Lohkeilevat ja halkeilevat kynnet

kuten otsikko sanoo, kynteni lohkeavat ja halkeilevat todella helposti. Ärsyttää, kun haluaisin kasvattaa pitkät vahvat ja kauniit kynnet, mutta aina kun saan pikkurillinkynteni n. 1cm pituiseksi - se katkeaa.



Tässä tarkastelin taas kynsiäni, niin ne myös liuskottuu sillä tavalla, kuin kynnessä olisi kaksi kerrosta. Ensimmäisen saa repäistyä pois ja alempi liuska paljastuu, mutta se on niin heikkoa ainesta, ettei se kauan kestä.

Mikä siis avuksi? Onko vinkkejä tms?

10

2407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuunari

      Hanki lasiviila, sillä lyhennät, tasoitat ja muotoilet kynnet hellävaraisesti. Unohda kynsisakset ja -leikkurit. Käytä asetonitonta kynsilakan poistoainetta. Puhdista kynnet hyvin, lakkaa aluslakka, 2-3 kerrosta värillistä/nudea/väritöntä lakkaa mielesi mukaan ja päällyslakka. Toista 3-5 päivän välein, lakkakerrokset suojaavat kynttä.

      Monipuolinen ruokavalio ja mahdollisesti kalkkitabletit lisäksi, liikuntaa ja muita terveellisiä elämäntapoja unohtamatta. Hanskat käteen tiskatessa, siivotessa ja puutarhatöissä.

      Tuossa nyt jotakin :-)

      • tiedän

        koska kynsi on keratiinia, joka ei sisällä kalsiumia... ei auta kalkin syöminen kynnen vahvistamiseksi


    • Strongnail

      Moi,

      Aloitin Priorin kapseleiden ottamisen 8kk sitten, sillä hiukseni olivat kärsineet kovasti sinettihiustenpidennyksistä. Priorin auttaa myös kynsiin. Vaikuttavana aineena vehnänalkioöljy ja hirssiuute. Ostin saman tien 6 purkkia (silloin oli tarjouksessa et 3 purkkia makso jotain 80euroa). Yhdessä purkissa on jotain 90 kapselia vissiin. Ekan kuukauden söin 3/pvä ja sitten pari kk 2/pvä ja lopulta ylläpitoannos 3kk jälkeen 1/pvä.

      Aluksi ei mitään vaikutusta. Kynnet halkeilivat edelleen eivätkä kasvaneet pituutta. Jopa 6kk jälkeen edelleen sama tilanne. En varmasti olisi jatkanut priorinia enää ellei minulla olisi ollut valmiiksi ostettuna kapseleita niin pitkälle ajalle. Sitten yhtäkkiä, 7-8kk käytön jälkeen tajusin, että mun kynnethän kasvaa ja kasvaa, eikä merkkiäkään halkeilusta. Päinvastoin, kynnet on aivan ihanan vahvat, olen niin innoissani et vaan napsuttelen kynsiäni toisiaan vasten. Ne näyttää niin vahvoilta!

      Toivottavasti sama vaikutus tulee pian hiuksiin. Hiuksista on vaikea ottaa selvää, kun ne olivat niin huonossa kunnossa silloin alussa. Olen lukenut myös, että rauta sekä pii vahvistavat hiuksia ja kynsiä. Aion mennä heti ensi viikolla ostamaan rautakapseleita ja ehkä piitablettejakin. Toivottavasti tämä auttoi!

      • tarvitsevat

        A-VITAMIINIA ja muista juoda riittävästi vettä, jos kynsi kuivuu se liuskoittuu just niinku kerroit.


    • Dhai

      Itsellä on auttanut Mavalan -sarjan Nail Hardener. Sellainen väritön litku, jota laitetaan kynsiin (myynnissä ainakin isommissa kemppareissa hinto noin 6e muistaakseni). Yksinään ei tuntunut juuri auttavan, mutta kun päälle laittoi laadukasta lakkaa niin lohkeilu loppui. Eli heivaa 10 vuotta vanhat lakat, osta jotain uutta lakkaa ja kunnon kynsilakanpoistoaine.

    • mamalasku

      Kynsien lakka suojaa hyvin. Älä revi niitä kynsiliuskoja, koska silloin se liuskiminen ei lopu ollenkaan. Itse olen saanut avun kynsiblogeista ja niiden monista vinkeistä. Pitää vain kokeilla itselleen sopivat. Kun pääsee tavoitepituuteen niin ylläpitäminen onkin ihan helppoa :-)

    • 22pistepirkko

      Lohkeilu ja liuskoittuminen viittaisivat siihen että kyntesi ovat kuivat. Kynnenkovettajalakat yleensä kuivattavat vain lisää, tarvitset kosteutusta. Ammattisarjoilla on hyviä kynsille tarkoitettuja öljyjä, suuntaa siis ostoksille kynsistudioon, älä tavarataloon (jos paikkakunnallasi on CND:tä käyttävä/myyvä kynsistudio, suosittelen lämpimästi Solar Oilia). JA muistathan juoda tarpeeksi vettä!

      • list

        Minun kynet lohkeilee ja on keltaiseksi värjäytyneet olen lapsi eikä ol rahaa ostaa juttuja kun kynteni lohkeilee ja mkstä saa alustus japäällystys lakkaa


      • list
        list kirjoitti:

        Minun kynet lohkeilee ja on keltaiseksi värjäytyneet olen lapsi eikä ol rahaa ostaa juttuja kun kynteni lohkeilee ja mkstä saa alustus japäällystys lakkaa

        Minun kynnet lohkeilee ja on värjäytynyt keltaisiksi mistä saa alustus ja päällystys lakkaa ja mitä teen kynsilleni olen. Lapsi minulla ei ole rahaa


      • list
        list kirjoitti:

        Minun kynet lohkeilee ja on keltaiseksi värjäytyneet olen lapsi eikä ol rahaa ostaa juttuja kun kynteni lohkeilee ja mkstä saa alustus japäällystys lakkaa

        Minun kynnet lohkeilee ja on värjäytynyt keltaisiksi mistä saa alustus ja päällystys lakkaa ja mitä teen kynsilleni olen. Lapsi minulla ei ole rahaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe