Uskossa oleva kaipaa raikasta ja aitoa hengellisyyttä. Jeesus Jumalan Poika antaa tätä. Adventismi on jotain aivan muuta kulttia. Eikä se väärä muutu yhtään oikeammaksi jos sen perusteet pysyy vääränä ja uskollisena väärälle profeetalle. Sama miten päin asiaa tarkastelee aina se pysyy sellaisenaan. Ilmiselvästi adventismi poikkeaa kristinuskosta!
http://www.kotiposti.net/~raamattu/kristinusko/suuntaukset/#tapaus_adventtikirkko_ts._seitsemannen_paivan
http://www.argumentti.fi/adventismi/adventismi_tutkivatuomio_ellenwhite.php?id=40
Näin sitä vain asiat näkee, kun tarkastelee adventismia ja lukee adventistien kirjoituksia. Itse te todistatte olevanne erimieltä lähes jokaisessa asiassa, jossa yleensä Jeesuksen uskovat yhdessä iloitsevat.
http://www.formeradventist.com/index.html
Adventismi on .. ..
78
412
Vastaukset
- " me " luterilaiset.
Meille on antanut luterilaisuuden jumalan.
Me tarkastelemme uskoa omilla laseilla ja juuri siksi puheemme ja näkökykymme on tämän näköinen.
Kun kristillisestä juutalaisuudesta käsin katselee luterikristillisyyttä, on tulkintamme ja uskomme erinäköistä, olemme tehneet jumalan kuvan.
Tästä hieman johdattelevasti..
Siksipä juuri meidänkin tarkastelu poikkeaa adventismisesta näystä ja löydämme mehevän maaperän josta juttua riittää vaikka kuinka. - adventistien
linkkejä, kirjoituksia!
- huomannut..
että Utulila hakee kaikki roska kirjoitukset millä hän vain voisi adventistien uskoa painaa alas, hänellä on syyttäjä henki ei Jumalan Henki käyttäydy noin, mutta kun on itsellä sydän tyhjä mitä muuta hän voi tuoda esille tyhjästä sydämmestä kun siellä ei viihdy ainakaan Jumalan Henki sillä Jumalan Henki on Rakkaus!
kristinuskon haara, omine hyvine ja huonoine puolineen.
Adventismi, puutteistaankin huolimatta on kaikista puhdasoppisin ja RAAMATTULLISIN uskon lahko suomessa.
Ei haittaa, vaikka siitä on karsittu pois valheellinen ja saatanallinen oppi, irvikuva jumalasta. Tuollainen oppi, mitä te täälläopetatte, nyrkit tanassa, tekee Kaikkivaltiaasta Taivaallisesta Isästämme hirmuvaltiaan, jonka suurin nautinto pietistien ja monien muidenkin itseään kristinuskoviksi kutsuvien mielestä on kiduttaa vajavaista luotuaan iankaikkisesta, iankaikkiseen.!!!???
Tuollainen kidutusoppi, ei voi olla muutakuin saatanasta lähtöisin. Raamatun Sana todistaa sen vääräksi jo siinä, kun Raamattu sanoo että: kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, niin MITÄÄN PAHAA ei enää ole olemassa, ei MISÄÄN. /=Jumalan kaikkeukksien kaikkeuksissakaan./
Siis, ei MISSÄÄN!
Vaan Jumalan uudeksi luomassa maassa "siellä vanhurskaus ja oikeamielisyys asustaa."
Eikä YKSIKÄÄN sano, että" minä olen vaivanalainen, vaan se kaikki on ollutta ja mennyttä.
Joten valhetta syötätte "isänne" saatanan tahdosta.
Sillä vain saatana voi uskotella Kaikkivaltiaasta Jumalasta noin halpamaisesti.
Te takerrutte muutamaan vaivaiseen raamatunlauseeseen, tulkitsette ne väärin ja sillä perustellette uskonne, joka muilta osin loukkaa Jumalan luonetta ja oikeamielisyyttä loppuun asti.
Miksi teistä on niin äärettömän vaikea uskoa Jumalan oikeamielisyyteen ja hyvyyden voittoon?
Saatana on valheen isä ja on lumonnut silmänne, niin että te ette voi nähdä sitä, että :"JUMALA ON RAKKAUS" ja että HYVYYS voittaa lopuksi, vaan te pidätte kynsin hampain kiini siitä, että Jumalan rakkaus olisi jotenkin EPÄTÄYDELLISTÄ? Mikä loukkaus ja Jumalan kunnioituksen puute!
Ja tällaista uskontoa,/en voi sanoa sitä edes uskoksi!/sinä pidät niin "raikkaana ja hengellisenä"!
Mitä ironiaa!
Minä olen tullut siihen lopputulokseen, että sinun ja kaikkien niiden jumala, joka uskoo jumalaansa ikuiseksi kiduttajaksi, on saatana itse!
Saatana alunperin valehteli ihmisille, että:"Ette te SUINKAAN KUOLE", vaikka Jumala oli sanonut, että: Sinä päivänä kun te siitä puusta syöttee, te tulette kuolemalla kuolemaan. Jumalan Sana sanoo senkin, että Jumal on oikeudenmukainen tuomari ja rankaisee jumalatontakin TEKOJENSA MUKAAN.
Synnin palkka on KUOLEMA, /näin sanoo RAAMATTU!/
Mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on IANKAIKKINEN ELÄMÄ!
Iankaikkista elämää on MAHDOTTOMUUS SAADA, muutakuin KRISTUKSEN kautta.
Usotko sen?- Bushmanni
Adventismi ei ole mikään puhdasoppinen uskonlahko, vaan täyttä amerikkalaisten äärivanhoillisten, uskonnollisten liikemiesten kusetusta, jolla ihmisiltä saadaan jymäytettyä 10 % heidän tuloistaan amerikkalaisten hihhuliukkeleiden taskuun.
Se on puhdasta bisnestä, joka viime vuonna tuotti 2.7 miljardia dollaria amerikkalaisten huijareiden taskuun.
Kaikki alkoi sairaan amerikkalaisen kotiäidin fantasioista, joilla tämä huomionkipeä ressukka sai ystäviensä huomion. Sitten 1900-luvulla homma muuttui bisnekseksi kun tajusivat, että jotkut hölmöt ovat todellakin valmiita maksamaan siitä paskasta, jota Ellen-täti kehitteli sateisten päiviensä iloksi.
Vastaavaa paskaa tarjoavat hiukan erivärisessä paketissa jehovan todistajat, mormonit ja noin 1000 muuta amerikkalaisperäistä humpuukilahkoa.
Usotko sen? - "Ellun kana"
Bushmanni kirjoitti:
Adventismi ei ole mikään puhdasoppinen uskonlahko, vaan täyttä amerikkalaisten äärivanhoillisten, uskonnollisten liikemiesten kusetusta, jolla ihmisiltä saadaan jymäytettyä 10 % heidän tuloistaan amerikkalaisten hihhuliukkeleiden taskuun.
Se on puhdasta bisnestä, joka viime vuonna tuotti 2.7 miljardia dollaria amerikkalaisten huijareiden taskuun.
Kaikki alkoi sairaan amerikkalaisen kotiäidin fantasioista, joilla tämä huomionkipeä ressukka sai ystäviensä huomion. Sitten 1900-luvulla homma muuttui bisnekseksi kun tajusivat, että jotkut hölmöt ovat todellakin valmiita maksamaan siitä paskasta, jota Ellen-täti kehitteli sateisten päiviensä iloksi.
Vastaavaa paskaa tarjoavat hiukan erivärisessä paketissa jehovan todistajat, mormonit ja noin 1000 muuta amerikkalaisperäistä humpuukilahkoa.
Usotko sen?Luuletko, ettei sinua ole jo aikapäiviä keksitty?
Miksi esiinnyt miehenä?
Miksi tuo vilpillisyys, kun on aivan luvallista kirjoittaa useammallakin nimimerkillä ja ilmankin, niin miksi vastailet jopa itsellesikin Busman`nina?
Vielä siitä Ellenistä. Miksi tuot ainoastaan hänen pahoja puoliaan esiin? Eikös se ole sellainenkin sanonta jokaisesta ihmisestä olemassa:"Ettei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin?"
Miksi olet tuollainen pessmisti, ja pahan puhuja, että näet JOKAISESSA uskovassakin (oman lahkosi ulkopuolisissa)vain kaikkea pahaa, vaikka jokaisessa ihmisessä on myöskin hyvää?
Adventtikirkon kymmenyksillä tienatut tulot menevät suurimmaksi osaksi adventtikirkon ylläpitämiseen ja pappien palkkoihin, sekä hädänalaisten auttamiseen.
Aivan samoin kuin muissakin seurakunnissa?
Olen ollut jäsen jo 28v, eikä minulta ikinä ole kukaan kysellyt, että olenko maksanut kymmenykset, vai enkö. Välillä olin vuosia maksamatta, huonon taloudellisen tulanteen takia,mutta kun aloin maksaa, niin Herra siunasi muuhunkin.
Joten on HARHAAN JOHTAMISTA sinun puhua tuossa äänen sävyssä, ihankuin se olisi joku pakkomaksu!
Kaljanako sinä ne kymmenysrahat haluat kitata, vai poltatko vielä tupakkaakin?Vanhoillis lesdattkin vetää sätkää senkun kerkiää, jopa suviseuroissakin, niin että vaatteet haisevat sen jälkeenkin kauan tupakalle. Hyi :Yäk! - Bushmanni
"Ellun kana" kirjoitti:
Luuletko, ettei sinua ole jo aikapäiviä keksitty?
Miksi esiinnyt miehenä?
Miksi tuo vilpillisyys, kun on aivan luvallista kirjoittaa useammallakin nimimerkillä ja ilmankin, niin miksi vastailet jopa itsellesikin Busman`nina?
Vielä siitä Ellenistä. Miksi tuot ainoastaan hänen pahoja puoliaan esiin? Eikös se ole sellainenkin sanonta jokaisesta ihmisestä olemassa:"Ettei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin?"
Miksi olet tuollainen pessmisti, ja pahan puhuja, että näet JOKAISESSA uskovassakin (oman lahkosi ulkopuolisissa)vain kaikkea pahaa, vaikka jokaisessa ihmisessä on myöskin hyvää?
Adventtikirkon kymmenyksillä tienatut tulot menevät suurimmaksi osaksi adventtikirkon ylläpitämiseen ja pappien palkkoihin, sekä hädänalaisten auttamiseen.
Aivan samoin kuin muissakin seurakunnissa?
Olen ollut jäsen jo 28v, eikä minulta ikinä ole kukaan kysellyt, että olenko maksanut kymmenykset, vai enkö. Välillä olin vuosia maksamatta, huonon taloudellisen tulanteen takia,mutta kun aloin maksaa, niin Herra siunasi muuhunkin.
Joten on HARHAAN JOHTAMISTA sinun puhua tuossa äänen sävyssä, ihankuin se olisi joku pakkomaksu!
Kaljanako sinä ne kymmenysrahat haluat kitata, vai poltatko vielä tupakkaakin?Vanhoillis lesdattkin vetää sätkää senkun kerkiää, jopa suviseuroissakin, niin että vaatteet haisevat sen jälkeenkin kauan tupakalle. Hyi :Yäk!>> Luuletko, ettei sinua ole jo aikapäiviä keksitty?
Miksi esiinnyt miehenä?
Miksi tuo vilpillisyys, kun on aivan luvallista kirjoittaa useammallakin nimimerkillä ja ilmankin, niin miksi vastailet jopa itsellesikin Busman`nina? >>>
Jos lukisit viestejäni, niin meilläpä taitaa olla esim naispappeuden suhteen hyvinkin erilaiset mielipiteet. Siis minulla ja uskova_1:llä. ja monesta muusta aiheesta myös. Vaikkapa luonnontieteistä. Joten aika naurettava väite, mutta onhan valehtelu adventistin toinen luonto? Vai onko?
>> Vielä siitä Ellenistä. Miksi tuot ainoastaan hänen pahoja puoliaan esiin? Eikös se ole sellainenkin sanonta jokaisesta ihmisestä olemassa:"Ettei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin?" >>>
On myös sanonta: paska ei pöyhimällä parane.
>> Miksi olet tuollainen pessmisti, ja pahan puhuja, että näet JOKAISESSA uskovassakin (oman lahkosi ulkopuolisissa)vain kaikkea pahaa, vaikka jokaisessa ihmisessä on myöskin hyvää? >>>
Minä en näe tavallisissa ihmisissä pahaa, vaan kohdistan sanani näihin huijarilahkoihin, joista adventtikirkko on hyvä esimerkki. Ja niihin ihmisiin, jotka tietoisesti huijaavat mm. sinua.
Ja itse en kuulu mihinkään lahkoon. Oksettaa pelkkä ajatuskin jostain rahanhimoisesta, amerikkalaisperäisestä humpuukijärjestöstä, oli sen nimi mikä tahansa.
>> Adventtikirkon kymmenyksillä tienatut tulot menevät suurimmaksi osaksi adventtikirkon ylläpitämiseen ja pappien palkkoihin, sekä hädänalaisten auttamiseen. >>>>
Hädänalaisten auttamiseen!!! Salli minun nauraa. Sinun rahasi menevät amerikkalaisten huijareiden taskuun. Valitettavasti.
Siinä sinulle "rehellisen " järjestön ilmoitus rahojesi käytöstä.
http://www.adventtikirkko.fi/organisaatio/talous.html
Sanotaan kyllä sisääntulevan rahan määrä, mutta ei sanallakaan sitä, mihin ne laitetaan. Miksiköhän?
Vertaapa valtiokirkkomme toimintaan. Vaikka sen opetuksista voimme olla mitä mieltä tahansa, niin ainakin ilmoittavat rehellisesti rahojen käytöstä.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/0D561B292843BA27C22572E500369487?OpenDocument&lang=FI
Sieltä voit klikkailla tulot, menot, varallisuuden, tilinpäätöstiedot yms. Vapaata ja rehellistä tiedonvälitystä. Vai onko sinun mielestäsi?
>> Kaljanako sinä ne kymmenysrahat haluat kitata, vai poltatko vielä tupakkaakin? >>>
Olenko jossain viestissäni käskenyt näin tehdä? Taitaa olla omia salaisia himojasi, sillä siitä puhe, mistä puute. - "ellun kana"
Bushmanni kirjoitti:
>> Luuletko, ettei sinua ole jo aikapäiviä keksitty?
Miksi esiinnyt miehenä?
Miksi tuo vilpillisyys, kun on aivan luvallista kirjoittaa useammallakin nimimerkillä ja ilmankin, niin miksi vastailet jopa itsellesikin Busman`nina? >>>
Jos lukisit viestejäni, niin meilläpä taitaa olla esim naispappeuden suhteen hyvinkin erilaiset mielipiteet. Siis minulla ja uskova_1:llä. ja monesta muusta aiheesta myös. Vaikkapa luonnontieteistä. Joten aika naurettava väite, mutta onhan valehtelu adventistin toinen luonto? Vai onko?
>> Vielä siitä Ellenistä. Miksi tuot ainoastaan hänen pahoja puoliaan esiin? Eikös se ole sellainenkin sanonta jokaisesta ihmisestä olemassa:"Ettei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin?" >>>
On myös sanonta: paska ei pöyhimällä parane.
>> Miksi olet tuollainen pessmisti, ja pahan puhuja, että näet JOKAISESSA uskovassakin (oman lahkosi ulkopuolisissa)vain kaikkea pahaa, vaikka jokaisessa ihmisessä on myöskin hyvää? >>>
Minä en näe tavallisissa ihmisissä pahaa, vaan kohdistan sanani näihin huijarilahkoihin, joista adventtikirkko on hyvä esimerkki. Ja niihin ihmisiin, jotka tietoisesti huijaavat mm. sinua.
Ja itse en kuulu mihinkään lahkoon. Oksettaa pelkkä ajatuskin jostain rahanhimoisesta, amerikkalaisperäisestä humpuukijärjestöstä, oli sen nimi mikä tahansa.
>> Adventtikirkon kymmenyksillä tienatut tulot menevät suurimmaksi osaksi adventtikirkon ylläpitämiseen ja pappien palkkoihin, sekä hädänalaisten auttamiseen. >>>>
Hädänalaisten auttamiseen!!! Salli minun nauraa. Sinun rahasi menevät amerikkalaisten huijareiden taskuun. Valitettavasti.
Siinä sinulle "rehellisen " järjestön ilmoitus rahojesi käytöstä.
Sanotaan kyllä sisääntulevan rahan määrä, mutta ei sanallakaan sitä, mihin ne laitetaan. Miksiköhän?
Vertaapa valtiokirkkomme toimintaan. Vaikka sen opetuksista voimme olla mitä mieltä tahansa, niin ainakin ilmoittavat rehellisesti rahojen käytöstä.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/0D561B292843BA27C22572E500369487?OpenDocument&lang=FI
Sieltä voit klikkailla tulot, menot, varallisuuden, tilinpäätöstiedot yms. Vapaata ja rehellistä tiedonvälitystä. Vai onko sinun mielestäsi?
>> Kaljanako sinä ne kymmenysrahat haluat kitata, vai poltatko vielä tupakkaakin? >>>
Olenko jossain viestissäni käskenyt näin tehdä? Taitaa olla omia salaisia himojasi, sillä siitä puhe, mistä puute.##Hädänalaisten auttamiseen!!! Salli minun nauraa. Sinun rahasi menevät amerikkalaisten huijareiden taskuun. Valitettavasti.
Siinä sinulle "rehellisen " järjestön ilmoitus rahojesi käytöstä.##
Ei riitäisi aika luetella niitä satoja tuhansia kohteita, mitä adventtikirkon keräämillä rahoilla on saatu aikaan. Te luterilaiset pietistit vain vedätte nekin rahat savuna ilmaa pilaamaan.
Sitäpaitsi, miksi selittelet ja VALEHTELET? Eikös se valehtelu ole synti?
Sinä olet uskova 1.
En viitsi paljastaa, että mistä tiedän, mutta tiedänpähän vaan!
Taitaisit mieluummin olla mies? Vai mitä? - Bushmanni
"ellun kana" kirjoitti:
##Hädänalaisten auttamiseen!!! Salli minun nauraa. Sinun rahasi menevät amerikkalaisten huijareiden taskuun. Valitettavasti.
Ei riitäisi aika luetella niitä satoja tuhansia kohteita, mitä adventtikirkon keräämillä rahoilla on saatu aikaan. Te luterilaiset pietistit vain vedätte nekin rahat savuna ilmaa pilaamaan.
Sinä olet uskova 1.
Taitaisit mieluummin olla mies? Vai mitä?Sinä voit olla vapaasti siinä valheellisessa uskossa, että minä olen joku muu kuin bushmanni.
Valheeseen sinun koko uskontosi perustuu, niin eipä tuollainen yksityiskohta taida elämääsi paljoa muuttaa.
Eikös sinun pitäisi uskovana olla iloinen ja positiivinen ihminen. Tunnut aika aggressiiviselta ja vainoharhaiselta?
Mutta paljasta nyt ihmeessä kaikki mitä tiedät. Minä olen ainakin hyvin kiinnostunut. Jo kaksi uskovaa alex-susi on niellyt tällä areenalla. Pysäyttävätkö hurskaitten
rukoukset hänet? Kun uskova jumiutuu vaikkapa piinaoppiin ja alkaa sen
VARJOLLA ruoskia Herran seurakuntaa, ollaan iankaikkiseen rangaistukseen
johtavalla tiellä.
Sillä iankaikkinen rangaistus on, vaikka alex, sirkka ja anne sen yliviivaisivat.
Iankaikkisen rangaistus voitaisiin poistaa vain siten, että
lainvoima mitätöitäisiin. Silloin kyllä jouduttaisiin vangitut vapauttamaan.
Lain alle jäävät iäksi ne, jotka eivät armon alle Maan päällä tahdo tulla.
On vaikea palata armon evankeliumiin kun tieten tahtoen alkaa piinata niitä,
jotka kehottavat etsimään pelastusta iankaikkisesta rangaistuksesta.
On vastuussa niiden sieluista jotka alkavat luulla kuolemaa vapaudeksi.
Se on iisebelin oppia, jsota Ilmestyskirjakin varoittaa.
Vaikka Raamattu ei puhu iankaikkisesta piinasta, toitottavat luterilasiet
Sirkka-Iita ja alex yhdessä opettajansa anne-elinan kanssa valhetta, että
uskovat mukamas saarnaisivat iankaikkista piinaa.
Mutta eihän Jumala ketään kiusaa eikää piinaa, vaan jokaista piinaa hänen
oma valintansa ja hemmoteltu lihallisuus. Jos sydämen ajatusten valinta on väärä.
Jaak. 1:13-14
13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa";
sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
Ei Jumala kadotuksessa heidän hampaitaan kalisuta, vääräin, vaan Raamattu sanoo,
että he ITSE kiristelevät hampaitaan. Katkerina vain itselleen.
DAn. 12:2-3
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta
vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Herra armahda että pysyisimme totuudessa!
Antti- "ellun kana"
Bushmanni kirjoitti:
Sinä voit olla vapaasti siinä valheellisessa uskossa, että minä olen joku muu kuin bushmanni.
Valheeseen sinun koko uskontosi perustuu, niin eipä tuollainen yksityiskohta taida elämääsi paljoa muuttaa.
Eikös sinun pitäisi uskovana olla iloinen ja positiivinen ihminen. Tunnut aika aggressiiviselta ja vainoharhaiselta?
Mutta paljasta nyt ihmeessä kaikki mitä tiedät. Minä olen ainakin hyvin kiinnostunut.iloinen ja positiivinen? Salli mun nauraa:D
Minä olenkin, mutta en alistu tuollaisten valehtelioiden huijattavaksi. Tuntuu vähintäänkin kohtuuttomalta lukea päivästä toiseen noita valheitasi, joita sinä yrität adventisteista keksiä.
No onneksi täällä on jo hieman "pöyhäisty" pietisminkin "saloja"!
Hullu usko, jonka pääasiallinen tarkoitus on julistaa Jumalan epäinhimillistä kostoa. Jeesusta ei teidän uskossane ylistetä, vaan ilkeillään lähimäisille ja etsitään vikoja vajavaisista kanssaihmisistä. Tämäkö on uskon tarkoitus mielestäsi? - Jumalan Sana
AnttiVKantola kirjoitti:
Jo kaksi uskovaa alex-susi on niellyt tällä areenalla. Pysäyttävätkö hurskaitten
johtavalla tiellä.
Sillä iankaikkinen rangaistus on, vaikka alex, sirkka ja anne sen yliviivaisivat.
oma valintansa ja hemmoteltu lihallisuus. Jos sydämen ajatusten valinta on väärä.
Ei Jumala kadotuksessa heidän hampaitaan kalisuta, vääräin, vaan Raamattu sanoo,
Anttisanoo, että Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asustaa ja siellä ei YKSIKÄÄN ihminen sano olevansa vaivanalainen. Kaikki vanha on iäksi kadotettu, eikä se enää edes ajatukseen astu.
Sillä Jumalan lupaus on että:
"UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKEN":
Eikä MITÄÄN pahaa ole enää oleva MISSÄÄN.
Koska KAIKKI on uudeksi luotu. Etkö sinä ymmärrä mitään muuta raamatusta, kuin sen että sinun mielestäsi Jumala on mitä julmin tyranni joka vihaa omaa vajavaista luotuaan niin paljon, että kiduttaa sitä iankaikkisesta iankaikkiseen?
Tämäko on sitä Jumalan OIKEUDENMUKAISUUTTA mielestäsi?
Miten voit rakastaa sellaista, joka vaikkapa esimerkiksi polttaisi sinun lastasi iankaikkisesti?
Minä en voisi! Valehtelisin, jos toisin väittäisin.
Mutta ei minun tarvitsekkaan, sillä minun Jumalani tykönä asuu armo ja anteeksi antamus, niin että kun Jumala on tehnyt työnsä, "oudon työnsä" rutosti", eikä hän viivyttele, niin HÄN LUO KAIKEN UUDEKSI,
eikä YKSIKÄÄN ole vaivan alainen Jumalan UUDESSA maassa, vaan KAIKKI entinen on kadonnut.
Hyvää illanjatkoa Antille.
Sirkka.....tai mitä siitä on jäljellä, kun mielestäsi Alexi on minut syönyt:)
Voin myöskin lohduttaa sinua sillä, että Hirvaskin voi aivan hyvin, ilman sinun ikuisen piinan uskoakin. Pyhä-Henki on valaissut myöskin hänelle Jumalan, Taivaallisen Isämme oikean luonteen. Jota kuvaa parhaiden tämä:
Jumala on RAKKAUS!
Minulle, Hirvakselle, kuten Alexillekkin Jumala on Rakkaus ja me odotamme,
opinkysymyksistä ja niiden erovaisuudesta huolimatta yhteistä UUTTA taivasta ja uutta maata.
Jos Hirvas tällä palstalla pääsi irti tuosta Jumalasta rakennetusta kauhukuvasta, mitä te täällä olette, ihmisille olleet tuomassa, niin kiitos ja ylistys Jumalalle! - TAivaaseen
Jumalan Sana kirjoitti:
sanoo, että Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asustaa ja siellä ei YKSIKÄÄN ihminen sano olevansa vaivanalainen. Kaikki vanha on iäksi kadotettu, eikä se enää edes ajatukseen astu.
Sillä Jumalan lupaus on että:
"UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKEN":
Eikä MITÄÄN pahaa ole enää oleva MISSÄÄN.
Koska KAIKKI on uudeksi luotu. Etkö sinä ymmärrä mitään muuta raamatusta, kuin sen että sinun mielestäsi Jumala on mitä julmin tyranni joka vihaa omaa vajavaista luotuaan niin paljon, että kiduttaa sitä iankaikkisesta iankaikkiseen?
Tämäko on sitä Jumalan OIKEUDENMUKAISUUTTA mielestäsi?
Miten voit rakastaa sellaista, joka vaikkapa esimerkiksi polttaisi sinun lastasi iankaikkisesti?
Minä en voisi! Valehtelisin, jos toisin väittäisin.
Mutta ei minun tarvitsekkaan, sillä minun Jumalani tykönä asuu armo ja anteeksi antamus, niin että kun Jumala on tehnyt työnsä, "oudon työnsä" rutosti", eikä hän viivyttele, niin HÄN LUO KAIKEN UUDEKSI,
eikä YKSIKÄÄN ole vaivan alainen Jumalan UUDESSA maassa, vaan KAIKKI entinen on kadonnut.
Hyvää illanjatkoa Antille.
Sirkka.....tai mitä siitä on jäljellä, kun mielestäsi Alexi on minut syönyt:)
Voin myöskin lohduttaa sinua sillä, että Hirvaskin voi aivan hyvin, ilman sinun ikuisen piinan uskoakin. Pyhä-Henki on valaissut myöskin hänelle Jumalan, Taivaallisen Isämme oikean luonteen. Jota kuvaa parhaiden tämä:
Jumala on RAKKAUS!
Minulle, Hirvakselle, kuten Alexillekkin Jumala on Rakkaus ja me odotamme,
opinkysymyksistä ja niiden erovaisuudesta huolimatta yhteistä UUTTA taivasta ja uutta maata.
Jos Hirvas tällä palstalla pääsi irti tuosta Jumalasta rakennetusta kauhukuvasta, mitä te täällä olette, ihmisille olleet tuomassa, niin kiitos ja ylistys Jumalalle!Ei kaikkia uudeksi luoda uudestysyntymisen kautta.
Uudessa maassa ja taivaissa ei tietystikään ole syntiä mutta tässä Maassa on
rauhanajassakin pikkusen Jumalan oman ilmoituksen mukaan.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Tutkiap profeetta-kirjoja että viisastuisit! "ellun kana" kirjoitti:
##Hädänalaisten auttamiseen!!! Salli minun nauraa. Sinun rahasi menevät amerikkalaisten huijareiden taskuun. Valitettavasti.
Sinä olet uskova 1.
Taitaisit mieluummin olla mies? Vai mitä?Room. 9:22
Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi,
on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
Olet vihan lapsi, luonteenkasvatuksen uhri a´la ellensapatismi.- Bushmanni
"ellun kana" kirjoitti:
iloinen ja positiivinen? Salli mun nauraa:D
Minä olenkin, mutta en alistu tuollaisten valehtelioiden huijattavaksi. Tuntuu vähintäänkin kohtuuttomalta lukea päivästä toiseen noita valheitasi, joita sinä yrität adventisteista keksiä.
No onneksi täällä on jo hieman "pöyhäisty" pietisminkin "saloja"!
Hullu usko, jonka pääasiallinen tarkoitus on julistaa Jumalan epäinhimillistä kostoa. Jeesusta ei teidän uskossane ylistetä, vaan ilkeillään lähimäisille ja etsitään vikoja vajavaisista kanssaihmisistä. Tämäkö on uskon tarkoitus mielestäsi?Valheesi nro 1.
Väität minun olevan joku toinen ja et pysty perustelemaan väitteitäsi.
Valheesi nro 2.
Heittelet ilmaan, että a-kirkko on jokin pyyteetön hyväntekeväisyysjärjestö, mutta et pysty edes yhtä esimerkkiä antamaan.
Valheesi nro 3.
Väität minun olevan Jumalan epäinhimillistä kostoa julistavan tyypin, etkä perustele mielipidettäsi millään tavalla. Luepas viestejäni ja todista viesteilläni älyttömät mielipiteesi.
Valheesi nro 4.
Väität minun kirjoittavan valheita päivästä toiseen, mutta etpä anna yhtään esimerkkiä aiheesta.
Tässä on se pieni ongelma, että et pysty antamaan, sillä minä perustelen mielipiteeni, toisin kuin sinä, joka vain huudat huutamistasi ja syyttelet ilman minkäänlaista perustelua.
Mutta saathan sinä a-kirkon antaa huijata itseäsi niin paljon kuin haluat.
Ei se tyhmä ole, joka huijaa, vaan se, joka antaa itseään huijattavan. Kyllähän kaikki tietää mitä adventismi on. Adventistit yrittää selitellä itsensä kristillisten liikkeitten joukkoon. Toivon ettei kukaan uskova tarttuisi eksyttäviin kultteihin. Adventismissa käytetään kristinuskoa välineenä saadakseen lisää jäseniä lahkoonsa.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Jo kaksi uskovaa alex-susi on niellyt tällä areenalla. Pysäyttävätkö hurskaitten
johtavalla tiellä.
AnttiRaamattu puhuu ihmiselle - kyllä Sirkka-Iita ja Hirvas on keskusteluissa täällä avannut minun silmiäni yhtä paljon kuin minä heidän.
Yksi tärkeä asia Antille - mikä on täysin selvä, että jos me joskus Jumalan valtakunnassa olemme niin siellä ei toisten panettelu ole mahdollista, joten eikö kannattaisi alkaa jo nyt. Jättää ihmisten mollaaminen ja pysyä asiassa.
Jos minä puhun totta - niinkuin esimerkiksi aloitteessa "kaksi uskoa" niin miksi et kommentoi asiaa. Jos minä kerron uskoni sisällöstä kuten aloitteessa "alexin usko" niin mikset kommentoi aloitetta vaan teet oman .. johon nyppäät pienen osan aloitteesta jota vääntelet .. ja jos Sirkka Iita tai Hirvas uskovat Jumalan Sanaan sellaisena kuin se on niin miksi se olisi minun ansioitani?
Olet nyt kertonut niin paljon puppua minusta että jo omat puheesi tekevät sinusta niin ristiriitaisen että ei kukaan oikeastaan enää tiedä että mistä oikein edes puhut.
Kuule Antti minä kerron omasta uskostani rehellisesti - turha sitä on kenenkään väännellä, sen enempää sínun kuin muiden - siinä se on jokaisen luettavissa ja SITÄ saa arvostella vaikka kuinka paljon - sen parempi mitä enemmän - kunhan se tehdään asiallisesti eikä vain tuollaista höpö höpö molaamista ja nimittelelyä.
Jokainen voi lukea minun uskoní sisällön ja nähdä mihinkä minä uskon ja jokainen voi lukea aloituksen kaksi uskoa ja todeta -- että totta .. omaan kuolemattomaan sieluun usko erottaa ihmisen TEHOKKAASTI niistä jotka uskovat että vain Jumalalla on kuolemattomuus. Joka uskoo olevansa kuolematon erossa Jumalasta EI VOI YMMÄRTÄÄ Raamattua SAMALLA TAVALLA kuin se joka tunnustaa oikeaksi Raamatun sanat, että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus..
NÄIN se on - jos et sitä huomaa niin johan olet sokea.
Oman kuolemattomuuteen uskon mukana sitten tulee näitä muitakin kummallisia uskomuksia (joita ei VOI OLLA sillä joka uskoo että vain Jumalalla on kuolemattomuus) - ikuisesta piinasta lähtien, on piinaava Luoja joka loi elämää jota sitten piinataan ikuisesti, on Jeesuksen lunastus mikä ei maksakaan KOKO LUNASTUS HINTAA syntisen synneistä ja paljon muuta.. IHMETELLÄÄN ESIMERKIKSI että miksi ei kaikki pelastu jos Jumala kerran haluaa kaikkien pelastuvan ... ja kaikki tuo koska ollaan ku-olemattomia...
KUINKA IHMEESSÄ SINÄ LUULET ETTÄ SAISIT JONKUN USKOMAAN TUOHON - KUN SE KERRAN ON IHMISELLE SELVINNYT? Eihän se voi olla mahdollista..
Jos tunnustaa että Jumala on AINOA kuolematon elämä (niinkuin Raamattu sen sanoo) niin KAIKKI TUO ristiriitaisuus on kuin pois pyyhitty ja Raamatusta tulee kertaheitolla paljon selvempi ja ennen kaikkea sen ristiriitaisuudet häipyvät kuin tuhka tuuleen ..
Raamattu sanoo että Jumala on oikeudenmukaisnen, rakkaudellinen ja armollinen. Jumalan suuruus on niin kaukana ihmisten olemuksesta että pahan ihmisen on sitä vaikea käsittää - mutta Jumala antoi Poikansa tulla luoksemme ja antoi Sanansa meille jotta saisimme nähdä siitä edes jotakin. Poika teki Jumalan tahdon ja piti kiinni Jumalan Sanasta kaikessa - niin ajatuksissa kuin teoissa. Siis me näimme Jumalan tahdon hänessä sellaisena kuin se on me olemme nähneet vílauksen siitä mikä on Jumala kun Jumalan Sana tuli lihaksi..
Sana opettaa ihmistä - ei sitä ole kirjoitettu ihmisen omien luulojen tueksi vaan ohjeeksi - sillä ihminen ei elä ainostaan leivästä vaan jokaisesta Sanasta joka Jumalan suusta lähtee.
Jumalan oikeudenmukaisuus pitää sisällään aina rakkauden ja Jumalan rakkaus pitää sisllään aina Jumalan oikeudenmukaisuuden - ne kaksi ovat sama asia - kuin kolikon kaksi puolta - ilman toista ei ole toista.
alex - alex-kasi
Utulila kirjoitti:
Kyllähän kaikki tietää mitä adventismi on. Adventistit yrittää selitellä itsensä kristillisten liikkeitten joukkoon. Toivon ettei kukaan uskova tarttuisi eksyttäviin kultteihin. Adventismissa käytetään kristinuskoa välineenä saadakseen lisää jäseniä lahkoonsa.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisotVäitän että kristinoppiin on ujutettu valheellisia uskomuksia joiden alkujuuri tulee hyvin esiin Raamatussa jo saatanan sanoissa, EI ETTE TE KUOLE - koska NE SANAT tekevät Jumalasta - meidän Kaikkivaltiaasta Taivaallisesta Isästämme - juuri sellaisen HIRMUVALTIAAN mistä Sirkka Iita kirjoitti - eikä vain hirmuvaltiaan, vaan myöskin EPÄTÄYDELLISEN - mikä siis todistaisi, että täydellisyys ei olekaan välttämätöntä elämän säilymiselle iankaikkisesti - se todistaisi luonnollisesti että iankaikkista elämää voisi olla epätäydellisyydessäkin - siis erossa Jumalastakin - tosi kieroa saatanalta .. mielestäni.
Jeesuksen lunastuskin vesitetään samantien - MIKSI? - NO koska Jeesus ei antanutkaan muka KOKO lunastushintaa - eihän Jeesus kärsikään syntisen koko rangaistusta - jos se olisi ikuinen piina (mikä se ei luonnollisesti ole) - sillä eihän Jeesus ole missään tulijärvessä syntisten syntejä sovittamassa.
Koko Raamatun totuus muuttuu toiseksi niille joita ohjaa usko "omaan kuolemattomuuteen" kuolemattomuuteen vajavaisuudessa - erossa Jumalasta - huomaa ihminen sen sitten itse tai ei - sillä ei ole mitään asian kanssa tekemistä.
Kuinka luulet jonkun joka on tajunnut tämän haluavan uskoa sen jälkeen uskoa sellaiseen ristiriitaiseen itseään vastaan puhuvaan täysin mahdottomaan oppiin??? (vai voiko sitä edes opiksi sanoa - parempi nimi ehkä olisi "ku-olemattomuus usko).
Minulle ainakin asia on selvä.
Minä tiedän että Jumala ei koskaan tekisi mitään sellaista - sen sanoo Jumalan oma Sana minulle. Sellainen ei ole Hänen ajatukseensa atunut, ei mieleensä tullut..
Minulle on selvä asia että ianakikkista elämää voi olla ainoastaan Jumalan TÄYDELLISYYDESSÄ. Että iankaikkinen elämä ei voi tulla kysymykseenkään epätäydellisyydessä. Sillä se on vajavaista elämää ja kaikki vajavainen katoaa..
Juuri siksi Jeesus lunasti meidät pois siitä epätäydellisyydestä mihin meidän omat tekomme meidät on vienyt. Jeesus maksoi sen hinnan meidän teoistamme jonka me muutoin saisimme maksaa ITSE - hän otti päälleem koko rangaistuksen - hän kuoli - lakkasi elämästä, vaipui kuolon uneen kuten Raamattu sen kertoo - ja Jumala joka on oikeudenmukainen HERÄTTI hänet kuolleista - ja kuinkas olisi muuten voinut ollakaan - SILLÄ Jeesuksessa ei ole SYNTIÄ ja hän ei ollut kuolemaa ansainnut (siis päin vastoin kuin me, jotka emme ole elämää ansainneet)
Nyt Jumala Sanoo meille - se kuolema minkä Jeesus sai kärsiä jää nyt niiden käytettäväksi jotka ovat hänen (Jeesusken omia) , jotka kulkevat elämänsä ikäänkuin hänen (Jeesuksen ) kanssa jotka luottavat häneen ja uskovat hänen sanaansa JA HAKEVAT TOTUUTTA ELÄMÄÄNSÄ. He saavat olla hänen kanssaan MYÖS ristillä - he ovat yhtä hänessä myös ristillä - ja sen tähden se kuolema minkä Jeesus kuoli synnittömanä - tulee heidän syntiensä lunastuksekseen.
Ikuisen piinan oppi, ei tosiaan VOI olla muualta kuin saatanasta lähtöisin. Raamatun Sana todistaa sen VÄÄRÄKSI.
Ei ole oikein lukea Raamattua siten, että nyppii yhden lauseen sieltä ja toisen täältä - sillä tavalla saa kokoon vaikka minkälaisen uskonnon. Ei ihminen saa käyttää Raamattu vain tukipylväänä omille harhoilleen (tänään on maailmassa pari TUHATTA uskonlahkoa) vaan Raamattua on luettava Jumalan Sanana joka opettaa ihmistä.
Kyllä Sirkka-Iita oli ihan oikeassa tässä asiassa - te tulkitsette Raamattua väärin ja perustellette sitten tulkinnallanne uskonne, ajattelematta että sellainen loukkaa Jumalan luonetta ja oikeamielisyyttä loppuun asti.
Ihmettelen minäkin että "miksi teidän on niin äärettömän vaikea uskoa Jumalan oikeamielisyyteen ja hyvyyden voittoon"? Sillä juuri niin tulee käymään - pahuus katoaa ja pahat sen mukana ja vain Jumalan valtakunta jää.
Iankaikkista elämää on MAHDOTTOMUUS saada, muutakuin Kristuksen alaisuudessa ja vasta vihollisista VIIMEISENÄ voitetaan kuolema. Ja silloin on Jumala kaikki kaikessa - jokaisessa joka elää.. Jumalan täydellisyys vallitsee iankaikkisessa elämässä..
Usko tai älä :)
alex
"Itse te todistatte olevanne erimieltä lähes jokaisessa asiassa, jossa yleensä Jeesuksen uskovat yhdessä iloitsevat".
Niin näitä yhteisiä ilonkohteita teillä on esim:
laki on kumottu (ainakin sapatti)
sunnuntain pyhyys
mikrosiru pedonmerkkinä
salainen tempaaminen ennen kristittyjen vainoja
maallisen Israelin "palvominen"
kielilläpuhumisen välttämättömyys, merkki Pyhän Hengen kasteesta (karismaatikot)
kuolematon sielu, ikuinen helvetti
Näistä riittääkin iloa ja riemua ainakin tämän kesän ajaksi!Roikut kulttilahkossa ja olet harhaanjohdettu. Sinulle on adventtikirkko tärkeämpi kuin Jeesus. Edustat kulttilahkoa ja rahasi menee
rikkaitten adventistipastorien hienoihin autoihin ja kirkko rakennuksiiin.Ei meille ole ilo jumalattoman tuomio vaan saarnaamme pelastusta.
Hes. 18:23
Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra;
eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
Asiasta kolmanteen. Voit vetää kruksit tämänkin jakeen päälle, sillä et käsitä
etkä voi hyväksyä Jumalan suvereenia suuruutta ... rakkauden Jumalan:
Hes. 21:3
Näin sanoo Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi,
vedän miekkani tupestaan ja hävitän sinusta vanhurskaan ja jumalattoman.Utulila kirjoitti:
Roikut kulttilahkossa ja olet harhaanjohdettu. Sinulle on adventtikirkko tärkeämpi kuin Jeesus. Edustat kulttilahkoa ja rahasi menee
rikkaitten adventistipastorien hienoihin autoihin ja kirkko rakennuksiiin.Voi hyvänen aika!
Voisit tarkistaa vähän tietojasi adventtikirkon talousasioista. Täältä löytyvät H. Saarisen ja P. Dammertin yhteystiedot. S-posti osoitteet ovat [email protected] Ota vaikka molempiin yhteyttä ja kysy heiltä miten asia on!
http://www.adventtikirkko.fi/yhteystiedot/hallinto.htm- Bushmanni
Stork kirjoitti:
Voi hyvänen aika!
Voisit tarkistaa vähän tietojasi adventtikirkon talousasioista. Täältä löytyvät H. Saarisen ja P. Dammertin yhteystiedot. S-posti osoitteet ovat [email protected] Ota vaikka molempiin yhteyttä ja kysy heiltä miten asia on!
http://www.adventtikirkko.fi/yhteystiedot/hallinto.htmMiksi meidän pitäisi kuunnella heidän jonnin joutavia selityksiään, kun omien nettisivujenne "talous" -osio puhuu enemmän kuin 10 virkailijaa ehtii valehdella.
Kaikki on hyvin laveasti kuvailtua, etenkin menopuoli. MIksiköhän?
Katsotaanpa emojärjestön vastaavaa sinua:
http://www.adventist.org/world_church/facts_and_figures/index.html.en
Esitellään kyllä, että 2.7 MILJARDIA dollaria on rahaa saatu huijattua, mutta mihin se käytetään, tai kuka sen käyttää?
Löydätkö edes pientä asiaa siitä?
Miksiköhän?
Muilla tilastosivuilla hehkutetaan kyllä sitä, kuin monta jäsentä liittyy joka sekuntti huijattavaksi, mutta yhtään pientä sanaa siitä, mitä heiltä huijattavilla rahalla tehdään, ei kerrota.
Miksiköhän?
Onko sinulla mielipidettä siitä?
Saako perusjäsen miettiä tällaisia asioita, vai onko se jotenkin kiellettyä, nimittäin omien aivojen käyttö?
MIksi adventtikirkko ei voi julkaista yleisesti taloustietojaan, kuten vaikkapa ev.lut.kirkko tekee?
Miksi? Olisiko jotain salattavaa?
Sitä voi jokainen miettiä. Bushmanni kirjoitti:
Miksi meidän pitäisi kuunnella heidän jonnin joutavia selityksiään, kun omien nettisivujenne "talous" -osio puhuu enemmän kuin 10 virkailijaa ehtii valehdella.
Kaikki on hyvin laveasti kuvailtua, etenkin menopuoli. MIksiköhän?
Katsotaanpa emojärjestön vastaavaa sinua:
http://www.adventist.org/world_church/facts_and_figures/index.html.en
Esitellään kyllä, että 2.7 MILJARDIA dollaria on rahaa saatu huijattua, mutta mihin se käytetään, tai kuka sen käyttää?
Löydätkö edes pientä asiaa siitä?
Miksiköhän?
Muilla tilastosivuilla hehkutetaan kyllä sitä, kuin monta jäsentä liittyy joka sekuntti huijattavaksi, mutta yhtään pientä sanaa siitä, mitä heiltä huijattavilla rahalla tehdään, ei kerrota.
Miksiköhän?
Onko sinulla mielipidettä siitä?
Saako perusjäsen miettiä tällaisia asioita, vai onko se jotenkin kiellettyä, nimittäin omien aivojen käyttö?
MIksi adventtikirkko ei voi julkaista yleisesti taloustietojaan, kuten vaikkapa ev.lut.kirkko tekee?
Miksi? Olisiko jotain salattavaa?
Sitä voi jokainen miettiä.Nykyaika-lehdessä julkaistaan vuosittain Suomalaisen piirikunnan toimintakertomukset. Tämän vuoden toimintakertomukset löytyvät NA 20/2009. Talousjohtajan toimintakertomuksessa ovat taulukot tuloslaskelmista v. 2006-2008 ja taseen tiedot ovat kerrottu tekstissä.
Jos tiedot ketä kiinnostaa, kyseistä lehden numeroa varmaan saa Kirjatoimelta ja Pertti Dammert ei varmaankaan tietoja salaa, jos häneltä haluaa suoraan kysyä.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Ei meille ole ilo jumalattoman tuomio vaan saarnaamme pelastusta.
Hes. 18:23
Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra;
eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
Asiasta kolmanteen. Voit vetää kruksit tämänkin jakeen päälle, sillä et käsitä
etkä voi hyväksyä Jumalan suvereenia suuruutta ... rakkauden Jumalan:
Hes. 21:3
Näin sanoo Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi,
vedän miekkani tupestaan ja hävitän sinusta vanhurskaan ja jumalattoman.Ei sinun kirjoituksesi ole mitään saarnaamista - se on paremminkin muiden mollaamista ja se tuskin pelastaa ketään. Lähes jokaiseen kirjoitukseen joissa ihmiset puhuvat Raamatusta vastaat heitä mollaamalla jos et ole samaa mieltä.
Sitäkö kutsut saarnaamiseksi? :)
Esimerkiksi - kun kirjoitin että kaksi ihmistä ei voi ymmärtää Raamattua samalla tavalla jos toinen uskoo olevansa kuolematon myös ulkopuolella Jumalan valtakunnan ja toinen vain jos pääsee sinne sisälle - ET OLE VASTANUT ASIAAN MITÄÄN - mutta minusta olet kirjoitellut sitäkin enemmän.. eikä siinä mitään saanhan tilaisuuden kertoa asian taas kerran :) - sillä se on tärkeää, että ihmiset tämän asian oivaltavat - mihin he sitten uskovatkin..
Usko omaan kuolemattomuuteen MUUTTAA Raamatun sisällön koska silloin täytyy ihmisen ruveta tulkkaamaan - kuolema > elämäksi muualla, rakastava ja oikeudenmukainen Luoja > tehdään epätäydelliseksi - joko piinaajaksi tai kummalliseksi salaisuudeksi.
Kun ei tajuta että Jumala oli Jeesuksessa ja on jokaisen näkyvissä ja että Raamattu kertoo Jumalasta - ei Jumala ole mikään salaisuus - ihmiselle on annettú kaikki tieto Jumalasta mitä ihminen tarvitsee oppiakseen tuntemaan Hänet siksi miksi Raamattu Hänet ilmoittaa. Oikeudenmukaiseksi, rakkaudelliseksi ja uskolliseksi Jumalaksi jolla ainoalla on kuolemattomuus.
alex - Bushmanni
Stork kirjoitti:
Nykyaika-lehdessä julkaistaan vuosittain Suomalaisen piirikunnan toimintakertomukset. Tämän vuoden toimintakertomukset löytyvät NA 20/2009. Talousjohtajan toimintakertomuksessa ovat taulukot tuloslaskelmista v. 2006-2008 ja taseen tiedot ovat kerrottu tekstissä.
Jos tiedot ketä kiinnostaa, kyseistä lehden numeroa varmaan saa Kirjatoimelta ja Pertti Dammert ei varmaankaan tietoja salaa, jos häneltä haluaa suoraan kysyä.Kenelle se raha menee. Ette ole itsekään yksimielisiä siitä, kuka saa ja mitä saa.
Sinä kirjoitit toisessa viestissä näin:
>>> Kai A kertoi sinulle viime vuonna, miten kymmenysvarat Suomessa menee. Taitaa olla kertaus paikallaan:
90 % piirikuntaan pastorien palkkaan
9% suomen unionille
0,9% Englannin osastoon pastorien palkkoihin
0,1% pääkonferenssiin pastorien palkkoihin. >>>>>>
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8163111/38007097
Menikö oikein? Lainasin sanasta sanaan, kuten kirjoitit.
Sitten teidän viralliselta nettisivulta löytyykin tällaista tietoa:
Of a hypothetical $100 in tithe, $70 goes to the local conference level, or statewide administration, while the remaining $30 is split between unions, one of 13 world divisions, and the world church headquarters in Silver Spring, Maryland.
http://news.adventist.org/2007/06/how-is-your-tithe-use-church-commissio-examiig-use-of-cotributios.html
Aika kuvaavaa on touhusta tämä pätkä:
Fischer's sketchy understanding of tithe distribution doesn't surprise Gerry Karst, a world church vice president. "If you asked your average pastor, church member or even [administrator] where tithe goes and what it does, I don't doubt you would find very few who would be able to answer confidently," says Karst, who also chairs the church's Use of Tithe Study Commission.
Joten eikö edes Kai_A tiedä, miten rahat jaetaan, vai jymäytetäänkö teitä ihan jokaisella tasolla?
Toisaalta "hajoita ja hallitse" -metodi on erittäin käytetty ollut jo ties mistä asti. Annetaan yhdelle tieto A ja toiselle tieto B ja pidetään porukka epätietoisuudessa, niin keskittyvät riitelemään keskenään, eivätkä huomaa kokonaisuutta alkuunkaan.
Mutta pääkonferenssin saama summa teidän rahoista vaihtelee huomattavasti sen mukaan, kuka kertoo ja mitä kertoo.
Mitäköhän tästä pitäisi päätellä? Bushmanni kirjoitti:
Kenelle se raha menee. Ette ole itsekään yksimielisiä siitä, kuka saa ja mitä saa.
>>> Kai A kertoi sinulle viime vuonna, miten kymmenysvarat Suomessa menee. Taitaa olla kertaus paikallaan:
9% suomen unionille
Of a hypothetical $100 in tithe, $70 goes to the local conference level, or statewide administration, while the remaining $30 is split between unions, one of 13 world divisions, and the world church headquarters in Silver Spring, Maryland.
http://news.adventist.org/2007/06/how-is-your-tithe-use-church-commissio-examiig-use-of-cotributios.html
Fischer's sketchy understanding of tithe distribution doesn't surprise Gerry Karst, a world church vice president. "If you asked your average pastor, church member or even [administrator] where tithe goes and what it does, I don't doubt you would find very few who would be able to answer confidently," says Karst, who also chairs the church's Use of Tithe Study Commission.
Joten eikö edes Kai_A tiedä, miten rahat jaetaan, vai jymäytetäänkö teitä ihan jokaisella tasolla?
Toisaalta "hajoita ja hallitse" -metodi on erittäin käytetty ollut jo ties mistä asti. Annetaan yhdelle tieto A ja toiselle tieto B ja pidetään porukka epätietoisuudessa, niin keskittyvät riitelemään keskenään, eivätkä huomaa kokonaisuutta alkuunkaan.
Mutta pääkonferenssin saama summa teidän rahoista vaihtelee huomattavasti sen mukaan, kuka kertoo ja mitä kertoo.
Mitäköhän tästä pitäisi päätellä?Voit kysyä Kailta, kun hän seuraavan kerran palstalle ilmestyy, mistä hän nuo prosenttiluvut on saanut. Mutta kuten jo eilen kehoitin, talousasioita pitää kysyä niiltä henkilöiltä, jotka talousasioita kirkossa hoitavat. Ei a-kirkon työntekijät näillä herjauspalstoilla rupea notkumaan, Kai ja Timo ovat poikkeus.
s-posti:
[email protected]
Täältä löytyy talousjohtajien yhteystiedot:
http://www.adventtikirkko.fi/yhteystiedot/hallinto.htm- Bushmanni
Stork kirjoitti:
Voit kysyä Kailta, kun hän seuraavan kerran palstalle ilmestyy, mistä hän nuo prosenttiluvut on saanut. Mutta kuten jo eilen kehoitin, talousasioita pitää kysyä niiltä henkilöiltä, jotka talousasioita kirkossa hoitavat. Ei a-kirkon työntekijät näillä herjauspalstoilla rupea notkumaan, Kai ja Timo ovat poikkeus.
s-posti:
[email protected]
Täältä löytyy talousjohtajien yhteystiedot:
http://www.adventtikirkko.fi/yhteystiedot/hallinto.htmNo minä en enää rahojani sille humpuukilahkolle anna, joten minua asia ei häiritse.
Ehkäpä kirjoitukseni on saanut teissä jossain pari harmaata aivosolua liikenteeseen ja pohtimaan sitä, mikä tämä järjestö on ja miksi se on pystyssä.
Aika outoa on, että Kai_A antaa version, joss suomeen jää 99 % antamastasi satasesta ja vain 0.9 % menee jenkkeihin.
Kun taas rapakon takana ollaan sitä mieltä "vice presidentin" suulla, että suomeen jääkin vain 70 % ja erittelemätön 30 % menee ylemille tahoille, mukaan lukien pääkonferenssi.
Vaatimaton 30 % ero näkemyksissä ja kenestäkään se ei ole outoa?
Jatkakaa vain rahan antamista..... alex-kasi kirjoitti:
Ei sinun kirjoituksesi ole mitään saarnaamista - se on paremminkin muiden mollaamista ja se tuskin pelastaa ketään. Lähes jokaiseen kirjoitukseen joissa ihmiset puhuvat Raamatusta vastaat heitä mollaamalla jos et ole samaa mieltä.
Sitäkö kutsut saarnaamiseksi? :)
Esimerkiksi - kun kirjoitin että kaksi ihmistä ei voi ymmärtää Raamattua samalla tavalla jos toinen uskoo olevansa kuolematon myös ulkopuolella Jumalan valtakunnan ja toinen vain jos pääsee sinne sisälle - ET OLE VASTANUT ASIAAN MITÄÄN - mutta minusta olet kirjoitellut sitäkin enemmän.. eikä siinä mitään saanhan tilaisuuden kertoa asian taas kerran :) - sillä se on tärkeää, että ihmiset tämän asian oivaltavat - mihin he sitten uskovatkin..
Usko omaan kuolemattomuuteen MUUTTAA Raamatun sisällön koska silloin täytyy ihmisen ruveta tulkkaamaan - kuolema > elämäksi muualla, rakastava ja oikeudenmukainen Luoja > tehdään epätäydelliseksi - joko piinaajaksi tai kummalliseksi salaisuudeksi.
Kun ei tajuta että Jumala oli Jeesuksessa ja on jokaisen näkyvissä ja että Raamattu kertoo Jumalasta - ei Jumala ole mikään salaisuus - ihmiselle on annettú kaikki tieto Jumalasta mitä ihminen tarvitsee oppiakseen tuntemaan Hänet siksi miksi Raamattu Hänet ilmoittaa. Oikeudenmukaiseksi, rakkaudelliseksi ja uskolliseksi Jumalaksi jolla ainoalla on kuolemattomuus.
alex1. Tim. 6:4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja
sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,Bushmanni kirjoitti:
No minä en enää rahojani sille humpuukilahkolle anna, joten minua asia ei häiritse.
Ehkäpä kirjoitukseni on saanut teissä jossain pari harmaata aivosolua liikenteeseen ja pohtimaan sitä, mikä tämä järjestö on ja miksi se on pystyssä.
Aika outoa on, että Kai_A antaa version, joss suomeen jää 99 % antamastasi satasesta ja vain 0.9 % menee jenkkeihin.
Kun taas rapakon takana ollaan sitä mieltä "vice presidentin" suulla, että suomeen jääkin vain 70 % ja erittelemätön 30 % menee ylemille tahoille, mukaan lukien pääkonferenssi.
Vaatimaton 30 % ero näkemyksissä ja kenestäkään se ei ole outoa?
Jatkakaa vain rahan antamista.....Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. Jos haluat etsiä meheviä huijauksia, niin paras tutkailla ihmeparantajia ja amerikkalaisia TV saarnaajia... tai sitten pieniä suljettuja lahkoja. Sieltä löytyy papeilla kirjaimellisesti miljoonapalkkoja tai juttuja johtajista, jotka kirkon luottokortilla ostavat Harrodsista 1000 euron suolasirottimia - kun kaikkea muuta jo on.
Adventtikirkon rahanhoito on äärimmäisen tylsää... ja jokainen, joka haluaa aiheesta tietoa voi saada sitä menemällä vuosikokoukseen tai yleiskokoukseen tai tilaamalla Nykyaika.
Ensinnäkin ihmettelit tuota kymmenysjakoa. Antamani luvut ovat ihan oikein... paitsi siltä osin, että epäilen tuon 0,1% päätymistä amerikkaan. Todennäköisesti Suomen kymmenyksistä sinne ei mene mitään, vaan raha jää (mainitun 0,9% kanssa osastoon Englannissa...) Näin oli ainakin silloin, kun osaston kokouksissa joskus kävin.
Sen sijaan USAssa tilanne on toinen. Siellä tosiaankaan rahaa ei jää piirikunnan alueelle kuin 70%... koska USAlaisten adventistien kymmenyksistä perinteisesti noin 20% on käytetty työn ylläpitämiseksi muualla... (10% kuuluu USAlaisille unioneille ja niiden laitoksille).
Eli olit ymmärtänyt väärin. Sanoit amerikkalaisten huijaavan meitä, mutta se olikin niin päin, että me muualla asuvat huijaamme heitä. Syy on kaiketi siinä, että siitä vajaan 2.7 miljardin dollarin kymmenys- ja uhrilahjapotista melko tarkkaan puolet tulee USAsta ja monissa kehitysmaissa kymmenyskertymä on niin alhainen, ettei niissä voitaisi pitää kirkon työtä yllä ilman että se revitään USAlaisten selkänahasta.
Juttu on myös niin, että maailmassa tuskin on toista kirkkoa, jossa paikallisseurakunnista pääkonferenssiin rahaa vahditaan yhtä tarkkaan. Adventtikirkon kirjanpito on monimutkainen ja vähän raskas. Ehkä se on kirkon lakihenkisyyttä, että sama tiukka järjestelmä tilintarkastajineen on prässätty kaikkialle maailmaan, myös sellaisiin kehitysmaihin, joissa muut kirkot samoin kuin liike-elämä pyörittävät rahojaan ilman kirjanpidon alkuakaan.
Eihän tämä sitä tarkoita, etteikö Adventtikirkkokin pystyisi väliin tekemään taloudellisesti tyhmiä päätöksiä. Tai etteikö joku suivaantunut kassanhoitaja voisi napata rahalipasta mukaansa ja lähteä köpöttelemään. Mutta ennenkuin joku ihan perustellusti kunnon tutkimuksella, gradulla tai väitöskirjalla muuta osoittaa, olen ihan vakuuttunut siitä, että rahankäytössä adventtkikirkko kuuluu siisteimpiin ja avoimimpiin yhteisöihin, jos vertailukohtana ovat samantapaisissa kansainvälisissä mittasuhteissa toimivat muut kirkot.
Kirkon työntekijät saavat kaikki samaa ala-asteen opettajan palkkaa... pääkonferenssin johtajaa ja talousjohtajaa myöten. No on johtajan palkka 20% korkeampi kuin tavallisen amerikkalaisen rivipastorin. Mutta valita sitten, kun löydät toisen kirkon, jonka johtaja saa vähemmän... (mutta ei nyt sentään lasketa Jehovan todistajia tähän... nehän ovat ihan omassa kastissaan palkkojen suhteen.) En yhtään ihmettelisi jo Suomalainen kirkkoherra menisi palkassa ohi Adventtikirkon johtajan... puhumattakaan nyt sitten suomalaisista piispoista.
Hmmmm... no tuossa edelläolevassa on pieni virhe. Kirkon jenkkisairaalat ja pieni osa kouluista jne. ovat alkaneet palkoissa seurata yleistä palkkatasoa. Ja erot voivat olla todella huimaavia. Tällaiset laitokset eivät kuitenkaan normaalisti saa mitään kymmenyksistä tai uhrilahjoista... paitsi ehkä pastorinsa palkan, joka on kirkon normaalissa skaalassa.
Ihmettelit myös sitä, mihin se raha menee... Ihmetellessäsi voit miettiä sitä, mitä maksaisi ylläpitää noin 120.000 seurakuntaa ja ryhmää kirkkoineen, pitää palkkalistoilla eri puolilla maailmaa noin 200.000 henkilöä ja vielä pitää yllä vaikkapa noin 7000 koulua... joissa liki 1.5 miljoonaa oppilasta... ja onhan kirkolla muitakin paljon rahaa vieviä laitoksia kuin koulut. Jos noita mietit huomaat, että se pari miljardia euroa ei niin kauhean suuri summa ole.
Adventismista voit olla mitä mieltä haluat, mutta osoitat vain tietämättömyytesi, jos väität, että Adventtikirkossa rahat häviävät jonnekin Amerikkaan.
:) Kai- Bushmanni
Kai_A kirjoitti:
Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. Jos haluat etsiä meheviä huijauksia, niin paras tutkailla ihmeparantajia ja amerikkalaisia TV saarnaajia... tai sitten pieniä suljettuja lahkoja. Sieltä löytyy papeilla kirjaimellisesti miljoonapalkkoja tai juttuja johtajista, jotka kirkon luottokortilla ostavat Harrodsista 1000 euron suolasirottimia - kun kaikkea muuta jo on.
Adventtikirkon rahanhoito on äärimmäisen tylsää... ja jokainen, joka haluaa aiheesta tietoa voi saada sitä menemällä vuosikokoukseen tai yleiskokoukseen tai tilaamalla Nykyaika.
Ensinnäkin ihmettelit tuota kymmenysjakoa. Antamani luvut ovat ihan oikein... paitsi siltä osin, että epäilen tuon 0,1% päätymistä amerikkaan. Todennäköisesti Suomen kymmenyksistä sinne ei mene mitään, vaan raha jää (mainitun 0,9% kanssa osastoon Englannissa...) Näin oli ainakin silloin, kun osaston kokouksissa joskus kävin.
Sen sijaan USAssa tilanne on toinen. Siellä tosiaankaan rahaa ei jää piirikunnan alueelle kuin 70%... koska USAlaisten adventistien kymmenyksistä perinteisesti noin 20% on käytetty työn ylläpitämiseksi muualla... (10% kuuluu USAlaisille unioneille ja niiden laitoksille).
Eli olit ymmärtänyt väärin. Sanoit amerikkalaisten huijaavan meitä, mutta se olikin niin päin, että me muualla asuvat huijaamme heitä. Syy on kaiketi siinä, että siitä vajaan 2.7 miljardin dollarin kymmenys- ja uhrilahjapotista melko tarkkaan puolet tulee USAsta ja monissa kehitysmaissa kymmenyskertymä on niin alhainen, ettei niissä voitaisi pitää kirkon työtä yllä ilman että se revitään USAlaisten selkänahasta.
Juttu on myös niin, että maailmassa tuskin on toista kirkkoa, jossa paikallisseurakunnista pääkonferenssiin rahaa vahditaan yhtä tarkkaan. Adventtikirkon kirjanpito on monimutkainen ja vähän raskas. Ehkä se on kirkon lakihenkisyyttä, että sama tiukka järjestelmä tilintarkastajineen on prässätty kaikkialle maailmaan, myös sellaisiin kehitysmaihin, joissa muut kirkot samoin kuin liike-elämä pyörittävät rahojaan ilman kirjanpidon alkuakaan.
Eihän tämä sitä tarkoita, etteikö Adventtikirkkokin pystyisi väliin tekemään taloudellisesti tyhmiä päätöksiä. Tai etteikö joku suivaantunut kassanhoitaja voisi napata rahalipasta mukaansa ja lähteä köpöttelemään. Mutta ennenkuin joku ihan perustellusti kunnon tutkimuksella, gradulla tai väitöskirjalla muuta osoittaa, olen ihan vakuuttunut siitä, että rahankäytössä adventtkikirkko kuuluu siisteimpiin ja avoimimpiin yhteisöihin, jos vertailukohtana ovat samantapaisissa kansainvälisissä mittasuhteissa toimivat muut kirkot.
Kirkon työntekijät saavat kaikki samaa ala-asteen opettajan palkkaa... pääkonferenssin johtajaa ja talousjohtajaa myöten. No on johtajan palkka 20% korkeampi kuin tavallisen amerikkalaisen rivipastorin. Mutta valita sitten, kun löydät toisen kirkon, jonka johtaja saa vähemmän... (mutta ei nyt sentään lasketa Jehovan todistajia tähän... nehän ovat ihan omassa kastissaan palkkojen suhteen.) En yhtään ihmettelisi jo Suomalainen kirkkoherra menisi palkassa ohi Adventtikirkon johtajan... puhumattakaan nyt sitten suomalaisista piispoista.
Hmmmm... no tuossa edelläolevassa on pieni virhe. Kirkon jenkkisairaalat ja pieni osa kouluista jne. ovat alkaneet palkoissa seurata yleistä palkkatasoa. Ja erot voivat olla todella huimaavia. Tällaiset laitokset eivät kuitenkaan normaalisti saa mitään kymmenyksistä tai uhrilahjoista... paitsi ehkä pastorinsa palkan, joka on kirkon normaalissa skaalassa.
Ihmettelit myös sitä, mihin se raha menee... Ihmetellessäsi voit miettiä sitä, mitä maksaisi ylläpitää noin 120.000 seurakuntaa ja ryhmää kirkkoineen, pitää palkkalistoilla eri puolilla maailmaa noin 200.000 henkilöä ja vielä pitää yllä vaikkapa noin 7000 koulua... joissa liki 1.5 miljoonaa oppilasta... ja onhan kirkolla muitakin paljon rahaa vieviä laitoksia kuin koulut. Jos noita mietit huomaat, että se pari miljardia euroa ei niin kauhean suuri summa ole.
Adventismista voit olla mitä mieltä haluat, mutta osoitat vain tietämättömyytesi, jos väität, että Adventtikirkossa rahat häviävät jonnekin Amerikkaan.
:) Kai>> Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. >>
Ehkä sinun kannattaa osoittaa sormellasi teidän pr-osastoa, tai muuta tahoa joka suunnittelee tiedotuksen ja nettisivut.
Ehkäpä viralliselle uutissivustolle kannattaisi laittaa varoitus tupakka-askien tyyliin: " tällä sivustolla kirjoitettu tieto ei välttämättä ole yksi yhteen käytännön kanssa, tai ei koske adventtikirkon koko toimintaa. Lue omalla vastuulla."
Toimisiko paremmin? Edelleenkään selityksesi ei muuta mainitsemaani kokonaistilannetta: yksi puhuu yhtä, toinen toista.
>>> Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. Jos haluat etsiä meheviä huijauksia, niin paras tutkailla ihmeparantajia ja amerikkalaisia TV saarnaajia... >>>>
Kävisikö esimerkkinä tv-saarnaajasta oma pappinne Doug Batchelor ja hänen puljunsa Amazing Facts, joka taitaa täyttää kaikki antamasi tunnusmerkit. Eräskin suomalainen virkaveljensä oikein ihailee häntä facebook-suvustollaan.
http://www.amazingfacts.org/
>>> Sanoit amerikkalaisten huijaavan meitä, mutta se olikin niin päin, että me muualla asuvat huijaamme heitä. Syy on kaiketi siinä, että siitä vajaan 2.7 miljardin dollarin kymmenys- ja uhrilahjapotista melko tarkkaan puolet tulee USAsta... >>>>
Tämä onkin mielenkiintoista, sillä jätät kertomatta, että ainoastaan 8 % adventisteista tulee nykyään USA:sta. Eli 8 % maksaa kakusta yli 50 %.
Ei tarvitse käydä kauppakorkeakoulua tajutakseen sen, mihin tämä johtaa. Mihin se johtaa sinun mielestäsi?
Mutta kannattaisiko pyytää ammattihuijareilta apua, sillä te huijaatte aika huonosti. Väität, että jenkit kustantavat kirkkoja mm. suomessa ja juuri Savonlinnassa purettiin surkeaan kuntoon mennyt kirkko ja teidän ainoa koulunne on menossa nurin. Tämäkö kertoo siitä, että olettekin nettosaaja, ettekä nettomaksaja?
>>> Adventtikirkon kirjanpito on monimutkainen ja vähän raskas. >>>>
Voisin kertoa aika paljon esimerkkejä suurista yrityksistä, mihin monimutkainen ja "vähän" raskas kirjanpito johtaa, mutta hyvä kun kerrot totuuden. Tuo sanomasi tarkoittaa sitä, että hyvin harva tietää, mitä oikeasti tapahtuu. Tuskin sinäkään, vaikka luulet tietäväsi.
Jos olisit halunnut vakuuttaa minut ja lukijat, niin olisit vaikka valehdellut, että adventtikirkon raha-asiat ovat hyvällä mallilla, koska järjestelmä on suoraviivainen ja kevyt, eikä tarjoa mitään mahdollisuuksia välistävetoihin. Kuka tahansa pystyy avaamaan kirjat ja näkee selkeästi missä mennään. Mutta ei: vastasit "monimutkainen ja vähän raskas." Voi hyvät hyssykät.
>>> pitää palkkalistoilla eri puolilla maailmaa noin 200.000 henkilöä ja vielä pitää yllä vaikkapa noin 7000 koulua... joissa liki 1.5 miljoonaa oppilasta...>>>
Tiedän tiedän, mutta käsittääkseni kymmenysvaroja ei pitäisi/saisi käyttää kuin pastorien palkkoihin vai miten se meni? Ja lisäksi, jos olet käynyt tutustumassa vaikkapa koulujenne ja sairaaloidenne nettisivuihin USA:ssa ja monessa muussa paikassa, niin tietäisit, että niissä opiskelu ei ole ilmaista tai käden ojennus adventtikirkolta köyhille.
Vai oletko eri mieltä? Jos olet, niin tuolta voit käydä katsomassa jenkkien adventistiyliopiston opiskelumaksuja:
https://www.southern.edu/sites/enrollment/finances/Pages/tuitionexpenses.aspx
Mitäs maksaa suomessa vaikkapa Helsingin yliopistossa teologian opiskelu?
Samoin sairaalat. USA:ssa adventtikirkon sairaalat eivät ole sinua varten, jos et omista kattavaa vakuutusta, tai jos luottokortillasi on luottoraja.
Ne ovat bisnesyrityksiä, jotka itse maksavat toimintasi maksuillaan. Ei niitä kymmenysvaroilla ylläpidetä, eikä edes saisi ylläpitää.
>>> ja onhan kirkolla muitakin paljon rahaa vieviä laitoksia kuin koulut. >>>
No kerropa nyt kaikki ne momentit, joihin kymmenysvaroja voidaan käyttää? Minusta tuntuu, että rivijäsenet alkavat kiinnostua entistä enemmän siitä, mihin rahat menevät. Suomessa he palvelevat Jumalaa purkukelpoisissa hökkeleissä ja ainoa koulu on menossa nurin. Sitä rahaa tuntuu jonnekin riittävän, ainakin sinun juttujesi perusteella. Valitan.
>>> Adventismista voit olla mitä mieltä haluat, mutta osoitat vain tietämättömyytesi, jos väität, että Adventtikirkossa rahat häviävät jonnekin Amerikkaan. >>>
Mitäs jos annamme lukijoiden päättää, nyt kun kumpikin on esittänyt perustellusti mielipiteensä. Bushmanni kirjoitti:
>> Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. >>
Ehkä sinun kannattaa osoittaa sormellasi teidän pr-osastoa, tai muuta tahoa joka suunnittelee tiedotuksen ja nettisivut.
Ehkäpä viralliselle uutissivustolle kannattaisi laittaa varoitus tupakka-askien tyyliin: " tällä sivustolla kirjoitettu tieto ei välttämättä ole yksi yhteen käytännön kanssa, tai ei koske adventtikirkon koko toimintaa. Lue omalla vastuulla."
Toimisiko paremmin? Edelleenkään selityksesi ei muuta mainitsemaani kokonaistilannetta: yksi puhuu yhtä, toinen toista.
>>> Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. Jos haluat etsiä meheviä huijauksia, niin paras tutkailla ihmeparantajia ja amerikkalaisia TV saarnaajia... >>>>
Kävisikö esimerkkinä tv-saarnaajasta oma pappinne Doug Batchelor ja hänen puljunsa Amazing Facts, joka taitaa täyttää kaikki antamasi tunnusmerkit. Eräskin suomalainen virkaveljensä oikein ihailee häntä facebook-suvustollaan.
http://www.amazingfacts.org/
>>> Sanoit amerikkalaisten huijaavan meitä, mutta se olikin niin päin, että me muualla asuvat huijaamme heitä. Syy on kaiketi siinä, että siitä vajaan 2.7 miljardin dollarin kymmenys- ja uhrilahjapotista melko tarkkaan puolet tulee USAsta... >>>>
Tämä onkin mielenkiintoista, sillä jätät kertomatta, että ainoastaan 8 % adventisteista tulee nykyään USA:sta. Eli 8 % maksaa kakusta yli 50 %.
Ei tarvitse käydä kauppakorkeakoulua tajutakseen sen, mihin tämä johtaa. Mihin se johtaa sinun mielestäsi?
Mutta kannattaisiko pyytää ammattihuijareilta apua, sillä te huijaatte aika huonosti. Väität, että jenkit kustantavat kirkkoja mm. suomessa ja juuri Savonlinnassa purettiin surkeaan kuntoon mennyt kirkko ja teidän ainoa koulunne on menossa nurin. Tämäkö kertoo siitä, että olettekin nettosaaja, ettekä nettomaksaja?
>>> Adventtikirkon kirjanpito on monimutkainen ja vähän raskas. >>>>
Voisin kertoa aika paljon esimerkkejä suurista yrityksistä, mihin monimutkainen ja "vähän" raskas kirjanpito johtaa, mutta hyvä kun kerrot totuuden. Tuo sanomasi tarkoittaa sitä, että hyvin harva tietää, mitä oikeasti tapahtuu. Tuskin sinäkään, vaikka luulet tietäväsi.
Jos olisit halunnut vakuuttaa minut ja lukijat, niin olisit vaikka valehdellut, että adventtikirkon raha-asiat ovat hyvällä mallilla, koska järjestelmä on suoraviivainen ja kevyt, eikä tarjoa mitään mahdollisuuksia välistävetoihin. Kuka tahansa pystyy avaamaan kirjat ja näkee selkeästi missä mennään. Mutta ei: vastasit "monimutkainen ja vähän raskas." Voi hyvät hyssykät.
>>> pitää palkkalistoilla eri puolilla maailmaa noin 200.000 henkilöä ja vielä pitää yllä vaikkapa noin 7000 koulua... joissa liki 1.5 miljoonaa oppilasta...>>>
Tiedän tiedän, mutta käsittääkseni kymmenysvaroja ei pitäisi/saisi käyttää kuin pastorien palkkoihin vai miten se meni? Ja lisäksi, jos olet käynyt tutustumassa vaikkapa koulujenne ja sairaaloidenne nettisivuihin USA:ssa ja monessa muussa paikassa, niin tietäisit, että niissä opiskelu ei ole ilmaista tai käden ojennus adventtikirkolta köyhille.
Vai oletko eri mieltä? Jos olet, niin tuolta voit käydä katsomassa jenkkien adventistiyliopiston opiskelumaksuja:
https://www.southern.edu/sites/enrollment/finances/Pages/tuitionexpenses.aspx
Mitäs maksaa suomessa vaikkapa Helsingin yliopistossa teologian opiskelu?
Samoin sairaalat. USA:ssa adventtikirkon sairaalat eivät ole sinua varten, jos et omista kattavaa vakuutusta, tai jos luottokortillasi on luottoraja.
Ne ovat bisnesyrityksiä, jotka itse maksavat toimintasi maksuillaan. Ei niitä kymmenysvaroilla ylläpidetä, eikä edes saisi ylläpitää.
>>> ja onhan kirkolla muitakin paljon rahaa vieviä laitoksia kuin koulut. >>>
No kerropa nyt kaikki ne momentit, joihin kymmenysvaroja voidaan käyttää? Minusta tuntuu, että rivijäsenet alkavat kiinnostua entistä enemmän siitä, mihin rahat menevät. Suomessa he palvelevat Jumalaa purkukelpoisissa hökkeleissä ja ainoa koulu on menossa nurin. Sitä rahaa tuntuu jonnekin riittävän, ainakin sinun juttujesi perusteella. Valitan.
>>> Adventismista voit olla mitä mieltä haluat, mutta osoitat vain tietämättömyytesi, jos väität, että Adventtikirkossa rahat häviävät jonnekin Amerikkaan. >>>
Mitäs jos annamme lukijoiden päättää, nyt kun kumpikin on esittänyt perustellusti mielipiteensä.No tiedotuksessa (muidenkin kuin rahan suhteen) olisi varmaan paljon paikattavaa. Adventtikirkon tapaiset vähän sisäänpäinkääntyneet yhteisöt helposti unohtavat, miten asioista pitäisi kertoa.
"...Kävisikö esimerkkinä tv-saarnaajasta oma pappinne Doug Batchelor ja hänen puljunsa Amazing Facts, joka taitaa täyttää kaikki antamasi tunnusmerkit. Eräskin suomalainen virkaveljensä oikein ihailee häntä facebook-suvustollaan."
Ei käy, Amazing Facts ei ole osa Adventtikirkkoa. Kyse on itsenäisestä kirkosta riippumattomasta hankkeesta, joita Adventtikirkon ympärillä pyörii pilvin pimein ja jotka (ilman seurakunnan normaalia kontrollia) keräävät miljoonia omiin projekteihinsa. Adventtikirkon tilaisuuksissa harvoin kuulee kunnon rahavetoomuksia, paitsi kun paikalla on David Gates, Doug Bachelor tai Danny Shelton havittelemassa uutta TV asemaa tai uusia lentokoneita lähetykseensä.
Kaikki edustavat kirkosta irrallaan olevia yhteisöjä. Kirkon suhtautuminen on yrittää (turhan varovasti) panna suitsia tämäntapaisten yritysten rahankeruulle.
"...Voisin kertoa aika paljon esimerkkejä suurista yrityksistä, mihin monimutkainen ja "vähän" raskas kirjanpito johtaa, mutta hyvä kun kerrot totuuden. Tuo sanomasi tarkoittaa sitä, että hyvin harva tietää, mitä oikeasti tapahtuu. Tuskin sinäkään, vaikka luulet tietäväsi.
"Jos olisit halunnut vakuuttaa minut ja lukijat, niin olisit vaikka valehdellut, että adventtikirkon raha-asiat ovat hyvällä mallilla, koska järjestelmä on suoraviivainen ja kevyt, eikä tarjoa mitään mahdollisuuksia välistävetoihin. Kuka tahansa pystyy avaamaan kirjat ja näkee selkeästi missä mennään. Mutta ei: vastasit "monimutkainen ja vähän raskas." Voi hyvät hyssykät."
Monimutkainen ja raskas voi tarkoittaa montaa asiaa. Osa tästä raskaudesta on se, että kirjanpitoon liityy muun muassa laskelmat oman pääoman suhteesta toiminnan kuluihin - eli lukuja, joista kerralla näkee onko mainittu kirkon yhteisö taloudellisesti terve vai sairas. Osa on sitä, että mm. kymmenysvarat kulkevat pennintarkasti omilla tileillään, niin ettei niiden tulo/menopuolta voi sekoittaa muiden rahojen kanssa. En ole kanssasi samaa mieltä. Tässä tapauksessa kirjanpidon raskaus ei tarkoita mahdollisuutta ongelmien piilotukseen. Olen viimeiset 25 vuotta säännöllisesti katsellut kirkon yksiköiden tilinpäätöksiä ja väitän voivani (ilman mitään talousalan koulutusta) muutamassa minuutissa nähdä, onko yksikkö rahan suhteen terveellä pohjalla.
"Tämä onkin mielenkiintoista, sillä jätät kertomatta, että ainoastaan 8 % adventisteista tulee nykyään USA:sta. Eli 8 % maksaa kakusta yli 50 %.
"Ei tarvitse käydä kauppakorkeakoulua tajutakseen sen, mihin tämä johtaa. Mihin se johtaa sinun mielestäsi?"
Totta... Tässä on tapahtunut suuri lähetystrateginen virhe. Afrikkalaiset eivät ole kiinnostuneita kymmenyksiä keräämään niin kauan, kun dollareita virtaa USAsta.
Toinen, mihin se johtaa on, että joka dollarikriisissä (ja niitä on ollut ja pahempia tulossa) monet kirkon yksiköt muualla ovat paniikissa.
Kolmas on se, että jo nyt USAssa protestoidaan sitä, että muut vauraat osat pallostamme eivät kanna samaa vastuuta lähetystyöstä. Eli dollarit voivat loppua. Mutta mihin tämä johtaa? En tiedä.
"Mutta kannattaisiko pyytää ammattihuijareilta apua, sillä te huijaatte aika huonosti. Väität, että jenkit kustantavat kirkkoja mm. suomessa ja juuri Savonlinnassa purettiin surkeaan kuntoon mennyt kirkko ja teidän ainoa koulunne on menossa nurin. Tämäkö kertoo siitä, että olettekin nettosaaja, ettekä nettomaksaja?"
Tämän jutun ymmärsit väärin. Ei USAsta Suomeen tule juuri mitään. Jos tulee, ei ainakaan Savonlinnan kirkkoon. USAsta maksetaan köyhien maiden lähetystyötä. Meidän reviirillämme ehkä Pakistanin tai Lähi-Idän työhön.
Mutta se pitää edelleen paikkansa, ettei täältä minun tietojeni mukaan USAan mene kuin sapattikoulun lähetysuhrit... ja sitä rahaa ei juuri USAssa käytetä vaan muualla maailmassa. Eli tämäkin raha tulee sieltä takaisin - myös meidän osastomme lähetysmaihin.
Sitten kouluista. Huolimatta siitä, että USAlaiset (ja monet muutkin) kirkon kouluista ovat hävyttömän kalliita ne pääsääntöisesti vievät (paljon) rahaa... eivät tuo. Ja Helsingin yliopiston teologian koulutus on kustannuksiltaan taatusti samaa luokkaa - se vain maksetaan verovaroista.
Kymmenyksiä voidaan Adventtikirkossa käyttää hengellistä työtä tekevien palkkoihin, evankelioinnin ja seurakunnan huoltotyön kuluihin, seurakunnan hallinnon ja toimistojen ylläpitoon, koulujen uskonnon opetukseen ja pienessä määrin koulujen hallintoon, jne. Esimerkkinä asioista, joihin kymmenyksiä ei voida käyttää ovat kirkkorakennukset ja niiden huolto, ja käsittääkseni kirkon sairaala-, parantola-, raittius-, kustannus-, kirjapaino-, kehitysapu- jne toiminta on rajattu kymmenysten ulkopuolelle, paitsi suoranaista hengellistä työtä tekevien osalta.
Annetaan kansan päättää... Sopii minullekin. :)
Leppoisaa Johannes Kastajan päivää!
Kai- annu42
Utulila kirjoitti:
Roikut kulttilahkossa ja olet harhaanjohdettu. Sinulle on adventtikirkko tärkeämpi kuin Jeesus. Edustat kulttilahkoa ja rahasi menee
rikkaitten adventistipastorien hienoihin autoihin ja kirkko rakennuksiiin.Et pysytnyt selittämään, miten uskot noista Storkin lausunnoista, joten lähdit rienauksen tielle. Sehän on täällä tapana, joten ei se mitään uutta ollut, mutta asiaa, asiaa tulisi olla ei vain pelkkää huutoa... Asiat riitelevät, eivät ihmiset, luulisin.
- Bushmanni
Kai_A kirjoitti:
No tiedotuksessa (muidenkin kuin rahan suhteen) olisi varmaan paljon paikattavaa. Adventtikirkon tapaiset vähän sisäänpäinkääntyneet yhteisöt helposti unohtavat, miten asioista pitäisi kertoa.
"...Kävisikö esimerkkinä tv-saarnaajasta oma pappinne Doug Batchelor ja hänen puljunsa Amazing Facts, joka taitaa täyttää kaikki antamasi tunnusmerkit. Eräskin suomalainen virkaveljensä oikein ihailee häntä facebook-suvustollaan."
Ei käy, Amazing Facts ei ole osa Adventtikirkkoa. Kyse on itsenäisestä kirkosta riippumattomasta hankkeesta, joita Adventtikirkon ympärillä pyörii pilvin pimein ja jotka (ilman seurakunnan normaalia kontrollia) keräävät miljoonia omiin projekteihinsa. Adventtikirkon tilaisuuksissa harvoin kuulee kunnon rahavetoomuksia, paitsi kun paikalla on David Gates, Doug Bachelor tai Danny Shelton havittelemassa uutta TV asemaa tai uusia lentokoneita lähetykseensä.
Kaikki edustavat kirkosta irrallaan olevia yhteisöjä. Kirkon suhtautuminen on yrittää (turhan varovasti) panna suitsia tämäntapaisten yritysten rahankeruulle.
"...Voisin kertoa aika paljon esimerkkejä suurista yrityksistä, mihin monimutkainen ja "vähän" raskas kirjanpito johtaa, mutta hyvä kun kerrot totuuden. Tuo sanomasi tarkoittaa sitä, että hyvin harva tietää, mitä oikeasti tapahtuu. Tuskin sinäkään, vaikka luulet tietäväsi.
"Jos olisit halunnut vakuuttaa minut ja lukijat, niin olisit vaikka valehdellut, että adventtikirkon raha-asiat ovat hyvällä mallilla, koska järjestelmä on suoraviivainen ja kevyt, eikä tarjoa mitään mahdollisuuksia välistävetoihin. Kuka tahansa pystyy avaamaan kirjat ja näkee selkeästi missä mennään. Mutta ei: vastasit "monimutkainen ja vähän raskas." Voi hyvät hyssykät."
Monimutkainen ja raskas voi tarkoittaa montaa asiaa. Osa tästä raskaudesta on se, että kirjanpitoon liityy muun muassa laskelmat oman pääoman suhteesta toiminnan kuluihin - eli lukuja, joista kerralla näkee onko mainittu kirkon yhteisö taloudellisesti terve vai sairas. Osa on sitä, että mm. kymmenysvarat kulkevat pennintarkasti omilla tileillään, niin ettei niiden tulo/menopuolta voi sekoittaa muiden rahojen kanssa. En ole kanssasi samaa mieltä. Tässä tapauksessa kirjanpidon raskaus ei tarkoita mahdollisuutta ongelmien piilotukseen. Olen viimeiset 25 vuotta säännöllisesti katsellut kirkon yksiköiden tilinpäätöksiä ja väitän voivani (ilman mitään talousalan koulutusta) muutamassa minuutissa nähdä, onko yksikkö rahan suhteen terveellä pohjalla.
"Tämä onkin mielenkiintoista, sillä jätät kertomatta, että ainoastaan 8 % adventisteista tulee nykyään USA:sta. Eli 8 % maksaa kakusta yli 50 %.
"Ei tarvitse käydä kauppakorkeakoulua tajutakseen sen, mihin tämä johtaa. Mihin se johtaa sinun mielestäsi?"
Totta... Tässä on tapahtunut suuri lähetystrateginen virhe. Afrikkalaiset eivät ole kiinnostuneita kymmenyksiä keräämään niin kauan, kun dollareita virtaa USAsta.
Toinen, mihin se johtaa on, että joka dollarikriisissä (ja niitä on ollut ja pahempia tulossa) monet kirkon yksiköt muualla ovat paniikissa.
Kolmas on se, että jo nyt USAssa protestoidaan sitä, että muut vauraat osat pallostamme eivät kanna samaa vastuuta lähetystyöstä. Eli dollarit voivat loppua. Mutta mihin tämä johtaa? En tiedä.
"Mutta kannattaisiko pyytää ammattihuijareilta apua, sillä te huijaatte aika huonosti. Väität, että jenkit kustantavat kirkkoja mm. suomessa ja juuri Savonlinnassa purettiin surkeaan kuntoon mennyt kirkko ja teidän ainoa koulunne on menossa nurin. Tämäkö kertoo siitä, että olettekin nettosaaja, ettekä nettomaksaja?"
Tämän jutun ymmärsit väärin. Ei USAsta Suomeen tule juuri mitään. Jos tulee, ei ainakaan Savonlinnan kirkkoon. USAsta maksetaan köyhien maiden lähetystyötä. Meidän reviirillämme ehkä Pakistanin tai Lähi-Idän työhön.
Mutta se pitää edelleen paikkansa, ettei täältä minun tietojeni mukaan USAan mene kuin sapattikoulun lähetysuhrit... ja sitä rahaa ei juuri USAssa käytetä vaan muualla maailmassa. Eli tämäkin raha tulee sieltä takaisin - myös meidän osastomme lähetysmaihin.
Sitten kouluista. Huolimatta siitä, että USAlaiset (ja monet muutkin) kirkon kouluista ovat hävyttömän kalliita ne pääsääntöisesti vievät (paljon) rahaa... eivät tuo. Ja Helsingin yliopiston teologian koulutus on kustannuksiltaan taatusti samaa luokkaa - se vain maksetaan verovaroista.
Kymmenyksiä voidaan Adventtikirkossa käyttää hengellistä työtä tekevien palkkoihin, evankelioinnin ja seurakunnan huoltotyön kuluihin, seurakunnan hallinnon ja toimistojen ylläpitoon, koulujen uskonnon opetukseen ja pienessä määrin koulujen hallintoon, jne. Esimerkkinä asioista, joihin kymmenyksiä ei voida käyttää ovat kirkkorakennukset ja niiden huolto, ja käsittääkseni kirkon sairaala-, parantola-, raittius-, kustannus-, kirjapaino-, kehitysapu- jne toiminta on rajattu kymmenysten ulkopuolelle, paitsi suoranaista hengellistä työtä tekevien osalta.
Annetaan kansan päättää... Sopii minullekin. :)
Leppoisaa Johannes Kastajan päivää!
KaiKiitokset hyvin perustelluista mielipiteistä ja jätetään lukijoille.
Mutta yhteen kohtaan haluan antaa vielä pienen kommentin:
>>>> Esimerkkinä asioista, joihin kymmenyksiä ei voida käyttää ovat kirkkorakennukset ja niiden huolto, ja käsittääkseni kirkon sairaala-, parantola-, raittius-, kustannus-, kirjapaino-, kehitysapu- jne toiminta on rajattu kymmenysten ulkopuolelle, paitsi suoranaista hengellistä työtä tekevien osalta. >>>>
En tiedä, onko pääkonferenssi tiedottanut asiasta, mutta USA:ssa tapahtui tämän asian suhteen täyskäännös. Ottaen huomioon, kuinka läheiset suhteet eri kirkkokunnilla USA:ssa on republikaaneihin, on heidän valtakaudellaan liittovaltio avustanut eri uskonnollisten ryhmien rakennus- ja korjaustoimintaa jossain määrin jopa merkittävästi. Peruskorjauksiin yms on liittovaltio jostain syystä antanut kansalaisten veromarkkoja myös uskonnollisille yhteisöille, vaikka kirkko (kirkot) ja valtio on tiukasti erillään, kuten jokainen tiedämme.
No nyt siihen tuli stoppi. Senaatti teki muistaakseni helmi- maaliskuussa päätöksen, että uskonnolliset yhteisöt eivät tule enää saamaan sentin latia liittovaltiolta rahaa sairaaloittensa, koulujensa ja yliopistojensa korjauksiin, vaan ne rahat joutuvat kokonaisuudessaan kaivamaan omasta pussistaan.
Demokraatit tekivät siis täyskäännöksen asiassa ja tämähän on iso asia suurta palatsijärjestelmää ylläpitäville amerikkalaisille uskonnollisille yhteisöille, mm. adventtikirkolle, mormoneille, jehoville etc etc.
Etenkin ehkä adventtikirkolle, sillä teillähän on suuri määrä yliopistoja, kouluja, sairaaloita etc yhdysvaltain maaperällä.
Tämä tulee väistämättä näkymään rahoituksessa, tosin muutaman vuoden viiveellä, mutta kuitenkin.
Joten sellaista. Eikun Juhannusta vaan kaikille tasapuoleisesti lahkosta riippumatta. - pölinäsi kiinnosta
Bushmanni kirjoitti:
Kenelle se raha menee. Ette ole itsekään yksimielisiä siitä, kuka saa ja mitä saa.
9% suomen unionille
Mitäköhän tästä pitäisi päätellä?kun et mitään näköjään ymmärrä.
- aika erikoista
Kai_A kirjoitti:
Kyllä sinulla on vähän hukassa tämä Adventtikirkon rahahomma. Jos haluat etsiä meheviä huijauksia, niin paras tutkailla ihmeparantajia ja amerikkalaisia TV saarnaajia... tai sitten pieniä suljettuja lahkoja. Sieltä löytyy papeilla kirjaimellisesti miljoonapalkkoja tai juttuja johtajista, jotka kirkon luottokortilla ostavat Harrodsista 1000 euron suolasirottimia - kun kaikkea muuta jo on.
:) KaiSairaalabisnes on Amerikassa erittäin kannattavaa liiketoimintaa jossa SDA on vahvasti mukana. SDA kirkko on monessa bisneksessä mukana mm. sijoitustoiminnassa, lakimies- ja luontaistuotealalla.
Bisneksillä ei ole mitään tekemistä Jumalan Sanan kanssa.
Oliko Paavali bisnesmiehiä?
http://www.youtube.com/watch?v=_Tnu0M7C4xs
"2/2009 ETRA-liitto joutuu supistamaan toimintaansa
ETRA-liiton hallitus päätti 15.3.2003 pitämässään kokouksessa ulkoistaa järjestösihteerin / toiminnanjohtajan toimenkuvaan kuuluneita tehtäviä ja luopua vakinaisesta työntekijästä. Päätöstä perusteltiin sillä, että ETRA-liiton säätiöiltä vuoden 2008 talouskriisin vuoksi saama tuki vähentyi merkittävästi eikä tilalle ole löydetty uusia rahoittajia."
Raamattu ja raha
## ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta."##
- Raamatullinen
että panisit Jumalan aina ensimmäiselle paikalle?
Ei mikään ole niin tärkeää kuin Jumala, jos et sattunut tietämään (sitäkään) . - IDENEB
Dr. Kai_A:sta lähtien adventistit hokevat kuorossa, ettei Elleniä enää oteta
vakavasti. Näin he todistavat olevansa tappajasukua ... farisealaisia.
Matt. 23:29-
29
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte
profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
30
ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia
heidän kanssaan profeettain vereen'!
31
Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat
profeetat.
32
Täyttäkää siis te isäinne mitta.
33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota
pakoon?
34
Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja
kirjanoppineita.
Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte
synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
35
että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on
vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan,
vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.- tuomitsija!
kirjoituksesi sisältävät aina hyvin vähän asiaa jos lainkaan, sitävastoin toisista olet mestari vikoja hakemaan.
Adventistitkin ovat aivan tavallisia vajavaisia ihmisiä ja Jumalan armoa tarvitsevia,kuten KAIKKI IHMISET!
Miksi heidän pitäisi mielestäsi olla täydellisiä? Ethän itsekkään ole.
Yhdessä on yksi vika ja toisessa toinen ja niin edelleen! - itse siinä
liemessä.
Jopa etsitte Jeesuksesta syntiä ja sanotte, että Jeesus oli sapatin rikkoja ja syntinen.
Kuka täällä EGW:tä haukkuu päivät, että yöt, ettekö juuri te? Jos hän eläisi vielä niin tuskimpa saisi elää teidän kirveenne heiluessa. - Ja viestisi!
tuomitsija! kirjoitti:
kirjoituksesi sisältävät aina hyvin vähän asiaa jos lainkaan, sitävastoin toisista olet mestari vikoja hakemaan.
Adventistitkin ovat aivan tavallisia vajavaisia ihmisiä ja Jumalan armoa tarvitsevia,kuten KAIKKI IHMISET!
Miksi heidän pitäisi mielestäsi olla täydellisiä? Ethän itsekkään ole.
Yhdessä on yksi vika ja toisessa toinen ja niin edelleen!Paas kattoin peiliin!
itse siinä kirjoitti:
liemessä.
Jopa etsitte Jeesuksesta syntiä ja sanotte, että Jeesus oli sapatin rikkoja ja syntinen.
Kuka täällä EGW:tä haukkuu päivät, että yöt, ettekö juuri te? Jos hän eläisi vielä niin tuskimpa saisi elää teidän kirveenne heiluessa.Jes. 7:15
Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan
ja valitsemaan hyvän;
Room. 6:8-11
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä;
mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Meidänkin tulee kuolla pois synnistä.
Ja mitä sapatinrikkomiseen tulee niin ei Jeesus siinä väärin tehnyt että käski
kantaa vuodetaakkaa sapattina. Sillä Jeesus on sapatin yläpuolella.
Eikä Jeesus väärin tehnyt julistautuessaan Jumalaksi tekemällä Jumalan tekoja.
Sillä Hän on Jumalan ainokainen perijä.
Heiiltä puuttuu Kristityille varattu ihana piina oppi kokonaan pois unohdettuna. Eikä heillä ole opetuksessaan varattu paikkaa edes Nimroodin pyhitys opetukselle. He pitäytyvät Jumalan sanan mukaiseen opetukseen. He eivät usko siihen,että Ihmisille on annettu valtuudet mennä muuttamaan Jumalan ilmoitettua sanaa omin päin. Tässä hyvin tärkeässä kohdassa ihmiset ovat ottaneet Jumalalta valtuuden omiin käsiinsä. He kuvittelevat olevansa Jumalia kuten Nimrood omana aikanaan oli Jumalana.
- alex-kasi
sellaista mihin on helppo yhtyä. Ovat ymmärtäneet monta asiaa oikein hyvin - että Jumala On iankaikkinen elämä ja että sen voi saada .. ja vain Jeesuksessa.. ja että rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi - ihan oikeaa uskoa ja ajatusta - mutta kaikkeen en voi yhtyä.
Esimerkiksi tuohon ruoka asiaan - siitä on tehty osa uskontoa - mikä ei ole hyvä - en minä ole terveellisiä ruokatapoja ja hyvän ja terveellisen ruuan käyttämistä vastaan vaan sitä tapaa millä se tulee adventismissa esiin - liian jyrkkiä mielipiteitä - mielestäni. Terveellistä ruokaa tulee syödä terveyden tähden - ei se ole osa pelastuksesta.. se mikä menee sisään tulee myös ulos..
Toinen asia on sapatin nostaminen OHI muiden käskyjen - olen tietoinen käskyjen paikasta Raamatussa Jumalan tahdon ilmaisuna mutta miksi puhua sapatista kuin se olisi tärkeämpi KÄSKY kuin muut käskyt - sillä kaikki käskyt ovat yhtä tärkeitä. Joka rikkoo käskyt on rikkonut niiden osoittaman Jumalan täydellisyyden ja ilman iankaikkista elämää jos ei Jumala meitä Pojassaan pelasta - siksihän me olemmekin kuoleman omia koska olemme epätäydellisiä - vajavaisia joka iikka..
Kolmas on se A-kirkon kastelupaus - ne 28 kohtaa joista monet ovat asioita joilla ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä. Esimerkiksi Ellen G White ja hänen profetian henkensä ja kymmenykset - ei niitä pitäisi olle kasteeseen sekoitettu.
Ei apostolit menneet minkään listan kanssa kysymään että allekirjoitatko tuon niin kastetaan.. :) - kysyivät vain että uskotko Jeesukseen pelastajanasi ja haluatko seurata häntä elämässäsi..
Siinä vähän kriiikkiä adventisti veljilleni ja sisarilleni :) ..
alex - kritiikki..
alex-kasi kirjoitti:
sellaista mihin on helppo yhtyä. Ovat ymmärtäneet monta asiaa oikein hyvin - että Jumala On iankaikkinen elämä ja että sen voi saada .. ja vain Jeesuksessa.. ja että rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi - ihan oikeaa uskoa ja ajatusta - mutta kaikkeen en voi yhtyä.
Esimerkiksi tuohon ruoka asiaan - siitä on tehty osa uskontoa - mikä ei ole hyvä - en minä ole terveellisiä ruokatapoja ja hyvän ja terveellisen ruuan käyttämistä vastaan vaan sitä tapaa millä se tulee adventismissa esiin - liian jyrkkiä mielipiteitä - mielestäni. Terveellistä ruokaa tulee syödä terveyden tähden - ei se ole osa pelastuksesta.. se mikä menee sisään tulee myös ulos..
Toinen asia on sapatin nostaminen OHI muiden käskyjen - olen tietoinen käskyjen paikasta Raamatussa Jumalan tahdon ilmaisuna mutta miksi puhua sapatista kuin se olisi tärkeämpi KÄSKY kuin muut käskyt - sillä kaikki käskyt ovat yhtä tärkeitä. Joka rikkoo käskyt on rikkonut niiden osoittaman Jumalan täydellisyyden ja ilman iankaikkista elämää jos ei Jumala meitä Pojassaan pelasta - siksihän me olemmekin kuoleman omia koska olemme epätäydellisiä - vajavaisia joka iikka..
Kolmas on se A-kirkon kastelupaus - ne 28 kohtaa joista monet ovat asioita joilla ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä. Esimerkiksi Ellen G White ja hänen profetian henkensä ja kymmenykset - ei niitä pitäisi olle kasteeseen sekoitettu.
Ei apostolit menneet minkään listan kanssa kysymään että allekirjoitatko tuon niin kastetaan.. :) - kysyivät vain että uskotko Jeesukseen pelastajanasi ja haluatko seurata häntä elämässäsi..
Siinä vähän kriiikkiä adventisti veljilleni ja sisarilleni :) ..
alexpidä ihan paikkaansa, en minä ole edes kuulutkaan kuin täällä palstalla, että adventistit pelastuu ruualla, oli aivan uusi asia minulle, kyllä minut on Pelastanut Jeesus eikä ruoka.
Ja mitä sapattiin tulee niin ei adventistit joita minä tunnen ja myös minä itse uskon että ei koroiteta sapattia sen enempää kuin muitakaan käskyjä, vaikka kyllähän sapatti käskyyn Jumala on laittanut että MUISTA joita ei muissa käskyissä ole, oliskohan sitä varten Jumala laittanut sen, kun me ihmiset unohdamme niin helposti lepopäivänkin, raadamme työn touhussa aina, niin Jumalan täytyy ihan erikoisesti siitä muistuttaa.
Ja onhan sapatti käskyssä myöskin se että Jumala siunasi ja Pyhitti sapatin.
Ne kysymykset jotka kysytään ennen liittymistä seurakuntaan, kysytään siksi että voi perääntyä jos haluaa, näin minä uskoisin sen, ei minulta kysytty noin monta kysymystä mitä olit tuohon laittanut, ja olen kiitollinen siitä mitä kysyttiin ennen liittymistä seurakuntaan etteivät ne tulleet sitten vasta tietooni kun olin liittynyt,
Ei pelattu noin kutsuttua summu kalastusta, tiesin haluanko liittyä vai en. - alex-kasi
kritiikki.. kirjoitti:
pidä ihan paikkaansa, en minä ole edes kuulutkaan kuin täällä palstalla, että adventistit pelastuu ruualla, oli aivan uusi asia minulle, kyllä minut on Pelastanut Jeesus eikä ruoka.
Ja mitä sapattiin tulee niin ei adventistit joita minä tunnen ja myös minä itse uskon että ei koroiteta sapattia sen enempää kuin muitakaan käskyjä, vaikka kyllähän sapatti käskyyn Jumala on laittanut että MUISTA joita ei muissa käskyissä ole, oliskohan sitä varten Jumala laittanut sen, kun me ihmiset unohdamme niin helposti lepopäivänkin, raadamme työn touhussa aina, niin Jumalan täytyy ihan erikoisesti siitä muistuttaa.
Ja onhan sapatti käskyssä myöskin se että Jumala siunasi ja Pyhitti sapatin.
Ne kysymykset jotka kysytään ennen liittymistä seurakuntaan, kysytään siksi että voi perääntyä jos haluaa, näin minä uskoisin sen, ei minulta kysytty noin monta kysymystä mitä olit tuohon laittanut, ja olen kiitollinen siitä mitä kysyttiin ennen liittymistä seurakuntaan etteivät ne tulleet sitten vasta tietooni kun olin liittynyt,
Ei pelattu noin kutsuttua summu kalastusta, tiesin haluanko liittyä vai en.uskovat pelastuvansa ruualla?
En kai - siinä tapauksessa se oli väärin sanottu.. minä tarkoitin joka tapauksessa että siitä on tullut "pelastuskysymys" ... vähän samaan tapaan kuin käskyistä - ei niitä kukaan pidä täysin, mutta "pelastuskysymyksiä" ne kuitenkin ovat. Ruuan syöntiä ei voi verrata esimerkiksi käskyihin..
Sapatti on lepopäivä suomeksi.
Ja minä näen sen kuten kirjoitin ja olen aikaisemminkin kirjoitellut, mutta en minä usko että adeventistit jotka viettävät sapattia (siis lepopäivää) rehellisellä tunnolla tekevät väärin .. joten vietä sinä sapattia omantuntosi mukaan niin ten minäkin.. voin viettää vaikka lauantaisinkin.. On väärin sanoa että luteriilaiset pitäisivät sunnuntaita jotenkin pyhänä - vaikka sitä tavan mukaan pyhäpäiväksi kutsutaankin.. luterilaiset viettävät lepopäivää - Jumalan antamaa oikeutta levätä - piristäytyä - niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Sillä ihminen joka ei lepää - ei voi hyvin - siksi Jumala sanoi MUISTA pyhittää (erottaa) itsellesi lepopäivä - kuutena päivänä tee työtä ja seitsemäntenä lepää..
Tätä en oikein tajua ollenkaan kun kirjoitit:
Ei pelattu noin kutsuttua summu kalastusta, tiesin haluanko liittyä vai en.
?Tarkoitatko että jos ei hyväksy noita opinkohtia niin saa "peräytyä" tai peräytetään?
Jos nyt ajattelet noin? - mikä on aika vaikea uskoa - niin ota ajattelehan hetki - oletat että A-kirkko olisi Jumalan kansan seurakunta (jos nyt teet) ja että kirkkoon kastaminen on yksi välttämätön asia pelastukselle. Se tarkoittaa, että jos ei hyväksy joitain noista 28:sta pykälästa niin jää Jumalan valtakunnan ulkopuolelle (siis mielestäsi ?) - koska kastetta ei joko oteta tai anneta kirkon puolelta.. näin tulee noista pykälistä jokaisesta pelastuksen ehtoja - 28 pelastuksen ehtoa.
??
Ei - kuule .. ei kai se nyt noin huonosti ole siellä teidän kirkossanne?
Niistä kymmenyksistä esimerkiksi - mitä niillä on kasteen kanssa tekemistä? Kyllä minäkin kirkollisveroni maksan - ei se siitä ole kiinni, mutta kuinka olisi jos pappi olisi kasteessa sanonut, että juu sitten kirjoitetaan vakuutus että ymmärrät että kirkollisverot on Jumalan työhön meneviä rahoja.. muuten njaa ..
Tai että ymmärrät että Luther'in 'hengessä' mennään ja opetuksen on.
Minulle sanoo Pyhä Henki että se on väärin ymmärrettyä kastamista.
Ja se ehkä jopa syy miksi A-kirkko on niin pieni - ihmiset eivät ole tottuneet ajatukseen että kasteeseen liitetään pitkä liuta ehtoja ja kysytään että kirjoitako alle vai peräännytkö? :)
Ei millään pahalla.. eikä tuomarina ihan vain rehellisiä ajatuksiani..
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
uskovat pelastuvansa ruualla?
En kai - siinä tapauksessa se oli väärin sanottu.. minä tarkoitin joka tapauksessa että siitä on tullut "pelastuskysymys" ... vähän samaan tapaan kuin käskyistä - ei niitä kukaan pidä täysin, mutta "pelastuskysymyksiä" ne kuitenkin ovat. Ruuan syöntiä ei voi verrata esimerkiksi käskyihin..
