Mitäs mieltä olette koirien suojeluvaistosta?
Itselläni sekarotuinen (sakemanni, lapinporokoira), 5-v, uroskoira.
Olen miettinyt koiran käyttäytymistä tosipaikan tullen. Se on varuillaan, ja vaistoaa jos pelkään, silloin se alkaa haukkua, nostaa niskakarvat pystyyn ja häntänsä korkealle ja käyttäytyy uhkaavasti yms...
En kuitenkaan tiedä tekeekö se tosipaikan tullen jotain, vai katsooko vain vierestä? Olen kuullut että jotkut eivät kiinnitä mitään huomiota, mutta luulisin oman koirani kyllä puolustavan minua.
Miten teillä on, tai mitä mieltä olette?
Kiitos etukäteen :>
Suojeluvaistosta
6
104
Vastaukset
- arkipiru
kohdalla olla siitä, että sen mielestä sinä olet alempaa kastia kuin se koira itse ja siksi sen on näytettävä "kovuutensa" ja puolustettava "johtajana" laumaansa.
Juuri tästä syystä Suomi on täynnä näitä äriseviä ja huonosti käyttäytyviä koiria.- Onni^^
kysynyt, jos asia olisi näin. Koirastani kyllä huomaa, että se ei ole johtajani. Se ei tottele muita kuin minua, ja tottelee käskyt yms...
Ongelma on vain siinä, että jos joku kävisi käsiksi, se ei olisi idiootti ja katsoisi vierestä.
Kyllä minä ainakin olen aivan ylpeä siitä että koirani tarpeen tullen puolustaa, eikä vain toljota ja anna asian olla. - arkipiru
Onni^^ kirjoitti:
kysynyt, jos asia olisi näin. Koirastani kyllä huomaa, että se ei ole johtajani. Se ei tottele muita kuin minua, ja tottelee käskyt yms...
Ongelma on vain siinä, että jos joku kävisi käsiksi, se ei olisi idiootti ja katsoisi vierestä.
Kyllä minä ainakin olen aivan ylpeä siitä että koirani tarpeen tullen puolustaa, eikä vain toljota ja anna asian olla.ylpeitä koiranomistajia on pilvin pimein tässä yhteiskunnassa.
Hyvää jatkoa vain!!!
No,toisilla on,toisilla ei.Toisilla roduillakin kuuluu olla,toisilla ei.Ja viimekädessähän sen tietää oman kanssa vasta sitten,kun oikein kunnon perille tuleva uhka tulisi.
Se sitten,jos koiralla on tapana pörhistellä muille,ei siis kerro varmaksi vielä mitään.Ja tosiaan,mikä jo mainittiinkin,voipi kertoa enemmänkin siitä,että jollain muulla kuin omistajalla on se kunkun paikka hallinnassa viimekädessä...
No meillä,eiköhän sitä ole ollut.Yhden kanssa aikoinaan vähän turhankin reilusti.
Jos se ois saanut vähänkään itseään toteuttaa,niin mopo olisi karannut aika herkästikkin.- Onni^^
Juu, aivan totta.
- paljonkin
Kyllä se on paljon rodusta kiinni. Monet rodut on jalostettu jo pitkälle seurakoiriksi, eli vietit karsittu melkein nolliin. Sinun koira on seropi ja jo se on hyvä merkki viettien kannalta, ja sitten ainakin saksanpaimentahan on jalostetu jopa suojelua silmällä pitäen. Summa summarum, luulisin sinun koiran puolustavan sinua, edellyttäen tietenkin, että suhteenne on muuten kaikin puolin kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962159
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231360Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786