Koiran saaminen kyljelleen lattialle?

Koiran kynnen leikkaaja

Miten saa ison uroskoiran kyljelleen lattialle kynnenleikkuuta varten? Meillä on nyt hoidossa tilapäisesti tuttavan koira ja siltä pitäisi leikata kynnet. Olen yrittänyt saada koiran kumoon lattialle tarttumalla vaihtoehtoisesti joko pelkästään etutassuista tai takatassuista mutta ei se oikein onnistu. Pitäiskö siihen keksiä joku sellainen tekniikka millä tartutaan koiraa kaikista neljästä käpälästä kiinni :)

7

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää leikata kyljellään

jos koira haluaa istua, niin miksi ei saa istua, ei sillä asennolla pitäisi väliä olla. Luultavasti et saa sitä kyljelleen, jos "väkisin" yrität, eikä koira tule varmastikkaan pysymään paikoillaan. Miksi sinun pitää leikata kynnet, eikä omistajan??

• No jos koiraa vähänkään kunnioittaa,niin tuohon tilanteeseen yleensä koirat opetetaan...
      Eli koira opetetaan käskystä kyljelleen menemään.Kyllä koiran pystyy toki tietyllä tekniikalla,vaikka minkäkokoisenkin,kippaamaan kyljelleen,mutta en minä näe tuossa tilanteessa suotta tekemään tilannetta vielä ikävämmäksi koiralle...

Ja kuten täällä sanottiin,ne kynnet voi leikata muutenkin.Istualleen tai seisaalleen.
      Jos ei homma kunnolla onnistu,niin kannattaiskohan antaa sitten ihan omistajan asian hoidella,ettei tule vahinkoja,jos koira vastaan hanaa.

• jos koira ei mene

kyljelleen vapaehtoisesti, turha yrittää houkutella ja väkisin ei KOSKAAN! Kynsiä ei kannata muutenkaan leikellä kuin jonkun tietyn henk jolla tatsi siihen ja johon koira tottunut. Jos se nyt hoidossa sinulla, niin kyllä ne kynnet voi sen verran odottaa, että pääsee takaisin omistajalleen.

• -seefferisti-

Meillä kun urosseefferiltä kynnet leikataan, koira käsketään maahan, josta se joko ite kylelleen kampeaa, kun kynsileikkurit näkee, tai sitten vähän kädellä tuuppaamalla rojahtaa kylelleen...

Oon ite havainnu, että kyljellään makaavan koiran kynnet on helppo leikata, mutta jotkut tykkää, että leikkausoperaation aikana koira istuu, tmv.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että kannattaa jättää varsinkin suhteellisen vieraalta, isolta koiralta ne kynnet leikkaamatta.

Kynsien leikkuu koiralla ei ole niin akuuttia, etteikö se voisi odottaa siihen, että koira on takas omistajansa tykö.

Koirat kun on arvaamattomia, ei niistä ikinä voi mennä takuuseen, eikä monikaan koira suopeasti katso, jos joku muu kuin oma omistaja alakaa niitä kynsiä kaivella...

• kaitue

herran jestas sentään, älä väkisin väännää koiraa kyljelleen se saa siitä
      ikuisen kammon, leikkaa isuallaan tai seisten ja osaatko varmasti leikata , koiran kynnessä on aika pitkä hermo ja jos se katkeaa , sattuu todella.

• khjhkk

Meillä sakumaanikoiden kynnet leikataan niin, että koira seisoo ja siitä nostan jalan kerrallaan. Parhaiten sujuu omasta mielestä näin.

• ei väkisin

jos ei mene käskystä maahanja siitä kyljelleen: varmasti kaikki koirat osaa istua. pyydä istumaan. tämän jälkeen hienovaraisesti etutassuista kiinni jolloin koira "liusutetaan" maahan. ja vaikka vähän masun rapsutuksia niin saattaa mennä itelleen kyljelleen.

meillä toinen koiraa menee heti kyljelleen, toinen "liusutetaan" istuma-asennosta. ja kun on keskikokoinen koira, saa sen siitä helposti kyljelleen kehottamalla. ikinä ei väkisin.

aiempi koirani inhosi kynsien leikkuuta, meillä konstina oli että toinen nostaa sen syliin (25kg) ja toinen leikkaa :) ei se kyllä helppoa ollut :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe