Marjatta Ja Martti Pokela

Kuka muistaa?

Tässä linkki Ylen areenalle:

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=93&t=581&a=4026

Martti Poikela on saanut kuulemani mukaan kanteleen Soitosta Professorin arvon.
Marjatta Pokela kirjoitti aikasemmin itse laulun sanoja.

Nyt Ylen ohjelmasta löytyi heidän esitys ihan kuin sattumalta
Samalta sivulta löytyy linkkejä heidän elämän työstään taiteiljana.

Mitä tykkäätte?

6

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olivat niin aitoja !

      Me viiskytluvun nuoret vieläkin täristään kun"yksi haamu oli Marjaanan oovella".

      • paskakikkare

        just nämä tekivät kaikkensa jotta suomalaiset vihaisivat kansanmusaa ja onnistuivat lähes tuhoamaan nuorison mielenkiinnon ko. musiikkia kohtaan. hyi helvetyti mitä ällöä limanuljaskaa....


      • kanneltaja
        paskakikkare kirjoitti:

        just nämä tekivät kaikkensa jotta suomalaiset vihaisivat kansanmusaa ja onnistuivat lähes tuhoamaan nuorison mielenkiinnon ko. musiikkia kohtaan. hyi helvetyti mitä ällöä limanuljaskaa....

        Martti Pokela on kantelesäveltäjistä ihan mun ykkössuosikki. Yli kymmenen vuotta kanteletta soittaneena voin sanoa, että musiikkinsa on hyvin kaukana "ällöstä limanuljaskasta." Mielipiteitähän toki aina saa olla. Omani on ehdottomasti positiivinen, harmittaa hirveästi kun en kerennyt Marttia livenä näkemään ennen kuolemaansa. Mutta mahtavaa musiikkia hän jätti jälkeensä, kantelemusiikin parhaimmistoa ehdottomasti.


      • Hitulatulaataa
        kanneltaja kirjoitti:

        Martti Pokela on kantelesäveltäjistä ihan mun ykkössuosikki. Yli kymmenen vuotta kanteletta soittaneena voin sanoa, että musiikkinsa on hyvin kaukana "ällöstä limanuljaskasta." Mielipiteitähän toki aina saa olla. Omani on ehdottomasti positiivinen, harmittaa hirveästi kun en kerennyt Marttia livenä näkemään ennen kuolemaansa. Mutta mahtavaa musiikkia hän jätti jälkeensä, kantelemusiikin parhaimmistoa ehdottomasti.

        Hienosti on musiikkis siivottu ja sovitettu mut pelkäänpä että samalla siitä myös hävisi jotain kunte
        Kalevastakin. Missä on pierut, vitsit ja leveät persiet? Alkupeärisissä niitä on , näissä uusioissa ei.


    • Kaisa H

      Huomasin myös Kansanmusa instituutin sivuilta että niiden vanhoja äänityksiä saa myös nykyään ladattua, eli mm. Martti Pokelan vanhoja äänityksiä voi ostaa Equal Dreamsista http://equaldreams.com/folkmusicinstitute ... Aika hurjaa saada taas käsiin äänityksiä, jotka on jo ajat sitten myyty loppuun! Hienoa.

      • Kannanotto

        Myönnetään, että Martti Pokela teki paljon.
        MUTTA
        On ollut muita paljon tärkeämpiä kantelevaikuttajia Suomessa.

        Olisi aika katsella asioita oikealta kannalta.
        Se että Martti Pokela nousi pinnalle, on myös sen ansiota, että vaikutti Helsingin seudulla ja osasi hoitaa hyvin mainonnan.
        Kaustinen ja tietyt piirit osasivat myös mainonnan.

        Olisi aika nostaa muita, tärkeämpiä kantelevaikuttajia tietoisuuteen!
        Nykyisellään Helsinki-Tampere-Kaustinen vie kaiken kunnian itselleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe