summa oli 2 507 euroa

Johtava ylihoitaja 4 457
      Ylihoitaja 3 922
      Osastonhoitaja, sairaalassa 3 216
      Lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja 2 960
      Sairaanhoitaja 2 772
      Vastaava sairaanhoitaja 2 692
      Sairaankuljettaja 2 668
      Mielenterveyshoitaja 2 664
      Mielisairaanhoitaja 2 660
      Lääkintävahtimestari 2 567
      Sairaanhoitaja-terveydenhoitaja 2 535
      Perushoitaja 2 490
      Terveydenhoitaja 2 364
      Lähihoitaja 2 297
      Sairaala-apulainen 2 039

• nikka_ri

Sairaanhoitajan kokonaisansion keskiarvo vuonna 2008 oli 2755eur/kk.

Kokonaisansion mediaani oli 2657eur/kk.

Säännöllisen työajan ansion keskiarvo oli 2674eur/kk.

Säännöllisen työajan ansion mediaani oli 2593eur/kk.

Kokonaisansion 1. desiili 2246eur/kk.

Kokonaisansion 9. desiili 3372eur/kk.

Lähde on tilastokeskuksen sivut.
        Lainauksistani voi helposti päätellä missä mennään, ja miten turhaa/typerää tällä palstalla käyty keskustelu on.
        Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy tilastokeskuksen sivuilta jossa varsin selkeät tilastot sairaanhoitajien palkkarakenteesta.

• Helppiä...?
        nikka_ri kirjoitti:

Lainauksistani voi helposti päätellä missä mennään, ja miten turhaa/typerää tällä palstalla käyty keskustelu on.
        Lisää yksityiskohtaista tietoa löytyy tilastokeskuksen sivuilta jossa varsin selkeät tilastot sairaanhoitajien palkkarakenteesta.

Voisitko vielä pistää linkin mistä pääsee suoraan katsomaan palkkoja, kun ei meinaa löytää...

• nikka_ri

• hoitsu233
        nikka_ri kirjoitti:

Eivät siis todellakaan

• Ne sitten pois
        hoitsu233 kirjoitti:

Eivät siis todellakaan

Ole ilman lisiä.

Ihmetyttää muilla aloilla lisät ovat palkkaa !?

Itsekkin lisien takia tienaan edes ihan kivasti ja ylitöillä teen kaikki mitä voin/saan vain tehdä.

Ilman niitä vuosiansio olisi reilu 20000€ nyt melkein tuplat eli ne ovat palkkaa.

Ei ihme että hoitsuja sanotaan tyhmiksi ja valehtilijoiksi.

• mikäs ufo olet?
        hoitsu233 kirjoitti:

Eivät siis todellakaan

Totta helvetissä ne ovat palkkaa. Ne ovat aina olleet palkkaa, ja tulevat aina olemaan.

• vielä..
        hoitsu233 kirjoitti:

Eivät siis todellakaan

Itse olen lähihoitaja, peruspalkkani n. 1889 e/kk, siihen lisät päälle. Yhdestä arki-iltavuorosta saa ehkä n 5 e lisää, joten käytännössä ei paljon merkitystä. Viikonlopun jos kokonaan on töissä, saa n. 300 miinus verot. Kyllähän viikonlopuista rahaa saa mukavasti, mutta kuka haluaa olla kaikki viikonloput töissä? Itse ainakaan en, koko perhekin kärsii siitä. Mutta totta, palkka ei kummoinen (käteen jäävä osuus) jos ei viikonloppuja ja yövuoroja tekisi. Mutta mitäs sillä rahalla tekee, jos koko elämä on vain töissä käymistä? Mieluummin sitten kyllä nautin elämästä vähän vähemmällä rahalla.

• Se on muillakin aloilla
        vielä.. kirjoitti:

Itse olen lähihoitaja, peruspalkkani n. 1889 e/kk, siihen lisät päälle. Yhdestä arki-iltavuorosta saa ehkä n 5 e lisää, joten käytännössä ei paljon merkitystä. Viikonlopun jos kokonaan on töissä, saa n. 300 miinus verot. Kyllähän viikonlopuista rahaa saa mukavasti, mutta kuka haluaa olla kaikki viikonloput töissä? Itse ainakaan en, koko perhekin kärsii siitä. Mutta totta, palkka ei kummoinen (käteen jäävä osuus) jos ei viikonloppuja ja yövuoroja tekisi. Mutta mitäs sillä rahalla tekee, jos koko elämä on vain töissä käymistä? Mieluummin sitten kyllä nautin elämästä vähän vähemmällä rahalla.

Mikään ei teille tyhmät hoitsut kelpaa.

Kauhee raha tuo 300€.

Oma emäntä on 5 vkl 6 töissä ja sanoin senkun käy velkaa ihan trapeeksi itse en edes alle 14h työpäiviä tee ja yleensä yötä ja meillä sentää lisät surkeat vrt. hoitoalaan ei lauantailisiä yölisä alle 2€/h.

Mene sitten oikeisiin töihin missä oikeasti pitää painaa ja palkka ei muuta kuin tippuu.

Opiskele muu ala jos pitää narista.
        Että on pää täynnä hoitajien valitusta.

Meillä töissä kova kilpailu kuka vaan saa tehdä ylityöt.

• lisäten...
        Se on muillakin aloilla kirjoitti:

Mikään ei teille tyhmät hoitsut kelpaa.

Kauhee raha tuo 300€.

Oma emäntä on 5 vkl 6 töissä ja sanoin senkun käy velkaa ihan trapeeksi itse en edes alle 14h työpäiviä tee ja yleensä yötä ja meillä sentää lisät surkeat vrt. hoitoalaan ei lauantailisiä yölisä alle 2€/h.

Mene sitten oikeisiin töihin missä oikeasti pitää painaa ja palkka ei muuta kuin tippuu.

Opiskele muu ala jos pitää narista.
        Että on pää täynnä hoitajien valitusta.

Meillä töissä kova kilpailu kuka vaan saa tehdä ylityöt.

Mielestäni en valittanut että voi voi kun saan niin vähän rahaa, vaan totesin mieluummin nauttivani elämästä vähän vähemmällä.. Se ei ollut valittamista, että antakaa lisää. Enkä sanonut kuin että palkka ei kummoinen ilman lisiä, joten sekään ei valittamista ole. Jos en tällä palkalla pärjäisi, vaihtaisin alaa. Nykyään vaan kaikki kuvittelevat jokaisen kommentin olevan valitusta. Tarpeeksi tyytyväinen olen nykytilanteeseen, kunhan vain oman mielipiteeni toin julki.

• millä tavalla

Tietäisikö kukaan, onko sairaalassa työskentelevän sijaisen palkkapäivä viimeinen päivä vai puolessa välissä kuukautta? Kyseessä on sairaanhoitopiiri muualta Suomesta, ei siis Hus, mutta sairaaloissa nämä varmaan menee aikalailla samalla tavalla kaikissa. Eli milloin voin odottaa palkkapäivää, sijaisena?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe