Legendaarisista Lappeenrannan rakuunoista on olemassa laulu, josta muistan vain osan. Jos joku muistaa tällasen hauska laulun ni olisin kiitollinen jos kertoisit kuinka sanat kokonaisuudessaan menee.
Yhden säkeistön alku on jotain:
Lappeenrannan kaduilla käy suhina ja pauhu
Kaukaan tehtaan piipust' nousee rakkauden sauhu
Ja toisesta kohtaa löytyy jotain tähän suuntaan:
Lappeenrannan mammat eivät sitä aavistakaan
että heidän tyttäriään rakuunat ne hakkaa
Ja kertosäkeen loppu menee:
...kellä poski punastuu, se on joutunut rakuunoiden hakkailuun
Oon yrittäny googlettaa kerran jos toisenkin, mutta en onnistu sanoja löytämään. :(
Rakuuna-biisi
Hevosmies on erimies
1
2151
Vastaukset 1
- kornetti 2010
Lappeenrannan kaduilla käy helinä ja pauhu
Kaukaan tehtaan piipust' nousee rakkauden sauhu
Hura hip hei juu, kellä poski punastuu
Se on joutunut rakuunoiden hakkailuun
Lappeenrannan mammat eivät sitä aavistakaan
Että heidän tyttöjänsä rakuunat ne hakkaa
Hura hip hei juu, kellä poski punastuu
Se on joutunut rakuunoiden hakkailuun
Tällainen versio löytyy mulla mp3:na jonka alkuperää en nyt enää tiiäkkään. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t861023Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää228830Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️72806- 51679
On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien62627Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞35581Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh28538- 47529
Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä30525- 37520