Ja minä näen sen kuten kirjoitin ja olen aikaisemminkin kirjoitellut, mutta en minä usko että adeventistit jotka viettävät sapattia (siis lepopäivää) rehellisellä tunnolla tekevät väärin .. joten vietä sinä sapattia omantuntosi mukaan niin ten minäkin.. voin viettää vaikka lauantaisinkin.. On väärin sanoa että luteriilaiset pitäisivät sunnuntaita jotenkin pyhänä - vaikka sitä tavan mukaan pyhäpäiväksi kutsutaankin.. luterilaiset viettävät lepopäivää - Jumalan antamaa oikeutta levätä - piristäytyä - niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Sillä ihminen joka ei lepää - ei voi hyvin - siksi Jumala sanoi MUISTA pyhittää (erottaa) itsellesi lepopäivä - kuutena päivänä tee työtä ja seitsemäntenä lepää..
?Tarkoitatko että jos ei hyväksy noita opinkohtia niin saa "peräytyä" tai peräytetään?
Jos nyt ajattelet noin? - mikä on aika vaikea uskoa - niin ota ajattelehan hetki - oletat että A-kirkko olisi Jumalan kansan seurakunta (jos nyt teet) ja että kirkkoon kastaminen on yksi välttämätön asia pelastukselle. Se tarkoittaa, että jos ei hyväksy joitain noista 28:sta pykälästa niin jää Jumalan valtakunnan ulkopuolelle (siis mielestäsi ?) - koska kastetta ei joko oteta tai anneta kirkon puolelta.. näin tulee noista pykälistä jokaisesta pelastuksen ehtoja - 28 pelastuksen ehtoa.
??
Niistä kymmenyksistä esimerkiksi - mitä niillä on kasteen kanssa tekemistä? Kyllä minäkin kirkollisveroni maksan - ei se siitä ole kiinni, mutta kuinka olisi jos pappi olisi kasteessa sanonut, että juu sitten kirjoitetaan vakuutus että ymmärrät että kirkollisverot on Jumalan työhön meneviä rahoja.. muuten njaa ..
Ja se ehkä jopa syy miksi A-kirkko on niin pieni - ihmiset eivät ole tottuneet ajatukseen että kasteeseen liitetään pitkä liuta ehtoja ja kysytään että kirjoitako alle vai peräännytkö? :)
alexAlat oppia enemmän ja enemmän adventtiopin salaisuuksista.
>> ?Tarkoitatko että jos ei hyväksy noita opinkohtia niin saa "peräytyä" tai peräytetään? >>>
Näin se vain on. Ei siinä ole mistään uskosta kysymys, vaan vähän kuin hakisit lainaa pankista. Jos et hyväksy lainaehtoja, ei lainaa tipu. Onko se sinusta uskoa?
Ei se ole. Se on jotain ihan muuta amerikassa keksittyä hapatusta, kuten kaikki muukin sonta, mikä sieltä meidän iloksemme pulppuaa. Jos et hyväksy ehtojamme, ei Jumalan armoa tipu ja saat etsiä uuden bussin.
>>> Ei - kuule .. ei kai se nyt noin huonosti ole siellä teidän kirkossanne? >>>
Asiat ovat paljon huonommin kuin uskotkaan. Suurin osa heistä ei ymmärrä alkuunkaan sitä, missä on mukana. Ollaan vain, kun parempaakaan ei tiedetä. Opinkappaleet ovat pelkkää hepreaa etc etc.
>> Niistä kymmenyksistä esimerkiksi - mitä niillä on kasteen kanssa tekemistä? >>>
Alat ymmärtää yhä enemmän ja enemmän. Poista vain laput silmistäsi, niin tajuat kohta koko paketin.
Olet sanonut monta kertaa, että adventtiopissa on hyvää, mutta myös sellaista, mitä et hyväksy tai ymmärrä.
Toistan jälleen kerran saman kysymyksen: Jos olet ostamassa kaupasta vaikkapa banaania, niin ostatko sellaisen, jossa näet olevan mätiä kohtia, vai etsitkö sellaisen, joka on hyvä päästä päähän? - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Alat oppia enemmän ja enemmän adventtiopin salaisuuksista.
>> ?Tarkoitatko että jos ei hyväksy noita opinkohtia niin saa "peräytyä" tai peräytetään? >>>
Näin se vain on. Ei siinä ole mistään uskosta kysymys, vaan vähän kuin hakisit lainaa pankista. Jos et hyväksy lainaehtoja, ei lainaa tipu. Onko se sinusta uskoa?
Ei se ole. Se on jotain ihan muuta amerikassa keksittyä hapatusta, kuten kaikki muukin sonta, mikä sieltä meidän iloksemme pulppuaa. Jos et hyväksy ehtojamme, ei Jumalan armoa tipu ja saat etsiä uuden bussin.
>>> Ei - kuule .. ei kai se nyt noin huonosti ole siellä teidän kirkossanne? >>>
Asiat ovat paljon huonommin kuin uskotkaan. Suurin osa heistä ei ymmärrä alkuunkaan sitä, missä on mukana. Ollaan vain, kun parempaakaan ei tiedetä. Opinkappaleet ovat pelkkää hepreaa etc etc.
>> Niistä kymmenyksistä esimerkiksi - mitä niillä on kasteen kanssa tekemistä? >>>
Alat ymmärtää yhä enemmän ja enemmän. Poista vain laput silmistäsi, niin tajuat kohta koko paketin.
Olet sanonut monta kertaa, että adventtiopissa on hyvää, mutta myös sellaista, mitä et hyväksy tai ymmärrä.
Toistan jälleen kerran saman kysymyksen: Jos olet ostamassa kaupasta vaikkapa banaania, niin ostatko sellaisen, jossa näet olevan mätiä kohtia, vai etsitkö sellaisen, joka on hyvä päästä päähän?Näistä asiosta minä olen kirjoittanut vuosikaudet. Se on vain tuo teidän anti-adventisminne joka sokaisee teidät niin ettette edes när mitä muut kirjoittavat.
Vain adventistit vastaavat tälläkin palstalla asiallisesti ja ollaan ystäviä vaikka ei keikessa samaa mieltä ollakaan.
Mietityttää joskus että oletko sinäkin olevinasi jotenkin parempi ? niin että sinulla olisi ikäänkuin jokin oikeus mollata adventisteja ja puhua heistä kuin yhdestä ihmisestä?
Mitä sinulla on heille tarjota? Nolla - ja taas nolla .. pelkkää mollaamista ja vikojen hakemista ihmisistä joiden kanssa olet ollut ehkä suurimman osan elämästäsi - vuosikymmenet.. ja nyt liityit sellaisten kelkkaan kuin uskova_1 ja AVK .. ja mikäs senkun vain - mutta minä en koskaan teihin liity.. minulle olette vain asiattomia ihmisten mollaajia joiden oma uskonto ei kritiikkiä kestä - jotka ovat hiljaa omasta seurakunnastaan tai kiekostaan ja usein kiejoittelevat puskajussina -- eivät kestä kritiikki eivätkä tule koskaan varmaan kestämäänkään - siksi heille ei jääkään muuta sanomista kuin ihmisten mollaaminen - onneksi olkoon - olet seurasi valinnut ...
Jos sinäkin lopettaisit tuon ihmisten mollamisen ja puhuisit asiaa, mutta kun et.
Ja nyt sitten jaat minulle pinnojasi, kun luulet että ollaan samalla linjalla - mutta vain tiedoksesi "ei olla - ei" - minulle adventistit ovat uskovaisia ihmisiä jotka turvaavat Jeesukseen ja joilla sitäpaisi on epätavallisen hyvä Raamatun ymmärys - paljon parempi jos vertaa sitä esimerkiksi tavalliseen luterilaiseen uskovaan - jolla useimmiten on pappien antama sielun kuolemattomuus oppi uskonsa pohjana ja siihen sitten omat uskomukset päälle - ja heidätkin Jeesus pelastaa - se on minu uskoni..
Täällä näkee vastauksista kuka puhuu asiaa - sinä esimerkiksi kutsut Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" ja rakastat lapsiasi enemmän kuin Jumalaa - se osoittaa täysin missä mennään.. et ymmärrä mitään - puhut kuin Jumala jotenkin haluaisi ettet rakasta lapsiasi - joten älä viitsi.. ruveta opettajaksi.. adventisteista ei vielä ole kukaan töppäillyt noin vahvasti ..
Suoraan sanoen olen sitä mieltä (värin tai oikein) - että sinä mollaat adventisteja koska olet entinen adventisti ja olet tavallaan "riidoissa" adventismin kanssa. Vedät jokaisen samalla kammalla .. kuin ne entiset riita kaverisi - mikä sekin osoittaa että olet jonkinlaisten pakkomielteiden vallassa..
Ajattelenhan jos tekisit saman muiden ihmisten kanssa - esimerkiksi luterilaisten .. 84% suomalaisista lapsista kastetaan evl.kirkkoon vuosittain .. ja ruotsissa 65% lapsista.. siinä sinulle olisi työmaata :) .. vai ovatko leterilaiset parempia uskovaisia kuin adventistit mielestäsi - vai oletko sinäkin saanut tehtävän - niinkuin uskova_1..
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Näistä asiosta minä olen kirjoittanut vuosikaudet. Se on vain tuo teidän anti-adventisminne joka sokaisee teidät niin ettette edes när mitä muut kirjoittavat.
Vain adventistit vastaavat tälläkin palstalla asiallisesti ja ollaan ystäviä vaikka ei keikessa samaa mieltä ollakaan.
Mietityttää joskus että oletko sinäkin olevinasi jotenkin parempi ? niin että sinulla olisi ikäänkuin jokin oikeus mollata adventisteja ja puhua heistä kuin yhdestä ihmisestä?
Mitä sinulla on heille tarjota? Nolla - ja taas nolla .. pelkkää mollaamista ja vikojen hakemista ihmisistä joiden kanssa olet ollut ehkä suurimman osan elämästäsi - vuosikymmenet.. ja nyt liityit sellaisten kelkkaan kuin uskova_1 ja AVK .. ja mikäs senkun vain - mutta minä en koskaan teihin liity.. minulle olette vain asiattomia ihmisten mollaajia joiden oma uskonto ei kritiikkiä kestä - jotka ovat hiljaa omasta seurakunnastaan tai kiekostaan ja usein kiejoittelevat puskajussina -- eivät kestä kritiikki eivätkä tule koskaan varmaan kestämäänkään - siksi heille ei jääkään muuta sanomista kuin ihmisten mollaaminen - onneksi olkoon - olet seurasi valinnut ...
Jos sinäkin lopettaisit tuon ihmisten mollamisen ja puhuisit asiaa, mutta kun et.
Ja nyt sitten jaat minulle pinnojasi, kun luulet että ollaan samalla linjalla - mutta vain tiedoksesi "ei olla - ei" - minulle adventistit ovat uskovaisia ihmisiä jotka turvaavat Jeesukseen ja joilla sitäpaisi on epätavallisen hyvä Raamatun ymmärys - paljon parempi jos vertaa sitä esimerkiksi tavalliseen luterilaiseen uskovaan - jolla useimmiten on pappien antama sielun kuolemattomuus oppi uskonsa pohjana ja siihen sitten omat uskomukset päälle - ja heidätkin Jeesus pelastaa - se on minu uskoni..
Täällä näkee vastauksista kuka puhuu asiaa - sinä esimerkiksi kutsut Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" ja rakastat lapsiasi enemmän kuin Jumalaa - se osoittaa täysin missä mennään.. et ymmärrä mitään - puhut kuin Jumala jotenkin haluaisi ettet rakasta lapsiasi - joten älä viitsi.. ruveta opettajaksi.. adventisteista ei vielä ole kukaan töppäillyt noin vahvasti ..
Suoraan sanoen olen sitä mieltä (värin tai oikein) - että sinä mollaat adventisteja koska olet entinen adventisti ja olet tavallaan "riidoissa" adventismin kanssa. Vedät jokaisen samalla kammalla .. kuin ne entiset riita kaverisi - mikä sekin osoittaa että olet jonkinlaisten pakkomielteiden vallassa..
Ajattelenhan jos tekisit saman muiden ihmisten kanssa - esimerkiksi luterilaisten .. 84% suomalaisista lapsista kastetaan evl.kirkkoon vuosittain .. ja ruotsissa 65% lapsista.. siinä sinulle olisi työmaata :) .. vai ovatko leterilaiset parempia uskovaisia kuin adventistit mielestäsi - vai oletko sinäkin saanut tehtävän - niinkuin uskova_1..
alexNo sieltähän tuli taas alexin kirjallinen orgasmi?
Helpottiko?
Onko nyt parempi mieli, kun sai huutaa koko rahalla ja valehdella enemmän, kuin moni ehtii viikossa?
>> liityit sellaisten kelkkaan kuin uskova_1 ja AVK >>>
Ai olen liittynyt? Mistä sen päättelet. Suhtaudun AVK:n lahkoon samoin, kuin adventisteihin. Ei ole arvostelun yläpuolella.
>>> sinä esimerkiksi kutsut Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" >>>
Selitin kyllä, mitä tarkoitin. Jos et sinä ymmärrä, niin se on voi voi. Et sinä ymmärrä montaa muutakaan asiaa.
>>> rakastat lapsiasi enemmän kuin Jumalaa >>>
En ole näin sanonut. Sanoin, että en todellakaan rakasta Jumalaa enemmän kuin lapsiani. Joten valehtelet taas vaihteeksi, mutta sepä ei ole yllätys. Molempia koko sydämestäni, mutta Jumala ei nouse lähimmäisten yläpuolelle.
>>> puhut kuin Jumala jotenkin haluaisi ettet rakasta lapsiasi >>>
Valehtelet ja keksit omasta päästäsi. Tällaista en ole sanonut.
>>> adventisteista ei vielä ole kukaan töppäillyt noin vahvasti .>>>
Eli sanot, että adventistit töppäilevät myös. Eivät tosin yhtä pahasti kuin minä, mutta töpeksijöitä ovat. Tuohan on hieno tunnustus.
>>vai ovatko luterilaiset parempia uskovaisia kuin adventistit mielestäsi >>>
Suurin osa heistä ainakin tietää mihin uskoo. Adventisteista suurin osa ei tiedä.
Mutta onko sinulla lisää valheita, joita haluat levitellä minusta?
Vai olitko vain iltaorgasmin tarpeessa? - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
No sieltähän tuli taas alexin kirjallinen orgasmi?
Helpottiko?
Onko nyt parempi mieli, kun sai huutaa koko rahalla ja valehdella enemmän, kuin moni ehtii viikossa?
>> liityit sellaisten kelkkaan kuin uskova_1 ja AVK >>>
Ai olen liittynyt? Mistä sen päättelet. Suhtaudun AVK:n lahkoon samoin, kuin adventisteihin. Ei ole arvostelun yläpuolella.
>>> sinä esimerkiksi kutsut Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" >>>
Selitin kyllä, mitä tarkoitin. Jos et sinä ymmärrä, niin se on voi voi. Et sinä ymmärrä montaa muutakaan asiaa.
>>> rakastat lapsiasi enemmän kuin Jumalaa >>>
En ole näin sanonut. Sanoin, että en todellakaan rakasta Jumalaa enemmän kuin lapsiani. Joten valehtelet taas vaihteeksi, mutta sepä ei ole yllätys. Molempia koko sydämestäni, mutta Jumala ei nouse lähimmäisten yläpuolelle.
>>> puhut kuin Jumala jotenkin haluaisi ettet rakasta lapsiasi >>>
Valehtelet ja keksit omasta päästäsi. Tällaista en ole sanonut.
>>> adventisteista ei vielä ole kukaan töppäillyt noin vahvasti .>>>
Eli sanot, että adventistit töppäilevät myös. Eivät tosin yhtä pahasti kuin minä, mutta töpeksijöitä ovat. Tuohan on hieno tunnustus.
>>vai ovatko luterilaiset parempia uskovaisia kuin adventistit mielestäsi >>>
Suurin osa heistä ainakin tietää mihin uskoo. Adventisteista suurin osa ei tiedä.
Mutta onko sinulla lisää valheita, joita haluat levitellä minusta?
Vai olitko vain iltaorgasmin tarpeessa?Minä en halua sinun hyväksyntääsi - jolla haluat vain saada adventistit huonoon valoon - olen kirjoittanut vaikka kuinka monta kertaa ASIAA - mutta et ole koskaan vielä kommentoinut niitä asiallisesti - mutta niin pian kuin löysit jotain jonka ajattelit negatiiviseksi adventisteja vastaan olit jakelemassa pinnojasi ja vain saadaksesi ihmiset huonoon valoon - minä en halua pinnojasi - toivottavasti tuli selväksi - minä EN TUE sinun antiadventismiasi. ok?
Minä keskustelen asioista ihmisten kanssa - adventistien ja jokaisen joka haluaa asiallista keskustelua - muínä en ole antiadventisti - kuten sinä.
Ja vai olet muka arvostellut uskova_1:n ja AVK:n kirjoituksia samalla tavavalla kuin adventisteja - ?? :) - (huomaa adventisteja joita et edes tunne ja jotka eivät edes ole palstalla käyneet) , kaikkea sitä saa kuulla enenkuin korvat putoo - mikä vitsi. Sinä katsot adventisteja "ylhäältä alas" - sen voi lukea kirjoituksistasi. Unohdat että puhut 16 miljoonasta ihmisestä - suunnilleen kolme kertaa Suomen kansasta.. lähentelee rasismia.. valitettavasti ei voi muutakaan sanoa..
Sinä todella kutsuit Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" ja siinä ei paljon selitykset auta. Pyydä anteeksi Jumalata - jos kaduttaa.. JA - huomaa ... ensin kutsuit Jumalaasi "hepuksi" ja sitten rakastat Häntä yhtä paljon kuin lapsiasi ??? Seli seli...
Lue kunnolla että kirjoitan >>> puhut KUIN Jumala jotenkin haluaisi, ettet rakasta lapsiasi >>>
ja niin todella teet koska panet Jumalan rakkauden ja rakkauden lapsiisi vastakkain, sillä Jumalan tahto on luonnollisesti, että pidät hyvää huolta lapsistasi ja rakastat heitä - mutta eniten meidän tulee rakastaa Jumalaa - sillä se parhaaksi myös lapsillesi - lasten parhaaksi.
Mutta koska et omien sanojesi mukaan "tunne Jumalaa" - et sitä luonnollisesti ymmärrä sinullehan Jumala voi olla piinaava Jumala - sillä sanoit samassa keskustelussa, että jos Jumala panee sinut miljoonaksi vuodeksi tuliseen järveen niin se on ok.. sellaista voi vain se sanoa joka kutsuu jumalaa "hepuksi" - todella ymmärtämätöntä ... höpötystä.. Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus - jospa sen tajuaisit..
Luuletko todella suurin osa luterilaisista tietää mihin uskovat?
Ilman että puhun pahaa kenestäkään voin vain todeta, että joka uskoo omaavansa kuolemattomaan sieluun erossa Jumalasta - ei oikein tiedä mihin hän uskoo - en tiennyt minäkään aikaisemmin - mutta sitten kun tajusin asian niin valkeni paljon muutakin .. esimerkiksi se kuinka sellainen usko todella muuttaa Raamatun sisällön toiseksi..
Sinä puhut niin osaat orgasmisteistasi - samaa ihmisistä jauhamista, samaa antiadventismia.. olet juuri samaa jengiä kuin uskova_1 ja AVK - teillä ei ole mitään annettavaa - rikkomassa olette ja pilaamassa ja sen jälkeen .. adieu .. olenko minä veljeni vartija ...
Kuten sanoin jospa sinäkin keskustelisit asioista ... mutta kun et .. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Minä en halua sinun hyväksyntääsi - jolla haluat vain saada adventistit huonoon valoon - olen kirjoittanut vaikka kuinka monta kertaa ASIAA - mutta et ole koskaan vielä kommentoinut niitä asiallisesti - mutta niin pian kuin löysit jotain jonka ajattelit negatiiviseksi adventisteja vastaan olit jakelemassa pinnojasi ja vain saadaksesi ihmiset huonoon valoon - minä en halua pinnojasi - toivottavasti tuli selväksi - minä EN TUE sinun antiadventismiasi. ok?
Minä keskustelen asioista ihmisten kanssa - adventistien ja jokaisen joka haluaa asiallista keskustelua - muínä en ole antiadventisti - kuten sinä.
Ja vai olet muka arvostellut uskova_1:n ja AVK:n kirjoituksia samalla tavavalla kuin adventisteja - ?? :) - (huomaa adventisteja joita et edes tunne ja jotka eivät edes ole palstalla käyneet) , kaikkea sitä saa kuulla enenkuin korvat putoo - mikä vitsi. Sinä katsot adventisteja "ylhäältä alas" - sen voi lukea kirjoituksistasi. Unohdat että puhut 16 miljoonasta ihmisestä - suunnilleen kolme kertaa Suomen kansasta.. lähentelee rasismia.. valitettavasti ei voi muutakaan sanoa..
Sinä todella kutsuit Kaikkinaltiasta Luojaa "hepuksi" ja siinä ei paljon selitykset auta. Pyydä anteeksi Jumalata - jos kaduttaa.. JA - huomaa ... ensin kutsuit Jumalaasi "hepuksi" ja sitten rakastat Häntä yhtä paljon kuin lapsiasi ??? Seli seli...
Lue kunnolla että kirjoitan >>> puhut KUIN Jumala jotenkin haluaisi, ettet rakasta lapsiasi >>>
ja niin todella teet koska panet Jumalan rakkauden ja rakkauden lapsiisi vastakkain, sillä Jumalan tahto on luonnollisesti, että pidät hyvää huolta lapsistasi ja rakastat heitä - mutta eniten meidän tulee rakastaa Jumalaa - sillä se parhaaksi myös lapsillesi - lasten parhaaksi.
Mutta koska et omien sanojesi mukaan "tunne Jumalaa" - et sitä luonnollisesti ymmärrä sinullehan Jumala voi olla piinaava Jumala - sillä sanoit samassa keskustelussa, että jos Jumala panee sinut miljoonaksi vuodeksi tuliseen järveen niin se on ok.. sellaista voi vain se sanoa joka kutsuu jumalaa "hepuksi" - todella ymmärtämätöntä ... höpötystä.. Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus - jospa sen tajuaisit..
Luuletko todella suurin osa luterilaisista tietää mihin uskovat?
Ilman että puhun pahaa kenestäkään voin vain todeta, että joka uskoo omaavansa kuolemattomaan sieluun erossa Jumalasta - ei oikein tiedä mihin hän uskoo - en tiennyt minäkään aikaisemmin - mutta sitten kun tajusin asian niin valkeni paljon muutakin .. esimerkiksi se kuinka sellainen usko todella muuttaa Raamatun sisällön toiseksi..
Sinä puhut niin osaat orgasmisteistasi - samaa ihmisistä jauhamista, samaa antiadventismia.. olet juuri samaa jengiä kuin uskova_1 ja AVK - teillä ei ole mitään annettavaa - rikkomassa olette ja pilaamassa ja sen jälkeen .. adieu .. olenko minä veljeni vartija ...
Kuten sanoin jospa sinäkin keskustelisit asioista ... mutta kun et ..Vanhan miehen kannattaa jo ajatella terveyttää ja verenpainettaan, kun tuntuu tuo hermostuminen sinua vaivaavan.
Sinä olet niin mainio levyautomaatti, että eihän sinusta voi olla pitämättä.
Sama levy ulvoo taukoamatta tunnista toiseen ja keksit muista älyttömiä valheita ja pistät sanoja toisen suuhun, joita ei ole sanottu.
Kerrassaan rakastettava ukkeli. Olet juuri sellaisen uskovaisen perikuva, joita adventtikirkko on pullollaan.
>> että jos Jumala panee sinut miljoonaksi vuodeksi tuliseen järveen niin se on ok >>>
Loistavaa valehtelua ja vääristelyä taas. Tässä puhuin siitä, että Jumalan tuomiot ovat hänen itsensä asia ja jos hän päättää noin, niin hän päättää noin. Ei se välttämättä minun mielestäni ole ok, mutta Hänen päätöksistään emme voi valittaa. Ymmärsitkö nyt, vai väännänlö rautakangesta?
>> Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus - jospa sen tajuaisit.. >>>
Ja olet sanonut myös näin: Jumala vihaa syntiä, joka tuhoaa Hänen luomaansa elämää, mutta rakastaa ja säälii syntistä joka on kuoleman oma jos ei Hän ihmisparkaa auta..
Sanopas muuten, että miten sinä Nooan vedenpaisumuksineen pistät tähän kehittelemääsi teoriaan. Kuinkas Jumalan tuomio ihmisille vedepaisumuksen kautta auttoi ihmisparkoja?
Oikeudenmukainen Jumala rakkaudessaan päätti tappaa kaikki luomansa ja hukuttaa lapset, naiset, raskaana olevat naiset etc...
Herra vihaa syntiä mutta kuitenkin rakastaa syntistä...niin olet sanonut ja tästä olemme samaa mieltä.
No kuinkas tämä syntisen rakastaminen ja oikeidenmukainen hellyys saadaan sopimaan siihen, että Jumala hukutti kaiken luomansa, myös eläimet, jotka taatusti olivat syyttömiä ihmisten pahuuteen?
Hukutti lapset.
Hukutti raskaana olevat naiset. Abortoi siis syntymättömät sikiöt.
Abortoi koko ihmiskunnan.
Olisiko sinulla jokin asiallinen vastaus asialliseen kysymykseen?
Minä en yritä saada Jumalasta pahaa, vaan yritän kertoa, että Jumalassa on myös puolia, joita me emme ymmärrä ja emme kykene ymmärtämään, vaikka haluaisimme. Syy kaikelle selviää joskus ja toivottavasti osalle ei liian myöhään.
Löytyykö vastausta vai päätätkö laittaa taas suuhuni sanoja, joita en ole sanonut, tai haukkua minua muuten vain? - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Vanhan miehen kannattaa jo ajatella terveyttää ja verenpainettaan, kun tuntuu tuo hermostuminen sinua vaivaavan.
Sinä olet niin mainio levyautomaatti, että eihän sinusta voi olla pitämättä.
Sama levy ulvoo taukoamatta tunnista toiseen ja keksit muista älyttömiä valheita ja pistät sanoja toisen suuhun, joita ei ole sanottu.
Kerrassaan rakastettava ukkeli. Olet juuri sellaisen uskovaisen perikuva, joita adventtikirkko on pullollaan.
>> että jos Jumala panee sinut miljoonaksi vuodeksi tuliseen järveen niin se on ok >>>
Loistavaa valehtelua ja vääristelyä taas. Tässä puhuin siitä, että Jumalan tuomiot ovat hänen itsensä asia ja jos hän päättää noin, niin hän päättää noin. Ei se välttämättä minun mielestäni ole ok, mutta Hänen päätöksistään emme voi valittaa. Ymmärsitkö nyt, vai väännänlö rautakangesta?
>> Jumala on oikeudenmukaisuus ja rakkaus - jospa sen tajuaisit.. >>>
Ja olet sanonut myös näin: Jumala vihaa syntiä, joka tuhoaa Hänen luomaansa elämää, mutta rakastaa ja säälii syntistä joka on kuoleman oma jos ei Hän ihmisparkaa auta..
Sanopas muuten, että miten sinä Nooan vedenpaisumuksineen pistät tähän kehittelemääsi teoriaan. Kuinkas Jumalan tuomio ihmisille vedepaisumuksen kautta auttoi ihmisparkoja?
Oikeudenmukainen Jumala rakkaudessaan päätti tappaa kaikki luomansa ja hukuttaa lapset, naiset, raskaana olevat naiset etc...
Herra vihaa syntiä mutta kuitenkin rakastaa syntistä...niin olet sanonut ja tästä olemme samaa mieltä.
No kuinkas tämä syntisen rakastaminen ja oikeidenmukainen hellyys saadaan sopimaan siihen, että Jumala hukutti kaiken luomansa, myös eläimet, jotka taatusti olivat syyttömiä ihmisten pahuuteen?
Hukutti lapset.
Hukutti raskaana olevat naiset. Abortoi siis syntymättömät sikiöt.
Abortoi koko ihmiskunnan.
Olisiko sinulla jokin asiallinen vastaus asialliseen kysymykseen?
Minä en yritä saada Jumalasta pahaa, vaan yritän kertoa, että Jumalassa on myös puolia, joita me emme ymmärrä ja emme kykene ymmärtämään, vaikka haluaisimme. Syy kaikelle selviää joskus ja toivottavasti osalle ei liian myöhään.
Löytyykö vastausta vai päätätkö laittaa taas suuhuni sanoja, joita en ole sanonut, tai haukkua minua muuten vain?joten ole rauhassa. En minä kirjoita sinulle vihassa vaan sanon vain mitä ajattelen - vai eikö se ole totta mitä kirjoitin - mielestäsi?
Tuntuu että pidät Jumalaa ikäänkuin oikullisena vähän ja arvaamattomana.. epävalkaisena ... et oikein tiedä mitä ajattelisit Jumaastasi.
Mietin vain että kun tulee aika jolloin tämä maailma saa loppunsa - mitähän sanot silloin ?? Kyseletkö silloin.. että miksi.. vastaus on joka tapauksessa suunnilleen sama .. pahuus on ylittänyt sen rajan mistä paluuta ei ole .. muistatko että Raamattu kertoo kuinka Jumala antoi vedenpaisumuksessa ihmisten kuolla - ihmetteletkö sitäkin?
Kysy itseltäsi onko sinulla uskoa?
Kenen kädessä kaikki elämä on? Luojan - eikö niin.
Kuka loi ja ylläpitää elämää? Jumala - eikö niin?
Muuten jos minä vastaan sinulle asiallisesti niin kuinka sinä vastaat minulle? Olen monesti sanonut - ja sanon kerran vielä - jospa jättäisit ihmisten arvostelemisesi ja puhuisit ASIAA.
Kyllä minä olen kirjoittanut asiaa, vaikka kuinka monta kertaa, mutta kuinka olet vastaillut? jos mitään.
Sinulle olen ollut etupäässä adventisti - eikö niin - ja kaikki kirjoitukseni olet lukenut ja niihin vastailet siltä pohjalta. Siis rehellisesti sanoen..
JA MIKSI? Luulet sellaista mikä ei ole totta?
Yksinkertaisesti siksi - koska sinä olet antiadventisti - ja koska minä en ole - koska en ala tavallasi mollaamaan adventisteja - se on tosiasiassa AINOA syy huonoon käytökseesi. Ei syy ole että kirjoittaisin asiattomasti aloituksissani - vai mitä .. jos et usko niin kaiva esiin aloituksiani joita olen tehnyt ja lue.
Kun minä esimerkiksi otin esiin kahden uskon eron - toinen uskoo omaan kuolemattomuuteensa ja toinen että vain Jumalalla on kuolemattomuus - se on asiaa - täyttä asiaa .. missä on kommenttisi ? Vai luulitko että kirjoitin adventismista? Väärin - siinä tapauksessa - minä kirjoitin siitä kuinka Raamattua yhden ainoan asian tähden ymmärretään aivan erilailla - eikö kiinnostanut?
Mutta kun näit että kirjoitin muutaman rivin ajatuksistani joissa en ole samaa mieltä kuin A-kirkko - olit nopeasti kehumassa kuinka olen alkanut ymmärtämään asioita - etkö tosiaan huomaa kuinka lapsellista käyttäytymisesi on?
Tuo yllä oleva osoittaa, että adventistit ovat sinulle jotenkin "erikoisia" ihmisiä - jotenkin huonompia - tyhmempiä tai jotenkin narutettuja - siis jotenkin ala-arvoista porukkaa - jonka saat mielestäsi niputtaa omien estojesi kanssa kuinka haluat. Kaikki 16 miljoonaa..
----
Minä keskustelen asiallisesti kaikkien kanssa jotka antavat siihen mahdollisuuden - valitettavasti sinä et kuule niihin ihmisiin - olet liittoutunut mollaajiin tällä plastalla - mutta jos jätät ihmisten mollaamisen ja alat keskustelemaan asiallisesti niin varmasti voit minun kanssani keskustella - mutta tuollainen yhden-kysymyksen esittäminen ja sen mukaan koko Raamatun tulkkaaminen on vain yksi tapa millä vedät keskustelun niin alas kuin mahdollista.. Suoraan sanoen en ole varma että edes haluat vastauksia siksi että haluat tietää mitenkä ihmiset näkevät asiat vaan enemmämkin siksi että haluat osoittaa heidän näkökantansa vääräksi.. eikö niin.
Osoita palstalaisille myös uskova_1:delle ja AVK:lle, että haluat olla asiallinen keskustelija etkä etupäässä antiadventisti - niin varmasti voimme keskustella myös niistä asoista joista olemme erimieltä. Se käy hyvin adventistien kanssa - vai oletko sinä huomnompi keskustelija? sinä joka olet jatkuvasti selittämässä kuinka helposti petettäviä adventistit ovat?
Nykyinen tyylisi sopii paremmin uskova_1:den ja AVK:n joukkoon ja ainakin minun vastaukseni vastaukset tulevat olemaan sen mukaisia.. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
joten ole rauhassa. En minä kirjoita sinulle vihassa vaan sanon vain mitä ajattelen - vai eikö se ole totta mitä kirjoitin - mielestäsi?
Tuntuu että pidät Jumalaa ikäänkuin oikullisena vähän ja arvaamattomana.. epävalkaisena ... et oikein tiedä mitä ajattelisit Jumaastasi.
Mietin vain että kun tulee aika jolloin tämä maailma saa loppunsa - mitähän sanot silloin ?? Kyseletkö silloin.. että miksi.. vastaus on joka tapauksessa suunnilleen sama .. pahuus on ylittänyt sen rajan mistä paluuta ei ole .. muistatko että Raamattu kertoo kuinka Jumala antoi vedenpaisumuksessa ihmisten kuolla - ihmetteletkö sitäkin?
Kysy itseltäsi onko sinulla uskoa?
Kenen kädessä kaikki elämä on? Luojan - eikö niin.
Kuka loi ja ylläpitää elämää? Jumala - eikö niin?
Muuten jos minä vastaan sinulle asiallisesti niin kuinka sinä vastaat minulle? Olen monesti sanonut - ja sanon kerran vielä - jospa jättäisit ihmisten arvostelemisesi ja puhuisit ASIAA.
Kyllä minä olen kirjoittanut asiaa, vaikka kuinka monta kertaa, mutta kuinka olet vastaillut? jos mitään.
Sinulle olen ollut etupäässä adventisti - eikö niin - ja kaikki kirjoitukseni olet lukenut ja niihin vastailet siltä pohjalta. Siis rehellisesti sanoen..
JA MIKSI? Luulet sellaista mikä ei ole totta?
Yksinkertaisesti siksi - koska sinä olet antiadventisti - ja koska minä en ole - koska en ala tavallasi mollaamaan adventisteja - se on tosiasiassa AINOA syy huonoon käytökseesi. Ei syy ole että kirjoittaisin asiattomasti aloituksissani - vai mitä .. jos et usko niin kaiva esiin aloituksiani joita olen tehnyt ja lue.
Kun minä esimerkiksi otin esiin kahden uskon eron - toinen uskoo omaan kuolemattomuuteensa ja toinen että vain Jumalalla on kuolemattomuus - se on asiaa - täyttä asiaa .. missä on kommenttisi ? Vai luulitko että kirjoitin adventismista? Väärin - siinä tapauksessa - minä kirjoitin siitä kuinka Raamattua yhden ainoan asian tähden ymmärretään aivan erilailla - eikö kiinnostanut?
Mutta kun näit että kirjoitin muutaman rivin ajatuksistani joissa en ole samaa mieltä kuin A-kirkko - olit nopeasti kehumassa kuinka olen alkanut ymmärtämään asioita - etkö tosiaan huomaa kuinka lapsellista käyttäytymisesi on?
Tuo yllä oleva osoittaa, että adventistit ovat sinulle jotenkin "erikoisia" ihmisiä - jotenkin huonompia - tyhmempiä tai jotenkin narutettuja - siis jotenkin ala-arvoista porukkaa - jonka saat mielestäsi niputtaa omien estojesi kanssa kuinka haluat. Kaikki 16 miljoonaa..
----
Minä keskustelen asiallisesti kaikkien kanssa jotka antavat siihen mahdollisuuden - valitettavasti sinä et kuule niihin ihmisiin - olet liittoutunut mollaajiin tällä plastalla - mutta jos jätät ihmisten mollaamisen ja alat keskustelemaan asiallisesti niin varmasti voit minun kanssani keskustella - mutta tuollainen yhden-kysymyksen esittäminen ja sen mukaan koko Raamatun tulkkaaminen on vain yksi tapa millä vedät keskustelun niin alas kuin mahdollista.. Suoraan sanoen en ole varma että edes haluat vastauksia siksi että haluat tietää mitenkä ihmiset näkevät asiat vaan enemmämkin siksi että haluat osoittaa heidän näkökantansa vääräksi.. eikö niin.
Osoita palstalaisille myös uskova_1:delle ja AVK:lle, että haluat olla asiallinen keskustelija etkä etupäässä antiadventisti - niin varmasti voimme keskustella myös niistä asoista joista olemme erimieltä. Se käy hyvin adventistien kanssa - vai oletko sinä huomnompi keskustelija? sinä joka olet jatkuvasti selittämässä kuinka helposti petettäviä adventistit ovat?
Nykyinen tyylisi sopii paremmin uskova_1:den ja AVK:n joukkoon ja ainakin minun vastaukseni vastaukset tulevat olemaan sen mukaisia..Rakastettava vanha levysi singahti soimaan välittömästi.
Kukas se ei vastaa kysymyksiin?
Miten se Nooa. Kerro nyt, että miten sinä sijoitat oman Jumalasi Nooan vedenpaisumukseen?
Jos Jumala on rakastava isä, niin miksi hän tappoi lapsensa vedenpaisumuksella, eikä edes yrittänyt muuta ratkaisua?
Olet monta kertaa käyttänyt Jumalasta vertausta rakastavana isänä, joka rakastaa lapsiaan (eli meitä luomiaan) ja haluaa vain ja ainoastaan meidän parastamme.
Selitä Nooa tähän teoriaasi, äläkä kiertele ja kaartele. Bushmanni kirjoitti:
Rakastettava vanha levysi singahti soimaan välittömästi.
Miten se Nooa. Kerro nyt, että miten sinä sijoitat oman Jumalasi Nooan vedenpaisumukseen?
Jos Jumala on rakastava isä, niin miksi hän tappoi lapsensa vedenpaisumuksella, eikä edes yrittänyt muuta ratkaisua?
Olet monta kertaa käyttänyt Jumalasta vertausta rakastavana isänä, joka rakastaa lapsiaan (eli meitä luomiaan) ja haluaa vain ja ainoastaan meidän parastamme.
Selitä Nooa tähän teoriaasi, äläkä kiertele ja kaartele.Tuohon on helppo vastata sen että emme ymmärrä ja tiedä Jumalasta kaikkea.
Mutta sellaisille jotka ovat lähteneet sille tielle että repivät epämieluisat paikat johtokirjasta "omien" päätelmien/käsitysten tueksi ovat auttamattomasti aina ristiriidassa itsensä, läheisten, Raamatun ja Jumalansa kanssa. Joten eipä paljon kannata.- pelastusta
Bushmanni kirjoitti:
Selitä Nooa tähän teoriaasi, äläkä kiertele ja kaartele.ja sitä varten laittoi Nooan rakentamaan arkin.
Eikö se siten ollut parasta, että hukutti heidät, kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat?
Mitä muuta ratkaisua ajattelit? Sekö olisi ollut hyvä, että olisivat kuolleet aikaa myöten omaan pahuuteensa ja olisi Jeesus jäänyt tulematta maan päälle ja Jumalan pelastussuunnitelmat olisivat rauenneet? - Bushmanni
Utulila kirjoitti:
Tuohon on helppo vastata sen että emme ymmärrä ja tiedä Jumalasta kaikkea.
Mutta sellaisille jotka ovat lähteneet sille tielle että repivät epämieluisat paikat johtokirjasta "omien" päätelmien/käsitysten tueksi ovat auttamattomasti aina ristiriidassa itsensä, läheisten, Raamatun ja Jumalansa kanssa. Joten eipä paljon kannata.Juuri näin. Olemme ihmisiä ja meidän käsityskykymme ei riitä kaikkeen, vaikka toki sitä kovasti haluamme.
Koetaan olla rehellisiä sen suhteen.
Ja toiseksi olen sitä mieltä, että annetaan Jumalan olla Jumala, eikä yritetä inhimillistää Häntä ja saada Hänen ajatuksiaan tai tekojaan sopimaan ihmisten mittapuuhun.
Alex tässä toistuvasti ottaa puheeksi minun Jumalasta käyttämän "heputtelun", jonka hän nappaa aivan toisen tyyppisestä keskustelusta ja muuten vääristelee sanojani.
Minä taas väitän, että Alex yrittää itse inhimillistää Jumalaa ja yrittää tehdä hänestä tavallisen "naapurin hepun", jonka jokaisen ajatuksen ja teon voimme ymmärtää ja selittää ihmisten älyllä ja adjektiiveillä.
Kuinka me selitämme Nooan? Jumala abortoi "rakkaudessaan" koko ihmiskunnan, koska on oikeudenmukainen ja rakkaudelinen sillä mittapuulla, jonka me ihmiset ymmärrämme? Niinkö? Ei minusta.
Entäpä Daavidin seikkailut. Muistamme, kuinka Jumala käski Daavidia surmaamaan erään maan kaikki asukkaat eläimiä myöten, koska halusi Israelilaisten hävittävän heidät.
Jumala vielä uhkasi Daavidia, että mikäli annatte armoa, ettekä tee kuten Hän sanoo, Hän tekee Israelilaisille saman kostoksi, minkä käskee Israelilaisia tekemään toisen kansan väelle.
Rakkautta ja myötätuntoako?
Kuinka selitämme tämän ihmisten älyllä?
Emme mitenkään. Minun on vaikea nähdä näissä asioissa isällistä huolenpitoa ja rakkautta, mutta minä en olekaan Jumala. Jumalalla oli varmasti oma syynsä toimia näin ja se selviää joskus, tai ei selviä.
Samoin on helvetin laita. Toki haluaisimme kovasti tietää, kuinka käy heidän, jotka eivät armon alle pääse tai halua päästä.
Onko heidän kohtalona tupsahdus, 10 minuuttia, vuosi, miljoona vuotta?
Herra tietää, mutta ei ole vielä kertonut. Voimme toki pohtia päämme kipeksi asiaa ja tutkia Raamattua aamusta iltaan ja voimme tehdä tulkintoja, kuinka meidän tai läheistemme käy, mutta ne ovat vain tulkintoja.
Totuus selviää myöhemmin.
Alex voi olla oikeassa, ja moni muu hänen kanssaan samoin ajatteleva.
Voi myös käydä niin, että eivät ole oikeassa.
Toki, jos ajattelemme ihmisten järjellä, niin Alex on oikeassa. Ei Jumala voi olla niin julma, että kiduttaa ihmisiä iankaikkisesti, mutta jos Hän sattumalta tekee niin, niin syy siihen varmasti löytyy.
Kaikki selviää ajallaan, jos maltamme odottaa. Toki voimme pohtia eri vaihtoehtoja, mutta silloinhan me yritämme tehdä Jumalasta ihmistä joka ajattelee ja toimii kuten me ihmiset toimisimme.
Onko Hän sitten enää Jumala? pelastusta kirjoitti:
ja sitä varten laittoi Nooan rakentamaan arkin.
Eikö se siten ollut parasta, että hukutti heidät, kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat?
Mitä muuta ratkaisua ajattelit? Sekö olisi ollut hyvä, että olisivat kuolleet aikaa myöten omaan pahuuteensa ja olisi Jeesus jäänyt tulematta maan päälle ja Jumalan pelastussuunnitelmat olisivat rauenneet?1 Moos.6:5-7 kerrotaan, että ihmisten aivoitukset ja ajatukset olivat ainoastaan pahat ja Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle ja päätti hävittää heidät.
Nooa rakensi arkkia, Jumalan ohjeiden mukaan, toistasataa vuotta ja sinä aikana ihmisillä oli mahdollisuus pelastua, päästä arkkiin, jos he vain halusivat, mutta eivät halunneet. 7 luvussa kerrotaan, että eläimiä otettiin arkkiin eri määriä: puhtaita eläimiä 7 paria ja epäpuhtaita 1 pari. Mutta ainoastaan 8 ihmistä halusi mennä arkkiin (pelastua). Loput saivat kärsiä vapaan valintansa seurauksen, hukkua.
Jumala antoi lupauksen ettei "vedenpaisumus koskaan enää maata turmele. Minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välillä".
Nykyinen taivas ja maa tullaan aikanaan hävittämään tulella.
2 Piet. 3:5-7: "Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletettu tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään."
Samalla tavalla on nytkin, pelastustarjous on vielä tänään voimassa, mutta ketä se kiinnostaa? Jotkut ovat halukkaita ottamaan Jeesuksen vastaan ainoastaan Vapahtajanaan, mutta Hänet pitäisi ottaa myös elämänsä HERRAKSI.
Synnin palkka on kuolema, mutta se, että Jumala hävitti silloisen maailman vedenpaisumuksessa, ei tee Hänestä mitään sadistia, joka kiduttaisi luotujaan ikuisesti, eiköhän nuo ihmiset kuolleet aika pian, tuskin paljon kituivat? Samoin ajan lopussa kadotetut saavat tuomionsa "tekojensa mukaan".- Bushmanni
Stork kirjoitti:
1 Moos.6:5-7 kerrotaan, että ihmisten aivoitukset ja ajatukset olivat ainoastaan pahat ja Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle ja päätti hävittää heidät.
Nooa rakensi arkkia, Jumalan ohjeiden mukaan, toistasataa vuotta ja sinä aikana ihmisillä oli mahdollisuus pelastua, päästä arkkiin, jos he vain halusivat, mutta eivät halunneet. 7 luvussa kerrotaan, että eläimiä otettiin arkkiin eri määriä: puhtaita eläimiä 7 paria ja epäpuhtaita 1 pari. Mutta ainoastaan 8 ihmistä halusi mennä arkkiin (pelastua). Loput saivat kärsiä vapaan valintansa seurauksen, hukkua.
Jumala antoi lupauksen ettei "vedenpaisumus koskaan enää maata turmele. Minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välillä".
Nykyinen taivas ja maa tullaan aikanaan hävittämään tulella.
2 Piet. 3:5-7: "Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletettu tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään."
Samalla tavalla on nytkin, pelastustarjous on vielä tänään voimassa, mutta ketä se kiinnostaa? Jotkut ovat halukkaita ottamaan Jeesuksen vastaan ainoastaan Vapahtajanaan, mutta Hänet pitäisi ottaa myös elämänsä HERRAKSI.
Synnin palkka on kuolema, mutta se, että Jumala hävitti silloisen maailman vedenpaisumuksessa, ei tee Hänestä mitään sadistia, joka kiduttaisi luotujaan ikuisesti, eiköhän nuo ihmiset kuolleet aika pian, tuskin paljon kituivat? Samoin ajan lopussa kadotetut saavat tuomionsa "tekojensa mukaan".Mahtoiko sinun versiosi olla Ellenin versio, mutta Jumala ei antanut ihmisille mahdollisuutta pelastua.
Hän ilmoitti Nooalle, että vain hän ja perheensä pelastetaan. Muille Jumala ei antanut mahdollisuutta. Hän vain "kiukuspäissään" päätti hävittää kaikki, ilman armon tai parannuksen mahdollisuutta.
Vaihtoehdot ihmisille olivat tässä:
A) Kuolet.
B) mene kohtaan A.
>> Mutta ainoastaan 8 ihmistä halusi mennä arkkiin (pelastua). Loput saivat kärsiä vapaan valintansa seurauksen, hukkua. >>>
Näin ei Raamatussa lue. Joten onko sinulla toinen "versio"?
Tuolta voit lukea Raamatun version:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.6.html
13 Jumala sanoi Nooalle:
"Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta elollisesta, sillä maa on ihmisten takia täynnä väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan jne...
Joten minkälainen Jumala tästä episodista tulee?
Hän ei antanut mahdollisuutta parannukseen. Ei käskenyt Nooaa vaikkapa saarnaamaan ihmisille parannusta ja ei käskenyt Nooaa varoittamaan ihmisiä mitä seuraa, jos sama meno jatkuu. Hän vain kylmän viileästi päätti tappaa eläimet, naiset, lapset, syntymättömät sikiöt, miehet, kaikki.
Varmasti Hänellä hyvät perustelut oli tappaa kaikki ilman mahdollisuutta pelastua tai parantaa tapansa. Minä en pysty hahmottamaan tämän teon motiiveja ihmisen näkökulmasta käsin, mutta varmaan teistä joku pystyy porautumaan Jumalan pään sisään ja selittämään asian aukottomasti.
Entäpä jos Hän saa nyt päähänsä, että ei tämä tästä kummene. Päästää vaikka maan sisällä olevan 4000 asteisen sulan raudan valloilleen ja tuhoaa koko paskan. Hän lupasi, että vedenpaisumusta ei tule, mutta kai Hän muulla tavoin saa tuhota kaikki mielensä mukaan, kuten teki tuolloin.
Aloittaa taas alusta. Kolmas kerta toden sanoo, vai miten se meni? - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Selitä Nooa tähän teoriaasi, äläkä kiertele ja kaartele.mikset lue kun vastataan?
Mitä itse sanot ihmisten mollaamisen lopettamisesta ja erikoisesti adventistien - oletko ajatellut asiaa? - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
mikset lue kun vastataan?
Mitä itse sanot ihmisten mollaamisen lopettamisesta ja erikoisesti adventistien - oletko ajatellut asiaa?Et sinä mitään vastannut. Jaarittelit vain.
Juu juu..pahuus ylitti Jumalan sietokyvyn, mutta lapset...eläimet...
Miksi ei Jumala rakkaudessaan antanut vaihtoehtoa pelastua?
Ei varoitusta?
Ei toivoa pelastuksesta?
Jumala vain vihastui ja poltti päreensä?
Voitko nyt vastata, äläkä jaarittele. Tässäkään viestissä en ole puhunut adventismista yhtään mitään, joten älä käytä sitä tekosyynä.
Miksi kutsumme sitä, joka tappaa esim lapset ja raskaana olevat naiset ilman mahdollisuutta pelastua?
Onko rakkaudellinen isä ja hellä hoivaaja kenties oikea nimi? - kysymys.
Bushmanni kirjoitti:
Et sinä mitään vastannut. Jaarittelit vain.
Ei varoitusta?
Ei toivoa pelastuksesta?
Voitko nyt vastata, äläkä jaarittele. Tässäkään viestissä en ole puhunut adventismista yhtään mitään, joten älä käytä sitä tekosyynä.
Miksi kutsumme sitä, joka tappaa esim lapset ja raskaana olevat naiset ilman mahdollisuutta pelastua?
Onko rakkaudellinen isä ja hellä hoivaaja kenties oikea nimi? - Bushmanni
Bushmanni kirjoitti:
Et sinä mitään vastannut. Jaarittelit vain.
Ei varoitusta?
Ei toivoa pelastuksesta?
Onko rakkaudellinen isä ja hellä hoivaaja kenties oikea nimi?Sinulta kun en varmasti saa tähän ensimmäistäkään järkevää lausetta vastaukseksi, niin minun vastaukseni on tässä:
Katsos Alex: Pelastumisemme ei ole kiinni Jumalan luonteesta, tai oikeudenmukaisuudesta tahi rakkaudesta, vaan pelastumisemme on kiinni Kristuksesta.
Siksipä Jumalan luonteesta jaarittelu on ehkä jossain määrin turhaa puuhaa, mutta jatka toki. - Jumala sanoo
alex-kasi kirjoitti:
??
alexasettamaansa sapattia pyhäksi, joten se ei ole pelkästään lepopäivä. Se on nimen omaan PYHÄpäivä.
- benedi= siunattu
alex-kasi kirjoitti:
??
alexJeesushan naulasi ristille syömistä ja juomista koskevat Mooseksen lain osiot.
Ja Jos ruualla voisi pelastua, niin pelastustapoja olisi useita...sillä. toisten vatsda sietää kaalia, toisten ei!
Toisten omenaa, toisten ei,...ja näin voitaisiin jatkaa loputtomiin!
Se johtaisi siihen, että pelastuteitä olisi satoja!!
### Adventismi on yksi uusi
Kirjoittanut: Sirkka-Iita / 15.6.09 / klo 15:55
-
Adventismi, puutteistaankin huolimatta on kaikista puhdasoppisin ja RAAMATTULLISIN uskon lahko suomessa. ###
### Adventismi on .. ..
Kirjoittanut: Utulila / 15.6.09 / klo 15:00
Uskossa oleva kaipaa raikasta ja aitoa hengellisyyttä.
Jeesus Jumalan Poika antaa tätä. Adventismi on jotain aivan muuta kulttia. ###
Luulenpa että Sirkka-Iita laulaa tuossa itse itsensä suohon.
Vuodesta 1844 saakka seissyt vesi ei ole kovin terveellistä.
Utulila janoaa elävää tuoretta vettä ja sellasille janoisille on lupaus:
Joh. 7:37-38
37
Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo,
juokseva elävän veden virrat.">>>Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
juokseva elävän veden virrat.">>>
Eikös Antti ole selvä asia meille, ettei meitä kiinnosta nuo lahkot ja kirkot, vaan lähde josta pulppuaa tuota elävää vettä. Toiset laittaa elämänsä perustukset pelkästään organisaatioihin ja niitten arvovaltaan/opetukseen, toiset taas perustaa elämänsä Kristus kallioon. Suuri on ero.
Meille riittä ristinnaulittu Kristus joka kuoli ja nousi ylös kuolleista ja elää Isän oikealla puolella. Katseemme on käännettynä Kristukseen uskomme alkajaan ja täyttäjään.- selität...
Utulila kirjoitti:
>>>Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
Eikös Antti ole selvä asia meille, ettei meitä kiinnosta nuo lahkot ja kirkot, vaan lähde josta pulppuaa tuota elävää vettä. Toiset laittaa elämänsä perustukset pelkästään organisaatioihin ja niitten arvovaltaan/opetukseen, toiset taas perustaa elämänsä Kristus kallioon. Suuri on ero.
Meille riittä ristinnaulittu Kristus joka kuoli ja nousi ylös kuolleista ja elää Isän oikealla puolella. Katseemme on käännettynä Kristukseen uskomme alkajaan ja täyttäjään.Sen kohdan Raamatusta kun sanotaan: Älkää jättäkkö seurakuntakokousta, niinkuin muutamien on tapana, kun tuossa edellisessä kirjoituksessasi rehvastelet että et tarvitse kirkkoja etkä lahkoja.
selität... kirjoitti:
Sen kohdan Raamatusta kun sanotaan: Älkää jättäkkö seurakuntakokousta, niinkuin muutamien on tapana, kun tuossa edellisessä kirjoituksessasi rehvastelet että et tarvitse kirkkoja etkä lahkoja.
Kyllä jokaisella uskovalla olisi hyvä olla jonkinlainen hengellinen koti, eihän se yksinäinen "halko" pitkään pala. Tämän viikon läksy "Yhteisö" käsittelee tätä Kristuksen ruumiiseen kuulumista. Tässä yksi lainaus: "Kirkossa käyminen ei tee sinusta kristittyä enempää kuin autotallissa käyminen tekee sinusta autoa". Todellinen kuuluminen Kristuksen seurakuntaan ei ole vain sitä, että nimi löytyy seurakunnan jäsenluettelosta. Lisäksi on tiedostettava, mikä seurakunta on, ja oma roolinsa siinä.
Mikä sitten on kenellekin sopiva kokoontumismuoto, onko se kirkko, "solut", kotikokoukset vai jokin muu, pääasia olisi, että jokaisella olisi edes jonkinlainen yhteisö, koti, ettei irrallisena Kristuksen ruumiinjäsenenä yksin huitelisi...Kristuksen on aina oltava ruumiin päänä.selität... kirjoitti:
Sen kohdan Raamatusta kun sanotaan: Älkää jättäkkö seurakuntakokousta, niinkuin muutamien on tapana, kun tuossa edellisessä kirjoituksessasi rehvastelet että et tarvitse kirkkoja etkä lahkoja.
Tokihan sitä uskovien kokouksissa on hyvä käydä. Mutta missään Ramatussa ei lue että pitää adventtikirkkoon, mormonikirkkoon taikka helluntaiseurakuntaan mennä (organisaatioita kaikki, lahkoja).
Yksinkertaistaisin kuuluvani "Nasaretin Jeesuksen lahkoon." eikä nykyisistä seurakunnista kellään ole hyvää esimerkkiä. Kaikki ne on kelvottomaksi käyneet. Jokaisen tulee yksilöinä kasvaa Kristuksen tuntemisen. Ja tästä joukosta muodostuu todellinen Kristuksen seurakunta. Universaali!- että Jeesus lahkossa
Utulila kirjoitti:
Tokihan sitä uskovien kokouksissa on hyvä käydä. Mutta missään Ramatussa ei lue että pitää adventtikirkkoon, mormonikirkkoon taikka helluntaiseurakuntaan mennä (organisaatioita kaikki, lahkoja).
Yksinkertaistaisin kuuluvani "Nasaretin Jeesuksen lahkoon." eikä nykyisistä seurakunnista kellään ole hyvää esimerkkiä. Kaikki ne on kelvottomaksi käyneet. Jokaisen tulee yksilöinä kasvaa Kristuksen tuntemisen. Ja tästä joukosta muodostuu todellinen Kristuksen seurakunta. Universaali!ei ole tilaa sunnuntaipyhyydelle?
Jeesus lahkoon kuuluu Herransa sapatti, joka on viikon seitsemäspäivä/lauantai.
Kirkot ovat kelvottomiksi käyneet, naispapittarineen, luopumuksineen..,
mutta et sinä hyväksy Jeesus lahkoakaan. että Jeesus lahkossa kirjoitti:
ei ole tilaa sunnuntaipyhyydelle?
mutta et sinä hyväksy Jeesus lahkoakaan.Ei paljo kiinnosta päivistä kinastella. Uustestamentillisille seurakunnalle ei olla koskaan sapattikäskyä annettu, eikä sitä ole koskaan ollutkaan. Sunnuntai on kuitenkin ihan hyvä lepopäivä kristityille. En sitä vastaan ole. Tuskin sinäkään olet sitä vastaan. Eräs lahko demonisoi sunnuntaita, aika lapselllista touhua sanon minä.
- Bushmanni
että Jeesus lahkossa kirjoitti:
ei ole tilaa sunnuntaipyhyydelle?
mutta et sinä hyväksy Jeesus lahkoakaan.Housussasi sinulla on sunnuntaipyhyys.
Meillä on muutama uskontokunta, jotka voukaavat pyhäpäivillä ja nimenomaan sen pyhyydellä.
Muslimeilla on perjantai ja juutalaisilla lauantai. Sitten on muutamia wannabe-juutalaisryhmiä, mm. humpuukilahko adventtikirkko, joka vouhkaa juutalaisten mukana lauantaista.
Kristityillä on sunnuntai, mutta se on lepopäivä. Siinä ei ole päivien pyhyydellä mitään tekemistä. Sepä vain ei amerikkalaisen humpuukilahkon edustajille päähän mahdu.
Sapatti on lauantai, sitä ei kukaan kiistä. Sitä saa pyhittää niin paljon kuin sielu sietää, jos haluaa leikkiä juutalaista.
Lepopäivänä voi pitää sitä mitä huvittaa, mutta kristityillä lepopäivä on sunnuntai, koska se on Kristuksen ylösnousemuspäivä.
Sapattina Jeesus makasi kuolleena haudassaan, joten se on pikemminkin kuolemanpäivä, jota harva kristitty sen johdosta haluaa erityisemmin pyhittää tai palvoa. Mutta saathan sinä juhlia Jeesuksen haudassaoloa kuten parhaaksi katsot. MInä ajattelen lämpimämmin mieluummin ylösnousemusta. Utulila kirjoitti:
Meille riittä ristinnaulittu Kristus joka kuoli ja nousi ylös kuolleista ja elää Isän oikealla puolella. Katseemme on käännettynä Kristukseen uskomme alkajaan ja täyttäjään."Eikös Antti ole selvä asia meille, ettei meitä kiinnosta nuo lahkot ja kirkot, vaan lähde josta pulppuaa tuota elävää vettä."
Niin se on. Sapatista ei paljon ammennetta tuoretta elämäneliksiiriä eikä
adventtikirkon jo vuodesta 1844 saakka seisonutta sameaa nestettä mitä lie.
Kloorattua tosin, muttei mitään aitoa lähdevettä.
Sapatti tai uusjuutalaiset eli adventtikirkko eivät puolestamme ole uhrautuneet.
Enkä minä tahdo uhrautua sapatin puolesta, sillä sapatti on ihmistä varten,
eikä ihminen sapattia varten. Adventtikirkon puolesta en myöskään uhrautuisi,
sillä a-kirkko on yhtä kuin EGW, joka on jo poisnukkunut ja kuopattu.
Yhteiskunnan lakien vuoksi tarvitaan organisaatiot, mutta ne ovat vain
maailman alkeisvoimia, eikä niihin ole lupa tukeutua.
Jeesuksen seurakunta on näkymätöntä Jumalan valtakuntaa.
Usko katsoo näkymättömiin eikä näkyväisiin ulkonaisiin puitteisiin.
Jo vanhan liiton aikoihin se todellinen kiinnekohta oli Kristus.
He ymmärsivät juoda Kristus-lähteestä / kalliosta.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.- eri mieltä
Bushmanni kirjoitti:
Housussasi sinulla on sunnuntaipyhyys.
Meillä on muutama uskontokunta, jotka voukaavat pyhäpäivillä ja nimenomaan sen pyhyydellä.
Muslimeilla on perjantai ja juutalaisilla lauantai. Sitten on muutamia wannabe-juutalaisryhmiä, mm. humpuukilahko adventtikirkko, joka vouhkaa juutalaisten mukana lauantaista.
Kristityillä on sunnuntai, mutta se on lepopäivä. Siinä ei ole päivien pyhyydellä mitään tekemistä. Sepä vain ei amerikkalaisen humpuukilahkon edustajille päähän mahdu.
Sapatti on lauantai, sitä ei kukaan kiistä. Sitä saa pyhittää niin paljon kuin sielu sietää, jos haluaa leikkiä juutalaista.
Lepopäivänä voi pitää sitä mitä huvittaa, mutta kristityillä lepopäivä on sunnuntai, koska se on Kristuksen ylösnousemuspäivä.
Sapattina Jeesus makasi kuolleena haudassaan, joten se on pikemminkin kuolemanpäivä, jota harva kristitty sen johdosta haluaa erityisemmin pyhittää tai palvoa. Mutta saathan sinä juhlia Jeesuksen haudassaoloa kuten parhaaksi katsot. MInä ajattelen lämpimämmin mieluummin ylösnousemusta.hän vaatii sapatin pyhittämistä ja vaatii tilille ne, jotka niin eivät tee.
- ylösnousemuksen
Bushmanni kirjoitti:
Housussasi sinulla on sunnuntaipyhyys.
Sapattina Jeesus makasi kuolleena haudassaan, joten se on pikemminkin kuolemanpäivä, jota harva kristitty sen johdosta haluaa erityisemmin pyhittää tai palvoa. Mutta saathan sinä juhlia Jeesuksen haudassaoloa kuten parhaaksi katsot. MInä ajattelen lämpimämmin mieluummin ylösnousemusta.muisto. Raamatussa ei missään niin sanota.
- benedi= siunattu
Utulila kirjoitti:
Meille riittä ristinnaulittu Kristus joka kuoli ja nousi ylös kuolleista ja elää Isän oikealla puolella. Katseemme on käännettynä Kristukseen uskomme alkajaan ja täyttäjään.eli Kristukseen??
Kristushan esim. sanoo: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysuyn Hänen rakkaudessaan"
Ja " Minä annoin teille esikuvan, että tekin tekisitte niinkuin minä olen teille tehnyt"
Jeesus ei aikalaisiltaan varastanut mitään, eikä Isältäänkään!
Huommaatteko, te ette usko Kristukseen, eli siihen mitä hän on teille sanonut!
Ei kait sitä pelkillä sanoilla tulla kristityksi?...vaan teoilla
" Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt" ...En varmasti pidä huutaa l'ähes jokainen kristitty Jeesukselle! benedi= siunattu kirjoitti:
eli Kristukseen??
Kristushan esim. sanoo: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysuyn Hänen rakkaudessaan"
Ja " Minä annoin teille esikuvan, että tekin tekisitte niinkuin minä olen teille tehnyt"
Jeesus ei aikalaisiltaan varastanut mitään, eikä Isältäänkään!
Huommaatteko, te ette usko Kristukseen, eli siihen mitä hän on teille sanonut!
Ei kait sitä pelkillä sanoilla tulla kristityksi?...vaan teoilla
" Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt" ...En varmasti pidä huutaa l'ähes jokainen kristitty Jeesukselle!Sanoi ettei ole edes mahdollista pitää käskyjä ja pelastua!
Matt. 19:25-26
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat:
"Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille:
"Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Hylkää moosestelu so. omavanhurskaus ja ota vastaan usko Jeesukseen ja
Jeesuksen sanoihin!- opetuslapset
AnttiVKantola kirjoitti:
Sanoi ettei ole edes mahdollista pitää käskyjä ja pelastua!
Matt. 19:25-26
25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat:
"Kuka sitten voi pelastua?"
26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille:
"Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Hylkää moosestelu so. omavanhurskaus ja ota vastaan usko Jeesukseen ja
Jeesuksen sanoihin!kuulivat? Miten tuosta muka tuli selväksi, että ei ole mahdollista pitää käskyjä ja pelastua. Ei ihminen ilman Jumalan apua pystykään pitämään käskyjä, niinkuin et sinäkään pysty pitämään edes rakkauden käskyä. Jumalalle kaikki on mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070